Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(12)
Forma i typ
Książki
(12)
Dostępność
dostępne
(29)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(7)
Wypożyczalnia Chodzież
(4)
Wypożyczalnia Czarnków
(6)
Wypożyczalnia Trzcianka
(5)
Wypożyczalnia Złotów
(4)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(3)
Autor
Karwatowska Małgorzata
(2)
Tymiakin Leszek
(2)
Bielak Marlena Iwona
(1)
Danilewicz Wioleta
(1)
Gałązka Alicja
(1)
Kalińska Sylwia
(1)
Niekrewicz Agnieszka Anna
(1)
Nocoń Jolanta
(1)
Ostrowska Urszula
(1)
Piekot Tomasz
(1)
Sagan-Bielawa Mirosława
(1)
Sobecki Mirosław
(1)
Sosnowski Tomasz
(1)
Walczak Bogdan
(1)
Wojnarska Anna
(1)
Żurawska-Chaszczewska Jowita
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(9)
2000 - 2009
(3)
Kraj wydania
Polska
(12)
Język
polski
(12)
Temat
Komunikacja społeczna
(5)
Język polski
(4)
Język
(3)
Języki
(3)
Uczniowie
(3)
Język angielski
(2)
Studenci
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Alkoholizm
(1)
Blogi
(1)
Drama (pedagog.)
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Facebook
(1)
Górny Śląsk
(1)
Inteligencja (socjol.)
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Interakcje społeczne
(1)
Internet
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja międzykulturowa
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Kultura
(1)
Media społecznościowe
(1)
Mimika
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Młodzież trudna
(1)
Nauczyciele
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Portal społecznościowy
(1)
Portale internetowe
(1)
Postawa ciała
(1)
Płeć
(1)
Rodzice
(1)
Semiotyka
(1)
Stosunki interpersonalne
(1)
Subkultura
(1)
Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych
(1)
Uniwersytet Kazimierza Wielkiego (Bydgoszcz)
(1)
Uniwersytet Szczeciński
(1)
Uniwersytet Warmińsko-Mazurski (Olsztyn)
(1)
Wieś
(1)
Wychowanie w szkole
(1)
Zmiana społeczna
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Temat: czas
2001-0
(9)
2001-
(2)
1901-
(1)
Temat: miejsce
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Lubelskie, województwo (od 1999)
(1)
Olsztyn (woj. warmińsko-mazurskie)
(1)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Gatunek
Podręczniki
(1)
12 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Wielowymiarowość współczesnego świata, pluralizm i relatywizm wartości, ekspansja kultury popularnej, zmieniający się model szkoły i edukacji to tylko niektóre z kwestii podjętych przez autorów. Praca jest niezwykle udaną próbą charakterystyki wybranych, bardzo różnych problemów związanych ze współczesnym uczniem postrzeganym jako odbiorca kultury, osoba komunikująca się oraz zanurzona we wszechogarniającej rzeczywistości medialnej. Monografia stanowi przykład spójnego opracowania, osadzonego w bogatym i złożonym kontekście filozoficznym, społeczno-kulturowym i lingwistycznym. Zarówno podjęty temat, jak i znakomite jego omówienie zapewni książce szerokie grono odbiorców, wśród których znajda się z pewnością naukowcy (językoznawcy i dydaktycy), nauczyciele różnych typów szkół oraz studenci kierunków humanistycznych. Ponadto należy podkreślić, że praca została napisana wzorcową polszczyzną, co dodatkowo podnosi jej wartość.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108626 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49286 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40577 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33561 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65590, 65655 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Wielowymiarowość współczesnego świata, pluralizm i relatywizm wartości, ekspansja kultury popularnej, zmieniający się model szkoły i edukacji to tylko niektóre z kwestii podjętych przez autorów. Praca jest niezwykle udaną próbą charakterystyki wybranych, bardzo różnych problemów związanych ze współczesnym uczniem postrzeganym jako odbiorca kultury, osoba komunikująca się oraz zanurzona we wszechogarniającej rzeczywistości medialnej. Monografia stanowi przykład spójnego opracowania, osadzonego w bogatym i złożonym kontekście filozoficznym, społeczno-kulturowym i lingwistycznym. Zarówno podjęty temat, jak i znakomite jego omówienie zapewni książce szerokie grono odbiorców, wśród których znajda się z pewnością naukowcy (językoznawcy i dydaktycy), nauczyciele różnych typów szkół oraz studenci kierunków humanistycznych. Ponadto należy podkreślić, że praca została napisana wzorcową polszczyzną, co dodatkowo podnosi jej wartość. Z recenzji dr. hab. Artura Rejtera, prof. nadzw. UŚ.
Książka
W koszyku
(Biblioteka Dyskursu Publicznego : kultura, retoryka, demokracja.)
Celem opisanych w tej książce badań była rekonstrukcja mechanizmów krytycznego odbioru przekazów multimodalnych (multisemiotycznych). Mowa tu o sytuacjach, w których odbiorcy niespecjaliści dostrzegają w wypowiedzi warstwę ideologiczną i próbują ją krytykować czy nawet demaskować. Omawiane zjawisko społeczne - w teorii recepcji określane mianem odczytania opozycyjnego- jest w Polsce stosunkowo nowe, to znaczy nasiliło się w ostatnich latach z powodu ekspansji kultury wizualnej, mediów społecznościowych, ale też z powodu polaryzacji polskiego życia publicznego i samego społeczeństwa.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 112032 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46994 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109756 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49418 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39902 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32831 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46252 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka wpisuje się w obszar pedagogiki szkoły wyższej oraz obejmuje zakres zagadnień charakterystycznych dla współczesnej socjologii edukacji. Niewątpliwie zawiera istotny wkład w rozwój polskiej humanistyki, a szczególnie lingwistyki, obejmującej swoimi badaniami także kwestię edukacyjnych dyskursów, języka i kultury. Autorka podejmuje się trudnych badań w środowisku akademickim, będących wyzwaniem dla jakości życia i edukacji. Książka zawiera szereg niezwykle cennych inspiracji humanistycznych dla budowania właściwych relacji edukacyjnych w toku kształcenia studentów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106203, 106204 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49051 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39139 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przedmiot badań stanowią zmiany językowe, jakie dokonały się w okresie kilkudziesięciu powojennych lat w podsystemie fonetycznym polszczyzny inteligencji pochodzenia kresowego zamieszkałej na Górnym Śląsku. Celem pracy jest przedstawienie, w jaki sposób sytuacja społeczna i językowa Górnego Śląska wpłynęła na zachowania językowe przesiedleńców z kresów południowo-wschodnich, od jakich czynników społecznych zależy większy lub mniejszy stopień zachowania kodu południowokresowego w repertuarze językowym informatorów oraz jego podatność na wpływy polszczyzny ogólnej, a także polszczyzny śląskiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32612 (1 egz.)
Książka
W koszyku
„Motywacyjna rola dramy w glottodydaktyce” to próba nowego spojrzenia na proces uczenia się języka angielskiego perspektywy psychopedagogicznej, a także inną analizę motywacji wewnętrznej, która jest przedmiotem wielu publikacji czysto psychologicznych. Prowadząc badania nad motywacją wewnętrzną, w książce tej uwzględniono również taką właściwość jak poczucie kontroli jednostki oraz typ osobowości ucznia. Książka jest próbą odpowiedzi na pytanie: jak stymulować motywację do nauki języka obcego, jak rozbudzić rzeczywiste zainteresowanie językiem obcym. Drama będąca głównym zagadnieniem niniejszej pozycji wydaje się odpowiedzią na postawione pytania. Drama to niekonwencjonalny, twórczy sposób nauki poprzez aktywną identyfikację z wyobrażonymi rolami i sytuacjami. Drama to metoda nauczanie, która uwzględnia wiedzę o uczącym się, procesie uczenia się oraz rzeczywistości społecznej, w jakiej żyjemy. Nauka języka obcego to proces interakcji i komunikacji pomiędzy nauczycielem a uczniem, będący odbiciem zróżnicowanych stanów emocjonalnych i intelektualnych wobec konkretnych sytuacji. Wiele osób niechętnie konwersuje w języku obcym, bo brak wiedzy i świadomość popełnionych błędów wprawiają je w zakłopotanie. Zaletą dramy jest to, że nadaje ona sytuacji dynamiczne, interpersonalne tło, które wymaga od uczestnika natychmiastowej odpowiedzi. Uczestnicząc w niej, uczniowie często zapominają o brakach językowych, przełamują lęk i optymalnie wykorzystują posiadane wiadomości. Niniejsza książka to próba twórczego spojrzenia na proces uczenia się języków obcych oraz propozycje praktycznych rozwiązań pedagogiczno-metodycznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40673 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30618 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43073 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Język a Edukacja, ISSN 2299-5528 ; 4.)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65811 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Rozprawy i Studia - Uniwersytet Szczeciński, ISSN 0860-2751 ; t. (916) 842)
Tematem niniejszej pracy są uwarunkowania zachowań interakcyjnych w toku ekspresji mownej. Opisane zostały powody nieśmiałości studentów, lęku i innych barier psychicznych, które utrudniają interakcję mowną na zajęciach z języka obcego. Książka jest adresowana do nauczycieli zainteresowanych tworzeniem atmosfery bezpieczeństwa psychicznego i zaufania w interakcjach w klasie języka obcego. Uzyskane wyniki badań pozwalają nie tylko wnioskować o możliwości oddziaływania na trudności natury psychicznej u osób uczących się, ale również sugerują konkretne sposoby interwencji dydaktycznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109708/Cz.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Szkoła-Kultura-Tożsamość)
W dynamicznie zmieniającym się świecie współczesnym występują zjawiska życia społecznego, które wcześniej miały zupełnie inny wymiar. Jak piszą redaktorzy naukowi tej pracy, pedagogika społeczna jest tą subdyscypliną naukową, która w szczególnie aktywny sposób reaguje na otaczającą nas przestrzeń społeczną. Towarzyszy praktyce i teorii naukowej od ponad stu lat. Na różne sposoby pomaga opanować otaczający człowieka świat rzeczy i zjawisk, zrozumieć go i uczynić przyjaznym. W tej zbiorowej monografii naukowej zebrano teksty dotyczące przestrzeni życia społecznego skupionych wokół trzech kategorii: szkoły - kultury - tożsamości. Zgromadzone artykuły odnoszą się do aktualnych zjawisk społecznych oraz kulturowych. Książka jest adresowana do szerokiego grona odbiorców, szczególnie studiów pedagogicznych i kierunków społecznych, którzy poszukują odpowiedzi na pytania dotyczące współczesności.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109009 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49139 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39587 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka dotyczy bardzo ważnej dla praktyki pedagogicznej problematyki zdolności porozumiewania się nieletnich. Rozważania teoretyczne oraz analiza wyników badań wskazują na istnienie u młodzieży nieprzystosowanej poważnego deficytu w tym zakresie. Przyjęcie paradygmatu komunikacyjnego w praktyce resocjalizacyjnej wydaje się bardzo uzasadnione, choć niełatwe. Uświadomienie pedagogom resocjalizacyjnym, na czym polega specyfika komunikowania się nieletnich, z pewnością ułatwi im wybór bardziej skutecznych metod modyfikowania postaw i zachowań młodzieży podsądnej. Pozytywna zmiana w tym zakresie powinna opierać się na kompensowaniu negatywnych doświadczeń społecznych młodzieży wykolejonej oraz wielokierunkowym stymulowaniu kompetencji komunikacyjnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106946 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32424 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45375 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64697 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej