Forma i typ
Książki
(15)
E-booki
(2)
IBUK Libra
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(40)
wypożyczone
(3)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(10)
Wypożyczalnia Chodzież
(7)
Wypożyczalnia Czarnków
(5)
Wypożyczalnia Trzcianka
(6)
Wypożyczalnia Złotów
(8)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(4)
Czytelnia Wągrowiec
(3)
Autor
Dworakowska Katarzyna
(1)
Hockuba Jadwiga
(1)
Homplewicz Janusz (1931-2006)
(1)
Jagiełło Ewa
(1)
Kamińska Wanda
(1)
Kiereś Barbara
(1)
Kijak Remigiusz J
(1)
Koralewska Grażyna
(1)
Krasnodębski Mikołaj
(1)
Krawczyk Ewa
(1)
Mroczkiewicz Paweł
(1)
Murzyn Andrzej
(1)
Pacholska Maria
(1)
Papież Jan
(1)
Pobojewska Aldona
(1)
Raczkowska-Lipińska Mirosława
(1)
Stebnicki Wiesław
(1)
Suchodolski Bogdan
(1)
Sztobryn Sławomir
(1)
Szymański Mirosław Józef
(1)
Żuk Grzegorz
(1)
Rok wydania
2020 - 2021
(1)
2010 - 2019
(12)
2000 - 2009
(3)
1960 - 1969
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(17)
Język
polski
(17)
Odbiorca
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Klasa 4.
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Pedagodzy
(1)
Przedszkola
(1)
Studenci
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Temat
Wychowanie
(6)
Edukacja filozoficzna
(5)
Antropologia filozoficzna
(4)
Kształcenie
(3)
Tożsamość (filoz.)
(3)
Indywidualizm (filoz.)
(2)
Podmiotowość
(2)
Psychoanaliza
(2)
Socjalizacja
(2)
Socjologia
(2)
Wartość
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Aksjologia
(1)
Autonomia (filoz.)
(1)
Autorytet
(1)
Bednarski, Feliks Wojciech
(1)
Biblioterapia
(1)
Chałasiński, Józef
(1)
Demokracja
(1)
Dogoterapia
(1)
Dorosłość
(1)
Durkheim, Émile
(1)
Edukacja domowa
(1)
Edukacja medialna
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Edukacja zdrowotna
(1)
Egalitaryzm
(1)
Egzystencjalizm
(1)
Erotyzm
(1)
Etyka (przedmiot szkolny)
(1)
Etyka chrześcijańska
(1)
Etyka zawodowa
(1)
Fenomenologia
(1)
Freud, Sigmund
(1)
Fromm, Erich
(1)
Giroux, Henry A.
(1)
Globalizacja
(1)
Glokalizacja
(1)
Godzina wychowawcza
(1)
Herbart, Johann Friedrich
(1)
Holizm (filoz.)
(1)
Husserl, Edmund
(1)
Idealizm
(1)
Ingarden, Roman Stanisław
(1)
Innowacje pedagogiczne
(1)
Inteligencje wielorakie
(1)
Jakość życia
(1)
Jenke, Anna
(1)
Kara cielesna
(1)
Kolektywizm (filoz., socjol.)
(1)
Kreatywność
(1)
Krąpiec, Mieczysław Albert
(1)
Kukołowicz, Teresa
(1)
Lacan, Jacques
(1)
Ludzie
(1)
Macierzyństwo
(1)
Marx, Karl
(1)
Matematyka
(1)
Matura (2002- )
(1)
Metody nauczania
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Nadzieja
(1)
Naturalizm
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Niepowodzenie
(1)
Nierówności społeczne
(1)
Nuda
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Oświata
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika personalistyczna
(1)
Pedagogika rodziny
(1)
Personalizm
(1)
Platon
(1)
Poród
(1)
Programy nauczania
(1)
Przemoc symboliczna
(1)
Przemoc w szkole
(1)
Przydatność zawodowa
(1)
Przyjaźń
(1)
Racjonalizm
(1)
Relatywizm
(1)
Rodzina
(1)
Samoakceptacja
(1)
Samobójstwo
(1)
Samorząd szkolny
(1)
Samotność
(1)
Samowychowanie
(1)
Scjentyzm (filoz.)
(1)
Sens życia
(1)
Socjologia pedagogiczna
(1)
Społeczeństwo
(1)
Społeczeństwo informacyjne
(1)
Społeczeństwo obywatelskie
(1)
Starość
(1)
Szczęście
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
1801-1900
(2)
1901-2000
(2)
1-100
(1)
100-1 p.n.e.
(1)
1001-1100
(1)
101-200
(1)
1101-1200
(1)
1201-1300
(1)
1301-1400
(1)
1401-1500
(1)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
200-101 p.n.e.
(1)
201-300
(1)
300-201 p.n.e.
(1)
301-400
(1)
400-301 p.n.e.
(1)
401-500
(1)
500-401 p.n.e.
(1)
501-600
(1)
600-501 p.n.e.
(1)
601-700
(1)
701-800
(1)
801-900
(1)
901-1000
(1)
Temat: miejsce
Białoruś
(1)
Grecja
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Gatunek
Antologia
(1)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Podręczniki
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Poradniki
(1)
Publicystyka
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(5)
Filozofia i etyka
(4)
Historia
(2)
18 wyników Filtruj
Rekord wzorcowy
Edukacja filozoficzna (hasło przedmiotowe)
(termin podrzędny) zob. też hasło szersze Filozofia - nauczanie (hasło przedmiotowe) ; Kształcenie (hasło przedmiotowe) ; Ścieżki edukacyjne (hasło przedmiotowe)
temat Edukacja filozoficzna nie jest stosowany dla prac o nauczaniu filozofii na poziomie akademickim
Książka
W koszyku
Czy filozofia jest nauką i czy należy jej uczyć w klasycznym tego słowa znaczeniu? Trudno o jednoznaczne rozstrzygnięcia, warto jednak mieć na uwadze, że przekaz treści filozoficznych nie może być zwykłym procesem dydaktycznym, lecz powinien zmierzać do tego, by odbiorca uświadomił sobie, że jest to wiedza o nim samym jako człowieku, i by zachęcić go do jej sprawdzania we własnym doświadczeniu. Sięganie do istoty zjawisk podstawowych i własnego przeżycia ma zapobiec prezentowaniu filozofii jako nauki „martwej”, „zimnej” i sprawić, że będzie się ją traktować jako swoisty przewodnik po życiu. W książce pod red. W. Kamińskiej i P. Mroczkiewicza kilkunastu autorów dzieli się swoimi pomysłami, jak wzbudzić w uczniach ciekawość do tej dziedziny, jak powiązać ją z innymi przedmiotami szkolnymi, a przy tym skutecznie realizować wymogi podstawy programowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110149 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Salomona)
Od dawna oczekiwana na polskim rynku wydawniczym praca poświęcona homeschoolingowi/edukacji domowej. Jej autor, Wiesław Stebnicki, pedagog z USA, nie tylko przedstawia swoją przygodę ze szkołą domową, ale co ważniejsze, wyjaśnia dlaczego edukacja w wydaniu tradycyjnym, to jest w formie edukacji państwowej, prowadzi nasze dzieci na manowce, hamując ich talenty, zniechęcając do nauki, a co najgorsze, czyniąc z nich istoty zniewolone przez system, którego głównym celem jest uczynienie z ludzi posłusznych, spolegliwych lemurów. Autor uświadamia nam też, jak ważnym narzędziem odbierającym człowiekowi samodzielność, niezależność i wolność jest szkoła w wydaniu państwowym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109444 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32805 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46105 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 04251 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 06076, 05374 (2 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 04165, 04041 (2 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 05106 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 07207 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7494 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42466 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29740 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Br 1413 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67127 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Istota społeczeństwa obywatelskiego realizuje się głównie w procesie twórczego współdziałania i negocjacji - w procesie, w którym uczestniczą podmioty wolne od uprzedzeń kulturowych, religijnych i światopoglądowych. Znawcy przedmiotu podkreślają, że chodzi tutaj także o otwartość wobec tzw. różnic mentalnych [...]. Odpowiedzialne uczestnictwo w życiu społeczno-politycznym wymaga przede wszystkim odwagi obywatelskiej i krytycznego myślenia. Doświadczenia wielu pokoleń i literatura przedmiotu pokazują, że głównych cech, które powinien posiadać właściwie pojmowany obywatel, czyli obywatel - osoba, nie da się rozwijać ani wspierać odgórnie. W książce zatytułowanej "Co znaczy konserwatyzm" Roger Scruton stawia tezę, że [...] prawdziwym wrogiem prawa naturalnego nie jest sędzia, lecz polityk, a największe zagrożenie dla sprawiedliwych stosunków międzyludzkich stanowi próba odgórnego przerobienia społeczeństwa w zgodzie z pojęciem sprawiedliwości społecznej [...]. Parafrazując drugą część wypowiedzi angielskiego filozofa, można powiedzieć, że największym zagrożeniem dla społeczeństwa obywatelskiego są próby "odgórnego przerobienia społeczeństwa w zgodzie z pojęciem społeczeństwa obywatelskiego". Kierując się powyższą zasadą, zapraszam Czytelnika do lektury tekstów składających się na tę pracę zbiorową. Autorzy poszczególnych artykułów nawiązują do zagadnienia samorządności w szeroko pojmowanym kontekście edukacyjnym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 104276 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47766 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44532 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65826 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Socjologia edukacji : / zarys problematyki / Mirosław J. Szymański. - Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2013. - 218 s. : il. ; 22 cm.
(Pedagogika Nauce i Praktyce)
Autor charakteryzuje socjologię edukacji jako dziedzinę wiedzy. Omawia edukacyjne znaczenie takich procesów społecznych, jak: stratyfikacja społeczna, zmiana społeczna, socjalizacja, współczesne kształcenie i wychowanie. Przedstawia analizy dotyczące jednostki i społeczeństwa. Charakteryzuje funkcje edukacyjne instytucji: rodziny, szkoły, zakładu pracy, ośrodków władzy. Ukazuje tworzące się w społeczeństwie współczesnym napięcia między indywidualizmem a wspólnotowością, wartościami i antywartościami, dążeniami do równości społecznej i narastającymi nierównościami, reprodukcją społeczną a emancypacją jednostek i grup społecznych. Końcowa część pracy dotyczy kształtowania tożsamości, procesu będącego jednym z najważniejszych wyzwań socjalizacyjnych i wychowawczych naszych czasów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106572 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48539 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39396 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32346 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45257 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64135 P 2,5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Praca składa się z trzech części. Pierwsza część pt. Pytania o teoretyczność teorii wychowania zawiera artykuły: Bogusława Śliwerskiego, Mirosławy Nowak-Dziemianowicz, Marii Czerepaniak-Walczak, Lucyny Kopciewicz, Piotra Baucia, Mariusza Zawodniaka, Ewy Muszyńskiej i Jana Papieża. Autorzy ci wskazują na otwartość myślenia krytycznego o wychowaniu. Ukazują wielość poglądów odnoszących się do teoretyczności (objaśniają istotę wychowania) i praktyczności (diagnozują i wyjaśniają codzienne praktyki wychowawcze, konstruują strategie wychowawcze) teorii wychowania. Zastanawiają się nad jej tożsamością, pytając jednocześnie o to, co jest jej specyfiką jako subdyscypliny pedagogiki. Podejmują próby odkrywania na nowo, czym jest teoria wychowania w obecnej rzeczywistości społeczno-polityczno-kulturowej, a przede wszystkim edukacyjnej, pokazując jej pluralizm w różnych wymiarach. Dyskutują o kondycji teorii wychowania dziś, rozbieżności (konfliktem) między teorią a praktyką wychowania. Wskazują, które obszary rzeczywistości wychowawczej nie znajdują miejsca w teorii, są pomijane i odwrotni. Jako rodzice, nauczyciele akademiccy, reprezentanci także innych dyscyplin naukowych z dystansem stawiają zasadnicze pytanie: czy rzeczywiście nastąpił kryzys teoretyczności teorii wychowania?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 105121 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47997 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44680 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka składa się z dwóch rozdziałów. Rozdział pierwszy, Dorosłość z niepełnosprawnością, jest próbą odpowiedzi na pytanie, czym jest dorosłość człowieka niepełnosprawnego zarówno intelektualnie, jak i z innymi rodzajami niepełnosprawności, a także analizą prawnych aspektów dorosłości osób niepełnosprawnych, np. mieszkalnictwa chronionego, problematyki małżeństw osób niepełnosprawnych. Założeniem książki było zwrócenie uwagi na wciąż zaniedbany w literaturze okres życia osób niepełnosprawnych - dorosłość i starość. Rozwój człowieka jest procesem złożonym z wielu etapów. Każdemu z nich przypisane są specyficzne zadania rozwojowe, każdy też stanowi efekt przebiegu przedniego etapu oraz jest zrębem następnego. Rozwój jest procesem dynamicznym, a owa dynamika jest wynikiem wzajemnie ze sobą oddziaływujących wpływów biologicznych i społecznych. Do wpływów biologicznych należą czynniki genetyczne, morfologiczno-konstytucjonalne oraz biochemiczno-fizjologiczne. Do wpływów środowiskowych zaliczamy czynniki fizyczne, psychologiczne, społeczno-kulturowe..
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104514 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48250 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38459 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32114 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44929 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63998 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tajemnice i inne historie to scenariusze zajęć, które mogą być wykorzystane na lekcjach etyki, ale także wychowawczych i biblioterapeutycznych, w szkole lub innych placówkach opiekuńczo-wychowawczych. Warsztaty są przeznaczone przede wszystkim dla uczniów klas 0–IV szkoły podstawowej, ale niektóre z nich można zaproponować także starszym dzieciom. Celem prezentowanego programu edukacyjnego jest wszechstronny rozwój osobowości ucznia – wspieranie umiejętności samodzielnego, krytycznego myślenia, pobudzanie otwartości poznawczej, rozwijanie zainteresowań, a także wrażliwości moralnej i estetycznej. Program ten wspiera też rozwijanie umiejętności myślowo-językowych, takich jak czytanie ze zrozumieniem, pisanie twórcze, formułowanie pytań i zagadnień, wykrywanie błędów w rozumowaniu i porównywanie różnych stylów myślenia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 112859 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50869 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41089 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 34006 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48881 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65862 P 1,5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Scripta Paedagogicae Classicae.)
 FILOZOFIA - ANTROPOLOGIA - PEDAGOGIKA 1. Personalizm - chrześcijaństwo - pedagogika 2. Problem personalizmu a współczesna pedagogika 3. Teoria aspektu - od wiedzy o człowieku do sztuki wychowania 4. Przedmiot, metoda i cel wychowania II. PEDAGOGIKA MAŁŻEŃSTWA I RODZINY 1. Natura ludzka - małżeństwo - rodzina 2. Dziecko a jakość życia rodziny. Kontekst cywilizacyjny 3. Spór o dziecko III. WYCHOWANIE CNÓT 1. Cnota sprawiedliwości a ludzkie życie 2. Agatologia czy aksjologia - aspekt pedagogiczny 3. Asertywność czy rycerskość? Refleksja na podstawie problemu uczuć gniewliwych IV. JAN PAWEŁ II O CZŁOWIEKU I ŻYCIU SPOŁECZNYM 1. Ludzkie życie jako cel wychowania i kryterium jego oceny 2. Indywidualizm oraz jego konsekwencje wychowawcze V. CZŁOWIEK: DRAMAT NATURY I KULTURY W UJĘCIU MIECZYSŁAWA A. KRĄPCA 1. Małżeństwo i rodzina a osobowy wymiar życia ludzkiego 2. Rodzina a problem aktualizacji przyrodzonej religijności człowieka 3. Problem śmierci a pedagogika 4. Teatr a życie osobowe człowieka - przyczynek do antropologicznych podstaw pedagogiki teatru VI. NASI MISTRZOWIE 1. Klasyczna myśl w wychowaniu w ujęciu Jacka Woronieckiego i Feliksa W. Bednarskiego 2. Personalistyczna koncepcja rodziny w ujęciu Teresy Kukołowicz 3. Józef Wilk - rzecznik personalizmu integralnego w pedagogice 4. Paedagogia perennis w praktyce wychowawczej Anny Jenke VII. VARIA PAEDAGOGICA 1. Szkolnictwo społeczne czy państwowe? Przyczynek do dyskusji nad problemem tzw. neutralności światopoglądowej szkolnictwa i edukacji 2. Poznawcza rola obrazu - aspekt dydaktyczny.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114126 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41364 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114847 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Główną zaletą książki jest doskonała precyzja (bez zbędnych, nazbyt formalnych odniesień) w ujmowaniu trudnych zagadnień filozoficznych i wysoki poziom rozważań merytorycznych. Napisana jest przez praktyka, ale głęboko świadomego obszernego zaplecza teoretyczno-konceptualnego, stojącego za konkretnymi rozwiązaniami. To nie tylko wykład określonej metody kształcenia, ale również, a może przede wszystkim – potężna etyka. To nie tylko technika – jak uczyć – ze szczególnym podkreśleniem nauczania – etyki, ale również, a może bardziej podstawowe – przesłanie moralne, które winno towarzyszyć każdemu nauczycielowi. Tym ważniejsze, że nie ograniczone do jednego kontekstu idei (przeświadczeń światopoglądowych), ale przedstawiającego, jak funkcjonować w zróżnicowaniu tych właśnie idei. Z recenzji prof. nadzw. dr. hab. Macieja Woźniczki Uniwersytet Humanistyczno-Przyrodniczy im. Jana Długosza w Częstochowie W serii ukazały się: E. Płóciennik, Rozwijanie mądrości dziecka. Koncepcja i wskazówki metodyczne E. Płóciennik, Rozwijanie mądrości w praktyce edukacyjnej. Scenariusze zajęć w przedszkolu i szkole podstawowej E. Płóciennik, Rozwijanie mądrości w praktyce edukacyjnej. Scenariusze zajęć dla młodzieży Robert J. Sternberg, Linda Jarvin, Elena L. Grigorenko, Mądrość, inteligencja i twórczość w nauczaniu. Jak zapewnić uczniom sukces E. Płóciennik, Mądrość dziecka. Predyspozycje – przejawy – perspektywy wspierania
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Książka stanowi oryginalny wkład w refleksję nad polską pedagogiką filozoficzną, ze szczególnym uwzględnieniem dzieła Tadeusza Kotarbińskiego. Autorzy badają zagadnienia dotyczące kształtującego wpływu przeszłości, ale przede wszystkim koncentrują się wokół wciąż aktualnych problemów współczesnej edukacji, pytając o etyczność jednostki ludzkiej w świecie, który próbuje nas zwolnić z myślenia, w którym – cytując Herberta – „wybuchła epidemia instynktu samozachowawczego”. W ich rozważaniach powraca również kwestia roli, jaką może odegrać nauczyciel – spolegliwy opiekun – w tej edukacyjnej rzeczywistości, stawiającej nowe wyzwania i – pilniej niż kiedykolwiek – wymagającej od nas odpowiedzi na pytanie o kształt świata i nasze w nim miejsce. The book discusses Polish philosophical pedagogy against the European background. It examines the work of Tadeusz Kotarbiński and the figure of a docile tutor. The publication concentrates not only on examining the past, but also on diagnosing the present state of Polish philosophical pedagogy and its formative influence on contemporary education. It also looks into the future in order to make possible prognoses.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej