Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(10)
Forma i typ
Książki
(10)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(20)
wypożyczone
(3)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(6)
Czytelnia Piła
(1)
Wypożyczalnia Chodzież
(3)
Wypożyczalnia Czarnków
(5)
Wypożyczalnia Trzcianka
(1)
Wypożyczalnia Złotów
(3)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(2)
Czytelnia Wągrowiec
(1)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(1)
Autor
Budweil Filip
(1)
Chmielowski Marcin
(1)
Kasprzak Paweł
(1)
Kołodziej Piotr
(1)
Kulig-Kozłowska Agnieszka
(1)
Kłakówna Zofia Agnieszka
(1)
Muchacki Mateusz
(1)
Penkowska Grażyna
(1)
Polańska Krystyna
(1)
Regiewicz Adam
(1)
Siuda Piotr
(1)
Stoch Bartosz
(1)
Stoch Kacper
(1)
Szpunar Magdalena
(1)
Teodorczyk Marcin
(1)
Waligóra Janusz
(1)
Wołkowicz Iwona
(1)
Wołkowicz Marcin
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(9)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(10)
Język
polski
(9)
nieznany (po)
(1)
Odbiorca
Dorośli
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Internet
(10)
Portal społecznościowy
(4)
Edukacja medialna
(3)
Ankieta
(2)
Facebook
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Media społecznościowe
(2)
Społeczeństwo informacyjne
(2)
Społeczności internetowe
(2)
Strony WWW
(2)
Cyberkultura
(1)
Globalizacja
(1)
Godzina wychowawcza
(1)
Handel elektroniczny
(1)
Innowacje
(1)
Język polski (przedmiot szkolny)
(1)
Kultura masowa
(1)
Multimedia
(1)
Młodzież
(1)
Nastolatki
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Opinia publiczna
(1)
Rzeczywistość wirtualna
(1)
Socjologia
(1)
Wychowawstwo
(1)
Wywiad socjologiczny
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Temat: czas
2001-0
(2)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Dokument audiowizualny
(1)
Film edukacyjny
(1)
Materiały pomocnicze do gimnazjów
(1)
Materiały pomocnicze do szkół podstawowych
(1)
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Styl życia, moda i uroda
(1)
10 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
W pracy prezentowana jest analiza sieci społecznościowych w ujęciu strukturalnym, przyczynowo-skutkowym, systemowym i konkretnych przypadków. W ponad 20-letniej historii internetu w Polsce sieci społecznościowe zajmują mniej niż połowę tego czasu, dlatego jest to obszar badawczy nadal pełen zaskakujących możliwości interpretacyjnych oraz podporządkowany dynamice współczesnych przemian zarówno w skali lokalnej, jak i globalnej. Ten dwojaki wymiar rozwoju ma daleko idące konsekwencje dla przemian społecznych, technologicznych, ekonomicznych i politycznych w XXI wieku. Ucyfrowienie i usieciowienie nie tylko procesów gospodarczych, ale także stosunków międzyludzkich to nowe warunki kształtujące dalszy rozwój cywilizacyjny, w którym sieci społecznościowe odgrywają coraz istotniejszą rolę.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107480 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49423 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Audiowizualne Aspekty Kultury w Ponowoczesności)
Wtargnięcie technologii cyfrowej czy szerzej mediów elektronicznych w przestrzeń życia codziennego spowodowało zmiany nie tylko na płaszczyźnie komunikacji, ale także biologii czy nawet ontologii. Wobec powyższych procesów determinowanych obecnością nowych mediów autorzy książki Edukacja w czasach cyfrowej zarazy stawiają kluczowe pytanie: Na ile współczesna edukacja odpowiada na ten problem? Nie chodzi tu jednak o wprowadzanie nowych mediów jako narzędzi w praktyce pedagogicznej, ale o stworzenie całkowicie nowego spojrzenia na edukację, zbudowaną na koncepcji nowych mediów i ich właściwości, odpowiadającej strategiom uczenia się i percepcji zgodnych z najnowszymi odkryciami z zakresu psychologii i neurobiologii, przy jednoczesnym utrzymaniu powagi i statusu humanistyki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 112182 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46963 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37710 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Metody badań online / red. Piotr Siuda. - [Gdańsk] : Wydawnictwo Naukowe Katedra, cop. 2016. - 454 s. : il., fot., rys., wykr. ; 20 cm.
Naszym celem jest eksploracja metodologicznego wymiaru internetu. […] Monografia przełamuje metodologiczne podziały związane z dociekaniami na temat metod online na kilku płaszczyznach. Przy tym wszystkim niezwykle ważne jest to, że w książce udało się uniknąć zupełnie bezkrytycznego i bezrefleksyjnego patrzenia na metodologiczne wykorzystanie sieci, bez dostrzegania wielu wad omawianych metod. Mimo wszystko autorzy artykułów są na nie otwarci – widzą ich możliwości, chcą z nich korzystać i je udoskonalać. Zapraszamy czytelników, aby w trakcie lektury obudzili w sobie metodologa, który zastanawiał się będzie nad tym, co można zyskać, a co stracić, wykorzystując internetowe metody. Jeśli nasza publikacja stanie się swoistym podręcznikiem, z jednej strony trzeźwo podchodzącym do prezentowanych kwestii, a z drugiej strony będącym wskazówką potencjału metod online, jej cel zostanie osiągnięty.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 112236 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40798 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67777 P 1,3 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 60449 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Mateusz Muchacki podjął się nie lada wyzwania: pod pretekstem rozważań nad współczesną nam cywilizacją informatyczną oraz Internetem, Autor pokusił się o próbę zdiagnozowania współczesnej kultury globalnej. Ba! W swych wnioskach nie cofnął się przed nakreśleniem prognozowanej przyszłości cywilizacji w ogóle, wskazując nie tylko jej mocne strony, ale i możliwe zagrożenia. Ten ambiwalentny obraz jest efektem złożoności zjawisk, jakie niesie ze sobą stopniowa dominacja technologii cyfrowej: z jednej strony stanowi olbrzymie udogodnienie w zwyczajnej codzienności, dając tym samym podstawę dla szybszego i bardziej efektywnego równoległego rozwoju nauki i kultury, z drugiej –nie jest tajemnicą, jaki ogrom zagrożeń niesie ze sobą chociażby anonimowość w Sieci… Muchacki idzie w swych rozważaniach dalej – pomija kwestię ochrony prywatności czy bezpieczeństwa w ogóle, jako oczywistą, akcentując w zamian, paradoksalnie, zagrożenia, wobec tej samej kultury, choćby pokusę spłycenia i kult Wikipedii. Muchacki nie daje odpowiedzi na wszystkie postawione przez siebie pytania, raczej pobudza do namysłu, a dobrze postawione pytanie zastąpi tomy niepotrzebnych odpowiedzi. Czytelnikowi może się wydawać, że pisanie książki o Internecie w 2013 roku – gdy rozwój tego medium jest nadal w fazie początkowej – to zajęcie pozbawione sensu, a może, pisząc innymi słowami, szaleńczy skok w fale nieznanej dziedziny wiedzy. Uwzględniając jednak fakt, że na temat tego właśnie medium wydano w ostatnim ćwierćwieczu w Polsce minimum kilkadziesiąt, mniej lub bardziej znaczących, monografii i studiów, należy założyć, że refleksja naukowa nad Internetem i jego znaczeniem we współczesnym świecie jest sensowna i z pewnością w pełni uzasadniona. Nadrzędnym celem tej publikacji jest prezentacja poglądu autora na temat tego, że Internet otwiera nową epokę w dziejach cywilizacji, ponieważ dzięki mądremu stosowaniu tego medium może nastąpić znaczący postęp naukowy w wielu dziedzinach wiedzy, a pośrednio być może także postęp ekonomiczny oraz postęp polityczny, gdyż Internet ułatwia dążenie do liberalnej demokracji. Refleksja nad znaczeniem Internetu we współczesnym świecie prowadzi autora ku myśli, że narodziny tego medium wydają się początkiem „globalnej” wiedzy, co ma ogromne znaczenie dla rozwoju nauki. Niniejsza publikacja składa się z trzech rozdziałów. W rozdziale pierwszym zostały omówione problemy człowieka w społeczeństwie zmiany i w społeczeństwie sieciowym. Scharakteryzowano istotę i kierunki zmian współczesnego świata, wyłaniając potrzeby człowieka wynikające z wizji przyszłości cywilizacji. Powstanie globalnej hiperprzestrzeni ogranicza możliwości działania strukturalnego, regulowanego obiektywnymi, odgórnymi zasadami, i przesuwa punkt ciężkości na indywidualne rozstrzygnięcia jednostki. Dlatego rozdział drugi został poświęcony analizie kluczowych kompetencji, warunkujących jakość życia współczesnego społeczeństwa zmiany. Szczególną rolę przypisano istocie, zakresowi i znaczeniu kompetencji informatycznych. Wyróżniono czynniki warunkujące nabywanie kompetencji informatycznych, przede wszystkim rolę narzędzi technologii informacyjnej (dalej: TI bądź TIK – technologia informacyjno-komunikacyjna) w polskiej i amerykańskiej edukacji. W rozdziale trzecim przedstawiono motywy nabywania przez młodzież kompetencji informatycznych w aspekcie ujawnianych przez nią potrzeb, preferencji, wzorców i dominujących motywów nauki szkolnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 113989 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 51066 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40536 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Facebook w edukacji Ľ Facebook na co dzień Ľ Facebook w badaniach „Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na pytanie, dlaczego Facebook jest tak popularny w Polsce, ani pewności, że w dłuższej perspektywie czasowej tendencja ta się utrzyma. W 2013 roku wieszczono rychły upadek tego portalu społecznościowego, jednak prognozy się nie sprawdziły, a popularność Facebooka stale rośnie. [...] Polska zajmuje drugie miejsce na świecie, po Indiach, pod względem liczby rekrutowanych programistów przez Facebooka. Jednym z najważniejszych powodów popularności tego serwisu społecznościowego jest jego wielokontekstowa struktura pozwalająca na łączenie różnych funkcji i ról społecznych, w tym sfery prywatnej i publicznej”. „Zespół autorów Fenomenu Facebooka pod red. G. Penkowskiej otwiera ważne pole problemowe dla pedagogiki. Autorki i Autorzy poszczególnych rozdziałów analizują fenomen Facebooka, unikając demonizowania tej przestrzeni, wskazując ważne obszary i konteksty domagające się pogłębionych eksploracji. Szkicują mapę problemów, których bazą są niewielkie przedsięwzięcia badawcze związane z tym portalem społecznościowym. Są to przedsięwzięcia udane, z dobrze opracowaną koncepcją badawczą, rzetelnymi analizami i bardzo ciekawymi wynikami”. prof. Lucyna Kopciewicz
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110068 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46218 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65552 (1 egz.)
Książka
DVD
W koszyku
(Zagrożenia cyfrowego świata ; 02)
Film opowiada historię dwójki bohaterów - braci, Kacpra i Bartosza, którzy wspólnie uczą się zasad bezpieczeństwa związanych z korzystaniem z Internetu. Bartosz wyjaśnia te zasady bratu za pomocą specjalnie stworzonej przez siebie gry. W podziemnych korytarzach, Bartosz odkrywa przed bratem tajniki poruszania się w Internecie, wskazuje na pułapki, ktore mogą czekać na tych, którzy surfują w sieci, wyjaśnia jak je można ominąć, kto w jego "grze" jest zły, a kto dobry, jakie reguły obowiązują graczy. W ten sposób młodzi odbiorcy dowiadują się jak bezpiecznie komunikować się z innymi w Internecie, na jakie informacje zwracać uwagę w sieci, jakich zachowań się wystrzegać.Całość wzbogacona została animacjami. Roli narratora podjął się znany krakowski aktor Filip Budweil. Czas trwania: 9 minut Płyta zawiera: film DVD oraz scenariusz lekcji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. DVD. 2612 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Specjaliści pracujący z młodzieżą oraz rodzice często nie zdają sobie sprawy z tego, jak wygląda nastoletnia rzeczywistość. Nie jest to prosta sprawa, gdyż nastolatki skutecznie zamykają dorosłym dostęp do swojego świata - a jest on nieograniczony jak Internet, który stanowi główne narzędzie funkcjonowania. Dzięki tej książce rodzice, opiekunowie, nauczyciele, wychowawcy i pracownicy socjalni...
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110108 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40614 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 33654 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsza książka stanowi próbę rozpoznania oraz interdyscyplinarnego, wolnego od stereotypów opisania dydaktycznego potencjału mediów społecznościowych. Znalazły się tu głosy zarówno cenionych badaczy polskich i zagranicznych (dydaktyków literatury, językoznawców, psychologów, socjologów, medioznawców, kulturoznawców), jak i nauczycieli praktyków, studentów, wreszcie – samych uczniów, które stanowiły podstawę do namysłu nad obecnością nowych mediów w edukacji polonistycznej. Publikacja oprócz teoretycznego opisu zagadnienia prezentuje sposoby wykorzystywania mediów społecznościowych na lekcjach literackich (m.in. metoda dramy online) oraz omawiania najnowszej literatury dla dzieci i młodzieży, w której nowoczesne technologie odgrywają znaczącą rolę. Czytelnicy dowiedzą się z książki Agnieszki Kulig, jak w sposób autentycznie kształcący, przy tym zaś atrakcyjny i angażujący uczniów, wykorzystać w procesie dydaktycznym platformy edukacyjne, rozmaite witryny internetowe, w końcu portale społecznościowe. Autorka nie poprzestaje na przekonywaniu polonistów do korzystania z multimediów czy na ogólnych wskazówkach, lecz przede wszystkim prezentuje konkretne propozycje działań dydaktycznych z wykorzystaniem technologii cyfrowej. Atutem publikacji jest świeże, ciekawe ujęcie zjawisk pozornie znanych, jednak traktowanych przez rzesze polonistów w sposób lekceważący czy wręcz wrogi. Witold Bobiński
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 113945 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51408 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41236 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47708 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej