Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(28)
Forma i typ
Artykuły
(15)
Książki
(13)
Publikacje dydaktyczne
(9)
Publikacje fachowe
(7)
Publikacje naukowe
(3)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(38)
wypożyczone
(7)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(9)
Czytelnia Piła
(1)
Wypożyczalnia Chodzież
(6)
Wypożyczalnia Czarnków
(6)
Wypożyczalnia Trzcianka
(8)
Wypożyczalnia Złotów
(8)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(4)
Czytelnia Wągrowiec
(3)
Autor
Łoskot Małgorzata
(2)
Andrzej Chudnicki
(1)
Banaszczyk Izabela
(1)
Bartosik Jolanta
(1)
Bilińska-Suchanek Ewa
(1)
Błaszczak Amanda
(1)
Chromik-Kovačs Joanna
(1)
Dudek Alina
(1)
Franków Łukasz
(1)
Gardian-Miałkowska Renata
(1)
Guguła Katarzyna
(1)
Guzy Anna
(1)
Hudson Diana
(1)
Jaszczyszyn Elżbieta
(1)
Jaworska-Biskup Katarzyna
(1)
Kapuścińska-Kozakiewicz Justyna
(1)
Kataryńczuk-Mania Lidia
(1)
Kisiel Mirosław
(1)
Krzyżyk Danuta
(1)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(1)
Kubiak Hanna
(1)
Pawlak Piotr
(1)
Preuss-Kuchta Lucyna
(1)
Przybysz-Zaremba Małgorzata
(1)
Rusaczyk Janusz
(1)
Sadkowska Katarzyna
(1)
Szada-Borzyszkowska Jolanta
(1)
Szatkowska-Jaskuła Dorota
(1)
Szurowska Beata
(1)
Thompson Jenny
(1)
Wawrzyniak Sonia
(1)
Wentrych Agnieszka
(1)
Weremczuk Ewa
(1)
Wieczorek Emilia
(1)
Wiącek Renata
(1)
Zdrojewska Justyna
(1)
Zielińska Ewa
(1)
Zrałek-Wolny Magdalena
(1)
Zych Anna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(8)
2010 - 2019
(17)
2000 - 2009
(2)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(23)
Kraj wydania
Polska
(28)
Język
polski
(28)
Odbiorca
Nauczyciele
(10)
Pedagodzy
(5)
Nauczyciele przedszkoli
(3)
Rodzice
(3)
Dyrektorzy szkół
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele języka polskiego
(1)
Nauczyciele języków
(1)
Psycholodzy
(1)
Studenci
(1)
Temat
Dziecko z ADHD
(21)
Zespół ADHD
(19)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(7)
Nauczanie
(6)
Kształcenie integracyjne
(4)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(4)
Zaburzenia zachowania
(4)
Autyzm
(3)
Dzieci
(3)
Dziecko
(3)
Dziecko autystyczne
(3)
Dziecko niepełnosprawne
(3)
Dziecko trudne
(3)
Niepowodzenia szkolne
(3)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(3)
Uczenie się
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Dziecko niedosłyszące
(2)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(2)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(2)
Dziecko zdolne
(2)
Edukacja ekologiczna
(2)
Integracja społeczna
(2)
Język angielski
(2)
Klasa szkolna (socjologia)
(2)
Niedostosowanie społeczne
(2)
Rodzeństwo
(2)
Rodzice
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(2)
Wychowanie estetyczne
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Zaburzenia uwagi
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Agresywność
(1)
Anoreksja
(1)
Bajka i baśń polska
(1)
Bajkoterapia
(1)
Biblioterapia
(1)
Bulimia
(1)
COVID-19
(1)
Cyberprzemoc
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Dwujęzyczność
(1)
Dysgrafia
(1)
Dyskalkulia
(1)
Dysleksja
(1)
Dyspraksja
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko niedowidzące
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dziecko niewidome
(1)
Dziecko nieśmiałe
(1)
Dziecko z FAS
(1)
Dziecko z zaburzeniami uwagi
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Edukacja regionalna
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Epidemie
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Humor
(1)
Internet
(1)
Język migowy
(1)
Język polski
(1)
Kompetencje dydaktyczne
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Kompetencje wychowawcze
(1)
Konopnicka, Maria
(1)
Krytycyzm
(1)
Logopedia
(1)
Matematyka
(1)
Mentoring
(1)
Metody nauczania
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Mindfulness
(1)
Mniejszości narodowe
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Muzyka
(1)
Mózg
(1)
Młodzież
(1)
Młodzież niedosłysząca
(1)
Młodzież trudna
(1)
Młodzież z ADHD
(1)
Nadwaga
(1)
Nauczanie języków obcych
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nieletni przestępcy
(1)
Odbiór społeczny
(1)
Odrzucenie rówieśnicze
(1)
Orientacja przestrzenna
(1)
Origami
(1)
Otyłość
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Pomoc psychologiczna
(1)
Prawa dziecka
(1)
Temat: czas
2001-
(9)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Finlandia
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(14)
Artykuł z czasopisma fachowego
(9)
Opracowanie
(4)
Poradnik
(2)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(1)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(1)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(1)
Komiksy
(1)
Monografia
(1)
Poradniki
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Publikacja naukowa
(1)
Raport z badań
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Studium przypadku (case study)
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(24)
Psychologia
(5)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Medycyna i zdrowie
(1)
Tytuł czasopisma
Głos Pedagogiczny
(4)
Bliżej Przedszkola
(2)
Edukacja Wczesnoszkolna
(2)
Dyrektor Szkoły
(1)
Języki Obce w Szkole
(1)
Oświata Mazowiecka
(1)
Polonistyka
(1)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(1)
Remedium
(1)
Życie Szkoły
(1)
28 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Publikacja poświęcona jest problematyce funkcjonowania dzieci z ADHD oraz ich rodzin. Wyodrębniono charakterystyczne cechy funkcjonowania społecznego, edukacyjnego oraz emocjonalnego dzieci z ADHD, a także podjęto próbę zdiagnozowania sytuacji psychospołecznej ich rodzeństwa. Zebrany materiał umożliwił także przybliżenie czynników wpływających na relacje między rodzeństwem. Dzięki przyjęciu takiej perspektywy badawczej podkreślono znaczenie problemów każdego członka rodziny, w której wychowywane jest dziecko z dysfunkcją.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106505 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39045 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32279 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45128 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64495 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 342)
Zespół hiperkinetyczny to schorzenie, którego objawy ujawniają się w dzieciństwie i utrzymują się często w wieku dorosłym, powodując długofalowe skutki. Jest najczęstszym rozpoznaniem we wczesnym wieku szkolnym. Charakteryzuje się obecnością trwałych wzorców zachowania układających się w triadę objawów: problemów z koncentracją uwagi, impulsywnością oraz nadruchliwością, które wpływają znacznie na funkcjonowanie dzieci i młodzieży w różnych obszarach życia. Zmienność, nieprzewidywalność i złożoność współczesnego świata stawiają przed uczniami z ADHD trudne wyzwanie sprostania jego wymaganiom, jednak najtrudniejsze zadanie przypada edukacji. Uczniowie z ADHD to grupa dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Głównym celem pomocy psychologiczno-pedagogicznej świadczonej na terenie szkoły jest wyrównywanie szans edukacyjnych, budowanie odpowiednich strategii pracy do możliwości i potrzeb uczniów z ADHD. Kluczowym celem sformułowanym w książce jest ukazanie specyfiki i uwarunkowań zależności zarysowującej się między funkcjonowaniem dzieci i młodzieży z ADHD w przestrzeni edukacyjnej i społecznej a oddziaływaniami środowiska edukacyjnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 118087 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Program do pracy z dziećmi nadpobudliwymi psychoruchowo w wieku przedszkolnym, ukazujący propozycje kontrolowania dziecięcej energii poprzez odpowiednio zorganizowane zabawy i ćwiczenia relaksacyjne, zawarte w praktycznych scenariuszach zajęć dostosowanych do poszczególnych grup wiekowych. Książka ukazuje przyczyny niewłaściwego zachowania dzieci i sposoby radzenia sobie z nimi. Omawia następujące metody pracy z dzieckiem nadpobudliwym psychoruchowo: 1. Techniki relaksacyjne - według Jakobsona - oparte na treningu autogennym Schultza 2. Metodę Symboli Dźwiękowych 3. Techniki parateatralne - technikę zamiany ról - teatr palcowy - teatrzyk kukiełkowy - teatrzyk wyboru 4. Metodę malowania dziesięcioma palcami 5. Metodę Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne Dzieci nadpobudliwe psychoruchowo sprawiają rodzicom i wychowawcom wiele problemów wychowawczych. Zdarza się często, że dorośli są nieświadomi głównych przyczyn niewłaściwego zachowania dzieci. Z tego powodu winą za złe zachowanie obarczają dzieci. poleca ImpulsTymczasem znajomość i świadomość przyczyn nieodpowiedniego zachowania dzieci jest niezwykle ważna. Dzieciom nadpobudliwym należy poświęcać dużo uwagi. Trzeba zdawać sobie sprawę z tego, w czym tkwi problem dzieci nadpobudliwych, ponieważ bez tego nie można im pomóc. Należy przede wszystkim nauczyć dzieci kontrolowania swojej energii. W osiągnięciu tego celu pomogą odpowiednio zorganizowane zabawy ruchowe i ćwiczenia relaksacyjne, w czasie których dzieci uczą się różnych sposobów rozładowania swojej energii (np. swobodna ekspresja ruchowa, ekspresja ruchowa kontrolowana, "zabawa w słabego i silnego" - relaksacja metodą Jacobsona). Istotne też jest, aby nauczyć dzieci korzystania z nagromadzonej w swoim ciele energii we właściwym kierunku. W niniejszej pracy - napisanej w formie programu - autorka zajęła się zagadnieniem nadpobudliwości psychoruchowej u dzieci w wieku przedszkolnym. W części teoretycznej (rozdziały I-V) starała się wykazać, na czym polega problem nadpobudliwości oraz jak sobie z nim radzić. W części praktycznej (rozdziały VI-IX) natomiast zamieściła scenariusze zajęć dla poszczególnych grup wiekowych. Program jest uzupełnieniem indywidualnych oddziaływań terapeutycznych - jak pisze bowiem M. Bogdanowicz: "ważne jest tu uspołecznienie dzieci nadpobudliwych psychoruchowo, nadmiernie skupionych na realizacji swoich potrzeb. Zajęcia w grupie pomagają im w rozwijaniu empatii i uczeniu się współpracy z innymi" (M. Bogdanowicz i in., 1992, s. 86). Tak skonstruowany program będzie pomocny w postępowaniu z dziećmi nadpobudliwymi psychoruchowo. Zgodnie z poglądami H. Nartowskiej, "tylko od nas, dorosłych, zależy, czy dziecko nadpobudliwe psychoruchowo będzie tylko trudniejszym wychowawczo dzieckiem, czy też dzieckiem o zaburzonym zachowaniu" (H. Nartowska, 1976).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116059 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka stanowi kompendium aktualnej wiedzy o tym, czym jest zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi (ADHD) oraz jak radzić sobie na co dzień z tym zaburzeniem. Dowiesz się z niej, czego potrzebują dziecko i nastolatek, co stanowi dla nich największe trudności oraz co sprzyja ich rozwojowi. Ten praktyczny poradnik znanych ekspertek napisany na podstawie wieloletniego doświadczenia w pracy z osobami z ADHD, w przystępny sposób odpowiada na pytania: jak rozpoznać typowe objawy ADHD, jak pracować z osobą z ADHD w domu i szkole, jak wspierać dziecko i nastolatka w ich dorastaniu oraz życiu społecznym. To proste i bardzo konkretne porady dotyczące kwestii najważniejszych dla rodziców i nauczycieli – zrozumienia osoby z ADHD, zapewnienia jej optymalnego rozwoju, pielęgnowania jej mocnych stron oraz pokazywania, jak może harmonijnie i twórczo funkcjonować w świecie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115638 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52162 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34993 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48538 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67321 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
ADHD już w przedszkolu / Alina Dudek. // Oświata Mazowiecka. - 2011, nr 5, s. 21 - 23.
Dokument nadrzędny: Oświata Mazowiecka.
Książka
W koszyku
Monografia pod względem praktycznym stanowi cenny przewodnik do pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych, których z roku na rok przybywa coraz więcej. Dla wielu nauczycieli (szczególnie debiutujących w praktyce pedagogicznej) jest doskonałym vademecum łączącym wiedzę z praktyką, co tym samym znacznie ułatwi im przejście przez doświadczane zmagania w bezpośredniej pracy z uczniami objętymi specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Ponadto stanowi wartościowy materiał dla pedagogów, psychologów, a przede wszystkim nauczycieli, rodziców oraz studentów kierunku pedagogika.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36366 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49104, 49232 (2 egz.)
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
Główną zaletą monografii jest wieloaspektowe podejście do zależności występujących między objawami ADHD i wykolejenia społecznego. Pod tym względem różni się ona na korzyść od innych opracowań podejmujących tę problematykę, które najczęściej koncentrują się jedynie na roli wybranych czynników determinujących rozwój tej kategorii zaburzeń zachowania. Wysoką wartość poznawczą książki zapewniają empirycznie zweryfikowane dane oparte na wynikach badań przeprowadzonych w kraju i za granicą. Należy podkreślić, że Autor nie ukrywa tych wyników, które ujawniają niedostatki obecnego modelu resocjalizacji nieletnich oraz niską skuteczność oddziaływań stosowanych przez Młodzieżowe Ośrodki Wychowawcze.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116259 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48717 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Czy masz kłopoty z identyfikacją i wsparciem dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w Twojej klasie? Jeśli potrzebujesz wsparcia w rozpoznawaniu, rozumieniu i wspieraniu uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi - ta książka jest dla Ciebie. Znajdziesz w niej omówienie siedmiu typów SPE wraz z: Praktycznymi wskazówkami, jak pracować z uczniem; Radami doświadczonych praktyków; Pytaniami sprawdzającymi; Zagadnieniami do przemyślenia. Zawiera też opisy przypadków uczniów z: Zespołem nadpobudliwości psychoruchowej z deficytami uwagi (ADHD); Zaburzeniami w rozwoju społeczno-emocjonalnym i zaburzeniami zachowania; Dysleksją; Dyspraksją; Zaburzeniami ze spektrum autyzmu; Niepełnosprawnością słuchową; Niepełnosprawnością wzrokową. Jenny Thompson jest starszym wykładowcą pedagogiki na University od Derby i koordynatorem do spraw specjalnych potrzeb edukacyjnych na uniwersyteckim Wydziale Pedagogiki. Jest także doświadczonym nauczycielem z ponad dziesięcioletnim doświadczeniem w pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 107045 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49546, 48918 (2 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39657 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32547 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64387 P 3,5 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej