Form of Work
E-booki
(4)
IBUK Libra
(4)
Książki
(4)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Druki ulotne
(2)
Publikacje naukowe
(1)
Status
available
(12)
unavailable
(3)
unknown
(2)
Branch
Wypożyczalnia Piła
(3)
Wypożyczalnia Chodzież
(2)
Wypożyczalnia Czarnków
(2)
Wypożyczalnia Trzcianka
(4)
Wypożyczalnia Złotów
(1)
Czytelnia Wągrowiec
(3)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(2)
Author
Pawlak Mirosław
(2)
Stojanowski Jacek
(2)
Cywińska Małgorzata
(1)
Gąsiorek Krystyna
(1)
Habrajska Grażyna
(1)
Kacprzak Lech
(1)
Kłodnicka Olga
(1)
Możdżonek Iwona
(1)
Paśko Ingrid
(1)
Wileczek Anna
(1)
Year
2010 - 2019
(9)
2000 - 2009
(1)
Time Period of Creation
2001-
(4)
Country
Poland
(10)
Language
Polish
(9)
English
(1)
Audience Group
Szkoły specjalne
(2)
Subject
Kompetencje komunikacyjne
(4)
Kompetencje społeczne
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Nauczyciele
(2)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(2)
Dziecko
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Język
(1)
Język dziecka
(1)
Komunikacja
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Matematyka
(1)
Metody nauczania
(1)
Nauczanie
(1)
Pedagogika
(1)
Przemoc w szkole
(1)
Przyroda
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Socjalizacja
(1)
Technika
(1)
Twórczość
(1)
Uczniowie
(1)
Uczniowie klas początkowych
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie estetyczne
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Wychowanie w szkole
(1)
Świadomość językowa
(1)
Subject: time
1801-1900
(1)
1901-20002
(1)
2001-
(1)
Genre/Form
Karty pracy ucznia
(3)
Materiały pomocnicze
(2)
Praca zbiorowa
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(4)
Historia
(1)
Psychologia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
11 results Filter
Authority data
Kompetencje komunikacyjne (hasło przedmiotowe)
(termin podrzędny) zob. też hasło szersze Kompetencje kluczowe (hasło przedmiotowe)
zob. też Komunikacja werbalna (hasło przedmiotowe) ; Nauczanie języków obcych (hasło przedmiotowe) ; Pragmatyka lingwistyczna (hasło przedmiotowe) ; Socjolingwistyka (hasło przedmiotowe)
Nieużywane formy hasła: Kompetencja komunikacyjna ; Communicative competence
Brochure
In basket
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 34513 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 66691 P 3,6 (1 egz.)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
No availability information: sygn. GF. 719
Book
In basket
Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych jest bardzo istotne, aby coraz lepiej funkcjonować w społeczeństwie. Dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz problemami w komunikowaniu się przebywanie w miejscach publicznych czy konieczność podjęcia dialogu z innymi często jest źródłem ogromnego stresu. Karty pracy Komunikuję się z otoczeniem mają na celu pomóc lepiej radzić sobie w miejscach, gdzie można spotkać wielu ludzi, i w sytuacjach społecznych, w których trzeba będzie się z innymi skomunikować. Karty pracy zostały podzielone na 10 części. Każda z nich przybliża uczniom problematykę związaną z innym miejscem (sklep, dworzec, poczta, przychodnia lekarska, plac zabaw, miejsca związane z turystyką, urząd, szkoła, kino/teatr, restauracja,). Uczniowie, rozwiązując zadania, dowiadują się, jaką funkcję spełniają poszczególne miejsca, jakie komunikaty są tam używane najczęściej. Poznają również sytuacje problemowe, które mogą w danym miejscu wystąpić, i uczą się o sposobach ich rozwiązywania.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Trzcianka
All copies are currently on loan: sygn. 35177 (1 egz.)
Brochure
In basket
Niniejsza publikacja powstała, aby pomóc w codziennej terapii dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i trudnościami w komunikacji. Materiał prezentowany na kartach pracy jest spójny i nie obejmuje zbędnych, zakłócających percepcję treści. W każdym dziale wprowadzono kilka najważniejszych słów i jedną cyfrę. Ponadto na każdej karcie znajdują się miniaturki obrazków niepozwalające zapomnieć o przerobionym już materiale. Wszystkie działy zakończone są sprawdzianami wiadomości, które pozwolą dorosłemu ocenić, czy przedstawione treści zostały przez dziecko wystarczająco dobrze zrozumiane i zapamiętane.
This item is available in 4 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 52312 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 34420 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
All copies are currently on loan: sygn. 66645 P (1 egz.)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
No availability information: sygn. GF. 720
Book
In basket
This item is available in 6 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 94662 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 44746 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 36010 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 30081 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. 42332 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 61174 P 2,4 (1 egz.)
Book
In basket
W tomie zamieszczono teksty autorów z Polski, Czech i Słowacji, specjalistów z zakresu pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Dotyczą one psychopedagogicznych zagadnień edukacji elementarnej, związanych z rozwijaniem kompetencji poznawczych dziecka. Autorzy wskazują m.in. przykłady skutecznych działań edukacyjnych wspierających dzieci w procesie osiągania przez nie umiejętności i wiedzy oraz budowania postaw przygotowujących do całożyciowego uczenia się. Publikacja składa się z siedmiu części: Kompetencje poznawcze ucznia i nauczyciela, Edukacja przyrodnicza, Edukacja językowa i literacka, Edukacja matematyczna, Edukacja techniczno-artystyczna, Efektywność procesu uczenia się - nauczania i wychowania oraz Varia.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 106836 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
All copies are currently on loan: sygn. 39292 (1 egz.)
Book
In basket
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ; nr 244)
Monografia zawiera osiemnaście interdyscyplinarnych tekstów o znaczącym walorze poznawczym i refleksyjnym, w których autorzy podejmują kwestię złożoności językowej i komunikacyjnej problematyki okresu dzieciństwa, prowokując czytelnika do wieloaspektowego dyskursu. Sprawność językowa i komunikacyjna zarówno w zakresie języka rodzimego, jak i języka obcego (czy języków obcych) otwiera nas na świat – rozszerza granice naszego poznania łącząc się nie tylko ze zdobywaniem wiedzy czysto lingwistycznej, ale również psychologicznej, socjologicznej i kulturowej. Dlatego poziom umiejętności językowych i komunikacyjnych implikuje u dziecka szybki wzrost inteligencji i wiedzy, zapewnia mu poczucie własnej wartości i poczucie kompetencji oraz skuteczności w działaniu. Sukcesy w zakresie sprawności językowej i komunikacyjnej decydują o korzystnej pozycji dziecka w przedszkolu i klasie szkolnej, warunkują poziom jego satysfakcji z nawiązywanych relacji interpersonalnych, jak również decydują o osiągnięciach szkolnych i sprzyjają uzyskiwaniu sukcesów zawodowych w przyszłości.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 115442 (1 egz.)
E-book
In basket
Język w szkolnych interakcjach. Meandry komunikacji Dyskurs wczesnoszkolny. Transmisja, rozumienie i (nie) porozumienie Co nam przeszkadza od początku? Bariery w komunikacji wczesnoszkolnej w rekonesansie badawczym "Mosty zamiast murów". Uczniowskie ćwiczenia dobrej komunikacji Dekalog dobrej komunikacji w szkole
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Wybrane zagadnienia wprowadzające do nauki o komunikowaniu to podręcznik akademicki zawierający wszystkie niezbędne zagadnienia potrzebne do rozpoczęcia zgłębiania wiedzy z dziedziny komunikologii. Autorka - prof. dr hab. Grażyna Habrajska - w sposób przystępny opisuje, czym zajmuje się komunikologia, jakie są modele komunikowania, a także przedstawia rolę poszczególnych elementów procesu. Niewątpliwą zaletą podręcznika jest uzupełnienie teorii nie tylko o ciekawe przykłady, ale również o kolorowe, przejrzyste ilustracje, które sprawiają, że omawiane zagadnienia są lepiej przyswajalne. Pod koniec każdego rozdziału autorka zamieszcza pytania kontrolne oraz literaturę pomocniczą, co ułatwia czytelnikowi systematyzowanie zdobytej wiedzy.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again