Form of Work
Książki
(40)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje naukowe
(1)
Status
available
(123)
unavailable
(10)
Branch
Wypożyczalnia Piła
(23)
Czytelnia Piła
(3)
Wypożyczalnia Chodzież
(21)
Wypożyczalnia Czarnków
(20)
Wypożyczalnia Trzcianka
(19)
Wypożyczalnia Złotów
(24)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(16)
Czytelnia Wągrowiec
(6)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(1)
Author
Wiącek Renata
(5)
Nartowska Hanna
(4)
Pawlak Piotr
(3)
Hehenkamp Carolina
(2)
Kołakowski Artur
(2)
Szurowska Beata
(2)
Baranowska Wanda
(1)
Biedrzycka Agnieszka
(1)
Bilińska-Suchanek Ewa
(1)
Bryńska Anita
(1)
Carter Cheryl R
(1)
Deptuła Maria
(1)
Dryll Elżbieta
(1)
Dudek Mieczysław
(1)
Dąbrowska Małgorzata
(1)
Guzy Anna
(1)
Herda-Płonka Katarzyna
(1)
Jagielska Katarzyna
(1)
Jasińska Monika
(1)
Jaszczyszyn Elżbieta
(1)
Jałowiec-Sawicka Magdalena
(1)
Jerzak Marta
(1)
Kataryńczuk-Mania Lidia
(1)
Kisiel Mirosław
(1)
Kraczkowska Karolina
(1)
Krzyżyk Danuta
(1)
Musielewicz Adam
(1)
Myśliwczyk Iwona
(1)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(1)
Paszkiewicz Aneta
(1)
Pisareva Ldmila Viktorovna
(1)
Pisula Agnieszka
(1)
Plieth-Kalinowska Izabela
(1)
Preuss-Kuchta Lucyna
(1)
Rowicka-Łagowska Diana
(1)
Rozesłaniec Małgorzata
(1)
Skotnicka Magdalena
(1)
Solecki Roman
(1)
Suchowiejko Ewa
(1)
Szada-Borzyszkowska Jolanta
(1)
Szeplewicz Grażyna
(1)
Taylor John F
(1)
Wolańczyk Tomasz
(1)
Wolfram Wolf-Wedigo
(1)
Zaborek Paulina
(1)
Zrałek-Wolny Magdalena
(1)
Łobacz Małgorzata
(1)
Łukasik Joanna Małgorzata
(1)
Year
2020 - 2021
(1)
2010 - 2019
(25)
2000 - 2009
(8)
1990 - 1999
(1)
1980 - 1989
(2)
1970 - 1979
(2)
1940 - 1949
(1)
Time Period of Creation
2001-
(3)
Country
Poland
(40)
Language
Polish
(39)
unknown (po)
(1)
Audience Group
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Rodzice
(1)
Subject
Dziecko z ADHD
(38)
Zespół ADHD
(21)
Wychowanie przedszkolne
(13)
Wychowanie w rodzinie
(13)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(10)
Dziecko
(8)
Dziecko trudne
(7)
Rodzice
(6)
Dziecko niepełnosprawne
(4)
Dziecko zdolne
(4)
Kształcenie integracyjne
(4)
Nauczanie początkowe
(4)
Uczniowie
(4)
Zachowanie
(4)
Adaptacja społeczna
(3)
Agresywność
(3)
Niepowodzenia szkolne
(3)
Nieśmiałość
(3)
Rodzina
(3)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(3)
Wychowanie estetyczne
(3)
Dziecko głuche
(2)
Dziecko niedosłyszące
(2)
Dziecko niewidome
(2)
Dziecko z zespołem Downa
(2)
Edukacja ekologiczna
(2)
Grupy rówieśnicze
(2)
Matematyka
(2)
Nauczyciele
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Odrzucenie rówieśnicze
(2)
Otyłość
(2)
Przemoc w rodzinie
(2)
Przemoc w szkole
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Socjoterapia
(2)
Stosunki interpersonalne
(2)
Szkolnictwo
(2)
Twórczość dzieci i młodzieży
(2)
Uczucia
(2)
Współdziałanie
(2)
Wychowanie
(2)
Wychowawstwo
(2)
Zdolności
(2)
Afazja dziecięca
(1)
Anorekscja i bulimia
(1)
Anoreksja
(1)
Autyzm
(1)
Bajka i baśń polska
(1)
Bajkoterapia
(1)
Biblioterapia
(1)
Cyberprzemoc
(1)
Czytanie
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Dokumenty
(1)
Domy dziecka
(1)
Drugoroczność
(1)
Dwujęzyczność
(1)
Dyrektorzy
(1)
Dyscyplina szkolna
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko chore na nerwice
(1)
Dziecko maltretowane
(1)
Dziecko niedowidzące
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dziecko nieśmiałe
(1)
Dziecko seksualnie wykorzystywane
(1)
Dziecko w wieku szkolnym
(1)
Edukacja regionalna
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Emigracja zarobkowa
(1)
Godzina wychowawcza
(1)
Humor
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Integracja społeczna
(1)
Internet
(1)
Język angielski
(1)
Język migowy
(1)
Język polski
(1)
Klasa szkolna (socjol.)
(1)
Konopnicka, Maria
(1)
Krytycyzm
(1)
Logopedia
(1)
Lęk
(1)
Mentoring
(1)
Metoda Sherborne
(1)
Metoda projektów
(1)
Miłość
(1)
Mniejszości narodowe
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Muzyka
(1)
Muzykoterapia
(1)
Młodzież niedosłysząca
(1)
Młodzież trudna
(1)
Nadwaga
(1)
Narracja
(1)
Nauczanie
(1)
Subject: time
2001-
(1)
Subject: place
Finlandia
(1)
Polska
(1)
Genre/Form
Poradniki dla rodziców
(4)
Opracowanie
(2)
Poradniki dla nauczycieli
(2)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(2)
Komiksy
(1)
Poradnik
(1)
Poradniki
(1)
Raport z badań
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(3)
Psychologia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
40 results Filter
Book
In basket
Zespół nadpobudliwości psychoruchowej jest jednym z najczęstszych zaburzeń wieku dziecięcego. Każdego dnia wielu nauczycieli, rodziców i dzieci boryka się z tym problemem, co potwierdza niniejsza książka. Jest ona oparta na wieloletnim doświadczeniu autorów, wybitnych specjalistów w zakresie indywidualnej i grupowej pracy z dziećmi z ADHD, prowadzących warsztaty dla ich rodziców oraz szkolenia dla nauczycieli. ADHD w szkole łączy cechy kompleksowego podręcznika i skutecznego poradnika. Autorzy prezentują aktualne informacje na temat zespołu nadpobudliwości psychoruchowej, jego typowe objawy oraz cechy odróżniające go od innych zaburzeń. W przejrzysty sposób oddzielają fakty od mitów i podpowiadają, jakie kroki należy podjąć, gdy zauważymy u dziecka pierwsze symptomy zaburzenia. Omawiają kwestie dotyczące akceptacji osoby z ADHD, funkcjonowania dzieci z tym zespołem w domu dziecka czy rolę szkolnego asystenta ucznia. Opisują wiele strategii pracy z dziećmi z ADHD, najpopularniejsze i najskuteczniejsze metody i narzędzia terapeutyczne oraz kryteria diagnostyczne. Proponują także program szkoleniowy dla nauczycieli, który z pewnością – podobnie jak wszystkie zawarte w książce rady i wskazówki – pomoże im osiągać coraz lepsze rezultaty w pracy z uczniami z ADHD.
This item is available in 6 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 109559 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 49599, 49396 (2 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 39806 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 32764 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
All copies are currently on loan: sygn. 46069 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 64618 (1 egz.)
Book
In basket
Publikacja poświęcona jest problematyce funkcjonowania dzieci z ADHD oraz ich rodzin. Wyodrębniono charakterystyczne cechy funkcjonowania społecznego, edukacyjnego oraz emocjonalnego dzieci z ADHD, a także podjęto próbę zdiagnozowania sytuacji psychospołecznej ich rodzeństwa. Zebrany materiał umożliwił także przybliżenie czynników wpływających na relacje między rodzeństwem. Dzięki przyjęciu takiej perspektywy badawczej podkreślono znaczenie problemów każdego członka rodziny, w której wychowywane jest dziecko z dysfunkcją.
This item is available in 5 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 106505 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 39045 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 32279 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. 45128 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 64495 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Wychowanie dziecka nadpobudliwego / Hanna Nartowska. - Wyd. 3. - Warszawa : "Nasza Księgarnia", 1982. - 131, [4] s. ; 20 cm.
(Biblioteka Psychologii Wychowawczej)
This item is available in 5 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 40505, 40504 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 22557 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 15163, 15162 (2 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. 20110, 20109 (2 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
All copies are currently unavailable
Book
In basket
Wychowanie dziecka nadpobudliwego / Hanna Nartowska. - Wyd. 2. - Warszawa : "Nasza Księgarnia", 1976. - 136 s. ; 20 cm.
(Biblioteka Psychologii Wychowawczej)
This item is available in 5 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 12470, 12469 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 13293 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 30235 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 14459, 14458 (2 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. 13635, 09454, 09452 (3 egz.)
Book
In basket
(Biblioteka Psychologii Wychowawczej)
This item is available in 5 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 07134 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 06678, 06677, 06676 (3 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 05436 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 08878, 08620 (2 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 11614, 11613 (2 egz.)
Book
In basket
This item is available in 4 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 32146, 32145 (2 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 23475, 23279 (2 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. 30210, 30209, 30208, 30207, 30206 (5 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 42996, 42995, 42994, 42993 (4 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 47546 (1 egz.)
Book
In basket
Choć ADHD jest najczęściej rozpoznawanym zaburzeniem rozwojowym u dzieci i młodzieży, to trudno odnaleźć w literaturze ślady analiz funkcjonowania ucznia z tym zaburzeniem, na tle zewnętrznych czynników środowiskowych. Skupianie uwagi na istocie ograniczeń dziecka podtrzymuje stereotypowe ocenianie go, jako "nieprzystosowanego społecznie", z jednoczesnym przypisywaniem mu intencjonalności działania. Książka jest wynikiem poznawczego poszukiwania ucznia z ADHD w przestrzeni szkolnej, w której odnajdujemy także osoby nauczycieli, z ich osobistymi nastawieniami i ograniczeniami. Na tle medycznej, psychologicznej i pedagogicznej wiedzy o tytułowym zaburzeniu, treść książki, ukazując wyniki przeprowadzonych badań, wyjaśnia pewien łańcuch przyczynowo- skutkowy, oscylujący pomiędzy możliwościami i ograniczeniami ucznia z ADHD a nauczycielską percepcją jego problemów, która modyfikuje konkretne rozwiązania w szkolnej empirii. Co więcej, treść książki sygnalizuje mechanizm generowania określonych zachowań uczniów z ADHD pod wpływem szczególnego sposobu nauczycielskiego spostrzegania. Czytelnik, szczególnie pedagog, nauczyciel, po zapoznaniu się z treścią książki ma szansę ustalić obiektywne źródła oceniania uczniów z ADHD. Odnajdzie również w książce wskazówki do zmiany niepożądanych, choć niezamierzonych, osobistych nastawień.
This item is available in 5 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
All copies are currently on loan: sygn. 102207 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 37933 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 31256 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. 43697 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 64312 (1 egz.)
Book
In basket
Książka w twórczy i otwarty sposób podejmuje temat zadań życiowych nowych dzieci, dzieci indygo. Wydaje się, że poczyniły one pewien skok ewolucyjny w porównaniu z dziećmi "normalnymi" posiadają zdolności paranormalne, a w życiu kierują się przede wszystkim intuicją. Dzieci indygo żyją zgodnie z własnymi zasadami, nie dają się zmusić do niczego ani podporządkować, nie pasują do naszego utrwalonego sposobu myślenia, a wręcz sprzeciwiają się mu, choć jest to tylko opór bierny. Ich sprzeciw przejawia się często problemami w nauce i w zachowaniu w szkole, To powoduje, że z objawami ADHD, nadpobudliwością, dysleksją, uczuleniami na artykuły spożywcze albo alergiami dzieci te trafiają do psychiatrów i terapeutów. W sposób zrozumiały dla wszystkich autorka wyjaśnia przyczyny i znaczenie niezwykłego zjawiska dzieci indygo. Dzieląc się swoimi rozwiązaniami, spostrzeżeniami oraz doświadczeniami, chce zachęcić Czytelnika do zmiany myślenia i ukazuje nowe, niezwykłe zrozumienie złożonych związków pomiędzy dziećmi indygo, ich rodzicami i społeczeństwem.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 107260 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 60669 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 01342 (1 egz.)
Book
In basket
Fenomen indygo : dzieci nowych czasów / Carolina Hehenkamp. - Wyd. 2. - Katowice : "Kos", 2009. - 274 s. : il. ; 21 cm.
Książka w twórczy i otwarty sposób podejmuje temat zadań życiowych nowych dzieci, dzieci indygo. Wydaje się, że poczyniły one pewien skok ewolucyjny w porównaniu z dziećmi "normalnymi" posiadają zdolności paranormalne, a w życiu kierują się przede wszystkim intuicją. Dzieci indygo żyją zgodnie z własnymi zasadami, nie dają się zmusić do niczego ani podporządkować, nie pasują do naszego utrwalonego sposobu myślenia, a wręcz sprzeciwiają się mu, choć jest to tylko opór bierny. Ich sprzeciw przejawia się często problemami w nauce i w zachowaniu w szkole, To powoduje, że z objawami ADHD, nadpobudliwością, dysleksją, uczuleniami na artykuły spożywcze albo alergiami dzieci te trafiają do psychiatrów i terapeutów. W sposób zrozumiały dla wszystkich autorka wyjaśnia przyczyny i znaczenie niezwykłego zjawiska dzieci indygo. Dzieląc się swoimi rozwiązaniami, spostrzeżeniami oraz doświadczeniami, chce zachęcić Czytelnika do zmiany myślenia i ukazuje nowe, niezwykłe zrozumienie złożonych związków pomiędzy dziećmi indygo, ich rodzicami i społeczeństwem.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 51574 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. 47905 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 66152 (1 egz.)
Book
In basket
Ta książka może pomóc wszystkim dzieciom, u których zdiagnozowano ADHD, czyli zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi. Dzieci z tym syndromem muszą mierzyć się z wyzwaniami, które są obce ich rówieśnikom. W szkole każdego dnia usiłują się skupić na tym, co mówi do nich nauczyciel, i na zadaniach, które mają wykonać. Rzeczy, które dla innych są łatwe, im przychodzą z trudnością. W książce tej znajdziemy mnóstwo porad i sugestii, ponadto wiele ćwiczeń, które dzieci mogą wykonać samodzielnie lub z rodzicami. Można przeczytać tę książkę od razu od początku do końca lub też sięgać po nią od czasu do czasu. Można na przykład czytać ją przez kwadrans każdego dnia albo opracować w weekend konkretne rozdziały. To praktyczny poradnik przetrwania, dzięki któremu ADHD przestanie być dla dzieci przykrym problemem, a stanie się dla nich jedynie codziennym wyzwaniem! Odbiorcy: dzieci, u których zdiagnozowano ADHD i ich rodzice, nauczyciele, pedagodzy, terapeuci. Warto przeczytać tę książkę, ponieważ: zawiera wiele praktycznych porad, ćwiczeń i tematów do opracowania; bez zbędnej teorii, za to z dużą dawką humoru, podpowiada, jak radzić sobie z ADHD.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 107085 (1 egz.)
Book
In basket
Syndrom ADHD w ciągu ostatnich kilkunastu lat stał się obiektem zainteresowania na całym świecie, w tym także w Polsce. Przez lata naukowcy i lekarze usiłowali opracować i wyjaśnić przyczyny ADHD, a tym samym odpowiedzieć na szereg pytań związanych z tym syndromem. Coraz więcej na temat ADHD wiedzą psycholodzy, pedagodzy i lekarze, którzy identyfikują objawy i stawiają diagnozę. Jednak niewielu z nich jest w stanie podjąć się takich działań, które ułatwiałyby funkcjonowanie dziecka na wszystkich płaszczyznach jego życia. Objawy prezentowane przez dziecko z ADHD mają swoje plusy i minusy. Wywołują radość, zadowolenie i pomagają w niektórych aspektach życia, ale także ranią, sprawiają ból i powodują różnorodne ograniczenia. Osoby przyzwyczajone do prostego sposobu myślenia mają problemy ze zrozumieniem komplikacji i sprzeczności związanych z ADHD. Często jest tak, że zachowania, które odbiegają od społecznie respektowanej normy budzą lęk i niepokój. Są oceniane w kategoriach negatywnych, bez próby zrozumienia ich istoty. Zdarza się więc, że dzieci z ADHD są postrzegane w społeczeństwie jako złośliwe, agresywne, wybuchowe, nadruchliwe lub źle wychowane. Zdarza się również, że nie są rozumiane i akceptowane z powodu zachowań, które prezentują, a które są od nich niezależne. Zrozumieć świat dziecka z ADHD, to poznać jego osobowość, jego marzenia, zainteresowania oraz problemy od strony praktycznej, jakie wynikają z posiadania tego zespołu. Trudności, które napotyka dziecko z ADHD, są nie tylko konsekwencją, lecz także są wynikiem postaw społecznych, nierespektujących inności. Podjęta przez mnie problematyka jest próbą zrozumienia rzeczywistości doświadczanej przez rodziców dzieci z ADHD. Dla tego też mam nadzieję, że badania, które przeprowadziłam, pozwolą - chociaż w minimalnym stopniu - zrozumieć subiektywne sensy, intencje i interpretacje nadawane przez rodziców zachowaniom dzieci z ADHD. [Autorka]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Piła
All copies are currently on loan: sygn. 105408 (1 egz.)
Book
In basket
Autor postawił sobie zadanie trudne i wymagające rozległej wiedzy. Jest nim ujawnienie i analiza rodzinnych korelatów nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD). Osiągnął cel, którym jest wzbogacenie wiedzy pedagogicznej o problemach rodzin wychowujących dzieci z ADHD o istotne treści ujęte w sposób wielostronny, poddane wnikliwej analizie prowadzącej do wartościowych spostrzeżeń i wniosków praktycznych oraz uogólnień interesujących z teoretycznego punktu widzenia, dobrze umocowanych w danych ilościowych poddanych analizie statystycznej. Wartość poznawcza pracy jest bardzo duża. Składa się na nią ocena zarówno części poświęconej stanowi badań nad zespołem ADHD oraz syntezie wybranych aspektów wiedzy o rodzinie, jak i wiedzy dodanej, pozyskanej w wyniku badań własnych oraz oryginalnej autorskiej refleksji. Wiedza wniesiona przez Autora ma nie tylko charakter porządkujący, ale stanowi także novum dla polskiej pedagogiki. Najważniejszą zaletą pracy jest jej osadzenie w polskiej rzeczywistości społecznej - zarówno edukacyjnej, jak i rodzinnej. Pozyskanie bogatych danych dotyczących problemów uczniów żyjących w tej rzeczywistości stworzyło warunki do podjęcia refleksji pedagogicznej nacechowanej realizmem i prowadzącej do stworzenia mocnych podstaw programu wsparcia dla rodzin wychowujących dzieci z ADHD. Na bardzo wysoką ocenę zasługuje aspekt aplikacyjny pracy. Zawarty w niej program wsparcia ma charakter kompleksowy, jest przemyślany i wyczerpujący; nadaje się do modyfikowania i rozwijania w związku z indywidualnymi potrzebami uczniów. Fragment recenzji wydawniczej prof. dr hab. Kazimiery Krakowiak
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 110910 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. 47706 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 65698 (1 egz.)
Book
In basket
Jak pomóc dzieciom nadpobudliwym, z ADHD? Jest ich coraz więcej, przysparzają wiele zmartwień rodzicom, nauczycielom. Jednak najwięcej kłopotów mają same ze sobą. Jak im pomóc? Jak z nimi postępować? Jak je wychowywać? Autora książki odpowiada na te pytania w sposób kompetentny, posługując się barwnym językiem i przykładami z życia dzieci z ADHD.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 33406 (1 egz.)
Book
In basket
Rodzice dziecka z ADHD/ADD mają często uczucie, jakby mieszkali na polu bitwy. Walka toczy się nieustannie o uwagę dziecka, rozrzucone skarpetki, zachowanie przy stole, nieodrobione lekcje, zgubione zeszyty... Autorka poradnika - terapeutka rodzinna, konsultantka w zakresie organizacji i zarządzania czasem - udziela wskazówek, jak nadpobudliwe i rozpraszające się dziecko nauczyć porządku, systematycznej pracy i nauki. Poradnik przeznaczony jest przede wszystkim dla rodziców, ale będzie też przydatny dla nauczycieli, psychologów i pedagogów pracujących z dziećmi z ADHD/ADD.
This item is available in 6 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 104590 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 49607, 49378 (2 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 38555 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 31926 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. 44635 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 65060 P 3,2 (1 egz.)
Book
In basket
ADHD to najczęstsze zaburzenie rozwojowe - dotyka 5% dzieci. ADHD ze względu na swoje objawy utrudnia osiągnięcie sukcesów szkolnych, zawodowych, towarzyskich. Nasilenie objawów ADHD zmniejsza się z upływem czasu. Wczesne rozpoczęcie terapii indywidualnej dziecka oraz terapii rodzinnej znacząco zwiększa szansę na zmianę zachowania dziecka. Proces leczenia zespołu nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi to równoczesna praca z dzieckiem, rodzicami i szkołą. Ważne jest zatem dostarczenie rodzicom i wychowawcom informacji o zaburzeniu dziecka, jego przyczynach, przebiegu i ewentualnych następstwach, a także lub może przede wszystkim o procesie terapii i ich własnym w nim udziale. Książka - napisana przez znakomity zespół, który od dawna zajmuje się dziećmi z ADHD i prowadzi właściwie jedyną specjalistyczną poradnię w Polsce - dostarcza uporządkowanej wiedzy na temat zespołu nadpobudliwości psychoruchowej, jego etiologii i mechanizmu powstawania. Tym samym uwalnia ona rodziców, przynajmniej w części, z poczucia winy i pozwala na zaprzestanie zadawania ciągłych pytań: "Co złego zrobiliśmy?" i "Jaki jest nasz udział w powstawaniu tego schorzenia?". Równocześnie jednak uświadamia, jak różnego rodzaju działania wychowawcze, często stosowane w dobrej wierze, mogą wzmacniać objawy zaburzenia, a także wskazuje, jak temu zapobiegać. Obok opisu stosowanych metod edukacyjnych, psychoterapeutycznych i farmakologicznych, zawiera także wiele cennych i praktycznych uwag, na przykład kiedy i jak chwalić dziecko oraz za co. Te praktyczne uwagi, które mają pomagać rodzicom w radzeniu sobie z trudem wychowania dzieci nadpobudliwych ruchowo i mających problemy z utrzymaniem uwagi, są jednocześnie na tyle ogólne, że mogą z nich skorzystać wszyscy rodzice przeżywający trudności wychowawcze lub po prostu niepewni, jak postępować z dziećmi. Autorzy dostarczają również informacji na temat objawów zespołu ADHD w dorosłym życiu. Lektura stwarza szansę, że rodzice dzieci nadpobudliwych psychoruchowo poczują się w pełni kompetentnymi i "wystarczająco dobrymi rodzicami". Dlatego książka ta jest tak ważna i potrzebna.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 107272 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 44435 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. 42481 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 98902, 98901 (2 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 30873 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again