Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(49)
Forma i typ
Artykuły
(39)
Publikacje dydaktyczne
(12)
Książki
(10)
Publikacje fachowe
(9)
Publikacje naukowe
(7)
Dostępność
dostępne
(26)
wypożyczone
(5)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(5)
Czytelnia Piła
(1)
Wypożyczalnia Chodzież
(4)
Wypożyczalnia Czarnków
(4)
Wypożyczalnia Trzcianka
(6)
Wypożyczalnia Złotów
(5)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(3)
Czytelnia Wągrowiec
(3)
Autor
Łoskot Małgorzata
(5)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(2)
Michalak Karolina
(2)
Łuba Małgorzata
(2)
Charbicka Magdalena
(1)
Drozdowski Leszek
(1)
Dziubak Eliza
(1)
Franków Łukasz
(1)
Gardian-Miałkowska Renata
(1)
Garstka Tomasz
(1)
Goetz Magdalena
(1)
Gomułka Elżbieta
(1)
Jarosz Ewa
(1)
Jauer - Niworowska Olga
(1)
Jezierska Joanna
(1)
Klaczak Marzena
(1)
Kochan - Wójcik Marta
(1)
Koszyk Krystyna
(1)
Krawczyk Anna
(1)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(1)
Luszczynski Hubert
(1)
Majewicz Piotr
(1)
Miturska Ewa
(1)
Morozewicz Marzanna
(1)
Paszkiewicz Aneta
(1)
Piotrowska Małgorzata
(1)
Polak-Janik Ewelina
(1)
Riebisch Roswitha
(1)
Rodacka Dominika
(1)
Rusaczyk Janusz
(1)
Saramowicz Anna
(1)
Siemionow Justyna
(1)
Sobolewska Maria
(1)
Sowa-Behtane Ewa
(1)
Sękowski Andrzej Edward
(1)
Wierzchosławska Anna
(1)
Wojewódzka Barbara
(1)
Wysocka Ewa
(1)
Wójcik-Zdyb Anna
(1)
Wójtowicz-Szefler Małgorzata
(1)
Zając Dorota
(1)
Zielińska Maja
(1)
Zwierzyńska Elżbieta
(1)
Łosiewicz Aneta
(1)
Żukowska Anna Marta
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(17)
2010 - 2019
(15)
2000 - 2009
(13)
1990 - 1999
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(31)
Kraj wydania
Polska
(49)
Język
polski
(49)
Odbiorca
Nauczyciele
(16)
Pedagodzy
(14)
Pedagodzy szkolni
(6)
Specjaliści terapii uzależnień
(5)
Terapeuci
(5)
Psycholodzy
(3)
Dyrektorzy szkół
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Lekarze
(1)
Nauczyciele plastyki
(1)
Nauczyciele techniki
(1)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(1)
Rodzice
(1)
Sportowcy
(1)
Studenci
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Wychowawcy
(1)
Wychowawcy klas
(1)
Temat
Diagnoza psychologiczna
(26)
Diagnoza pedagogiczna
(24)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(9)
Uczniowie
(7)
Diagnoza
(3)
Dziecko niepełnosprawne
(3)
Metodologia
(3)
Pedagogika resocjalizacyjna
(3)
Psychoterapia
(3)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(3)
Badania naukowe
(2)
Badania oświatowe i pedagogiczne
(2)
Diagnoza psychologiczno-pedagogiczna
(2)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Dzieci - rozwój
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(2)
Edukacja włączająca
(2)
Metody nauczania
(2)
Młodzież trudna
(2)
Neuropsychologia
(2)
Profilaktyka szkolna
(2)
Rodzice
(2)
Rodzina
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(2)
Szkolnictwo
(2)
Testy psychologiczne
(2)
Uzależnienie (nałóg)
(2)
Wychowawstwo
(2)
Zdrowie psychiczne
(2)
Arteterapia
(1)
Autorytet
(1)
Autyzm
(1)
Badania przesiewowe
(1)
Czapów, Czesław
(1)
Czytanie
(1)
Diagnoza resocjalizacyjna
(1)
Dzieci
(1)
Dzieci - twórczość
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko niedosłyszące
(1)
Dziecko niedowidzące
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Dziecko z zaburzeniami rozwoju
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Ewaluacja
(1)
Fobia społeczna
(1)
Goddard, Sally (1957- )
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Indywidualizacja (pedagogika)
(1)
Instytut Psychologii Neurofizjologicznej INPP
(1)
Inteligencja (psychol.)
(1)
Kara (psychol.)
(1)
Klasa szkolna (socjologia)
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Komunikowanie się
(1)
Konflikt
(1)
Kryzys psychiczny
(1)
Leczenie
(1)
Logopedia
(1)
Lęk
(1)
Macierzyństwo
(1)
Manipulacja (psychol.)
(1)
Małżeństwo międzyetniczne
(1)
Mowa
(1)
Młodzież z depresją
(1)
Nastolatki DBN
(1)
Nauczanie
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Odruchy pierwotne
(1)
Osobowość
(1)
Osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Patologia społeczna
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Pisanie
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna
(1)
Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne
(1)
Poradnictwo rodzinne
(1)
Program "Szkoła dla Rodziców i Wychowawców"
(1)
Przemoc wobec dzieci
(1)
Psychiatria
(1)
Psychiatria dzieci i młodzieży
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Rodzina - współpraca wychowawcza
(1)
Rozwój fizyczny dziecka
(1)
Socjometria
(1)
Stosunki interpersonalne
(1)
Temat: czas
2001-
(19)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(36)
Artykuł z czasopisma fachowego
(20)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(9)
Artykuł z czasopisma naukowego
(8)
Monografia
(5)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(2)
Case study (studium przypadku)
(2)
Ankieta
(1)
Artykuł problemowy
(1)
Artykuł z czasopisma akademickiego
(1)
Dokumenty
(1)
Podręcznik
(1)
Program wychowawczo-profilaktyczny
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(39)
Psychologia
(11)
Medycyna i zdrowie
(2)
Nauka i badania
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Kultura i sztuka
(1)
Tytuł czasopisma
Głos Pedagogiczny
(10)
Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych
(4)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(3)
Problemy Poradnictwa Psychologiczno-Pedagogicznego
(3)
Bliżej Przedszkola
(2)
Dyrektor Szkoły
(2)
Głos Pedagogiczny : czasopismo dla pedagogów i psychologów szkolnych, pedagogów specjalnych, wychowawców
(2)
Remedium
(2)
Szkoła Specjalna
(2)
Terapia
(2)
Edukacja i Dialog
(1)
Nowe Horyzonty Edukacji
(1)
Plastyka i Wychowanie
(1)
Psychologia w Szkole
(1)
Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne
(1)
Wychowanie Techniczne w Szkole
(1)
Życie Szkoły
(1)
49 wyników Filtruj
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Krakowie = Etudes Monographiques de l'Ecole Normale Superieure a Cracovie ISSN 0239-6025 ; nr 451)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116063, 96732 (2 egz.)
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 96733 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46180 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37335 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63581 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, ISSN 0208-6336 ; nr 3791)
Publikacja stanowi propozycję teoretyczno-metodologicznego ujęcia diagnozy resocjalizacyjnej w perspektywie pozytywnej. Autorka przedstawia założenia teoretyczne diagnozy pozytywnej w resocjalizacji oraz konstruuje jej model metodologiczny. Wychodzi z założenia, że jednym z najważniejszych czynników warunkujących efektywność resocjalizacji jest prawidłowo realizowany proces diagnostyczny powiązany z procesem wychowania resocjalizującego. Wskazuje na to, że diagnoza jest podstawą projektowania działań resocjalizacyjnych. Zakłada się, że diagnoza negatywna i pozytywna stanowią diagnozę pełną wykorzystywaną do projektowania modelu działań interwencyjnych, opartych na działaniach dwukierunkowych: eliminujących deficyty i wzmacniających potencjały. Zasadę stanowi to, iż diagnoza pozytywna jest bardziej istotna dla procesu projektowania działań interwencyjnych niż diagnoza negatywna. Diagnoza pozytywna dotyczy wykorzystania w projektowaniu czynników bezpośrednio stymulujących rozwój, polega na odkrywaniu zasobów, potencjałów i zdolności. Negatywna zaś polega na eliminacji czynników hamujących ów rozwój. Praca składa się z dwóch rozdziałów. W pierwszym przedstawiono założenia teoretyczne diagnozy resocjalizacyjnej, a w drugim jej założenia metodologiczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115394 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
Diagnozowanie rozwoju małego dziecka. Cz. 1 / Małgorzata Wójtowicz-Szefler. - Wydanie 5. - Warszawa : Difin, 2018. - 162 strony : ilustracje ; 23 cm.
(Engram)
Książka ma charakter przewodnika dla psychologów, pedagogów, studentów lub opiekunów dziecięcych czy rodziców małego dziecka, pozwalającego na poznanie specyficznej sytuacji badania małego dziecka (od urodzenia do 5 roku życia) oraz możliwości wykorzystania narzędzi diagnozy rozwoju zarówno dzieci prawidłowo rozwijających się jak i zagrożonych niepełnosprawnością czy też niepełnosprawnych. Ocena poziomu rozwoju małych dzieci, pozwalająca na uwidocznienie obszarów dobrze i słabo rozwiniętych, ma szczególne znaczenie dla organizowania programów wczesnej interwencji lub wczesnego wspomagania dzieci z trudnościami w rozwoju. W postępowaniu diagnostycznym-interwencyjnym nie powszechnej zgody dotyczącej sposobu w jaki ma być przeprowadzana diagnoza, co powinna obejmować oraz jak powinny być formułowanie wnioski (opinie, orzeczenia) potrzebne do konstruowania skutecznych programów interwencyjnych czy terapeutycznych. Stąd rodzi się potrzeba rozszerzenia wiedzy na temat diagnozowania dziecka od najwcześniejszego okresu życia, gdyż wszyscy specjaliści są zgodni, że szczególnie ważny dla wspomagania rozwoju jest okres pierwszych trzech lat życia dziecka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116797 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 51516 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41906 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 34317 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48949 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 66721 P 5,3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67661 P 5,3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nowa psychologia dysleksji / Grażyna Krasowicz-Kupis. - Wydanie 1. - 1 dodruk. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2020. - 382, [1] strona : ilustracje, wykres ; 24 cm.
„Nowa psychologia dysleksji to doskonałe kompendium najbardziej aktualnej wiedzy na temat trudności w czytaniu i pisaniu. Odpowiada na zapotrzebowanie społeczne, głównie ze strony profesjonalistów pracujących z dziećmi, którzy z różnych powodów nie mogą w sposób optymalny realizować zadań stawianych przed nimi przez system edukacji. Jest to także książka ważna dla osób pracujących w obszarze nauki – stanowi bowiem doskonały, systematyczny przegląd współczesnych badań nad dysleksją, w oparciu o starannie wyselekcjonowaną, bogatą literaturę. Z lektury monografii wyłania się złożony obraz omawianego zaburzenia. Jednym z pierwszych problemów jest konieczność uporządkowania wiedzy na temat zjawiska dysleksji rozwojowej, choćby ze względu na niejednolitą terminologię oraz zróżnicowane sposoby definiowania, co Autorka realizuje systematycznie i skrupulatnie.” (
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 48836 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wielokulturowość jako zjawisko społeczne oznacza nie tylko istnienie obok siebie wielu kultur, ale to przede wszystkim dynamiczny aspekt kontaktów zachodzących między nimi (…). W skali mikrospołecznej znakomicie ilustruje ten proces i oddaje jego istotę zawieranie małżeństw binacjonalnych i tworzenie rodzin wielokulturowych. Z tego punktu widzenia należy wyrazić pełną akceptację dla pomysłu przygotowania przez Ewę Sowa-Behtane odrębnej publikacji poświęconej kategorii rodzin wielokulturowych. Walor recenzowanej książki tkwi w aktualności jej problematyki, ale też w samym podjęciu przez Autorkę analizy zjawiska dotychczas postrzeganego w Polsce jako niszowe (biorąc pod uwagę jego wymiar statystyczny), słabo obecne w świadomości społecznej i w gruncie rzeczy mało rozpoznane. (…) W mojej ocenie przedstawiony do recenzji tekst książki reprezentuje dobry poziom naukowy i wnosi istotny wkład do wiedzy pedagogicznej i socjologicznej o procesach wielokulturowości i rodzinie. O walorach recenzowanej książki stanowi ranga, aktualność i wszechstronność podjętej problematyki, a także jej wymiar praktyczny, odpowiadający na społeczne potrzeby poszerzania specjalistycznej wiedzy o metodach pracy oraz wspierania rodziny wielokulturowej. Z recenzji dr hab. Jadwigi Plewko, prof. KUL
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33291 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej