Form of Work
Książki
(7)
Status
available
(24)
unavailable
(4)
unknown
(1)
Branch
Wypożyczalnia Piła
(4)
Wypożyczalnia Chodzież
(6)
Wypożyczalnia Czarnków
(4)
Wypożyczalnia Trzcianka
(5)
Czytelnia Trzcianka
(1)
Wypożyczalnia Złotów
(4)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(3)
Czytelnia Wągrowiec
(2)
Author
Skałbania Barbara
(2)
Jasiński Tomasz J
(1)
Kamińska Dorota
(1)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(1)
Tarkowski Zbigniew
(1)
Światowska Aleksandra
(1)
Year
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(2)
Time Period of Creation
2001-
(1)
Country
Poland
(7)
Language
Polish
(7)
Subject
Dziecko
(7)
Diagnoza pedagogiczna
(3)
Dojrzałość szkolna
(3)
Dysleksja i dysgrafia
(3)
Mowa
(3)
Adaptacja społeczna
(2)
Agresywność
(2)
Ankieta
(2)
Dziecko zdolne
(2)
Klasa szkolna (socjol.)
(2)
Przemoc w rodzinie
(2)
Szkolnictwo
(2)
Uczenie się
(2)
Wywiad socjologiczny
(2)
Zachowanie
(2)
Zespół ADHD
(2)
Afazja
(1)
Diagnoza
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Dziecko z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Jąkanie
(1)
Leworęczność
(1)
Logopedia
(1)
Mutyzm
(1)
Rodzina
(1)
Stosunki interpersonalne
(1)
Wczesna interwencja
(1)
Wielojęzyczność
(1)
Genre/Form
Podręczniki
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
7 results Filter
Book
In basket
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 93623 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 45833, 43408 (2 egz.)
Book
In basket
Program stanowi teoretyczne i praktyczne ujęcie zagadnienia niepłynności mowy u dziecka w młodszym wieku. Część teoretyczna zawiera omówienie zagadnienia niepłynności mowy dziecka, w tym porównanie rozwojowej niepłynności mowy i jąkania wczesnodziecięcego. W części praktycznej znajduje się m.in. bogata propozycja zabaw i ćwiczeń przeznaczonych do pracy logopedycznej z dzieckiem. Przejrzysta struktura programu ułatwi jego odbiorcom skuteczne zaplanowanie działań oraz sprzyja uzyskiwaniu zamierzonych efektów pracy profilaktyczno-terapeutycznej z dzieckiem i jego rodziną. Zaproponowany przez Autorkę harmonogram działań oraz plan terapii logopedycznej stanowi pomoc w pracy logopedy, a zamieszczone w programie narzędzia badawcze przeznaczone do pomiaru jakości pracy umożliwią wnikliwe zbadanie efektywności pracy oraz zaplanowanie działań naprawczych tym zakresie. Adresatami programu są logopedzi, terapeuci, nauczyciele oraz rodzice dzieci dotkniętych jąkaniem.
This item is available in 6 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 112030 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 50262 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 37938 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 33409 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. 48037, 46959 (2 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 65454 (1 egz.)
Book
In basket
Język dzieci rozwija się w różnym tempie i nie każde opóźnienie świadczy o zaburzeniu. Kiedy mowa nie pojawia się dość długo, a rówieśnicy już mówią, u rodziców i opiekunów budzi się zrozumiały niepokój. Są tacy, którzy zakładają, że kiedyś w końcu pojawi się sama, ale są i tacy, którzy nie podzielają tego optymizmu. Zadają sobie wówczas kluczowe pytania: „Dlaczego dziecko nie mówi?” oraz „Czy i kiedy zacznie mówić?”. Niestety na te proste pytania nie ma równie prostej odpowiedzi.
This item is available in 4 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Chodzież
All copies are currently on loan: sygn. 52356 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 41639 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 34640 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 67309 (1 egz.)
Book
In basket
(Biblioteka SI)
To publikacja, która ma za zadanie pomóc dzieciom z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego (SPD) w osiągnięciu adekwatnego poziomu samoregulacji (np. dostosowanie stanu pobudzenia zgodnie z napływającymi bodźcami). Publikacja będzie także pomocna podczas przygotowania diagnozy SPD i opracowania tzw. diety sensorycznej. Materiały zawierają plansze do określenia poziomu samoregulacji, a także m.in. bodźców powodujących nadreaktywność słuchową i smakową. Znajduje się w nich również kwestionariusz wrażliwości sensorycznej przeznaczony dla dzieci starszych, nastolatków i dorosłych.
This item is available in 4 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Chodzież
All copies are currently on loan: sygn. 50892 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 33747 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
All copies are currently on loan: sygn. 48102 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 65783 P 3,5 (1 egz.)
Book
In basket
Książka w usystematyzowany sposób przedstawia problemy związane z diagnozowaniem dysleksji. Adresowana jest przede wszystkim do praktyków - psychologów, pedagogów i logopedów, którzy profesjonalnie zajmują się diagnozą tego zaburzenia i innych trudności szkolnych. Prezentowana tu wiedza i rozważania praktyczne mogą być interesujące także dla nauczycieli i rodziców dzieci z problemami w uczeniu się. Wiele przydatnych i aktualnych, a wręcz najnowszych informacji znajdą tu studenci psychologii i pedagogiki oraz wszystkich specjalności pedagogicznych, a także studenci studiów podyplomowych związanych z pomocą psychologiczną i terapią pedagogiczną
This item is available in 5 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 110606, 100640 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
All copies are currently on loan: sygn. 49277 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 37230 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 31006 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. 43335 (1 egz.)
Book
In basket
Polecana publikacja omawia podstawowe założenia metodologiczne procesu diagnostycznego w pracy pedagogicznej oraz próbuje określić zakres kompetencji i obszar badawczy pedagoga. Spór o charakter diagnozy i zakres kompetencyjny między psychologiem a pedagogiem powoduje wycofywanie się pedagogów z działalności diagnostycznej lub ograniczenie ich pracy do diagnostyki edukacyjnej. Celem publikacji jest uświadomienie przyszłym pedagogom znaczenia diagnostyki w przygotowaniu zawodowym oraz kształtowanie wrażliwości i umiejętności związanych z procesem diagnozowania w pracy terapeutyczno-wychowawczej. Adresatami książki są studenci kierunków pedagogicznych, nauczycielskich, którzy w przyszłości podejmą pracę pedagogiczną z dziećmi i młodzieżą, może też być wykorzystywana przez pedagogów i nauczycieli w samokształceniu i doskonaleniu zawodowym połączonym z kształtowaniem refleksji nad własnym profesjonalizmem zawodowym. Analiza literatury pozwala na pełniejszą ocenę dotychczasowych działań i ich odpowiednią weryfikację. Rozwijanie refleksji zawodowej to istotny element samokształcenia, którego celem jest stałe doskonalenie pracy i zwiększanie jej skuteczności. Autorka ma nadzieję, że książka będzie pomocna w podnoszeniu jakości kształcenia przyszłych kadr pedagogicznych.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Trzcianka
All copies are currently on loan: sygn. 31560 (1 egz.)
Czytelnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 31559 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. 44433 (1 egz.)
Book
In basket
Polecana publikacja omawia podstawowe założenia metodologiczne procesu diagnostycznego w pracy pedagogicznej oraz próbuje określić zakres kompetencji i obszar badawczy pedagoga. Spór o charakter diagnozy i zakres kompetencyjny między psychologiem a pedagogiem powoduje wycofywanie się pedagogów z działalności diagnostycznej lub ograniczenie ich pracy do diagnostyki edukacyjnej. Celem publikacji jest uświadomienie przyszłym pedagogom znaczenia diagnostyki w przygotowaniu zawodowym oraz kształtowanie wrażliwości i umiejętności związanych z procesem diagnozowania w pracy terapeutyczno-wychowawczej. Adresatami książki są studenci kierunków pedagogicznych, nauczycielskich, którzy w przyszłości podejmą pracę pedagogiczną z dziećmi i młodzieżą, stąd w książce posłużono się określeniami "nauczyciel", "pedagog" jako osoby dokonujące diagnozy pedagogicznej. Publikacja może też być wykorzystywana przez pedagogów i nauczycieli w samokształceniu i doskonaleniu zawodowym połączonym z kształtowaniem refleksji nad własnym profesjonalizmem zawodowym. Analiza literatury pozwala na pełniejszą ocenę dotychczasowych działań i ich odpowiednią weryfikację. Rozwijanie refleksji zawodowej to istotny element samokształcenia, którego celem jest stałe doskonalenie pracy i zwiększanie jej skuteczności. Autorka ma nadzieję, że książka będzie pomocna w podnoszeniu jakości kształcenia przyszłych kadr pedagogicznych. Książka podejmuje kilka ważnych obszarów tematycznych pod kątem teoretyczno-pragmatycznym. Jej celem jest zapoznanie z założeniami teoretycznymi procesu diagnozowania oraz przedstawienie praktycznych rozwiązań diagnozy pedagogicznej. Część pierwsza zawiera teoretyczno-metodologiczne podstawy diagnozy w ujęciu określonych teorii i koncepcji badań w obszarze wybranych subdyscyplin pedagogicznych.
This item is available in 5 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 103537 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 47389 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 38057 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 63384 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 63385 P 2,5 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again