Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(374)
IBUK Libra
(41)
Forma i typ
Książki
(374)
Publikacje naukowe
(51)
E-booki
(41)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Publikacje fachowe
(3)
Poezja
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(588)
wypożyczone
(24)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(242)
Czytelnia Piła
(7)
Wypożyczalnia Chodzież
(93)
Czytelnia Chodzież
(1)
Wypożyczalnia Czarnków
(99)
Czytelnia Czarnków
(1)
Wypożyczalnia Trzcianka
(35)
Czytelnia Trzcianka
(1)
Wypożyczalnia Złotów
(49)
Czytelnia Złotów
(3)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(67)
Czytelnia Wągrowiec
(10)
Informatorium
(2)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(2)
Autor
Cywińska Małgorzata
(9)
Kuszak Kinga
(8)
Barciszewski Jan
(6)
Cierpiałkowska Lidia
(6)
Koroniak Henryk
(6)
Cybal-Michalska Agnieszka
(5)
Harwas-Napierała Barbara
(4)
Hendrykowski Marek
(4)
Jankowiak Barbara
(4)
Klichowski Michał
(4)
Krauze-Sikorska Hanna
(4)
Markunas Antoni
(4)
Segiet Katarzyna
(4)
Segiet Waldemar
(4)
Solarczyk-Ambrozik Ewa
(4)
Włodarczyk Ewa
(4)
Bakiera Lucyna
(3)
Buchnat Marzena
(3)
Drozdowicz Zbigniew
(3)
Gościniak Jerzy
(3)
Jakoniuk-Diallo Anna
(3)
Kubiak Hanna
(3)
Mamzer Hanna
(3)
Matysiak-Błaszczyk Agata
(3)
Musielak Julian
(3)
Pawelczak Katarzyna
(3)
Sadowska Katarzyna
(3)
Słupska Kamila
(3)
Słysz Anna
(3)
Wiśniewski Janusz
(3)
Woźny Adam
(3)
Zamiara Krystyna
(3)
Zgółkowa Halina
(3)
Zieliński Bogusław
(3)
Banaszak Sławomir
(2)
Barabasz Grażyna
(2)
Basińska Anna
(2)
Bondecka-Krzykowska Izabela
(2)
Brzeziński Jerzy Marian
(2)
Christoph Monika
(2)
Czubiński Antoni
(2)
Czyż Teresa
(2)
Deckert Joanna
(2)
Drozdowski Rafał
(2)
Dziubalska-Kołaczyk Katarzyna
(2)
Filipiak Monika
(2)
Gawrońska Krystyna
(2)
Goździcka-Józefiak Anna
(2)
Gulczyński Andrzej
(2)
Jacyna-Onyszkiewicz Zbigniew
(2)
Jakubowska Agata
(2)
Jakubowska Honorata
(2)
Jankowiak Barbara (pedagog)
(2)
Józefowski Eugeniusz
(2)
Kacprzak Karol
(2)
Kopeć Danuta
(2)
Kujawiński Jerzy
(2)
Labuda Gerard
(2)
Loba Mirosław
(2)
Makarewicz Rufin
(2)
Miśkiewicz Benon
(2)
Modrzewski Jerzy
(2)
Myszka-Strychalska Lucyna
(2)
Oliwa-Ciesielska Monika
(2)
Pawełek Katarzyna
(2)
Piorunek Magdalena
(2)
Pogonowski Jerzy
(2)
Porzucek-Miśkiewicz Maria
(2)
Przybył Krystyna
(2)
Raubo Grzegorz
(2)
Rogowski Łukasz
(2)
Rudnicki Zbigniew
(2)
Skrzypczak Leszek
(2)
Strugarek Jan
(2)
Sójka Jacek
(2)
Tomaszkiewicz Teresa
(2)
Topol Paweł
(2)
Topolski Jerzy
(2)
Twardowska-Rajewska Jolanta
(2)
Uczitiel Tamara
(2)
Waszyńska Katarzyna
(2)
Wawrzyniak-Beszterda Renata
(2)
Witaszek-Samborska Małgorzata
(2)
Woś Alojzy
(2)
Wryk Ryszard
(2)
Abramowska Janina
(1)
Abriszewski Krzysztof
(1)
Andrzejewski Marek
(1)
Awedykowa Sława
(1)
Baczyńska Beata
(1)
Badura-Stronka Magdalena
(1)
Baer Magdalena
(1)
Baniak Józef
(1)
Banowska Lidia
(1)
Barańska Magdalena
(1)
Barański Zbigniew
(1)
Barczykowska Agnieszka
(1)
Batóg Tadeusz
(1)
Baziór Anna
(1)
Bańczerowski Jerzy
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(34)
2010 - 2019
(155)
2000 - 2009
(164)
1990 - 1999
(25)
1980 - 1989
(30)
Okres powstania dzieła
2001-
(56)
1989-2000
(2)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(414)
Język
polski
(394)
nieznany (po)
(10)
angielski
(6)
starogrecki
(1)
ukraiński
(1)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(4)
6-8 lat
(1)
Absolwenci szkół wyższych
(1)
Dzieci
(1)
Nauczyciele języków
(1)
Pedagodzy
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły średnie
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(5)
Temat
Dziecko
(18)
Język polski
(18)
Rodzina
(16)
Młodzież
(13)
Szkolnictwo
(9)
Świadomość społeczna
(9)
Biochemia
(8)
Kultura
(8)
Macierzyństwo
(8)
Pedagogika
(8)
Polska
(8)
Komunikacja społeczna
(7)
Kształcenie
(7)
Socjalizacja
(7)
Uczniowie
(7)
Wychowanie
(7)
Wychowanie w rodzinie
(7)
Dziecko niepełnosprawne
(6)
Medycyna molekularna
(6)
Oświata
(6)
Szkolnictwo wyższe
(6)
Chrześcijaństwo
(5)
Kultura masowa
(5)
Nauczyciele
(5)
Opieka społeczna
(5)
Osoby w wieku starszym
(5)
Psychologia rozwojowa
(5)
Stosunki interpersonalne
(5)
Stres
(5)
Studenci
(5)
Wsparcie społeczne
(5)
Wykluczenie społeczne
(5)
Antropologia społeczna
(4)
Dzieci
(4)
Filozofia kultury
(4)
Historia
(4)
Językoznawstwo porównawcze
(4)
Komórka (biol.)
(4)
Matematyka
(4)
Nauczanie
(4)
Psychologia
(4)
Psychoterapia
(4)
Rodzice
(4)
Społeczeństwo
(4)
Społeczności lokalne
(4)
Uczucia
(4)
Zachowania ryzykowne
(4)
Akustyka
(3)
Antropologia filozoficzna
(3)
Arteterapia
(3)
Dojrzewanie
(3)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(3)
Etyka społeczna
(3)
Grupy rówieśnicze
(3)
Jakość życia
(3)
Język rosyjski
(3)
Językoznawstwo
(3)
Kariera
(3)
Kształcenie ustawiczne
(3)
Ludzie starzy
(3)
Myślenie
(3)
Ojcostwo
(3)
Osobowość
(3)
Pedagogika resocjalizacyjna
(3)
Religia
(3)
Socjoterapia
(3)
Uczniowie szkół podstawowych
(3)
Umysł
(3)
Wielokulturowość
(3)
Wolontariusze
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Władza
(3)
Zawód
(3)
Adaptacja społeczna
(2)
Agresywność
(2)
Aktywizacja społeczna
(2)
Alkoholizm
(2)
Analiza matematyczna
(2)
Antropometria
(2)
Archiwistyka
(2)
Aspiracje zawodowe
(2)
Autodestruktywność
(2)
Choroby dziedziczne
(2)
Ciało ludzkie
(2)
Diagnoza
(2)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(2)
Dziecko z porażeniem mózgowym
(2)
Edukacja międzykulturowa
(2)
Elita władzy
(2)
Funkcje
(2)
Gimnazja
(2)
Gry fabularne
(2)
Gry i zabawy
(2)
Holokaust
(2)
Innowacje
(2)
Integracja społeczna
(2)
Inteligencja emocjonalna
(2)
Internet
(2)
Język angielski
(2)
Język dziecka
(2)
Temat: dzieło
Barry Lyndon (film)
(1)
Eroica (film)
(1)
Europa Europa (film)
(1)
Król Maciuś Pierwszy
(1)
Nóż w wodzie (film)
(1)
Pamiętnik
(1)
Petit Prince
(1)
Rejs (film)
(1)
Zezowate szczęście (film)
(1)
Temat: czas
2001-
(35)
1901-
(21)
1989-
(13)
2001-0
(12)
1801-
(9)
1901-2000
(9)
1801-1900
(6)
1601-
(4)
1701-
(4)
1945-
(4)
1945-1989
(4)
1989-2000
(4)
1501-
(3)
1701-1800
(3)
901-
(3)
1001-
(2)
1001-1100
(2)
1101-
(2)
1101-1200
(2)
1201-
(2)
1201-1300
(2)
1301-
(2)
1301-1400
(2)
1401-
(2)
1401-1500
(2)
1501-1600
(2)
1601-1700
(2)
501-600
(2)
601-700
(2)
801-900
(2)
901-1000
(2)
1-
(1)
1-100
(1)
100-1 p.n.e.
(1)
101-200
(1)
1901-1914
(1)
1901-20002
(1)
1918-
(1)
200-101 p.n.e.
(1)
2001 -
(1)
201-300
(1)
300-201 p.n.e.
(1)
301-400
(1)
400-301 p.n.e.
(1)
401-500
(1)
701-800
(1)
Temat: miejsce
Polska
(27)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(11)
Europa
(4)
Rzym
(2)
Wielkopolska
(2)
Alzacja (Francja)
(1)
Amazonka (dorzecze)
(1)
Bałkańskie, kraje
(1)
Bizancjum
(1)
Finlandia
(1)
Gdańsk (woj. pomorskie)
(1)
Goleniów (woj. zachodniopomorskie ; okręg)
(1)
Grecja
(1)
Kalisz (woj. wielkopolskie ; okręg)
(1)
Kalisz (woj. wielkopolskie)
(1)
Króla Jerzego, Wyspa (Szetlandy Południowe)
(1)
Kujawsko-pomorskie, województwo
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Macedonia
(1)
Niemcy
(1)
Polska Południowa
(1)
Polska Północna
(1)
Polska Zachodnia
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Szetlandy Południowe
(1)
Warszawa
(1)
Wielka Brytania
(1)
Wielki Staw (Karkonosze)
(1)
Wielkopolskie, województwo
(1)
Zbąszyń (woj. wielkopolskie ; okręg)
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Podręczniki akademickie
(22)
Praca zbiorowa
(20)
Opracowanie
(14)
Monografia
(11)
Materiały konferencyjne
(10)
Raport z badań
(8)
Księga pamiątkowa
(5)
Literatura rosyjska
(5)
Film polski
(4)
Literatura polska
(4)
Słowniki terminologiczne
(3)
Gry komputerowe
(2)
Księgi pamiątkowe
(2)
Literatura macedońska
(2)
Podręcznik
(2)
Publicystyka polska
(2)
Słowniki frazeologiczne
(2)
Słowniki rosyjsko-polskie
(2)
Antologia
(1)
Audycje radiowe
(1)
Bajka i baśń polska
(1)
Biografia
(1)
Czasopisma polskie
(1)
Czasopisma regionalne i lokalne polskie
(1)
Dramat
(1)
Dramat europejski
(1)
Encyklopedia
(1)
Film
(1)
Film amerykański
(1)
Film rosyjski
(1)
Film wojenny polski
(1)
Fotografia
(1)
Fotografie
(1)
Komedia filmowa polska
(1)
Literatura bułgarska
(1)
Literatura czeska
(1)
Literatura francuska
(1)
Literatura modernizmu
(1)
Literatury Jugosławii
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Pamiętniki polskie
(1)
Podręczniki dla szkół ponadgimnazjalnych
(1)
Podręczniki szkolne
(1)
Poezja polska
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Proza polska
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Synteza
(1)
Słowniki angielsko-polskie
(1)
Słowniki polskie
(1)
Słowniki polsko-fińskie
(1)
Słowniki polsko-norweskie
(1)
Słowniki polsko-rosyjskie
(1)
Słowniki polsko-włoskie
(1)
Słowniki portugalsko-polskie
(1)
Słowniki włoskie
(1)
Vademecum
(1)
Wiersze
(1)
Źródła historyczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(29)
Socjologia i społeczeństwo
(27)
Psychologia
(14)
Historia
(8)
Etnologia i antropologia kulturowa
(3)
Literaturoznawstwo
(3)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(3)
Językoznawstwo
(2)
Nauka i badania
(2)
Archeologia
(1)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
415 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Forma i typ
Utwory Juliana Tuwima i Jana Brzechwy dla dzieci znają wszyscy. Od kilku pokoleń bawią starszych i młodszych czytelników. Rodzice czytają dzieciom pełne humoru, żartobliwe utwory obu poetów. Zapewne nie ma w naszym kraju osoby, która nie zna Kaczki-Dziwaczki, Słonia Trąbalskiego, Pana Słowika, który niespiesznym krokiem zmierza na kolację, czy Stasia- zamęczającego innych mnóstwem pytań. Utwory obu poetów znają dziadkowie, rodzice, poznają je najmłodsi. Zmienia się świat, a wiersze (i nie tylko) Jana Brzechwy i Juliana Tuwima pozostają niezmiennie aktualne. Czy jednak ich odbiór jest cały czas taki sam? Czy dziś są tak samo, jak kiedyś interpretowane? Na ile zmienia się postrzeganie utworów obu poetów w płynnej, dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości XXI wieku? Na ile utwory Brzechwy i Tuwima inspirowały kiedyś nauczycielki i nauczycieli przedszkoli, na ile są źródłem inspiracji dla współczesnych pedagożek i pedagogów? Jak zmienił się sposób pracy z tekstem poetyckim obu poetów na przestrzeni lat? Te i inne pytania stawia autorka. Poszukuje na nie odpowiedzi zagłębiając się w biografie poetów, studiując ich utwory adresowane do najmłodszych i te, które z czasem uznano za odpowiednie na młodszych odbiorców, analizuje propozycje nauczycielek i nauczycieli wykorzystujące teksty obu poetów w pracy z dziećmi przedszkolnymi. Pokazuje sposoby upośredniania dzieciom tekstów obu poetów.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Książka wyrasta z przekonania o niesłuszności nagminnej krytyki edukacji. Autorka sugeruje, że docenienie szkoły może inspirować do podejmowania późniejszych prób zmiany kształcenia na lepsze. Dezaprobata raczej konserwuje dawne przyzwyczajenia niż wspiera w szukaniu nowych rozwiązań. Badaczka przekonuje, że konsekwencji jednostronnych i przez to niebezpiecznych sądów doświadczamy w procesie kolejnych reform. Przygląda się kierunkom zmian w najnowszych podręcznikach polonistycznych i zestawia je z uwagami czynionymi już w latach 90. XX wieku. Prezentuje materiały wywiedzione wprost z praktyki. Porównuje edukację w Polsce i szkole międzynarodowej. Opisuje działania inspirowane przez historyka, nauczycielki plastyki i przedsiębiorczości, a także efekty lekcji języka polskiego i przedmiotu nazwanego oblicza współczesnej kultury. Wiele z analizowanych propozycji miało miejsce w latach 2018/2019 oraz 2019/2020. Bohaterami większości tekstów są uczennice i uczniowie, a w centrum uwagi usytuowane są ich szkolne teksty. Metodyczny konkret nie tylko służy oglądowi edukacyjnej rzeczywistości. Umożliwia jej zdecydowanie bardziej panoramiczne obrazowanie, osadzenie na tle dawniejszej i współczesnej myśli metodycznej. Dokumentację tegoż stanowią przywoływane prace dotyczące rozmaitych opcji dydaktycznych. Różnice między nimi otwierają przed szkołą sferę wolności, zapewniając nauczycielkom i nauczycielom wybór najbliższej im koncepcji.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Współczesne przekazy medialne stają się wizualnie rozdrobnione. Zauważalne jest to w szacie graficznej wielu podręczników, czasopism, interfejsów internetowych czy grafik informacyjnych. Media te szczególnie silnie eksponują małe porcje tekstowe i obrazowe. W tym sensie stają się pozbawione sekwencyjnego i liniowego odbioru, typowego dla recepcji literatury pięknej lub dzieła filmowego. Powstaje więc pytanie, w jaki sposób odbiorcy wyszukują punktów rozpoczęcia czytania oraz według jakich kryteriów tworzą własne ścieżki poznawcze w trakcie recepcji np. grafik informacyjnych. W niniejszej pracy podjęto się odpowiedzi na pytanie, czy zróżnicowany układ graficzny (design) wpływa na prowadzenie uwagi wzrokowej i rozumienie treści przez nastoletnich odbiorców. Użyto w tym celu metody pomiaru ruchów gałki ocznej (okulografii) w trakcie ekspozycji różnych typów infografik. Rezultaty niniejszych badań znajdują szerokie zastosowanie w projektowaniu graficznym materiałów drukowanych oraz tekstów elektronicznych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Książka składa się z czterech głównych rozdziałów stanowiących określone sekcje tematyczne. Pierwsza sekcja przedstawia kulturowe uwarunkowania systemu edukacji w Chinach. Za pomocą autorskiej interpretacji pokazano kulturowe fundamenty edukacji w Państwie Środka. Opisano tradycje konfucjanizmu, buddyzmu, taoizmu oraz legalizmu w edukacji, chińską tradycję guanxi oraz podejście do zmian globalizacyjnych w obszarze edukacji. W drugiej sekcji czytelnik odnajdzie opis systemu edukacji (perspektywa makro) i wyjaśnienie jak działa i jak skonstruowany jest chiński system pod względem organizacyjnym ale także zarządzania, monitorowania i finansowania edukacji. Kolejna sekcja jest poświęcona wybranym aspektom edukacyjnym w dobie przemian globalizacyjnych (perspektywa mezo) w świetle zmian prawa edukacyjnego, ogłoszonego w maju 2021 roku, które oficjalnie nakazuje kształcenie oraz wychowanie w „duchu chińskim”, takim jak: kształcenie moralne, testowanie uczniów, wykorzystanie SI w edukacji, edukacji specjalnej, edukacji „pozaszkolnej” czy edukacji mniejszości etnicznych. Czwarta, ostatnia sekcja przedstawia trzech głównych aktorów systemu edukacji (perspektywa mikro) i wyjaśnia jak w chińskim systemie edukacyjnym funkcjonują nauczyciele, rodzice i uczniowie.