Form of Work
Książki
(5)
Publikacje naukowe
(2)
Status
available
(7)
unavailable
(1)
Branch
Wypożyczalnia Piła
(3)
Czytelnia Piła
(1)
Wypożyczalnia Czarnków
(1)
Wypożyczalnia Trzcianka
(1)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(1)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(1)
Author
Boroń Aleksandra
(1)
Dąbrowski Szymon
(1)
Obrycka Małgorzata
(1)
Raczyńska Kamila
(1)
Sołdek Dagmara
(1)
Synakiewicz Alina
(1)
Zańko Piotr
(1)
Year
2020 - 2021
(1)
2010 - 2019
(4)
Time Period of Creation
2001-
(2)
Country
Poland
(5)
Language
Polish
(5)
Subject
Edukacja antydyskryminacyjna
(5)
Aktywizm społeczny
(1)
Animacja kultury
(1)
Artyści plastycy polscy
(1)
Dyskryminacja
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Godzina wychowawcza
(1)
Graffiti
(1)
Historia
(1)
Holokaust
(1)
Kontrkultura
(1)
Kształcenie
(1)
Opór (postawa)
(1)
Paczkowski, Dariusz
(1)
Partycypacja społeczna
(1)
Pedagogika krytyczna
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Prawa człowieka
(1)
Socjologia kultury
(1)
Stereotyp (psychol., socjol.)
(1)
Sztuka ulicy
(1)
Tolerancja
(1)
Uprzedzenia
(1)
Wartość
(1)
Wychowanie do wartości
(1)
Wychowanie religijne
(1)
Wychowawstwo
(1)
Świadomość narodowa
(1)
Subject: time
2001-
(2)
1901-2000
(1)
Subject: place
Polska
(1)
Genre/Form
Dokumenty audiowizualne
(1)
Film edukacyjny
(1)
Monografia
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Kultura i sztuka
(1)
6 results Filter
Book
In basket
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0084-4254 ; nr 186)
Praca usytuowana jest na pograniczu nauk o edukacji i kulturze. Odwołuję się bowiem zarówno do problemów społecznych edukacji - wykorzystując m.in. teorię pedagogiki krytycznej, teorię funkcjonalno-strukturalną, jak i analizy z dziedziny socjologii kultury (pisząc o kulturze popularnej) czy antropologii kulturowej (nawiązując na przykład do społecznej roli mitu). Tekst pracy pomyślany jest jako analiza teoretyczna i ma charakter rekonstrukcyjny.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 108155, 107461 (2 egz.)
Authority data
Edukacja antydyskryminacyjna (hasło przedmiotowe)
(termin podrzędny) zob. też hasło szersze Kształcenie (hasło przedmiotowe)
zob. też Dyskryminacja (hasło przedmiotowe) ; Edukacja międzykulturowa (hasło przedmiotowe)
Nieużywane formy hasła: Dyskryminacja - zapobieganie - nauczanie ; Dyskryminacja - zwalczanie - nauczanie ; Edukacja przeciw dyskryminacji
Book
In basket
(Biblioteka Mentora.)
Przeciwdziałanie dyskryminacji jest przede wszystkim trudnym wyzwaniem dla wychowawców i wychowawczyń klas. Jest również podstawowym elementem programów wychowawczych i profilaktycznych szkół i placówek oświatowych. W publikacji, obok omówienia zagadnień związanych z formami dyskryminacji w szkole, przygotowaliśmy konkretne propozycje pracy z klasami podczas lekcji wychowawczych. Znajdą tu Państwo gotowe scenariusze lekcji wychowawczych dla szkół podstawowych i gimnazjów. O dyskryminacji i mowie nienawiści staje się głośno, gdy w przestrzeni publicznej dochodzi do działań lub wypowiedzi obrażających lub poniżających konkretne osoby czy grupy społeczne. Gorsze traktowanie z uwagi na przynależność narodową, etniczną, religię, płeć, status społeczny, orientację seksualną i wiele innych to przejaw dyskryminacji. Zawarte tu liczne praktyczne porady podpowiadają: do jakich przejawów dyskryminacji dochodzi w szkołach najczęściej? jakie są metody zapobiegania aktom prześladowania i nienawiści? jak prowadzić lekcje wychowawcze, aby przeciwdziałać dyskryminującym zachowaniom uczniów? jak rozpocząć działania zapobiegawcze? jak zapobiegać klasizmowi w szkole? Szkoła nie jest wolna od zjawisk dyskryminacji, które są przezroczyste dla społeczności, czyli tak wpisane w schemat myślenia i zachowania, że nikt ich nie dostrzega. Warto zatem poruszyć ten temat na lekcjach wychowawczych.
This item is available in 4 branches. Expand the list to see details.
Czytelnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 107336 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 41085 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 34005 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 64520 (1 egz.)
Book
DVD
In basket
Tolerancja [Film] / [red. skład i łamanie: Dagmara Sołdek]. - Wyd. 2. - Nadarzyn ; Warszawa : Lissner Studio, 2012. - 1 dysk optyczny (DVD) (35 min.) : dźw., kolor. ; 12 cm + Książka: 32 s. ; 20 cm
(Programy Profilaktyczno-Edukacyjne.)
Program profilaktyczny oparty na formule programu "Decyzja należy do Ciebie". Materiały do samodzielnego przeprowadzenia debaty z młodzieżą - książka i płyta DVD zawierająca 2 filmy dotyczące tolerancji i kształtowania pozytywnego wizerunku osób niepełnosprawnych. Program skierowany do młodzieży szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych. Film „Czy dlatego, że inny?“ – 19 minut Film przedstawia problem uprzedzeń rasowych. Przemianom politycznym, ekonomicznym i społecznym, wynikającym z transformacji ustrojowej Polski po 1989 roku towarzyszy występowanie różnych przejawów dyskryminacji. Problemy te nasilają się na skutek otwarcia się Polski na wieloetniczne kraje tzw. „starej” Unii Europejskiej, jak Francja czy Wielka Brytania. Konieczność dostosowania się Polski do obowiązujących w Unii Europejskiej standardów przeciwdziałania dyskryminacji wymaga niezwłocznego podjęcia odpowiednich działań w celu powstrzymania potencjalnego nasilania się postaw i zachowań nietolerancji. Pytanie główne dla uczestników brzmi: „Czy Ewa powinna spotykać się z Erykiem?“ Film „Szkolna inwestycja“ – 17 minut Szkolna inwestycja to film o problemie postrzegania osób niepełnopsrawnych. Status społeczny osoby niepełnosprawnej i proces rehabilitacji zależą od relacji ze środowiskiem, które może jej pomagać lub ją niszczyć. Stosunek społeczeństwa do tych, którzy nagle, przeważnie nie z własnej winy znaleźli się poza orbitą, na której poruszają się zdrowi i sprawni, często jest krzywdzący i niesprawiedliwy. Pytanie dla uczestników brzmi: „Czy Dyrektor powinien przeznaczyć pieniądze na przystosowanie szkoły dla potrzeb uczniów niepełnosprawnych?“
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. DVD. 2920 (1 egz.)
Book
In basket
Książka Edukacja — wartości — kontrowersje jest wynikiem pracy jej autorów w ramach projektu realizowanego przez Pomorskie Towarzystwo Filozoficzno-Teologiczne. Hasła przewodnie konstytuujące całość tomu uważam za wartościowe poznawczo, jak również potrzebne dla dyskursu naukowego. Gdy pytamy o tak ważną kwestię, jak istota edukacji, to jednocześnie pytamy o wartości. Autorom zawartych tu artykułów chodziło, jak sądzę, o podkreślenie roli wartości i związanych z nimi kontrowersji w procesie wychowania. Cenione przez nich wartości przedstawione zostały jako kluczowe aspekty współtworzące proces harmonijnego rozwoju. prof. dr hab. Krzysztof Jakubiak
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Piła
All copies are currently on loan: sygn. 114531 (1 egz.)
Book
In basket
Pedagogie oporu / Piotr Zańko. - Kraków : Impuls, 2020. - 282 strony : ilustracje, fotografie, faksymilia ; 25 cm.
Monografie zwane autorskimi nie zawsze posiadają cechy, które pozwalają traktować je jako spełniające kryteria owej „autorskiej sygnatury”, jaka zaznacza się w koncepcji rozważań, założeniach teoretyczno-metodologicznych i prowadzonej narracji. Piszący starają się być przezroczyści, oddając przede wszystkim głos innym przywoływanym autorytetom, rzadko wypowiadają wprost własne sądy i unikają deklaracji aksjologicznych. Książka, którą czytelnik trzyma w rękach, jest zaprzeczeniem takiej postawy, a Piotr Zańko proponuje zestaw autorskich koncepcji, dla których zwornikiem są tytułowe pedagogie oporu w liczbie mnogiej. Książka jest odważnym manifestem, napisanym przez humanistę, dla którego wymiar edukacyjny uwspólnionego obszaru naszych doświadczeń, zwanych życiem „z wartościami”, ma wprawdzie znaczenie podstawowe, ale dalece niewyczerpujące tego, co Piotr Zańko nazywa formami żywej edukacji, dla których raison d’être jest społeczny aktywizm i krytyczny namysł nad formą życia, w jakiej przyszło nam bytować. Pedagogie oporu są dlań postawą słabych i uciśnionych, choć nie zawsze wchodzi w rachubę przemoc i przymus, bo niekiedy chodzi po prostu o świadomość, że „wypisanie” się z aktywnej postawy wobec świata jedynie wzmacnia obecne w niej, w tym wypadku związane z monokulturą neoliberalizmu, trendy. Powyższy opis pochodzi od wydawcy.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 116721 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again