Form of Work
Książki
(9)
E-booki
(7)
IBUK Libra
(7)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Status
available
(15)
unavailable
(4)
unknown
(1)
Branch
Wypożyczalnia Piła
(3)
Wypożyczalnia Chodzież
(3)
Wypożyczalnia Czarnków
(4)
Wypożyczalnia Trzcianka
(3)
Wypożyczalnia Złotów
(4)
Czytelnia Wągrowiec
(1)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(1)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(1)
Author
Barlińska Julia
(1)
Bechta Mariusz
(1)
Hołyst Brunon
(1)
Imielska Małgorzata
(1)
Jabłońska Marta R
(1)
Jaros Agnieszka
(1)
Jerzak Marta
(1)
Konarzewska Anna
(1)
Kruszewski Krzysztof
(1)
Muszyński Wojciech
(1)
Polskich Stowarzyszenie Bibliotekarzy
(1)
Rajewska de Mezer Joanna
(1)
Siemaszko Zbigniew Sebastian
(1)
Sołdek Dagmara
(1)
Swianiewicz Stanisław
(1)
Szczepanik Renata
(1)
Szuster Anna
(1)
Urban Bronisław
(1)
Waligóra-Huk Anna
(1)
Wyrzykowski Krzysztof
(1)
Zajączkowski Sławomir
(1)
Żywanowska Agnieszka
(1)
Year
2010 - 2019
(10)
2000 - 2009
(4)
1990 - 1999
(2)
Time Period of Creation
2001-
(1)
Country
Poland
(16)
Language
Polish
(16)
Audience Group
Nauczyciele
(1)
Szkoły średnie
(1)
Wychowawcy
(1)
Subject
Agresja ZSRR na Polskę (1939)
(3)
Agresja
(2)
Agresywność
(2)
Dziecko
(2)
Młodzież
(2)
Przemoc w szkole
(2)
Samobójstwo
(2)
Tolerancja
(2)
Trening Zastępowania Agresji
(2)
Alkohol
(1)
Alkoholizm
(1)
Asertywność
(1)
Bezpieczeństwo
(1)
Choroby psychiczne
(1)
Chorzy
(1)
Cyberprzemoc
(1)
Depresja
(1)
Dokumenty
(1)
Dopalacze (substancje odurzające)
(1)
Dziecko seksualnie wykorzystywane
(1)
Dąmbrowski, Jerzy
(1)
Egzekucja polskich oficerów w Katyniu
(1)
Etyka lekarska
(1)
Fonoholizm
(1)
Godzina wychowawcza
(1)
Handel ludźmi
(1)
Hazard
(1)
Indywidualizacja (pedagogika)
(1)
Integracja społeczna
(1)
Klasa szkolna (socjologia)
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Korupcja
(1)
Ludzie starzy
(1)
Lęk
(1)
Marginalizacja społeczna
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Mobbing
(1)
Motywacja
(1)
Mutyzm
(1)
Młodzież niepełnosprawna umysłowo
(1)
Narkomania
(1)
Nałóg
(1)
Nerwica natręctw
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Niepełnosprawni umysłowo
(1)
Nikotyna
(1)
Obóz jeniecki Kozielsk
(1)
Odżywianie
(1)
Ofiary przestępstw
(1)
Okupacja niemiecka Polski (1939-1945)
(1)
Okupacja sowiecka Polski (1939-1941)
(1)
Opieka społeczna
(1)
Osoba wiktymna
(1)
Osobowość
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Palenie tytoniu
(1)
Patologia społeczna
(1)
Podmiotowość
(1)
Policja
(1)
Policjanci
(1)
Polska
(1)
Pomoc postpenitencjarna
(1)
Powstanie warszawskie (1944)
(1)
Praca zespołowa
(1)
Pracoholizm
(1)
Przemoc
(1)
Przestępczość narkotykowa
(1)
Przestępczość terrorystyczna
(1)
Psychoterapia
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rodzina
(1)
Rozwój osobisty
(1)
Samoakceptacja
(1)
Sekty
(1)
Sikorski, Władysław
(1)
Socjoterapia
(1)
Sport
(1)
Stres pourazowy
(1)
Subkultura blokersów
(1)
Subkultury
(1)
Swianiewicz, Stanisław
(1)
Szkolnictwo
(1)
Technologia
(1)
Terroryzm
(1)
Uczenie się
(1)
Układ Sikorski-Majski (1941)
(1)
Utonięcie
(1)
Uzależnienia od hazardu
(1)
Uzależnienie od komputera i Internetu
(1)
Wartość
(1)
Wiktymizacja klienta
(1)
Wiktymologia
(1)
Wiktymologia penitencjarna
(1)
Wiktymologia społeczna
(1)
Więźniowie
(1)
Więźniowie polityczni
(1)
Wojna 1939-1945 r.
