Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(40)
Forma i typ
Książki
(40)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(119)
wypożyczone
(12)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(23)
Czytelnia Piła
(3)
Wypożyczalnia Chodzież
(20)
Wypożyczalnia Czarnków
(20)
Wypożyczalnia Trzcianka
(18)
Wypożyczalnia Złotów
(25)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(15)
Czytelnia Wągrowiec
(6)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(1)
Autor
Wiącek Renata
(5)
Nartowska Hanna
(4)
Pawlak Piotr
(3)
Hehenkamp Carolina
(2)
Kołakowski Artur
(2)
Baranowska Wanda
(1)
Barkley Russell A
(1)
Biedrzycka Agnieszka
(1)
Bilińska-Suchanek Ewa
(1)
Bryńska Anita
(1)
Carter Cheryl R
(1)
Deptuła Maria
(1)
Dryll Elżbieta
(1)
Dudek Mieczysław
(1)
Dąbrowska Małgorzata
(1)
Guzy Anna
(1)
Herda-Płonka Katarzyna
(1)
Jagielska Katarzyna
(1)
Jasińska Monika
(1)
Jaszczyszyn Elżbieta
(1)
Jałowiec-Sawicka Magdalena
(1)
Jerzak Marta
(1)
Kataryńczuk-Mania Lidia
(1)
Kisiel Mirosław
(1)
Kraczkowska Karolina
(1)
Krzyżyk Danuta
(1)
Musielewicz Adam
(1)
Myśliwczyk Iwona
(1)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(1)
Okoń Katarzyna
(1)
Paszkiewicz Aneta
(1)
Pisareva Ldmila Viktorovna
(1)
Pisula Agnieszka
(1)
Plieth-Kalinowska Izabela
(1)
Preuss-Kuchta Lucyna
(1)
Rowicka-Łagowska Diana
(1)
Rozesłaniec Małgorzata
(1)
Skotnicka Magdalena
(1)
Solecki Roman
(1)
Suchowiejko Ewa
(1)
Szada-Borzyszkowska Jolanta
(1)
Szeplewicz Grażyna
(1)
Szurowska Beata
(1)
Taylor John F
(1)
Wolańczyk Tomasz
(1)
Wolfram Wolf-Wedigo
(1)
Zaborek Paulina
(1)
Zrałek-Wolny Magdalena
(1)
Łobacz Małgorzata
(1)
Łukasik Joanna Małgorzata
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(25)
2000 - 2009
(8)
1990 - 1999
(1)
1980 - 1989
(2)
1970 - 1979
(2)
1940 - 1949
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(40)
Język
polski
(39)
nieznany (po)
(1)
Odbiorca
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Rodzice
(1)
Temat
Dziecko z ADHD
(38)
Zespół ADHD
(22)
Wychowanie w rodzinie
(14)
Wychowanie przedszkolne
(13)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(10)
Dziecko
(8)
Dziecko trudne
(7)
Rodzice
(6)
Dziecko niepełnosprawne
(4)
Dziecko zdolne
(4)
Kształcenie integracyjne
(4)
Nauczanie początkowe
(4)
Uczniowie
(4)
Zachowanie
(4)
Agresywność
(3)
Nieśmiałość
(3)
Rodzina
(3)
Wychowanie estetyczne
(3)
Adaptacja społeczna
(2)
Dziecko głuche
(2)
Dziecko niedosłyszące
(2)
Dziecko niewidome
(2)
Dziecko z zespołem Downa
(2)
Edukacja ekologiczna
(2)
Grupy rówieśnicze
(2)
Matematyka
(2)
Nauczyciele
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Niepowodzenia szkolne
(2)
Odrzucenie rówieśnicze
(2)
Przemoc w rodzinie
(2)
Przemoc w szkole
(2)
Socjoterapia
(2)
Stosunki interpersonalne
(2)
Szkolnictwo
(2)
Twórczość dzieci i młodzieży
(2)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(2)
Uczucia
(2)
Współdziałanie
(2)
Wychowanie
(2)
Wychowawstwo
(2)
Zdolności
(2)
Afazja dziecięca
(1)
Autyzm
(1)
Bajka i baśń polska
(1)
Bajkoterapia
(1)
Biblioterapia
(1)
Czytanie
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Dokumenty
(1)
Domy dziecka
(1)
Drugoroczność
(1)
Dwujęzyczność
(1)
Dyrektorzy
(1)
Dyscyplina szkolna
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko chore na nerwice
(1)
Dziecko maltretowane
(1)
Dziecko niedowidzące
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dziecko nieśmiałe
(1)
Dziecko seksualnie wykorzystywane
(1)
Edukacja regionalna
(1)
Emigracja zarobkowa
(1)
Godzina wychowawcza
(1)
Humor
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Integracja społeczna
(1)
Internet
(1)
Język angielski
(1)
Język migowy
(1)
Język polski
(1)
Klasa szkolna (socjol.)
(1)
Konopnicka, Maria
(1)
Krytycyzm
(1)
Logopedia
(1)
Lęk
(1)
Mentoring
(1)
Metoda Sherborne
(1)
Metoda projektów
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Miłość
(1)
Mniejszości narodowe
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Muzyka
(1)
Muzykoterapia
(1)
Młodzież niedosłysząca
(1)
Młodzież trudna
(1)
Narracja
(1)
Nauczanie
(1)
Nerwice
(1)
Niecierpliwość
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Niemowlę
(1)
Odbiór społeczny
(1)
Odporność psychiczna
(1)
Orientacja przestrzenna
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Finlandia
(1)
Polska
(1)
Gatunek
Poradniki dla rodziców
(4)
Poradnik
(2)
Poradniki dla nauczycieli
(2)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(2)
Komiksy
(1)
Opracowanie
(1)
Poradniki
(1)
Raport z badań
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
Psychologia
(2)
Medycyna i zdrowie
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
40 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wychowanie dziecka nadpobudliwego / Hanna Nartowska. - Wyd. 3. - Warszawa : "Nasza Księgarnia", 1982. - 131, [4] s. ; 20 cm.
(Biblioteka Psychologii Wychowawczej)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40505, 40504 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22557 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15163, 15162 (2 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20110, 20109 (2 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wychowanie dziecka nadpobudliwego / Hanna Nartowska. - Wyd. 2. - Warszawa : "Nasza Księgarnia", 1976. - 136 s. ; 20 cm.
(Biblioteka Psychologii Wychowawczej)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 12469, 12470 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 13293 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30235 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 14459, 14458 (2 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 13635, 09454, 09452 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Psychologii Wychowawczej)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 07134 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 06677, 06678, 06676 (3 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 05436 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 08620, 08878 (2 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 11614, 11613 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32145, 32146 (2 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 23279, 23475 (2 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30207, 30208, 30206 (3 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42994, 42993, 42995, 42996 (4 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja poświęcona jest problematyce funkcjonowania dzieci z ADHD oraz ich rodzin. Wyodrębniono charakterystyczne cechy funkcjonowania społecznego, edukacyjnego oraz emocjonalnego dzieci z ADHD, a także podjęto próbę zdiagnozowania sytuacji psychospołecznej ich rodzeństwa. Zebrany materiał umożliwił także przybliżenie czynników wpływających na relacje między rodzeństwem. Dzięki przyjęciu takiej perspektywy badawczej podkreślono znaczenie problemów każdego członka rodziny, w której wychowywane jest dziecko z dysfunkcją.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106505 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39045 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32279 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45128 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64495 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Choć ADHD jest najczęściej rozpoznawanym zaburzeniem rozwojowym u dzieci i młodzieży, to trudno odnaleźć w literaturze ślady analiz funkcjonowania ucznia z tym zaburzeniem, na tle zewnętrznych czynników środowiskowych. Skupianie uwagi na istocie ograniczeń dziecka podtrzymuje stereotypowe ocenianie go, jako "nieprzystosowanego społecznie", z jednoczesnym przypisywaniem mu intencjonalności działania. Książka jest wynikiem poznawczego poszukiwania ucznia z ADHD w przestrzeni szkolnej, w której odnajdujemy także osoby nauczycieli, z ich osobistymi nastawieniami i ograniczeniami. Na tle medycznej, psychologicznej i pedagogicznej wiedzy o tytułowym zaburzeniu, treść książki, ukazując wyniki przeprowadzonych badań, wyjaśnia pewien łańcuch przyczynowo- skutkowy, oscylujący pomiędzy możliwościami i ograniczeniami ucznia z ADHD a nauczycielską percepcją jego problemów, która modyfikuje konkretne rozwiązania w szkolnej empirii. Co więcej, treść książki sygnalizuje mechanizm generowania określonych zachowań uczniów z ADHD pod wpływem szczególnego sposobu nauczycielskiego spostrzegania. Czytelnik, szczególnie pedagog, nauczyciel, po zapoznaniu się z treścią książki ma szansę ustalić obiektywne źródła oceniania uczniów z ADHD. Odnajdzie również w książce wskazówki do zmiany niepożądanych, choć niezamierzonych, osobistych nastawień.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 102207 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37933 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31256 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43697 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 64312 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47546 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zespół nadpobudliwości psychoruchowej jest jednym z najczęstszych zaburzeń wieku dziecięcego. Każdego dnia wielu nauczycieli, rodziców i dzieci boryka się z tym problemem, co potwierdza niniejsza książka. Jest ona oparta na wieloletnim doświadczeniu autorów, wybitnych specjalistów w zakresie indywidualnej i grupowej pracy z dziećmi z ADHD, prowadzących warsztaty dla ich rodziców oraz szkolenia dla nauczycieli. ADHD w szkole łączy cechy kompleksowego podręcznika i skutecznego poradnika. Autorzy prezentują aktualne informacje na temat zespołu nadpobudliwości psychoruchowej, jego typowe objawy oraz cechy odróżniające go od innych zaburzeń. W przejrzysty sposób oddzielają fakty od mitów i podpowiadają, jakie kroki należy podjąć, gdy zauważymy u dziecka pierwsze symptomy zaburzenia. Omawiają kwestie dotyczące akceptacji osoby z ADHD, funkcjonowania dzieci z tym zespołem w domu dziecka czy rolę szkolnego asystenta ucznia. Opisują wiele strategii pracy z dziećmi z ADHD, najpopularniejsze i najskuteczniejsze metody i narzędzia terapeutyczne oraz kryteria diagnostyczne. Proponują także program szkoleniowy dla nauczycieli, który z pewnością – podobnie jak wszystkie zawarte w książce rady i wskazówki – pomoże im osiągać coraz lepsze rezultaty w pracy z uczniami z ADHD.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109559 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49599, 49396 (2 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39806 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32764 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 46069 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64618 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 01342 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta książka może pomóc wszystkim dzieciom, u których zdiagnozowano ADHD, czyli zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi. Dzieci z tym syndromem muszą mierzyć się z wyzwaniami, które są obce ich rówieśnikom. W szkole każdego dnia usiłują się skupić na tym, co mówi do nich nauczyciel, i na zadaniach, które mają wykonać. Rzeczy, które dla innych są łatwe, im przychodzą z trudnością. W książce tej znajdziemy mnóstwo porad i sugestii, ponadto wiele ćwiczeń, które dzieci mogą wykonać samodzielnie lub z rodzicami. Można przeczytać tę książkę od razu od początku do końca lub też sięgać po nią od czasu do czasu. Można na przykład czytać ją przez kwadrans każdego dnia albo opracować w weekend konkretne rozdziały. To praktyczny poradnik przetrwania, dzięki któremu ADHD przestanie być dla dzieci przykrym problemem, a stanie się dla nich jedynie codziennym wyzwaniem! Odbiorcy: dzieci, u których zdiagnozowano ADHD i ich rodzice, nauczyciele, pedagodzy, terapeuci. Warto przeczytać tę książkę, ponieważ: zawiera wiele praktycznych porad, ćwiczeń i tematów do opracowania; bez zbędnej teorii, za to z dużą dawką humoru, podpowiada, jak radzić sobie z ADHD.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107085 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autor postawił sobie zadanie trudne i wymagające rozległej wiedzy. Jest nim ujawnienie i analiza rodzinnych korelatów nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD). Osiągnął cel, którym jest wzbogacenie wiedzy pedagogicznej o problemach rodzin wychowujących dzieci z ADHD o istotne treści ujęte w sposób wielostronny, poddane wnikliwej analizie prowadzącej do wartościowych spostrzeżeń i wniosków praktycznych oraz uogólnień interesujących z teoretycznego punktu widzenia, dobrze umocowanych w danych ilościowych poddanych analizie statystycznej. Wartość poznawcza pracy jest bardzo duża. Składa się na nią ocena zarówno części poświęconej stanowi badań nad zespołem ADHD oraz syntezie wybranych aspektów wiedzy o rodzinie, jak i wiedzy dodanej, pozyskanej w wyniku badań własnych oraz oryginalnej autorskiej refleksji. Wiedza wniesiona przez Autora ma nie tylko charakter porządkujący, ale stanowi także novum dla polskiej pedagogiki. Najważniejszą zaletą pracy jest jej osadzenie w polskiej rzeczywistości społecznej - zarówno edukacyjnej, jak i rodzinnej. Pozyskanie bogatych danych dotyczących problemów uczniów żyjących w tej rzeczywistości stworzyło warunki do podjęcia refleksji pedagogicznej nacechowanej realizmem i prowadzącej do stworzenia mocnych podstaw programu wsparcia dla rodzin wychowujących dzieci z ADHD. Na bardzo wysoką ocenę zasługuje aspekt aplikacyjny pracy. Zawarty w niej program wsparcia ma charakter kompleksowy, jest przemyślany i wyczerpujący; nadaje się do modyfikowania i rozwijania w związku z indywidualnymi potrzebami uczniów. Fragment recenzji wydawniczej prof. dr hab. Kazimiery Krakowiak
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110910 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47706 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65698 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jak pomóc dzieciom nadpobudliwym, z ADHD? Jest ich coraz więcej, przysparzają wiele zmartwień rodzicom, nauczycielom. Jednak najwięcej kłopotów mają same ze sobą. Jak im pomóc? Jak z nimi postępować? Jak je wychowywać? Autora książki odpowiada na te pytania w sposób kompetentny, posługując się barwnym językiem i przykładami z życia dzieci z ADHD.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 33406 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 60669 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka w twórczy i otwarty sposób podejmuje temat zadań życiowych nowych dzieci, dzieci indygo. Wydaje się, że poczyniły one pewien skok ewolucyjny w porównaniu z dziećmi "normalnymi" posiadają zdolności paranormalne, a w życiu kierują się przede wszystkim intuicją. Dzieci indygo żyją zgodnie z własnymi zasadami, nie dają się zmusić do niczego ani podporządkować, nie pasują do naszego utrwalonego sposobu myślenia, a wręcz sprzeciwiają się mu, choć jest to tylko opór bierny. Ich sprzeciw przejawia się często problemami w nauce i w zachowaniu w szkole, To powoduje, że z objawami ADHD, nadpobudliwością, dysleksją, uczuleniami na artykuły spożywcze albo alergiami dzieci te trafiają do psychiatrów i terapeutów. W sposób zrozumiały dla wszystkich autorka wyjaśnia przyczyny i znaczenie niezwykłego zjawiska dzieci indygo. Dzieląc się swoimi rozwiązaniami, spostrzeżeniami oraz doświadczeniami, chce zachęcić Czytelnika do zmiany myślenia i ukazuje nowe, niezwykłe zrozumienie złożonych związków pomiędzy dziećmi indygo, ich rodzicami i społeczeństwem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107260 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Fenomen indygo : dzieci nowych czasów / Carolina Hehenkamp. - Wyd. 2. - Katowice : "Kos", 2009. - 274 s. : il. ; 21 cm.
Książka w twórczy i otwarty sposób podejmuje temat zadań życiowych nowych dzieci, dzieci indygo. Wydaje się, że poczyniły one pewien skok ewolucyjny w porównaniu z dziećmi "normalnymi" posiadają zdolności paranormalne, a w życiu kierują się przede wszystkim intuicją. Dzieci indygo żyją zgodnie z własnymi zasadami, nie dają się zmusić do niczego ani podporządkować, nie pasują do naszego utrwalonego sposobu myślenia, a wręcz sprzeciwiają się mu, choć jest to tylko opór bierny. Ich sprzeciw przejawia się często problemami w nauce i w zachowaniu w szkole, To powoduje, że z objawami ADHD, nadpobudliwością, dysleksją, uczuleniami na artykuły spożywcze albo alergiami dzieci te trafiają do psychiatrów i terapeutów. W sposób zrozumiały dla wszystkich autorka wyjaśnia przyczyny i znaczenie niezwykłego zjawiska dzieci indygo. Dzieląc się swoimi rozwiązaniami, spostrzeżeniami oraz doświadczeniami, chce zachęcić Czytelnika do zmiany myślenia i ukazuje nowe, niezwykłe zrozumienie złożonych związków pomiędzy dziećmi indygo, ich rodzicami i społeczeństwem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51574 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47905 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 66152 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Syndrom ADHD w ciągu ostatnich kilkunastu lat stał się obiektem zainteresowania na całym świecie, w tym także w Polsce. Przez lata naukowcy i lekarze usiłowali opracować i wyjaśnić przyczyny ADHD, a tym samym odpowiedzieć na szereg pytań związanych z tym syndromem. Coraz więcej na temat ADHD wiedzą psycholodzy, pedagodzy i lekarze, którzy identyfikują objawy i stawiają diagnozę. Jednak niewielu z nich jest w stanie podjąć się takich działań, które ułatwiałyby funkcjonowanie dziecka na wszystkich płaszczyznach jego życia. Objawy prezentowane przez dziecko z ADHD mają swoje plusy i minusy. Wywołują radość, zadowolenie i pomagają w niektórych aspektach życia, ale także ranią, sprawiają ból i powodują różnorodne ograniczenia. Osoby przyzwyczajone do prostego sposobu myślenia mają problemy ze zrozumieniem komplikacji i sprzeczności związanych z ADHD. Często jest tak, że zachowania, które odbiegają od społecznie respektowanej normy budzą lęk i niepokój. Są oceniane w kategoriach negatywnych, bez próby zrozumienia ich istoty. Zdarza się więc, że dzieci z ADHD są postrzegane w społeczeństwie jako złośliwe, agresywne, wybuchowe, nadruchliwe lub źle wychowane. Zdarza się również, że nie są rozumiane i akceptowane z powodu zachowań, które prezentują, a które są od nich niezależne. Zrozumieć świat dziecka z ADHD, to poznać jego osobowość, jego marzenia, zainteresowania oraz problemy od strony praktycznej, jakie wynikają z posiadania tego zespołu. Trudności, które napotyka dziecko z ADHD, są nie tylko konsekwencją, lecz także są wynikiem postaw społecznych, nierespektujących inności. Podjęta przez mnie problematyka jest próbą zrozumienia rzeczywistości doświadczanej przez rodziców dzieci z ADHD. Dla tego też mam nadzieję, że badania, które przeprowadziłam, pozwolą - chociaż w minimalnym stopniu - zrozumieć subiektywne sensy, intencje i interpretacje nadawane przez rodziców zachowaniom dzieci z ADHD. [Autorka]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 105408 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psyche/Soma)
Russell A. Barkley, autorytet w dziedzinie leczenia zaburzeń koncentracji uwagi, pomaga zrozumieć, czym jest ADHD, jakie są potrzeby dziecka z takim zaburzeniem oraz jaka jest rola rodzica w procesie wychowawczym.
Opracowana przez autora metoda wychowawcza – oparta na aktualnym stanie wiedzy na temat zaburzeń koncentracji i najnowszych technikach terapeutycznych – to niezastąpione wsparcie dla rodziców dzieci i młodzieży z ADHD. Zastosowanie wskazówek wychowawczych w codziennych sytuacjach pomoże uporać się z problemami, a zaprezentowane przykłady pokażą, jak zapewnić dziecku możliwie najlepszą opiekę i rozwinąć jego potencjał. Przejrzysta struktura, przystępny język oraz bogactwo informacji zawartych w podręczniku pomogą rodzicom na całym świecie osiągnąć sukces wychowawczy.
Dzięki tej książce: – zrozumiesz, czym jest ADHD, gdzie szukać informacji i pomocy, – nauczysz się efektywnie współpracować ze szkołą i instytucjami wspierającymi, – poznasz skuteczne metody wychowawcze niezbędne w budowaniu relacji z dzieckiem. [opis z okładki]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 117254 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42994 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 49150 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rodzice dziecka z ADHD/ADD mają często uczucie, jakby mieszkali na polu bitwy. Walka toczy się nieustannie o uwagę dziecka, rozrzucone skarpetki, zachowanie przy stole, nieodrobione lekcje, zgubione zeszyty... Autorka poradnika - terapeutka rodzinna, konsultantka w zakresie organizacji i zarządzania czasem - udziela wskazówek, jak nadpobudliwe i rozpraszające się dziecko nauczyć porządku, systematycznej pracy i nauki. Poradnik przeznaczony jest przede wszystkim dla rodziców, ale będzie też przydatny dla nauczycieli, psychologów i pedagogów pracujących z dziećmi z ADHD/ADD.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104590 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49378, 49607 (2 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38555 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 31926 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44635 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65060 P 3,2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
ADHD to najczęstsze zaburzenie rozwojowe - dotyka 5% dzieci. ADHD ze względu na swoje objawy utrudnia osiągnięcie sukcesów szkolnych, zawodowych, towarzyskich. Nasilenie objawów ADHD zmniejsza się z upływem czasu. Wczesne rozpoczęcie terapii indywidualnej dziecka oraz terapii rodzinnej znacząco zwiększa szansę na zmianę zachowania dziecka. Proces leczenia zespołu nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi to równoczesna praca z dzieckiem, rodzicami i szkołą. Ważne jest zatem dostarczenie rodzicom i wychowawcom informacji o zaburzeniu dziecka, jego przyczynach, przebiegu i ewentualnych następstwach, a także lub może przede wszystkim o procesie terapii i ich własnym w nim udziale. Książka - napisana przez znakomity zespół, który od dawna zajmuje się dziećmi z ADHD i prowadzi właściwie jedyną specjalistyczną poradnię w Polsce - dostarcza uporządkowanej wiedzy na temat zespołu nadpobudliwości psychoruchowej, jego etiologii i mechanizmu powstawania. Tym samym uwalnia ona rodziców, przynajmniej w części, z poczucia winy i pozwala na zaprzestanie zadawania ciągłych pytań: "Co złego zrobiliśmy?" i "Jaki jest nasz udział w powstawaniu tego schorzenia?". Równocześnie jednak uświadamia, jak różnego rodzaju działania wychowawcze, często stosowane w dobrej wierze, mogą wzmacniać objawy zaburzenia, a także wskazuje, jak temu zapobiegać. Obok opisu stosowanych metod edukacyjnych, psychoterapeutycznych i farmakologicznych, zawiera także wiele cennych i praktycznych uwag, na przykład kiedy i jak chwalić dziecko oraz za co. Te praktyczne uwagi, które mają pomagać rodzicom w radzeniu sobie z trudem wychowania dzieci nadpobudliwych ruchowo i mających problemy z utrzymaniem uwagi, są jednocześnie na tyle ogólne, że mogą z nich skorzystać wszyscy rodzice przeżywający trudności wychowawcze lub po prostu niepewni, jak postępować z dziećmi. Autorzy dostarczają również informacji na temat objawów zespołu ADHD w dorosłym życiu. Lektura stwarza szansę, że rodzice dzieci nadpobudliwych psychoruchowo poczują się w pełni kompetentnymi i "wystarczająco dobrymi rodzicami". Dlatego książka ta jest tak ważna i potrzebna.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107272 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44435 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42481 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej