Form of Work
Książki
(6)
E-booki
(3)
IBUK Libra
(3)
Status
available
(17)
unavailable
(1)
Branch
Wypożyczalnia Piła
(4)
Wypożyczalnia Chodzież
(1)
Czytelnia Chodzież
(1)
Wypożyczalnia Czarnków
(2)
Wypożyczalnia Trzcianka
(3)
Wypożyczalnia Złotów
(3)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(3)
Czytelnia Wągrowiec
(1)
Author
Skibska Joanna
(2)
Bereziński Mirosław
(1)
Bokszański Zbigniew
(1)
Czerepaniak-Walczak Maria
(1)
Czyżewski Marek
(1)
Dudzikowa Maria
(1)
Galina Tarasenko
(1)
Glinka Beata
(1)
Grażyna Szabelska
(1)
Kostera Monika
(1)
Kulpińska Jolanta
(1)
Lutyńska Krystyna
(1)
Pawlak Mirosław
(1)
Starosta Paweł
(1)
Warzywoda-Kruszyńska Wielisława
(1)
Włodarczyk Rafał
(1)
Żłobicki Wiktor
(1)
Year
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(3)
Country
Poland
(9)
Language
Polish
(8)
English
(1)
Subject
Interdyscyplinarność
(6)
Autyzm
(2)
Diagnoza pedagogiczna
(2)
Dziecko niedosłyszące
(2)
Dziecko niedowidzące
(2)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(2)
Mowa
(2)
Arteterapia
(1)
Drama (pedagog.)
(1)
Fenomenologia
(1)
Folklor
(1)
Jakość
(1)
Kadry
(1)
Komputery
(1)
Kształcenie
(1)
Muzykoterapia
(1)
Młodzież
(1)
Nadzór korporacyjny
(1)
Nauczanie
(1)
Negocjacje
(1)
Organizacja ucząca się
(1)
Organizacje
(1)
Pedagogika
(1)
Przedsiębiorczość międzynarodowa
(1)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(1)
Przedsiębiorstwo
(1)
Przywództwo
(1)
Psychoterapia
(1)
Sektor publiczny
(1)
Socjalizacja
(1)
Społeczna odpowiedzialność biznesu
(1)
Spożycie
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowawstwo
(1)
Zarządzanie
(1)
Zmiana społeczna
(1)
Genre/Form
Podręczniki akademickie
(1)
10 results Filter
Authority data
Interdyscyplinarność (hasło przedmiotowe)
(termin podrzędny) zob. też hasło szersze Metodologia (hasło przedmiotowe)
Nieużywane formy hasła: Badania interdyscyplinarne
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 111773 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in 6 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 96605/T.1, 96604/T.1, 96603/T.1 (3 egz.)
Czytelnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 45024 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 35863 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 31685 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. 42247 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 61981 P 2,1 (1 egz.)
Book
In basket
Diagnoza interdyscyplinarna rozumiana jako proces stanowi szereg profesjonalnych i wielospecjalistycznych zamierzonych i ustrukturyzowanych czynności, których podstawowym celem powinna być identyfikacja zdolności poznawczych oraz określenie możliwości rozwojowych, a także wskazanie przyczyn zachowań odbiegających od normy i utrudniających jednostce funkcjonowanie w przestrzeni edukacyjnej i społecznej. Natomiast diagnoza interdyscyplinarna, która jest efektem końcowym (wynikiem) tego procesu, powinna mieć na uwadze szerokie poznanie jednostki, osadzone wielokontekstowo i ujmowane z różnych perspektyw, oraz uwzględniać analizę zebranych danych, będąc warunkiem koniecznym najlepszego i optymalnego wykorzystania potencjału oraz ilorazu rozwojowego jednostki. W tym ujęciu diagnoza interdyscyplinarna jest punktem odniesienia dla działań modyfikacyjnych, edukacyjnych, terapeutycznych i rehabilitacyjnych. Monografia jest skierowana do szerokiego grona Czytelników związanych ze środowiskiem naukowo-badawczym oraz praktyką pedagogiczną: nauczycieli i specjalistów zajmujących się szeroko pojętą terapią, a także rodziców i studentów pedagogiki zainteresowanych problematyką diagnozy interdyscyplinarnej. Należy podkreślić, że opracowanie może być podstawą do dalszych analiz i naukowo-praktycznych poszukiwań skierowanych na wskazanie rozwiązań odnoszących się do profesjonalno-systemowego wsparcia dziecka z problemami rozwojowo-funkcjonalnymi.
This item is available in 5 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
All copies are currently on loan: sygn. 113719 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 51159 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 41028 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. 47392 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 66137 (1 egz.)
Book
In basket
Diagnoza interdyscyplinarna rozumiana jako proces stanowi szereg profesjonalnych i wielospecjalistycznych zamierzonych i ustrukturyzowanych czynności, których podstawowym celem powinna być identyfikacja zdolności poznawczych oraz określenie możliwości rozwojowych, a także wskazanie przyczyn zachowań odbiegających od normy i utrudniających jednostce funkcjonowanie w przestrzeni edukacyjnej i społecznej. Natomiast diagnoza interdyscyplinarna, która jest efektem końcowym (wynikiem) tego procesu, powinna mieć na uwadze szerokie poznanie jednostki, osadzone wielokontekstowo i ujmowane z różnych perspektyw, oraz uwzględniać analizę zebranych danych, będąc warunkiem koniecznym najlepszego i optymalnego wykorzystania potencjału oraz ilorazu rozwojowego jednostki. W tym ujęciu diagnoza interdyscyplinarna jest punktem odniesienia dla działań modyfikacyjnych, edukacyjnych, terapeutycznych i rehabilitacyjnych. Monografia jest skierowana do szerokiego grona Czytelników związanych ze środowiskiem naukowo-badawczym oraz praktyką pedagogiczną: nauczycieli i specjalistów zajmujących się szeroko pojętą terapią, a także rodziców i studentów pedagogiki zainteresowanych problematyką diagnozy interdyscyplinarnej. Należy podkreślić, że opracowanie może być podstawą do dalszych analiz i naukowo-praktycznych poszukiwań skierowanych na wskazanie rozwiązań odnoszących się do profesjonalno-systemowego wsparcia dziecka z problemami rozwojowo-funkcjonalnymi.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 34032 (1 egz.)