(1)
Wojsko
(1)
Subject: time
2001-
(2)
Subject: place
Katyń (Rosja)
(1)
Genre/Form
Dokumenty audiowizualne
(1)
Komiksy
(1)
Pamiętniki polskie
(1)
Poradnik
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
22 results Filter
Authority data
Agresywność (hasło przedmiotowe)
(termin podrzędny) zob. też hasło szersze Postawy (hasło przedmiotowe)
zob. też Charakter (hasło przedmiotowe) ; Chuligaństwo (hasło przedmiotowe) ; Frustracja (hasło przedmiotowe) ; Okrucieństwo (hasło przedmiotowe) ; Przemoc (hasło przedmiotowe) ; Wrogość (hasło przedmiotowe)
Nieużywane formy hasła: Agresja (psychol.)
Authority data
Cyberprzemoc (hasło przedmiotowe)
(termin podrzędny) zob. też hasło szersze Przemoc emocjonalna (hasło przedmiotowe) ; Przestępstwo komputerowe (hasło przedmiotowe)
zob. też Internet (hasło przedmiotowe) ; Telefonia komórkowa (hasło przedmiotowe)
Nieużywane formy hasła: Agresja elektroniczna ; Agresja wirtualna ; Przemoc elektroniczna ; Przemoc wirtualna ; Wirtualna przemoc
Authority data
Inwektywy (hasło przedmiotowe)
zob. też Agresywność - język (hasło przedmiotowe) ; Leksykologia (hasło przedmiotowe) ; Przekleństwa i wulgaryzmy (hasło przedmiotowe) ; Zniewaga (hasło przedmiotowe)
Nieużywane formy hasła: Agresja słowna ; Agresja werbalna ; Obelgi ; Obraza słowna ; Słowa obelżywe ; Słowa obraźliwe ; Wyzwiska ; Zniewaga słowna ; Zniewaga werbalna
Authority data
Operacja Barbarossa (hasło przedmiotowe)
(termin podrzędny) zob. też hasło szersze Wojna 1939-1945 r. - strategia i taktyka (hasło przedmiotowe) ; Wojna 1939-1945 r. - ZSRR (hasło przedmiotowe)
(termin podrzędny) zob. też hasło szersze Niemcy - polityka - ZSRR - 1933-1945 r (hasło przedmiotowe)
Nieużywane formy hasła: Agresja 1941 r. Niemiec na ZSRR ; Barbarossa, operacja ; Fall Barbarossa ; Plan Barbarossa
Authority data
Agresja ZSRR na Polskę (1939) (hasło przedmiotowe)
(termin podrzędny) zob. też hasło szersze Wojna 1939-1945 r. - Polska (hasło przedmiotowe)
zob. też Kampania wrześniowa (1939) (hasło przedmiotowe)
zob. też ZSRR - polityka - Polska - 1939-1945 r (hasło przedmiotowe)
Nieużywane formy hasła: 17 września 1939 r. w Polsce ; Agresja sowiecka na Polskę (1939) ; Agresja 1939 r. ZSRR na Polskę ; Najazd ZSRR na Polskę (1939) ; Najazd 1939 r. ZSRR na Polskę ; Najazd sowiecki Polskę (1939) ; Napaść 1939 r. ZSRR na Polskę ; Napaść sowiecka na Polskę (1939) ; Napaść ZSRR na Polskę (1939)
Book
In basket
Publikacja została wzbogacona o obszerny (42 stronicowy) suplement historyczny napisany przez Mariusza Bechtę i Wojciecha Muszyńskiego. Korzystając z materiałów źródłowych - wspomnień, relacji, pracy prof. Tomasza Strzembosza (Saga o Łupaszce), autorzy na kartach komiksu starali się wiernie odtworzyć szlak bojowy 110. rezerwowego Pułku Ułanów; z pietyzmem pokazać militarne detale walczących stron oraz obyczajowe i historyczne tło wojny polsko-bolszewickiej z 1939 r. (przekroczenie przez Sowietów granicy w Stołpcach, bitwę pod Kodziowcami, obronę Grodna). Powstał komiks zrealizowany w konwencji fabularyzowanego dokumentu. Szczególną rolę poświęcono tytułowemu bohaterowi, w komiksie znalazło się miejsce na pokazanie jego rodziny i słynnego rajdu do wolnej Polski w 1919 r. Postać Jerzego Dąmbrowskiego, legendarnego kresowego zagończyka, stała się symbolem bezkompromisowej, prowadzonej do końca walki z sowieckim agresorem. Bohater wojny lat 1919-1920, w 1939 r. już pięćdziesięcioletni i dość schorowany (astma, otwierające się rany wojenne), nie zawahał się w obliczu wojny przyjąć nominacji na dowódcę 110. rezerwowego Pułku Ułanów. Tocząc nierówny bój ze znacznie silniejszym przeciwnikiem, wykazał się niezwykłą wprost wolą walki. Nawet wtedy, gdy bierną postawę wobec sowieckiego agresora zalecało naczelne dowództwo Wojska Polskiego, a poczucie bezsilności i brak nadziei na zwycięstwo sprawiły, że większość oddziałów rezygnowała ze zbrojnego oporu, "Łupaszka", pozwoliwszy odejść tym, którzy chcieli zaprzestać walki, nie złożył broni. Podobnie jak dwaj inni żołnierze jego pułku, legendarny mjr Henryk Dobrzański "Hubal" i adiutant pułkowy rtm. Witold Biliński, gotów był, tak długo jak się da, kontynuować walkę. Tę decyzję przypłacił męczeńską śmiercią z rąk Sowietów. Wyjątkowość postawy i dokonań Jerzego Dąmbrowskiego sprawiła, że ten sam pseudonim "Łupaszka" przyjął kilka lat później mjr Zygmunt Szendzielarz z Okręgu Wileńskiego Armii Krajowej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
There are copies available to loan: sygn. 104479 A (1 egz.)
Book
DVD
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. DVD. 2921 (1 egz.)
Authority data
Kampania wrześniowa (1939) (hasło przedmiotowe)
(termin podrzędny) zob. też hasło szersze II wojna światowa (1939-1945) (hasło przedmiotowe)
zob. też Agresja ZSRR na Polskę (1939) (hasło przedmiotowe)
(termin nadrzędny) zob. też hasło węższe Bitwa nad Bzurą (1939) (hasło przedmiotowe) ; Bitwa o Gdynię (1939) (hasło przedmiotowe) ; Bitwa pod Kockiem (1939) (hasło przedmiotowe) ; Bitwa pod Mławą (1939) (hasło przedmiotowe) ; Obrona Helu (1939) (hasło przedmiotowe) ; Obrona Modlina (1939) (hasło przedmiotowe) ; Obrona Poczty Polskiej w Gdańsku (1939) (hasło przedmiotowe) ; Obrona Warszawy (1939) (hasło przedmiotowe) ; Obrona Westerplatte (1939) (hasło przedmiotowe)
Nieużywane formy hasła: Agresja 1939 r. Niemiec na Polskę ; Fall Weiss ; Wojna obronna Polski 1939 r ; Invasion of Poland (1939) ; Wrzesień 1939 ; Kampania wrześniowa
Book
In basket
This item is available in 4 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 37226 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 27230, 27229 (2 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 27592 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. 35565 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. 43755 (1 egz.)
Book
In basket
Zespół psychologów, pedagogów i psychiatrów specjalizujących się w diagnozie i terapii zaburzeń wieku dziecięcego przygotował kompendium wiedzy dotyczące postępowania w środowisku szkolnym z dziećmi doświadczającymi zaburzeń: depresyjnych (a także myśli i tendencji samobójczych), więzi, zachowania, lękowych, obsesyjno-kompulsyjnych, odżywiania i wielu innych. Książka zawiera także propozycje działań wspierających dzieci z zaburzeniami psychicznymi i rozwojowymi, możliwych do przeprowadzenia w środowisku szkolnym, m.in. budowanie ustrukturyzowanego i przyjaznego środowiska szkolnego, zastosowanie technik uczenia sprzyjających koncentracji, psycho- i socjoterapię oraz trening umiejętności społecznych.
This item is available in 6 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
All copies are currently on loan: sygn. 112119 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 50853 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 40693 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 33412 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. 46960 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 65661 P 5,3 (1 egz.)
Book
In basket
(Psychologia i Pedagogika - Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 281)
Publikacja jest zbiorem usystematyzowanych rozważań dotyczących wykluczenia społecznego w różnych aspektach występowania zjawiska. Ukazuje multiprzyczynowość i wielowymiarowy charakter problemu, jego znane i nieznane przejawy, skutki polegające na wielopoziomowej, relatywnej deprywacji. Autorzy przeprowadzają Czytelnika przez problematykę wykluczenia jednostki i rodziny, wynikającego z przemian społecznych, gospodarczych czy politycznych współczesnego świata oraz opisują działania z zakresu profilaktyki i wsparcia jednostek narażonych na ekskluzję społeczną lub będących już na marginesie życia społecznego.
Monografia jest zbiorem usystematyzowanych rozważań dotyczących wykluczenia społecznego w różnych aspektach występowania zjawiska. Ukazuje multiprzyczynowość i wielowymiarowy charakter problemu, jego znane i nieznane przejawy, skutki polegające na wielopoziomowej, relatywnej deprywacji. Autorzy przeprowadzają czytelnika przez problematykę wykluczenia jednostki i rodziny, wynikającego z przemian społecznych, gospodarczych czy politycznych współczesnego świata. Charakteryzują środowiska funkcjonowania człowieka odpowiedzialne za kreowanie wykluczenia (środowisko szkolne, enklawy biedy), rozważają czynniki generujące ekskluzję społeczną (niepełnosprawność psychiczna, fizyczna, dysfunkcje wynikające z wieku – faktu bycia osobą starszą), powodujące niemożność pełnego uczestnictwa społecznego, brak dostępu do praw społecznych, dóbr publicznych, instytucji jednostek, grup społecznych. W książce poruszono problem wykluczenia społecznego osób opuszczających zakłady karne oraz ich rodzin. Omówiono kwestie możliwości i barier readaptacji i inkluzji społecznej jednostek posiadających w swej biografii pobyt w instytucji o charakterze totalnym. Autorzy poszczególnych rozdziałów rozważając kwestie wykluczenia i jego przyczyn, opisują działania z zakresu profilaktyki i wsparcia jednostek narażonych na ekskluzję społeczną lub będących już na marginesie życia społecznego.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 115456 (1 egz.)
Book
In basket
Prezentowana publikacja to zbiór scenariuszy na lekcję wychowawczą, odpowiadającą oczekiwaniom współczesnej młodzieży. Poruszane są tutaj zagadnienia bardzo ważne, a jednocześnie trudne: bliższe poznanie uczniów, nawiązanie z nimi więzi i zbudowanie relacji pozwalającej na rozmowę na każdy temat.
This item is available in 4 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
All copies are currently on loan: sygn. 115690 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 42123 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
All copies are currently on loan: sygn. 34930 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
No availability information: sygn. 52476
E-book
In basket
W pierwszej części opracowania zamieszczono opis najważniejszych sposobów postępowania diagnostycznego, uwzględniającego indywidualne konteksty życia dziecka i jego problemy. Natomiast w części drugiej znajdują się scenariusze zajęć socjoterapeutycznych do pracy z dziećmi agresywnymi, przeznaczone dla dwóch grup wiekowych uczniów (6–9-letnich oraz 10–12-latków). Przedstawione scenariusze stanowią jedynie przykład możliwego przebiegu zajęć i mają być inspiracją dla prowadzącego. Po uprzednio dokonanej diagnozie – uczestników zajęć i całej grupy (jej specyficznej osobowości, właściwości socjodynamicznych) – sam powinien ocenić „podatność” dzieci na niektóre zajęcia. Ponadto, planując zajęcia, należy uwzględniać możliwości organizacyjne (miejsce, czas, rytm pracy), dobór i frekwencję uczestników zajęć, posiadane umiejętności oraz specyficzne cele (sformułowane w oparciu o diagnozę). W proponowanych blokach zajęć wykorzystano wieloletnie doświadczenia dydaktyczne i terapeutyczne w pracy z dziećmi i młodzieżą. Publikacja powstała z myślą o potrzebach tych pedagogów (nauczycieli, wychowawców, opiekunów), którzy borykają się z rozmaitymi trudnościami w relacjach z podopiecznymi i w socjoterapii szukają inspiracji do swojej pracy wychowawczej. Książka zawiera propozycje pracy z dzieckiem, jednak należy pamiętać, że podstawowym warunkiem projektowania zajęć socjoterapeutycznych jest diagnoza dziecka oraz wnikliwa analiza warunków jego życia (tj. kontekstu zaburzonych zachowań).
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Książka poświęcona problematyce przemocy rówieśniczej i badań nad nią. Dramatyczne konsekwencje przypadków cyberagresji uruchomiły inicjatywy o charakterze prewencyjnym i edukacyjnym, a także zmiany w prawie. Zaczęto podejmować pierwsze próby projektowania i realizacji programów profilaktycznych skoncentrowanych na problemie elektronicznej agresji rówieśniczej. Pojawiły się także pierwsze inicjatywy badawcze skoncentrowane na diagnozie skali zjawiska i sytuacji ofiar agresji elektronicznej. Książka poszerza perspektywę badań nad przemocą rówieśniczą o inne ważne aspekty zjawiska – rolę świadków aktów cyberbullyingu, znaczenie medium, wpływu własnych doświadczeń z cyberprzemocą, a także empatii jako czynnika ograniczającego agresję elektroniczną.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Podręcznik przedstawia analizę agresywnych zachowań młodzieży oraz odrzucenia rówieśniczego, które mogą przyczynić się do zaburzeń w rozwoju dziecka, w tym do problemu niedostosowania społecznego. Autor omawia: - genezę zachowań agresywnych i odrzucenia rówieśniczego w nieformalnych i formalnych grupach młodzieży; - zależności między agresją a odrzuceniem; - wpływ tych zjawisk na inne zachowania dewiacyjne i niedostosowanie społeczne; - profilaktykę i resocjalizację dzieci i młodzieży. Książka jest przeznaczona dla studentów i pracowników naukowych resocjalizacji, pedagogiki, psychologii i innych nauk społecznych. Niezbędna w pracy wychowawców ogólnych, profilaktyków i pedagogów resocjalizacyjnych oraz kuratorów. Prezentowane treści są materiałem szczególnie przydatnym dla praktyki pedagogicznej zwłaszcza w kontekście aplikacyjnym rozdziału piątego, który w mojej ocenie jest ukoronowaniem poznawczo-społecznej teorii osobowości w terapii i resocjalizacji. Praca znakomita. (...) Jest propozycją ukazującą wieloznaczność, wydawać się może, prostych i już opisanych zjawisk. Prof. dr hab. Adam Stankowski
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Podręcznik prezentuje oryginalną i uniwersalną propozycję uporządkowania wiedzy pedagogicznej, potrzebnej nauczycielom w codziennej praktyce szkolnej. Uwzględnia problemy wynikające ze zmieniającej się rzeczywistości szkolnej oraz postępu w badaniach pedagogicznych. Przedstawia zagadnienia z zakresu dydaktyki (cele kształcenia, wyniki kształcenia, metody nauczania, gry dydaktyczne, itp.), ujęte w sposób zgodny z założeniami reformy nauczania, treści dotyczące nowych zjawisk w szkole (negocjacje), agresji oraz uzależnienia młodzieży. Wiadomości na temat uczniów "niezwyczajnych", czyli zarówno trudnych, jak i zdolnych stanowią cenną pomoc w praktycznym rozwiązywaniu problemów szkolnych. Książka: omawia zagadnienia nauczania i uczenia się uwzględniając reorganizację systemu oświaty w Polsce oraz postęp w badaniach pedagogicznych; prezentuje praktyczne scenariusze różnych sytuacji dydaktycznych; podaje przykłady ciekawych metod nauczania i gier dydaktycznych do wykorzystania podczas zajęć lekcyjnych; przybliża problemy pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; koresponduje z nowoczesnymi podręcznikami wydanymi w Europie i na świecie. Pozycja przeznaczona jest dla studentów kierunków nauczycielskich i pedagogicznych oraz nauczycieli w ich codziennej praktyce. Tom stanowi komplementarną całość z książką Sztuka nauczania, t. 2. Szkoła .
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Złotów
All copies are currently on loan: sygn. 42132 (1 egz.)
E-book
In basket
Publikacja darmowa
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again