Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(68)
Forma i typ
Artykuły
(44)
Publikacje fachowe
(32)
Książki
(24)
Publikacje dydaktyczne
(11)
Publikacje naukowe
(6)
Poradniki i przewodniki
(3)
Proza
(2)
Dostępność
dostępne
(62)
wypożyczone
(16)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(17)
Wypożyczalnia Chodzież
(11)
Wypożyczalnia Czarnków
(15)
Wypożyczalnia Trzcianka
(9)
Wypożyczalnia Złotów
(12)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(6)
Czytelnia Wągrowiec
(6)
Informatorium
(1)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(1)
Autor
Jastrzębska-Krajewska Zuzanna
(3)
Blythe Sally Goddard
(2)
Charbicka Magdalena
(2)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(2)
Macińska Magdalena
(2)
Papp Luca
(2)
Sękowska-Molga Ewa
(2)
Wentrych Agnieszka
(2)
Wójtowicz-Szefler Małgorzata
(2)
Alboth Anna (1984- )
(1)
Angowska-Jasińska Agnieszka
(1)
Appelt Karolina
(1)
Bajus Anna
(1)
Beisert Maria
(1)
Beisert Maria (1951- )
(1)
Bekker-Goska Monika
(1)
Borg Skoglund Lotta
(1)
Chojak Małgorzata
(1)
Cierpiałkowska Lidia
(1)
Czabała Jan Czesław
(1)
Czarnocka Marzenna
(1)
Decis Anne
(1)
Drozdowski Leszek
(1)
Dąbrowska Justyna (1960- )
(1)
Dąbrowska-Jabłońska Iwona
(1)
Flis Joanna
(1)
Galińska Daniela
(1)
Goetz Magdalena
(1)
Goldstein Sam
(1)
Grzegorzewska Iwona
(1)
Górska Aleksandra
(1)
Ibarrola Begona
(1)
Izdebski Zbigniew (1956- )
(1)
Jarząbek Wiesław
(1)
Jałowiec-Sawicka Magdalena
(1)
Jegier Aneta
(1)
Kaniak-Urban Christine
(1)
Kielin Jacek
(1)
Kluczyńska Sylwia
(1)
Kopcińska Zuza Józek
(1)
Kosmowska Barbara
(1)
Kossowska Agnieszka
(1)
Kostka-Szymańska Małgorzata
(1)
Koszyk Krystyna
(1)
Kotas Dorota (1994-)
(1)
Kozdrowicz Ewa
(1)
Kołodziejska Lidia
(1)
Krasowicz-Kupis Grażyna Maria
(1)
Krupa-Wiśniewska Agnieszka
(1)
Krzemionka Dorota
(1)
Kucharska Nikola
(1)
Kujawińska Małgorzata
(1)
Kurelska Bożena
(1)
Kwiatkowska Aleksandra
(1)
Kwiatkowska Katarzyna
(1)
Lesińska Joanna
(1)
Lew-Starowicz Zbigniew (1943- )
(1)
Malak Marika
(1)
Michalak Karolina
(1)
Miszczyk Kamila
(1)
Naglieri Jack A
(1)
Niezgoda Ewa
(1)
Ohia-Nowak Margaret
(1)
Okrasko Katarzyna
(1)
Ozonoff Sally
(1)
Pawłowska Paulina
(1)
Pałyska Monika
(1)
Piorunek Magdalena
(1)
Plummer Deborah
(1)
Podgórska-Jachnik Dorota
(1)
Porayski-Pomsta Józef
(1)
Rusaczyk Janusz
(1)
Sikorska Iwona
(1)
Skoczylas Agnieszka
(1)
Staroń Przemysław
(1)
Stein Agnieszka
(1)
Szewczyk Małgorzata
(1)
Szymborska Dota
(1)
Taraszkiewicz Małgorzata
(1)
Taraszkiewicz Zuzanna
(1)
Tkacz Joanna
(1)
Tyszkowa Maria
(1)
Ude Ifi
(1)
Urbaniak-Piotrowska Marta
(1)
Wamka Maciej
(1)
Wiejak Katarzyna
(1)
Wielądek Agnieszka
(1)
Wiliński Piotr
(1)
Witek Rafał
(1)
Wiśniewska Aleksandra
(1)
Wiśniewski Krzysztof
(1)
Wrzosek Monika
(1)
Zawadzka Paulina
(1)
Łosiewicz Aneta
(1)
Łoskot Małgorzata
(1)
Łuba Małgorzata
(1)
Żyła Magdalena
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(35)
2010 - 2019
(25)
2000 - 2009
(4)
1990 - 1999
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(51)
Kraj wydania
Polska
(68)
Język
polski
(68)
Odbiorca
Nauczyciele
(16)
Pedagodzy szkolni
(15)
Pedagodzy
(11)
Psycholodzy
(10)
Coachowie
(9)
Rodzice
(9)
Terapeuci
(9)
Specjaliści terapii uzależnień
(8)
Dorośli
(7)
Psycholodzy szkolni
(7)
Biblioterapeuci
(6)
Nauczyciele przedszkoli
(5)
6-8 lat
(3)
Dzieci
(3)
Pedagodzy specjalni
(3)
Psychoterapeuci
(3)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(3)
0-5 lat
(2)
Asystenci osób z niepełnoprawnością
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Studenci
(2)
Szkoły wyższe
(2)
9-13 lat
(1)
Dyrektorzy przedszkoli
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko niepełnosprawne fizycznie
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Osoby z zespołem Aspergera
(1)
Przedszkola
(1)
Wychowawcy
(1)
Wychowawcy małych dzieci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Rozwój psychofizyczny dziecka
(31)
Dzieci
(22)
Dziecko
(14)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(12)
Wspomaganie rozwoju
(10)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(9)
Testy psychologiczne
(9)
Diagnoza psychologiczna
(8)
Wychowanie w rodzinie
(7)
Dzieci - rozwój
(6)
Mowa
(6)
Rozwój psychiczny
(6)
Integracja sensoryczna
(5)
Uczniowie
(5)
Uczucia
(5)
Dojrzałość szkolna
(4)
Młodzież
(4)
Niepowodzenia szkolne
(4)
Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne
(4)
Rodzice
(4)
Rozwój emocjonalny
(4)
Zachowanie
(4)
Diagnoza pedagogiczna
(3)
Dziecko chore
(3)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(3)
Poczucie własnej wartości
(3)
Pomoc psychologiczna
(3)
Postawy rodzicielskie
(3)
Psychologia dziecka
(3)
Rodzina
(3)
Seksualność
(3)
Stres
(3)
Zaburzenia emocjonalne
(3)
Adaptacja społeczna
(2)
Autyzm
(2)
Bunt
(2)
Dziecko trudne
(2)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(2)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(2)
Gry i zabawy
(2)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(2)
Inteligencja (psychologia)
(2)
Patologia społeczna
(2)
Przemoc w rodzinie
(2)
Psychologia rozwojowa
(2)
Skala inteligencji Wechslera
(2)
Starość
(2)
Szkolnictwo
(2)
Trudne sytuacje życiowe
(2)
Wczesna interwencja
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
Zabawa
(2)
Zaburzenia zachowania
(2)
Zapobieganie
(2)
Zdolności
(2)
Zwalczanie
(2)
Akceptacja (postawa)
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
Alkoholizm
(1)
Autonomia (pedagogika)
(1)
Badania przesiewowe
(1)
Behawioryzm
(1)
Bernstein, Basil B.
(1)
Bezinteresowność
(1)
Bliźnięta
(1)
Bruner, Jerome Seymour
(1)
Błędy wychowawcze
(1)
COVID-19
(1)
Choroby psychosomatyczne
(1)
Chorzy psychicznie
(1)
Diagnoza
(1)
Dobro dziecka
(1)
Dojrzewanie
(1)
Dorosłe dzieci alkoholików (DDA)
(1)
Drama (pedagog.)
(1)
Dysforia płciowa
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dzieci - twórczość
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko maltretowane
(1)
Dziecko niedosłyszące
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Dziecko z zaburzeniami neurorozwojowymi
(1)
Dziecko z zaburzeniami rozwoju
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Emocje podstawowe
(1)
Erotyzm
(1)
Fizjologia człowieka
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Gry planszowe
(1)
Gry wzmacniające samoocenę
(1)
Inność
(1)
Inteligencje wielorakie
(1)
Jedzenie (czynność)
(1)
Kompetencje wychowawcze
(1)
Temat: czas
2001-
(19)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Gatunek
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(30)
Artykuł z czasopisma fachowego
(28)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(23)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(8)
Artykuł fachowy
(6)
Artykuł problemowy
(6)
Podręcznik
(6)
Artykuł z czasopisma naukowego
(5)
Wywiad dziennikarski
(5)
Poradnik
(3)
Ćwiczenia i zadania
(3)
Monografia
(2)
Opowiadania i nowele psychologiczne
(2)
Poradniki dla rodziców
(2)
Artykuł z czasopisma akademickiego
(1)
Dyskusja
(1)
Książka obrazkowa
(1)
Literatura dla dzieci
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Poradniki
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Raport z badań
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Scenariusze zajęć dla żłobków
(1)
Wzory dokumentów
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(37)
Psychologia
(34)
Medycyna i zdrowie
(10)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(5)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Rozwój osobisty
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Tytuł czasopisma
Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych
(8)
Charaktery
(7)
Remedium
(7)
Głos Pedagogiczny
(6)
Bliżej Przedszkola
(3)
Charaktery : magazyn psychologiczny
(3)
Psychologia Wychowawcza
(3)
Doradca Nauczyciela Przedszkola
(2)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(2)
Edukacja i Dialog
(1)
Psychologia w Szkole
(1)
Sens : psychologia dla ciebie
(1)
68 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Diagnoza dysleksji : najważniejsze problemy / pod red. Grażyny Krasowicz-Kupis. - Wydanie II (poprawione) - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2012. - 355, [1] stron : ilustracje ; 24 cm.
Książka w usystematyzowany sposób przedstawia problemy związane z diagnozowaniem dysleksji. Adresowana jest przede wszystkim do praktyków - psychologów, pedagogów i logopedów, którzy profesjonalnie zajmują się diagnozą tego zaburzenia i innych trudności szkolnych. Prezentowana tu wiedza i rozważania praktyczne mogą być interesujące także dla nauczycieli i rodziców dzieci z problemami w uczeniu się. Wiele przydatnych i aktualnych, a wręcz najnowszych informacji znajdą tu studenci psychologii i pedagogiki oraz wszystkich specjalności pedagogicznych, a także studenci studiów podyplomowych związanych z pomocą psychologiczną i terapią pedagogiczną.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 117271 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64937 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 76986, 76985 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38704 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30460 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29465 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37242 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53930, 57569 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Znaczny odsetek uczniów wykazuje niedojrzałą sprawność ruchową oraz niestabilność postawy. Taka niedojrzałość neuromotoryczna jest często uwarunkowana nagromadzeniem się odruchów pierwotnych (u prawidłowo rozwijających się dzieci odruchy pierwotne występują do szóstego miesiąca życia, a następnie zostają zastąpione reakcjami posturalnymi). Badania wskazują na bezpośredni związek pomiędzy niedojrzałością układu ruchowego a osiągnięciami w szkole. Dzięki odpowiedniemu wsparciu oraz szkoleniom nauczyciele oraz inni specjaliści mogą nauczyć się, jak rozpoznawać oznaki opóźnienia rozwojowego, aby dziecko mogło być skierowane do odpowiedniego terapeuty albo też objęte odpowiednim programem ćwiczeń. Książka stanowi zestaw narzędzi pozwalających: rozpoznać, u których dzieci występują niedojrzałe odruchy, wprowadzić program ćwiczeń fizycznych oraz ocenić wyniki. Książka została podzielona na trzy części: w części pierwszej przedstawiono serię testów przesiewowych dla dzieci w wieku 4-7 lat, pozwalających sprawdzić obecność trzech odruchów, kontrolę równowagi statycznej, koordynację, percepcję wzrokową oraz integrację wzrokowo-ruchową. W części drugiej omówiono podobną serię testów przesiewowych dla dzieci od siódmego roku życia wzwyż. Część trzecia zawiera pełen program ćwiczeń integrujących, który można realizować w pracy z całą klasą lub też z mniejszymi grupami dzieci w trakcie jednego roku szkolnego. Sally Goddard Blythe jest dyrektorem Instytutu Psychologii Neurofizjologicznej (INPP) w Chester, zajmującego się oceną i nadzorem programów wyrównawczych dla dzieci i dorosłych ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, agorafobia i napadami paniki. Jest autorką uznanych publikacji, m.in. Odruchy, uczenie się i zachowanie... (2005), Harmonijny rozwój dziecka (2010), Jak osiągać sukcesy w nauce (2011).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106150 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48886 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 38994 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32340 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Krótkie Wykłady z Psychologii)
Podręcznik wprowadza w teoretyczne podstawy skali, charakteryzuje podtesty skali słownej i skali bezsłownej. Przedstawia ogólne zasady badania Skalą WISC-R, jak również w sposób szczegółowy omawia zasady psychometrycznej i klinicznej interpretacji wyników. Omawia zastosowanie kliniczne skal Wechslera w diagnozie trudności w uczeniu się oraz w badaniu dzieci z upośledzeniem umysłowym, z zaburzeniami mowy i języka, z uszkodzonym słuchem, z nadpobudliwością psychoruchową, z zaburzeniami emocjonalnymi i zaburzeniami zachowania, w diagnozie neuoropsychologicznej, a także w badaniu dzieci specjalnie uzdolnionych. Omawia również praktyczne aspekty badania skalą WISC-R wykorzystując obserwacje i badania własne autorek. Książka skierowana jest wyłącznie do psychologów, zajmujących się profesjonalnie diagnozą psychologiczną oraz studentów psychologii i kierunków pokrewnych. Może być wykorzystywana do nauczania przedmiotów: metody diagnozy psychologicznej, psychologia kliniczna, neuropsychologia, logopedia, pedagogika, surdopedagogika.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42335 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67528 P 5,3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nowe - poszerzone i uaktualnione - wydanie nieocenionej pomocy dla nauczycieli i terapeutów pracujących z dziećmi niepełnosprawnymi intelektualnie pozwoli dokładniej ocenić poszczególne obszary rozwojowe dziecka, a także pomoże w konstruowaniu indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych. Autor więcej uwagi poświęcił dobrej operacjonalizacji poszczególnych prób, aby można było jednoznacznie rozstrzygnąć zaliczenie bądź nie każdego z prezentowanych zadań. Precyzyjniej rozdzielił też sfery rozwojowe na poszczególne skale, co pozwoli lepiej śledzić postępy w rozwoju dzieci wymagających szczególnej opieki. Skale obserwacyjne dotyczą: Ľ percepcji wzrokowej i słuchowej, Ľ dużej i małej motoryki, Ľ koordynacji wzrokowo-ruchowej, Ľ rozwoju społecznego i emocjonalnego, Ľ rozumienia mowy, Ľ wokalizacji i mówienia, Ľ naśladownictwa bezpośredniego i odroczonego, Ľ rozwoju poznawczego, Ľ samodzielności dziecka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 111532, 110909 (2 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40254 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46585 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65641 P 3,2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Opracowanie składa się z dwóch powiązanych ze sobą merytorycznie studiów o charakterze przeglądowym: Studium I Badania nad mową dziecka. Przegląd kierunków i teorii badań nad mową dziecka przedstawia stan, historię oraz główne kierunki badań na tle kierunków głównie lingwistycznych; Studium II Zagadnienie normy rozwojowej werbalnej. Problemy periodyzacji rozwoju mowy z kolei stanowi przegląd polskich badań nad mową dziecka. Znajdują się w nim m.in. przykładowo zinterpretowane przez autora opracowania wyniki badań nad wybranymi aspektami akwizycji systemu językowego dzieci polskich przedstawionych w wybranych pracach wybitnych polskich autorów oraz propozycja autorska nowej periodyzacji rozwoju mowy dziecka. W przeglądzie tym Autor starał się oddać główne kierunki i tendencje rozwojowe badań nad mową dziecka. Mowa dziecka to niezwykle interesujący poznawczo obszar badań, daje bowiem możliwość zbliżenia się do bodaj jednej z najbardziej tajemniczych właściwości istoty ludzkiej, jaka wiąże się z mową i myśleniem. Badając mowę dziecka, próbujemy odpowiedzieć na pytania, które nurtowały ludzi od zawsze: jak ukształtował się język w rozwoju gatunku ludzkiego, jaką rolę odegrał w rozwoju gatunku, jak przebiegał jego rozwój, jaki jest jego wpływ na kształtowanie się osoby, społeczeństwa, kultury, jak język wpływa na rozwój gatunku ludzkiego, co się dzieje, kiedy człowiek mówi, jakie mogą być skutki mówienia i inne. To wszystko możemy obserwować niejako in statu nascendi, obserwując proces kształtowania się mowy małego dziecka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110892 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 40093 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46582 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nie jestem PROJEKTEM ani rodzica, ani nauczyciela. Mam własny POTENCJAŁ i BIOSTRUKTURY (dane od natury), które powodują, że JESTEM taki, jaki jestem. Mam także własne PROBLEMY ROZWOJOWE… Nie mogę zachowywać się jak TY, bo jestem SOBĄ – pomóż mi, jeśli umiesz… Rozwój dziecka przebiega dynamicznie. Czasem jest harmonijny, podręcznikowy, a problemy niemal nie występują. Czasem jest inaczej. To kwestia bardzo indywidualna. W przypadku rozwoju nieharmonijnego i występowania problemów rozwojowych szczególne znaczenie mają uważna obserwacja funkcjonowania dziecka oraz jak najszybsze udzielenie mu odpowiedniej pomocy. Wczesna diagnoza to najlepsza profilaktyka trudności szkolnych i załamania się losów dzieci. [nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 35285 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Diagnozowanie rozwoju małego dziecka. Cz. 1 / Małgorzata Wójtowicz-Szefler. - Wydanie 5. - Warszawa : Difin, 2018. - 162 strony : ilustracje ; 23 cm.
(Engram)
Książka ma charakter przewodnika dla psychologów, pedagogów, studentów lub opiekunów dziecięcych czy rodziców małego dziecka, pozwalającego na poznanie specyficznej sytuacji badania małego dziecka (od urodzenia do 5 roku życia) oraz możliwości wykorzystania narzędzi diagnozy rozwoju zarówno dzieci prawidłowo rozwijających się jak i zagrożonych niepełnosprawnością czy też niepełnosprawnych. Ocena poziomu rozwoju małych dzieci, pozwalająca na uwidocznienie obszarów dobrze i słabo rozwiniętych, ma szczególne znaczenie dla organizowania programów wczesnej interwencji lub wczesnego wspomagania dzieci z trudnościami w rozwoju. W postępowaniu diagnostycznym-interwencyjnym nie powszechnej zgody dotyczącej sposobu w jaki ma być przeprowadzana diagnoza, co powinna obejmować oraz jak powinny być formułowanie wnioski (opinie, orzeczenia) potrzebne do konstruowania skutecznych programów interwencyjnych czy terapeutycznych. Stąd rodzi się potrzeba rozszerzenia wiedzy na temat diagnozowania dziecka od najwcześniejszego okresu życia, gdyż wszyscy specjaliści są zgodni, że szczególnie ważny dla wspomagania rozwoju jest okres pierwszych trzech lat życia dziecka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116797 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 51516 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41906 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 34317 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48949 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 66721 P 5,3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bliźnięta : poradnik dla rodziców / Joanna Tkacz. - Wyd. popr. i uzup. - Poznań : Harbor Point Media Rodzina, cop. 2010. - 431, [1] s. : il. ; 21 cm.
Książka napisana przez mamę bliźniąt, która dzieli się swym bogatym doświadczeniem rodzicielskim z tymi, którzy stają nieoczekiwanie w obliczu podwójnego szczęścia, ale i podwójnych wątpliwości. W tym dowcipnym i zawierającym bardzo praktyczne wskazówki poradniku znajdziemy m.in. informacje o tym, czym charakteryzuje się podwójna ciąża, jak przygotować się do podwójnego porodu, jakie wózki bliźniacze są dostępne na naszym rodzimym rynku, w jaki sposób karmić i kąpać dwa maluszki, czy rozdzielać bliźnięta w szkole i jak je rozróżniać.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107008 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39233 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W niniejszej monografii omówiono cztery testy – WISC, Leiter, IDS i Stanford-Binet – dostępne polskim psychologom i stosowane przez nich przy badaniu dzieci z zaburzeniami neurorozwojowymi: niepełnosprawnością intelektualną, autyzmem, zaburzeniami uczenia się (głównie dysleksją), ADHD oraz zaburzeniami mowy i komunikacji. Praca zawiera wiele ważnych treści przydatnych dla praktyków i przygotowujących się do praktyki studentów. Szczególnie cenne są znajdujące się tu informacje dotyczące właściwości funkcjonowania poznawczego dzieci z różnymi zaburzeniami i trudności, jakie może napotkać diagnosta przeprowadzający z tymi dziećmi badania testowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 35924 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dzieci różnie reagują w rozmaitych sytuacjach i wykształcają swój własny styl życia w zależności os swojego typu. Jest dziecko duszyczka, które po mistrzowsku potrafi wczuć się w innych, dziecko obowiązku, które chętnie się przydaje, dziecko przygód, które z odwagą i zdecydowaniem szuka osobistych doświadczeń oraz dziecko mądra głowa, które dąży do przyswojenia sobie wiedzy. Na wielu obrazowych przykładach autorka przedstawia cztery typy dzieci i pokazuje, jakich szczególnych pomocy potrzebują w nauce i przezwyciężaniu kryzysów. Książka stanowi bardzo cenną pomoc pedagogiczną dla rodziców, wychowawców i nauczycieli szkół podstawowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 102172, 102173 (2 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43743 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Diagnozowanie rozwoju małego dziecka. Cz. 2 / Małgorzata Wójtowicz-Szefler. - Warszawa : Difin, 2020. - 244, [1] strona : wykres ; 23 cm.
(Engram)
Książka stanowi pomoc w doborze trafnych narzędzi do diagnozowania rozwoju i może być wykorzystana przez różnych specjalistów pracujących z dzieckiem od urodzenia do 5. roku życia. Opisane w tej publikacji metody zostały przedstawione z perspektywy doświadczonego praktyka, czyli osoby, która posługuje lub posługiwała się nimi w ramach prowadzonych badań normalizacyjnych lub walidacyjnych, udziału w projektach badawczych, a także w ramach działalności diagnostycznej i terapeutycznej prowadzonej w różnych ośrodkach pomocy dziecku i rodzinie. Oznacza to, że większość z tych metod autorka poznała szczegółowo podczas specjalistycznych szkoleń i zdobyła wymagane uprawnienia diagnostyczne (jeśli do stosowania danej metody były takowe wymagane) lub też zdobywała doświadczenie w posługiwaniu się nimi pod opieką innych specjalistów wyszkolonych w stosowaniu określonej metody.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116798 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 52774 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42381 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 35492 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48950 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67753 P 5,3 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
Znaczny odsetek uczniów wykazuje niedojrzałą sprawność ruchową oraz niestabilność postawy. Taka niedojrzałość neuromotoryczna jest często uwarunkowana nagromadzeniem się odruchów pierwotnych (u prawidłowo rozwijających się dzieci odruchy pierwotne występują do szóstego miesiąca życia, a następnie zostają zastąpione reakcjami posturalnymi). Badania wskazują na bezpośredni związek pomiędzy niedojrzałością układu ruchowego a osiągnięciami w szkole. Dzięki odpowiedniemu wsparciu oraz szkoleniom nauczyciele oraz inni specjaliści mogą nauczyć się, jak rozpoznawać oznaki opóźnienia rozwojowego, aby dziecko mogło być skierowane do odpowiedniego terapeuty albo też objęte odpowiednim programem ćwiczeń. Książka stanowi zestaw narzędzi pozwalających: rozpoznać, u których dzieci występują niedojrzałe odruchy, wprowadzić program ćwiczeń fizycznych oraz ocenić wyniki. Książka została podzielona na trzy części: w części pierwszej przedstawiono serię testów przesiewowych dla dzieci w wieku 4-7 lat, pozwalających sprawdzić obecność trzech odruchów, kontrolę równowagi statycznej, koordynację, percepcję wzrokową oraz integrację wzrokowo-ruchową. W części drugiej omówiono podobną serię testów przesiewowych dla dzieci od siódmego roku życia wzwyż. Część trzecia zawiera pełen program ćwiczeń integrujących, który można realizować w pracy z całą klasą lub też z mniejszymi grupami dzieci w trakcie jednego roku szkolnego. Sally Goddard Blythe jest dyrektorem Instytutu Psychologii Neurofizjologicznej (INPP) w Chester, zajmującego się oceną i nadzorem programów wyrównawczych dla dzieci i dorosłych ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, agorafobia i napadami paniki. Jest autorką uznanych publikacji, m.in. Odruchy, uczenie się i zachowanie... (2005), Harmonijny rozwój dziecka (2010), Jak osiągać sukcesy w nauce (2011).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110060 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 40352 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46640 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64911 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej