Form of Work
Książki
(26)
Publikacje naukowe
(14)
Publikacje fachowe
(2)
E-booki
(1)
IBUK Libra
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Status
available
(66)
unavailable
(8)
Branch
Wypożyczalnia Piła
(13)
Czytelnia Piła
(2)
Wypożyczalnia Chodzież
(11)
Wypożyczalnia Czarnków
(11)
Wypożyczalnia Trzcianka
(11)
Wypożyczalnia Złotów
(12)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(10)
Czytelnia Wągrowiec
(4)
Author
Bednarz Marzena
(2)
Bladowska Joanna
(2)
Cytowska Beata
(2)
Drzazga Agnieszka
(2)
Gajdzica Zenon
(2)
Gładyszewska-Cylulko Joanna
(2)
Głażewski Michał
(2)
Jagoszewska Iwona
(2)
Kluczkowska Karolina
(2)
Litawa Aleksandra
(2)
Lubocka Weronika
(2)
Ludkiewicz Eliza
(2)
Maślaczyk-Trzasko Agnieszka
(2)
Miłosz Angelika
(2)
Muchacka Bożena
(2)
Okoniewska Małgorzata
(2)
Pawlak Bożena
(2)
Pietras Tadeusz
(2)
Plichta Piotr
(2)
Sipowicz Kasper
(2)
Sowińska Magdalena
(2)
Szakiewicz Aleksandra
(2)
Szczupał Bernadeta
(2)
Żmuda-Trzebiatowska Marzena
(2)
Bieńkowska Izabela
(1)
Binnebesel Józef
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Cęcelek Grażyna
(1)
Domagała-Kręcioch Agnieszka
(1)
Dryżałowska Grażyna
(1)
Fula Milan
(1)
Kitlińska-Król Małgorzata
(1)
Klonowska Iwona
(1)
Koszyk Irena
(1)
Kubik Ferdinand
(1)
Kuleta-Hulboj Magdalena
(1)
Lis Małgorzata
(1)
Majerek Bożena
(1)
Marzec Bożena
(1)
Mitchell David
(1)
Naumiuk Agnieszka
(1)
Ogonowski Bronisława
(1)
Olechowska Agnieszka
(1)
Orłowska Małgorzata
(1)
Papuda-Dolińska Beata
(1)
Pituła Beata
(1)
Rybińska Agnieszka
(1)
Skura Monika
(1)
Steinhagen Anna Magdalena
(1)
Szumski Grzegorz
(1)
Szurowska Beata
(1)
Słupek Kazimierz
(1)
Witusik Andrzej
(1)
Wolny Barbara
(1)
Wolny Jerzy
(1)
Śliwa Sławomir
(1)
Śmiechowska-Petrovskij Emilia
(1)
Year
2020 - 2021
(5)
2010 - 2019
(22)
Time Period of Creation
2001-
(15)
Country
Poland
(26)
unknown (pol)
(1)
Language
Polish
(27)
Audience Group
Nauczyciele
(3)
Pedagodzy specjalni
(1)
Rodzice
(1)
Socjolodzy
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Subject
Edukacja włączająca
(26)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(13)
Dziecko niepełnosprawne
(7)
Kształcenie integracyjne
(7)
Nauczanie
(4)
Autyzm
(3)
Dziecko
(3)
Dziecko autystyczne
(3)
Integracja społeczna
(3)
Pedagogika specjalna
(3)
Pedagogika społeczna
(3)
Wykluczenie społeczne
(3)
Adaptacja społeczna
(2)
Dziecko niedowidzące
(2)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(2)
Edukacja ekologiczna
(2)
Nauczanie zintegrowane
(2)
Nauczyciele
(2)
Niepełnosprawni umysłowo
(2)
Niepowodzenia szkolne
(2)
Patologia społeczna
(2)
Przemoc w szkole
(2)
Rodzice
(2)
Rodzina
(2)
Szkolnictwo koedukacyjne
(2)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
Anorekscja i bulimia
(1)
Anoreksja
(1)
Bariery edukacyjne
(1)
Bezpieczeństwo społeczne
(1)
Błędy edukacyjne
(1)
Choroby przewlekłe
(1)
Chorzy przewlekle
(1)
Cyberprzemoc
(1)
Czas wolny od pracy ucznia
(1)
Diagnoza
(1)
Dostęp do oświaty
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko chore przewlekle
(1)
Dziecko niedosłyszące
(1)
Dziecko niewidome
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko ulicy
(1)
Dziecko w wieku szkolnym
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Jakość życia
(1)
Kształcenie
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Kultura masowa
(1)
Leczenie
(1)
Marginalizacja społeczna
(1)
Matematyka
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Młodzież
(1)
Młodzież trudna
(1)
Nadwaga
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Niedowidzenie
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Niepełnosprawni ruchowo
(1)
Niepełnosprawność
(1)
Nierówności edukacyjne
(1)
Nierówności społeczne
(1)
Obyczaje towarzyskie
(1)
Osoby z ADHD
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Otyłość
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Piractwo komputerowe
(1)
Podmiotowość
(1)
Policja
(1)
Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne
(1)
Postawy
(1)
Przemoc w rodzinie
(1)
Przestępstwo komputerowe
(1)
Przysposobienie do życia w rodzinie
(1)
Religijność
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Savoir-vivre
(1)
Socjalizacja
(1)
Społeczeństwo obywatelskie
(1)
Społeczeństwo ryzyka
(1)
Społeczności lokalne
(1)
Starość
(1)
Streetworking
(1)
Szkolnictwo specjalne
(1)
Słuch
(1)
Testy psychologiczne
(1)
Trudności wychowawcze
(1)
Tyflopedagogika
(1)
Ubóstwo
(1)
Uczniowie
(1)
Urazy
(1)
Wojciechowski, Franciszek
(1)
Wsparcie edukacyjne
(1)
Subject: time
2001-
(7)
1901-2000
(2)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
2001
(1)
Subject: place
Polska
(8)
Czechy
(1)
Genre/Form
Praca zbiorowa
(9)
Opracowanie
(6)
Programy nauczania dla szkół podstawowych specjalnych
(2)
Programy nauczania początkowego
(2)
Księga pamiątkowa
(1)
Monografia
(1)
Podręcznik
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Raport z badań
(1)
Referat
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(16)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Psychologia
(2)
Historia
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
29 results Filter
Authority data
Edukacja włączająca (hasło przedmiotowe)
(termin podrzędny) zob. też hasło szersze Nauczanie (hasło przedmiotowe) ; Wychowanie (hasło przedmiotowe)
zob. też Dziecko niepełnosprawne - nauczanie (hasło przedmiotowe) ; Młodzież niepełnosprawna - nauczanie (hasło przedmiotowe) ; Pedagogika specjalna (hasło przedmiotowe) ; Szkolnictwo (hasło przedmiotowe) ; Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych (hasło przedmiotowe)
Nieużywane formy hasła: Edukacja inkluzyjna ; Inclusive education ; Kształcenie inkluzyjne ; Kształcenie włączające ; Nauczanie inkluzyjne ; Kształcenie włączające ; Nauczanie inkluzyjne ; Nauczanie włączające
Book
In basket
NowośćPOWIĘKSZ Wprowadzenie do pedagogiki inkluzyjnej (włączającej) Cena: 40.00 Ilość: 1 Do koszyka Autor/Redaktor: Kasper Sipowicz, Tadeusz Pietras Rok: 2017 OPIS OPIS FIZYCZNY DO POBRANIA SUGEROWANE W rozwiniętych krajach Zachodu obserwuje się od lat odchodzenie od idei integracji i zastępowanie jej konstruktem inkluzji społecznej. Jest to koncepcja o wiele szersza od integracji, która dalece wykracza poza tradycyjnie pojmowane obszary pracy pedagoga. Pedagogika inkluzyjna nie pozostaje jedynie w sferze teoretycznych rozważań, lecz postuluje wprowadzenie konkretnych rozwiązań w oświacie. Do najważniejszych z nich należą spersonalizowanie procesu nauczania i wychowania oraz praca na zasobach ucznia, czyli skupienie się na talentach uczennic i uczniów, oraz rozwijanie tychże predyspozycji. Polscy pedagodzy, nauczyciele i inni specjaliści mieli jednak ograniczony dostęp do tych nowinek, ponieważ na polskim rynku wydawniczym brakowało książki kompleksowo opisującej tę nową koncepcję pedagogiczną. Dlatego prawdziwy przełom stanowi monografia naukowa Kaspra Sipowicza i Tadeusza Pietrasa pt. Wprowadzenie do pedagogiki inkluzyjnej (włączającej). Czytelnik z niniejszej książki dowie się: czym