Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(4)
Forma i typ
Książki
(4)
Dostępność
dostępne
(14)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(3)
Wypożyczalnia Chodzież
(2)
Wypożyczalnia Czarnków
(3)
Wypożyczalnia Trzcianka
(1)
Wypożyczalnia Złotów
(3)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(3)
Autor
Byra Stanisława
(1)
Chodkowska Maria
(1)
Jakubowicz-Bryx Anna
(1)
Janus-Sitarz Anna
(1)
Karwowska-Struczyk Małgorzata
(1)
Sobierańska Dorota
(1)
Szpotowicz Magdalena
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(1)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Temat
Agresywność
(2)
Grupy rówieśnicze
(2)
Język angielski
(2)
Język polski
(2)
Nauczyciele
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Asertywność
(1)
Autorytet
(1)
Bezdomność
(1)
Bezrobocie
(1)
Czytanie
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dysortografia
(1)
Dystans społeczny
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko wiejskie
(1)
Emigracja
(1)
Freinet, Célestin
(1)
Geometria
(1)
Herbert, Zbigniew
(1)
Języki
(1)
Klasa szkolna (socjol.)
(1)
Kobieta
(1)
Kotarbiński, Tadeusz
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Lektura szkolna
(1)
Marginalizacja społeczna
(1)
Matematyka
(1)
Mowa
(1)
Muzykoterapia
(1)
Młodzież niepełnosprawna
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele języka polskiego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Nierówności społeczne
(1)
Oceny szkolne
(1)
Oświata
(1)
Pisanie
(1)
Praca domowa ucznia
(1)
Programy wychowania przedszkolnego
(1)
Przyroda
(1)
Rodzice
(1)
Społeczeństwo
(1)
Stosunki interpersonalne
(1)
Wieś
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Wykluczenie społeczne
(1)
Zachowanie
(1)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(1)
Zespół ADHD
(1)
Temat: czas
1989-
(2)
Gatunek
Legendy i podania
(1)
Literatura dziecięca
(1)
4 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Pierwsza część książki została poświęcona omówieniu szerokiego spektrum zagadnień związanych z językiem, ponieważ kompetencje leksykalne traktuję jako element składowy ogólnej sprawności językowej ucznia. W rozdziale drugim zaprezentowano procedurę badań własnych. Określam założenia badań, formułuję problemy i hipotezy badawcze wraz z ich teoretycznymi podstawami, a także określam metodykę przeprowadzanych badań. Wskazuję na kompetencje leksykalne uczniów edukacji wczesnoszkolnej jako na przedmiot poczynań badawczych, zaś założony cel to określenie różnorodnych determinantów zasobu słownictwa na tym poziomie nauczania. Szczegółowo przedstawione są definicje, wskaźniki, kryteria, kategorie i operacjonalizacja zmiennych, takich jak: kompetencje leksykalne, słownik czynny i bierny dziecka, zasób leksykalny podręczników, ćwiczenia słownikowo-frazeologiczne oraz środowisko rodzinne i szkolne. Kolejny, trzeci rozdział, poświęciłam wnikliwemu przedstawieniu rezultatów badań empirycznych. Ostatnia część pracy to weryfikacja założonych na wstępie hipotez badawczych. W rozdziale tym sformułowałam również wnioski nasuwające się po dokonaniu analizy i interpretacji wyników badań. Starałam się także każdorazowo zaproponować wskazania dla praktyki edukacyjnej wynikające z wysuniętych wniosków końcowych. Książka ma charakter monografii naukowej. Sądzę jednak, iż może zainteresować wszystkich, którzy widzą potrzebę doskonalenia kompetencji leksykalnych uczniów wczesnej edukacji, a więc zarówno pedagogów, jak i językoznawców, lingwistów, a także studentów i czynnych nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej. Może być również adresowana do rodziców, których wpływ na rozwój leksyki dziecka w pierwszym okresie rozwoju jest szczególnie ważny. Sądzę zatem, że publikacja ta znajdzie szeroki krąg odbiorców i stanie się dla nich elementem inicjującym lub wspomagającym starania o nabywanie przez dziecko w młodszym wieku szkolnym wysokich kompetencji leksykalnych, które stanowią przecież dla nich bazę dla poruszania się w otaczającym je świecie informacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106296 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja Nauczycielska Polonisty. T.3 / red. Anna Janus-Sitarz)
Trzeci tom z serii äEdukacja nauczycielska polonistyö: Doskonalenie warsztatu nauczyciela polonisty powstał we współpracy metodyków, pedagogów i psychologów, którzy piszą o specyficznych trudnościach w uczeniu się dzieci, rozmaitych zaburzeniach ich zachowań, o problemie nieczytania przez uczniów lektur szkolnych, a także lekceważeniu kultury wysokiej i tradycji historycznej. Artykuły przynoszą konkretne rady, dotyczące diagnozowania i terapii wobec dziecka dyslektycznego, pracy w klasach integracyjnych i radzenia sobie z agresją uczniów. Autorzy podają propozycje sposobów kształcenia sprawności czytania i rozumienia czytanego tekstu, walki z brykami, stwarzania sytuacji motywujących do lektury, rozwijania fascynacji czytelniczych, organizacji procesu nauczania: planowania, zadawania pracy domowej, stawiania pytań, oceniania prac pisemnych. Poddają krytyce różne style nauczania, zachęcają polonistów do kultury dialogu i doskonalenia warsztatu interpretatora tekstu literackiego oraz do rozwijania własnej twórczości w roli autorów programów nauczania, podręczników szkolnych i innych tekstów dydaktycznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49616 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38529 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44687 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63911 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sięganie przez pedagogów zarówno do teorii, jak i metodologii socjologicznej znacząco rozszerzyło zakres eksploracji pedagogicznych i wzbogaciło ich efekty. Wydaje się jednak, że ciągle możliwości te nie są do końca wykorzystane. Jednym z takich mało rozpoznanych w pedagogice nurtów socjologii, ukierunkowujących badania diagnozujące i wyjaśniające mechanizmy życia społecznego, jest teoria dystansu społecznego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106091 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38941 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45085 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64544 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W ostatnim dwudziestoleciu, począwszy od przemian ustrojowych w 1989 roku, było wiele prób zmierzających do udoskonalenia polskiej edukacji. Zaczęło się od 1992 r., czyli przekazania zarządzania edukacją władzom lokalnym. Później w latach 1999 i 2009 nastąpiły jej kolejne reformy. Autorzy tego tomu, który poświęcony jest edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej należą do grupy osób, których wiedza i działalność zawodowa wpływają na rozwój oświaty w Polsce. Jak widzą ten problem z perspektywy dnia dzisiejszego, zobaczą czytelnicy w tej publikacji. Znajdują się tu teksty analityczne i krytyczne, oceniające między innymi ostatnie działania reformatorów, wskazujące dalsze kierunki rozwoju oświaty w Polsce, zaczynając od spraw najważniejszych relacji nauczyciela z dziećmi i umiejętnej współpracy nauczycieli z rodzicami. W sumie teksty prezentują współczesny obraz edukacji oferowanej dzieciom od 3. do 10. roku życia, proponują jednocześnie stałą debatę na temat jej dalszego rozwoju.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104475 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 47973 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38462 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31788 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44544 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63525, 63324 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej