Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Dostępność
dostępne
(4)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(2)
Wypożyczalnia Złotów
(2)
Autor
Obremski Krzysztof
(1)
Witkowski Lech
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Temat
Barthes, Roland (1915-1980)
(1)
Derrida, Jacques (1930-2004)
(1)
Dyskurs (filoz.)
(1)
Dystans społeczny
(1)
Elias, Norbert
(1)
Elias, Norbert (1897-1990)
(1)
Hessen, Sergiusz
(1)
Krotochwila
(1)
Kształcenie
(1)
Literatura polska
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Lubomirski, Stanisław Herakliusz (1642-1702)
(1)
Lévi-Strauss, Claude (1908-2009)
(1)
Małżeństwo
(1)
Mysłakowski, Zygmunt
(1)
Nawroczyński, Bogdan
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Rowid, Henryk
(1)
Sośnicki, Kazimierz
(1)
Suchodolski, Bogdan
(1)
Szkło
(1)
Szuman, Stefan
(1)
Tekstologia
(1)
Tradycja
(1)
Wychowanie
(1)
Zwierzęta
(1)
Temat: czas
1101-
(1)
1201-
(1)
1301-
(1)
1401-
(1)
1501-
(1)
1601-
(1)
1701-
(1)
Gatunek
Literatura
(1)
Literatura baroku
(1)
2 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Publikacja ta jest najważniejszą i najlepszą polską książką z pedagogiki ogólnej od czasu ukazania się ostatnich monografii późnego K. Sośnickiego ponad czterdzieści lat temu. Teraz pedagogika polska otrzymuje niezwykły prezent w postaci głębokiego i szerokiego zarazem współczesnego odczytania dzieła aż siedmiu mistrzów pedagogiki polskiej, których najważniejsze prace powstały w okresie międzywojnia, a uczyniono wiele starań o to, by pozostali zapomniani i byli traktowani zdawkowo jako postacie muzealne, a książki tylko archiwalne. Tymczasem wykonali oni ogromną pracę analityczną i twórczą. Doprowadzili pedagogikę polską na szczyty i na próg jej własnej teoretyczności.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106554 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45110 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nie mamy żadnego uprzywilejowanego, bezpośredniego dostępu do przeszłych kontekstów kulturowych (tego uczyła już zresztą hermeneutyka Gadamerowska). Słowem, chociaż zwolennicy podziału na interpretację historyczną i adaptacyjną mają rację, gdy zakładają, że tekst jest funkcją kontekstu kultury, w jakiej powstał, to nie mają jej jednak wtedy, gdy zakładają, że mamy do owego kontekstu jakiś bezpośredni (tzn. nie zapożyczony interpretacyjnie) dostęp. Kultura epoki, w jakiej został wytworzony jakiś tekst kulturowy, wymaga takiej samej interpretacyjnej rekonstrukcji, jak sam ów tekst. Rekonstrukcji tych zaś może być wiele; wszak odmienne modele interpretacyjne przeszłości nie od dziś ze sobą konkurują. [...] interpretacja, która przywołuje możliwość obiektywnego ustalenia treści kontekstu historycznego, w jakim powstał dany tekst, może liczyć na większą siłę perswazyjną, co wiąże się z wciąż powszechnym, stanowiącym element świadomości potocznej, przekonaniem, że nauka historii może nam powiedzieć, jak było naprawdę. [Andrzej Szahaj, Granice anarchizmu interpretacyjnego]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 102785 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44703 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej