Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(141)
IBUK Libra
(4)
Forma i typ
Książki
(141)
Publikacje naukowe
(14)
E-booki
(4)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Dostępność
dostępne
(208)
wypożyczone
(8)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(93)
Czytelnia Piła
(7)
Wypożyczalnia Chodzież
(21)
Czytelnia Chodzież
(6)
Wypożyczalnia Czarnków
(31)
Wypożyczalnia Trzcianka
(7)
Wypożyczalnia Złotów
(35)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(9)
Czytelnia Wągrowiec
(6)
Informatorium
(1)
Autor
Górnicka Beata
(11)
Jastrzębowska Grażyna
(11)
Brągiel Józefa
(10)
Gałkowski Tadeusz
(8)
Ganczarska Małgorzata
(6)
Smak Ewa
(6)
Weissbrot-Koziarska Anna
(6)
Jasiński Zenon
(5)
Mudrecka Irena
(5)
Olszewska Bożena
(5)
Dąbrowska-Jabłońska Iwona
(4)
Korczyński Stanisław
(3)
Nocoń Jolanta
(3)
Szczepański Marek Stanisław
(3)
Wereszczyńska Katarzyna
(3)
Widelak Dariusz
(3)
Łangowska-Szczęśniak Urszula
(3)
Łucka-Zając Elżbieta
(3)
Biskupska Kamilla
(2)
Bobrowska Agnieszka
(2)
Burzka-Janik Małgorzata
(2)
Czerwiński Adam
(2)
Dobosiewicz Ilona
(2)
Gutorow Jacek
(2)
Jędrzejowska Ewa
(2)
Kaniok Przemysław Eugeniusz
(2)
Karcz Eugenia
(2)
Konopnicka Iwona
(2)
Kossakowska-Jarosz Krystyna
(2)
Kozdraś Grzegorz
(2)
Krasnodębska Anna
(2)
Kurcz Alicja
(2)
Kłosińska Tatiana
(2)
Modrzejewska Krystyna
(2)
Nieroba Elżbieta
(2)
Pajączkowski Olaf
(2)
Sikora Piotr
(2)
Sokołowska Stanisława
(2)
Włoch Stanisława
(2)
Śliz Anna
(2)
Alechnowicz-Skrzypek Iwona
(1)
Badora Sylwia
(1)
Barska Anna
(1)
Barski Tadeusz
(1)
Bisaga Anna
(1)
Brzozowska Sabina
(1)
Błońska Katarzyna
(1)
Chlebda Barbara
(1)
Chlebda Wojciech
(1)
Cymbrowski Borys
(1)
Czerner Anna
(1)
Danecka Irena
(1)
Dubiel Ewa
(1)
Duszka-Jakimko Hanna
(1)
Dzikomska Anna
(1)
Dąbrowska Elżbieta
(1)
Francuz Grzegorz
(1)
Gmoch Ryszard
(1)
Gołowkin-Hudała Magdalena
(1)
Grabowski Łukasz
(1)
Habuda Ludwik
(1)
Hajduk-Nijakowska Janina
(1)
Hanusik Krystyna
(1)
Inac Goran
(1)
Janus Henryk
(1)
Jańdziak Anna
(1)
Jokiel Irena
(1)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(1)
Klimontowski Piotr
(1)
Konieczna Ewelina J
(1)
Kotlarska-Michalska Anna
(1)
Krzesaj Marcin
(1)
Kubis Barbara Krystyna
(1)
Kuligowski Waldemar
(1)
Lachur Czesław
(1)
Lebiecki Tomasz M
(1)
Ledwina Anna
(1)
Lichtenberg-Kokoszka Emilia
(1)
Makuchowska Marzena
(1)
Malec Anna
(1)
Malinowska Ewa
(1)
Mamroł Andrzej
(1)
Masnyk Marek
(1)
Matyjas Bożena
(1)
Mazur Aneta
(1)
Maćkowiak Klaudia
(1)
Minkner Kamil
(1)
Nycz Edward
(1)
Nyklova Eva
(1)
Paradowska Monika
(1)
Pawlica Beata
(1)
Pogorzelska Marzanna
(1)
Riedl Rafał
(1)
Rogala Stanisław
(1)
Rubisz Lech
(1)
Sasin Piotr
(1)
Segiet Katarzyna
(1)
Skwarek Beata
(1)
Snopek Mariusz
(1)
Sobieraj Iwona
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(93)
2000 - 2009
(41)
1990 - 1999
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(16)
Kraj wydania
Polska
(145)
Język
polski
(141)
angielski
(3)
niemiecki
(1)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(2)
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagodzy resocjalizacyjni
(1)
Temat
Wychowanie w rodzinie
(14)
Logopedia
(11)
Dziecko
(8)
Rodzina
(7)
Mowa
(6)
Nauczyciele
(6)
Opieka społeczna
(6)
Pedagogika resocjalizacyjna
(6)
Placówki opiekuńczo-wychowawcze
(5)
Dziecko niepełnosprawne
(4)
Internet
(4)
Niedostosowanie społeczne
(4)
Pedagogika opiekuńcza
(4)
Uczniowie
(4)
Wychowanie
(4)
Bajkoterapia
(3)
Informacja
(3)
Język polski
(3)
Komunikacja społeczna
(3)
Kształcenie
(3)
Nauczanie
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Pedagogika
(3)
Rodzicielstwo
(3)
Więźniowie
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Wychowawstwo
(3)
Ashbery, John (1927- )
(2)
Beckett, Samuel (1906-1989)
(2)
Crane, Hart
(2)
Edukacja zdrowotna
(2)
Innowacje
(2)
Jakość
(2)
Językoznawstwo
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Konsumenci (ekon.)
(2)
Korczak, Janusz (1878-1942)
(2)
Literatura dla dzieci
(2)
Literatura dla młodzieży
(2)
Małżeństwo
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Ochotnicze Hufce Pracy
(2)
Osoby bezdzietne
(2)
Oświata
(2)
PRL
(2)
Pedagodzy szkolni
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Pracownicy socjalni
(2)
Radlińska, Helena (1879-1954)
(2)
Rimbaud, Arthur (1854-1891)
(2)
Rodzice
(2)
Rodzina wiejska
(2)
Rodzina zastępcza
(2)
Roth, Philip (1933- )
(2)
Smutek
(2)
Socjoterapia
(2)
Społeczeństwo
(2)
Społeczeństwo informacyjne
(2)
Społeczeństwo obywatelskie
(2)
Społeczności lokalne
(2)
Sztuka
(2)
Więziennictwo
(2)
Wolontariat
(2)
Wychowanie do wartości
(2)
Wychowanie obywatelskie
(2)
Środki masowego przekazu
(2)
Adopcja
(1)
Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa
(1)
Agencja Rynku Rolnego
(1)
Aktywność człowieka
(1)
Amerykański sen
(1)
Amnesty International
(1)
Antropologia filozoficzna
(1)
Archiwa państwowe
(1)
Archiwum Akt Nowych
(1)
Ateizm
(1)
Atrakcyjność interpersonalna
(1)
Bainbridge, Beryl (1934-2010)
(1)
Bar, Józef (1930-2008)
(1)
Bartmiński, Jerzy (1939- )
(1)
Bezdomność
(1)
Biblioteki szkolne
(1)
Biblioterapia
(1)
Bogactwo
(1)
Bourdieu, Pierre
(1)
Bourdieu, Pierre (1930-2002)
(1)
Bunt
(1)
Campanella, Tommaso
(1)
Cele życiowe
(1)
Choroby dziedziczne
(1)
Chorzy na nerwice
(1)
Churchill, Caryl (1938- )
(1)
Ciało ludzkie
(1)
Cixous, Hélène (1937- )
(1)
Coetzee, J. M. (1940- )
(1)
Czas
(1)
Czas pracy ucznia
(1)
Czas wolny od pracy
(1)
Czytanie
(1)
Temat: czas
1901-
(14)
2001-0
(13)
2001-
(11)
1801-
(7)
1989-
(7)
1901-2000
(5)
1701-
(2)
1945-
(2)
1501-
(1)
1601-
(1)
1801-1900
(1)
1914-1918
(1)
1918-
(1)
1939-
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(10)
Czechy
(2)
Niemcy
(2)
Brzeg (woj. opolskie ; okręg)
(1)
Górny Śląsk
(1)
Kresy wschodnie Rzeczypospolitej
(1)
Olesno (woj. opolskie ; okręg)
(1)
Opole (woj. opolskie ; okręg)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Opolskie, województwo (od 1999)
(1)
Protektorat Czech i Moraw
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Ukraina
(1)
Warszawa
(1)
Śląsk
(1)
Gatunek
Podręczniki akademickie
(11)
Księgi pamiątkowe
(7)
Praca zbiorowa
(6)
Materiały konferencyjne
(5)
Monografia
(5)
Słowniki terminologiczne
(5)
Słowniki polskie
(4)
Literatura dziecięca
(3)
Dramat polski
(2)
Literatura amerykańska
(2)
Literatura angielska
(2)
Literatura francuska
(2)
Literatura młodzieżowa
(2)
Literatura polska
(2)
Opracowanie
(2)
Podręcznik
(2)
Podręczniki
(2)
Poezja polska
(2)
Biografia
(1)
Biografie
(1)
Czasopisma dziecięce
(1)
Czasopisma dziecięce polskie
(1)
Czasopisma młodzieżowe polskie
(1)
Dane statystyczne
(1)
Film
(1)
Film animowany
(1)
Katalogi zbiorów
(1)
Komiksy
(1)
Literatura
(1)
Pamiętniki niemieckie
(1)
Pamiętniki polskie
(1)
Poradniki
(1)
Powieść amerykańska
(1)
Słowniki niemiecko-polskie
(1)
Źródła historyczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(8)
Psychologia
(6)
Socjologia i społeczeństwo
(6)
Medycyna i zdrowie
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Historia
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
145 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Tematyka podręcznika jest skupiona wokół problemów doskonalenia usług edukacyjnych. Jest on przeznaczony dla osób interesujących się zagadnieniami pomiaru jakości kształcenia oraz prowadzeniem badań empirycznych w tym zakresie. W podręczniku zaprezentowano bogaty zbiór materiałów dydaktycznych w postaci pytań, poleceń i ćwiczeń. Stanowią one doskonałą bazę dla pracy samokształceniowej.Materiał zawarty w podręczniku można wykorzystać w procesie efektywnego przygotowania się do zajęć dydaktycznych, m.in. z takich przedmiotów, jak: "Podstawy kształcenia i pomiaru dydaktycznego, "Dydaktyka ogólna", "Jakość w edukacji". " Podstawy pomiaru jakości kształcenia".
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 98961, 98962 (2 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45854 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Uniwersytet Opolski, ISSN 1233-6408 ; nr 374)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 102749 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Praca zawiera opis narzędzi ekonometrycznych służących do prognozowania zjawisk gospodarczych w rolnictwie. Autorka wykorzystuje bogaty zestaw przykładów z rolnictwa, które ilustrują istotę przedstawionych metod, pokazuje również możliwość interpretacji otrzymanych wyników. Praca może służyć w procesie samodzielnego rozwiązywania problemów związanych z obliczaniem prognoz gospodarczych oraz jako pomoc dla osób korzystających z metod ekonometrycznych w działalności zawodowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45843 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podręcznik przedstawia podstawowe zagadnienia teoretyczne z zakresu poradnictwa, w tym poradnictwa socjalnego. Ponadto zawiera opis praktycznych działań i niezbędnych w tym celu kompetencji i umiejętności, które musi posiadać pracownik socjalny w procesie poradniczym. Autorka skupia uwagę na dyskursie wokół pojęcia poradnictwa socjalnego, zwłaszcza zaś poradnictwa socjalnego dla rodzin - jednego z najważniejszych obszarów działań współczesnego pracownika socjalnego. W opracowaniu znajduje się opis procesu komunikacji i rozwiązywania trudnych spraw, w jakie uwikłane są jednostki i ich rodziny poprzez zastosowanie odpowiednich metod, technik i narzędzi stosowanych w poradnictwie socjalnym dla rodzin. Podręcznik adresowany jest głównie do studentów pracy socjalnej, pedagogiki, psychologii, socjologii, teologii, nauk o rodzinie. Przydatny może być także dla praktyków zajmujących się radzeniem jednostkom i rodzinom, które znajdują się w trudnej sytuacji życiowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108140 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Celem publikacji było stworzenie wspólnej płaszczyzny do dyskusji nad aparatem pojęciowym trzech obszarów nauki, które w praktyce współistnieją, wzajemnie się przenikają i uzupełniają, tj. praca socjalna, opiekuńcza i terapeutyczna. Dzięki objaśnieniu podstawowych pojęć, opisowi najczęściej stosowanych metod, form i technik pracy dążono do uporządkowania i zaprowadzenia pewnego ładu w tych relacjach. Do rąk Czytelnika oddajemy pierwszy tom Słownika, ale w przygotowaniu są już dwa kolejne tomy. Wszystkie są tworzone w tzw. systemie holenderskim, czyli każdy kolejny tom będzie zawierać hasła w zakresie całego alfabetu. Publikacja adresowana jest do szerokiego kręgu odbiorców, do nauczycieli akademickich, pedagogów i terapeutów, pracowników socjalnych oraz studentów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106846/T.1 P (1 egz.)
Czytelnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48637 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Celem publikacji było stworzenie wspólnej płaszczyzny do dyskusji nad aparatem pojęciowym trzech obszarów nauki, które w praktyce współistnieją, wzajemnie się przenikają i uzupełniają, tj. praca socjalna, opiekuńcza i terapeutyczna. Dzięki objaśnieniu podstawowych pojęć, opisowi najczęściej stosowanych metod, form i technik pracy dążono do uporządkowania i zaprowadzenia pewnego ładu w tych relacjach. Wszystkie tomy są tworzone w tzw. systemie holenderskim, czyli każdy kolejny tom będzie zawierać hasła w zakresie całego alfabetu. Publikacja adresowana jest do szerokiego kręgu odbiorców, do nauczycieli akademickich, pedagogów i terapeutów, pracowników socjalnych oraz studentów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106985/T.2 P (1 egz.)
Czytelnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49019 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67756 P 4,3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108343/T.3 P (1 egz.)
Czytelnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52831 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja adresowana jest do szerokiego kręgu odbiorców: do nauczycieli akademickich, pedagogów i terapeutów, pracowników socjalnych oraz studentów. Jej celem jest zaprezentowanie rozwiązań sprzyjających włączaniu jednostek, rodzin i grup społecznych, zagrożonych marginalizacją lub wykluczonych, w nurt życia społecznego. Hasła zawierają nie tylko definicje, ale także mają charakter kontekstowy, pokazują bowiem zjawiska, procesy, cechy specyficzne w szerszym procesie czy planie pomocowym. Autorami haseł są znawcy przedmiotu z różnych ośrodków akademickich w Polsce oraz praktycy zajmujący się wyjaśnianiem opisywanych zjawisk i pojęć.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116165 P (1 egz.)
Czytelnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50583 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Uniwersytet Opolski, ISSN 1233-6403 ; nr 453)
W publikacji przedstawiono w ujęciu teoretycznym wybraną problematykę wiążącą się z zakresem wiedzy o społeczeństwie jako: przedmiocie poznania i wychowania, człowieku i jego relacjach społecznych, rodzinie - najbliższym człowiekowi środowisku społecznym. Część teoretyczna zawiera także wybrane koncepcje tworzenia się społeczeństwa. Tematykę kształcenia i wychowania uczniów do życia w społeczeństwie przybliżono w zarysie historycznym, jak też w uwarunkowaniach współczesnych w Polsce. Wiedza o społeczeństwie określone w podstawie programowej kształcenia ogólnego oraz rolę nauczyciela w tej edukacji. efektów - pozyskanej przez uczniów wiedzy i umiejętności. Publikacja może zainteresować władze oświatowe oraz nauczycieli w szkołach gimnazjalnych, jak też nauczycieli akademickich kształcących studentów, którzy w przyszłości podejmą edukację obywatelską w szkole.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104806 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45825 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Uniwersytet Opolski, ISSN 1233-6408 ; nr 447.)
Publikacja poświęcona jest edukacji więźniów, uwarunkowaniom i jej skuteczności w trzech krajach europejskich: Polsce, Niemczech i Czechach. Całość pracy została podzielona na dwie części ľ teoretyczną i empiryczną. W pierwszej części w rysie historycznym zakreślono wartość i znaczenie szkół przywięziennych w tworzącym się społeczeństwie informacyjnym, podkreślając przy tym: miejsce i zadania pedagogiki resocjalizacyjnej w systemie penitencjarnym w świetle współczesnych nurtów dydaktyczno-pedagogicznych, rozwój szkolnictwa przywięziennego obejmujący okres od II wojny światowej aż do czasów obecnych na ziemiach polskich, niemieckich i czeskich z uwzględnieniem podstaw prawnych i bogatej statystyki oraz ukazano trendy progresji edukacji więziennej zarejestrowane w wymienionych państwach. Druga część została poświęcona prezentacji wyników empirycznych wraz ze szczegółowymi analizami jakościowymi oraz ilościowymi zewnątrz- i wewnątrzgrupowymi, uzupełnionymi statystycznymi testami nieparametrycznymi, interpretacją psychopedagogiczną oraz symulacją komputerową uwzględniającą algorytm opracowany metodą Krefft. Przechodząc do bardziej szczegółowych poszukiwań, podjęto próbę określenia, w ujęciu teorii Ervinga Goffmana, emocjonalnego klimatu pracy nauczyciela w szkole przywięziennej, wzajemnych stosunków między kadrą nauczającą a uczącymi się więźniami, a także efektów zastosowanych metod dydaktycznych. Całość kończą wnioski i rekomendacje. Unikatową cechą publikacji jest porównawcza analiza kształcenia więźniów w trzech różnych systemach penitencjarnych oraz wykorzystanie tekstów źródłowych i archiwaliów. Publikacja kierowana jest do naukowców zajmujących się edukacją z perspektywy komparatystycznej i resocjalizacyjnej, studentów kierunków pedagogicznych i prawnych oraz praktyków.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47828 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38332 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 45844 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63394 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsza publikacja obejmuje materiał leksykalny z zakresu niemieckiego języka biznesu, niezbędny do komunikowania się w sytuacjach związanych z przebiegiem kontaktów polskich i krajów niemieckojęzycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45831 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 113609 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40997 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46538 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 102747 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Uniwersytet Opolski, ISSN 1233-6408 ; nr 567)
Monografia Helena Radlińska w walce o Polskę (1914–1918) jest wynikiem realizacji projektu badawczego, którego przedmiotem była służba żołnierska tytułowej bohaterki, pełniona w szeregach najbliższych współpracowników Józefa Piłsudskiego. Helena Radlińska zawiesiła w 1914 roku pracę naukową na Uniwersytecie Jagiellońskim, by aktywnie włączyć się w ruch niepodległościowy Polaków. Zrealizowany projekt badawczy wpisał się w obszar historii pracy społecznej i oświatowej. Jest to trzeci filar polskiej pedagogiki społecznej, której twórczynią była Helena Radlińska. Jako absolwentka studiów historycznych autorka ta skonstruowała metodę historyczną dla badań społecznopedagogicznych. Oddawana Czytelnikom książka jest efektem zastosowania owej metody w badaniu naukowym, którego głównym celem było poznanie zaangażowania Heleny Radlińskiej w walkę o wolność Polski podczas I wojny światowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116163 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Uniwersytet Opolski, ISSN 1233-6408 ; nr 432)
Prace poświęcone konkretnym przykładom sztuki melancholicznej z reguły zawierają mniej lub bardziej szczegółowe omówienie dziejów melancholii w ogóle. Ponieważ prac takich ostatnio przybywa w humanistyce polskiej, pozwoliłam sobie odstąpić od tego zwyczaju. Niezbędne konteksty przywołuję we wprowadzeniach do poszczególnych rozdziałów, a także w dygresjach i przypisach (które skądinąd przypominają "melanchologiczną" strategię egzegezy). Z żalem też zrezygnowałem z pokusy eksponowania oszałamiającego bogactwa saturnicznej tradycji, które groziłoby przytłoczeniem omawianych tekstów Orzeszkowej. To wszak one budują jedno z ogniw tej tradycji. Czy równie oszałamiające i bogate? Na to pytanie musi już odpowiedzieć sam Czytelnik.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108130 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45824 (1 egz.)
E-book
W koszyku
W książce opisywane i badane są różne wymiary i konteksty funkcjonowania rodziny polskiej odnoszone do czynników makro- i mikrospołecznych, które wyznaczają kształt współczesnej rodziny.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Stres jest nieodłącznym elementem życia każdego człowieka i może być zjawiskiem zarówno pozytywnym, jak i negatywnym. Funkcjonowanie szkolne uczniów wczesnej edukacji obfituje w obydwa rodzaje stresu. Skoro w życiu szkolnym dziecka pojawia się stres negatywny, warto rozważyć zastosowanie metod czy technik relaksacyjnych. Jedną z technik relaksu jest znana od wieków wizualizacja. Polega ona na tworzeniu wielozmysłowych obrazów mentalnych, będących odzwierciedleniem pozytywnych pragnień osoby ją praktykującej. Dzięki wizualizacji można zatem odzyskiwać zdrowie, poprawiać swoją kondycję psychiczną czy też osiągać sukcesy np. w nauce. Oprócz rozważań teoretycznych w książce zawarto opis techniki „Cudowne biurko”, stanowiącej praktyczną propozycję wykorzystania wizualizacji w edukacji wczesnoszkolnej. Pełni ona funkcję profilaktyczną, czyli ma na celu wskazanie uczniom drogi, jaką można podążać, aby radzić sobie z negatywnym stresem spowodowanym nauką szkolną i szkołą. Jednocześnie jej celem jest sprawienie, aby codzienne, monotonne czynności związane z uczeniem się stały się dla dzieci radością ze zdobywania różnych kompetencji. W opracowaniu dokonano również konfrontacji teorii z praktyką edukacyjną, czyli zamieszczono opinie uczniów klasy II – uczestników wizualizacji oraz ich rysunki, a także wypowiedź ich nauczycielki, która od kilku miesięcy systematycznie relaksuje uczniów za pomocą tej techniki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Książka ma charakter teoretyczno-badawczy. Składa się z dwóch części. W pierwszej, opartej na pedagogiczno-psychologicznej literaturze, przedstawiono teoretyczne podstawy twórczości plastycznej. Omówiono pojęcie twórczości, jej istotę oraz rozwój rysunkowości dziecka, z uwzględnieniem jej etapowości. Kolejny podrozdział podejmuje temat ruchu i przestrzeni jako elementów formy plastycznej w rysunku dziecka i jest krótkim przeglądem sposobów stosowania środków artystycznego wyrazu, z podkreśleniem sposobów obrazowania w rysunku ruchu i przestrzeni. W dalszej części rozdziału teoretycznego opisano znaczenie rysunku i aktywności plastycznej w rozwoju dziecka oraz rolę nauczyciela jako osoby wspierającej aktywność plastyczną dziecka. Część druga ma charakter empiryczny. W oparciu o analizę 1471 rysunków dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym została podjęta próba oceny dwóch elementów dziecięcej rysunkowości: umiejętności obrazowania w rysunku ruchu i przestrzeni. Uzupełnieniem analiz są zamieszczone w pracy rysunki, ilustrujące opisywane aspekty twórczości plastycznej dzieci. Monografia jest opracowaniem z zakresu pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej oraz wychowania estetycznego. Praca może być użyteczna dla badaczy z dziedziny pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej oraz teorii wychowania estetycznego, nauczycieli pracujących z dziećmi w wieku przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym oraz studentów kierunków pedagogicznych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
E-book
W koszyku
The research presented in the book was conducted as part of the project "School education in the era of pandemic and post-pandemic in Poland, the Czech Republic, and Slovakia" (no. 22210036), funded by the International Visegrad Fund. The project was implemented by the University of Opole (Poland), with partners including the University of Ostrava (Czech Republic), the University of Presov (Slovakia), Public Primary School No. 2 themed Polish Olympians in Opole (Poland), Secondary school, Elementary school, and Kindergarten in Karviná (Czech Republic), and United Boarding School in Snina (Slovakia). The project was carried out in three partner countries from 2022 to 2023. The aim of the quantitative research was to assess teachers' perspectives on the functioning of the school community during the pandemic, with a particular focus on the benefits and threats arising from the implementation of distance learning methods in crisis situations. The study was conducted simultaneously in three countries: Poland, the Czech Republic, and Slovakia, in the first quarter of 2023. The analyses of the research results indicate that distance learning is a viable alternative in situations where regular teaching in schools or educational institutions is not possible. The Covid-19 pandemic forced all countries to make a transition from traditional forms of education to online methods, and the experience gained during this time by teachers, students, and parents should not be wasted. In conclusion, we postulate that the acquired competences should be utilized in everyday educational processes. We also suggest that some school activities, especially extracurricular ones, be conducted using remote work methods Zaprezentowane w książce badania przeprowadzone zostały w ramach projektu „School education in the era of pandemic and post-pandemic in Poland, the Czech Republic and Slovakia” (no.22210036) i sfinansowane ze środków the International Visegrad Fund’s. Realizatorem projektu był University of Opole (Poland) a partnerami University of Ostrava (Czech Republic); University of Presov (Slovakia); Public Primary School No. 2 them. Polish Olympians in Opole (Poland); Secondary school, Elementary school and Kindergarten with Karviná (Czech Republic) and United Boarding School with Snina (Slovakia). Projekt został zrealizowany na terenie trzech krajów partnerskich w latach 2022-2023. Celem przeprowadzonych badań ilościowych była ocena nauczycieli na temat funkcjonowania społeczności szkolnej w sytuacji pandemii, ze szczególnym uwzględnieniem korzyści i zagrożeń wynikających z zastosowania w sytuacji kryzysu metod kształcenia na odległość. Badanie prowadzono równolegle w trzech krajach: Polsce, Czechach i Słowacji w pierwszym kwartale 2023 roku. Przeprowadzone analizy wyników badań wykazały, że kształcenie na odległość jest dobrą alternatywą w sytuacji, gdy nie ma możliwości zorganizowania regularnego nauczania w szkołach lub placówkach oświatowych. Pandemia Covid-19 zmusiła wszystkie kraje do przejścia ze stacjonarnych form edukacji na internetowe, a doświadczenie zdobyte w tym czasie przez nauczycieli, uczniów i rodziców nie może zostać zmarnowane. W konkluzji postulujemy, aby nabyte kompetencje wykorzystać na co dzień w procesie kształcenia. Sugerujemy, aby niektóre zajęcia szkolne, zwłaszcza pozaszkolne, były realizowane z wykorzystaniem form pracy zdalnej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej