Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(5)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(5)
Publikacje naukowe
(3)
E-booki
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(8)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(4)
Wypożyczalnia Czarnków
(1)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(3)
Autor
Mazurkiewicz Grzegorz
(2)
Jaskuła Sylwia
(1)
Mizerek Henryk
(1)
Stróżyński Klemens
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(6)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Odbiorca
Nadzór pedagogiczny
(2)
Nauczyciele
(2)
Dyrektorzy szkół
(1)
Temat
Badania ewaluacyjne
(5)
Nadzór pedagogiczny
(3)
Nauczanie
(2)
Dokumenty elektroniczne
(1)
Efektywność
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Kształcenie
(1)
Metody badawcze
(1)
Od 1989 r.
(1)
Podręcznik
(1)
Polityka oświatowa
(1)
Polska
(1)
Rodzice
(1)
Szanse edukacyjne
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(3)
Monografia
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Poradnik
(1)
Poradniki
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(5)
6 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Ewaluacja społeczna w edukacji / Sylwia Jaskuła. - Wydanie I. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls, 2018. - 266 stron : ilustracje ; 2018.
Publikacja jest wynikiem wieloletnich prac nad teoretycznym i praktycznym modelem ewaluacji społecznej, która znajduje zastosowanie w edukacji; może być także prowadzona na wszystkich innych obszarach w stosunku do przedmiotów, które mogą być poddawane badaniom ewaluacyjnym. Książka jest próbą wskazania potencjałów ewaluacji w jej uspołecznionym modelu; jest także próbą nakreślenia potrzeb wdrożenia tego typu ewaluacji, który w swoich założeniach nawiązuje do doświadczeń pedagogicznych, m.in. pedagogiki społecznej, ale także pedagogiki krytycznej. W tym pierwszym odwołaniu ewaluacja nawiązuje do wartościowania, praktyczności i celowości. Badania ewaluacyjne mają także wiele wspólnych elementów z badaniami krytycznymi. Ich zbieżne przesłanki zawierają się np. w potrzebach dostrzegania zmienności rzeczywistości społecznej, usytuowaniu badacza wewnątrz badanej rzeczywistości, odwołaniu do kontekstu społecznego i podejmowaniu przez badacza krytyki zarówno w jej pozytywnym, jak i negatywnym kontekście.(rec. Beata Ciężka)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114729 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka dzieli się na dwie części. Pierwsza – Tradycje i współczesność – pokazuje genezę, rozwój oraz współczesne „sposoby istnienia” ewaluacji edukacyjnej w dwóch jej postaciach: jako praktyki nieodłącznie związanej z dziejami naszego gatunku oraz jako grupy nurtów, podejść i teorii istniejących w ramach dyscypliny akademickiej powstałej w latach 50. ubiegłego stulecia w Stanach Zjednoczonych. W ten sposób chcę zaprzeczyć obecnej w myśleniu wielu wpływowych osób w Polsce tezie, że ewaluacja jest kulturowo obcym, „wziętym z kosmosu” bytem. Że nie istniała wcześniej i jeśli już musimy ją prowadzić (bo tak każe prawo), to „trzeba ją wymyślić od nowa”. W tej części przedstawiam świadectwa, w których świetle takiej tezy da się bronić. Drugiej części książki nadałem tytuł Słowa wytrychy, słowa klucze. Analizuję tu sześć kategorii: wartości, refleksję, dialog, podmioty sceny edukacyjnej, odpowiedzialność i jakość. Każdej z nich poświęcam osobny rozdział. O ich wyborze zadecydowały dwie kwestie. Pierwszą z nich jest fakt, że każda z tych kategorii odnosi się do fundamentalnych problemów podejmowanych w teorii i metodologii badań ewaluacyjnych. Jednocześnie – z racji swojej ogólności – traktowane są często jako aksjomaty niewymagające dalszych uzasadnień. Tymczasem – jeśli się im przyjrzeć bliżej – nawet jeżeli przyjmują status ukrytych przedzałożeń (por. Slife, Williams, 1995), to zawsze stanowią punkt odniesienia w zrozumieniu fenomenu bogactwa modeli, nurtów, podejść czy generacji ewaluacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114089 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41202 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja jest rezultatem współpracy osób zaangażowanych w projekt Program Wzmocnienia Efektywności Systemu Nadzoru Pedagogicznego i Oceny Jakości Pracy Szkoły, etap I i II. W ramach Programu Operacyjnego "Kapitał Ludzki" na lata 2007-2013, w priorytecie - wysoka jakość systemu oświaty zaplanowano działanie "Modernizacja systemu nadzoru pedagogicznego". Jego celem jest stworzenie systemu nadzoru, który w rzeczywisty sposób wpłynie na doskonalenie jakości pracy szkół i innych placówek, a dzięki dostarczaniu informacji o całym systemie oświatowym ułatwi prowadzenie polityki edukacyjnej w Polsce. W rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z 7 października 2009 roku w sprawie nadzoru pedagogicznego przedstawiono kluczowe zagadnienia i decyzje związane z wprowadzaniem w życie nowego modelu nadzoru pedagogicznego. Jedną z zasadniczych zmian jest ustalenie trzech funkcji nadzoru pedagogicznego: kontroli przestrzegania prawa, wspomagania pracy szkół i placówek oraz nauczycieli w zakresie ich działalności, a także ewaluacji działalności edukacyjnej szkół i placówek. I to właśnie ewaluacja jest przedmiotem rozważań zamieszczonych w tym tomie. Spis treści: Cz. I: SYSTEM EWALUACJI OŚWAITY: ZAŁOŻENIA; System ewaluacji oświaty: model i procedura ewaluacji zewnętrznej; Metody i narzędzia w ewaluacji zewnetrznej: analiza danych jakościowych i ilościowych; Ewaluacja dla rozwoju. Raport jako dialog; W trosce o wysoką jakość raportu z ewaluacji - kilka uniwersalnych prawd; Cz.II: SYSTEM EWALUACJI OŚWIATY: PRAKTYCZNE RADY; Rola zawodowa wizytatora ds. ewaluacji; Jak nauczyć się podejmować decyzje, wykorzystując wyniki raportu z ewaluacji?; Ewaluacja zewnętrzna - jak się do niej dobrze przygotować?; Jak przetrwać inspekcję? Cz. III: SYSTEM EWALUACJI OŚWIATY: GŁOSY UCZESTNIKÓW; O Ewaluacji, róży i odpowiedzialności; Refleksje wizytatora ds. ewaluacji; Dobre rady od wizytatorów dla wizytatorów (ds. ewaluacji); Z pamiętnika młodego ewaluatora; Ewaluacja - pierwsze doświadczenia; Obalanie mitów - czyli nie taki diabeł straszny, jak go malują; ZAŁĄCZNIK: Przykładowa struktura badania wymagań wobec szkół podstawowych, gimnazjów, szkół ponadgimnazjalnych, szkół artystycznych, placówek kształcenia ustawicznego, placówek kształcenia praktycznego oraz ośrodków dokształcania i doskonalenia zawodowego (stan aktualny na marzec 2010 r.)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 102857, 102858 (2 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67104 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 103880 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67105 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67123 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Niniejszy tom „Przeglądu Socjologicznego” prezentuje rozważania i wyniki analiz dotyczące zastosowań różnych, zarówno ilościowych jak i jakościowych technik w badaniach społecznych. Przedstawiamy teksty zgrupowane w trzech modułach tematycznych. Pierwszy omawia zagadnienia statusu metodologicznego różnego rodzaju technik badawczych, poczynając od propozycji klasyfikacji sondażowych technik otrzymywania materiałów, poprzez refleksje nad badaniami na małych próbach celowych, do analiz dotyczących badań ewaluacyjnych, panelu badawczego, sondażu perswazyjnego, wywiadów eksperckich i delfickich oraz wywiadu grupowego. W drugiej części przedstawiono teksty omawiające metodologiczne aspekty badania zjawisk społecznych na przykładzie postaw wobec bezrobocia oraz środowiska osób świadczących usługi seksualne. Trzeci moduł prezentuje artykuły poświęcone nowym technologiom w badaniach społecznych – głównie programom komputerowym do analizy danych jakościowych i badaniom internetowym.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej