Form of Work
Książki
(27)
Publikacje naukowe
(3)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Proza
(1)
Status
available
(60)
unavailable
(2)
Branch
Wypożyczalnia Piła
(19)
Czytelnia Piła
(1)
Wypożyczalnia Chodzież
(8)
Wypożyczalnia Czarnków
(9)
Wypożyczalnia Trzcianka
(5)
Czytelnia Trzcianka
(1)
Wypożyczalnia Złotów
(7)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(9)
Czytelnia Wągrowiec
(2)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(1)
Author
Szkudlarek Tomasz
(5)
Śliwerski Bogusław
(5)
Dymara Bronisława
(3)
Denek Kazimierz
(2)
Malmon Agnieszka
(2)
Szczepska-Pustkowska Maria
(2)
Andrukowicz Wiesław
(1)
Antoszewska Beata
(1)
Biel Krzysztof
(1)
Bilińska-Suchanek Ewa
(1)
Boizard Sophie
(1)
Brenifier Oscar
(1)
Błaszczyk Ilona
(1)
Chałas Krystyna
(1)
Cieślik Elżbieta
(1)
Devaux Clément
(1)
Fabiś Artur
(1)
Kamińska-Maurugeon Magdalena
(1)
Kantor Ryszard
(1)
Klus-Stańska Dorota
(1)
Kusztal Justyna
(1)
Matysiak-Błaszczyk Agata
(1)
Matysiuk Renata
(1)
Michałowski Stanisław Czesław
(1)
Modrzewski Jerzy
(1)
Morszczyńska Urszula
(1)
Morszczyński Wojciech
(1)
Murzyn Andrzej
(1)
Piquemal Michel
(1)
Pobojewska Aldona
(1)
Preuss-Kuchta Lucyna
(1)
Przybyliński Sławomir
(1)
Pucko Edward
(1)
Pulinowa Maria
(1)
Rosa Ryszard
(1)
Skowroński Tymek
(1)
Sobieraj Helena
(1)
Sobkowiak Tadeusz
(1)
Speck Otto
(1)
Wiatrowska Leokadia
(1)
Widzowska Agata
(1)
Włodarczyk Ewa
(1)
Łopatkowa Maria
(1)
Year
2010 - 2019
(16)
2000 - 2009
(8)
1990 - 1999
(3)
Time Period of Creation
2001-
(4)
Country
Poland
(27)
Language
Polish
(25)
unknown (po)
(2)
Audience Group
Dzieci
(2)
9-13 lat
(1)
Dorośli
(1)
Młodzież
(1)
Demographic Group
Literatura polska
(1)
Subject
Dziecko
(15)
Wychowanie
(12)
Pedagogika
(6)
Kształcenie
(5)
Postmodernizm
(5)
Antypedagogika
(4)
Filozofia
(4)
Wartość
(4)
Gry i zabawy
(3)
Prawa dziecka
(3)
Wychowanie do wartości
(3)
Cierpienie
(2)
Dzieci
(2)
Kara (psychol.)
(2)
Kultura
(2)
Młodzież
(2)
Nauczanie
(2)
Socjalizacja
(2)
Studenci
(2)
Zachowanie
(2)
Zło
(2)
Agresywność
(1)
Altruizm
(1)
Antropologia
(1)
Autyzm
(1)
Bajka i baśń polska
(1)
Bioetyka
(1)
Ból
(1)
Chorzy w stanach terminalnych
(1)
Czas wolny od pracy
(1)
Czytelnictwo
(1)
Dobro
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Doświadczenie (filozofia)
(1)
Duchowość katolicka
(1)
Dyscyplina szkolna
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko ulicy
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Filozofowanie z dziećmi
(1)
Grupy społeczne
(1)
Inność
(1)
Język polski
(1)
Kobieta
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Kret
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Macierzyństwo
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół
(1)
Małżeństwo
(1)
Mediacja (socjologia)
(1)
Miasta
(1)
Nagrody
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Odrzucenie rówieśnicze
(1)
Ojcostwo
(1)
Osobowość
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Oszustwo szkolne
(1)
Partnerstwo lokalne
(1)
Patologia społeczna
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Pedagogika wczesnoszkolna
(1)
Postawy
(1)
Prawa człowieka
(1)
Przestępczość
(1)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(1)
Przyjaźń
(1)
Rehabilitacja medyczna
(1)
Rodzeństwo
(1)
Rozwój emocjonalny
(1)
Różnicowanie płciowe
(1)
Sekty i ruchy religijne
(1)
Seneca, Lucius Annaeus
(1)
Stoicyzm
(1)
Stosunki interpersonalne
(1)
Szkolnictwo
(1)
Teatr dziecięcy i młodzieżowy
(1)
Teatr japoński
(1)
Technika
(1)
Teoria poznania
(1)
Tolerancja
(1)
Tożsamość osobista
(1)
Tożsamość społeczna
(1)
Trudne sytuacje życiowe
(1)
Ubóstwo
(1)
Uczucia
(1)
Uexküll, Jakob von
(1)
Więźniowie
(1)
Wychowanie dzieci
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Wykluczenie społeczne
(1)
Władza
(1)
Zabawki
(1)
Zdolności
(1)
Subject: time
2001-
(2)
1-100
(1)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Subject: place
Rzym
(1)
Genre/Form
Praca zbiorowa
(2)
Bajki i baśnie
(1)
Cytaty
(1)
Kamishibai
(1)
Książka dla małych dzieci
(1)
Książka obrazkowa
(1)
Książka obrazkowa (picturebook)
(1)
Książki obrazkowe
(1)
Monografia
(1)
Opowiadania i nowele dla dzieci
(1)
Opracowanie
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Pomoce dydaktyczne
(1)
Publikacje dla dzieci
(1)
Wydawnictwa dla dzieci
(1)
Wydawnictwa dla dzieci i młodzieży
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(4)
Filozofia i etyka
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Medycyna i zdrowie
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
27 results Filter
Book
In basket
Książka składa się z czterech rozdziałów, które prowadzą czytelnika od najbardziej ogólnych kwestii związanych z badaniami nad dzieckiem i dzieciństwem ku szczegółowym analizom skoncentrowanym na tym fragmencie dziecięcej filozofii życia, w którym odnajdujemy dziecięce światy wartości i wyrastające z nich obrazy władzy. Już sam tytuł opracowania sygnalizuje rozległość prezentowanej tu przestrzeni myślowej, z pogranicza filozofii dzieciństwa, pedagogiki ogólnej i politologii. Rozdział I, Studia nad dzieciństwem - szkic przestrzenny, obejmuje obszerną problematykę studiów skoncentrowanych na dziecku i dzieciństwie. Sięga ku ich początkom i tworzącym je prekursorom, próbuje uchwycić ich granice dawne i obecne, rozróżniając przy tym filozofię dzieciństwa i badania nad nim. Rozdział II, Od dziecka jako projektu do dziecka-filozofa, prezentuje trzy pedagogiczne wizje dziecka i dzieciństwa, które pośrednio zostały wyprowadzone z modeli wychowania, stworzonych przez szwajcarskiego pedagoga Hansa Saner i poddane namysłowi przez Bogusława Śliwerskiego w książce Pedagogika dziecka. W tej części przedstawiono analizę badań prowadzonych w grupie młodych ludzi w Polsce i w Szwecji, a dotyczącą ich obrazu życia społeczno-politycznego, rozumienia znaczenia i funkcji władzy formalnej i nieformalnej, wyznawanych wartości, możliwości działania. Część badawczą pracy tworzy jeden rozdział. Autorka w interesujący i bogato ilustrowany przykładami sposób opisuje dziecięcy obraz władzy - władz centralnych i lokalnych, formalnych i nieformalnych, legitymizacji władzy oraz świat wartości uznawanych przez młodzież szwedzką i polską. Każdy podrozdział kończy się podsumowaniem i wskazaniem podobieństw i różnic w poglądach polskiej i szwedzkiej młodzieży. A całość rozdziału empirycznego to próba zebrania i opisania w sposób syntetyczny najważniejszych wyników.
This item is available in 4 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 104521 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 47884 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 38098 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 63806 (1 egz.)
Book
In basket
(Dzieci Filozofują)
Dzieci często zadają pytania mające naturę pytań filozoficznych. Dlaczego ludzie umierają? Dlaczego muszę słuchać rodziców? Dlaczego na świecie są wojny? Wobec takich pytań dorośli niejednokrotnie czują się bezradni. Nie wiedzą, w jaki sposób rozmawiać z dziećmi na trudne tematy, jakich udzielić odpowiedzi. Bo też czy istnieją jednoznaczne odpowiedzi? Seria skonstruowana jest w formie rozmowy dzieci i dorosłych. Wykorzystując naturalną prostotę dziecięcych pytań i odpowiedzi, otwiera drzwi do odwiecznych filozoficznych problemów, takich jak znaczenie życia, etyka, emocje, tożsamość czy świadomość. Każdy tom zawiera sześć ważnych pytań. Każde pytanie prowadzi do sześciu możliwych odpowiedzi, których mogłoby udzielić dziecko. Z kolei każda odpowiedź prowadzi do kilku nowych pytań, które w jakiś sposób podważają wcześniejszą odpowiedź. A wszystko to w odniesieniu do codziennego życia dziecka.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 108012 (1 egz.)
Book
In basket
(Muchomor - Filozofia)
"Mędrcy do dzieci" to kolejny tom bestsellerowej serii "Bajki Filozoficzne", dzieki której dzieci uczą się myśleć i poznają najważniejsze słowa współczesnych i dawnych myślicieli. Matka Teresa, Sokrates, Ghandi, Dalajlama, Seneka, św Augustyn, Elie Wiesel , Martin Luther King mówią o tym, czym jest pokój, szcęście, przyjaźń, braterstwo... Ich słowa zostały zobrazowane mini scenkami, a ich dokonania zostały opisane w krótkich biogramach, dodanych na końcu ksiązki. Lektura obowiązkowa!
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 34903 (1 egz.)
Book
In basket
Stąd niniejsza książka nie jest typowym poradnikiem odpowiadającym na praktyczne pytania typu "jak", nie jest również typowym podręcznikiem historiozoficznym zbierającym wszystkie możliwe teorie i pytania typu "co", a tym bardziej nie jest typowym dziełem zasad i reguł kanonicznych odpowiadających apodyktycznie na najważniejsze pytania typu "dlaczego". Chociaż w jakiejś mierze stara się odpowiedzieć na nie wszystkie jednocześnie, jakby powiedział Erich Fromm, w metajęzyku logiki paradoksalnej, aby w każdym kroku rodzica, opiekuna, wychowawcy i nauczyciela ukazywać możliwie największą głębię i dynamikę rozwoju oraz strukturalną złożoność przeciwstawnych procesów edukacyjnych. Z jednej strony, ma prowadzić do ukazania najnowszych tendencji, strategii i technik stymulowania zdolności, a z drugiej - wzbudzić refleksję nad historią tego, co istotne w edukacji człowieka; z jednej strony, ma pokazać wielowątkową i wielowarstwową rolę edukowanych, a z drugiej - przedstawić bardzo złożoną i odpowiedzialną rolę edukujących w procesie współtworzenia osobowości dziecka na miarę jego talentu, a nawet geniuszu. Powinno to zainteresować nie tylko faktycznych rodziców i wychowawców, ale również potencjalnych rodziców i tych, którzy mogą i powinni z nimi współpracować: studentów pedagogiki, nauczycieli, opiekunów społecznych, urzędników, dziennikarzy czy polityków, w trudnym procesie optymalnego rozwijania i formowania każdej ludzkiej istoty...[...] Niniejsza książka rozczaruje tego czytelnika, który oczekuje na podstawie atrakcyjnego jej tytułu gotowych (p)odpowiedzi, wskazówek czy metod, dzięki którym mógłby uczynić ze swojego dziecka geniusza. Autor sam o książce pisze tak: Z jednej strony ma ona prowadzić do ukazania najnowszych tendencji, strategii i technik stymulowania zdolności, a z drugiej strony ma wzbudzić refleksję nad historią tego, co istotne w edukacji człowieka, z jednej strony ma pokazać wielowątkową i wielowarstwową rolę edukowanych, z drugiej strony bardzo złożoną i odpowiedzialną rolę edukujących, w procesie współtworzenia osobowości dziecka na miarę jego talentu, a nawet geniuszu.
This item is available in 4 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 105769 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 48290 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 32201 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 65612 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 42595 (1 egz.)
Book
In basket
(Nauczyciele Nauczycielom / red.nauk. Barbara Dymara ; 15)
Niniejsza książka jest XV tomem serii Nauczyciele-Nauczycielom, a zarazem drugą, obszerną częścią opracowania "Dziecko w świecie wartości". Tom ten składa się z pięciu części prezentujących bogactwo spojrzeń na problematykę wartości i wartościową edukację. Poszukiwanie ładu umysłu i serca jako drogi do wartości nad wartościami, którą jest szczęście stanowi główny wątek całej książki, a zarazem podstawę dociekań w rozdziale pierwszym. Szczególne miejsce w książce zajmuje prezentacja tzw. "pedagogiki serca". Pozycja ta dowodzi, że pedagogika serca, oparta na miłości generuje wiele innych wartości takich jak: życzliwość, współdziałanie, tolerancja, prawdomówność. Część druga prezentuje istotę pedagogiki serca, określa jej program oraz relacje między dziećmi a dorosłymi, akcentuję, że analfabetyzm emocjonalny dorosłych stanowi wielkie zagrożenie dla wychowania dziecka w szacunku do wartości, zawiera także opisy działań wychowawczych nawiązujących do konkretnych sytuacji. Część trzecia odsłania głębszy wymiar edukacji i znaczenie humanistycznego kształcenia, ukazuje proces przezwyciężania instrumentalnego podejścia do przyrody i nauki o Ziemi na rzecz kształtowania całościowego obrazu świata. Część czwarta uzasadnia potrzebę humanizacji społeczeństwa informacyjnego, mówi o potrzebie odbudowy przystani, jaka jest rodzina, uzależnieniu od gazety, radia, telewizji i komputera. Część piąta kontynuuje tę tematykę w aspekcie informacyjnym i edukacyjnym.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 42596 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 40451 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 63650 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 98402 (1 egz.)
Book
In basket
Idea praw i wolności człowieka jest jedyną ideą, która zyskała sobie powszechne uznanie po II wojnie światowej. Kwestia ta wywołuje obecnie, na początku XXI wieku olbrzymie zainteresowanie filozofów i uczonych, uwikłana jest w wiele znaczeń i kontekstów (antropologicznych, epistemologicznych, metodologicznych, aksjologicznych, pedagogicznych i innych) wymagających całościowego (holistycznego i kompleksowego) ujęcia, a jednocześnie wskazania tego, co ważne i swoiste dla teorii pedagogicznych. To samo zadanie odnieść można do praktyki praw człowieka dziecka, która w krajach demokratycznych, a zwłaszcza w krajach Unii Europejskiej wkomponowana jest w cały system oddziaływań (politycznych, gospodarczych, kulturalnych, edukacyjnych i innych) mających na celu stworzenie strefy wolności, bezpieczeństwa i spra\viedliwości zbudowanej na nierozdzielnych, powszechnych zasadach ludzkiej godności, wolności, równości i solidarności.]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 107668 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in 5 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 87041, 87040, 87039 (3 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 41557 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 33719 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 29325 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 59393 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 56888 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. 43370 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 101600 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in 4 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 80482, 80481 (2 egz.)
Czytelnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 80483 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. 38250, 37914 (2 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 60257, 54294, 54293 (3 egz.)
Book
In basket
(Engram)
Cierpienie to fenomen nieodmiennie związany z ludzką egzystencją nieomal od początku jej ontogenezy aż po tanatogenezę. Czasem cierpienie trwa krótko i bywa znośne. Innym razem zdaje się nie mieć końca, przygniata człowieka swoim nadmiarem oraz konsternuje bezcelowością. Inni z kolei w cierpieniu dostrzegają sens życia (Frankl), czy narzędzie Boga do napominania ludzi (Lewis). Przed cierpieniem nikt nie może uciec, ani znaleźć dla siebie schronienia. To zjawisko powszechne i nieustannie budzące myśl z uśpienia. W publikacji zagadnienie cierpienia zostało omówione w interdyscyplinarnej perspektywie. Takie szerokie podejście umożliwia pełniejszy ogląd fenomenu cierpienia i uchwycenie całej jego złożoności. Celem publikacji są nie tylko poszukiwania natury poznawczej, lecz również dociekania o charakterze terapeutycznym, pedagogicznym oraz społecznym. Publikacja stwarza specjalistom z różnych dziedzin odpowiednie forum do wymiany własnych poglądów na temat cierpienia oraz przedyskutowania stopnia skuteczności metod mierzenia się z nim.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Piła
All copies are currently on loan: sygn. 112422 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 45674 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 36334 (1 egz.)
Book
In basket
(Nauczyciele - Nauczycielom ; t. 14)
Książka ujmuje problematykę wartości w szerokim zakresie. Ukazuje ich znaczenie dla edukacji, wydobywa istotne cechy samego pojęcia "wartości", przedstawia "typy omówień" funkcjonujące w literaturze i mowie potocznej, systematyzuje klasy wartości i przybliża, na podstawie wnikliwie opracowanych wyników badań, aksjologiczne barwy dziecięcego świata. To właśnie może stanowić o jej sile oddziaływania i użyteczności w wychowywaniu zarówno w szkole, jak i rodzinie. Końcowa część książki prezentuje sposoby wprowadzania dziecka w świat wartości rodzinnego domu, w którym stanowią one "nieodzowną busolę życia". Część pierwsza jest syntetycznym ujęciem dotyczącym sposobów definiowania pojęcia "wartości" i poszukiwania jego istotnych cech z punktu widzenie różnych dyscyplin naukowych. Akcentuje znaczenie rozpoznawania i wyjaśniania wartości za pomocą odpowiednio dobranych technik i narzędzi. Część druga akcentuje nieobecne jak dotąd w pedagogicznej aksjologii widzenie świata wartości przez dziecko. Część trzecia prezentuje cechy rodziny jako pierwotnego środowiska życia, w którym dziecko przyswaja pewne wartości, zaś wybory, których musi dokonywać dziecko, mogą być tylko wówczas korzystne, jeżeli będą prowadzić do samoakceptacji i więzi z podstawowymi wartościami: miłością, życzliwością i zrozumieniem.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 105200/Cz.1 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 63587 (1 egz.)
Book
In basket
(Nauczyciele - Nauczycielom ; t. 15)
Książka jest drugą, obszerną częścią opracowania. Tom ten składa się z pięciu części prezentujących bogactwo spojrzeń na problematykę wartości i wartościową edukację. Poszukiwanie ładu umysłu i serca jako drogi do wartości nad wartościami, którą jest szczęście stanowi główny wątek całej książki, a zarazem podstawę dociekań w rozdziale pierwszym. Szczególne miejsce w książce zajmuje prezentacja tzw. "pedagogiki serca". Pozycja ta dowodzi, że pedagogika serca, oparta na miłości generuje wiele innych wartości takich jak: życzliwość, współdziałanie, tolerancja, prawdomówność. Część druga prezentuje istotę pedagogiki serca, określa jej program oraz relacje między dziećmi a dorosłymi, akcentuje, że analfabetyzm emocjonalny dorosłych stanowi wielkie zagrożenie dla wychowania dziecka w szacunku do wartości, zawiera także opisy działań wychowawczych nawiązujących do konkretnych sytuacji. Część trzecia odsłania głębszy wymiar edukacji i znaczenie humanistycznego kształcenia, ukazuje proces przezwyciężania instrumentalnego podejścia do przyrody i nauki o Ziemi na rzecz kształtowania całościowego obrazu świata. Część czwarta uzasadnia potrzebę humanizacji społeczeństwa informacyjnego, mówi o potrzebie odbudowy przystani, jaka jest rodzina, uzależnieniu od gazety, radia, telewizji i komputera. Część piąta kontynuuje tę tematykę w aspekcie informacyjnym i edukacyjnym.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 105201/Cz.2 (1 egz.)
Book
In basket
(Edukacja dla Mądrości)
Główną zaletą książki jest doskonała precyzja (bez zbędnych, nazbyt formalnych odniesień) w ujmowaniu trudnych zagadnień filozoficznych i wysoki poziom rozważań merytorycznych. Napisana jest przez praktyka, ale głęboko świadomego obszernego zaplecza teoretyczno-konceptualnego, stojącego za konkretnymi rozwiązaniami. To nie tylko wykład określonej metody kształcenia, ale również, a może przede wszystkim – potężna etyka. To nie tylko technika – jak uczyć – ze szczególnym podkreśleniem nauczania – etyki, ale również, a może bardziej podstawowe – przesłanie moralne, które winno towarzyszyć każdemu nauczycielowi. Tym ważniejsze, że nie ograniczone do jednego kontekstu idei (przeświadczeń światopoglądowych), ale przedstawiającego, jak funkcjonować w zróżnicowaniu tych właśnie idei. Z recenzji prof. nadzw. dr. hab. Macieja Woźniczki
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 116042 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 52176 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 35085 (1 egz.)
Book
In basket
Teoretyczne podstawy cierpienia 1. Pojęcie cierpienia i jego ogólna charakterystyka 2. Chrześcijański sens cierpienia 3. Źródła i rodzaje cierpienia 4. Cierpienie graniczne jako szczególny rodzaj cierpienia 5. Postawy człowieka wobec cierpienia 6. Specyfika cierpienia dzieci i młodzieży II. Aksjologiczny wymiar cierpienia 1. Pojęcie wartości 2. Wartość cierpienia 3. Funkcje cierpienia w życiu człowieka III. Cierpienie badanej młodzieży i jego implikacje aksjologiczne 1. Doświadczanie cierpienia przez badanych - ilościowy rozmiar zjawiska i jego przyczyny 2. Postawy, zachowania i zmiany aksjologiczne w doświadczaniu cierpienia 2.1. Śmierć bliskiej osoby 2.2. Choroba bliskiej osoby źródłem cierpienia 2.3. Cierpienie w sytuacji zawodu miłosnego 2.4. Cierpienie fizyczne 2.5. Przemoc ze strony rówieśników i zranienie przez inne osoby 2.6. Choroba własna 2.7. Cierpienie wielostronne IV. Pedagogia cierpienia 1. Antropologiczne podstawy pomocy w cierpieniu 2. Podmioty wychowania wobec cierpienia 2.1. Młody człowiek wobec własnego cierpienia 2.2. Rodzina wobec cierpienia dziecka 2.3. Nauczyciel-wychowawca wobec cierpienia wychowanka 2.4. Grupy rówieśnicze i wspólnotowe wobec cierpienia młodego człowieka.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 114125 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 41363 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. 39179, 39123, 38729 (3 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again