Form of Work
Książki
(7)
Status
available
(20)
unavailable
(3)
Branch
Wypożyczalnia Piła
(3)
Czytelnia Piła
(1)
Wypożyczalnia Chodzież
(2)
Wypożyczalnia Czarnków
(4)
Wypożyczalnia Trzcianka
(4)
Wypożyczalnia Złotów
(4)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(3)
Czytelnia Wągrowiec
(2)
Author
Cytowska Beata
(2)
Winczura Barbara
(2)
Święcicka Joanna
(2)
Delaney Tara
(1)
Drała Dorota
(1)
Krztoń Alicja
(1)
Maciarz Aleksandra
(1)
Skowrońska Emilia
(1)
Tomkiewicz-Bętkowska Aleksandra
(1)
Year
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(1)
Country
Poland
(7)
Language
Polish
(7)
Subject
Dziecko z zespołem Aspergera
(7)
Dziecko autystyczne
(4)
Mowa
(4)
Autyzm
(3)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(3)
Dziecko z zespołem Downa
(3)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(3)
Rehabilitacja medyczna
(3)
Zespół Aspergera
(3)
Barwy
(2)
Dojrzałość emocjonalna
(2)
Dziecko
(2)
Dziecko głuche
(2)
Dziecko niedosłyszące
(2)
Dziecko niewidome
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Dziecko z porażeniem mózgowym
(2)
Metoda Bobathów
(2)
Metoda Petö
(2)
Metoda Vojty
(2)
Niemowlę
(2)
Rozszczepy podniebienia i wargi
(2)
Słuch
(2)
Urazy
(2)
Wady rozwojowe
(2)
Zachowanie
(2)
Zespół Retta
(2)
Dogoterapia
(1)
Dziecko niedowidzące
(1)
Fizykoterapia
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Hipoterapia
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Metoda Sherborne
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Psychiatria
(1)
Psychologia stosowana
(1)
Socjoterapia
(1)
Szkolnictwo specjalne
(1)
Terapia manualna
(1)
Terapia zabawą
(1)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(1)
Zespół Downa
(1)
Genre/Form
Podręczniki
(2)
Poradniki dla nauczycieli
(2)
Poradniki
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół specjalnych
(1)
7 results Filter
Book
In basket
Publikacja ma charakter poradnika zawierającego konkretne, bardzo proste i przejrzyście sformułowane wskazówki dotyczące pracy z dzieckiem z zespołem Aspergera. Jest skierowana do wszystkich nauczycieli, zwłaszcza szkół ogólnodostępnych, ale i integracyjnych lub specjalnych, którym przyszło pracować z tym jakże fascynującym, wymagającym, zaskakującym, inteligentnym, ale i czasami trudnym dzieckiem. Odbiorcami mogą być również inni specjaliści: pedagodzy, psycholodzy i logopedzi, którzy nie mają do czynienia na co dzień z dzieckiem cierpiącym na zaburzenie ze spektrum autyzmu, ale są ciekawi, jak ono funkcjonuje. Odbiorcami mogą być również rodzice dziecka ze zdiagnozowanym zespołem Aspergera, którzy potrzebują konkretnego pokierowania i wsparcia. Oprócz typowej charakterystyki i sposobów funkcjonowania ucznia cierpiącego na zespół Aspergera zaprezentowane są tu osiowe objawy tego zaburzenia z kręgu autyzmu oraz metody terapii. Książeczka jest zatem próbą zainteresowania środowisk nauczycielskich problemami tej grupy uczniów. Termin zespołu Aspergera w ciągu ostatnich kilku lat stał się tematem niezmiernie modnym i głośnym. Należy spodziewać się, że dzieci ze diagnozowanym zespołem Aspergera będzie systematyczne przybywać, jeżeli już tak się nie dzieje. Dlatego wiedza nauczycieli i innych specjalistów z tego zakresu musi się poszerzać, ponieważ dobrze funkcjonujące dziecko dotknięte tym zaburzeniem nie musi trafić do szkoły integracyjnej czy specjalnej, ale do zwykłej szkoły masowej, może właśnie, drogi nauczycielu, do twojej klasy.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Wągrowiec
All copies are currently on loan: sygn. 63715 (1 egz.)
Book
In basket
Osnowę treści tej książki stanowią relacje matki dziecka dotkniętego zespołem Aspergera. Książka ta ma przybliżyć nauczycielom, rodzicom i wychowawcom kliniczny obraz choroby. Jak można pomóc dziecku autystycznemu - oto podstawowe pytanie na które ta pozycja stara się odpowiedzieć. W pierwszej części przedstawiono istotę i swoiste symptomy zespołu Aspergera jako jednej z postaci autyzmu, w drugiej ľ relacje matki chłopca dotkniętego ta chorobą, jego przeżycia i zachowania.W aneksie książki zamieszczono tłumaczenie Australijskiej Skali Syndromu Aspergera, która może być wykorzystana we wstępnej diagnozie tego zaburzenia.
This item is available in 4 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 40151 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 32280 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. 45200 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 64305 (1 egz.)
Book
In basket
Publikacja ma charakter poradnika zawierającego konkretne, bardzo proste i przejrzyście sformułowane wskazówki dotyczące pracy z dzieckiem z zespołem Aspergera. Jest skierowana do wszystkich nauczycieli, zwłaszcza szkół ogólnodostępnych, ale i integracyjnych lub specjalnych, którym przyszło pracować z tym jakże fascynującym, wymagającym, zaskakującym, inteligentnym, ale i czasami trudnym dzieckiem. Odbiorcami mogą być również inni specjaliści: pedagodzy, psycholodzy i logopedzi, którzy nie mają do czynienia na co dzień z dzieckiem cierpiącym na zaburzenie ze spektrum autyzmu, ale są ciekawi, jak ono funkcjonuje. Odbiorcami mogą być również rodzice dziecka ze zdiagnozowanym zespołem Aspergera, którzy potrzebują konkretnego pokierowania i wsparcia. Oprócz typowej charakterystyki i sposobów funkcjonowania ucznia cierpiącego na zespół Aspergera zaprezentowane są tu osiowe objawy tego zaburzenia z kręgu autyzmu oraz metody terapii. Książeczka jest zatem próbą zainteresowania środowisk nauczycielskich problemami tej grupy uczniów. Termin zespołu Aspergera w ciągu ostatnich kilku lat stał się tematem niezmiernie modnym i głośnym. Należy spodziewać się, że dzieci ze diagnozowanym zespołem Aspergera będzie systematyczne przybywać, jeżeli już tak się nie dzieje. Dlatego wiedza nauczycieli i innych specjalistów z tego zakresu musi się poszerzać, ponieważ dobrze funkcjonujące dziecko dotknięte tym zaburzeniem nie musi trafić do szkoły integracyjnej czy specjalnej, ale do zwykłej szkoły masowej, może właśnie, drogi nauczycielu, do twojej klasy.
This item is available in 5 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 102695 (1 egz.)
Czytelnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 102696 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 38478 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 31731 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
All copies are currently on loan: sygn. 43717 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 66220 P 3,6 (1 egz.)
Book
In basket
W książce dokonano przeglądu propozycji oddziaływań na najmłodsze dzieci zagrożone niepełnosprawnością lub zaburzone w rozwoju. Obszary zagadnień dotyczą poszczególnych etapów postępowania w procesie wczesnej interwencji i wspomagania rozwoju dzieci. Niektórzy autorzy poruszają zagadnienia inspirujące do planowania i realizowania działań wspomagających prawidłowy rozwój dziecka, inni z kolei pokazują propozycje technik i narzędzi pozwalających na zdiagnozowanie określonych dysfunkcji w rozwoju dziecka, a także dokonują przeglądu oddziaływań terapeutycznych na małe dzieci, u których już pojawiają się nieprawidłowości. Przedstawione zagadnienia mogą stanowić inspirację do pracy z małym dzieckiem dla specjalistów z różnych dziedzin - pedagogów, psychologów, logopedów, fizjoterapeutów, lekarzy oraz innych terapeutów zajmujących się pomaganiem dziecku i jego rodzinie. Ze względu na obszerne interdyscyplinarne ujęcie problematyki publikacja może być źródłem informacji także dla studentów.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 103286 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 46623 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 37926 (1 egz.)
Book
In basket
Książka została podzielona na osiem części. W pierwszej - obok krótkiej charakterystyki upośledzenia umysłowego - zawarto najczęściej spotykane przyczyny trudności w uczeniu się, nakreślono edukację dzieci z niepełnosprawnością w szkole masowej, zapoznając tym samym Czytelników z ideą klas integracyjnych, założeniami i warunkami dobrej integracji.Część druga została poświęcona organizowaniu i udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej zgodnie z obowiązującym rozporządzeniem. Część trzecia to opis celów i zadań rewalidacji indywidualnej wraz z ramowym programem rewalidacji, a także zbiór wskazówek przydatnych w pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością na tego typu zajęciach. W części czwartej zamieszczono przykładowe ćwiczenia. Część piąta określa zakres czynności i uprawnienia pedagoga specjalnego pracującego w klasie integracyjnej, jego prawa i obowiązki. Część szósta natomiast zawiera przykładowe opracowania, które - w mniejszym bądź większym stopniu - towarzyszą pedagogom specjalnym w ich pracy (opracowanie konspektu, indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego, rozkładu materiału oraz oceny opisowej). W części siódmej zaprezentowano opis i analizę przypadku uczniów z niepełnosprawnościami (z zespołem Aspergera, z zespołem Downa oraz uczeń niedowidzący). Ostatnia część zawiera wybrane programy wspomagające rozwój uczniów. Program dla ucznia z nadpobudliwością/nadruchliwością, program dla ucznia z niepełnosprawnością sprzężoną - autyzmem i niedosłuchem oraz program dla ucznia z obustronnym niedosłuchem.
This item is available in 6 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 110700, 109894 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
All copies are currently on loan: sygn. 49849 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 39931 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 33201 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. 46198 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 64814 P 3,5 (1 egz.)
Book
In basket
W prezentowanej książce dokonano przeglądu propozycji oddziaływań na najmłodsze dzieci zagrożone niepełnosprawnością lub zaburzone w rozwoju. Obszary zagadnień dotyczą poszczególnych etapów postępowania w procesie wczesnej interwencji i wspomagania rozwoju dzieci. Niektórzy autorzy poruszają zagadnienia inspirujące do planowania i realizowania działań wspomagających prawidłowy rozwój dziecka, inni z kolei pokazują propozycje technik i narzędzi pozwalających na zdiagnozowanie określonych dysfunkcji w rozwoju dziecka, a także dokonują przeglądu oddziaływań terapeutycznych na małe dzieci, u których już pojawiają się nieprawidłowości. Przedstawione zagadnienia mogą stanowić inspirację do pracy z małym dzieckiem dla specjalistów z różnych dziedzin ľ pedagogów, psychologów, logopedów, fizjoterapeutów, lekarzy oraz innych terapeutów zajmujących się pomaganiem dziecku i jego rodzinie. Ze względu na obszerne interdyscyplinarne ujęcie problematyki publikacja może być źródłem informacji także dla studentów.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 31776 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. 44877 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 63819, 63227 (2 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again