Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(8)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(6)
Artykuły
(2)
Publikacje naukowe
(2)
E-booki
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(12)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(4)
Wypożyczalnia Czarnków
(4)
Wypożyczalnia Złotów
(2)
Czytelnia Wągrowiec
(1)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(1)
Autor
Cichosz Mariusz
(1)
Danilewicz Wioletta Teresa
(1)
Lewicka Monika
(1)
Mazepa Teresa
(1)
Molesztak Aldona
(1)
Olbrycht Katarzyna
(1)
Ostasz Lech
(1)
Pułka Leszek
(1)
Sobecki Mirosław
(1)
Sosnowski Tomasz
(1)
Zańko Piotr
(1)
Ĺüabarzewski Radosław
(1)
Łabarzewska Eliza
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(2)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(9)
Język
polski
(9)
Odbiorca
Nauczyciele
(2)
Pedagodzy
(2)
Temat
Animacja kultury
(4)
Kultura
(2)
Pedagogika kultury
(2)
Pedagogika społeczna
(2)
Aktywizacja społeczna
(1)
Aktywizm społeczny
(1)
Animacja (kino)
(1)
Animacja komputerowa
(1)
Animacja poklatkowa
(1)
Animacja społeczno-kulturalna
(1)
Animatorzy kultury
(1)
Artyści plastycy polscy
(1)
Cyberseks
(1)
Edukacja antydyskryminacyjna
(1)
Edukacja czytelnicza i medialna
(1)
Film
(1)
Graffiti
(1)
Hip-hop
(1)
Internet
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Kontrkultura
(1)
Kultura masowa
(1)
Ludzie starzy
(1)
Młodzież
(1)
Opór (postawa)
(1)
Paczkowski, Dariusz (1971- )
(1)
Partycypacja społeczna
(1)
Pedagogika krytyczna
(1)
Praca kulturalno-oświatowa
(1)
Reality show
(1)
Socjologia kultury
(1)
Starzenie się
(1)
Sztuka ulicy
(1)
Technika filmowa
(1)
Technologia informacyjna (IT)
(1)
Wiedza o kulturze
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
1901-2000
(1)
1989-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Gatunek
Artykuł z czasopisma fachowego
(2)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(2)
Monografia
(2)
Opracowanie
(2)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(6)
Kultura i sztuka
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Tytuł czasopisma
Edukacja : studia, badania, innowacje
(1)
Meritum
(1)
9 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Wstęp ROZDZIAŁ I Animacja kultury – istota, cele, zakresy, funkcje i techniki 1.1. Znaczenie animacji kultury w praktyce edukacyjnej 1.2. Geneza i istota animacji kultury: historia, podstawowa terminologia, definicje i koncepcje 1.2.1. Z historii animacji kultury 1.2.2. Prekursorzy animacji kultury w Polsce: pedagodzy społeczni – H. Radlińska, K. Korniłowicz, kontrkultura – J. Grotowski 1.2.3. Podstawowa terminologia, pojęcia, definicje oraz koncepcje animacji kultury 1.2.4. Cele, zakresy, poziomy, funkcje i techniki animacji kultury 1.3. Pojęcia z obszaru animacji kultury: kultura, uczestnictwo w kulturze, edukacja kulturalna, społeczeństwo lokalne 1.4. Animator kultury – kreator sytuacji animacyjnych. Cechy dobrego animatora, style pracy animatorów, typy animatorów ROZDZIAŁ II Animacja kultury w praktyce edukacyjnej. Programowanie, projektowanie i realizowanie działań animacyjnych 2.1. Fazy i etapy programowania działań animacyjnych 2.2. Projekt w działaniach animacyjnych – konkretne wskazówki 2.3. Wybrane przykłady projektów animacji kultury o charakterze edukacyjnym realizowanych w Polsce od 2000 roku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114366 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41359 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 66602 P 1,5 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. CD. 2528 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wyzwania, jakie stawia przed nami dynamicznie zmieniający się świat, sprawiają, że rola pedagoga społecznego musi ulegać nieustannej aktualizacji. Uznając znaczenie jego pracy w środowisku, wypływające ze źródeł pedagogiki społecznej, powinniśmy czuć się zobowiązani do aktywnego projektowania roli pedagoga we współkreowaniu środowiska lokalnego w nowych warunkach zagrażających człowiekowi i jego otoczeniu. Dlatego motywem przewodnim podjętym w prezentowanej pracy stały się działania pedagoga jako animatora w przestrzeni życia społecznego – jego rola w inicjowaniu i animowaniu aktywności. Na szczególną uwagę zasługują kwestie aktywności i zaangażowania pedagoga w pomoc człowiekowi zagubionemu w dynamicznie zmieniającym się świecie. Niezbędne jest przypomnienie wyjątkowej roli pedagoga, jako przedstawiciela profesji z misją, który powinien czuć się zobligowany do inicjatywy i nie powinien oczekiwać na wskazania i dyspozycje. Dlatego też szczególnie ważna jest zdolność wnikliwego obserwowania rzeczywistości i dostrzegania pojawiających się w niej problemów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 113389 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41313 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47438 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pedagogie oporu / Piotr Zańko. - Kraków : Impuls, 2020. - 282 strony : ilustracje, fotografie, faksymilia ; 25 cm.
Monografie zwane autorskimi nie zawsze posiadają cechy, które pozwalają traktować je jako spełniające kryteria owej „autorskiej sygnatury”, jaka zaznacza się w koncepcji rozważań, założeniach teoretyczno-metodologicznych i prowadzonej narracji. Piszący starają się być przezroczyści, oddając przede wszystkim głos innym przywoływanym autorytetom, rzadko wypowiadają wprost własne sądy i unikają deklaracji aksjologicznych. Książka, którą czytelnik trzyma w rękach, jest zaprzeczeniem takiej postawy, a Piotr Zańko proponuje zestaw autorskich koncepcji, dla których zwornikiem są tytułowe pedagogie oporu w liczbie mnogiej. Książka jest odważnym manifestem, napisanym przez humanistę, dla którego wymiar edukacyjny uwspólnionego obszaru naszych doświadczeń, zwanych życiem „z wartościami”, ma wprawdzie znaczenie podstawowe, ale dalece niewyczerpujące tego, co Piotr Zańko nazywa formami żywej edukacji, dla których raison d’être jest społeczny aktywizm i krytyczny namysł nad formą życia, w jakiej przyszło nam bytować. Pedagogie oporu są dlań postawą słabych i uciśnionych, choć nie zawsze wchodzi w rachubę przemoc i przymus, bo niekiedy chodzi po prostu o świadomość, że „wypisanie” się z aktywnej postawy wobec świata jedynie wzmacnia obecne w niej, w tym wypadku związane z monokulturą neoliberalizmu, trendy. Powyższy opis pochodzi od wydawcy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116721 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34818 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Animacja społeczno-kulturalna jest jednym z kierunków pedagogiki zajmującym się zagadnieniem praktyki wychowawczej i edukacyjnej, realizowanej w obszarze szeroko rozumianej kultury. Można jednak powiedzieć, iż jest to tradycyjne zagadnienie pedagogiki w ogóle, gdyż we wszystkich subdyscyplinach pedagogicznych w mniejszym lub większym stopniu pojawia się i jest podejmowany temat kultury i jej wpływu na proces wychowania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116203 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42195 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48207, 48262 (2 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Jest to pierwszy tom artykułów rozproszonych Katarzyny Olbrycht, uczonej cenionej nie tylko w środowisku pedagogów, autorki prac Prawda, dobro i piękno w wychowaniu człowieka jako osoby (2000r.) oraz O roli przykładu, wzoru, autorytetu i mistrza w wychowaniu osobowym (2007r.), które stanowią inspirację i odniesienie zarówno dla teoretyków jak i praktyków wychowania. Prezentowana publikacja powstała z inicjatywy wychowanków i współpracowników Pani Profesor, która na Uniwersytecie Śląskim utworzyła i prowadziła Instytut/ Zakład Edukacji Kulturalnej. W tomie, na który składają się artykuły konferencyjne publikowane w monografiach zbiorowych jak i artykuły publikowane w czasopismach naukowych, szczególną „klamrę” stanowią dwa teksty - otwierający O roli zachwytu w rozwoju człowieka i zamykający Współczesne pytania wokół relacji „mistrz-uczeń” wygłoszone jako akademickie wykłady inauguracyjne, pierwszy w 1998 roku, a ostatni w 2008 roku. Tym samym tworząc monografię – świadectwo drogi naukowej Katarzyny Olbrycht, pragniemy podkreślić, że oddajemy do rąk czytelników książkę, nie tylko zawodowej humanistki, ale przede wszystkim osoby, która będąc uczoną publicznie mówiła i zaświadczała o prawdzie, dobru i pięknie. Katarzyna Olbrycht, profesor doktor habilitowany nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki, profesor zwyczajny Uniwersytetu Śląskiego w Zakładzie Edukacji Kulturalnej, w Instytucie Nauk o Edukacji Wydziału Etnologii i Nauk o Edukacji (w Cieszynie). Zainteresowania badawcze: edukacja aksjologiczna, edukacja kulturalna, wychowanie personalistyczne, pedagogika chrześcijańska. Wybrane publikacje: Sztuka a działania pedagogów (Katowice 1987 ); Edukacja aksjologiczna T. 1–4: Wymiary, kierunki, uwarunkowania (t. 1. Katowice 1994); Odpowiedzialność pedagoga (t. 2. Katowice 1995); O tolerancji (t. 3. Katowice 1995), Wybrane problemy przekazu wartości (t. 4. Katowice 1999); Prawda, dobro i piękno w wychowaniu człowieka jako osoby (Katowice 2000); Rola przykładu, autorytetu, wzoru i mistrza w wychowaniu osobowym (Toruń 2007); Upowszechnianie kultury – wyzwaniem dla edukacji kulturalnej (red.) K. Olbrycht, E. Konieczna, J. Skutnik (Wydawnictwo Adam Marszałek Toruń 2008); Inspiratorzy, projektodawcy i realizatorzy edukacji kulturalnej (red.) K. Olbrycht, D. Sieroń-Galusek (Toruń 2010). [03.10.2013].
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej