Form of Work
Książki
(3)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Status
available
(5)
Branch
Wypożyczalnia Piła
(3)
Wypożyczalnia Chodzież
(2)
Author
Guz Sabina
(1)
Makarewicz Jolanta
(1)
Year
2020 - 2021
(1)
2010 - 2019
(1)
1990 - 1999
(1)
Time Period of Creation
2001-
(1)
Country
Poland
(3)
Language
Polish
(3)
Audience Group
Nauczyciele matematyki
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Rodzice
(1)
Studenci
(1)
Subject
Geometria
(3)
Nauczanie początkowe
(2)
Eksperyment
(1)
Matematyka
(1)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(1)
Metoda Montessori
(1)
Genre/Form
Opracowanie
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(1)
Matematyka
(1)
3 results Filter
No cover
Book
In basket
Celem publikacji jest optymalizacja wczesnoszkolnej edukacji geometrycznej przez opracowanie i wprowadzenie do praktyki szkolnej nowej propozycji metodycznej nauczania geometrii w powiązaniu z innymi działami matematyki i z uwzględnieniem etapowego kształtowania pojęć wg koncepcji W. Okonia. Praca omawia wybrane problemy kształcenia geometrycznego uczniów kl.I-III w świetle literatury, a w części zasadniczej relacjonuje badania eksperymentalne w w/w zakresie, wnioski teoretyczne i praktyczne.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 106248, 106247 (2 egz.)
Book
In basket
Głównym celem niniejszego opracowania jest próba poszerzenia przestrzeni dyskusyjnej oraz praktycznych rozwiązań metodycznych o zakres edukacji geometrycznej. Doskonaląc praktykę kształcenia geometrycznego dzieci i młodzieży, warto sięgnąć do tradycji pedagogicznych i jednocześnie promować nowe, innowacyjne rozwiązania metodyczne, sprawdzone metody i formy pracy oraz przydatne środki dydaktyczne. Opracowanie to próbuje dążyć do realizacji tych celów. Opiera się na założeniu, że w kształceniu geometrycznym powinno dominować podejście całościowe, oparte na teoriach psychopedagogicznych i matematycznych. Dlatego też znaczną jego część poświęcono teoretycznym aspektom rozwijania intuicji geometrycznej.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 109076 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 51226 (1 egz.)
Book
In basket
W książce ukazano, jak w przedszkolu i szkole dzieci kształcone zgodnie z założeniami pedagogiki Marii Montessori stopniowo odkrywają tajniki geometrii, korzystając pod kierunkiem nauczyciela ze specyficznych dla tego systemu edukacyjnego rozwojowych materiałów dydaktycznych. Są to środki, które, umożliwiając rozpoczynanie kształtowania pojęć geometrycznych od poznania zmysłowego i realnego działania na przedmiotach materialnych, poprzez czynności wyobrażone i abstrakcyjne, ułatwiają dziecku samodzielne konstruowanie wiedzy, tworzenie pojęć, formułowanie reguł postępowania, odkrywanie algorytmów i wzorów matematycznych, a także stosowanie ich z pełnym zrozumieniem w nowych sytuacjach. Książka adresowana jest do nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, nauczycieli matematyki w starszych klasach szkoły podstawowej, nauczycieli pracujących w „klasach łączonych”, pedagogów specjalnych, rodziców zaangażowanych w domową edukację swoich dzieci, pedagogów kształcących kadrę dla oświaty i wychowania, a także do studentów kierunków i specjalności pedagogicznych. Z „Wprowadzenia”
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 116284 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 52567 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again