Form of Work
Książki
(33)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Status
available
(86)
unavailable
(12)
unknown
(1)
Branch
Wypożyczalnia Piła
(16)
Czytelnia Piła
(1)
Wypożyczalnia Chodzież
(19)
Wypożyczalnia Czarnków
(15)
Wypożyczalnia Trzcianka
(14)
Wypożyczalnia Złotów
(17)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(10)
Czytelnia Wągrowiec
(6)
Informatorium
(1)
Author
Wiącek Renata
(5)
Pawlak Piotr
(4)
Dąbrowska Małgorzata
(2)
Gottlieb Bill (1953- )
(2)
Greenblatt James
(2)
Konstanty Ignaciuk Barbara
(2)
Rozesłaniec Małgorzata
(2)
Winczura Barbara
(2)
Bartosik Jolanta
(1)
Bogdanowicz Marcin
(1)
Bogdanowicz Marta
(1)
Cytowska Beata
(1)
Florkiewicz Violetta
(1)
Gnaulati Enrico
(1)
Jaszczyszyn Elżbieta
(1)
Kamińska Magdalena
(1)
Karzewska Bożena
(1)
Kasprzyk Agnieszka (tłumacz)
(1)
Kisiel Bożena
(1)
Musielewicz Adam
(1)
Myśliwczyk Iwona
(1)
Niezgoda Ewa
(1)
Noszczyk Iga
(1)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(1)
Paszkiewicz Aneta
(1)
Pentecost David
(1)
Plieth-Kalinowska Izabela
(1)
Sherborne Veronica
(1)
Sosin Irena
(1)
Stawarski Andrzej
(1)
Szada-Borzyszkowska Jolanta
(1)
Szurowska Beata
(1)
Tarkowski Zbigniew
(1)
Thompson Jenny
(1)
Wosik-Kawala Danuta
(1)
Zubrzycka-Maciąg Teresa
(1)
Year
2010 - 2019
(25)
2000 - 2009
(8)
Time Period of Creation
2001-
(3)
Country
Poland
(33)
Language
Polish
(32)
unknown (po)
(1)
Audience Group
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Subject
Dziecko z ADHD
(29)
Zespół ADHD
(21)
Dziecko
(16)
Wychowanie przedszkolne
(10)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(9)
Dziecko autystyczne
(6)
Dziecko niepełnosprawne
(6)
Nauczanie początkowe
(6)
Zachowanie
(6)
Agresywność
(5)
Dziecko trudne
(5)
Autyzm
(3)
Dysleksja i dysgrafia
(3)
Dziecko niedosłyszące
(3)
Dziecko niedowidzące
(3)
Mutyzm
(3)
Muzykoterapia
(3)
Niepowodzenia szkolne
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Adaptacja społeczna
(2)
Biblioterapia
(2)
Dziecko chore
(2)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(2)
Dziecko z zespołem Aspergera
(2)
Dziecko z zespołem Downa
(2)
Dziecko zdolne
(2)
Mowa
(2)
Nieśmiałość
(2)
Przemoc w rodzinie
(2)
Psychoterapia
(2)
Rodzina
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Schizofrenia
(2)
Socjoterapia
(2)
Słuch
(2)
Terapia zajęciowa
(2)
Uczniowie klas początkowych
(2)
Uczucia
(2)
Wychowanie estetyczne
(2)
Afazja dziecięca
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
Bibliotekarze
(1)
Biblioteki
(1)
Choroba sieroca
(1)
Choroba trzewna
(1)
Choroby dziecięce
(1)
Czytanie
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Dwujęzyczność
(1)
Dyslalia
(1)
Dystrofia mięśniowa Duchenne'a
(1)
Dzieci mające trudności w uczeniu się
(1)
Dzieci nieprzystosowane
(1)
Dziecięce porażenie mózgowe
(1)
Dziecko chore przewlekle
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko maltretowane
(1)
Dziecko niewidome
(1)
Dziecko z dystrofią
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Dziecko z zespołem Angelmana
(1)
Edukacja regionalna
(1)
Empatia
(1)
Fakomatoza
(1)
Fenyloketonuria
(1)
Gimnastyka lecznicza
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Humor
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Internet
(1)
Jąkanie
(1)
Język angielski
(1)
Kara cielesna
(1)
Kinezjologia edukacyjna
(1)
Konopnicka, Maria
(1)
Krytycyzm
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Lateralizacja
(1)
Leczenie
(1)
Lęk
(1)
Matematyka
(1)
Mentoring
(1)
Metoda Sherborne
(1)
Mindfulness
(1)
Minerały
(1)
Mniejszości narodowe
(1)
Moczenie mimowolne
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Mukopolisacharydoza
(1)
Muzyka
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauka pisania
(1)
Nałóg
(1)
Niemowlę
(1)
Odżywianie
(1)
Origami
(1)
Subject: place
Finlandia
(1)
Genre/Form
Poradnik
(2)
Poradniki dla nauczycieli
(2)
Podręczniki
(1)
Poradniki
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(1)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(1)
Domain
Psychologia
(3)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Edukacja i pedagogika
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
33 results Filter
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 65067 (1 egz.)
Book
In basket
Kariera szkolna uczniów z ADHD / Aneta Paszkiewicz. - Warszawa : Difin, 2012. - 239 s. : il. ; 23 cm.
(Engram)
W publikacji Autorka szczegółowo wyjaśniła czym jest ADHD, jakie są przyczyny jego powstania, jakie zaburzenia mogą mu współtowarzyszyć oraz z jakimi mitami na temat ADHD można się spotkać. Przedstawiła, w jaki sposób przebiega proces diagnozy ADHD, którzy specjaliści są odpowiedzialni za jej postawienie, jakie trudności można napotkać w procesie diagnozowania zespołu nadpobudliwości psychoruchowej. Zobrazowała różnice w funkcjonowaniu osób z ADHD na różnych etapach ich rozwoju. W książce zostały ukazane formy pomocy, jakie mogą być udzielane dziecku nadpobudliwemu i jego rodzinie, wskazano metody, które mogą być wykorzystane przez rodziców i nauczycieli w pracy z dzieckiem nadpobudliwym. Na podstawie badań empirycznych ucznia z ADHD zaprezentowano jego sytuację rodzinną, szkolną, rozwoju psychofizycznego oraz formy pomocy, jakie są mu udzielane przez szkołę, rodzinę i inne instytucje. Adresatami publikacji są wszyscy Ci, którzy mają kontakt z dzieckiem z ADHD i pragną mu pomóc, a więc rodzice, nauczyciele, wychowawcy, opiekunowie grupy, studenci pedagogiki i psychologii. Patron medialny - Psychologia w Szkole.
This item is available in 6 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 105024 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 49584 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 38645 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 32166 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. 47714 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 64547 (1 egz.)
Book
In basket
ADHD jest zaburzeniem wciąż słabo zbadanym. W opracowaniu Autorka przedstawia aktualny stan wiedzy psychologów, psychoterapeutów i pedagogów na temat zespołu nadpobudliwości psychoruchowej, wiedzy dotyczącej między innymi jego przyczyn i diagnozy. Pokazuje, z jakimi problemami zmagają się osoby z ADHD. Są to trudności nie tylko wynikające z dotyczącej ich dysharmonii, ale także będące efektem krzywdzącej opinii na temat tych osób. W książce szczegółowo omówione są objawy ADHD, metody diagnostyczne, przyczyny, zaburzenia współwystępujące oraz funkcjonowanie dzieci z tym zaburzeniem w szkole i w domu. Autorka pokazuje także, że osoby z ADHD mogą być poddane skutecznej terapii.
This item is available in 6 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 102688, 102687 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 47006 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 38293 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 32555 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. 43683 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 64957 (1 egz.)
Book
In basket
Program składa się z dwóch części. Pierwsza część obejmuje istotne zagadnienia dotyczące coraz częściej rozpoznawanego w wieku dziecięcym zaburzenia ADHD. Część druga to propozycja zajęć grupowych i indywidualnych. Program ten, odwołując się do najnowszych nurtów wskazujących na znaczenie kompleksowej terapii, obejmuje oddziaływania na sferę emocjonalną, poznawczą i społeczną. Zaproponowane zabawy i ćwiczenia wychodzą naprzeciw potrzebom dzieci z ADHD. Pozwalają rozładować napięcie psychoruchowe, usprawniają koncentrację uwagi, percepcję oraz koordynację. Dziecko w scenkach pantomimicznych, dramie czy w rysunkach ma szansę na wyrażenie swojej ekspresji, a dzięki bajce terapeutycznej ma wgląd na swoją sytuację i zachowanie. Program daje możliwość przeżywania licznych sytuacji, w których dziecko osiąga sukces, co korekcyjnie wpływa na postrzeganie własnej osoby. Książka jest doskonałą pomocą dla nauczycieli i wychowawców klas terapeutycznych oraz nauczania indywidualnego, terapeutów pracujących w poradniach psychologiczno-pedagogicznych, świetlicach, a także oddziałach dziennego pobytu dzieci. Książka powinna zainteresować również rodziców dzieci z ADHD oraz studentów psychologii i pedagogiki.
This item is available in 6 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 110040 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 49533 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 40002 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 32898 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. 46372 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
All copies are currently on loan: sygn. 65642 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Czarnków
All copies are currently on loan: sygn. 35304 (1 egz.)
Book
In basket
(Psyche/Soma)
Publikacja przeznaczona dla rodziców, nauczycieli i terapeutów dzieci z ADHD. Opracowany przez Jamesa Greenblatta terapeutyczny Plan Plus-Minus łączy leczenie farmakologiczne z naturalnymi sposobami, co pozwala ograniczyć objawy ADHD: nadaktywność, deficyt uwagi, impulsywność czy skłonność do irytacji. Autor w przystępny sposób pokazuje, jak uniknąć problemów zdrowotnych: niedoborów pokarmowych, braku równowagi mikroflory jelitowej czy zaburzeń snu, które często powodują nasilenie objawów. Jego metoda pomaga także zrozumieć specyficzne biologiczne czynniki, które odpowiadają za zachowania dzieci z ADHD. Program Greenblatta stanowi doskonałe uzupełnienie rozwiązań medycyny konwencjonalnej, a dzięki odpowiednim technikom pozwala ograniczyć skutki uboczne najczęściej stosowanych leków.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Chodzież
All copies are currently on loan: sygn. 52213 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
No availability information: sygn. 35269
Book
In basket
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 95218, 95217 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 46915 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
All copies are currently on loan: sygn. 61803 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 60669 (1 egz.)
Book
In basket
Nadpobudliwość psychoruchowa i agresywność dzieci w coraz młodszym wieku, staja się poważnym problemem społecznym i wyzwaniem nie tylko agresywność Polsce. Są to zjawiska skomplikowane ze względu na złożoną dynamikę i strukturę oraz różnorodne uwarunkowania. Nie mają jednorodnego charakteru, gdyż ostatecznie są sprowadzone do wzajemnie rozgrywających się w złożonych układach zjawisk natury społecznej i osobowościowej. Powyższe kwestie stanowią przedmiot dociekań teoretycznych i empirycznych autorek pracy. Korzystając z wielu inspirujących prac, autorki przedstawiają własne scenariusze i przebiegi zajęć socjoterapeutycznych, dokonują krytycznej oceny skuteczności działań i interpretacji zajęć realizowanych w grupie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 38133, 38132 (2 egz.)
Book
In basket
(Znak Litera Nova.)
Enrico Gnaulati, doktor psychologii i psychoterapeuta z wieloletnim doświadczeniem w pracy z dziećmi i młodzieżą, zauważył, że do jego gabinetu zaczęło trafiać coraz więcej pacjentów z poważnymi diagnozami – ADHD, autyzm, choroba dwubiegunowa. Tymczasem on widział zwyczajne, fajne dzieci, które na swój sposób starają się poradzić sobie ze swoimi problemami. Autor przekonuje, że wiele tak zwanych nietypowych zachowań, czy to u wyciszonego wrażliwego pięciolatka, czy u nerwowego dziesięciolatka, można wytłumaczyć w zupełnie inny sposób – złą dietą, brakiem snu, przechodzeniem przez typowy dla tego wieku bunt.
This item is available in 5 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 50660 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
All copies are currently on loan: sygn. 40763 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 33543 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. 46934 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 66404 (1 egz.)
Book
In basket
Na rynku mamy coraz więcej pozycji dotyczących pracy z dziećmi z ADHD, ale poniższe opracowanie tym się różni od innych, że traktuje młodego człowieka bardziej kompleksowo, umożliwia dokonanie jego charakterystyki uwzględniając aspekty psychologiczne, zamiłowanie do różnych dziedzin życia, wskazuje na stan psychiczny danego dziecka. Publikacja wzbogacona jest kilkunastoma tekstami z różnych dziedzin i własnych obserwacji oraz napisana jest przystępnym językiem. Teoria to nie wszystko, najważniejsza jest praktyka i Autorka pragnie się podzielić własnymi spostrzeżeniami wyniesionymi z pracy nauczycielskiej oraz terapeutycznej z dziećmi, młodzieżą, a także dorosłymi.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 101425, 101424 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 47330 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. 43385 (1 egz.)
Book
In basket
Syndrom ADHD w ciągu ostatnich kilkunastu lat stał się obiektem zainteresowania na całym świecie, w tym także w Polsce. Przez lata naukowcy i lekarze usiłowali opracować i wyjaśnić przyczyny ADHD, a tym samym odpowiedzieć na szereg pytań związanych z tym syndromem. Coraz więcej na temat ADHD wiedzą psycholodzy, pedagodzy i lekarze, którzy identyfikują objawy i stawiają diagnozę. Jednak niewielu z nich jest w stanie podjąć się takich działań, które ułatwiałyby funkcjonowanie dziecka na wszystkich płaszczyznach jego życia. Objawy prezentowane przez dziecko z ADHD mają swoje plusy i minusy. Wywołują radość, zadowolenie i pomagają w niektórych aspektach życia, ale także ranią, sprawiają ból i powodują różnorodne ograniczenia. Osoby przyzwyczajone do prostego sposobu myślenia mają problemy ze zrozumieniem komplikacji i sprzeczności związanych z ADHD. Często jest tak, że zachowania, które odbiegają od społecznie respektowanej normy budzą lęk i niepokój. Są oceniane w kategoriach negatywnych, bez próby zrozumienia ich istoty. Zdarza się więc, że dzieci z ADHD są postrzegane w społeczeństwie jako złośliwe, agresywne, wybuchowe, nadruchliwe lub źle wychowane. Zdarza się również, że nie są rozumiane i akceptowane z powodu zachowań, które prezentują, a które są od nich niezależne. Zrozumieć świat dziecka z ADHD, to poznać jego osobowość, jego marzenia, zainteresowania oraz problemy od strony praktycznej, jakie wynikają z posiadania tego zespołu. Trudności, które napotyka dziecko z ADHD, są nie tylko konsekwencją, lecz także są wynikiem postaw społecznych, nierespektujących inności. Podjęta przez mnie problematyka jest próbą zrozumienia rzeczywistości doświadczanej przez rodziców dzieci z ADHD. Dla tego też mam nadzieję, że badania, które przeprowadziłam, pozwolą - chociaż w minimalnym stopniu - zrozumieć subiektywne sensy, intencje i interpretacje nadawane przez rodziców zachowaniom dzieci z ADHD. [Autorka]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 105408 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 95248, 95247 (2 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. 42069 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 60824 P 1,3 (1 egz.)
Book
In basket
Program do pracy z dziećmi nadpobudliwymi psychoruchowo w wieku przedszkolnym, ukazujący propozycje kontrolowania dziecięcej energii poprzez odpowiednio zorganizowane zabawy i ćwiczenia relaksacyjne, zawarte w praktycznych scenariuszach zajęć dostosowanych do poszczególnych grup wiekowych. Książka ukazuje przyczyny niewłaściwego zachowania dzieci i sposoby radzenia sobie z nimi. Omawia następujące metody pracy z dzieckiem nadpobudliwym psychoruchowo: Techniki relaksacyjne według Jakobsona oparte na treningu autogennym Schultza Metodę Symboli Dźwiękowych Techniki parateatralne technikę zamiany ról teatr palcowy teatrzyk kukiełkowy teatrzyk wyboru Metodę malowania dziesięcioma palcami Metodę Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherbornee
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 48921 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 38985 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 43095 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 44435 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. 42481 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 98902, 98901 (2 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 30873 (1 egz.)
Book
In basket
Program do pracy z dziećmi nadpobudliwymi psychoruchowo w wieku przedszkolnym, ukazujący propozycje kontrolowania dziecięcej energii poprzez odpowiednio zorganizowane zabawy i ćwiczenia relaksacyjne, zawarte w praktycznych scenariuszach zajęć dostosowanych do poszczególnych grup wiekowych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. 48263 (1 egz.)
Book
In basket
Program do pracy z dziećmi nadpobudliwymi psychoruchowo w wieku przedszkolnym, ukazujący propozycje kontrolowania dziecięcej energii poprzez odpowiednio zorganizowane zabawy i ćwiczenia relaksacyjne, zawarte w praktycznych scenariuszach zajęć dostosowanych do poszczególnych grup wiekowych. Książka ukazuje przyczyny niewłaściwego zachowania dzieci i sposoby radzenia sobie z nimi. Omawia następujące metody pracy z dzieckiem nadpobudliwym psychoruchowo: 1. Techniki relaksacyjne - według Jakobsona - oparte na treningu autogennym Schultza 2. Metodę Symboli Dźwiękowych 3. Techniki parateatralne - technikę zamiany ról - teatr palcowy - teatrzyk kukiełkowy - teatrzyk wyboru 4. Metodę malowania dziesięcioma palcami 5. Metodę Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne Dzieci nadpobudliwe psychoruchowo sprawiają rodzicom i wychowawcom wiele problemów wychowawczych. Zdarza się często, że dorośli są nieświadomi głównych przyczyn niewłaściwego zachowania dzieci. Z tego powodu winą za złe zachowanie obarczają dzieci. poleca ImpulsTymczasem znajomość i świadomość przyczyn nieodpowiedniego zachowania dzieci jest niezwykle ważna. Dzieciom nadpobudliwym należy poświęcać dużo uwagi. Trzeba zdawać sobie sprawę z tego, w czym tkwi problem dzieci nadpobudliwych, ponieważ bez tego nie można im pomóc. Należy przede wszystkim nauczyć dzieci kontrolowania swojej energii. W osiągnięciu tego celu pomogą odpowiednio zorganizowane zabawy ruchowe i ćwiczenia relaksacyjne, w czasie których dzieci uczą się różnych sposobów rozładowania swojej energii (np. swobodna ekspresja ruchowa, ekspresja ruchowa kontrolowana, "zabawa w słabego i silnego" - relaksacja metodą Jacobsona). Istotne też jest, aby nauczyć dzieci korzystania z nagromadzonej w swoim ciele energii we właściwym kierunku. W niniejszej pracy - napisanej w formie programu - autorka zajęła się zagadnieniem nadpobudliwości psychoruchowej u dzieci w wieku przedszkolnym. W części teoretycznej (rozdziały I-V) starała się wykazać, na czym polega problem nadpobudliwości oraz jak sobie z nim radzić. W części praktycznej (rozdziały VI-IX) natomiast zamieściła scenariusze zajęć dla poszczególnych grup wiekowych. Program jest uzupełnieniem indywidualnych oddziaływań terapeutycznych - jak pisze bowiem M. Bogdanowicz: "ważne jest tu uspołecznienie dzieci nadpobudliwych psychoruchowo, nadmiernie skupionych na realizacji swoich potrzeb. Zajęcia w grupie pomagają im w rozwijaniu empatii i uczeniu się współpracy z innymi" (M. Bogdanowicz i in., 1992, s. 86). Tak skonstruowany program będzie pomocny w postępowaniu z dziećmi nadpobudliwymi psychoruchowo. Zgodnie z poglądami H. Nartowskiej, "tylko od nas, dorosłych, zależy, czy dziecko nadpobudliwe psychoruchowo będzie tylko trudniejszym wychowawczo dzieckiem, czy też dzieckiem o zaburzonym zachowaniu" (H. Nartowska, 1976).
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 116059 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again