Form of Work
Książki
(16)
Publikacje naukowe
(10)
E-booki
(7)
IBUK Libra
(7)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Publikacje fachowe
(4)
Druki ulotne
(3)
Poradniki i przewodniki
(1)
Status
available
(36)
unavailable
(17)
Branch
Wypożyczalnia Piła
(13)
Wypożyczalnia Chodzież
(9)
Wypożyczalnia Czarnków
(8)
Wypożyczalnia Trzcianka
(9)
Wypożyczalnia Złotów
(4)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(2)
Czytelnia Wągrowiec
(5)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(3)
Author
Pawlak Mirosław
(2)
Płuska Katarzyna
(2)
Sadowska Elżbieta
(2)
Stojanowski Jacek
(2)
Baker Jed
(1)
Błaż Agata
(1)
Cywińska Małgorzata
(1)
Davis Martha (1947- )
(1)
Dutka-Mucha Małgorzata
(1)
Emiluta-Rozya Danuta
(1)
Fanning Patrick
(1)
Gawroński Krzysztof
(1)
Gosek Małgorzata
(1)
Gąsiorek Krystyna
(1)
Gębal Przemysław E
(1)
Kacprzak Lech
(1)
Kominek Andrzej
(1)
Kumięga Łukasz
(1)
Kwasiborska-Dudek Joanna
(1)
Kłodnicka Olga
(1)
Lew-Starowicz Rafał
(1)
Malecha Dorota
(1)
McKay Matthew (1948- )
(1)
Michno Jerzy
(1)
Okuniewski Juliusz
(1)
Pacyniak Patrycja
(1)
Paśko Ingrid
(1)
Paśko Jan Rajmund
(1)
Rybińska Agnieszka
(1)
Rywczyńska Anna
(1)
Sładkiewicz Żanna
(1)
Wawrzyńczak-Jędryka Beata
(1)
Wegner-Jezierska Magdalena (1974- )
(1)
Wrońska Agnieszka
(1)
Wądołowska-Lesner Katarzyna
(1)
Zając Anna (logopeda)
(1)
zbiorowa Praca
(1)
Żabiński Dawid
(1)
Year
2020 - 2021
(12)
2010 - 2019
(13)
2000 - 2009
(1)
Time Period of Creation
2001-
(17)
Country
Poland
(26)
Language
Polish
(25)
English
(1)
Audience Group
Nauczyciele
(5)
Rodzice
(4)
Szkoły specjalne
(4)
Terapeuci zajęciowi
(2)
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Neurologopedzi
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Wychowawcy klas
(1)
Subject
Kompetencje komunikacyjne
(14)
Autyzm
(5)
Dziecko autystyczne
(5)
Komunikacja interpersonalna
(5)
Kompetencje medialne
(3)
Kompetencje społeczne
(3)
Komunikacja werbalna
(3)
Nauczyciele
(3)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(3)
Dziecko
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(2)
Edukacja medialna
(2)
Język dziecka
(2)
Język polski
(2)
Kompetencje emocjonalne
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Metody nauczania
(2)
Młodzież
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Percepcja wzrokowa
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Uczniowie
(2)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(2)
Asertywność
(1)
Barwy
(1)
Bezpieczeństwo teleinformatyczne
(1)
Czytanie
(1)
Czytanie globalne
(1)
Diagnoza logopedyczna
(1)
Dzieci
(1)
Dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Godzina wychowawcza
(1)
Internet
(1)
Język
(1)
Język rosyjski
(1)
Języki
(1)
Komunikacja
(1)
Komunikacja internetowa
(1)
Kształcenie nauczycieli
(1)
Licea
(1)
Matematyka
(1)
Mniejszości narodowe
(1)
Mowa
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie języków obcych
(1)
Nauczyciele języków
(1)
Nauka liczenia
(1)
Niepełnosprawność intelektualna
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Osoby z zespołem Aspergera
(1)
Pedagogika
(1)
Pedeutologia
(1)
Pisanie
(1)
Pomoce dydaktyczne
(1)
Postawy
(1)
Pragmatyka lingwistyczna
(1)
Prezentacje i wystąpienia
(1)
Przemoc w szkole
(1)
Przyroda
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Rozwój emocjonalny
(1)
Rozwój poznawczy
(1)
Rozwój psychospołeczny
(1)
Socjalizacja
(1)
Socjolingwistyka
(1)
Szkolnictwo podstawowe
(1)
Szkolnictwo specjalne
