Form of Work
Książki
(100)
Publikacje naukowe
(7)
Publikacje fachowe
(6)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Czasopisma
(1)
Ebooki
(1)
Rysunki
(1)
Status
available
(272)
unavailable
(45)
unknown
(1)
Branch
Wypożyczalnia Piła
(51)
Czytelnia Piła
(9)
Wypożyczalnia Chodzież
(44)
Czytelnia Chodzież
(3)
Wypożyczalnia Czarnków
(47)
Czytelnia Czarnków
(1)
Wypożyczalnia Trzcianka
(52)
Czytelnia Trzcianka
(1)
Wypożyczalnia Złotów
(51)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(28)
Czytelnia Wągrowiec
(25)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(3)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(3)
Author
Deptuła Maria
(8)
Kawula Stanisław
(6)
Naprawa Renata
(5)
Tanajewska Alicja
(5)
Tomczak Joanna
(4)
Wysocka Ewa
(4)
Ziętara Renata
(4)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(3)
Jarosz Ewa
(3)
Kołodziejska Dorota
(3)
Niemierko Bolesław
(3)
Skarbek Karolina
(3)
Skibska Joanna
(3)
Wrońska Irmina
(3)
Zielińska Ewa
(3)
Biela Agnieszka
(2)
Czech Ewa
(2)
Grudziewska Ewa
(2)
Guziuk-Tkacz Marta
(2)
Hinz Magdalena
(2)
Kierczak Urszula
(2)
Kochan-Wójcik Marta
(2)
Kopik Aldona
(2)
Lisicki Michał
(2)
Paszkiewicz Aneta
(2)
Półtorak Agata
(2)
Rokicińska Iwona
(2)
Skałbania Barbara
(2)
Skura Małgorzata
(2)
Sujak-Lesz Krystyna
(2)
Sumińska Dorota
(2)
Wojnarska Anna
(2)
Bednarczuk Beata
(1)
Borsich Szymon
(1)
Cieśla Elżbieta
(1)
Cieślik Elżbieta
(1)
Cygan Barbara
(1)
Cywińska Małgorzata
(1)
Dmochowska Halina
(1)
Dołęga Zofia
(1)
Dziejowska Joanna
(1)
Fopka-Kowalczyk Małgorzata
(1)
Franczyk Anna
(1)
Fuks Agata
(1)
Furmański Jacek
(1)
Górniewicz Ewa
(1)
Hajnicz Wanda
(1)
Hillebrand Clemens
(1)
Katra Grażyna
(1)
Kałużny Anna
(1)
Klaczak Marzena red
(1)
Klimkowska Lucyna
(1)
Konieczna Agnieszka
(1)
Kopała Jolanta
(1)
Kowalczuk Marta
(1)
Kowalczyk-Jamnicka Małgorzata
(1)
Krajewska Katarzyna (nauki pedagogiczne)
(1)
Kulesza Marta
(1)
Kusiak Krystyna
(1)
Luszczyński Hubert
(1)
Machowska Bogusława
(1)
Majewicz Piotr red
(1)
Marzec-Holka Krystyna
(1)
Michalska-Niedenthal Dorota
(1)
Misiuk Agnieszka
(1)
Nawalany Dorota
(1)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(1)
Okraska-Ćwiek Beata
(1)
Penczek Mateusz
(1)
Potorska Alicja
(1)
Pytka Lesław
(1)
Reid Gavin
(1)
Riebisch Roswitha
(1)
Rubacha Krzysztof
(1)
Siegień-Matyjewicz Alicja Joanna
(1)
Sokołowska Ewa
(1)
Sowa-Behtane Ewa
(1)
Stanisławiak-Chmielewska Marta
(1)
Szafrańska Anida
(1)
Szkolak Anna
(1)
Sękowski Andrzej Edward
(1)
Tokarska Elżbieta
(1)
Treliński Gustaw
(1)
Walczak-Sarao' Małgorzata
(1)
Wiatrowska Leokadia
(1)
Wosik-Kawala Danuta
(1)
Wójtowicz-Szefler Małgorzata
(1)
Wąsik Iwona
(1)
Włoch Agnieszka
(1)
Włoch Stanisława
(1)
Włodek-Chronowska Jadwiga
(1)
Zatorska Monika
(1)
Zubrzycka-Maciąg Teresa
(1)
Światowska Aleksandra
(1)
Year
2010 - 2019
(67)
2000 - 2009
(30)
1990 - 1999
(5)
Time Period of Creation
2001-
(13)
2001 -
(1)
Country
Poland
(102)
Language
Polish
(99)
unknown (po)
(1)
Audience Group
Pedagodzy
(3)
Rodzice
(2)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Przedszkola
(1)
Psycholodzy
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Studenci
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Wychowawcy
(1)
Subject
Diagnoza pedagogiczna
(98)
Dziecko
(40)
Dojrzałość szkolna
(25)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(13)
Wychowanie przedszkolne
(13)
Wychowanie w rodzinie
(13)
Agresywność
(11)
Rodzina
(11)
Nauczanie
(9)
Nauczanie początkowe
(9)
Edukacja ekologiczna
(8)
Patologia społeczna
(8)
Socjalizacja
(8)
Dysleksja i dysgrafia
(7)
Nierówności społeczne
(7)
Pedagogika resocjalizacyjna
(7)
Pedagogika społeczna
(7)
Przemoc
(7)
Wsparcie społeczne
(7)
Zachowanie
(7)
Zmiana społeczna
(7)
Babicki, Józef Czesław
(6)
Bezrobocie
(6)
Ciczkowski, Wiesław Andrzej
(6)
Czas wolny od pracy
(6)
Dykcik, Władysław
(6)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(6)
Dziecko ulicy
(6)
Jeżewski, Kazimierz
(6)
Kamiński, Aleksander
(6)
Kawula, Stanisław
(6)
Kibice
(6)
Kowalski, Stanisław
(6)
Lachowicz, Jan
(6)
Lisiecki, Kazimierz
(6)
Mysłakowski, Zygmunt
(6)
Olubiński, Andrzej
(6)
Opieka społeczna
(6)
Orłowska, Małgorzata
(6)
Promocja zdrowia
(6)
Radlińska, Helena
(6)
Rodzice
(6)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(6)
Starość
(6)
Starzenie się
(6)
Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce
(6)
Subkultura
(6)
Syrek, Ewa
(6)
Theiss, Wiesław
(6)
Transformacja systemu społeczno-gospodarczego
(6)
Winiarski, Mikołaj
(6)
Wolny, Marek
(6)
Wroczyński, Ryszard
(6)
Wychowanie
(6)
Šackij, Stanislav Teofilovič
(6)
Dziecko niepełnosprawne
(5)
Pedagogika
(5)
Uczniowie
(5)
Ankieta
(4)
Autyzm
(4)
Diagnoza
(4)
Dziecko zdolne
(4)
Klasa szkolna (socjol.)
(4)
Mowa
(4)
Młodzież trudna
(4)
Osobowość
(4)
Poczucie własnej wartości
(4)
Psychologia wychowawcza
(4)
Socjoterapia
(4)
Uczenie się
(4)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(4)
Zdolności
(4)
Adaptacja społeczna
(3)
Dziecko maltretowane
(3)
Dziecko niedosłyszące
(3)
Dziecko niedowidzące
(3)
Dziecko trudne
(3)
Empatia
(3)
Grupy rówieśnicze
(3)
Nauczyciele
(3)
Niedostosowanie społeczne
(3)
Niepowodzenia szkolne
(3)
Pedagogika specjalna
(3)
Przemoc w rodzinie
(3)
Wywiad socjologiczny
(3)
Zespół ADHD
(3)
Asertywność
(2)
Czapów, Czesław
(2)
Czytanie
(2)
Dziecko z ADHD
(2)
Inteligencja (psychol.)
(2)
Interdyscyplinarność
(2)
Konflikt
(2)
Matematyka
(2)
Motywacja uczenia się
(2)
Myślenie
(2)
Młodzież
(2)
Młodzież niepełnosprawna umysłowo
(2)
Nauki społeczne
(2)
Nieśmiałość
(2)
Subject: time
2001-
(5)
1901-2000
(1)
Subject: place
Polska
(1)
Genre/Form
Poradniki dla nauczycieli
(10)
Monografia
(4)
Podręczniki akademickie
(4)
Dokumenty elektroniczne
(2)
Opracowanie
(2)
Programy nauczania dla szkół ponadgimnazjalnych
(2)
Dyktanda
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Książki do kolorowania
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Podręcznik
(1)
Podręczniki
(1)
Poradniki
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Programy wychowania przedszkolnego
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Sprawdziany i testy dla przedszkoli
(1)
Słowniki polskie
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(13)
Psychologia
(5)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Medycyna i zdrowie
(1)
103 results Filter
Book
In basket
(Pedagigika Nauce i Praktyce.)
Z pewnością ogromnym walorem tej książki jest to, że uzmysławia zarówno teoretykom, jak i praktykom, jakie wyzwania i zadania stoją przed współczesną pedagogiką, jakie cele powinni sobie stawiać pedagodzy, aby wyjść naprzeciw społecznym, właściwie pojętym i zdefiniowanym potrzebom. Autorka nie stroni od formułowania zaleceń odnośnie rozwiązywania istniejących problemów o charakterze rozwojowo-wychowawczym.
This item is available in 7 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 107242 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 48923 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 39372 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 32415 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. 45321 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 64779 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 64898 P 1,2 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Jagiellońskiego. Prace Pedagogiczne / Uniwersytet Jagielloński ISSN 0239-5436 ; Z.19)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 77740 (1 egz.)
Authority data
Diagnoza pedagogiczna (hasło przedmiotowe)
(termin podrzędny) zob. też hasło szersze Diagnoza (hasło przedmiotowe)
zob. też Pedagogika (hasło przedmiotowe)
(termin nadrzędny) zob. też hasło węższe Skala Gotowości Szkolnej (hasło przedmiotowe)
Nieużywane formy hasła: Diagnoza edukacyjna ; Diagnoza - stosowanie - nauczanie ; Diagnoza - stosowanie - wychowanie ; Diagnoza wychowawcza
Book
In basket
Jakimi typami uczniów są twoi podopieczni? Czym charakteryzuje się typ intelektualny? Jakie zadania są najlepsze dla typu emocjonalnego? Jak zaangażować i zmotywować typ działający? Co wpływa na wyniki osiągane przez typ współpracujący? Jak, pracując z grupą, dotrzeć do każdego ucznia? Diagnoza typów uczniów została napisana przez praktyków dla praktyków i stanowi odpowiedź na aktualne potrzeby i problemy współczesnej edukacji. Autorzy, opierając się na własnym bogatym doświadczeniu i wynikach najnowszych badań, pokazują, jak poprawnie zdiagnozować ucznia: jego styl uczenia się, sposób rozumienia i postrzegania świata. Wyjaśniają też, jak wielkie znaczenie dla sukcesów uczniów ma sam nauczyciel - jego postawa i styl nauczania. Dzięki kompleksowemu omówieniu czterech podstawowych typów inteligencji i stylów uczenia się oraz wielu skutecznych i sprawdzonych metod indywidualizowania nauki dowiesz się, jak dobrać odpowiedni styl prowadzenia zajęć do typów twoich uczniów i poprawić osiągane wyniki. Praktyczne rady podpowiedzą ci, jak udoskonalić i usprawnić codzienną pracę z dużymi i zróżnicowanymi klasami, a zawarte w książce przejrzyste arkusze i ankiety diagnostyczne ułatwią zrozumienie indywidualnego zachowania ucznia, jego możliwości i ograniczeń. Dzięki tej książce dowiesz się, jak nauczyć wszystkich, tego samego i w tym samym czasie, ale w indywidualny sposób.
This item is available in 5 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 108264 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 49587, 49537, 49142 (3 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 32648 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. 45774 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 64417 P 2,6 (1 egz.)
Book
In basket
(Podręczniki i Skrypty Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, ISSN 1644-0552 ; nr 77.)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Chodzież
All copies are currently on loan: sygn. 48609 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 31237 (1 egz.)
Book
In basket
(Edukacja Polska)
Spis treści: 1. Charakterystyka gotowości do uczenia się dziecka rozpoczynającego naukę w klasie 1. 2. Cechy i umiejętności dziecka kończącego przedszkole, umożliwiające rozpoczęcie nauki w szkole, opisane w podstawie programowej wychowania przedszkolnego. 3. Proces diagnozowania i ogólne zasady przeprowadzania diagnozy. 4. Opis metody. 5. Wyniki diagnozy wstępnej. 6. Przykładowa interpretacja indywidualnych wyników. 7. Zestawienie wyników wstępnej diagnozy klasy. 8. Arkusz szczegółowej obserwacji dziecka z trudnościami w uczeniu się. 9. Lista kontrolna ľ rozpoznawanie ucznia zdolnego.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Czarnków
All copies are currently on loan: sygn. 37908 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 30828 (1 egz.)
Book
In basket
(Edukacja Polska)
Diagnoza pomoże nauczycielowi sprawdzić stopień gotowości dziecka do podjęcia nauki w klasie 1 szkoły podstawowej. Uzyskane wyniki będą przydatne do zaplanowania indywidualnej pracy z każdym uczniem w klasie. W skład materiałów dla ucznia wchodzą zadania sprawdzające: ? Zasób słownictwa i umiejętność porozumiewania się, poziom artykulacji, ? Sprawność analizator wzrokowego, ? Sprawność analizatora słuchowego, ? Poziom sprawności grafomotorycznej, ? Umiejętności matematyczne, ? Rozwój społeczno-emocjonalny ? Zachowanie dziecka podczas badania. W broszurze dla ucznia znajdują się także gotowe do wypełnienia arkusze: - Zestawienie wyników indywidualnych dziecka i wskazania do pracy - Arkusz obserwacji dziecka w klasie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 37909 (1 egz.)
Book
In basket
Publikacja dotyczy diagnozowania różnych obszarów kompetencji edukacyjnych uczniów podczas sytuacji edukacyjnych w klasach I-III. Nie mamy tu zatem do czynienia z diagnozowaniem rozwoju dziecka w określonych obszarach funkcjonowania, ale określaniem kompetencji dzieci w procesie uczenia się. Autorki nie eksponują diagnozy jako wyodrębnionego z czynności szkolnych, osobnego aktu, ale przedstawiają działania diagnostyczne jako element integralny codziennych zajęć szkolnych. Tak rozumiana diagnoza jest częścią realizacji przyjętego przez nauczyciela programu nauczania. Co bardzo cenne i koncepcyjnie owocne, w zamyśle książki można zidentyfikować bezpośrednie nawiązania do społeczno-kulturowej odmiany konstruktywizmu. I choć nie jest to wyartykułowane wprost, to ujmowanie diagnozowania pedagogicznego w sposób dynamiczny, procesualny, zakotwiczone jest właśnie w tej perspektywie. W podejściu konstruktywistycznym zrywa się z koncentrowaniem uwagi na wyizolowanych z kontekstu dydaktycznego sytuacjach diagnostycznych, a wskazuje skupienie na przebiegu procesu edukacyjnego i jego specyficznych uwarunkowaniach poznawczych, emocjonalnych i społecznych. W tak rozumianej diagnozie istotne staje się rozpoznanie zasobów indywidualnych dziecka oraz określenie strefy jego aktualnego i najbliższego rozwoju. Podejście konstruktywistyczne uwidacznia się też w docenianiu roli uczniowskiego błędu i przesunięciu punktu uwagi diagnosty z analizowania uczniowskiego wytworu na analizę czynności podejmowanych przez dziecko w procesie uczenia się.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 108338 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Chodzież
All copies are currently on loan: sygn. 43990 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Book
In basket
This item is available in 4 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 46783 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
All copies are currently on loan: sygn. 36949 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. 43390 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 63430 (1 egz.)
Book
In basket
Opracowany kwestionariusz diagnozy jest efektem wieloletniej pracy reedukacyjno-terapeutycznej w szkole integracyjnej. Został on skonstruowany w taki sposób, by możliwie jak najdokładniej poznać dziecko oraz wszystkie jego zaburzenia wpływające na niepowodzenia szkolne. W trakcie badania uwzględnia się rodzaj zaburzenia oraz wiek rozwojowy dziecka. Kwestionariusz został skonstruowany w taki sposób, aby można było wykorzystywać jeden egzemplarz zarówno do badań diagnostycznych wstępnych, jak i porównawczych. Tak zestawione informacje są czytelne i przejrzyste. Wgląd w nie daje szybkie rozeznanie w potrzebach i możliwościach dziecka. Aby ułatwić pracę z kwestionariuszem, dołączono do niego narzędzia badawcze, które można wykorzystywać w całości, bądź tylko wybiórczo. Kwestionariusz diagnozy jest podzielony na 9 części, związanych z konkretnymi zaburzeniami. Każda składa się z podpunktów, które umożliwiają dokładne rozpoznanie problemu. Części kwestionariusza dotyczą najistotniejszych zagadnień koniecznych do właściwego zdiagnozowania zaburzenia przed rozpoczęciem pracy terapeutyczno-reedukacyjnej. Do każdej części zamieszczono szczegółowy instruktaż i odpowiednie narzędzia badawcze. Poszczególne części kwestionariusza dotyczą: charakterystyki ucznia (zachowanie, koncentracja uwagi, uczciwość, stosunek do pracy i grupy), charakterystyka czynności komunikowania się (aktywność, sposób porozumiewania się, poprawność stylistyczo-gramatyczna, wady wymowy, rozumienie), słuch fonematyczny (analiza i synteza słuchowa + testy fonetyczne), czytanie (znajomość liter, analiza i synteza wzrokowa, technika i tempo czytania, rozumienie czytanego tekstu, błędy), pisanie (znajomość liter, technika, grafia, błędy i sposób pisania), sfera ruchowa (sprawność manualna, lateralizacja), percepcja wzrokowa (analiza rysunków, różnicowanie figur geometrycznych i kolorów, układanie obrazka z części, spostrzeganie podobieństw i różnic na podstawie dwóch obrazków), orientacja (schemat ciała, nazywanie kierunków i stosunków przestrzennych, ciągi zautomatyzowane), procesy myślowe (kojarzenie i pamięć).
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
All copies are currently on loan: sygn. 108620 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 32730 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. 42430 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 93547, 93546 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 44209 (1 egz.)
Book
In basket
(Podręczniki i Skrypty Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, ISSN 1644-0552 ; nr 122.)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 31940 (1 egz.)
Book
In basket
Termin zasoby rodzinne wiąże się z humanistycznym spojrzeniem na drugiego człowieka, podkreśleniem jego potencjałów, predyspozycji, sprawczości. Zasoby rodzinne w praktyce psychopedagogicznej należy traktować jako zmianę perspektywy postrzegania z perspektywy patogenetycznej skoncentrowanej wokół czynników stresogennych na perspektywę zmiany, sprawczości - całościowość postrzegania. Przyjęcie pojęcia zasoby rodzinne powoduje, że w centrum relacji specjalista-rodzina ważne jest uchwycenie niepowtarzalności, subiektywności, funkcjonalności danego systemu rodzinnego, czyli dogłębne jego poznanie. Przedmiotem niniejszej książki jest teoretyczna specyfikacja i usytuowanie zasobów rodzinnych wśród pojęć bliskoznacznych, określenie ich korzeni metateoretycznych. W tym obszarze kluczowe jest również wypracowanie spójnej klasyfikacji zasobów rodzinnych i modelu pracy psychopedagogicznej w oparciu o nie.
This item is available in 6 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 113093, 112415 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
All copies are currently on loan: sygn. 50610 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 40848 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 33596 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. 47448 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 65787 (1 egz.)
Book
In basket
(Podręczniki i Skrypty Uniwersytetu Śląskiego ISSN 1644-0552. Pedagogika / red. Andrzej Radziewicz-Winnicki ; nr 3)
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 88718, 88717 (2 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
All copies are currently on loan: sygn. 33718 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. 40117 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in 6 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 100106, 100105 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 45989 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 36940 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 30795 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. 43263, 43181 (2 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 61997 (1 egz.)
Book
In basket
Diagnoza interdyscyplinarna rozumiana jako proces stanowi szereg profesjonalnych i wielospecjalistycznych zamierzonych i ustrukturyzowanych czynności, których podstawowym celem powinna być identyfikacja zdolności poznawczych oraz określenie możliwości rozwojowych, a także wskazanie przyczyn zachowań odbiegających od normy i utrudniających jednostce funkcjonowanie w przestrzeni edukacyjnej i społecznej. Natomiast diagnoza interdyscyplinarna, która jest efektem końcowym (wynikiem) tego procesu, powinna mieć na uwadze szerokie poznanie jednostki, osadzone wielokontekstowo i ujmowane z różnych perspektyw, oraz uwzględniać analizę zebranych danych, będąc warunkiem koniecznym najlepszego i optymalnego wykorzystania potencjału oraz ilorazu rozwojowego jednostki. W tym ujęciu diagnoza interdyscyplinarna jest punktem odniesienia dla działań modyfikacyjnych, edukacyjnych, terapeutycznych i rehabilitacyjnych. Monografia jest skierowana do szerokiego grona Czytelników związanych ze środowiskiem naukowo-badawczym oraz praktyką pedagogiczną: nauczycieli i specjalistów zajmujących się szeroko pojętą terapią, a także rodziców i studentów pedagogiki zainteresowanych problematyką diagnozy interdyscyplinarnej. Należy podkreślić, że opracowanie może być podstawą do dalszych analiz i naukowo-praktycznych poszukiwań skierowanych na wskazanie rozwiązań odnoszących się do profesjonalno-systemowego wsparcia dziecka z problemami rozwojowo-funkcjonalnymi.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 66137 (1 egz.)
Book
In basket
Dlaczego w ramach diagnozy gotowości dzieci do nauki szkolnej trzeba fachowo prowadzić obserwację i analizować dziecięce kompetencje? A przede wszystkim, jak to robić? By odpowiedzieć na te istotne pytania, powstała książka napisana przez prof. Edytę Gruszczyk-Kolczyńską i Ewę Zielińską „Nauczycielska diagnoza gotowości do podjęcia nauki szkolnej. Jak prowadzić obserwację dzieci, interpretować wyniki i formułować wnioski”. Z chwilą przeniesienia diagnozy gotowości dzieci do nauki szkolnej z poradni do placówek wychowania przedszkolnego, obserwacja i interpretacja dziecięcych aktywności nabrała znaczenia. Pierwszy etap tej diagnozy polega bowiem na obserwowaniu dzieci, analizowaniu oraz interpretowaniu ich zachowań w trakcie zabaw i zajęć przedszkolnych. Książka udostępnia nauczycielowi profesjonalne GOTOWE narzędzia diagnostyczne. Wyjątkowość treści prezentowanych w publikacji podkreśla fakt, że, według Autorek, nieporozumienia w zakresie stosowania metody obserwacji wynikają z niedostatków publikacji poświęconych nauczycielskiej diagnozie i braku sprawdzonych narzędzi diagnostycznych. Autorki mają nadzieję, że ich starania wprowadzenia zmian przyczynią się do takiego wychowania i edukacji dzieci, aby lepiej wiodło się im w szkole i dorosłym życiu.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Czarnków
All copies are currently on loan: sygn. 39874 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. 46193 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
All copies are currently on loan: sygn. 64434 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again