Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(13)
Forma i typ
Artykuły
(8)
Publikacje fachowe
(7)
Książki
(5)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Poradniki i przewodniki
(2)
Proza
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(5)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(3)
Wypożyczalnia Chodzież
(1)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(2)
Autor
Arkusińska Agnieszka
(1)
Balcerek Arleta
(1)
Benedykciuk Roksana
(1)
Bonar Jolanta
(1)
Buła Anna
(1)
Cioch Agnieszka
(1)
Gelb Michael J. (1952- )
(1)
Hoffmann Joanna
(1)
Höglund Anna
(1)
Kałuba-Korczak Anna
(1)
Knapińska-Chłodnicka Marta
(1)
Natkaniec Joanna
(1)
Płóciennik Elżbieta
(1)
Stróżyk Agnieszka
(1)
Susso Eva
(1)
Szmidt Krzysztof J
(1)
Turski Piotr
(1)
Woj Olga
(1)
Łukaszewski Wiesław
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(11)
2010 - 2019
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(12)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(13)
Język
polski
(13)
Odbiorca
Nauczyciele
(5)
Pedagodzy
(4)
9-13 lat
(2)
Dzieci
(2)
Rodzice
(2)
6-8 lat
(1)
Animatorzy kultury
(1)
Nauczyciele języka polskiego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Wychowawcy świetlic
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura szwedzka
(1)
Temat
Ciekawość (postawa)
(13)
Otwartość poznawcza
(5)
Myślenie twórcze
(3)
Uczenie się
(3)
Dzieci
(2)
Kreatywność
(2)
Rozwój poznawczy
(2)
Uczniowie
(2)
Coaching rodzicielski
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Etyka
(1)
Filozofia
(1)
Filozofowanie z dziećmi
(1)
Klasa szkolna (socjologia)
(1)
Kompetencje wychowawcze
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Leonardo da Vinci (1452-1519)
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Metody nauczania
(1)
Motywacja
(1)
Mądrość
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczyciele
(1)
Planowanie
(1)
Pomoc psychologiczna
(1)
Porozumienie bez przemocy
(1)
Postawy
(1)
Postawy rodzicielskie
(1)
Potrzeba poznania
(1)
Poznanie
(1)
Praca
(1)
Przemoc
(1)
Regulacja emocji
(1)
Rodzicielstwo
(1)
Rozwój osobisty
(1)
Samorealizacja
(1)
Samowychowanie
(1)
System wartości
(1)
Trening koncentracji
(1)
Uczucia
(1)
Wiedza
(1)
Wyobraźnia
(1)
Zainteresowania
(1)
Zarządzanie zmianą
(1)
Zdanie pytające
(1)
Zdolności
(1)
Świetlice szkolne
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma fachowego
(7)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(6)
Artykuł problemowy
(2)
Opracowanie
(2)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(1)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(1)
Broszura
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Podręcznik
(1)
Poradnik
(1)
Publikacje dla dzieci
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(8)
Psychologia
(5)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Rozwój osobisty
(1)
Tytuł czasopisma
Dzieci : Magazyn dla Rodziców
(2)
Charaktery : magazyn psychologiczny
(1)
Doradca Nauczyciela Przedszkola
(1)
Głos Pedagogiczny
(1)
Niebieska Linia : dwumiesięcznik poświęcony problematyce przemocy
(1)
Polonistyka
(1)
Świetlica w Szkole
(1)
13 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Czy wszyscy są sobie równi? Dlaczego musimy umrzeć? Kto decyduje o mojej przyszłości? Dziesięcioro dzieci opowiada o sytuacjach z własnego życia i stawia pytania, które zaprzątały myśli wielkim filozofom, a które czasami zadajemy sobie wszyscy, niezależnie od wieku. Wypowiedź każdego dziecka opatrzona jest nawiązującym do tematu rozważań cytatem któregoś wielkiego filozofa. Notki na końcu książki przybliżają obszar zainteresowań i poglądy dziesięciorga cytowanych filozofów. Dla dzieci będzie to pierwsze spotkanie z myślą filozoficzną, dla dorosłych – powtórka z Kierkegaarda, de Beauvoir czy Heideggera w pigułce, i to ładnie opakowanej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Wągrowiec
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 68652 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 68723 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Twórczość i Edukacja ; 6)
Inicjatywa cyklicznego publikowania prac w ramach serii „Twórczość i Edukacja” wyrosła z potrzeby stworzenia miejsca spotkania badaczy i praktyków zainteresowanych rozwijaniem oraz wspieraniem zdolności twórczych dzieci, młodzieży, a także osób dorosłych. W serii ukazują się prace dotyczące problematyki edukacyjnych oraz społecznych uwarunkowań rozwoju szeroko pojętej aktywności twórczej. Zwrócenie uwagi na rolę pytań w stymulowaniu aktywności poznawczej dzieci na etapie kształcenia elementarnego jest niezwykle potrzebne i ważkie, gdyż jest to etap kluczowy i krytyczny dla rozwoju wszystkich podstawowych umiejętności poznawczych uczniów. [...] Autorki prezentują zarówno wyniki badań, jak i zagadnienia naukowe przy jednoczesnej swobodzie gatunku i użytego słownictwa. Świadczy o tym posługiwanie się językiem nacechowanym w znacznym stopniu, dobrze pojętym w tym przypadku, subiektywizmem i ekspresyjnością. Obraz zjawiska jest konkretny, poddany oglądowi w kontekście osobistych doświadczeń, przemyśleń, ale także aktualnego stanu wiedzy i kierunków rozwoju myśli naukowej z prezentowanego obszaru dociekań. Należy podkreślić, że Autorki swoje rozważania teoretyczne ilustrują wynikami badań własnych, które znacznie wzbogacają i wzmacniają sformułowane tezy. Materiał empiryczny jest bardzo ciekawy i zawiera ogromny potencjał interpretacyjny. Z recenzji dr hab. Renaty Michalak, prof. UAM
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116464 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja dla Mądrości)
Publikacja dla nauczycieli różnych przedmiotów, pedagogów różnych specjalności, trenerów twórczości, psychologów szkolnych i trenerów grupowych, animatorów kultury – dla wszystkich tych, którym bliskie jest odkrywanie świata wraz z wychowankami. Zawiera oryginalną i pierwszą tak rozwiniętą w polskiej pedagogice teoretyczną koncepcję myślenia pytajnego jako twórczej kompetencji poznawczej, którą warto rozwijać u uczniów we wszystkich kategoriach wieku. W części metodycznej czytelnik znajdzie modele lekcji twórczego myślenia pytajnego oraz Dydaktyczny Kodeks Nauczyciela Stymulującego Myślenie Pytajne Uczniów, będący rejestrem zasad pomocy uczniom w rozwoju myślenia pytajnego, nie tylko w klasie szkolnej. Zamieszczono tu także czterdzieści wybranych ćwiczeń (dla wszystkich poziomów kształcenia) wraz ze zwięzłymi zasadami prowadzenia tego typu zajęć. Na końcu autorzy proponują Inwentarz Klasy Przyjaznej Myśleniu Pytajnemu Uczniów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116954 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52705 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Potraktuj tę książkę jak poradnik, którego Leonardo da Vinci nie zdążył napisać. Dzięki niej poznasz rewolucyjne podejście do uczenia się i rozwijania kreatywności, pozwalające zrozumieć, iż nie musimy uważać się za geniuszy, by rozumować jak na geniuszy przystało.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116920 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Artykuł
W koszyku
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej