Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(20)
Forma i typ
Artykuły
(15)
Publikacje fachowe
(7)
Książki
(4)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Audiobooki
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(5)
wypożyczone
(1)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Czarnków
(1)
Wypożyczalnia Trzcianka
(3)
Wypożyczalnia Złotów
(1)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(1)
Zbiory specjalne Czarnków-Wypożyczalnia
(1)
Autor
Attwood Tony
(1)
Bocheńska-Włostowska Katarzyna
(1)
Buchnat Marzena
(1)
Bąk-Sosnowska Monika
(1)
Erikson Thomas
(1)
Garnett Michelle
(1)
Grabda Daria
(1)
Gubała Magdalena
(1)
Głogowski Bartosz (1979- )
(1)
Jasielska Aleksandra
(1)
Kwiatek Piotr
(1)
Kwiatkowska Katarzyna
(1)
Majewska Małgorzata
(1)
Malek Renata
(1)
Maruszkin Małgorzata
(1)
Mazurkiewicz Aneta
(1)
Mućko Przemysław
(1)
Paradowska Ewa
(1)
Przedlacka-Studniak Aneta
(1)
Płuska Katarzyna
(1)
Stachyra Krzysztof
(1)
Strzałko Joanna
(1)
Szatkowska-Jaskuła Dorota
(1)
Szczygieł Dorota
(1)
Tutkaj Magdalena
(1)
Tworek Dominika
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(15)
2010 - 2019
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(18)
Kraj wydania
Polska
(20)
Język
polski
(20)
Odbiorca
Coachowie
(8)
Biblioterapeuci
(7)
Dorośli
(7)
Pedagodzy szkolni
(7)
Psycholodzy szkolni
(7)
Nauczyciele
(6)
Pedagodzy
(4)
Rodzice
(3)
Psycholodzy
(2)
Terapeuci zajęciowi
(2)
0-5 lat
(1)
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Doradcy zawodowi
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Dzieci
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Temat
Ekspresja emocji
(18)
Uczucia
(8)
Emocje podstawowe
(5)
Dzieci
(3)
Arteterapia
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Komunikacja niewerbalna
(2)
Komunikacja werbalna
(2)
Młodzież
(2)
Nastrój (psychologia)
(2)
Rozwój emocjonalny
(2)
Techniki relaksacyjne
(2)
Agresywność
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
Auterytet
(1)
COVID-19
(1)
Choreoterapia
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Ekspresja
(1)
Empatia
(1)
Endorfiny
(1)
Epidemie
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Kobieta
(1)
Kompetencje emocjonalne
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Komunikacja wizualna
(1)
Konflikt
(1)
Konflikt społeczny
(1)
Kłótnia
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Muzyka
(1)
Muzykoterapia
(1)
Myślenie pozytywne
(1)
Nauczyciele
(1)
Osobowość
(1)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Poradnictwo zawodowe
(1)
Porozumienie bez przemocy
(1)
Postawy
(1)
Postawy rodzicielskie
(1)
Przemoc
(1)
Psychologia
(1)
Psychologia ciała
(1)
Psychologia muzyki
(1)
Psychologia rodziny
(1)
Psychoterapia
(1)
Radzenie sobie ze stresem
(1)
Regulacja emocji
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rodzicielstwo
(1)
Rodzina
(1)
Rozwiązywanie problemów (psychologia)
(1)
Stres
(1)
Tancerze
(1)
Taniec
(1)
Techniki samopomocy
(1)
Terapia
(1)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(1)
Typologia psychologiczna
(1)
Więź rodzinna
(1)
Zarażanie afektywne
(1)
Zespół Aspergera
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Gatunek
Artykuł z czasopisma fachowego
(12)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(11)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(4)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(3)
Artykuł problemowy
(2)
Audiobooki
(1)
Ekspresja ciała
(1)
Książki mówione
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Podręcznik
(1)
Poradnik
(1)
Poradniki
(1)
Raport z badań
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(16)
Edukacja i pedagogika
(6)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Tytuł czasopisma
Charaktery
(7)
Remedium
(2)
Charaktery : magazyn psychologiczny
(1)
Dyrektor Szkoły
(1)
Dzieci : Magazyn dla Rodziców
(1)
Meritum
(1)
Nowoczesne Doradztwo Zawodowe w Szkole Podstawowej
(1)
Sens : psychologia dla ciebie
(1)
20 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne Czarnków-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. CD. 0110 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Książka
CD
W koszyku
(W Audio)
Czy dopadają cie? spóz´nione pointy w stylu: „Powinienem był mu powiedziec´ to i to, wtedy moz˙e by zrozumiał"? Czy zdarzyło ci sie? uczestniczyc´ w zebraniu, na którym nie byłes´ w stanie zrozumiec´ toku mys´lenia z˙adnej osoby? Czy frustruje cie?, z˙e nikt nie rozumie twojego jakz˙e klarownego wywodu? Idioci sa? wsze?dzie i niestety jakos´ musimy z nimi z˙yc´. Moz˙emy pozostac´ przy przekonaniu, z˙e jestes´my otoczeni przez idiotów, ale tak naprawde? otaczaja? nas ludzie o czterech róz˙nych typach osobowos´ci. Wystarczy umiec´ je zidentyfikowac´, a praca, z˙ycie i współdziałanie z nimi be?dzie jak bułka z masłem. A ile nam to zaoszcze?dzi niepotrzebnych nerwów!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. CD. 3134 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
Pokazuję, co czuję : ćwiczenia rozwijające umiejętność rozpoznawania oraz nazywania uczuć i emocji / Renata Malek. - Wydanie I. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2020. - 55, [1] strona, [13] kart tablic luzem : ilustracje ; 22 cm.
Pokazuję, co czuję… to uniwersalna pomoc, po którą można sięgnąć zarówno w gabinecie terapeutycznym, podczas zajęć przedszkolnych czy wczesnoszkolnych, jak i w trakcie zabawy w domu. Publikacja składa się z 26 dwustronnych kart ze zdjęciami osób wyrażających różne uczucia oraz z książeczki zawierającej kilkanaście propozycji zabaw z kartami, które można wykorzystywać na wiele sposobów, dostosowując poziom trudności poleceń do wieku i możliwości rozwojowych swoich podopiecznych. Zabawy służą przede wszystkim poznawaniu emocji, nauce ich nazywania, akceptowania, wyrażania i radzenia sobie z nimi, a także rozpoznawania uczuć innych osób. Dziecko podczas zajęć z kartami rozwija również umiejętność koncentracji, pamięć, percepcję wzrokową i spostrzegawczość. Uczy się, a jednocześnie dobrze się bawi: odgrywa różne role, mówi językiem uczuć, wymyśla niezwykłe historie i rozwiązuje zagadki. W trakcie zabaw o uczuciach bez wątpienia samo doświadczy wielu z nich. Jedno jest więc pewne – emocji przy tej publikacji nie zabraknie!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35424 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
Dzieci i nastolatki z zaburzeniami ze spektrum autyzmu często mają trudności z odruchowym, intuicyjnym okazywaniem ciepłych uczuć: sympatii i miłości. Nierzadko nie rozumieją, że ich rodzice, rodzeństwo i przyjaciele potrzebują czułości. Jeszcze większe wyzwanie stanowi dla nich wyrażanie sympatii do nauczycieli, zaprzyjaźnionych terapeutów lub przyjaciół rodziny. Tony Attwood i Michelle Garnett – eksperci w dziedzinie autyzmu z wieloletnim doświadczeniem – przedstawiają autorski program terapii poznawczo-behawioralnej, dzięki któremu chłopcy i dziewczęta z zaburzeniami ze spektrum autyzmu nauczą się rozpoznawać oraz wyrażać sympatię i miłość w taki sposób, który będzie sprawiał radość zarówno im, jak i osobom z ich otoczenia. Zaprezentowane w książce ćwiczenia umożliwią dzieciom i nastolatkom z ASD odczytywanie swoich emocji oraz uczuć innych osób na podstawie zachowania, gestów lub słów, a także ułatwią wybór właściwej reakcji. Program stworzono z myślą o nauczycielach, psychologach i terapeutach, którzy mogą go realizować z dzieckiem indywidualnie lub z grupą od dwóch do sześciu osób. Attwood i Garnett przedstawiają nowe, pozytywne ujęcie zaburzeń ze spektrum autyzmu, co jest potrzebne i mile widziane. Ich program zawiera wskazówki, jak uczyć dzieci z autyzmem przeżywania oraz wyrażania sympatii i miłości, czyli umiejętności niezbędnych człowiekowi i kluczowych dla funkcjonowania w rodzinie. Autorzy stworzyli zestaw ćwiczeń idealnie nadający się do pracy w domu i szkole. Jest wygodny w użyciu, zawiera przydatne informacje i wskazówki. To doskonała pomoc dydaktyczna, pomagająca dzieciom i młodzieży zrozumieć sympatię i miłość, a zarazem umożliwiająca im budowanie związków i przyjaźni.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 35697 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
W publikacji została opisana wiedza na temat emocji podstawowych posiadanych przez dzieci z niepełnosprawnością intelektualną (NI). Zaprezentowano w niej badania: porównawcze dotyczące wiedzy o zdziwieniu dzieci z lekką NI i dzieci w normie intelektualnej, badania jakościowe językowego obrazu wiedzy o emocjach podstawowych dzieci z lekką NI, a także badania wiedzy o emocjach młodzieży z umiarkowaną NI. Podstawowym założeniem było ujawnienie, jak kształtuje się wiedza o emocjach podstawowych w obrębie poszczególnych kodów: obrazowego, werbalnego i abstrakcyjnego ze względu na poziom funkcjonowania intelektualnego. Do pomiaru dziecięcej wiedzy o emocjach podstawowych stworzono autorskie narzędzie WE06. Uzyskane wyniki dostarczały informacji na temat wiedzy o emocjach podstawowych dzieci z NI, charakteryzując tę wiedzę i wskazując prawidłowości w jej kształtowaniu w obrębie poszczególnych kodów w zależności od poziomu funkcjonowania intelektualnego. Wiedza ta natomiast stanowi przesłankę do podjęcia efektywnych działań terapeutycznych. Przedstawione opracowanie zostało napisane czytelnym językiem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43285 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36377 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49432 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej