Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(46)
Forma i typ
Artykuły
(34)
Publikacje fachowe
(24)
Książki
(12)
Publikacje dydaktyczne
(7)
Publikacje naukowe
(6)
Poradniki i przewodniki
(5)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(20)
wypożyczone
(9)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(6)
Czytelnia Piła
(1)
Wypożyczalnia Chodzież
(1)
Wypożyczalnia Czarnków
(5)
Wypożyczalnia Trzcianka
(10)
Wypożyczalnia Złotów
(3)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(1)
Czytelnia Wągrowiec
(2)
Autor
Ławicka Joanna
(5)
Charbicka Magdalena
(2)
Gosztyła Małgorzata
(2)
Kwasiborska-Dudek Joanna
(2)
Baj-Lieder Marta
(1)
Banasiak Anna
(1)
Berger Dorita S
(1)
Bombińska-Domżał Anna
(1)
Borg Skoglund Lotta
(1)
Brzóska Anna
(1)
Buczek Agata
(1)
Budzińska Anna
(1)
Bąbik-Bronić Katarzyna
(1)
Błaszczak Amanda
(1)
Czajka Natalia
(1)
Czapla Joanna
(1)
Dorczak Anna
(1)
Emich-Widera Ewa
(1)
Emiluta-Rozya Danuta
(1)
Field Elizabeth Ives
(1)
Franków Łukasz
(1)
Garstka Tomasz
(1)
Grzybowska-Chlebowczyk Urszula
(1)
Hoopmann Kathy
(1)
Ignaczewska Beata
(1)
Iwanicki Tomasz
(1)
Jezela-Stanek Aleksandra
(1)
Kapinos Maciej
(1)
Kapinos-Gorczyca Agnieszka
(1)
Kasprzyk Agnieszka (tłumaczka)
(1)
Kaufman Raun K
(1)
Kazek Beata
(1)
Korendo Marta
(1)
Krawczyk Anna
(1)
Krzysztofik Karolina (psycholog)
(1)
Lyte Kaufman Samahria
(1)
Machnikowska-Sokołowska Magdalena
(1)
Mazur Magdalena
(1)
Maćkowska Ewa
(1)
Michalak Karolina
(1)
Moss Haley
(1)
Niezabitowska Agata
(1)
Olszewska Barbara
(1)
Otapowicz Dorota
(1)
Paprocka Justyna
(1)
Pasternak Agnieszka
(1)
Pawlik Agnieszka
(1)
Pojda-Wilczek Dorota
(1)
Polak-Janik Ewelina
(1)
Pontis Marco
(1)
Potępa-Kowalczyk Sylwia
(1)
Pufund Dorota
(1)
Rewilak Agnieszka
(1)
Rodi Melissa
(1)
Sierocka-Rogala Marta
(1)
Skarżyński Piotr
(1)
Skowrońska Emilia
(1)
Składanowska Kinga
(1)
Solecka-Nowak Dominika
(1)
Stachura Katarzyna
(1)
Stania Magdalena
(1)
Stefanow Agnieszka
(1)
Szczepara-Fabian Magdalena
(1)
Szewczyk Andrzej
(1)
Urban Irena
(1)
Urbaniak-Piotrowska Marta
(1)
Ward-Hawkes Jenna
(1)
Wilde Kate
(1)
Wirażka Anna
(1)
Wiśniewska Marta
(1)
Wojewódzka Emilia
(1)
Wydra Magdalena
(1)
Wójcik Justyna
(1)
Włodarczyk-Skórzak Beata
(1)
Zalewski Grzegorz
(1)
Zalewski Ulisses
(1)
Świerniak Weronika
(1)
Żelazowska-Sobczyk Magda
(1)
Żurek Agnieszka
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(37)
2010 - 2019
(8)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(46)
Kraj wydania
Polska
(46)
Język
polski
(46)
Odbiorca
Nauczyciele
(16)
Terapeuci
(12)
Pedagodzy szkolni
(11)
Pedagodzy
(9)
Specjaliści terapii uzależnień
(9)
Rodzice
(8)
Nauczyciele przedszkoli
(3)
Psychoterapeuci
(3)
Osoby z autyzmem
(2)
Pedagodzy specjalni
(2)
Wychowawcy klas
(2)
Asystenci osób z niepełnoprawnością
(1)
Coachowie
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Lekarze
(1)
Logopedzi
(1)
Nauczyciele wspomagający
(1)
Neurolodzy
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Osoby z zespołem Aspergera
(1)
Pediatrzy
(1)
Psychiatrzy
(1)
Psycholodzy
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(36)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(16)
Autyzm
(15)
Dziecko autystyczne
(9)
Kompetencje społeczne
(5)
Osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(5)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(5)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(4)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(4)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(3)
Edukacja włączająca
(3)
Integracja sensoryczna
(3)
Kompetencje komunikacyjne
(3)
Leczenie
(3)
Odżywianie
(3)
Samodzielność
(3)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(3)
Wspomaganie rozwoju
(3)
Badania naukowe
(2)
Dzieci
(2)
Dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(2)
Dziewczęta
(2)
Echolalia
(2)
Nauczanie
(2)
Osoby z autyzmem
(2)
Psychoterapia
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Stosowana analiza zachowania
(2)
Teoria umysłu
(2)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(2)
Wsparcie edukacyjne
(2)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(2)
Asystenci rodzin
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Czynności samoobsługowe (fizjologia)
(1)
Diagnoza
(1)
Diagnoza logopedyczna
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Edukacja muzyczna
(1)
Fobia społeczna
(1)
Gniew
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Jedzenie (czynność)
(1)
Język dziecka
(1)
Język minimalny
(1)
Koty
(1)
Kształcenie
(1)
Lęk
(1)
Mediacja rówieśnicza
(1)
Motywacja
(1)
Muzykoterapia
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Obserwacja pedagogiczna
(1)
Osoby niesamodzielne
(1)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Pedagodzy
(1)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(1)
Praca zespołowa
(1)
Praktyka psychologiczna oparta na dowodach empirycznych
(1)
Preferencje żywieniowe
(1)
Program Son-Rise
(1)
Przedszkola leśne
(1)
Rodzice
(1)
Rodzina
(1)
Rozwój neurologiczny
(1)
Socjalizacja
(1)
Szkolnictwo podstawowe
(1)
Szkoły
(1)
Szkoły ogólnodostępne
(1)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(1)
Terapia behawioralna
(1)
Terapia logopedyczna
(1)
Terapia zabawą
(1)
Terapia zajęciowa
(1)
Twórczość dzieci i młodzieży
(1)
Uczniowie klas początkowych
(1)
Uczniowie szkół podstawowych
(1)
Wczesna interwencja
(1)
Wodolecznictwo
(1)
Wsparcie społeczne
(1)
Współdziałanie
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Zaburzenia mowy
(1)
Zaburzenia odżywiania
(1)
Zaburzenia zachowania
(1)
Zachowanie
(1)
Zdolności językowe
(1)
Zdrowie psychiczne
(1)
Zmysły
(1)
Zwyczaje żywieniowe
(1)
Temat: czas
2001-
(28)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(32)
Artykuł z czasopisma fachowego
(23)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(10)
Poradnik
(5)
Artykuł z czasopisma naukowego
(4)
Case study (studium przypadku)
(4)
Artykuł problemowy
(2)
Monografia
(2)
Poradniki
(2)
Arkusz obserwacji
(1)
Artykuł fachowy
(1)
Artykuł z czasopisma akademickiego
(1)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(1)
Artykuł z czasopisma socjologicznego
(1)
Opracowanie
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(36)
Psychologia
(14)
Medycyna i zdrowie
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Językoznawstwo
(1)
Nauka i badania
(1)
Opieka nad zwierzętami i weterynaria
(1)
Tytuł czasopisma
Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych
(14)
Głos Pedagogiczny
(6)
Doradca Nauczyciela Przedszkola
(2)
Głos Pedagogiczny : czasopismo dla pedagogów i psychologów szkolnych, pedagogów specjalnych, wychowawców
(2)
Szkoła Specjalna
(2)
Bliżej Przedszkola
(1)
Dyrektor Szkoły : miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej
(1)
Edukacja : kwartalnik naukowy
(1)
Edukacja : studia, badania, innowacje
(1)
Praca Socjalna
(1)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(1)
Sens : psychologia dla ciebie
(1)
Życie Szkoły
(1)
46 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Gdy był małym chłopcem, Raun Kaufman został zdiagnozowany przez ekspertów jako dziecko w spektrum autyzmu, o IQ poniżej 30, wymagające specjalistycznej opieki medycznej. Lata później ukończył studia z zakresu Etyki Biomedycznej na Uniwersytecie Browna, stał się znanym i cenionym ekspertem od zaburzeń ze spektrum autyzmu, a przede wszystkim najlepszym dowodem na to, że wyjście z autyzmu jest możliwe. Jak? Dzięki programowi Son-Rise, rewolucyjnej metodzie stworzonej przez rodziców Kaufmana. Historia Rauna została opowiedziana w bestsellerowej książce „Przebudzenie naszego syna” i poruszającym filmie telewizyjnym pod tytułem „Son-Rise: a Miracle of Love”. W książce „Autyzm. Przełom w podejściu” Raun Kaufman, opierając się na swoim doświadczeniu, a także przypadkach rodzin, którym pomógł wyprowadzić dzieci z autyzmu, przedstawia zasady programu Son-Rise. Wyjaśnia, jakie to uczucie być dzieckiem autystycznym, i pokazuje, w jaki sposób rodzice mogą na nowo rozbudzić nadzieję, pomóc swoim dzieciom zaadaptować się w świecie i funkcjonować jak większość społeczeństwa. Książka Rauna Kaufmana to przede wszystkim zbiór praktycznych strategii, które można stosować od zaraz. Znajdziesz w niej: przełomowe informacje i zasady, dzięki którym każdy rodzic ma szansę dotrzeć do swojego dziecka i nawiązać z nim porozumienie; wyjątkowe metody, oparte na bezpieczeństwie emocjonalnym, pomagające stworzyć dziecku przestrzeń, w której może powoli otwierać się na innych i nawiązywać społeczne relacje; sposoby pracy, które przystosowują dzieci autystyczne do przebywania wśród ludzi i stworzą grunt pod budowanie w nich pewności siebie; strategie, dzięki którym zniwelowanie stresu, strachu i poczucia wyobcowania u dziecka staje się proste i dostępne dla rodziców, opiekunów i osób pracujących z osobami ze spektrum zaburzeń autyzmu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 118164 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka Jak sobie radzić z napadami złości i załamaniem nerwowym/psychicznym u dzieci z autyzmem przeznaczona jest dla rodziców i opiekunów dzieci w wieku 2-9 lat (oraz potencjalnie starszych, w zależności od ich poziomu rozwoju), którzy szukają wskazówek i proaktywnych strategii behawioralnych w radzeniu sobie z napadami złości i załamaniami nerwowymi/ kryzysami psychicznymi. Opanowanie tej umiejętności jest szczególnie ważne w przypadku osób mających do czynienia z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Pragniemy wzmocnić Twoją pozycję poprzez zapewnienie Ci praktycznych strategii i narzędzi w sytuacji, gdy czujesz się zagubiony i nie wiesz, czego jeszcze spróbować.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35777 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Celem podjętych w książce analiz jest scharakteryzowanie wzorców zróżnicowania nasilenia poszczególnych symptomów zaburzeń ze spektrum autyzmu (ASD) poprzez poziom reaktywności sensorycznej i poziom rozwoju teorii umysłu. Opis tych wzorców pozwala na sformułowanie propozycji uporządkowania oddziaływań terapeutycznych dla dzieci z ASD. Publikacja zawiera także historyczne i aktualne koncepcje wyjaśniające genezę i przebieg ASD, przebieg i rozwój procesów przetwarzania sensorycznego oraz rozwój teorii umysłu. Zaprezentowane treści są źródłem wiedzy m.in. dla: terapeutów, nauczycieli, rodziców i członków rodzin dzieci z ASD, a także studentów psychologii, pedagogiki i logopedii planujących zaangażowanie zawodowe w rehabilitację dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Pozycja ta odpowie na potrzeby każdego Czytelnika chcącego lepiej rozumieć, bardziej akceptować i efektywniej wspierać osoby z ASD.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35864 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jeśli chcesz pomóc dziecku z autyzmem komunikować się werbalnie, to książka dla Ciebie! Startujemy z rozwojem mowy w autyzmie! – nowy poradnik Kate Wilde, autorki Logistyki autyzmu – zawiera proste wskazówki, jak pobudzić rozwój języka, stawiając na współpracę z dzieckiem i opierając się na jego wrodzonej inteligencji. W książce opisano też techniki, które sprawdzą się w pracy z dorosłymi osobami ze spektrum autyzmu. Przewodnik powstał z myślą o rodzicach, krewnych, terapeutach, nauczycielach i opiekunach dzieci lub osób dorosłych, które nie porozumiewają się werbalnie albo robią to w niewielkim stopniu – za pomocą artykułowanych dźwięków, pojedynczych słów lub krótkich fraz. Autorka podpowiada, jak skutecznie reagować na przejawy echolalii i powtarzalne pytania, aby wesprzeć dziecko, zbudować z nim więź, dostarczyć mu wiele radości, a wreszcie – pomóc rozwinąć drzemiące w nim zdolności językowe. Kate Wilde całe życie zawodowe poświęciła pracy z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. W ramach trwającej ponad 25 lat współpracy z Autism Treatment of America była terapeutką ponad 1500 dzieci z różnych stron świata. Obecnie jest dyrektorem Programu Son-Rise. Mieszka w Suffolku w Wielkiej Brytanii.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 117821 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43338 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 36031 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nie ma dwojga takich samych dzieci z autyzmem – trudności związane z komunikacją przejawiane przez osoby ze spektrum autyzmu mogą być bardzo różnorodne. Aby zapewnić dziecku odpowiednie wsparcie, przede wszystkim należy trafnie rozpoznać, jakie umiejętności są dla niego osiągalne na danym etapie rozwoju oraz będą przydatne w codziennym życiu – zarówno w dzieciństwie, jak i później, kiedy dorośnie. Niniejsza książka pomoże logopedom, terapeutom, nauczycielom i rodzicom dzieci z autyzmem dostosować sposób postępowania do osoby. Autorka dzieli się ekspercką wiedzą zgromadzoną podczas wieloletniej pracy z osobami ze spektrum autyzmu. Dzięki przedstawieniu przypadków chłopców i dziewczynek na różnych etapach rozwoju mowy czytelnik łatwiej określi, jakie cele i strategie będą najkorzystniejsze dla konkretnego dziecka: - niemówiącego - posługującego się umiarkowanie funkcjonalną mową - przejawiającego echolalię - z wysoko rozwiniętą mową i bogatym słownictwem, ale mającego trudności z uchwyceniem metafor językowych, zrozumieniem intencji rozmówcy lub interpretacją usłyszanych żartów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 117985 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36165 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Spektrum)
Muzyka od najmłodszych lat towarzyszy nam w nauce, zabawie i wypoczynku. Wiele dzieci w spektrum autyzmu czuje z nią naturalną więź. Nie zawsze jednak łatwo jest im uczestniczyć w zajęciach muzycznych i rozwijać swój talent. Książka Dority S. Berger pokazuje, jak pokonać tę trudność i wykorzystując muzykoterapię, wspomagać ich rozwój intelektualny, emocjonalny i sensomotoryczny. Autorka, psychoterapeutka i pianistka, wyjaśnia, w jaki sposób nauka gry na instrumencie uczy systematyczności i stanowi trening umiejętności społecznych. Opisuje różnice między lekcjami muzyki, umuzykalnianiem a muzykoterapią i tłumaczy, jak stosowanie tej ostatniej może pomóc w radzeniu sobie z konkretnymi problemami. Praktyczne wskazówki Berger pomogą wprowadzić muzykę do codziennego życia dziecka, wybrać odpowiedni dla niego instrument i motywować je do ćwiczeń. Poradnik zawiera również informacje na temat przygotowania dziecka do występów publicznych i udziału w koncertach oraz zapobiegania przeciążeniu sensorycznemu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 117820 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 36193 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Metody i techniki stosowanej analizy zachowania. Wczesna diagnoza i jak najszybsze rozpoczęcie skutecznej terapii mogą znacząco wpłynąć na funkcjonowanie dziecka z autyzmem oraz całej jego rodziny. Dają niepowtarzalną szansę na godne i samodzielne życie. W przypadku zaburzeń ze spektrum autyzmu kluczowa jest terapia o udowodnionej naukowo skuteczności – stosowana analiza zachowania, zwana też terapią behawioralną. Autorka, specjalistka z wieloletnim doświadczeniem, szczegółowo omawia praktyczne kwestie związane z kolejnymi etapami terapii. Wyjaśnia, jak stworzyć zindywidualizowany system motywacyjny, jakie techniki terapeutyczne najlepiej stosować, jak ocenić i rozwijać sfery deficytowe oraz jakie programy wprowadzać, w miarę jak dziecko robi postępy. Wskazuje konkretne metody radzenia sobie z zachowaniami utrudniającymi naukę i codzienne funkcjonowanie. Podkreśla również wagę odpowiedniej organizacji przestrzeni terapeutycznej i zaangażowania rodziców w proces terapii, tak aby stał się stylem życia rodziny. Ta niezwykle potrzebna książka to niezbędnik osób zajmujących się dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i prowadzących terapię takich dzieci. Autorka w bardzo jasny i przystępny sposób prezentuje wiele praktycznych wskazówek i metod pracy o naukowo udowodnionej skuteczności. Korzyści z lektury odniosą zarówno terapeuci, jak i rodzice – tworzący swego rodzaju zespół terapeutyczny, pomagający dziecku skuteczniej i szybciej rozwijać pożądane umiejętności. Osoby chcące poszerzyć wiedzę zdobytą dzięki tej książce mogą skorzystać z platformy edukacyjnej „Kwadrans dla terapii".
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116424 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42729 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36030 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 49202 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 68082 P 4,1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wspieranie rozwoju samodzielności – zarówno w zakresie umiejętności samoobsługowych, jak i społecznych – stanowi podstawę działań inkluzywnych oraz gwarancję lepszej jakości życia. Jest to szczególnie ważne dla dzieci, nastolatków i osób dorosłych z niepełnosprawnością intelektualną, niepełnosprawnością złożoną, a zwłaszcza z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Niniejsza książka stanowi wygodną pomoc w przeprowadzeniu takiej interwencji edukacyjnej. Zawiera serię praktycznych list kontrolnych, które ułatwią kształtowanie umiejętności, a także ich obserwację i ocenę postępów. W tomie omówiono blisko 50 umiejętności związanych z trzema sferami: - samodzielność w domu (np. kąpiel pod prysznicem, suszenie włosów, zmywanie naczyń, przygotowywanie kanapek) - samodzielność w szkole (np. pakowanie plecaka, zapisywanie prac domowych w kalendarzu) - samodzielność w pracy i w czasie wolnym (np. wyjście do kina, wypłacanie pieniędzy z bankomatu, korzystanie z poczty elektronicznej). Dzięki temu, że każda z umiejętności została przedstawiona jako sekwencja drobnych, prostych czynności, listy kontrolne ułatwiają naukę i pozwalają opiekunowi udokumentować wykorzystany typ podpowiedzi oraz śledzić postępy na kartach podsumowujących. W dodatku zaproponowano formularze i wzory list kontrolnych do wykorzystania przez opiekunów i terapeutów. Obszerny kolorowy załącznik zawiera karty obrazkowe przedstawiające poszczególne kroki wybranych umiejętności. Jest to pomoc wizualna: karty należy wyciąć i na przykład przykleić w miejscu, gdzie będą najbardziej przydatne podczas wykonywania konkretnych czynności. W książce znajduje się kod do pobrania materiałów dostępnych online. Umożliwiają one dostosowanie nauczanej sekwencji czynności do potrzeb konkretnej osoby.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 117910 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36113 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 68733 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na rynku brakowało opracowania dotyczącego autyzmu w ujęciu somatycznym. Takie spojrzenie jest często pomijane w postrzeganiu ASD. Osoby autystyczne cierpią z powodu licznych schorzeń takich jak: choroby przewodu pokarmowego, zaburzenia neurologiczne i psychiatryczne, czy genetyczne. Pacjenci z ASD wymagają profesjonalnej terapii i wielodyscyplinarnej opieki. Celem książki jest przedstawienie nowoczesnej i przekrojowej wiedzy na temat stanu zdrowia osób z autyzmem i ich specyficznych potrzeb. Monografia powstała dzięki wieloletniej współpracy wielu wybitnych specjalistów. Treści oparte są na najnowszym piśmiennictwie, wytycznych i doświadczeniu zawodowym zespołu autorskiego. Publikacja jest nieocenionym źródłem wiedzy i wsparciem dla lekarzy neurologów, pediatrów, psychiatrów, szerokiego grona diagnostów i terapeutów pracujących z pacjentami z autyzmem oraz studentów medycyny, psychologii, pedagogiki, logopedii, fizjoterapii, jak również kierunków podyplomowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53296 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 42998 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 36056 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest wynikiem współpracy różnych specjalistów: głównie logopedów, ale także psychologów, pedagogów specjalnych i lekarzy. Są oni nie tylko badaczami zaburzenia ze spektrum autyzmu, ale także praktykami (diagnostami i terapeutami), którzy na co dzień pracują z dziećmi z zaburzeniami o różnym patomechanizmie. W publikacji opisano dostępne na polskim rynku narzędzia (w tym również autorskie), które można wykorzystywać podczas diagnozowania logopedycznego. Recenzowana praca w sposób kompleksowy porusza problematykę diagnozowania trudności w obszarze komunikacji oraz wspierania rozwoju w tym zakresie u małych dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ang. autism spectrum disorders, ASD). Na polskim rynku wydawniczym problematyka ta jest wciąż reprezentowana w niewielkim, niewystarczającym stopniu. […] Biorąc pod uwagę rolę diagnozy i terapii logopedycznej we wspieraniu osób z ASD, należy tę rozbudowaną, wielowątkową, przygotowaną z dużą erudycją i znajomością rzeczy propozycję wydawniczą powitać z uznaniem i radością. […] Z książki będą mogli skorzystać przede wszystkim logopedzi, ale także wielu innych profesjonalistów pracujących z dziećmi z ASD. Z recenzji prof. dr hab. Ewy Pisuli
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116521 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42289 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 35642 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48894 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67729 P 3,6 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej