Form of Work
Książki
(8)
Status
available
(16)
unavailable
(1)
Branch
Wypożyczalnia Piła
(5)
Wypożyczalnia Chodzież
(3)
Wypożyczalnia Czarnków
(1)
Wypożyczalnia Trzcianka
(1)
Wypożyczalnia Złotów
(3)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(3)
Czytelnia Wągrowiec
(1)
Author
Kalińska Sylwia
(2)
Kawecki Ireneusz
(2)
Bińczycka Jadwiga
(1)
Dawid Łucja
(1)
Dernowska Urszula
(1)
Dymara Bronisława
(1)
Kojs Wojciech
(1)
Tłuściak-Deliowska Aleksandra
(1)
Year
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(2)
1980 - 1989
(1)
Country
Poland
(8)
Language
Polish
(7)
unknown (po)
(1)
Subject
Interakcje społeczne
(7)
Szkolnictwo
(3)
Dziecko
(2)
Języki
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Komunikacja niewerbalna
(2)
Mowa
(2)
Socjalizacja
(2)
Socjologia
(2)
Studenci
(2)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Gry i zabawy
(1)
Integracja społeczna
(1)
Interakcja wychowawcza
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Krajoznawstwo
(1)
Kultura organizacyjna
(1)
Nauczyciele
(1)
Oceny szkolne
(1)
Rodzice
(1)
Stosunki interpersonalne
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Turystyka
(1)
Uczenie się
(1)
Uczniowie
(1)
Uniwersytet Szczeciński
(1)
Współdziałanie
(1)
Wychowanie
(1)
Wypracowania szkolne
(1)
Subject: time
2001-0
(1)
Subject: place
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Genre/Form
Listy
(1)
8 results Filter
No cover
Book
In basket
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach ISSN 0208-6336 ; nr 876)
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 33566 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. 32348 (1 egz.)
Biblioteka nieczynna do 03.01.2021r. Istnieje możliwość zamówienia ksiażek telefonicznie lub mailowo.
Wypożyczalnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 45772, 45771 (2 egz.)
Book
In basket
Kultura szkoły to kategoria pojęciowa na dobre zakorzeniona w literaturze anglojęzycznej (i nie tylko), ale także coraz częściej pojawiająca się w rodzimym dyskursie na temat edukacji. Chociaż w naszym kraju są dostępne zarówno artykuły, jak i obszerniejsze prace poświęcone kulturze szkoły (Adrjan 2011; Dernowska 2014ab; Klus-Stańska 2010; Pająk 1996; Polak 2007; Tłuściak-Deliowska 2014; Tłuściak-Deliowska, Dernowska 2015ab; Tłuściak-Deliowska, Dernowska, Strutyńska 2014), to odczuwa się brak systematycznego i spójnego opracowania tego zagadnienia. Ta książka stanowi niewielki krok w stronę takiego właśnie przedstawiania tej kategorii, a jej cel jest dwojaki: z jednej strony analityczno-syntetyzujące podejście do stanowisk i modeli teoretycznych kultury oraz klimatu szkoły, z drugiej natomiast - ekspozycja „kultury szkoły” jako kategorii na tyle syntetycznej, że może ona dostarczyć szerszej perspektywy do spójnego, a nie - jak w zdecydowanej większości prac badawczych poświęconych dotychczas szkole - fragmentarycznego, wybiórczego oglądu życia i funkcjonowania placówki edukacyjnej. Układ treści został zaprojektowany w taki sposób, by przedstawić główne podejścia, punkty widzenia na kulturę szkoły, sposób jej rozumienia i poznawania. Książka składa się z pięciu rozdziałów, a w jej strukturze wyraźnie zarysowują się dwie części: warstwa teoretyczna (analityczno-syntetyczna) oraz warstwa empiryczna (przeglądowa). Rozdział pierwszy traktować należy jedynie jako swoiste wprowadzenie do zasadniczej problematyki pracy. Zamysł jego konstrukcji był bowiem następujący: na podstawie literatury przedmiotu ukazać różne/możliwe spojrzenia na jedno i to samo miejsce - miejsce tak dobrze, zdawałoby się, znane każdemu. Przedstawiono zatem szkołę jako instytucję formalną, ukazano ją także z perspektywy nieformalnej: jako czas, miejsce i przestrzeń, jak również jako „część kontynentu kulturowego” - by użyć tu słów J.S. Brunera. Należy jednak zaznaczyć, że rozważania prowadzone w pierwszym rozdziale nie mogą być traktowane jako swego rodzaju kompendium wiedzy o szkole. Są to jedynie wątki składające się na swoiste tło służące prezentacji kluczowej w tym opracowaniu kategorii, jaką jest kultura szkoły. O szkole nie bez racji można powiedzieć, trawestując znane słowa: „szkoła jaka jest, każdy widzi”, niemniej warto podjąć wysiłek zorientowany na dotarcie do tego, co wprawdzie skryte, niewidoczne, ale obecne i znaczące, jeśli chodzi o jakość działań szkoły i możliwość zmieniania jej na lepsze. Warto podjąć namysł nad miejscem zwanym szkołą, warto o nie pytać, zastanawiać się nad nim - nad tym, jakie ono jest, a jakie może być, i co zrobić, żeby było ono przestrzenią przyjazną, miejscem współpracy, osiągnięć i rozwoju. Te pytania zaś zawsze dotyczą kultury szkoły. Autorki
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 110461 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 40088 (1 egz.)
Biblioteka nieczynna do 3 stycznia 2021 r. Istnieje możliwość zamówienia książki przez telefon lub mailowo.
Wypożyczalnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 64980 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 56392 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 80446, 80445, 80444 (3 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 28990 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. 38237 (1 egz.)
Biblioteka nieczynna do 03.01.2021r. Istnieje możliwość zamówienia ksiażek telefonicznie lub mailowo.
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 109707/Cz.1 (1 egz.)
Book
In basket
(Nauczyciele - Nauczycielom ; t. 11)
Tom stanowi kontynuację treści zawartych w tomie 10. Zawarte są tu teksty ujmujące problematykę współdziałania poprzez pewne interpretacje teoretyczne i ich odniesienia do praktyki, wzbogacone często opisem konkretnych technologii działania. Książka ta cechuje się żarliwością i zaangażowaniem autorów w sprawy dziecka. Rozdział I zajmuje się analiza tytułowego pojęcia współdziałania oraz pojęcia dialogu, samorządności i demokracji w wybranych koncepcjach edukacyjnych (c. Frieneta, J.Deweya). Rozdział II eksponuje interakcje pomiędzy dzieckiem a nauczycielem, mówi o integracji uczniów niepełnosprawnych w przeciętnej klasie szkolnej, o komunikacji interpersonalnej. Rozdział III zawiera głównie rozprawy, w których dąży się do "wyostrzenia" pojęcia integracji - jej form i nowych przestrzeni współdziałania jako drogi poszukiwania wartości, omawia następujące obszary integracji: tematyczno-problemową, czynnościowo-strukturalną, czasoprzestrzenno-interpesonalną, autokreacyjną. Publikacja wzbogaca wiedzę o nowych przestrzeniach, metodach i formach współdziałania. Ukazuje potrzebę więzi, dialogu, bezpiecznej współpracy i przyjaźni. Wskazuje, że waloryzacja międzyosobowej przestrzeni odbywa się poprzez uznanie ponadkulturowych wymiarów dobra, piękna i prawdy.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 107844/Cz.2 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 48883 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 64815 P 2,6 (1 egz.)
Book
In basket
(Rozprawy i Studia - Uniwersytet Szczeciński, ISSN 0860-2751 ; t. (916) 842)
Tematem niniejszej pracy są uwarunkowania zachowań interakcyjnych w toku ekspresji mownej. Opisane zostały powody nieśmiałości studentów, lęku i innych barier psychicznych, które utrudniają interakcję mowną na zajęciach z języka obcego. Książka jest adresowana do nauczycieli zainteresowanych tworzeniem atmosfery bezpieczeństwa psychicznego i zaufania w interakcjach w klasie języka obcego. Uzyskane wyniki badań pozwalają nie tylko wnioskować o możliwości oddziaływania na trudności natury psychicznej u osób uczących się, ale również sugerują konkretne sposoby interwencji dydaktycznej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 109708/Cz.2 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 42455 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
All copies are currently on loan: sygn. 40025 (1 egz.)
Biblioteka nieczynna do 03.01.2021r. Istnieje możliwość zamówienia ksiażek telefonicznie lub mailowo.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again