Form of Work
Książki
(100)
Publikacje naukowe
(9)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
E-booki
(1)
IBUK Libra
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Status
available
(227)
unavailable
(19)
Branch
Wypożyczalnia Piła
(59)
Czytelnia Piła
(5)
Wypożyczalnia Chodzież
(41)
Wypożyczalnia Czarnków
(39)
Wypożyczalnia Trzcianka
(18)
Czytelnia Trzcianka
(1)
Wypożyczalnia Złotów
(43)
Czytelnia Złotów
(1)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(27)
Czytelnia Wągrowiec
(4)
Informatorium
(5)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(3)
Author
Bębas Sylwester
(4)
Bednarek Józef
(3)
Jędrzejko Mariusz
(3)
Wołkowicz Iwona
(3)
Wołkowicz Marcin
(3)
Chmielowski Marcin
(2)
Gołębiewski Łukasz
(2)
Muszyński Wojciech
(2)
Pawski Miłosz
(2)
Plis Jerzy
(2)
Spitzer Manfred
(2)
Stępień Kamil
(2)
Szmigielska Barbara
(2)
Albińska Ewa
(1)
Andrzejewska Anna
(1)
Augustynek Kacper
(1)
Banasiak Małgorzata
(1)
Baranowski Maciej
(1)
Battelle John
(1)
Białobrzeska Katarzyna
(1)
Borkowski Paweł
(1)
Briggs Asa
(1)
Budweil Filip
(1)
Buksińska Beata
(1)
Burke Peter
(1)
Błaszkiewicz Anna
(1)
Błażek Magdalena
(1)
Chmielecka Julia
(1)
Chocholska Paulina
(1)
Cypryański Piotr
(1)
Czerner Anna
(1)
Danowski Bartosz
(1)
Dijk Jan
(1)
Drzał-Sierocka Aleksandra
(1)
Dyląg Anna
(1)
Dziedzic Olga
(1)
Ferenc Tomasz
(1)
Filiciak Mirosław
(1)
Gajewski Mariusz
(1)
Gajlewicz-Korab Katarzyna
(1)
Giddens Anthony
(1)
Grzybowski Przemysław Paweł
(1)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(1)
Górka Marek
(1)
Haber Lesław Henryk
(1)
Hofmokl Justyna
(1)
Hołyst Brunon
(1)
Hołyst Brunon. Bezpieczeństwo jednostki, społeczeństwa i gatunku ludzkiego
(1)
Jabłońska Marta
(1)
Jaskiernia Alicja
(1)
Jedliński Jakub
(1)
Jeziński Marek
(1)
Juza Marta
(1)
Kaliszczak Lidia
(1)
Kamenetz Anya
(1)
Kasprzak Paweł
(1)
Kinal Jarosław
(1)
Kleszcz Ewa
(1)
Klinik Anna
(1)
Kondracka-Szala Marta
(1)
Konieczny Jacek
(1)
Kowalczyk Ryszard
(1)
Kozak Stanisław
(1)
Kołodziej Piotr
(1)
Kołodziejczyk Łukasz
(1)
Krejtz Krzysztof
(1)
Książek Tomasz
(1)
Kulig-Kozłowska Agnieszka
(1)
Kurkowski Cezary
(1)
Kwiatkowska Grażyna Ewa
(1)
Kłakówna Zofia Agnieszka
(1)
Liberska Hanna
(1)
Lipiński Andrzej
(1)
Lucas Edward
(1)
Machnik Marcin
(1)
Maciaszczyk Paweł
(1)
Majchrzyk Zdzisław
(1)
Makuch Marta
(1)
Malcherek Monika
(1)
Malina Alicja
(1)
Mamroł Andrzej
(1)
Marczak Monika
(1)
Markiewicz Katarzyna
(1)
Matyjas Bożena
(1)
Mendelson B. J
(1)
Morańska Danuta
(1)
Morańska Olga
(1)
Moroń Dorota
(1)
Muchacki Mateusz
(1)
Negroponte Nicholas
(1)
Niedbalski Jakub
(1)
Niekrewicz Agnieszka Anna
(1)
Nieroba Elżbieta
(1)
Nikodemska Joanna
(1)
Olczak Serafin
(1)
Olechnicki Krzysztof
(1)
Osipczuk Małgorzata
(1)
Panek Marcin Paweł
(1)
Parker Carey
(1)
Pastwa-Wojciechowska Beata
(1)
Year
2020 - 2020
(1)
2010 - 2019
(79)
2000 - 2009
(21)
1990 - 1999
(1)
Time Period of Creation
2001-
(13)
Country
Poland
(103)
Language
Polish
(102)
unknown (po)
(1)
Audience Group
Szkoły wyższe
(1)
Subject
Internet
(93)
Środki masowego przekazu
(22)
Społeczeństwo informacyjne
(21)
Uzależnienie od komputera
(16)
Portal społecznościowy
(14)
Cyberprzemoc
(13)
Rzeczywistość wirtualna
(13)
Komunikacja społeczna
(12)
Media społecznościowe
(11)
Facebook
(10)
Rodzina
(10)
Młodzież
(9)
Agresywność
(8)
Cyberkultura
(8)
Dziecko
(8)
Edukacja medialna
(7)
Multimedia
(6)
Niepełnosprawni
(6)
Społeczności internetowe
(6)
Strony WWW
(6)
Wychowanie w rodzinie
(6)
Cyberprzestępczość
(5)
Internauci
(5)
Komunikacja interpersonalna
(5)
Nałóg
(5)
Przestępstwo komputerowe
(5)
Telewizja
(5)
Uzależnienia medialne
(5)
Alkoholizm
(4)
Bezrobocie
(4)
Czytelnictwo
(4)
Jakość życia
(4)
Komputery
(4)
Kultura
(4)
Praca
(4)
Rozwód
(4)
Stalking
(4)
Zmiana społeczna
(4)
Ankieta
(3)
Autoprezentacja
(3)
Czas wolny od pracy
(3)
Godzina wychowawcza
(3)
Kultura masowa
(3)
Ludzie starzy
(3)
Macierzyństwo
(3)
Nauczyciele
(3)
Niepełnosprawni umysłowo
(3)
Oświata
(3)
Patologia społeczna
(3)
Pedagogika resocjalizacyjna
(3)
Pornografia
(3)
Przemoc
(3)
Rodzina zastępcza
(3)
Rynek pracy
(3)
Socjologia
(3)
Społeczeństwo
(3)
Studenci
(3)
Ubóstwo
(3)
Uczniowie
(3)
Uzależnienie od Internetu
(3)
Wsparcie społeczne
(3)
Wypalenie zawodowe
(3)
Adaptacja społeczna
(2)
Arteterapia
(2)
Atrakcyjność interpersonalna
(2)
Bezpieczeństwo teleinformatyczne
(2)
Chorzy w rodzinie
(2)
Ciało ludzkie
(2)
Dane osobowe
(2)
Demokracja
(2)
Depresja psychiczna
(2)
Domy pomocy społecznej
(2)
Erotomania internetowa
(2)
Erotyzm
(2)
Eurosieroctwo
(2)
Fonoholizm
(2)
Globalizacja
(2)
Google
(2)
Grupy społeczne
(2)
Gry komputerowe
(2)
Gutenberg, Johann
(2)
Handel elektroniczny
(2)
Homoseksualizm
(2)
Informatyka
(2)
Język polski
(2)
Kobieta
(2)
Komunikacja polityczna
(2)
Konkubinat
(2)
Konsumenci (ekon.)
(2)
Korupcja
(2)
Książka
(2)
Manipulacja (psychol.)
(2)
Marginalizacja społeczna
(2)
Małżeństwo
(2)
Migracje
(2)
Mężczyzna
(2)
Narkotyki
(2)
Nastolatki
(2)
Nauczanie na odległość
(2)
Niedostosowanie społeczne
(2)
Subject: time
2001-
(27)
1989-2000
(6)
1901-2000
(1)
Subject: place
Polska
(3)
Genre/Form
Opracowanie
(6)
Gry komputerowe
(5)
Blogi
(3)
Film edukacyjny
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Dokumenty audiowizualne
(2)
Film polski
(2)
Monografia
(2)
Podręczniki akademickie
(2)
Dokument audiowizualny
(1)
Dokumenty elektroniczne
(1)
E-booki
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Materiały pomocnicze dla gimnazjów
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół muzycznych
(1)
Materiały pomocnicze do gimnazjów
(1)
Materiały pomocnicze do szkół podstawowych
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Reportaż
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Scenariusze zajęć dla gimnazjów
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Domain
Socjologia i społeczeństwo
(14)
Media i komunikacja społeczna
(5)
Informatyka i technologie informacyjne
(4)
Psychologia
(4)
Edukacja i pedagogika
(2)
104 results Filter
Book
In basket
(Technologia Kształcenia / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0137-1401 ; nr 21)
Celem książki jest ukazanie innego oblicza Internetu: nie bezdusznej, stechnicyzowanej przestrzeni, lecz miejsca służącego wymianie społecznej, pełnego ludzi gotowych otaczać się wzajemną troską i służyć pomocą tym, którzy jej potrzebują. Kluczowym pojęciem omawianym w monografii jest internetowe wsparcie społeczne, czyli pomoc dostępna online dla jednostki znajdującej się w sytuacji krytycznej. Monografia składa się z dwóch części. Pierwsza, teoretyczna, przedstawia zagadnienie społecznej roli Internetu, stanowiącego również przestrzeń wsparcia. Druga - zawiera wyniki badań empirycznych, których przedmiotem jest powszechność, dostępność oraz charakterystyka wsparcia społecznego obecnego w polskim Internecie w ujęciu pedagogicznym, a w szczególności jego przyczyny, jakość interakcji, efektywność oraz edukacyjny charakter. Rekonstrukcje teoretyczne, wyniki oraz wnioski zawarte w książce wpisują się w obszar pedagogiki medialnej, poprzez ukazanie możliwości internetowego współdziałania ludzi w celu pokonywania trudności wynikających z kryzysów rozwojowych i traumatycznych, co stanowi ważny element wychowania do mediów.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 65828 (1 egz.)
Book
In basket
(Cyberkultura, Internet, Społeczeństwo.)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 47327 (1 egz.)
Authority data
Internet - socjologia (hasło przedmiotowe)
zob. też Folksonomia (hasło przedmiotowe)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 111387, 111386 (2 egz.)
Book
In basket
Nowe media (media telematyczne) m.in. komputer, Internet, telefon komórkowy zmieniły sposób funkcjonowania człowieka. Niosą one wiele dobrego, ale budzą też szereg obaw i kontrowersji. Są niewątpliwie wspaniałym wynalazkiem. Ze swej natury nie są ani dobre, ani złe. Ich charakter zależy od tego, do czego służą człowiekowi. Dzięki dostępowi do Internetu możliwe stało się funkcjonowanie człowieka w dwóch alternatywnych światach - realnym i wirtualnym. Oba światy dają możliwość prezentacji własnych poglądów, rozwijania zainteresowań czy też nawiązywania kontaktów, ale w zupełnie innych warunkach. Cyberświat rządzi się bowiem bardziej liberalnymi prawami, większą swobodą wypowiedzi i prawie niczym nieskrępowaną wolnością jednostki. Anonimowość cyberprzestrzeni łagodzi ryzyko związane z działaniami w niej podejmowanymi. Postęp technologiczny zmienił nie tylko ludzkie przyzwyczajenia, ale również sposób, w jaki dochodzą do głosu patologie. Pracownicy naukowo-dydaktyczni Wyższej Szkoły Handlowej w Radomiu zebrali i przygotowali do druku teksty badaczy i praktyków licznych środowisk akademickich i innych instytucji Polski oraz krajów europejskich. Poszczególni Autorzy podejmują niezmiernie ważkie, nowe i jednocześnie bieżące oraz perspektywiczne kwestie dotyczące pedagogicznych aspektów patologii w wirtualnym świecie. Czynią bardzo ciekawe, rzetelne i przydatne analizy, w kontekście podstaw teoretycznych, przyjętych założeń metodologicznych i przeprowadzonych badań zarówno w kraju, jak i za granicą.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 108352 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 48781 (1 egz.)
Book
In basket
(Propozycje i Materiały / Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich = Contributions and Materials / Polish Librarians Association ; 81.)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Informatorium
There are copies available to loan: sygn. 101881 BL (1 egz.)
Book
In basket
W pracy prezentowana jest analiza sieci społecznościowych w ujęciu strukturalnym, przyczynowo-skutkowym, systemowym i konkretnych przypadków. W ponad 20-letniej historii internetu w Polsce sieci społecznościowe zajmują mniej niż połowę tego czasu, dlatego jest to obszar badawczy nadal pełen zaskakujących możliwości interpretacyjnych oraz podporządkowany dynamice współczesnych przemian zarówno w skali lokalnej, jak i globalnej. Ten dwojaki wymiar rozwoju ma daleko idące konsekwencje dla przemian społecznych, technologicznych, ekonomicznych i politycznych w XXI wieku. Ucyfrowienie i usieciowienie nie tylko procesów gospodarczych, ale także stosunków międzyludzkich to nowe warunki kształtujące dalszy rozwój cywilizacyjny, w którym sieci społecznościowe odgrywają coraz istotniejszą rolę.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 107480 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 49423 (1 egz.)
Book
In basket
Gdzie jest czytelnik? / Łukasz Gołębiewski. - Warszawa : Biblioteka Analiz, 2012. - 188, [1] s. : il. ; 20 cm.
W eseju Łukasz Gołębiewski tworzy portret czytelnika XXI wieku - jest to osoba, która znaczną część swojego życia spędza w świecie wirtualnym. W związku z rozwojem nowoczesnych technologii zmianie uległa także kultura czytania - dzisiejszy czytelnik rezygnuje z tradycyjnych książek na rzecz e-tekstu. Autor wnika w internetową rzeczywistość, bada fenomen portali społecznościowych oraz ich wpływ na czytelnictwo. Rozważa możliwe scenariusze rozwoju czytelnictwa w przyszłości, określa rolę księgarni i bibliotek, a także proponuje zmianę formy reklamy na taką, która lepiej dotrze do dzisiejszego wirtualnego czytelnika.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 65475 (1 egz.)
Informatorium
There are copies available to loan: sygn. 105506 BL (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 45576 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 99576 (1 egz.)
Book
In basket
Mateusz Muchacki podjął się nie lada wyzwania: pod pretekstem rozważań nad współczesną nam cywilizacją informatyczną oraz Internetem, Autor pokusił się o próbę zdiagnozowania współczesnej kultury globalnej. Ba! W swych wnioskach nie cofnął się przed nakreśleniem prognozowanej przyszłości cywilizacji w ogóle, wskazując nie tylko jej mocne strony, ale i możliwe zagrożenia. Ten ambiwalentny obraz jest efektem złożoności zjawisk, jakie niesie ze sobą stopniowa dominacja technologii cyfrowej: z jednej strony stanowi olbrzymie udogodnienie w zwyczajnej codzienności, dając tym samym podstawę dla szybszego i bardziej efektywnego równoległego rozwoju nauki i kultury, z drugiej –nie jest tajemnicą, jaki ogrom zagrożeń niesie ze sobą chociażby anonimowość w Sieci… Muchacki idzie w swych rozważaniach dalej – pomija kwestię ochrony prywatności czy bezpieczeństwa w ogóle, jako oczywistą, akcentując w zamian, paradoksalnie, zagrożenia, wobec tej samej kultury, choćby pokusę spłycenia i kult Wikipedii. Muchacki nie daje odpowiedzi na wszystkie postawione przez siebie pytania, raczej pobudza do namysłu, a dobrze postawione pytanie zastąpi tomy niepotrzebnych odpowiedzi. Czytelnikowi może się wydawać, że pisanie książki o Internecie w 2013 roku – gdy rozwój tego medium jest nadal w fazie początkowej – to zajęcie pozbawione sensu, a może, pisząc innymi słowami, szaleńczy skok w fale nieznanej dziedziny wiedzy. Uwzględniając jednak fakt, że na temat tego właśnie medium wydano w ostatnim ćwierćwieczu w Polsce minimum kilkadziesiąt, mniej lub bardziej znaczących, monografii i studiów, należy założyć, że refleksja naukowa nad Internetem i jego znaczeniem we współczesnym świecie jest sensowna i z pewnością w pełni uzasadniona. Nadrzędnym celem tej publikacji jest prezentacja poglądu autora na temat tego, że Internet otwiera nową epokę w dziejach cywilizacji, ponieważ dzięki mądremu stosowaniu tego medium może nastąpić znaczący postęp naukowy w wielu dziedzinach wiedzy, a pośrednio być może także postęp ekonomiczny oraz postęp polityczny, gdyż Internet ułatwia dążenie do liberalnej demokracji. Refleksja nad znaczeniem Internetu we współczesnym świecie prowadzi autora ku myśli, że narodziny tego medium wydają się początkiem „globalnej” wiedzy, co ma ogromne znaczenie dla rozwoju nauki. Niniejsza publikacja składa się z trzech rozdziałów. W rozdziale pierwszym zostały omówione problemy człowieka w społeczeństwie zmiany i w społeczeństwie sieciowym. Scharakteryzowano istotę i kierunki zmian współczesnego świata, wyłaniając potrzeby człowieka wynikające z wizji przyszłości cywilizacji. Powstanie globalnej hiperprzestrzeni ogranicza możliwości działania strukturalnego, regulowanego obiektywnymi, odgórnymi zasadami, i przesuwa punkt ciężkości na indywidualne rozstrzygnięcia jednostki. Dlatego rozdział drugi został poświęcony analizie kluczowych kompetencji, warunkujących jakość życia współczesnego społeczeństwa zmiany. Szczególną rolę przypisano istocie, zakresowi i znaczeniu kompetencji informatycznych. Wyróżniono czynniki warunkujące nabywanie kompetencji informatycznych, przede wszystkim rolę narzędzi technologii informacyjnej (dalej: TI bądź TIK – technologia informacyjno-komunikacyjna) w polskiej i amerykańskiej edukacji. W rozdziale trzecim przedstawiono motywy nabywania przez młodzież kompetencji informatycznych w aspekcie ujawnianych przez nią potrzeb, preferencji, wzorców i dominujących motywów nauki szkolnej.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 113989 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 51066 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 40536 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 50504 (1 egz.)
Book
In basket
Internetowe lustro autoprezentacji / Monika Rudy-Muża. - Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, cop. 2011. - 213 s. : il. kolor. ; 23 cm.
(Multimedialna Biblioteka Pedagogiczna)
Podjęty w książce problem jest nowatorską próbą zastosowania pojęć charakterystycznych dla teorii autoprezentacji w świecie wirtualnym. Osiągnięte wyniki mogą przyczynić się do teoretycznego pogłębienia wiedzy w dziedzinie komunikowania społecznego w edukacji oraz ułatwić opracowanie programów praktycznego kształcenia nauczycieli. W środowisku sieciowym możliwość kreowania własnego wizerunku powoduje, że ludzie mają szansę przezwyciężyć uprzedzenia, zmniejszyć presję stereotypizacji i - ujawniając zasoby osobiste zaistnieć w pełni swoich wartości. [z recenzji dr hab. Ewy A. Zwolińskiej, prof. nadzw. UK]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 105012 (1 egz.)
Book
In basket
Rewolucja informatyczna (informacyjno-komunikacyjna), nazywana „trzecią rewolucją przemysłową", zmieniła radykalnie komunikację międzyludzką. Wskutek gwałtownego rozwoju mediów elektronicznych, dynamicznej ekspansji technologii informacyjno-komunikacyjnych pojawiły się nowe możliwości wymiany informacji i porozumiewania się ludzi. Pracownicy naukowo-dydaktyczni Wyższej Szkoły Handlowej w Radomiu, mając świadomość nowych szans, wyzwań i zagrożeń komunikacji w świecie wirtualnym, zebrali i przygotowali do druku teksty badaczy i praktyków licznych środowisk akademickich oraz innych instytucji Polski i innych krajów. Poszczególni Autorzy podejmują niezmiernie ważkie, nowe i jednocześnie bieżące oraz perspektywiczne kwestie dotyczące pedagogicznych aspektów komunikowania w wirtualnym świecie. Autorzy poszczególnych opracowań podejmują w nich wielowątkowe analizy zamieszczone w trzech częściach pracy. W części pierwszej przedstawiono wychowawczy kontekst wirtualnego komunikowania się. Kształcenie do bezpiecznego korzystania z mediów i cyberprzestrzeni to część druga. W trzeciej zaś scharakteryzowano empiryczne aspekty kształtowania postaw dzieci i młodzieży. W każdej z tych części jest po kilka lub kilkanaście opracowań
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 108353 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 48778 (1 egz.)
Book
In basket
Książka poświęcona jest multimediom i roli, jaką odgrywają lub mogą odgrywać w komunikacji, w specyficznych praktykach czytelniczych oraz życiu kulturalnym osób z uszkodzonym słuchem, a zwłaszcza w środowisku ludzi głuchych, dla których językiem macierzystym jest język migowy. Rozważania usytuowane zostały w kontekście historycznym, z odwołaniem do czasów poprzedzających rewolucję cyfrową. Pozwoliło to na ukazanie przemian, jakie nastąpiły w postrzeganiu społeczności Głuchych, tworzących własną kulturę, zogniskowaną wokół języka migowego, a także umożliwiło przedstawienie ich samych, jako społeczności, która nie tylko korzysta z możliwości, jakie dają nowe technologie, ale również uczestniczy w ich powstawaniu. Książka obejmuje siedem rozdziałów. Otwiera ją Wprowadzenie, w którym wyjaśnione zostały motywy i cele podjęcia badań, z ogólną charakterystyką przyjętej metodologii. Rozdział pierwszy poświęcony jest szczegółowym założeniom metodologicznym pracy, w której dominuje ujęcie funkcjonalne. Tu również znajduje się przegląd literatury i bazy źródłowej. Rozdział drugi zawiera charakterystykę osób z uszkodzonym słuchem, przestawia język migowy - główny środek komunikacji niesłyszących, a także wskazuje bariery, na jakie trafiają w dostępie do standardowego czytelnictwa. W rozdziale trzecim omówione zostały media dla osób z dysfunkcją słuchu w czasach sprzed Internetu i ich współczesne kontynuacje. Czwarty rozdział prezentuje rewolucję multimedialną, jaka nastąpiła wskutek notacji SignWriting -pisma migowego, docierającego również do Polski. W rozdziale piątym omówiono multimedia, które zaistniały w Polsce dzięki komputerom i sieci, w tym - słowniki i programy adresowane do dzieci i młodzieży z niedosłuchem. Nowym możliwościom dostępu do informacji - poprzez witryny tworzone przez lub dla osób z uszkodzonym słuchem oraz oferowane w nich multimedia - poświęcony został rozdział szósty. W rozdziale siódmym zaprezentowano dostępne w sieci formy multimedialne, odgrywające istotną rolę w życiu kulturalnym i rozrywce „mieszkańców świata ciszy”. Całość zamyka Zakończenie, podsumowujące ogół rozważań.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 111674 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 65476 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 108113 (1 egz.)
Book
In basket
(Biznes Horyzonty)
O KSIĄŻCE Ta książka stanowi dorobek dziesięcioletnich badań Edwarda Lucasa nad bezpieczeństwem w sieci internetowej. To ciekawa, napisana przystępnym jeęzykiem, a jednocześnie wyjaśniająca bardzo złożone zgadnienia książka, która już kilka miesięcy po światowej premierze doczekała się entuzjastycznych recenzji („Wall Street Journal”, „Sunday Times”). Lucas snuje opowieść o historii internetu przez pryzmat zagrożeń, które cyfrowa sieć niosła ze sobą już od początku jej istnienia. Niezmiernie łatwo łatwo w dzisiejszych czasach ukraść komuś tożsamość(w sieci). A skoro tak - twierdzi Autor - oznacza to, że zagrożone są fundamenty, na których społeczeństwa budowały swoje systemy polityczne, prawne i gospodarcze. Jednak zadaniem Lucasa wcale nie jest straszenie, tylko dostarczenie Czytelnikowi wiedzy o naturze cyfrowej przestępczości. Po to, byśmy mogli w bezpieczny sposób mogli eksploatować możliwości, które internet stwarza dla współczesnych gospodarek i relacji społecznych. AUTOR: Edward Lucas. Brytyjski dziennikarz, wiceszef ośrodka analitycznego Center for European Policy Analysis (CEPA) coraz redaktor „The Economist”. Jako korespondent zagraniczny tygodnika, przez 30 lat zajmował się sprawami Rosji i Europy Wschodniej. Jest autorem wielu głośnych książek. W Polsce ukazały się: Postęp. O szpiegach, kłamstwach i o tym jak Rosja kiwa Zachód (2014), Operacja Snowden (2014) oraz Nowa Zimna Wojna (2015). Lucas studiował w London School of Economics i na Uniwersytecie Jagiellońskim. W latach 2008 - 2010 pisał felietony do tygodnika „Wprost”. Mieszka w Londynie i jest żonaty z Cristiną Odone, pisarką. Oswoić cyberświat opowiada o tym, w jaki sposób możemy kontrolować nasze zachowanie w sieci- jako osoby indywidualne, organizacje i społeczeństwo - i radzić sobie z zagrożeniami, jakie napotykamy w świecie online. Jest to przede wszystkim książka o ludziach, nie maszynach. Fragment przedmowy do wydania polskiego (Czesław Piasek, Członek Zarządu Banku Handlowego w Warszawie S.A.)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 41070 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 60449 (1 egz.)
Book
In basket
Poradnik dotyczący uzależnienia od internetu i telefonu komórkowego kierowany do rodziców dzieci i młodzieży. Internet jest jak złota rybka - zdolna spełnić każde nasze marzenie, ale również może ściągnąć użytkownika na dno, do szamba zagrożeń. Poradnik skupia się na problemie uzależnienia od smartfonów i internetu. W książce znajdziemy informacje, jak diagnozować takie uzależnienie, jakie są pozytywne i negatywne strony korzystania z internetu, co należy do największych zagrożeń sieci, jakie są konsekwencje uzależnienia i jego pierwsze objawy. Konkretne wskazówki krok po kroku wyjaśniają, jak sobie z takim uzależnieniem radzić. Krzysztof Piersa jest autorem trzech książek i terapeutą uzależnień. Prowadzi kanał na Youtube i spotyka się z młodzieżą oraz dorosłymi borykającymi się z uzależnieniami.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Trzcianka
All copies are currently on loan: sygn. 35197 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 67438 (1 egz.)
Book
In basket
Biblioteki bez książek, miasta bez księgarń, renesans piktogramów... Opowieść, jaką snuje Łukasz Gołębiewski, jest tyleż fascynująca, co przerażająca. I co szczególnie frapujące... jak najbardziej realna. Książka ta to przewrotnie zatytułowany esej o obecnym stanie kultury druku, zapoczątkowanej w 1455 r. przez wynalazek Gutenberga, oraz analiza mechanizmów i tendencji społecznych wpływających na kulturę XXI wieku. Autor zastanawia się nad przyszłością książki w kontekście wszechobecnej digitalizacji treści oraz nieograniczonych możliwości Internetu. Pisze o śmierci książki, zmierzchu księgarń, zmianach w języku i konstrukcji literatury jako naturalnych konsekwencjach zachowań ludzkich oraz rozwoju technologicznego. Stawia zdecydowane i kontrowersyjne tezy. Czy literatura drukowana zamiera wobec dominacji hipertekstu i cyberprzestrzeni? Autor porusza takie zagadnienia jak open source, e-book, e-ink, print-on-demand czy choćby blog. Książka, choć uwiarygodniona danymi statystycznymi, napisana jest przystępnym językiem, bez przypisów i nadmiaru cytatów, także bez zbędnej terminologii fachowej. Rejestruje nowe zjawiska kulturowe, które na równi fascynują, co przerażają.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Informatorium
There are copies available to loan: sygn. 102882 BL (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again