Book
In basket
W części pierwszej, zatytułowanej „Interdyscyplinarność i transdyscyplinarność pedagogiki – wymiar teoretyczny”, znalazły się prace autorów, którzy wykorzystując różne perspektywy badawcze i założenia, podjęli namysł teoretyczny nad kategoriami oraz przejawami inter- i transdyscyplinarności w pedagogice. Część drugą, pt. „Interdyscyplinarny transfer wiedzy – doświadczenia pedagogicznego pogranicza”, tworzą teksty lokujące się na pograniczach dyscyplin i obszarów badawczych, ukazujące próby integracji pozyskiwanej z nich wiedzy na gruncie pedagogiki. Doświadczenia związane z podejmowaniem przez badaczy problemów i zagadnień znajdujących się na granicach dyscyplin oraz dotyczące transferu wiedzy z innych dyscyplin naukowych i dziedzin badawczych na obszar pedagogiki dostarczają także wiedzy teoretycznej z zakresu praktyki interdyscyplinarnej. W części trzeciej, pt. „Interdyscyplinarność pedagogiki – doświadczenia transdyscyplinarne”, znalazły się prace autorów koncentrujących swoją uwagę na styku pedagogiki i różnych dziedzin oraz form praktyki społecznej. Społecznie wytwarzana wiedza, nierespektująca dyscyplinarnych podziałów, wykraczająca poza kompetencje dyscyplinarne, stanowi dla badaczy nie lada wyzwanie, ponieważ jej integracja z wiedzą wytwarzaną na gruncie pedagogiki wymaga właściwego przygotowania oraz kompetentnie prowadzonych badań. Inne tego autora
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. 47058 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 63795 (1 egz.)
Book
In basket
Podręcznik stanowi zaawansowany kurs na temat współczesnych teorii organizacji i zarządzania. Zawiera informacje dotyczące wybranych istotnych kierunków i tendencji, które są powszechnie znane w Europie i Stanach Zjednoczonych, a z którymi polski czytelnik do tej pory miał ograniczony kontakt. Główne obszary tematyczne podręcznika stanowią: współczesny kontekst organizowania - organizacja w relacjach z otoczeniem, różnorodność świata organizacji - metafory i archetypy, społeczne i techniczne elementy organizacji - powiązania i ewolucja, współczesne trendy w zarządzaniu - teoria i praktyka, badania współczesnych organizacji - wybrane metody i ich implikacje.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 106051 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 32240 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 64558 (1 egz.)
E-book
In basket
(...) Rodzina w toku swojego rozwoju przechodzi różne etapy i kryzysy, które poko­nuje i których przezwyciężanie rodzi nowe wartości. Jednak w tym procesie powinna być chroniona zarówno przed rywalizacją z wolnorynkowymi zasadami, jak i ide­ologicznymi próbami redefiniowania jej istoty. Mimo zauważalnych przemian w tra­dycyjnym rozumieniu wartości rodziny, jako grupa naturalna, wspólnota i instytucja niezmiennie pozostaje zasadniczą, substancjonalną tkanką społeczeństwa. Jednocze­śnie jakość rodziny coraz bardziej zależy od wsparcia, które otrzymuje od państwa oraz atmosfery, którą społeczeństwo otacza rodzinę. Dlatego też współczesna myśl społeczna powinna opierać się na idei tworzenia cywilizacji przyjaznej rodzinie, do­ceniającej związek pomiędzy kondycją rodziny a ogólnym dobrostanem jednostki i społeczeństwa (...)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
OD REDAKCJI Integracja europejska, której ten tom w całości poświęcamy, jest wyzwaniem nie tylko praktycznym, ale także poznawczym. Świadczy o tym z jednej strony rozwój europeistyki jako pola badań o charakterze interdyscyplinarnym, lecz zyskującego status odrębnej dziedziny, z drugiej zaś bardzo widoczny wzrost znaczenia problematyki europejskiej w podstawowych dziedzinach nauk społecznych, takich jak socjologia, politologia, czy ekonomia. O integracji pisze się coraz częściej, z różnych perspektyw i różnym nastawieniem poznawczym. Oprócz imponującego rozwoju badań związanych z poszukiwaniem gospodarczych, politycznych, edukacyjnych, w ogólności praktycznych rozwiązań instytucjonalnych, mamy w tym polu do czynienia z równie żywą refleksją teoretyczną na temat współczesnych przemian społecznych i kulturowych. Wybór i układ tekstów oferowanych Czytelnikowi „Przeglądu Socjologicznego” w tym tomie wiązał się z zamiarem, by owo zróżnicowanie znalazło w nim swój obraz, z konieczności niepełny, odsyłający wszakże do tych wymiarów refleksji nad europejską integracją, które z pewnością należą do najistotniejszych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again