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Technika
(1)
Techniki relaksacyjne
(1)
Techniki samopomocy
(1)
Teoria umysłu
(1)
Terapia logopedyczna
(1)
Trening koncentracji
(1)
Twórczość
(1)
Uczniowie klas początkowych
(1)
Uczniowie szkół podstawowych
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Wczesna interwencja
(1)
Współdziałanie
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie estetyczne
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Wychowanie w szkole
(1)
Zaburzenia mowy
(1)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Zapobieganie
(1)
Zarządzanie oświatą
(1)
Zespół Aspergera
(1)
Zwalczanie
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Świadomość językowa
(1)
Świadomość narodowa
(1)
Świadomość społeczna
(1)
Subject: time
2001-
(5)
1801-1900
(1)
1901-20002
(1)
Subject: place
Polska
(2)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Genre/Form
Karty pracy ucznia
(5)
Praca zbiorowa
(5)
Materiały pomocnicze
(4)
Ćwiczenia i zadania
(4)
Opracowanie
(3)
Poradnik
(2)
Materiały konferencyjne
(1)
Monografia
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Program autorski (pedagogika)
(1)
Raport z badań
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(13)
Psychologia
(6)
Językoznawstwo
(4)
Media i komunikacja społeczna
(3)
Historia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
27 results Filter
Authority data
Kompetencje komunikacyjne (hasło przedmiotowe)
(termin podrzędny) zob. też hasło szersze Kompetencje kluczowe (hasło przedmiotowe)
zob. też Komunikacja werbalna (hasło przedmiotowe) ; Nauczanie języków obcych (hasło przedmiotowe) ; Pragmatyka lingwistyczna (hasło przedmiotowe) ; Socjolingwistyka (hasło przedmiotowe)
Nieużywane formy hasła: Kompetencja komunikacyjna ; Communicative competence
Book
In basket
Zasadniczą częścią książki Jeda Bakera, znanego specjalisty w dziedzinie terapii, autora między innymi cenionego Ilustrowanego podręcznika umiejętności społecznych, są lekcje pozwalające młodemu człowiekowi z autyzmem bądź zespołem Aspergera wykształcić kompetencje przydatne na co dzień. Umiejętności te są związane z konkretnymi sytuacjami, z jakimi wszyscy stykamy się w dorosłym życiu. Dotyczą takich obszarów, jak: • rozmowy oraz komunikacja niewerbalna – jak należy się witać i przedstawiać, inicjować rozmowę i kulturalnie zmieniać jej temat oraz rozpoznawać nieoczywiste sygnały dawane przez rozmówcę; • radzenie sobie ze złością i lękiem – jak rozpoznać czynniki wywołujące gwałtowne emocje i co zrobić, by je zneutralizować, a także jak przeciwdziałać sytuacjom, w których ujawniają się fobie; • budowanie i podtrzymywanie przyjaźni oraz randki – jak nawiązywać bliższe relacje z innymi ludźmi, a przy tym szanować ich prywatność, oraz jak i gdzie poznawać nowe osoby; • radzenie sobie z wymaganiami szkolnymi i rodzinnymi – jak rozwiązywać konflikty w domu i szkole oraz w jaki sposób korzystać z udogodnień przysługujących osobom z zaburzeniami; • zatrudnienie – jak znaleźć pracę i poradzić sobie z wymaganiami stawianymi przez przełożonych, a także jak dobrze wypaść podczas rekrutacji; • finanse – jak zarządzać swoimi pieniędzmi i racjonalnie planować wydatki; • transport – jaki sposób przemieszczania się wybrać oraz jak korzystać z komunikacji publicznej.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Trzcianka
All copies are currently on loan: sygn. 35607 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 67883 (1 egz.)
Book
In basket
Celem publikacji jest próba przedstawienia kompetencji komunikacyjnej dzieci wysokofunkcjonujących ze spektrum autyzmu. Książka podzielona jest na dwie części: teoretyczną i praktyczną. Część teoretyczna składa się z trzech rozdziałów. W pierwszym z nich starano się odpowiedzieć na pytanie czym jest autyzm, zgodnie z najnowszymi ustaleniami badaczy. Kolejny rozdział traktuje o kompetencji komunikacyjnej oraz kompetencji językowej. Przedstawiono tu periodyzację rozwoju mowy dzieci. Dokonano porównania rozwoju kompetencji językowej i komunikacyjnej dzieci neurotypowych oraz ze spektrum autyzmu. Trzeci rozdział wyjaśnia czytelnikowi czym jest teoria umysłu i jaki ma związek z kompetencją komunikacyjną. Każdy z powyższych rozdziałów został wzbogacony o przykłady potwierdzające teoretyczne założenia, pochodzące z literatury i doświadczeń zawodowych autorów w terapii z dziećmi z autyzmem. W części praktycznej zawarto dwa ostatnie rozdziały. W rozdziale czwartym przeanalizowano 15 rozmów z wysokofunkcjonujacymi dziećmi z autyzmem. Teoretyczną bazą tych badań stały się teorie z zakresu pragmalingwistyki: teoria aktów mowy Johna L. Austina, rozwijana przez Johna R. Searle’a, oraz zasada kooperacji Paula Grice’a. Rozdział piąty powstał w wyniku kompilacji założeń pragmalingwistycznych związanych z zasadą kooperacji i implikatur Grice’a oraz teorii umysłu i wynikających z niej procesów mentalizowania. Książka adresowana jest do wszystkich zainteresowanych zagadnieniem autyzmu, a szczególnie kompetencją komunikacyjną dzieci z ASD: teoretycznymi podstawami badań pragmalingwistycznych i praktycznymi wnioskami, jak można te wyniki wykorzystywać w praktyce logopedycznej i psychoterapeutycznej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 116399 (1 egz.)
Book
In basket
Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych jest bardzo istotne, aby coraz lepiej funkcjonować w społeczeństwie. Dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz problemami w komunikowaniu się przebywanie w miejscach publicznych czy konieczność podjęcia dialogu z innymi często jest źródłem ogromnego stresu. Karty pracy Komunikuję się z otoczeniem mają na celu pomóc lepiej radzić sobie w miejscach, gdzie można spotkać wielu ludzi, i w sytuacjach społecznych, w których trzeba będzie się z innymi skomunikować. Karty pracy zostały podzielone na 10 części. Każda z nich przybliża uczniom problematykę związaną z innym miejscem (sklep, dworzec, poczta, przychodnia lekarska, plac zabaw, miejsca związane z turystyką, urząd, szkoła, kino/teatr, restauracja,). Uczniowie, rozwiązując zadania, dowiadują się, jaką funkcję spełniają poszczególne miejsca, jakie komunikaty są tam używane najczęściej. Poznają również sytuacje problemowe, które mogą w danym miejscu wystąpić, i uczą się o sposobach ich rozwiązywania.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 42477 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 35177 (1 egz.)
Brochure
In basket
(W trosce o harmonijny rozwój dzieci...)
Karty pracy powstały z myślą o uczniach mających problemy z komunikowaniem się. Proponowane zadania rozwijają kompetencje społeczne, uczą prawidłowych relacji oraz interakcji z innymi. Uczeń może lepiej pokonywać komunikacyjne bariery, zdobywając przy tym narzędzia do sprawniejszego porozumiewania się. Dzięki temu może on nabyć szereg umiejętności niezbędnych w codziennym funkcjonowaniu. Publikacja zawiera zbiór ćwiczeń do wykonania. Dziecko na kolejnych kartach pracy uczy się nazywać emocje, mówić o sobie, o opowiadaniach, które słyszało, poznaje bariery komunikacyjne i sposoby ich pokonywania, zaznajamia się z różnymi sposobami komunikowania się. Zadania uwzględniają specyfikę pracy z osobami porozumiewającymi się pozawerbalnie i są zróżnicowane pod względem stopnia trudności. Umożliwia to dostosowanie pracy do indywidualnych możliwości danego ucznia. Część z zadań po rozwiązaniu może posłużyć uczniowi jako karty do porozumiewania się z otoczeniem
This item is available in 5 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Chodzież
All copies are currently on loan: sygn. 52598 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 42515 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 34513 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
All copies are currently on loan: sygn. 66691 P 3,6 (1 egz.)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. GF. 719 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in 6 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 94662 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
All copies are currently on loan: sygn. 44746 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 36010 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 30081 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. 42332 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 61174 P 2,4 (1 egz.)
Book
In basket
Q edukacji cyfrowej / Marlena Plebańska, Aleksandra Szyller, Małgorzata Sieńczewska. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2020. - 195, [1] strona : ilustracje, wykresy ; 23 cm.
Celem książki jest kompleksowa analiza wykorzystania technologii cyfrowych w szkołach na wszystkich poziomach edukacyjnych oraz wypracowanie na jej podstawie rekomendacji w zakresie metod, form oraz narzędzi pracy niezbędnych w procesach dydaktycznych realizowanych z wykorzystaniem technologii cyfrowych. Publikacja opiera się na wynikach największego polskiego badania Polska Szkoła w Dobie Cyfryzacji. Książka odnosi się do całego środowiska szkolnego, obejmującego uczniów, nauczycieli, rodziców, kadrę zarządzającą. Bowiem potrzeby, oczekiwania oraz możliwości środowiska szkolnego kształtują poziom wdrożenia, wykorzystania oraz rozwoju technologii cyfrowych w szkołach.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
All copies are currently on loan: sygn. 116194 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
All copies are currently on loan: sygn. 52589 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 35328 (1 egz.)
Book
In basket
NAJNOWSZE, ZAKTUALIZOWANE I UZUPEŁNIONE WYDANIE ŚWIATOWEGO BESTSELLERA! Poznaj praktyczne techniki komunikacyjne Umiejętność komunikowania się ma ogromny wpływ na wszystkie sfery naszego życia. Dzięki niej budujemy i podtrzymujemy przyjazne relacje z ludźmi, jasno wyrażamy swoje myśli, skutecznie porozumiewamy się z rodziną i ze współpracownikami, radzimy sobie w sytuacjach konfliktowych, a nawiązując nowe znajomości, unikamy pułapek wynikających z uprzedzeń. Potrafimy także zadbać o własne potrzeby. Wiele osób niesłusznie zakłada, że umiejętności komunikacyjne są wrodzone i nie można ich nabyć. Jednak dzięki odpowiednim ćwiczeniom każdy może się nauczyć sprawnego i skutecznego porozumiewania się. Komunikowanie się jest umiejętnością, którą zawsze można udoskonalić. Autorzy książki opisują narzędzia, które pozwolą ci wyrazić siebie i skutecznie porozumiewać się z innymi. Pomogą ci w tym liczne przykłady i praktyczne ćwiczenia.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 116725 (1 egz.)
Book
In basket
(Biblioteka The New Educational Review)
Ujęte w postaci podtytułu glottodydaktyka i pedeutologia definiują konkretny obszar podejmowanych interdyscyplinarnych dociekań, nakreślając cele poznawcze przyświecające autorom i autorkom zamieszczonych w tomie opracowań. Znajdziemy w nim zatem glottodydaktyczne dociekania lingwistów koncentrujące swoją uwagę w obszarze nakreślonego kontekstu oraz teksty pedeutologiczne przygotowane przez pedagogów, którzy swoimi rozważaniami i projektami empirycznymi wkraczają w przestrzeń lingwistyczną. (...) Sytuując zwykle swoje rozważania i proponowane rozwiązania w konkretnych kontekstach edukacyjnych, glottodydaktyka i pedeutologia glottodydaktyczna stanowią także często rozbudowane filozoficzne koncepcje kształcenia odnoszące się do rozwijanych idei i kierunków formalnej edukacji językowej i kształcenia pedagogicznego. (...) W każdym z zamieszczonych w tomie tekstów uwidaczniają się nakreślone przez nas powiązania teoretyczne i metodologiczne o charakterze interdyscyplinarnym.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 42314 (1 egz.)
Book
In basket
(Inspiracje Edukacyjne)
W publikacji syntetycznie omówiono problematykę komunikowania się podmiotów systemu oświaty począwszy od komunikacji wewnątrzszkolnej, a kończąc na komunikacji organów zewnętrznych szkoły. Oryginalne omówienie zagadnień języka komunikacji, jego funkcji w planowaniu, realizacji i ewaluacji przedsięwzięć podejmowanych w systemie oświaty umocowanych w prawie – przedstawione w opracowaniu – pomoże czytelnikowi w nawiązywaniu kontaktów między podmiotami systemu, wymianę informacji, a nawet wypracowanie własnych form i sposobów komunikacji aż po wspólne rozwiązywanie problemów. W poradniku szczególną uwagę zwrócono m.in. na takie zagad­nienia, jak: umiejętność skutecznego porozumiewania się dyrektora z nauczycielami i innymi pracownikami szkoły; kanony przekazu informacji powszechnej i urzędowej; znaczenie wystąpień publicznych; nowoczesny model komunikacji poziomej i pionowej w oświacie. Autorzy przywiązują także dużą wagę do konieczności ciągłego budowania wzajemnych relacji między podmiotami oświaty w procesie zarządzania. Książka przeznaczona jest dla nauczycieli i kadry kierowniczej szkół i placówek oświatowych.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 116643 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 52652 (1 egz.)
Book
In basket
Poszukiwanie najskuteczniejszych metod porozumiewania się jest dziś związane z uwzględnieniem bardzo szerokiej perspektywy zagadnień nie tylko językoznawczych, ale i psycholingwistycznych, socjologicznych, kulturowych, zagadnień funkcjonowania jednostek w przestrzeni językowo-kulturowej, nieuchronnie prowadząc do pytania o tożsamość językową ? zarówno indywidualną, jak i grupową, narodową. W tym właśnie kontekście warto rozpatrywać zagadnienia współzależności kultury, języka i narodu, a także ich szczególnej roli w budowaniu własnej tożsamości. Celem dwutomowej monografii jest stworzenie nowego forum wymiany myśli, doświadczeń, wyników badań pomiędzy naukowcami, ale także środowiskami pozaakademickimi w praktyce zajmującymi się zagadnieniami języka, kultury, tożsamości. Lista zagadnień poruszonych w tomach obejmuje takie obszary, jak: - wzajemne relacje języka i kultury - artefakty, praktyki, pamięć i język, - językowe determinanty sposobów konstruowania modelu świata, - porozumiewanie się i samookreślenie, - język ojczysty a osobowość, - kultura - język - dialog kultur, - sposoby interpretowania rzeczywistości przez ludzi mówiących różnymi językami, - problemy tożsamości językowej mniejszości narodowych, - tożsamość kulturowa i językowa jako wynik zachowania dziedzictwa przodków, - język a etniczna, religijna, historyczna, terytorialna identyfikacja jednostki, - znaczenie znajomości języka obcego w kształtowaniu własnej tożsamości, - kompetencja kulturowa w nauce języków obcych, - kulturowe konteksty motywacji nauki języków obcych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 116573 (1 egz.)
Book
In basket
(Seria Naukowa ; t. 6)
W książce przedstawiono zarówno zagrożenia, jak i możliwości związane z internetem. Autorzy analizują potencjał sieci jako obszaru socjalizacji, uczenia się, zarządzania prywatnością czy budowania cyfrowego obywatelstwa młodych ludzi. Celem publikacji jest pomoc w lepszym zrozumieniu wirtualnego świata, który w coraz większym stopniu wkracza w codzienne życie, a także omówienie wybranych aspektów tej dynamicznie zmieniającej się przestrzeni.
This item is available in 6 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 116129 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 52554 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 42228 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 35531 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. 48924 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 67588 (1 egz.)
Book
In basket
Książka zawiera opisy i analizę zachowań komunikacyjnych dzieci z autyzmem dziecięcym, ukazuje wpływ zaburzeń w obrębie kompetencji komunikacyjnej na realizację funkcji komunikacyjnej wypowiedzi.
This item is available in 5 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
All copies are currently on loan: sygn. 116260 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 52761 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 42204 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 35339 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. 48875 (1 egz.)
Book
In basket
Książka zawiera program lekcji wychowawczych dla uczniów szkoły podstawowej na wszystkich poziomach klas. Celem proponowanych zajęć jest poszerzenie kompetencji emocjonalnych i komunikacyjnych dzieci oraz młodzieży. Umiejętności te mają bezpośredni wpływ na relacje pomiędzy uczniami, wzajemną tolerancję i akceptację. Każdy scenariusz zawiera informacje, jakie przybory i narzędzia potrzebne są do skutecznego przeprowadzenia lekcji. Nauczyciel otrzymuje gotowy opis treści do przekazania oraz tabele z podpowiedziami prawidłowych odpowiedzi. Załączone są także potrzebne karty pracy dla uczniów. Skrypty przygotowane są w taki sposób, aby przeprowadzenie lekcji z zakresu rozwoju kompetencji emocjonalnych i komunikacyjnych dzieci i młodzieży mógł przeprowadzić każdy nauczyciel, niezależnie od profilu swojego wykształcenia Powyższy opis pochodzi od wydawcy.
This item is available in 4 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
All copies are currently on loan: sygn. 116717 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
All copies are currently on loan: sygn. 52946 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
All copies are currently on loan: sygn. 35627 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 67782 P 3,3 (1 egz.)
Brochure
In basket
(W trosce o harmonijny rozwój dzieci...)
Publikacja przeznaczona jest do pracy z dziećmi ze spektrum autyzmu oraz z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym, z problemami w zakresie komunikacji werbalnej. Zestaw kart został zaprojektowany z myślą o rodzicach i opiekunach pragnących wspomóc rozwój dziecka, jednak będzie też wartościowym materiałem dydaktycznym w pracy profesjonalistów wczesnego wspomagania rozwoju, pedagogów specjalnych oraz neurologopedów. Przedstawione zadania mają na celu stymulację mózgu dziecka w taki sposób, aby w późniejszym okresie było ono w stanie zrozumieć coraz bardziej złożone zagadnienia. Materiał obejmuje ćwiczenia dotyczące części ciała, kolorów, kształtów i wielkości. Dodatkowo znajdą tu Państwo zadania rozwijające myślenie logiczne oraz ćwiczenia stymulujące lewą półkulę mózgu, odpowiedzialną za rozwój mowy i rozumienie języka.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 52514 (1 egz.)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. GF. 801 (1 egz.)
Book
In basket
Cyfrowy uczeń : dylematy mediatyzacji / Małgorzata Gosek. - Toruń : Wydawnictwo Edukacyjne Akapit ; Ostrowiec Świętokrzyski : Wyższa Szkoła Biznesu i Przedsiębiorczości w Ostrowcu Świętokrzyskim, 2020. - 324 strony : fotografie, ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Książka Małgorzaty Gosek "Cyfrowy uczeń. Dylematy mediatyzacji" zawiera rzetelny i wieloaspektowy opis problemów związanych z cyfrową edukacją uczniów - od ujęć teoretycznych, do zweryfikowanych w badaniach aspektów praktyki edukacji medialnej. Jej zaletą jest bardzo przystępny opis kluczowych teorii naukowych związanych ze znaczeniem mediów cyfrowych w edukacji współczesnych uczniów oraz zagadnień wiążących się z kształtowaniem kompetencji medialnych dzieci i młodzieży oraz ich nauczycieli. Praca trafiająca w sedno współczesnych zadań i problemów edukacji zdalnej oraz możliwych implikacji przechodzenia na masowe kształcenie cyfrowe. Sprawia to, że monografia jest niezwykle aktualna i nabiera dodatkowego znaczenia w sytuacji powszechnej edukacji zdalnej mającej miejsce po wybuchu pandemii wywołanej koronawirusem COVID-19. Bogactwo zawartych w niej treści oraz oryginalność wywodów pozwala uznać rekomendowaną tu książkę za kompendium wiedzy dla osób zarządzających palcówkami edukacyjnymi, nauczycieli oraz studentów przygotowujących się do pracy pedagogicznej, a także i dla rodziców pragnących dobrze kształtować kompetencje medialne swoich dzieci będących w wieku szkolnym. Wartością dodaną pracy są sformułowane przez Autorkę rekomendacje dotyczące kształtu edukacji przyszłości, a wynikające z faktu postępujących procesów mediatyzacji, które wywierają wpływ na mentalność oraz sposób myślenia i funkcjonowania młodego pokolenia. Szczególnie cenne jest stworzenie projektu systemu nauczania edukacji medialnej w szkołach, zawierającego realne, przemyślane i konkretne propozycje rozwiązań, na różnych szczeblach systemu oświaty. Spis treści
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Piła
All copies are currently on loan: sygn. 116414 (1 egz.)
Book
In basket
W tomie zamieszczono teksty autorów z Polski, Czech i Słowacji, specjalistów z zakresu pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Dotyczą one psychopedagogicznych zagadnień edukacji elementarnej, związanych z rozwijaniem kompetencji poznawczych dziecka. Autorzy wskazują m.in. przykłady skutecznych działań edukacyjnych wspierających dzieci w procesie osiągania przez nie umiejętności i wiedzy oraz budowania postaw przygotowujących do całożyciowego uczenia się. Publikacja składa się z siedmiu części: Kompetencje poznawcze ucznia i nauczyciela, Edukacja przyrodnicza, Edukacja językowa i literacka, Edukacja matematyczna, Edukacja techniczno-artystyczna, Efektywność procesu uczenia się - nauczania i wychowania oraz Varia.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 106836 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 39292 (1 egz.)
Book
In basket
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ; nr 244)
Monografia zawiera osiemnaście interdyscyplinarnych tekstów o znaczącym walorze poznawczym i refleksyjnym, w których autorzy podejmują kwestię złożoności językowej i komunikacyjnej problematyki okresu dzieciństwa, prowokując czytelnika do wieloaspektowego dyskursu. Sprawność językowa i komunikacyjna zarówno w zakresie języka rodzimego, jak i języka obcego (czy języków obcych) otwiera nas na świat – rozszerza granice naszego poznania łącząc się nie tylko ze zdobywaniem wiedzy czysto lingwistycznej, ale również psychologicznej, socjologicznej i kulturowej. Dlatego poziom umiejętności językowych i komunikacyjnych implikuje u dziecka szybki wzrost inteligencji i wiedzy, zapewnia mu poczucie własnej wartości i poczucie kompetencji oraz skuteczności w działaniu. Sukcesy w zakresie sprawności językowej i komunikacyjnej decydują o korzystnej pozycji dziecka w przedszkolu i klasie szkolnej, warunkują poziom jego satysfakcji z nawiązywanych relacji interpersonalnych, jak również decydują o osiągnięciach szkolnych i sprzyjają uzyskiwaniu sukcesów zawodowych w przyszłości.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Piła
All copies are currently on loan: sygn. 115442 (1 egz.)
Brochure
In basket
(W trosce o harmonijny rozwój dzieci...)
Niniejsza publikacja powstała, aby pomóc w codziennej terapii dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i trudnościami w komunikacji. Materiał prezentowany na kartach pracy jest spójny i nie obejmuje zbędnych, zakłócających percepcję treści. W każdym dziale wprowadzono kilka najważniejszych słów i jedną cyfrę. Ponadto na każdej karcie znajdują się miniaturki obrazków niepozwalające zapomnieć o przerobionym już materiale. Wszystkie działy zakończone są sprawdzianami wiadomości, które pozwolą dorosłemu ocenić, czy przedstawione treści zostały przez dziecko wystarczająco dobrze zrozumiane i zapamiętane.
This item is available in 4 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Chodzież
All copies are currently on loan: sygn. 52312 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 34420 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
All copies are currently on loan: sygn. 66645 P (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. GF. 720 (1 egz.)
Book
In basket
Książka jest wynikiem współpracy różnych specjalistów: głównie logopedów, ale także psychologów, pedagogów specjalnych i lekarzy. Są oni nie tylko badaczami zaburzenia ze spektrum autyzmu, ale także praktykami (diagnostami i terapeutami), którzy na co dzień pracują z dziećmi z zaburzeniami o różnym patomechanizmie. W publikacji opisano dostępne na polskim rynku narzędzia (w tym również autorskie), które można wykorzystywać podczas diagnozowania logopedycznego. Recenzowana praca w sposób kompleksowy porusza problematykę diagnozowania trudności w obszarze komunikacji oraz wspierania rozwoju w tym zakresie u małych dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ang. autism spectrum disorders, ASD). Na polskim rynku wydawniczym problematyka ta jest wciąż reprezentowana w niewielkim, niewystarczającym stopniu. […] Biorąc pod uwagę rolę diagnozy i terapii logopedycznej we wspieraniu osób z ASD, należy tę rozbudowaną, wielowątkową, przygotowaną z dużą erudycją i znajomością rzeczy propozycję wydawniczą powitać z uznaniem i radością. […] Z książki będą mogli skorzystać przede wszystkim logopedzi, ale także wielu innych profesjonalistów pracujących z dziećmi z ASD. Z recenzji prof. dr hab. Ewy Pisuli
This item is available in 4 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
All copies are currently on loan: sygn. 116521 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 42289 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. 48894 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
All copies are currently on loan: sygn. 67729 P 3,6 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again