Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(29)
Forma i typ
Książki
(29)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(78)
wypożyczone
(4)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(8)
Czytelnia Piła
(5)
Wypożyczalnia Chodzież
(14)
Wypożyczalnia Czarnków
(13)
Wypożyczalnia Trzcianka
(17)
Wypożyczalnia Złotów
(9)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(2)
Czytelnia Wągrowiec
(9)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(5)
Autor
Naprawa Renata
(18)
Tanajewska Alicja
(18)
Maternicka Kornela
(8)
Bednarz Marzena
(2)
Bladowska Joanna
(2)
Chłapowski Władysław
(2)
Kluczkowska Karolina
(2)
Korzeniewska Ewa
(2)
Lubocka Weronika
(2)
Ludkiewicz Eliza
(2)
Maślaczyk-Trzasko Agnieszka
(2)
Miłosz Angelika
(2)
Okoniewska Małgorzata
(2)
Pliwka Aneta
(2)
Radzka Katarzyna
(2)
Smirnow Eugenia
(2)
Sowińska Magdalena
(2)
Szakiewicz Aleksandra
(2)
Szczepańska Krystyna
(2)
Szostak Barbara
(2)
Żmuda-Trzebiatowska Marzena
(2)
Boenisch Beata
(1)
Cywińska Małgorzata
(1)
Dawidowicz Maria
(1)
Klaro-Celej Lidia
(1)
Kosmowska Barbara
(1)
Kozak Katarzyna
(1)
Kołodziejska Dorota
(1)
Mach Cecylia
(1)
Małkowska Teresa
(1)
Muszyńska Irena
(1)
Pawlis Marta
(1)
Pawlus Marta
(1)
Sztreker Aleksandra
(1)
Żabiński Dawid
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(21)
2000 - 2009
(4)
1990 - 1999
(1)
1980 - 1989
(1)
1970 - 1979
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(29)
Język
polski
(28)
Odbiorca
Nauczanie początkowe
(3)
Szkoły podstawowe
(3)
Szkoły specjalne
(3)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Temat
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(26)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(7)
Nauczanie początkowe
(6)
Dzieci niepełnosprawne umysłowo
(4)
Nauczanie
(4)
Pedagogika specjalna
(4)
Dzieci mające trudności w uczeniu się
(3)
Dzieci z zaburzeniami rozwoju
(3)
Młodzież niepełnosprawna umysłowo
(3)
Autyzm
(2)
Dziecko
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Edukacja ekologiczna
(2)
Edukacja włączająca
(2)
Historia
(2)
Metoda Dobrego Startu
(2)
Niepełnosprawni umysłowo
(2)
Programy nauczania dla szkół podstawowych specjalnych
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(2)
Dziecko krzywdzone emocjonalnie
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Język polski
(1)
Kariera
(1)
Kinezjologia edukacyjna
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Matematyka
(1)
Metoda Sherborne
(1)
Programy nauczania
(1)
Przyroda
(1)
Rytmika
(1)
Sherborne, Veronica (1922-1990)
(1)
Szkolnictwo specjalne
(1)
Terapia zajęciowa
(1)
Uczniowie gimnazjów
(1)
Uczniowie szkół podstawowych
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Gatunek
Programy nauczania dla szkół podstawowych specjalnych
(14)
Programy nauczania początkowego
(8)
Ćwiczenia i zadania dla szkół podstawowych specjalnych
(7)
Karty pracy ucznia
(2)
Programy nauczania dla szkół podstawowych
(1)
Programy nauczania dla szkół specjalnych
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Ćwiczenia i zadania do nauczania początkowego
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
29 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Książka jest przeznaczona dla nauczycieli i terapeutów uczniów niepełnosprawnych, ale mogą z niej korzystać także rodzice tych dzieci. Jest to opracowanie mające na celu ułatwić pracę pedagoga przez wskazanie mu treści kształcenia i przewidywanych osiągnięć dziecka w kolejnych klasach. Najważniejsze cechy publikacji to: - Przejrzystość i czytelność: materiał jest ujęty w tabele, treści kształcenia powtarzają się w każdej klasie odpowiednio poszerzone o kolejne, oczekiwane umiejętności dziecka. Tabele łatwo zestawiać, porównywać i do nich wracać. - Pomoce do pracy: publikacja zawiera wykaż najważniejszych i najskuteczniejszych metod pracy z dziećmi wraz z ich krótką charakterystyką i wyborem bibliograficznym. Ponadto autorki zebrały ćwiczenia pomocne w osiąganiu celów. Wykaż tych ćwiczeń znajduje się na końcu publikacji. Dzięki czytelnym odnośnikom w tabelach łatwo je odnaleźć w trakcie realizacji programu, można też korzystać z nich w innych sytuacjach, np. w czasie zabawy (większość ćwiczeń opiera się na formie zabawowej). - Elastyczność: książka nie zawiera gotowych scenariuszy, nie narzuca żadnej z metod, ponieważ praca z dzieckiem niepełnosprawnym pełna jest niespodziewanych sytuacji. Terapeuta, nauczyciel, rodzic powinien tak dobrać metody i formy pracy, by osiągnąć jak najlepsze rezultaty. Każde dziecko z niepełnosprawnością jest inne, należy więc się do niego dostosować - to co dobre dla jednego ucznia, drugiego może drażnić i zniechęcić. - Wstęp skrótowo, lecz treściwie daje ogólny obraz edukacji dzieci upośledzonych ze szczególnym zwróceniem uwagi na ich potrzeby. Pozwala lepiej zrozumieć ucznia i daje podstawy do oceny jego i programu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 112028 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja powstała z myślą o nauczycielach uczących dzieci i młodzież z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym; specjalistach: psychologach, pedagogach, terapeutach, logopedach pracujących na co dzień z wyżej wymienioną grupą uczniów, a takż o osobach z najbliższego otoczenia dziecka - rodzicach, rodzeństwie. Proponowane programy umożliwiają wykorzystywanie różnorodnych rozwiązań merytoryczno-metodycznych. Pozwalają na swobodę w zakresie doboru zagadnień, ćwiczeń, materiału, celów, zadań oraz metod i form pracy wspomagających proces uczenia się i wychowania dzieci.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 112029 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46575 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest przeznaczona dla nauczycieli i terapeutów uczniów niepełnosprawnych, ale mogą z niej korzystać także rodzice tych dzieci. Jest to opracowanie mające na celu ułatwić pracę pedagoga przez wskazanie mu treści kształcenia i przewidywanych osiągnięć dziecka w kolejnych klasach. Najważniejsze cechy publikacji to: – Przejrzystość i czytelność: materiał jest ujęty w tabele, treści kształcenia powtarzają się w każdej klasie odpowiednio poszerzone o kolejne, oczekiwane umiejętności dziecka. Tabele łatwo zestawiać, porównywać i do nich wracać. – Pomoce do pracy: publikacja zawiera wykaż najważniejszych i najskuteczniejszych metod pracy z dziećmi wraz z ich krótką charakterystyką i wyborem bibliograficznym. Ponadto autorki zebrały ćwiczenia pomocne w osiąganiu celów. Wykaż tych ćwiczeń znajduje się na końcu publikacji. Dzięki czytelnym odnośnikom w tabelach łatwo je odnaleźć w trakcie realizacji programu, można też korzystać z nich w innych sytuacjach, np. w czasie zabawy (większość ćwiczeń opiera się na formie zabawowej). – Elastyczność: książka nie zawiera gotowych scenariuszy, nie narzuca żadnej z metod, ponieważ praca z dzieckiem niepełnosprawnym pełna jest niespodziewanych sytuacji. Terapeuta, nauczyciel, rodzic powinien tak dobrać metody i formy pracy, by osiągnąć jak najlepsze rezultaty. Każde dziecko z niepełnosprawnością jest inne, należy więc się do niego dostosować – to co dobre dla jednego ucznia, drugiego może drażnić i zniechęcić. – Wstęp skrótowo, lecz treściwie daje ogólny obraz edukacji dzieci upośledzonych ze szczególnym zwróceniem uwagi na ich potrzeby. Pozwala lepiej zrozumieć ucznia i daje podstawy do oceny jego i programu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31477 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest przeznaczona dla nauczycieli i terapeutów uczniów niepełnosprawnych, ale mogą z niej korzystać także rodzice tych dzieci. Jest to opracowanie mające na celu ułatwić pracę pedagoga przez wskazanie mu treści kształcenia i przewidywanych osiągnięć dziecka w kolejnych klasach. Najważniejsze cechy publikacji to: – Przejrzystość i czytelność: materiał jest ujęty w tabele, treści kształcenia powtarzają się w każdej klasie odpowiednio poszerzone o kolejne, oczekiwane umiejętności dziecka. Tabele łatwo zestawiać, porównywać i do nich wracać. – Pomoce do pracy: publikacja zawiera wykaż najważniejszych i najskuteczniejszych metod pracy z dziećmi wraz z ich krótką charakterystyką i wyborem bibliograficznym. Ponadto autorki zebrały ćwiczenia pomocne w osiąganiu celów. Wykaż tych ćwiczeń znajduje się na końcu publikacji. Dzięki czytelnym odnośnikom w tabelach łatwo je odnaleźć w trakcie realizacji programu, można też korzystać z nich w innych sytuacjach, np. w czasie zabawy (większość ćwiczeń opiera się na formie zabawowej). – Elastyczność: książka nie zawiera gotowych scenariuszy, nie narzuca żadnej z metod, ponieważ praca z dzieckiem niepełnosprawnym pełna jest niespodziewanych sytuacji. Terapeuta, nauczyciel, rodzic powinien tak dobrać metody i formy pracy, by osiągnąć jak najlepsze rezultaty. Każde dziecko z niepełnosprawnością jest inne, należy więc się do niego dostosować – to co dobre dla jednego ucznia, drugiego może drażnić i zniechęcić. – Wstęp skrótowo, lecz treściwie daje ogólny obraz edukacji dzieci upośledzonych ze szczególnym zwróceniem uwagi na ich potrzeby. Pozwala lepiej zrozumieć ucznia i daje podstawy do oceny jego i programu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64424 P 3,5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja powstała z myślą o nauczycielach szkół masowych uczących w klasach IV-VI, klasach integracyjnych, prowadzących zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze, rewalidacyjne, edukacyjne z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, pracujących w ośrodkach szkolno-wychowawczych oraz specjalistach: psychologach, pedagogach, terapeutach, logopedach, a także o osobach z najbliższego otoczenia dzieci - rodzicach i rodzeństwie. Proponowane programy umożliwiają: monitorowanie treści podstawy programowej dla II etapu nauczania; realizowanie podstawy programowej w klasach IV-VI zarówno w ramach obowiązujących zajęć edukacyjnych, jak i zajęć dydaktyczno-wyrównawczych; ułożenie indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego dla ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim; wykorzystywanie różnorodnych rozwiązań merytoryczno-metodycznych w pracy z uczniem. Publikacja została przygotowana w oparciu o rozporządzenia MEN z dnia 27 sierpnia 2012 roku zmieniające rozporządzenie w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół (Dz.U. z 2012 r. poz. 977) z dnia 30 kwietnia 2013 roku w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107104 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49201 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64669 P 3,5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja ta powstała z myślą o nauczycielach klas integracyjnych, ośrodków szkolno-wychowawczych, szkół masowych prowadzących zajęcia rewalidacyjne, a także o specjalistach pracujących na co dzień z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną. Może być wykorzystana podczas tworzenia Indywidualnych Programów Edukacyjno-Terapeutycznych dla uczniów posiadających orzeczenie o niepełnosprawności w stopniu lekkim, orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania; uczniów posiadających opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej, orzekającej o różnego typu trudnościach w nauce oraz zaburzeniach w zachowaniu, wynikających z deficytów rozwojowych. Charakter publikacji umożliwia wykorzystywanie różnorodnych rozwiązań merytoryczno-metodycznych, swobodny dobór materiału, metod oraz form pracy wspomagających proces nauczania i wychowania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 105795 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48249 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38698 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32118 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64069 P 3,4 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 24882, 24881 (2 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16905 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21739 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22032 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 10298 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16494, 16493, 17191 (3 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 14994 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22244 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65442 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Program ten jest ułożony w oparciu o podstawę programową rozporządzenia MENiS z dnia 23 grudnia 2008 r. Umożliwia wykorzystywanie różnorodnych rozwiązań merytoryczno-metodycznych. Układ treści kształcenia i obszarów ma charakter spiralny. Do poszczególnych działów programu powraca się w każdym cyklu edukacji i rozszerza się zakres zakładanych osiągnięć, za każdym razem uwzględniając zasadę stopniowania trudności. Programy są skonstruowane tak, by korzystająca z nich osoba mogła dostosować je do indywidualnych możliwości wychowanków. Proponowany program zawiera zadania szkoły, cele rewalidacyjne i edukacyjne, procedury osiągania celów rewalidacyjnych, wybór metod pracy oraz treści kształcenia opracowane w oparciu o podstawę programową kształcenia ogólnego dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym. Ukierunkowany jest na dziecko niepełnosprawne oraz jego potrzeby. Obejmuje trzy obszary: Obszar I - Obsługiwanie samego siebie "Ja z samym sobą"; Obszar II - Uspołecznienie "Ja i otoczenie"; Obszar III - Rozwijanie sprawności i umiejętności "Ja w środowisku szkolnym".
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 102666 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51361 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37575 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31526 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 62507 P 3,4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne powstały z myślą o nauczycielach uczących dzieci i młodzież z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym; specjalistach: psychologach, pedagogach, terapeutach, logopedach pracujących na co dzień z wyżej wymienioną grupą uczniów, a także o osobach z najbliższego otoczenia dziecka – rodzicach, rodzeństwie. Proponowane programy umożliwiają wykorzystywanie różnorodnych rozwiązań merytoryczno-metodycznych. Pozwalają na swobodę w zakresie doboru zagadnień, ćwiczeń, materiału, celów, zadań oraz metod i form pracy wspomagających proces uczenia się i wychowania dzieci. Układ treści kształcenia, obszarów ma charakter spiralny. Do poszczególnych działów programu, materiału powraca się w każdym cyklu edukacji i uwzględniając zasadę stopniowania trudności, rozszerza się zakres zakładanych osiągnięć w celu wyposażenia wychowanków w takie umiejętności, sprawności i nawyki, aby zdobyli maksymalną niezależność życiową i mogli uczestniczyć w życiu społecznym na równi z innymi członkami ludźmi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45986 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30114 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 61228 P 3,4 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 28827 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18587 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 11976 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19419, 17824, 19420 (3 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17128 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest przeznaczona dla nauczycieli i terapeutów uczniów niepełnosprawnych, ale mogą z niej korzystać także rodzice tych dzieci. Jest to opracowanie mające na celu ułatwić pracę pedagoga przez wskazanie mu treści kształcenia i przewidywanych osiągnięć dziecka w kolejnych klasach. Najważniejsze cechy publikacji to: – Przejrzystość i czytelność: materiał jest ujęty w tabele, treści kształcenia powtarzają się w każdej klasie odpowiednio poszerzone o kolejne, oczekiwane umiejętności dziecka. Tabele łatwo zestawiać, porównywać i do nich wracać. – Pomoce do pracy: publikacja zawiera wykaż najważniejszych i najskuteczniejszych metod pracy z dziećmi wraz z ich krótką charakterystyką i wyborem bibliograficznym. Ponadto autorki zebrały ćwiczenia pomocne w osiąganiu celów. Wykaż tych ćwiczeń znajduje się na końcu publikacji. Dzięki czytelnym odnośnikom w tabelach łatwo je odnaleźć w trakcie realizacji programu, można też korzystać z nich w innych sytuacjach, np. w czasie zabawy (większość ćwiczeń opiera się na formie zabawowej). – Elastyczność: książka nie zawiera gotowych scenariuszy, nie narzuca żadnej z metod, ponieważ praca z dzieckiem niepełnosprawnym pełna jest niespodziewanych sytuacji. Terapeuta, nauczyciel, rodzic powinien tak dobrać metody i formy pracy, by osiągnąć jak najlepsze rezultaty. Każde dziecko z niepełnosprawnością jest inne, należy więc się do niego dostosować – to co dobre dla jednego ucznia, drugiego może drażnić i zniechęcić. – Wstęp skrótowo, lecz treściwie daje ogólny obraz edukacji dzieci upośledzonych ze szczególnym zwróceniem uwagi na ich potrzeby. Pozwala lepiej zrozumieć ucznia i daje podstawy do oceny jego i programu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45987 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jest to program zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, czyli takich, podczas których usprawnia się zaburzone funkcje (korekcja) i wspomaga funkcje rozwijające się prawidłowo (kompensacja), aby stały się wsparciem dla tych zaburzonych. Takie działania wzmacniają dalszy rozwój ucznia, a także pomagają w prawidłowym kształtowaniu jego osobowości w sferze emocjonalnej. Do napisania programu wykorzystano wiele materiałów, publikacji oraz doświadczenie zawodowe nauczycieli pracujących z uczniami o specyficznych potrzebach edukacyjnych. Program został dostosowany do potrzeb dzieci i może być wykorzystany przez nauczycieli, terapeutów i logopedów w pracy z uczniami w klasach I-III oraz IV-VI szkoły podstawowej w ramach zajęć kompensacyjno-korekcyjnych, dydaktyczno-wyrównawczych, rewalidacyjnych, terapeutycznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106009 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49528, 48385 (2 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38911 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32232 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45101 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64027 P 3,4 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46403 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37369 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsze karty pracy są przeznaczone dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym. Zawierają materiał z trzech obszarów: samoobsługi, uspołecznienia, rozwijania sprawności i umiejętności. Tematyka kart pracy odpowiada rozkładowi materiału nauczania dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i umożliwia pełną realizację treści zawartych w podstawie programowej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33717 (1 egz.)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GF. 591 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51631 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nowe programy edukacyjno-terapeutyczne dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym zostały przygotowanie z myślą o nauczycielach specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych, nauczycielach szkół masowych uczących uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym oraz rodzicach tych uczniów. Programy obejmują treści kształcenia zgodne z podstawą programową zawartą w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. Ponadto są ściśle skorelowane z publikacjami: Karty pracy dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym (Jest już jesień, Nadeszła zima, Przyszła wiosna, Nareszcie lato). Umożliwi to efektywne realizowanie i monitorowanie programu edukacyjno-terapeutycznego oraz dokonanie diagnozy rozwoju dziecka z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50933 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41248 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34073 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 66671 P 3,6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pewny Start)
"Mój dobry rok. Ola, Adam i ich rok" to zbiór czytanek, które pomagają kształtować kompetencje społeczne uczniów. Bohaterowie, Ola i Adam, uczestniczą w różnych sytuacjach społecznych związanych z porami roku, świętami, wydarzeniami rodzinnymi i prezentują modelowe zachowania, typowe dla wieku i specyfiki funkcjonowania ucznia z niepełnosprawnością intelektualną. Teksty są łatwe do czytania, każdy z nich jest opatrzony kolorową ilustracją. Wszystkie czytanki mają 2 wersje: pełen tekst oraz tekst z lukami do uzupełnienia za pomocą naklejek dołączonych do publikacji. Czytanki zostały wzbogacone o ćwiczenia oraz krzyżówkę, zamieszczoną na końcu publikacji. Publikacja "Mój dobry rok. Ola, Adam i ich rok" składa się 20 czytanek oraz 2 kart z naklejkami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40980 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Program edukacyjny jest jedną z części publikacji Ja i mój świat. Został przygotowany w oparciu o obowiązującą podstawę programową kształcenia ogólnego dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i sprzężonymi niepełnosprawnościami. Cele i sposoby uczenia zawarte w programie wywodzą się z założeń metodycznych stosowanej analizy zachowania oraz metody ośrodków pracy. Przedstawiono w nim techniki nauczania, które można wykorzystać zarówno w pracy edukacyjnej, jak i nauce samodzielności i niezależności uczniów. Znajduje się tutaj również charakterystyka struktury zajęć z całym zespołem dzieci oraz opis sposobów jej wprowadzania i modyfikowania wraz z rozwojem kompetencji uczniów. Zadaniem programu jest ułatwienie pełnego wykorzystania pakietu Ja i mój świat.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110977 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32973 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46429 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej