Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(6)
Forma i typ
Książki
(6)
Dostępność
dostępne
(14)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(5)
Wypożyczalnia Chodzież
(1)
Wypożyczalnia Czarnków
(2)
Wypożyczalnia Trzcianka
(2)
Wypożyczalnia Złotów
(5)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(1)
Autor
Filipiak Ewa
(2)
Hofman Agata
(1)
Kaja Barbara
(1)
Porayski-Pomsta Józef
(1)
Twardowski Andrzej
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(2)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Temat
Bruner, Jerome Seymour
(5)
Vygotskij, Lev Semenovič
(4)
Dziecko
(2)
Nauczanie
(2)
Piaget, Jean
(2)
Psychologia rozwojowa
(2)
Aristoteles
(1)
Bernstein, Basil B.
(1)
Bruner, Jerome Seymour (1915- )
(1)
Brzezińska, Anna
(1)
Dunst, Carl
(1)
Dziadkowie i wnuki
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Erikson, Erik H.
(1)
Gruszczyk-Kolczyńska, Edyta
(1)
Guralnick, Michael
(1)
Hancock, Terry
(1)
Indywidualny tok nauki
(1)
Język angielski
(1)
Kielar-Turska, Maria
(1)
Logoterapia
(1)
Macierzyństwo
(1)
Mahoney, Gerald
(1)
Małżeństwo
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Mowa
(1)
Myślenie
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Obuchowska, Irena
(1)
Ocenianie kształtujące
(1)
Ojcostwo
(1)
Osobowość
(1)
Pilecka, Władysława
(1)
Poznanie
(1)
Przetacznik-Gierowska, Maria
(1)
Psycholingwistyka
(1)
Psychologia humanistyczna
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Puślecki, Władysław
(1)
Rodzeństwo
(1)
Rodzina
(1)
Samokształcenie
(1)
Sens życia
(1)
Straś-Romanowska, Maria
(1)
Techniki relaksacyjne
(1)
Uczenie się
(1)
Vygotskij, Lev Semenovič (1896-1934)
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Zarębina, Maria
(1)
6 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Książka zawiera kategorie wyprowadzone z teorii społeczno-kulturowych i może być ważną propozycją dla psychologa edukacji i pedagoga zorientowanego na dziecko i jego rozwój, a nie jedynie na program i jego realizację.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 105822 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Opracowanie składa się z dwóch powiązanych ze sobą merytorycznie studiów o charakterze przeglądowym: Studium I Badania nad mową dziecka. Przegląd kierunków i teorii badań nad mową dziecka przedstawia stan, historię oraz główne kierunki badań na tle kierunków głównie lingwistycznych; Studium II Zagadnienie normy rozwojowej werbalnej. Problemy periodyzacji rozwoju mowy z kolei stanowi przegląd polskich badań nad mową dziecka. Znajdują się w nim m.in. przykładowo zinterpretowane przez autora opracowania wyniki badań nad wybranymi aspektami akwizycji systemu językowego dzieci polskich przedstawionych w wybranych pracach wybitnych polskich autorów oraz propozycja autorska nowej periodyzacji rozwoju mowy dziecka. W przeglądzie tym Autor starał się oddać główne kierunki i tendencje rozwojowe badań nad mową dziecka. Mowa dziecka to niezwykle interesujący poznawczo obszar badań, daje bowiem możliwość zbliżenia się do bodaj jednej z najbardziej tajemniczych właściwości istoty ludzkiej, jaka wiąże się z mową i myśleniem. Badając mowę dziecka, próbujemy odpowiedzieć na pytania, które nurtowały ludzi od zawsze: jak ukształtował się język w rozwoju gatunku ludzkiego, jaką rolę odegrał w rozwoju gatunku, jak przebiegał jego rozwój, jaki jest jego wpływ na kształtowanie się osoby, społeczeństwa, kultury, jak język wpływa na rozwój gatunku ludzkiego, co się dzieje, kiedy człowiek mówi, jakie mogą być skutki mówienia i inne. To wszystko możemy obserwować niejako in statu nascendi, obserwując proces kształtowania się mowy małego dziecka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110892 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 40093 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46582 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autorka kieruje swoją książkę do nauczycieli, by zachęcić ich do budowania "kultury uczenia" poprzez aktywne uczestniczenie w spotkaniu edukacyjnym z uczniami. Nie jest to jednak zwykły poradnik. W pierwszej części wyczerpująco omawia proces powstawania wiedzy i uczenia się, strategie pracy nauczyciela z uczniem oraz role, jakie przyjmują oni w edukacji. Ponadto podkreśla znaczenie motywacji do nauki. Uwagę poświęca również istocie organizacji, wspieraniu pracy ucznia oraz systemowi oceniania i kontrolowania podejmowanych wysiłków edukacyjnych. Druga część książki szczegółowo przedstawia różne strategie rozwijania zdolności uczenia się. Publikacja jest efektem badań prowadzonych w latach 2006-2009 pod kierownictwem autorki realizowanych w ramach projektu badawczego MNiSW pt. "Rozwój zdolności uczenia się uczniów szkoły podstawowej i gimnazjum".
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104694 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38472 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 31875 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44791 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63714 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 85557, 85556 (2 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39598 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsza publikacja wieloaspektowo analizuje pełną indywidualizację nauczania najmłodszych dzieci w języku angielskim. Dzieci (od drugiego roku życia) obserwowane przez autorkę miały do dyspozycji współczesne technologie, takie jak: edukacyjne komputerowe programy multimedialne, internet, interaktywne encyklopedie, własną pocztę elektroniczną, używaną na potrzeby zadania domowego oraz różnorodne materiały audiowizualne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 98989, 98990 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46890 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45925, 45926 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 178.)
Publikacja prezentuje autorski model wczesnego wspomagania rozwoju dzieci z niepełnosprawnościami lub zagrożonych niepełnosprawnością skoncentrowany na interakcjach rodzice - dziecko. Wyróżniono tu sześć cech, którymi powinny charakteryzować się interakcje wspomagające rozwój: okazywanie dziecku miłości, wrażliwe odpowiadanie na zachowania dziecka, podzielanie tematu interakcji, dopasowywanie oddziaływań do potrzeb i możliwości dziecka, wzajemność oraz kierowanie zachowaniem dziecka..
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32622 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45116 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej