Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(43)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Artykuły
(22)
Książki
(21)
Poradniki i przewodniki
(10)
Publikacje naukowe
(9)
Publikacje dydaktyczne
(6)
Publikacje fachowe
(3)
E-booki
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(35)
wypożyczone
(9)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(10)
Czytelnia Piła
(1)
Wypożyczalnia Chodzież
(5)
Wypożyczalnia Czarnków
(8)
Wypożyczalnia Trzcianka
(8)
Wypożyczalnia Złotów
(9)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(2)
Czytelnia Wągrowiec
(1)
Autor
Icard Michelle
(2)
Jeżak Joanna
(2)
Krogulska Ewa
(2)
Musiał Małgorzata
(2)
Nuckowska Agieszka
(2)
Ochlust Agnieszka
(2)
Siudat-Stajura Anna
(2)
Trybel Olga
(2)
Trzewik Magdalena
(2)
Alenowicz Magdalena
(1)
Bielska Beata
(1)
Bigaj Magdalena
(1)
Brągiel Józefa
(1)
Cywińska Małgorzata
(1)
Czerniec Iwona
(1)
Galanciak Sylwia
(1)
Glenn Stephen
(1)
Granat Anna
(1)
Greene Ross W
(1)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(1)
Jabłoński Maciej
(1)
Jabłoński Maciej (tłumacz)
(1)
Jankowska Anna
(1)
Jurewicz Magdalena
(1)
Juszczyk Stanisław
(1)
Kaniok Przemysław Eugeniusz
(1)
Karpińska Anna
(1)
Klimowicz Anna
(1)
Kruszyńska Elżbieta
(1)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(1)
Kubiak Hanna
(1)
Kurcz Alicja
(1)
Lott Lynn
(1)
Luboński Paweł
(1)
Ludorowska Agnieszka
(1)
Marczewska Elżbieta
(1)
Musioł Marcin
(1)
Młynarczuk-Sokołowska Anna
(1)
Nelsen Jane
(1)
Ostarek Ewa
(1)
Paszkiewicz Aneta
(1)
Paśko Jan Rajmund
(1)
Pietrzak-Szymańska Barbara
(1)
Polak Katarzyna
(1)
Pruś Małgorzata
(1)
Pyżalski Jacek
(1)
Rogozińska Katarzyna
(1)
Rutkowska-Dydyna Wiesława
(1)
Sadowska Elżbieta
(1)
Skowrońska Dorota (język angielski)
(1)
Studnicki Piotr
(1)
Szwagrzyk Aleksandra
(1)
Tanaś Maciej
(1)
Taper Agnieszka E
(1)
Tuszyńska-Bogucka Violetta
(1)
Wesołowska Anna Maria
(1)
Winiarczyk Anna
(1)
Winiarek Ida
(1)
Wojtczak Katarzyna
(1)
Wróblewski Maciej
(1)
Zińczuk Monika
(1)
Śniegulska Magdalena
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(15)
2010 - 2019
(27)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(37)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(44)
Język
polski
(44)
Odbiorca
Nauczyciele przedszkoli
(11)
Rodzice
(8)
Nauczyciele
(7)
Pedagodzy
(5)
Dyrektorzy szkół
(3)
0-5 lat
(2)
Dzieci
(2)
Biolodzy
(1)
Gimnazja
(1)
Nauczyciele biologii
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalnej
(1)
Socjoterapeuci
(1)
Terapeuci
(1)
Wychowawcy klas
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Literatura amerykańska
(1)
Temat
Dziecko w wieku przedszkolnym
(15)
Wychowanie w rodzinie
(12)
Komunikacja interpersonalna
(10)
Komunikacja społeczna
(9)
Przemoc w szkole
(6)
Edukacja medialna
(5)
Kompetencje komunikacyjne
(5)
Relacje międzyludzkie
(5)
Zastosowania internetu w edukacji
(5)
Cyberprzemoc
(4)
Rodzicielstwo
(4)
Szacunek
(4)
Środki masowego przekazu
(4)
Dzieci
(3)
Komunikacja niewerbalna
(3)
Komunikacja werbalna
(3)
Media i komunikacja społeczna
(3)
Media społecznościowe
(3)
Metody nauczania
(3)
Multimedia
(3)
Nauczyciele
(3)
Porozumienie bez przemocy
(3)
Psychologia dziecka
(3)
Socjalizacja
(3)
Uczniowie
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Autonomia (pedagogika)
(2)
Dojrzewanie
(2)
Dziecko
(2)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(2)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(2)
Empatia
(2)
Internet
(2)
Język dziecka
(2)
Kompetencje medialne
(2)
Komunikacja
(2)
Korzystanie z nocnika
(2)
Młodzież
(2)
Niemowlę
(2)
Odżywianie
(2)
Poczucie bezpieczeństwa
(2)
Przemoc w rodzinie
(2)
Psychologia rozwojowa
(2)
Rozwój emocjonalny
(2)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(2)
Telewizja
(2)
Uczniowie klas początkowych
(2)
Usypianie dzieci
(2)
Więź rodzinna
(2)
Zabawa
(2)
Agresywność
(1)
Analfabetyzm
(1)
Antypedagogika
(1)
Autyzm
(1)
Bajka i baśń
(1)
Bariery psychiczne
(1)
Blogerzy
(1)
COVID-19
(1)
Celebryci
(1)
Cyberbezpieczeństwo
(1)
Czytanie
(1)
Dewey, John
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dialog
(1)
Domy dziecka
(1)
Dorośli
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko krzywdzone emocjonalnie
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko z doświadczeniem migracji
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Edukacja artystyczna
(1)
Edukacja zdrowotna
(1)
Egzaminy gimnazjalne
(1)
Epidemie
(1)
Gimnazja
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Gry komputerowe
(1)
Harris, Judith Rich
(1)
Herbart, Johann Friedrich
(1)
Innowacje
(1)
Interakcja wychowawcza
(1)
Język polski jako obcy
(1)
Kara (psychol.)
(1)
Katolicyzm
(1)
Klasa szkolna (socjologia)
(1)
Kompetencje informacyjne
(1)
Komunikacja elektroniczna
(1)
Komunikacja międzykulturowa
(1)
Komunikacja w edukacji
(1)
Komunikacja wspomagająca
(1)
Komunikacja z dzieckiem
(1)
Konflikt
(1)
Kłótnie w rodzeństwie
(1)
Logopedia
(1)
Makaton
(1)
Matematyka
(1)
Mediacja (socjologia)
(1)
Motywacja
(1)
Temat: czas
2001-
(9)
1801-1900
(1)
1901-20002
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Powiat kielecki (woj. świętokrzyskie)
(1)
Powiat skarżyski (woj. świętokrzyskie)
(1)
Powiat staszowski (woj. świętokrzyskie)
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(22)
Artykuł z czasopisma fachowego
(21)
Poradnik
(8)
Praca zbiorowa
(4)
Artykuł z czasopisma naukowego
(3)
Opracowanie
(3)
Poradnik dla rodziców
(2)
Raport z badań
(2)
Antologia
(1)
Artykuł z czasopisma biologicznego
(1)
Gry komputerowe
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Wideoblog
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(39)
Psychologia
(11)
Media i komunikacja społeczna
(10)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(3)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Historia
(1)
Językoznawstwo
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Tytuł czasopisma
Bliżej Przedszkola
(7)
Głos Pedagogiczny
(4)
Doradca Nauczyciela Przedszkola
(2)
Dyrektor Szkoły
(2)
Biologia w Szkole
(1)
Chowanna
(1)
Dyrektor Szkoły: miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej
(1)
Edukacja Wczesnoszkolna
(1)
Edukacja i Dialog
(1)
Kwartalnik Pedagogiczny
(1)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(1)
44 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Dialog jako wartość / Piotr Studnicki. - Kraków : Wydawnictwo "Petrus", cop. 2017. - 89, [2] s. ; 20 cm.
Książka ks. dra Piotra Studnickiego ma charakter interdyscyplinarny, sięgający zarówno do przesłanek filozoficznych, jak i teologicznych oraz pedagogicznych. Daje ona wyczerpującą odpowiedź, na szereg istotnych pytań takich jak: czym jest dialog, jaka jest jego istota z punktu widzenia filozofii oraz teologii, na czym polega dialogiczny charakter komunikacji interpersonalnych, jakie są podstawy dialogu w edukacji oraz jakie warunki należy spełnić by móc osiągnąć pełnię dialogu? Są to ważne pytania, powiedziałbym, kluczowe kwestie wprowadzające Czytelnika w samo źródło prawdy o dialogu. Takie ujęcie dialogu - w toku którego następuje wymiana myśli, jest zapewniony kontakt intelektualny i emocjonalny pomiędzy uczestnikami rozmowy, szanowana jest podmiotowość jego uczestników, wczuwanie się w świat partnerów dialogu, rozumienie ich, gotowość do odstąpienia od własnego stanowiska w świetle przedstawionych argumentów – daje podstawę do potraktowania dialogu jako wartości. (…) Książkę tę gorąco polecam studentom teologii, jak i pedagogiki, a także rodzicom i nauczycielom. Polecam wszystkim tym, którzy chcą wzbogacić swoją wiedzę o dialogu. Prof. dr hab. Marian Śnieżyński
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40791 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wiesława Rutkowska-Dydyna podkreśla znaczenie świadomości wychowawczej, ukazuje i wyjaśnia przyczyny rodzące opór dziecka. Przedstawia całą gamę pomysłów i rozwiązań, które mogą się okazać pomocne w zrozumieniu dziecka i naprawie relacji z nim. Ostrzega przed powielaniem starych, utartych schematów. Pomaga analizować powody niskiej skuteczności podejmowanych działań wychowawczych. W dialogu upatruje możliwość budowania kultury pedagogicznej. Przekonuje Czytelnika, że nauka skutecznego porozumiewania się z dziećmi i młodzieżą jest niezwykle istotnym elementem, warunkującym efektywność wychowawczą.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116833 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 35795 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49231 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka zawiera opisy i analizę zachowań komunikacyjnych dzieci z autyzmem dziecięcym, ukazuje wpływ zaburzeń w obrębie kompetencji komunikacyjnej na realizację funkcji komunikacyjnej wypowiedzi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 116260 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52761 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42204 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 35339 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48875 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przed rodzicami stoi ważne zadanie: dowiedzieć się, kim jest ich dziecko, jakie ma umiejętności, upodobania, cele i kierunki i umożliwić im realizowanie ich potencjału. Rodzice chcą również, aby ich dzieci były niezależne, ale też – żeby nie podejmowały złych decyzji. Nie chcą wywierać nacisku, ale chcą jednocześnie, żeby dziecko było chętne do działania. Nie chcą krzyczeć, ale chcą być wysłuchani. Dobre rodzicielstwo to nieustanne balansowanie między tym, czego potrzebuje dziecko, a tym, czego chce rodzic. Psycholog i autor książek, dr Ross Greene, proponuje stworzony przez siebie model rozwiązywania problemów przez współpracę, co pozwala na całkowitą rezygnację z nieskutecznych tradycyjnych metod, takich jak kary, nagrody, groźby i przekupstwa. W zamian rodzic dostaje narzędzia, które pozwalają dzieciom czuć się wysłuchanymi i ważnymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49584 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
Jak się dogadać z nastolatkiem? Jest na to jeden prosty i niezawodny sposób – po prostu rozmawiając z nim. Bez wygłaszania kazań czy udzielania dobrych rad. Michelle Icard podpowiada, co pomaga rodzicom i dorastającym dzieciom otworzyć się na siebie i prowadzić pogłębioną rozmowę, tak aby dzielić się swoim doświadczeniem i innym punktem widzenia. Dzięki zaproponowanemu przez autorkę modelowi rozmowy BRIEF rodzice nauczą się pokonywać najczęstsze przeszkody w komunikacji z nastolatkami. Przygotują się do rozmów na drażliwe tematy, takie jak seksualność, impulsywne czy ryzykowne zachowania oraz korzystanie z internetu czy smartfona. Dowiedzą się również, dlaczego warto rozmawiać z nastolatkami o relacjach, tolerancji, pieniądzach czy wnoszeniu wkładu w życie rodzinne. Wszystkie scenariusze sytuacji i rozmów dotyczą rzeczywistych problemów, z którymi mierzą się współczesne nastolatki i ich rodzice. Największą jednak korzyścią z treningu przedstawionego w tej książce będzie nie tylko skuteczna komunikacja, lecz także umiejętność budowania bezpiecznej więzi i posługiwanie się nowym językiem dostosowanym do potrzeb nastolatka, tak aby zaoferować dziecku realne wsparcie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 117714 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 99916 (1 egz.)
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 99917 P (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67125 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 53016 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Samo Sedno)
Jak się dogadać z nastolatkiem? Jest na to jeden prosty i niezawodny sposób – po prostu rozmawiając z nim. Bez wygłaszania kazań czy udzielania dobrych rad. Michelle Icard podpowiada, co pomaga rodzicom i dorastającym dzieciom otworzyć się na siebie i prowadzić pogłębioną rozmowę, tak aby dzielić się swoim doświadczeniem i innym punktem widzenia. Dzięki zaproponowanemu przez autorkę modelowi rozmowy BRIEF rodzice nauczą się pokonywać najczęstsze przeszkody w komunikacji z nastolatkami. Przygotują się do rozmów na drażliwe tematy, takie jak seksualność, impulsywne czy ryzykowne zachowania oraz korzystanie z internetu czy smartfona. Dowiedzą się również, dlaczego warto rozmawiać z nastolatkami o relacjach, tolerancji, pieniądzach czy wnoszeniu wkładu w życie rodzinne. Wszystkie scenariusze sytuacji i rozmów dotyczą rzeczywistych problemów, z którymi mierzą się współczesne nastolatki i ich rodzice. Największą jednak korzyścią z treningu przedstawionego w tej książce będzie nie tylko skuteczna komunikacja, lecz także umiejętność budowania bezpiecznej więzi i posługiwanie się nowym językiem dostosowanym do potrzeb nastolatka, tak aby zaoferować dziecku realne wsparcie. Dzięki lekturze książki rodzice: zrozumieją, dlaczego wczesne lata nastoletnie to najlepszy czas na przeprowadzenie kluczowych rozmów dowiedzą się, których tematów nie można pominąć poznają skuteczne sposoby na inicjowanie kontaktu, pokonywanie barier komunikacyjnych i zachęcanie do otwartości według modelu BRIEF zyskają konkretną wiedzę, jakich zwrotów w rozmowie unikać, a co działa i prowadzi do porozumienia O książce: Podejście Michelle Icard do trudnych, ale ważnych rozmów z dziećmi, opisane w modelu BRIEF, jest równie błyskotliwe, co skuteczne. Wszyscy musimy w pewnym momencie przeprowadzić kilka istotnych rozmów z naszymi dziećmi, a Icard pokazuje nam, jak to zrobić.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42724 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35647 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Publikacja powstała z myślą o nauczycielach i wychowawcach, doświadczających trudności w swojej pracy z klasą traktowaną jako jedna całość, ale również jako suma poszczególnych uczniów wchodzących w jej skład. Autorki przedstawiły najczęstsze ich zdaniem problemy, jakie mogą się pojawić na terenie klasy szkolnej (niezgranie, brak dyscypliny, agresja, nadmierna rywalizacja, niska aktywność, obniżona motywacja do nauki, ściąganie, niepowodzenia szkolne, wagary, mobbing elektroniczny, nadużywanie telefonów komórkowych), a także sposoby służące ich przezwyciężaniu. Osobny rozdział poświęcono trudnym relacjom pomiędzy rodzicem a nauczycielem. Taka sytuacja może również zaburzać funkcjonowanie klasy jako grupy, wiązać się z podważaniem autorytetu i prestiżu nauczyciela, generować konflikty. Dodatkowo dwa rozdziały dotyczą sytuacji, kiedy do klasy dołącza nowy uczeń – drugoroczny bądź cudzoziemiec. Pojawienie się nowej osoby w grupie może spowodować zmiany w jej strukturze, doprowadzić do pogorszenia panującej w niej atmosfery. Jednak „nowy” – zwłaszcza kiedy narażony jest na etykietowanie („obcy”, „inny”) – również będzie wymagał objęcia szczególną pomocą i troską. Szkołę każdy musi „przeżyć”. Osoby silniejsze, ładniejsze, bardziej zdolne czy elokwentne nie mają zwykle trudności z nawiązywaniem kontaktów z innymi ludźmi i przechodzą przez okres nauki szkolnej bez większych problemów. Co jednak w przypadku uczniów mniej zdolnych, wycofanych, nieodpowiadających ogólnie przyjętym wymaganiom dotyczącym zachowania, ubioru, urody? Już na początku swojego młodego życia doświadczają one niepowodzeń na polu edukacyjnym czy towarzyskim. Praca z tzw. trudną klasą może być niekiedy obciążająca, frustrująca, mało satysfakcjonująca. Istotne jest jednak, żeby nie pozwolić sobie na zniechęcenie, uznanie, że „i tak się nic nie da zrobić”. Nauczyciel musi wierzyć, że jego praca, opłacona niejednokrotnie ogromnym wysiłkiem, przyniesie ostatecznie rezultaty i zaowocuje zarówno oczekiwanymi zmianami w klasie, jak i poczuciem dobrze spełnionego obowiązku u nauczyciela.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 42176 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35027 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej