Forma i typ
Książki
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(1)
Autor
Czerska Tatiana
(1)
Tierling-Śledź Ewa
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
Kraj wydania
Polska
(1)
Język
polski
(1)
Temat
Język polski (przedmiot szkolny)
(1)
Kanon literatury
(1)
Lektura szkolna
(1)
Gatunek
Literatura polska
(1)
2 wyniki Filtruj
Rekord wzorcowy
Kanon literatury (hasło przedmiotowe)
zob. też Krytyka literacka (hasło przedmiotowe) ; Literaturoznawstwo (hasło przedmiotowe)
(termin podrzędny) zob. też hasło szersze Literatura (hasło przedmiotowe)
Nieużywane formy hasła: Kanon literacki ; Literary canon
Książka
W koszyku
(Rozprawy i Studia ISSN 0860-2751 ; t. 1082)
Tytuł niniejszej książki Autorzy naszych lektur na nowo odczytani konotu­je dwojaki sens słowa „lektura”, zawiera w sobie podwójną obietnicę na­ukowej refleksji, naukowego spotkania. Pierwsze znaczenie przywołuje na myśl kanon lektur szkolnych lub akademickich. Nawiązuje zresztą do publikacji Autorzy naszych lektur. Szkice o pisarzach współczesnych prezen­tującej sylwetki twórców, których dzieła licealista miał poznać i zrozumieć w ramach szkolnej edukacji kulturalnej. Nie jest jednak zamiarem auto­rów prezentowanych w tomie studiów ponowne czytanie i reinterpreto­wanie owego historycznoliterackiego kompendium sprzed lat i wchodze­nie w dialog z zawartymi tam objaśnieniami tekstów literackich. Autorzy monografii snują refleksje na temat zakresu pojęcia „kanon”, tworzenia paradygmatów lekturowych oraz dyskusji wokół takowego zestawienia szkolnych lektur obowiązkowych i uzupełniających (szerzej o tym niżej). Proponują nowe odczytania, czasem rewizje utartych tropów objaśniania tekstów literackich. I tak, „autor lektury” oznacza po prostu twórcę, które­go dzieło/dzieła wpisano do kanonu lektur szkolnych. Ze wstępu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114806 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej