Form of Work
Książki
(61)
Poradniki i przewodniki
(12)
Publikacje fachowe
(9)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Proza
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Muzyka
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Status
available
(159)
unavailable
(62)
unknown
(1)
Branch
Wypożyczalnia Piła
(34)
Czytelnia Piła
(3)
Wypożyczalnia Chodzież
(37)
Wypożyczalnia Czarnków
(37)
Wypożyczalnia Trzcianka
(45)
Wypożyczalnia Złotów
(32)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(15)
Czytelnia Wągrowiec
(14)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(3)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(2)
Author
Baron-Cohen Simon
(3)
Grandin Temple
(3)
Gray Carol
(3)
Notbohm Ellen
(3)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(3)
Bilmin-Odrowąż Joanna
(2)
Blok Beata
(2)
Brzeska Zofia
(2)
Haduła Aleksandra
(2)
Hadwin Julie
(2)
Howlin Patricia
(2)
Karwala Magdalena
(2)
Marszałek Małgorzata
(2)
Okuniewski Juliusz
(2)
Pisula Ewa
(2)
Radtke-Michalewska Katarzyna
(2)
Zawiślak Beata
(2)
Anderson Liz McKendry
(1)
Aquilla Paula
(1)
Ball James
(1)
Barbera Mary Lynch
(1)
Bartosik Jolanta
(1)
Bednarz Marzena
(1)
Berckelaer-Onnes Ina von
(1)
Berman Tali Field
(1)
Beytien Alyson
(1)
Biel Lindsey
(1)
Bladowska Joanna
(1)
Bojanowski Brian
(1)
Boone Victoria M
(1)
Braithwaite Dominika
(1)
Braun Katarzyna
(1)
Bryndal Agnieszka
(1)
Bullock Claire
(1)
Dawson Geraldine
(1)
Delaney Tara
(1)
Dunajska Anna
(1)
Emmons Polly Godwin
(1)
Fields-Meyer Tom
(1)
Furmańska Sabina
(1)
Gnaulati Enrico
(1)
Greenspan Stanley I
(1)
Grounds Rhian
(1)
Grzesiak-Witek Danuta
(1)
Gómez de la Cuesta Gina
(1)
Hellingman Corry
(1)
Hinz Magdalena
(1)
Jagielska Gabriela
(1)
Jaroszewski Karol
(1)
Karpowicz Paweł
(1)
Kluczkowska Karolina
(1)
Kozdroń Agnieszka
(1)
Krantz Patricia J
(1)
Krauss G. W
(1)
Kuleczka-Raszewska Maria
(1)
LeGoff Daniel B
(1)
Leniston Tara
(1)
Lisowski Adam
(1)
Lloyd Michele
(1)
Lockwood Stephen
(1)
Lorenc Anita
(1)
Lubocka Weronika
(1)
Ludkiewicz Eliza
(1)
Maniecka Magdalena
(1)
Masiak Elżbieta
(1)
Masłowska Katarzyna
(1)
Maurice Catherine
(1)
Maślaczyk-Trzasko Agnieszka
(1)
McClannahan Lynn E
(1)
McPartland James
(1)
Mikołajczak Małgorzata
(1)
Miłosz Angelika
(1)
Moore Debra
(1)
Moskal Maria
(1)
Nason Bill
(1)
Nordoff Paul
(1)
Noszczyk Iga
(1)
O'Toole Jennifer Cook
(1)
Odowska-Szlachcic Bożenna
(1)
Okoniewska Małgorzata
(1)
Ordetx Kristina
(1)
Ozonoff Sally
(1)
Peske Nancy
(1)
Preston Miranda
(1)
Prizant Barry M
(1)
Pulchny-Wrona Magdalena
(1)
Radwańska Anna
(1)
Rappaport Abby
(1)
Rasmussen Tracy
(1)
Robbins Clive
(1)
Roberts Jacqueline
(1)
Sapeta-Czajka Katarzyna
(1)
Schenk Annelie
(1)
Seach Diana
(1)
Sedivy-Mączka Katarzyna
(1)
Serafin Teresa
(1)
Skowrońska Emilia
(1)
Sobiecka Danuta
(1)
Sowińska Magdalena
(1)
Stegehuis Ria
(1)
Year
2020 - 2021
(3)
2010 - 2019
(50)
2000 - 2009
(8)
Time Period of Creation
2001-
(24)
2001
(1)
Country
Poland
(61)
Language
Polish
(59)
unknown (po)
(1)
Audience Group
Rodzice
(9)
Nauczyciele
(4)
Terapeuci
(4)
Terapeuci zajęciowi
(3)
9-13 lat
(2)
Pedagodzy specjalni
(2)
Psycholodzy
(2)
14-17 lat
(1)
6-8 lat
(1)
Autystycy
(1)
Dzieci
(1)
Lekarze
(1)
Logopedzi
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Osoby z zespołem Aspergera
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Rodziny autystyków
(1)
Studenci
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły specjalne
(1)
Demographic Group
Literatura amerykańska
(1)
Literatura polska
(1)
Subject
Dziecko autystyczne
(59)
Autyzm
(35)
Dziecko z zespołem Aspergera
(8)
Osoby z autyzmem
(8)
Dziecko
(7)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(7)
Zespół Aspergera
(7)
Chorzy w rodzinie
(6)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(6)
Rodzina
(6)
Dziecko niedosłyszące
(5)
Komunikacja społeczna
(5)
Zachowanie
(5)
Autystycy
(4)
Dziecko niepełnosprawne
(4)
Komunikacja interpersonalna
(4)
Rodzice
(4)
Uczucia
(4)
Wychowanie w rodzinie
(4)
Dysleksja i dysgrafia
(3)
Dziecko z ADHD
(3)
Integracja społeczna
(3)
Kompetencje społeczne
(3)
Leczenie
(3)
Mowa
(3)
Psychoterapia
(3)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
Stres
(3)
Dziecko niedowidzące
(2)
Dziecko z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego
(2)
Nastolatki
(2)
Nauczanie
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Socjalizacja
(2)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(2)
Wychowanie
(2)
Zespół ADHD
(2)
Afazja
(1)
Agresywność
(1)
Bajkoterapia
(1)
Bezpieczeństwo
(1)
Chorzy z zespołem Aspergera
(1)
Dyscyplina (socjol.)
(1)
Dzieci
(1)
Dzieci autystyczne
(1)
Dziecko głuchoniewidome
(1)
Dziecko niewidome
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko ulicy
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Dziecko z zaburzeniami rozwoju
(1)
Dziecko z zespołem Downa
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Facebook
(1)
Grandin, Temple
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Głuchota
(1)
Hortiterapia
(1)
Klocki Lego
(1)
Kształcenie
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Leki
(1)
Logopedia
(1)
Metoda Floortime
(1)
Metody nauczania
(1)
Mieszkania
(1)
Motoryka duża
(1)
Motoryka mała
(1)
Muzykoterapia
(1)
Nastolatek
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Odżywianie
(1)
Ogrody terapeutyczne
(1)
Orzecznictwo lekarskie
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Percepcja wzrokowa
(1)
Piosenka
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Podejście Verbal Behavior
(1)
Pokwitanie
(1)
Pomoce techniczne dla niepełnosprawnych
(1)
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Rehabilitacja medyczna
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rodzina niepełna
(1)
Sen
(1)
Smutek
(1)
Sprawność motoryczna
(1)
Strach
(1)
Słuch
(1)
Teoria umysłu
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Terapia behawioralna
(1)
Subject: time
2001-
(1)
Subject: place
Polska
(1)
Genre/Form
Poradniki
(19)
Poradniki dla rodziców
(16)
Poradnik
(14)
Poradniki dla nauczycieli
(7)
Opracowanie
(3)
Scenariusz zajęć
(3)
Opowiadania i nowele
(2)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Monografia
(1)
Pieśń i piosenka
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Przewodniki dla dzieci
(1)
Ćwiczenia i zadania dla szkół specjalnych
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(11)
Psychologia
(10)
Medycyna i zdrowie
(8)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(5)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
61 results Filter
Book
In basket
Podejście autorki do Uczenia dzieci ze spektrum zaburzeń autystycznych umiejętności współżycia społecznego i umiejętności samoobsługi poprzez opowiadanie im historyjek społecznych utrwaliło się jako niezwykle skuteczne. Historyjki zawarte w książce mają formę króciutkich opowieści, które prowadzą dziecko krok po kroku do opanowania podstawowych czynności, takich jak mycie zębów, kąpiel, przyzwyczajenie się do nowego ubrania. Pomagają również dzieciom zrozumieć różne doświadczenia, takie jak pójście do szkoły, zakupy, wizyta u lekarza. Historyjki zostały stworzone z myślą o dzieciach w wieku od lat dwóch do sześciu, ale książka jest pożytecznym elementarzem społecznych umiejętności dla wszystkich dzieci, zwłaszcze tych ze spektrum zaburzeń autystycznych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 114150 (1 egz.)
Book
In basket
(Autyzm)
Rewolucyjna technika uczenia - plan aktywności - składa się ze zdjęć i/lub napisów, które są wskazówką dla dzieci i dorosłych, aby wykonywali zadania, angażowali się w różne aktywności bądź korzystali z nagród. Plany aktywności mogą pomóc np.. W robieniu prania, rozmowie z rówieśnikami w klasie czy zabawie zabawkami. To nowe wydanie bestsellerowego przewodnika dla rodziców i terapeutów pokazuje wspaniałe i szerokie efekty stosowania planów aktywności w zwiększaniu samodzielności, rozwijaniu umiejętności społecznych i uczeniu samokontroli. Książka pokazuje czytelnikowi krok po kroku, jak tworzyć plany aktywności i uczyć posługiwania się nimi.
This item is available in 4 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
All copies are currently on loan: sygn. 111414 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
All copies are currently on loan: sygn. 50275 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 40466 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 33384 (1 egz.)
Book
In basket
W niniejszej książce autorki wykorzystują zdobytą wiedzę oraz wieloletnie doświadczenie podczas pracy i obserwacji uczniów cierpiących na autyzm by przedstawić, na jakie wyzwania narażone są takie dzieci oraz ich szkolne otoczenie. A co najważniejsze, skupiają się nie tylko na opisach takich sytuacji, lecz również na praktycznych poradach dotyczących skutecznego zaspokajania potrzeb edukacyjnych uczniów. Omówienie konkretnych przypadków dzieci autystycznych ukazuje codzienne problemy tych młodych ludzi, ich rodziców oraz nauczycieli, przy czym dostarcza różnorakich kontekstów, w których przedstawione zostało należyte postępowanie.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
All copies are currently on loan: sygn. 96694 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 35723 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 30056 (1 egz.)
Book
CD
In basket
Nowe historyjki społeczne / Carol Gray ; przekł. Juliusz Okuniewski. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2014. - 317 s. : il. kolor. ; 30 cm + CD-ROM.
Zwykle, gdy dowiaduję się, że Carol Gray pracuje nad nową publikacją, nie mogę się doczekać chwili, w której będę mógł przeczytać, co nowego ma do powiedzenia na temat tego, jak dzieci z ASD postrzegają i odbierają świat. Wiem, że innowacyjne pomysły i strategie jej autorstwa wykorzystam w praktyce klinicznej, a publikację będę polecał nauczycielom, rodzicom i współpracownikom. Czytając Nowe historyjki społeczne jeszcze przed ich oficjalnym wydaniem, pomyślałem sobie: „Carol, znowu ci się udało!”, trzymałem bowiem w dłoniach kolejną wyjątkową pozycję, dzięki której dzieci z ASD lepiej pojmą siebie i swoje miejsce w społeczeństwie. Carol doskonale rozumie świat osób z autyzmem oraz jednostek neurotypowych, a jej historyjki przydają się obu stronom, wspierając wzajemne zrozumienie, komunikację i akceptację. Z PRZEDMOWY dr. Tony’ego Attwooda W środku znajdziesz pogrupowane tematycznie historyjki z następujących działów: Ľ Historyjki uczą Ľ Zmiana Ľ Błędy Ľ Ja i moje uczucia Ľ Święta i prezenty Ľ Umiejętności interpersonalne i przyjaźń Ľ Dręczenie Ľ Zrozumieć dorosłych Ľ Dom i otoczenie Ľ Szkoła Ľ Planeta Ziemia
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 33126 (1 egz.)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
There are copies available to loan: sygn. 116189 A, 109854 A (2 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 33536 (1 egz.)
Book
In basket
Prezentujemy polskie wydanie poradnika, które może stanowić przydatne narzędzie w pracy psychologów, pedagogów, logopedów oraz wszystkich opiekunów osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Poradnik stanowi opis programu terapeutycznego stymulującego rozwój teorii umysłu u osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i jest skuteczną metodą pomocy w zakresie doskonalenia społecznych i komunikacyjnych umiejętności. Program jest przeznaczony dla dzieci od 4 do 13 lat o kompetencji komunikacyjnej na poziomie piątego roku życia, ale także może być wykorzystany niezależnie od wieku rozwojowego i poziomu rozwoju językowego osób uczestniczących w treningu.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 50910 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 40834 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 33702 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 58212 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Czytelnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 113367 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 34083 (1 egz.)
Book
In basket
Przewodnik dla rodziców, którzy zmagają się z kładzeniem dziecka spać, treningiem toaletowym, napadami złości, biciem i innymi wyzwaniami życia codziennego Książka stanowi zbiór praktycznych, prostych i precyzyjnych porad, których potrzebuje rodzic dziecka z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Autorka krok po kroku podpowiada: jak bez zbędnych nacisków nauczyć dziecko korzystania z toalety, jak sprawić, żeby dziecko przesypiało całą noc w swoim łóżku, co zrobić, kiedy dziecko ma napad złości i zaczyna bić i gryźć, jak - bez kłótni - wprowadzić do jadłospisu dziecka nowe pokarmy. Czerpiąc z wieloletniego doświadczenia, Kate Wilde omawia codzienne problemy i przedstawia sprawdzone rozwiązania, które pozwolą sprostać domowym wyzwaniom i uzyskać harmonię. Kate Wilde całe życie zawodowe poświęciła pracy z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. W ramach trwającej ponad 20 lat współpracy z Autism Treatment Center of America była terapeutką ponad tysiąca dzieci z różnych stron świata. Obecnie jest dyrektorem Programu Son-Rise. Mieszka w Stanach Zjednoczonych, w Massachusetts.
This item is available in 4 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 112543 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
All copies are currently on loan: sygn. 40548 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 33502 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
All copies are currently on loan: sygn. 47063 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Book
In basket
(Psychologia)
Książka jest niezbędnym przewodnikiem dla rodziców, którzy poszukują informacji o zaburzeniach ze spektrum autyzmu u dzieci wysokofunkcjonujących. Wybitni eksperci w dziedzinie badań nad autyzmem pokazują w nim, jak sobie radzić z niezwykłą niepełnosprawnością dziecka i jak wykorzystywać jego zdolności. Prawdziwe historie i anegdoty z życia uczą, jak pomóc dzieciom swobodniej porozumiewać się z rówieśnikami, opanować zasady poprawnego zachowania i odnosić sukcesy w szkole. Publikacja wyjaśnia także, na jakiej podstawie diagnozuje się ASD i które rodzaje terapii oraz wsparcia edukacyjnego są naprawdę skuteczne.
This item is available in 5 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 110755 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 50140 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 40383 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 33015 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. 47016 (1 egz.)
Book
In basket
Prezentowany w niniejszej książce program stanowi rozbudowaną i kompleksową propozycję oddziaływań osadzonych w perspektywie rozwojowej. Zaproponowane poziomy rozwojowe w nauczaniu teorii umysłu uwzględniają trzy poziomy procesów poznawczych: percepcję (co ludzie mogą zobaczyć), wiedzę (co ludzie wiedzą) oraz przekonania (co ludzie myślą) o rzeczach, które są prawdziwe lub fałszywe.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 33936 (1 egz.)
Book
In basket
Jest to trzecia część cyklu „Uczę się rozumieć innych”. Publikacja służy nauce zrozumienia zasad rządzących komunikacją międzyludzką oraz doskonaleniu umiejętności prawidłowego interpretowania dialogów prowadzonych w różnych kontekstach sytuacyjnych. W książce znajduje się zbiór zdjęć przedstawiających osoby w rozmaitych sytuacjach oraz wyrażających wiele emocji, takich jak: szczęście, smutek, niedowierzanie, zazdrość, współczucie czy żal. Na sąsiednich stronach znajduje się duże zdjęcie oraz jego miniatura wraz z zadaniami dla dziecka. W ramach ćwiczeń dzieci przyporządkowują wypowiedzi do osób ze zdjęcia, dobierają lub wymyślają dialogi pasujące do przedstawionych sytuacji, zastanawiają się, o czym mogą myśleć ukazane osoby. Na końcu książki znajdują się karty z wypowiedziami osób (w dymkach) oraz z towarzyszącymi tym wypowiedziom myślami (w chmurkach), będącymi kopią zdań umieszczonych przy każdym zdjęciu. Wypowiedzi i myśli służą do samodzielnego układania ich na fotografii, zgodnie z kontekstem. Karty te można skopiować, wyciąć potrzebne elementy, a następnie dopasować je do zdjęcia, kładąc obok osób, które wypowiedziały lub pomyślały dane słowa. Publikacja ma na celu kształtowanie umiejętności ważnych dla rozwoju społecznego zarówno małych dzieci, jak i osób z zaburzeniami, na przykład ze spektrum autyzmu.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 108366 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. 47732 (1 egz.)
Book
In basket
Jest to trzecia część cyklu „Uczę się rozumieć innych”. Publikacja służy nauce zrozumienia zasad rządzących komunikacją międzyludzką oraz doskonaleniu umiejętności prawidłowego interpretowania dialogów prowadzonych w różnych kontekstach sytuacyjnych. W książce znajduje się zbiór zdjęć przedstawiających osoby w rozmaitych sytuacjach oraz wyrażających wiele emocji, takich jak: szczęście, smutek, niedowierzanie, zazdrość, współczucie czy żal. Na sąsiednich stronach znajduje się duże zdjęcie oraz jego miniatura wraz z zadaniami dla dziecka. W ramach ćwiczeń dzieci przyporządkowują wypowiedzi do osób ze zdjęcia, dobierają lub wymyślają dialogi pasujące do przedstawionych sytuacji, zastanawiają się, o czym mogą myśleć ukazane osoby. Na końcu książki znajdują się karty z wypowiedziami osób (w dymkach) oraz z towarzyszącymi tym wypowiedziom myślami (w chmurkach), będącymi kopią zdań umieszczonych przy każdym zdjęciu. Wypowiedzi i myśli służą do samodzielnego układania ich na fotografii, zgodnie z kontekstem. Karty te można skopiować, wyciąć potrzebne elementy, a następnie dopasować je do zdjęcia, kładąc obok osób, które wypowiedziały lub pomyślały dane słowa. Publikacja ma na celu kształtowanie umiejętności ważnych dla rozwoju społecznego zarówno małych dzieci, jak i osób z zaburzeniami, na przykład ze spektrum autyzmu.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 50935 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 33762 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 66407 P 3,6 (1 egz.)
Book
In basket
Książka Dziecko autystyczne. Prawdziwa opowieść o Maciusiu porusza trudny temat autyzmu dziecięcego. Chociaż na rynku wydawniczym jest wiele poradników poświęconych tej problematyce, jednak ich autorzy to najczęściej lekarze, psycholodzy i pedagodzy. Książka Beaty Zawiślak to pozycja szczególna. Jego autorka jest pedagogiem, ale przede wszystkim mamą sześcioletniego chłopca, która towarzyszy dziecku autystycznemu w każdej chwili jego życia, na każdym etapie jego rozwoju, w każdym momencie jego zmagań z chorobą. Autorka jest nie tylko osobą, która aktywnie uczestniczy w terapii dziecka autystycznego, ale także kreuje tę terapię, od kilku lat poszukując różnych możliwości pomocy. W pracy znajdziemy dokładne omówienie przejawów autyzmu oraz opis sytuacji dziecka niepełnosprawnego i jego rodziny (rodziców, rodzeństwa). Autorka wskazuje także sposoby radzenia sobie w tej sytuacji, z uwzględnieniem wielu form terapii. Poruszane w pierwszej części książki kwestie zostały poszerzone o opis doświadczeń i działań podejmowanych przez Autorkę i jej rodzinę, co jest dużym atutem pracy. Książka ta to niezwykle przydatny poradnik, który może służyć rodzinom dzieci autystycznych oraz specjalistom i studentom zainteresowanym autyzmem. Książka składa się z czterech rozdziałów. W pierwszym przedstawiam zasady orzekania o niepełnosprawności, a także instytucje zajmujące się problemami osób niepełnosprawnych. W rozdziale drugim omawiam zagadnienie autyzmu w aspektach: kontaktów społecznych, języka emocji, rozwoju komunikacji społecznej, integracji zmysłów, napięcia mięśniowego, energii i zachowania dziecka. W kolejnym rozdziale przedstawiam problematykę dotyczącą wspomagania dziecka z niepełnosprawnością. Opisuję pracę terapeutyczno-edukacyjną skierowaną do dzieci autystycznych oraz metody stymulacji ich rozwoju psychoruchowego i społecznego. Jednocześnie poruszam kwestię pomocy rodzinie w akceptacji niepełnosprawności dziecka. W rozdziale czwartym analizuję wybrany przypadek dziecka autystycznego: zaburzenia w sferze rozwoju psychoruchowego i społecznego, metody wczesnego wspomagania rozwoju, a także dylematy przeżywane przez członków rodziny w procesie pełnej, bezwarunkowej akceptacji niepełnosprawności dziecka. Książkę zamyka podsumowanie rozważań merytorycznych na temat funkcjonowania dziecka autystycznego.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 110961 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 40269 (1 egz.)
Book
In basket
(Poradnik Nauczyciela, Wychowawcy, Pedagoga)
Krótkie kompendium wiedzy na temat relacji uczeń z Z.A., a środowisko szkolne, napisane przez nauczyciela szkoły podstawowej, który w swojej praktyce zetknął się z wieloma takimi uczniami. Dlaczego aspergerowiec reaguje tak, a nie inaczej na typowe dla środowiska szkolnego sytuacje, jak się zachować w odpowiedzi na jego zachowania, czego na pewno robić nie należy, a co robić należy, aby uczeń z ZA mógł efektywnie uczyć się w normalnej szkole i nie zaburzać nauki innych dzieci.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 114157 (1 egz.)
No cover
Book
CD
In basket
This item is available in 5 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 46760 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 36721 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 30673 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 65483 (1 egz.)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
There are copies available to loan: sygn. 98028 (1 egz.)
Book
In basket
(Psychologia)
Obowiązkowa lektura dla rodziców, nauczycieli, terapeutów i opiekunów osób z autyzmem. Umożliwia spojrzenie na świat ludzi ze spektrum autyzmu od wewnątrz, zapewnia współczującą, głęboką perspektywę, która dodaje nadziei i podnosi na duchu specjalistów i członków rodziny, ukazując autyzm nie jako straszliwą niepełnosprawność, lecz jako niezwykły wymiar człowieczeństwa. Na książkę składają się inspirujące historie będące rezultatem 40-letniego doświadczenia dr. Prizanta, zdobytego podczas pracy na uniwersytetach, w szkołach, szpitalach oraz świadczenia usług w ramach prywatnej praktyki.
This item is available in 5 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 113546 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 51273 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 40960 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 33816 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. 47428 (1 egz.)
Book
In basket
(Seria Psychologia)
Pierwsza książka, którą powinieneś przeczytać, gdy u twojego dziecko zdiagnozowano autyzm! Pełna przenikliwych spostrzeżeń, współczucia i humoru, ponadczasowa książka opisująca „dziesięć rzeczy”, które pomagają zrozumieć - nie zdefiniować - dzieci z autyzmem. W odróżnieniu od innych publikacji na temat autyzmu pozwala spojrzeć na świat oczami dziecka, usłyszeć jego głos, który w narastającej wokół autyzmu wrzawie często bywa niesłyszany. Publikacja Ellen Notbohm powinna się stać obowiązkową lekturą wszystkich rodziców, krewnych, pracowników społecznych, nauczycieli oraz terapeutów dzieci z autyzmem. „Ellen Notbohm po raz kolejny przypomina nam, że powinniśmy się więcej uczyć niż nauczać innych i że powinniśmy więcej słuchać niż mówić”. dr Paula Kluth, doradca ds. autyzmu „Tylko ta publikacja w 100% wyjaśniła zachowanie mojego syna. Nikt, nawet lekarze, nie potrafił wytłumaczyć mi, co czuje mój syn. Często powtarzałam: «Jak bardzo chciałabym móc spojrzeć na świat jego oczami, choćby przez jeden dzień». Ta książka mi to umożliwiła”. Caroline Nel, rodzic dziecka z autyzmem.
This item is available in 6 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
All copies are currently on loan: sygn. 113529 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 52012 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
All copies are currently on loan: sygn. 41034 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 33898 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
All copies are currently on loan: sygn. 47398 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 66399 (1 egz.)
Book
In basket
Wielu rodziców szuka programu leczenia, który traktowałby ich dzieci jak wyjątkowe jednostki, proponował indywidualną terapię oraz wyzwolił w nich umiejętności konstruktywnego porozumiewania się i budowania kontaktów z otoczeniem. Chcą uczestniczyć w leczeniu swoich dzieci. Pragną im pomagać i mieć nadzieję. Niniejsza książka została napisana z myślą o takich rodzicach. Autorzy przedstawiają podejście do problemu, które może radykalnie zmienić założenia na temat autyzmu i ASD oraz wpłynąć na perspektywy rozwoju dzieci z tego typu zaburzeniami. Autorzy pokazują, że dzieci z ASD nie mają trwale ograniczonego potencjału i często mogą, podobnie jak ich rówieśnicy, prowadzić pełne i zdrowe życie. Metoda Floortime może być stosowana w każdym wieku - już w niemowlęctwie, kiedy pojawiają się pierwsze objawy autyzmu - co umożliwia zapobieganie postępowi tej groźnej choroby. Celem terapii w ramach modelu DIR/Floortime jest zbudowanie podstaw zdrowego rozwoju zamiast pracy nad powierzchownymi zachowaniami i objawami. Dzięki takiej postawie dzieci uczą się opanowywać podstawowe kompetencje, które na drodze ich rozwoju zostały pominięte lub zaprzepaszczone, a więc umiejętność budowania serdecznych i sprawiających przyjemność relacji z innymi, celowego i znaczącego komunikowania się oraz - w różnym stopniu - logicznego i kreatywnego myślenia. Znaczna liczba dzieci leczonych w ten sposób przełamała wiele barier, opanowując umiejętności wcześniej uznawane za nieosiągalne dla pacjentów z ASD. Zbudowały one serdeczne i bliskie relacje z rodziną i rówieśnikami, a także wykształciły złożone umiejętności wysławiania się. Nie tylko opanowały zdolność przyswajania wiedzy, ale również rozwinęły umiejętności intelektualne, takie jak spontaniczne myślenie, wyciąganie wniosków czy współodczuwanie. To bardzo wartościowa książka - dla rodziców, którzy troszczą się o swoje dziecko, dla profesjonalistów, którzy udzielają konsultacji, oraz dla tych, którzy poszukują terapii skutecznych w zmaganiach z tymi przerażającymi zaburzeniami. Program DIR/Floortime ma innowacyjny charakter i jest nadzwyczaj skuteczny. Dr n. med. T. Berry Brazelton, emerytowany profesor pediatrii klinicznej, Harvard Medical School Znalazłeś błąd w opisie towaru? Zgłoś go, wpisując swoje uwagi poniżej:
This item is available in 6 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
All copies are currently on loan: sygn. 109556 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
All copies are currently on loan: sygn. 52300 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 39779 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 32837 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
All copies are currently on loan: sygn. 46860 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 64653 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again