różni się pedagogika inkluzyjna od integracyjnej; jak wygląda w praktyce zastosowanie metod pedagogiki inkluzyjnej w nauczaniu przedszkolnym – pedagogika Reggio; na czym polega dydaktyka w szkole inkluzyjnej; jak należy kształcić nauczycieli i pedagogów do pracy w szkole inkluzyjnej; o związkach pedagogiki inkluzyjnej z Disability Studies; jak zastosować koncepcję pedagogiki inkluzyjnej wobec kryzysu imigracyjnego w Europie i fali emigracji w Polsce; o aspektach ekonomicznych i społecznych wprowadzenia pedagogiki inkluzyjnej; jak wpisuje się pedagogika inkluzyjna we współczesne paradygmaty pedagogiki specjalnej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Piła
All copies are currently on loan: sygn. 114209 (1 egz.)
Authority data
Kształcenie integracyjne (hasło przedmiotowe)
(termin podrzędny) zob. też hasło szersze Nauczanie (hasło przedmiotowe) ; Wychowanie (hasło przedmiotowe)
zob. też Dziecko niepełnosprawne - nauczanie (hasło przedmiotowe) ; Integracja społeczna (hasło przedmiotowe) ; Pedagogika specjalna (hasło przedmiotowe) ; Przedszkola integracyjne (hasło przedmiotowe) ; Szkolnictwo (hasło przedmiotowe)
Nieużywane formy hasła: Edukacja otwarta ; Kształcenie włączające ; Nauczanie integracyjne ; Nauczanie włączające ; Nauczanie wspólnym nurtem
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 51383 (1 egz.)
Book
In basket
Publikacja poruszająca zagadnienia pracy w Policji z perspektywy współczesnych nauk społecznych, a konkretnie pedagogiki resocjalizacyjnej.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 52008 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. 48199 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 67750 P 4,5 (1 egz.)
Book
In basket
(Prace Monograficzne / Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, ISSN 0239-6025 ; nr 784)
Praca stanowi ważny głos w społecznej dyskusji na temat wspólnej przestrzeni edukacyjnej w perspektywie przemian kulturowych i cywilizacyjnych. Analizuje wybrane aspekty życia społecznego w kontekstach ich wzajemnego przenikania, przystosowania, integracji, wspierania i uzupełniania. Sygnalizuje konteksty rzeczywistości społecznej, która w swej dynamice stawia człowieka wobec nowych wyzwań.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 113611 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 66018 (1 egz.)
Book
In basket
W książce zaprezentowano dane podłużne dotyczące wybranych zasobów szkół ogólnodostępnych, ważne dla jakości kształcenia uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną. Kształcenie uczniów z niepełnosprawnością w warunkach włączających jest jednym z kluczowych kierunków przemian kształcenia specjalnego i systemów szkolnych we współczesnym świecie. Upowszechnianie się takich praktyk to z jednej strony ogólnoświatowy trend, z drugiej zaś trudne zadanie, do którego realizacji szkoły są z reguły słabo przygotowane. Osiągnięcie wysokiego poziomu edukacji włączającej zależy od wielu wymiarów funkcjonowania szkół, a właściwie całych systemów szkolnych. Wydaje się zatem interesujące, jaka jest dynamika tych przemian. Czy wprowadzane w różnych okresach reformy nowe rozwiązania prawne, organizacyjne, metodyczne i programowe sprawiają, że zasoby poszczególnych szkół stają się coraz bardziej adekwatne do tego, by szkoły były gotowe do prowadzenia na wysokim poziomie zarówno uczniów z niepełnosprawnościami, jak i bez nich.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. 48720 (1 egz.)
Book
In basket
(Nowe w Glottodydaktyce : studia lingwistyczne i pedagogiczne ; nr 3)
(Z Prac Kolegium Nauk Społecznych i Filologii Obcych Politechniki Śląskiej w Gliwicach)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 67747 (1 egz.)
Book
In basket
Nauczyciele na całym świecie poszukują skutecznych metod nauczania, również w klasach integracyjnych. Ta unikalna pozycja jest nieocenionym źródłem informacji dla pedagogów, którzy mogą nie mieć czasu lub chęci na zajmowanie się badaniami teoretycznymi, ale którzy chcieliby mieć pewność, że stosowane przez nich strategie nauczania są najskuteczniejszymi i najnowocześniejszymi dostępnymi metodami. Każda z dwudziestu siedmiu strategii opisanych w tej książce oparta jest na solidnych podstawach badawczych i sprawdzonych teoriach, posiada jasne wskazówki dotyczące implementacji i uzupełniona jest w stosownych przypadkach o ostrzeżenia. Ujęte zostały jedynie te studia, które mają w sobie autentyczny potencjał poprawy strategii stosowanych przez nauczycieli i które faktycznie mogą ułatwić naukę oraz uzyskiwanie dobrych efektów społecznych dla wszystkich uczniów w szkole. Niniejsza publikacja jest podstawową lekturą dla każdego, kto interesuje się - zawodowo lub teoretycznie - udokumentowanymi strategiami nauczania dzieci ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi - niezależnie, czy jest to student pedagogiki, czy wykwalifikowany nauczyciel, szkoleniowiec, psycholog edukacyjny, koordynator do spraw edukacji specjalnej, konsultant czy badacz.
This item is available in 6 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
All copies are currently on loan: sygn. 112325 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 50618, 50574 (2 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 40851 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 33605 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. 47456 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 65651 (1 egz.)
Book
In basket
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; 784.)
Praca stanowi ważny głos w społecznej dyskusji na temat wspólnej przestrzeni edukacyjnej w perspektywie przemian kulturowych i cywilizacyjnych. Analizuje wybrane aspekty życia społecznego w kontekstach ich wzajemnego przenikania, przystosowania, integracji, wspierania i uzupełniania. Sygnalizuje konteksty rzeczywistości społecznej, która w swej dynamice stawia człowieka wobec nowych wyzwań.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 34140 (1 egz.)
Book
In basket
Specjalne potrzeby edukacyjne ucznia w praktyce życia szkolnego / red. Barbara Wolny, Małgorzata Lis. - Łódź : Wydawnictwo Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi, copyright 2018. - 217 stron ; 20 cm.
Prowadzony przez autorów dyskurs o charakterze pedagogicznym zwraca uwagę na potrzebę odpowiedniego podejścia pedagogicznego do dziecka i jego rodziny, przygotowania warsztatu pracy i właściwej organizacji procesu dydaktyczno-wychowawczego dziecka. Redaktorom publikacji udało się zgromadzić artykuły autorów o nowatorskim spojrzeniu na prezentowaną problematykę obejmującą ucznia zdolnego, niepełnosprawnego i przewlekle chorego. Zaprezentowane w publikacji artykuły sygnalizują ważne od strony pedagogicznej problemy dotyczące m.in. nieadekwatnych osiągnięć szkolnych uczniów zdolnych, kreatywności czy szeroko rozumianej niepełnosprawności. (z recenzji ks. prof. Andrzeja Gretkowskiego)
This item is available in 5 branches. Expand the list to see details.
Czytelnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 114694 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 41486 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 34517 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. 47877 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 66697 (1 egz.)
Book
In basket
(Prace Naukowe Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej.)
Przedkładana czytelnikowi książka ma wymiar wieloaspektowej dysputy między przedstawicielami różnych dyscyplin naukowych oraz różnych obszarów aktywności społecznej. Ujawnia ona jak jest (diagnoza konstatująca) w różnych obszarach życia społecznego oraz jakie są podejmowane aktywności na rzecz przeciwdziałania wykluczeniu i budowania wspólnoty ludzi o różnych stopniach społecznej aktywności. Część pierwsza pracy dotyczy zakreślenia ram dyskursu. Zawiera się on między prezentacją modelu polityki społecznej a przesłankami aksjologicznymi. Odwołanie się do wartości jest szczególnie ważne w chwilach chaosu wytwarzanego przez procesy globalizacji. Część druga pracy dotyczy środowiska życia i fundamentalnych kręgów środowiskowych: rodziny i szkoły wraz ze środowiskiem rówieśniczym. Są to podstawowe obszary życia społecznego, które wywierają na nas wpływ i mogą wspierać nas w procesach wykluczenia bądź powrotu do społeczeństwa – inkluzji. Trzecia część pracy dotyczy wprost funkcjonujących instytucjonalnych formy wsparcia. Obejmuje ona opis zarówno instytucji o charakterze profilaktyki jak i włączających. Szeroki wachlarz problemów dotyczy różnych grup doświadczających wykluczenia i traumy.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 115316, 114225 (2 egz.)
Book
In basket
Książka jest przeznaczona dla szerokiego kręgu odbiorców:: dla lekarzy, lekarzy psychiatrów, lekarzy pediatrów, pielęgniarek psychiatrycznych, pedagogów specjalnych, pedagogów szkolnych, pracowników poradni psychologiczno-pedagogicznych, pracowników poradni zdrowia psychicznego, psychologów oraz wszystkich zainteresowanych tematem. *** Jest to dzieło będące efektem współdziałania specjalistów z różnych dziedzin, co samo w sobie stanowi odzwierciedlenie złożoności problemu - choć autorzy skromnie zaznaczyli w tytule, że recenzowana praca dotyczy tylko wybranych zagadnień diagnozy i terapii. Jednak sposób prezentacji treści i ich dobór daje wgląd w szereg zagadnień wykraczających poza ramy sensu stricto diagnozy i terapii. Z recenzji dr hab. Hanny Żuraw, prof. UPH w Siedlcach
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 115393 (1 egz.)
Book
In basket
(Seria Naukowa ; t. 7)
Książka składa się z trzech części. Pierwsza ma najbardziej teoretyczny i wprowadzający charakter. Prezentujemy w niej aktualny stan prac badawczych na temat kluczowych aspektów edukacji włączającej. Omawiając krytycznie najnowsze wyniki badań, staraliśmy się uwzględnić perspektywę kluczowych aktorów edukacji włączającej: uczniów, nauczycieli i rodziców. Część druga poświęcona jest analizie modelu szkoły i przedszkola włączającego. Ma ona bardziej praktyczny charakter. Jej autorzy pokazują rozwiązania finansowe, organizacyjne i pedagogiczne, które 11 służą przekształcaniu się szkół i przedszkoli w placówki włączające. Opisane propozycje są rezultatem zarówno aplikacji wyników badań, jak i generalizacji udanych doświadczeń praktycznych. Analizy zamieszczone w tej części składają się na pożądany model funkcjonowania szkolnictwa, zgodny ze współczesną wizją edukacji włączającej. W trzeciej części prezentowane są rozwiązania służące zaspokajaniu potrzeb uczniów wybitnie zdolnych, a także migrantów w placówkach edukacyjnych. (ze wstępu)
This item is available in 5 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
All copies are currently on loan: sygn. 116537 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
All copies are currently on loan: sygn. 52726 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 42403 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. 48925 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 67605 (1 egz.)
Book
In basket
Autorzy publikacji: Gładyszewska-Cylulko Joanna, Cytowska Beata, Drzazga Agnieszka, Jagoszewska Iwona, Plichta Piotr i Szczupał Bernadeta Niniejsze opracowanie prezentuje specyfikę pracy i wsparcia w odniesieniu do uczniów z niepełnosprawnościami, o różnych potrzebach edukacyjnych. Choć każdy z rodzajów niepełnosprawności wymaga nieco innych oddziaływań terapeutyczno-edukacyjnych, to niektóre zjawiska występujące w przestrzeni szkolnej dotykają wszystkich przedstawianych grup. Jednym z nich jest agresja rówieśnicza i przemoc (bullying). Temu tematowi została poświęcona pierwsza część monografii. Osoby z niepełnosprawnościami niekiedy występują w roli agresorów, ale częściej stają się ofiarami. Znajomość mechanizmów agresywnych realizowanych za pomocą nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (agresja elektroniczna i cyberbullying), a także zasad i praktycznych wskazówek odnośnie do postępowania profilaktycznego w sytuacji narażenia na przemoc może być pomocna dla pedagogów pracujących z osobami będącymi podmiotem niniejszej publikacji. W książce przybliżone zostały też zagadnienia dotyczące uczniów z niepełnosprawnością intelektualną oraz z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Poruszono problemy wynikające ze specyfiki funkcjonowania tych dzieci, ujawniające się w sytuacji diagnozy, konstruowania indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych, doboru metod ich edukacji, rehabilitacji i wsparcia. Omówiono również kwestię pomocy rodzinie udzielanej przez szkołę oraz zasady współpracy pomiędzy tymi dwoma rodzajami otoczenia społecznego mającej na celu dobro dziecka. W dalszej części opracowania przedstawione zostały problemy uczniów z wadami wzroku i słuchu w kontekście działań ułatwiających ich edukację. Przybliżono wątki związane ze zmianami w zakresie regulacji prawnych, a także form kształcenia. Wszystkie problemy omawianych grup analizowano w odniesieniu do specyfiki ich funkcjonowania w różnych sferach rozwoju. Warto podkreślić w tym miejscu, że choć w szkołach ogólnodostępnych populacja osób z niepełnosprawnością wzrokową i słuchową jest liczna (zwłaszcza osób słabowidzących i słabosłyszących), to niewiele publikacji przybliża zagadnienia ich potrzeb w zakresie kształcenia i wychowania. Niniejsza monografia uzupełnia tę lukę, ułatwiając zrozumienie funkcjonowania uczniów z zaburzeniami widzenia i słyszenia. W obliczu trudności edukacyjnych może to sprzyjać efektywnemu wykorzystywaniu konkretnych metod postępowania omówionych w tej publikacji, jak też stymulować pedagogów do wynajdywania własnych sposobów radzenia sobie w sytuacjach trudnych związanych ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi uczniów z wadami wzroku i słuchu. W publikacji poruszono również problematykę funkcjonowania dzieci przewlekle chorych w roli uczniów. Choroba przewlekła została tu potraktowana jako sytuacja trudna, wywołująca wiele negatywnych emocji i stanów psychicznych. Jednocześnie podkreślono wartość wsparcia społecznego w minimalizowaniu ograniczeń wynikających z tego rodzaju choroby. Na zakończenie książki ukazano sylwetkę dziecka z niepełnosprawnością ruchową oraz swoistość jego kształcenia i wychowania, ze szczególnym uwzględnieniem konieczności zaspokajania potrzeby wyrażania siebie i porozumiewania się z innymi poprzez alternatywne i wspomagające formy komunikacji. Serdecznie zapraszamy do lektury!
This item is available in 4 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 51712 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 41485 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. 47455 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
All copies are currently on loan: sygn. 66086 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 2.
Book
In basket
Niniejsze opracowanie prezentuje specyfikę pracy i wsparcia w odniesieniu do uczniów z niepełnosprawnościami, o różnych potrzebach edukacyjnych. Choć każdy z rodzajów niepełnosprawności wymaga nieco innych oddziaływań terapeutyczno-edukacyjnych, to niektóre zjawiska występujące w przestrzeni szkolnej dotykają wszystkich przedstawianych grup. Jednym z nich jest agresja rówieśnicza i przemoc (bullying). Temu tematowi została poświęcona pierwsza część monografii. Osoby z niepełnosprawnościami niekiedy występują w roli agresorów, ale częściej stają się ofiarami. Znajomość mechanizmów agresywnych realizowanych za pomocą nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (agresja elektroniczna i cyberbullying), a także zasad i praktycznych wskazówek odnośnie do postępowania profilaktycznego w sytuacji narażenia na przemoc może być pomocna dla pedagogów pracujących z osobami będącymi podmiotem niniejszej publikacji. W książce przybliżone zostały też zagadnienia dotyczące uczniów z niepełnosprawnością intelektualną oraz z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Poruszono problemy wynikające ze specyfiki funkcjonowania tych dzieci, ujawniające się w sytuacji diagnozy, konstruowania indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych, doboru metod ich edukacji, rehabilitacji i wsparcia. Omówiono również kwestię pomocy rodzinie udzielanej przez szkołę oraz zasady współpracy pomiędzy tymi dwoma rodzajami otoczenia społecznego mającej na celu dobro dziecka. W dalszej części opracowania przedstawione zostały problemy uczniów z wadami wzroku i słuchu w kontekście działań ułatwiających ich edukację. Przybliżono wątki związane ze zmianami w zakresie regulacji prawnych, a także form kształcenia. Wszystkie problemy omawianych grup analizowano w odniesieniu do specyfiki ich funkcjonowania w różnych sferach rozwoju. Warto podkreślić w tym miejscu, że choć w szkołach ogólnodostępnych populacja osób z niepełnosprawnością wzrokową i słuchową jest liczna (zwłaszcza osób słabowidzących i słabosłyszących), to niewiele publikacji przybliża zagadnienia ich potrzeb w zakresie kształcenia i wychowania. Niniejsza monografia uzupełnia tę lukę, ułatwiając zrozumienie funkcjonowania uczniów z zaburzeniami widzenia i słyszenia. W obliczu trudności edukacyjnych może to sprzyjać efektywnemu wykorzystywaniu konkretnych metod postępowania omówionych w tej publikacji, jak też stymulować pedagogów do wynajdywania własnych sposobów radzenia sobie w sytuacjach trudnych związanych ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi uczniów z wadami wzroku i słuchu. W publikacji poruszono również problematykę funkcjonowania dzieci przewlekle chorych w roli uczniów. Choroba przewlekła została tu potraktowana jako sytuacja trudna, wywołująca wiele negatywnych emocji i stanów psychicznych. Jednocześnie podkreślono wartość wsparcia społecznego w minimalizowaniu ograniczeń wynikających z tego rodzaju choroby. Na zakończenie książki ukazano sylwetkę dziecka z niepełnosprawnością ruchową oraz swoistość jego kształcenia i wychowania, ze szczególnym uwzględnieniem konieczności zaspokajania potrzeby wyrażania siebie i porozumiewania się z innymi poprzez alternatywne i wspomagające formy komunikacji. Serdecznie zapraszamy do lektury! Autorzy
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 34769 (1 egz.)
Book
In basket
Książka ta adresowana jest do nauczycieli i specjalistów chcących uporządkować swoją wiedzę na temat specyfiki funkcjonowania uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, form i metod pracy pozwalających zindywidualizować wobec nich wymagania, a także procedur udzielania im pomocy psychologiczno-pedagogicznej i możliwości formalnych, jakie stwarza system oświatowy dla wyrównywania szans edukacyjnych. Dodatkowo książka zawiera propozycję arkuszy służących opracowaniu wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia i indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego (IPET) dla dzieci posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego.
This item is available in 6 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 115111 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 51799 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 41671 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 34537 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. 47921 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 66744 P 3,6 (1 egz.)
Book
In basket
Efektem kilkuletnich poszukiwań naukowych i badań empirycznych prowadzonych w trakcie studiów doktoranckich, a także zainteresowań bliskich tyflopedagogice stała się empiryczna analiza sytuacji edukacyjnej i społecznej uczniów z niepełnosprawnością wzroku kształcących się w szkołach ogólnodostępnych, integracyjnych oraz specjalnych. Przedmiotem żywych dyskusji, zarówno wśród naukowców, jak i decydentów oświatowych, nauczycieli oraz rodziców, jest w ostatnich latach edukacja włączająca. Niniejsza pozycja stanowi kolejny głos w dialogu na temat założeń teoretycznych i potencjału praktycznego tej, coraz bardziej popularnej, koncepcji kształcenia niesegregacyjnego na tle innych możliwości realizowania obowiązku szkolnego: edukacji integracyjnej i specjalnej. Weryfikacja cech swoistych dla każdej z form edukacji odbyła się z udziałem grupy uczniów szczególnie wymagających adekwatnej reakcji szkoły na specjalne potrzeby edukacyjne, a jednocześnie wrażliwych na jej brak - uczniów z niepełnosprawnością wzroku.
This item is available in 5 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 112830 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 50879 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 40830 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 34038 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 66570 P 3,6 (1 egz.)
Book
In basket
(Engram)
Przed współczesną szkołą jako ważnym środowiskiem wychowawczym i instytucją edukacyjną stawia się coraz poważniejsze zadania oraz wskazuje na konieczność zmiany dotychczasowego funkcjonowania szkoły na taki, który pozwoli aktywnie dostosowywać uczniów do otaczającej ich rzeczywistości społecznej. Powielanie w procesie edukacji tradycyjnych koncepcji nauczania okazuje się bowiem mało skuteczne wobec nowych potrzeb życia jednostkowego, społecznego i gospodarczego i tym samym utrudnia otwarcie się młodego pokolenia na nowości. Celem poznawczym pracy jest zbadanie opinii studentów kierunku pedagogika na temat posiadanych kompetencji społecznych służących realizacji założeń pedagogiki konstruktywistycznej promującej uczenie się jako główny paradygmat procesów edukacyjnych oraz służących likwidowaniu barier w dostępie do edukacji dzieci i młodzieży pochodzących ze środowisk spauperyzowanych, bardzo często niewydolnych wychowawczo i stanowiących poważne zagrożenie dla prawidłowego procesu socjalizacji młodego pokolenia. Jako cel praktyczny opracowania wskazano sformułowanie wskazań pedagogicznych służących upowszechnianiu idei społeczeństwa uczącego się oraz optymalizacji procesu służącemu zapewnianiu „równości w dostępie do edukacji” wszystkim dzieciom, bez względu na status społeczny i ekonomiczny rodziny pochodzenia, w jakiej przyszło im się wychowywać oraz nabywać pierwszych doświadczeń, uczyć się rozumienia norm i wartości, kształtować własne postawy społeczne oraz precyzować cele i plany życiowe oraz pracowanie zaleceń służących optymalizacji procesu edukacji nauczycielskiej ze szczególnym położeniem nacisku na kształtowanie szeroko rozumianych kompetencji społecznych nauczycieli i wychowawców.
This item is available in 4 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 116513 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 42321 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 35418 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 67737 (1 egz.)
Book
In basket
Program edukacyjny jest jedną z części publikacji Ja i mój świat. Został przygotowany w oparciu o obowiązującą podstawę programową kształcenia ogólnego dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i sprzężonymi niepełnosprawnościami. Cele i sposoby uczenia zawarte w programie wywodzą się z założeń metodycznych stosowanej analizy zachowania oraz metody ośrodków pracy. Przedstawiono w nim techniki nauczania, które można wykorzystać zarówno w pracy edukacyjnej, jak i nauce samodzielności i niezależności uczniów. Znajduje się tutaj również charakterystyka struktury zajęć z całym zespołem dzieci oraz opis sposobów jej wprowadzania i modyfikowania wraz z rozwojem kompetencji uczniów. Zadaniem programu jest ułatwienie pełnego wykorzystania pakietu Ja i mój świat.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Czytelnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 110977 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 32973 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. 46429 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again