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Zamysłem książki, jak wskazuje sam tytuł: Zrozumieć CZAS WOLNY. Przeobrażenia, tożsamość, doświadczanie, jest próba zrozumienia czasu wolnego w jego kluczowych wymiarach związanych z przeobrażeniami, tożsamością i doświadczaniem. Istotne staje się uzyskanie możliwie pełnego obraz czasu wolnego jako przestrzeni poznawczej, interakcyjnej, symbolicznej i emocjonalnej, aniżeli stworzenie jednej zasadniczej definicji czy sposobu myślenia na jego temat. Czerpanie inspiracji z takich orientacji teoretycznych, jak: symboliczny interakcjonizm, fenomenologia, egzystencjalizm, socjologia codzienności (Berger, Luckman 1983; Kelly 1972, 1996, 2003, 2012; Kelly, Godbey 1992; Giddens 2001, 2003; deCerteau 2008, 2011; Kaufman 2013), inspirowanie się psychologią doświadczania Csikszentmihalyi (2005), postmodernizmem (Rojek 1995, 2005, 2010), jak i teoriami granicznymi (Nippert-Eng1996; Zerubavel1991), pozwala myśleć o czasie wolnym jako o kategorii dynamicznej, społecznie i kulturowo zmiennej, lokowanej na przecięciu mikro- i makroprocesów społecznych oraz wiązać ją z dynamiką jednostkowego doświadczania. Równocześnie odwoływanie się do metodologii refleksyjnej pozwala maksymalizowa ogląd i rozumienie problematyki czasu wolnego poprzez wykorzystanie różnych metod i technik badawczych (Strauss 1993; Shaw 1997; Dupuis 1999; Freeman 2001; Giddens 2001; Fischer-Rosenthal 2005; Feighery 2006; Denzin, Lincoln 2010). Celem części pierwszej pt: Przeobrażenia jest przyglądanie się historyczno-społecznemu osadzeniu czasu wolnego. Kolejne rozdziały tej części dotyczą istotnych procesów charakteryzujących jego rozwój i dynamizujących przeobrażenia, jak: industrializacja, urbanizacja, umasowienie i technologizacja, komercjalizacja, globalizacja oraz akceleracja. Wskazane procesy przyczyniły się do tego, iż dziś stajemy przed szeregiem pytań, problemów czy wyzwań dotyczących tożsamości czasu wolnego, o czym z kolei mówi część druga, pt: Tożsamość. Jak czytelnik zauważy, celem tej części nie jest rewolucja w myśleniu o czasie wolnym, nie chce też opowiadać się po stronie kryzysu czy dezaktualizacji socjologii czasu wolnego. Chcę przede wszystkim odwołać się do kluczowych procesów w obrębie samej subdyscypliny, które w powiązaniu z ewolucją teorii i praktyki czasu wolnego, jak i dokonującymi się we współczesnej rzeczywistości przeobrażeniami pozwalają urefleksyjniać jego status. Celem trzeciej części książki pt.: Ku Metodzie jest charakterystyka założeń badawczych bazująca na perspektywie hermeneutyczno-interpretatywnej oraz metodologii refleksyjnej. Część czwarta pt.: Doświadczanie oparta jest na badaniach własnych i wprowadza czytelnika w świat znaczeń, doświadczeń i emocji wypoczynku realizowanych w różnych kontekstach sytuacyjnych. W kolejnych rozdziałach książki analizy różnych typów materiału badawczego przeplatają się ze sobą, a kolejne metody i techniki służą pogłębianiu stawianych tez czy wcześniej zgromadzonej wiedzy. Odwołuję się z jednej strony do danych zastanych, północno-amerykańskich i europejskich badań sondażowych oraz badań budżetów czasu, międzynarodowych badań porównawczych, pomniejszych europejskich projektów badawczych, jak i polskich badań opinii społecznej czy badań budżetowych. Z drugiej strony odnoszę się do własnych projektów badawczych, realizowanych w Polsce, przede wszystkim w oparciu o metodologie jakościowe, a zgłębiających codzienne rozumienie czasu wolnego. Książka jest napisana z perspektywy lokalnej, a głównym punktem odniesienia dla zawartych w niej treści są dwie dominujące tradycje czasu wolnego, mianowicie szkoła amerykańska i europejska. Warto tym samym podkreślić, iż kategoria czasu wolnego nie ma charakteru uniwersalnego, ale przypisana jest do partykularnej kulturowo, geograficznie i historycznie formy życia grupowego i społecznej organizacji określanej mianem nowoczesności. Czas wolny nabiera znaczenia w określonym typie społeczeństwa i stanowi jeden z istotnych jego aspektów.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Monografia koncentruje się wokół rozważań na temat szczególnej roli nauczycieli- wychowawców, wykraczającej poza stricte dydaktyczne wymagania, na ich relacjach z uczniami, mających na celu wspieranie i pomaganie im w zmaganiu się z sytuacjami stresującymi, trudnymi, w procesach podejmowania decyzji. Działania te wymagają uważności, identyfikacji potrzeb ucznia, w kontekście znajomości jego sytuacji edukacyjnej i życiowej, mobilizacji do podjęcia działań i zastosowania zróżnicowanych strategii pomocowych, przede wszystkim opartych na efektywnej komunikacji z dziećmi i młodzieżą. W tym zakresie niezbędne są też rozbudowane kompetencje społeczne, które nauczyciel-wychowawca może wykorzystać w procesach wspierania uczniów. Zawarte w monografii wyniki badań (realizowanych w różnych paradygmatach badawczych) pochodzą z wielu rozmaitych ujęć badawczych. Ich wyniki posłużyły do zilustrowania (nie)wspierającej roli wychowawców klas, z uwzględnieniem ich kompetencji społecznych, diagnozowanych z perspektywy uczniowskiej i nauczycielskiej. Zadaniem tej refleksji jest przede wszystkim wskazanie na procesy pomocy i wsparcia adresowanego do uczniów, obecne w przestrzeni szkoły, które kreuje nauczyciel-wychowawca. Publikacja jest adresowana zarówno do teoretyków zajmujących się edukacją, w tym takimi subdyscyplinami pedagogiki, jak poradnictwo, pedagogika szkoły, pedeutologia, jak też do praktyków, decydentów wpływających na kształt szkoły, a przede wszystkim samych nauczycieli.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Monografia stanowi tematyczną kontynuację cyklu prac zainicjowanych w środowisku Zakładu Poradnictwa Społecznego Wydziału Studiów Edukacyjnych UAM w Poznaniu, skupionych wokół problemów pomagania, wsparcia społecznego, poradnictwa, w ramach których swoje refleksje, badania i doświadczenia prezentuje szerokie grono teoretyków i praktyków z kraju. W monografii skoncentrowano się na kategorii wsparcia społecznego rozumianego jako pomoc dostępna jednostce w sytuacjach trudnych. Dokonywano analizy jego charakteru strukturalnego, odnoszącego się do obiektywnie istniejących sieci społecznych, w które jednostka jest włączona oraz jego aspektu funkcjonalnego i specyfiki interakcji społecznych, które podejmowane są w zróżnicowanych sytuacjach trudnych. Poszczególne teksty zawarte w niniejszej monografii odwołują się do procesów poszukiwania, doświadczania, planowania, organizowania, optymalizowania wsparcia adresowanego do jednostek i grup w różnych wymiarach życia społecznego, w wielu perspektywach temporalnych w przebiegu ludzkiej biografii. Mają zróżnicowany charakter, ich autorzy skupiają się na analizach teoretycznych, prezentują wybiórczo wyniki badań, odwołują się do przykładów ze społecznej praktyki, prezentując modele pomocy i wsparcia społecznego w relacjach nieformalnych i instytucjonalnych na poziomie makrospołecznym. Teksty podzielono na kilka bloków tematycznych: związanych z wybranymi kategoriami teoretycznymi charakteryzującymi procesy pomocowe, z rodziną jako grupą wsparcia potrzebującą, jak i go udzielającą, wspieraniem jednostek i grup w procesach edukacyjnych, w biegu życia zawodowego oraz organizowaniem wsparcia mającego na celu przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
W monografii przedstawiono problematykę teoretycznych oraz praktycznych aspektów edukacji osób zdolnych. Książka stanowi przestrzeń poszukiwań badawczych, ukazuje uwarunkowania szkolnego i pozaszkolnego funkcjonowania jednostek zdolnych oraz wybrane koncepcje pracy z uczniem zdolnym w kraju i za granicą. Jest zaproszeniem do dialogu o rozpoznawaniu i wyzwalaniu indywidualnych możliwości, aktywności oraz uwzględnianiu oczekiwań uzdolnionych dzieci i młodzieży. W publikacji oddano obraz środowiska, w jakim funkcjonują uczniowie wyróżniający się pod względem zdolności intelektualnych, wskazując jednocześnie na pilną potrzebę działań na rzecz rozwoju uzdolnionych na wszystkich etapach kształcenia.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Publikacja, w której zaprezentowano wyniki projektu "Social Inequality and Why it Matters for the Economic and Democratic Development of Europę and its Citizens: Post-Communist Central and Eastern Europe in Comparative Perspective" (EUREQUAL). Projekt ten koordynowany przez Department of Politics and International Relations, Oxford University był realizowany od 1 maja 2006 roku do 30 września 2009 w 13 krajach postkomunistycznej Europy Środkowej i Wschodniej. Polską część badania przeprowadził Instytut Socjologii Uniwersytety im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Zapotrzebowanie na ludzi zdolnych, twórczo podejmujących wyzwania współczesnego świata, nie traci na aktualności. Nasuwa się szereg pytań o rozmiar oczekiwań, stwarzanie szans, istnienie barier, uwzględnianie potrzeb edukacyjnych (i nie tylko) oraz tworzenie warunków dla harmonijnego rozwoju jednostek zdolnych. Rozważania przedstawione w niniejszej publikacji oscylują wokół kwestii kształcenia osób zdolnych, uwarunkowań edukacyjnych i wyzwań. Stanowią wynik wieloletnich poszukiwań i refleksji autorki na temat sytuacji jednostek zdolnych w środowisku edukacyjnym. Książka adresowana jest do studentek i studentów kierunków pedagogicznych szkół wyższych, jako materiał do wykorzystania w dydaktyce akademickiej, a także do przyszłych oraz praktykujących nauczycielek i nauczycieli – dla poznania i lepszego rozumienia sytuacji jednostek zdolnych w otaczającej rzeczywistości.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Głównymi obszarami związanymi z podejmowaną problematyką badawczą i dydaktyczną Autora są nowe media oraz ich wpływ na jednostkę i zbiorowości, w tym: współczesne ujęcia i perspektywy rozwojowe kształcenia na odległość (m-learning, b-learning); platformy edukacji zdalnej; kreatywność, innowacyjność (online); zjawisko luki cyfrowej; konwergencja mediów; dydaktyka szkoły wyższej; zarządzanie szkołą wyższą; metodyki w organizacjach harcerskich; cyborgizacja edukacji; gamifikacja edukacji; bezpieczeństwo w systemach edukacyjnych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Księga jubileuszowa zawiera 24 teksty z zakresu szeroko rozumianej edukacji dorosłych, inspirowane tematyką badawczą oraz publikacjami prof. Ewy Solarczyk-Ambrozik. Monografia podzielona jest na trzy części. W pierwszej zamieszczono refleksje dotyczące teorii i praktyki edukacji całożyciowej. Część druga poświęcona jest tematyce doradztwa karierowego i funkcjonowania człowieka dorosłego w pracy. Trzecia część to refleksja nad rolą edukacji dorosłych we wspieraniu rozwoju jednostek, społeczności i środowisk, dotycząca zagadnień inkluzji społecznej, polityki oświatowej i aktywności obywatelskiej. Ten wyjątkowy zbiór tekstów może być inspiracją nie tylko dla teoretyków zajmujących się zagadnieniem edukacji dorosłych czy osób zainteresowanych andragogiką, pedagogiką pracy, poradoznawstwem albo polityką oświatową, ale także dla praktyków implementujących założenia LLL (lifelong learning) – uczenia się przez całe życie – do codziennych praktyk.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Wśród kompetencji kluczowych niezbędnych ludziom w XXI wieku wymienia się współpracę zwracając uwagę na znaczenie tej kompetencji w całożyciowym procesie uczenia się i rozwoju. Te kompetencje mogą się rozwijać w sytuacji, gdy jednostki funkcjonują w warunkach sprzyjających podejmowaniu wspólnych działań z innymi ludźmi. Dyspozycje do współdziałania przejawiają już dzieci młodsze (na co wskazują np. badania realizowane przez zespół M. Tomasello), zaś dzieci w wieku przedszkolnym są gotowe do podejmowania różnego typu aktywności wspólne z rówieśnikami, osobami starszymi i młodszymi (o czym dowodzą przywołane przez autorki wyniki badań). W monografii poruszono właśnie zagadnienie współpracy dzieci przedszkolnych w zmieniających się kontekstach i perspektywach. Autorki podjęły w niej próbę spojrzenia na to, jak zmieniało się (i nadal zmienia) postrzeganie kompetencji dzieci przedszkolnych do podejmowania i realizacji działań wspólnych z innymi ludźmi. Zwracają uwagę na zmianę na kontinuum: od kategoryzowania dziecka w okresie średniego dzieciństwa jako niezdolnego do współdziałania po propozycje współpracy z innymi dziećmi, nauczycielkami i nauczycielami aż do włączania go w działania wspólne z osobami dorosłymi w przestrzeni środowiska lokalnego. Przywołują mniej i bardziej znane badania i ich rezultaty dotyczące zagadnienia współpracy między dziećmi przedszkolnymi. Podejmują próbę uchwycenia zmian w postrzeganiu roli i zadań przedszkola i relacji nauczycielek i nauczycieli z rodzicami dzieci oraz szerszym środowiskiem lokalnym. Te zmiany zmierzały od kierowniczej, dyrektywnej roli nauczycieli i nauczycielek do co raz szerzej ujmowanego współdziałania jako kluczowego elementu „kultury instytucji edukacyjnej”, obejmującego wspólne określanie celów, zasad, warunków współpracy, sposobów realizacji działań, itp. Przykładem rozwiązania wywiedzionego z nowoczesnych koncepcji psychologicznych, socjologicznych i pedagogicznych na kompetencje współdziałania dzieci przedszkolnych jest projekt „Przedszkolaki na Uniwersytecie” realizowany na Wydziale Studiów Edukacyjnych od 2014 roku, opisany przez autorki w jednym z rozdziałów monografii. Prezentując założenia projektu autorki zwracają uwagę na tworzenie przestrzeni wspólnej, przestrzeni współpracy przez różne podmioty: przedstawicieli uczelni wyższej: nauczycielki i nauczycieli akademickich i studentki oraz studentów, dyrektorki i nauczycielki przedszkoli, dzieci przedszkolne i ich rodziców. Odwołują się do wybranych wypowiedzi i komentarzy uczestników i uczestniczek projektu. W dalszej części przywołują dziecięcą perspektywę ujmowania pojęcia współpracy z drugim człowiekiem na podstawie wypowiedzi dzieci przedszkolnych. W zakończeniu opracowania prezentują wybrane zabawy sprzyjające rozwijaniu współpracy między dziećmi przedszkolnymi.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Monografia jest drugą z kolei publikacją autorki poświęconą problemom edukacji dziecka do lat trzech. Autorka dostrzega to, o czym przekonywał także między innymi Włodzimierz Fijałkowski – dziecko „nie jest «nieme», natomiast «głusi» często bywają dorośli”. W najnowszym opracowaniu dokonuje analizy wybranych aspektów polskiej rzeczywistości oświatowej, wskazuje przejawy nadmiernej instrumentalizacji edukacji i proponuje przyjęcie niedyrektywnego towarzyszenia w rozwoju, ukazując także autentyczną gotowość opiekunów małego dziecka do ustawicznego doskonalenia warsztatu ich pracy. Autorka, sięgając do niezwykłych osiągnięć Pani Profesor Lucyny Telki, koncentruje się przede wszystkim na obszarach edukacji w dialogu z małym dzieckiem, zwraca się w stronę uważnej obserwacji, gotowości do podjęcia interakcji ze strony osoby dorosłej, postuluje potrzebę autentycznej wrażliwości dorosłego na dziecięce potrzeby. Autorka przekonuje, że prawdziwa edukacja „dzieje się” we wzajemnej bliskości motywacyjnej dziecka i dorosłego funkcjonującej w oparciu o motto: „chcę pomóc dziecku osiągnąć to, co dostrzegam lub czuję, że chce osiągnąć dziecko”, gdyż dziecko pragnie się rozwijać, jest zmotywowane, eksploruje i doświadcza nie z tego powodu, że ktoś mu każe, że ktoś na to pozwala, lecz czyni to z własnej potrzeby. Nadrzędnym celem Katarzyny Sadowskiej jest zachęta do refleksji nad (jak określił to W. Fijałkowski) „indywidualnością, osobowością i wartością istoty ludzkiej jako niezależnej jednostki na każdym etapie jej rozwoju”.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Publikacja poświęcona jest występującemu obecnie zjawisku przeedukowania społeczeństwa i inflacji dyplomu akademickiego. Jej problematyka wpisuje się w polską oraz międzynarodową dyskusję na temat relacji między funkcjami uniwersytetu a rynkiem pracy oraz strukturą społeczną. Autorka podjęła próbę przeanalizowania tytułowego zagadnienia zarówno w kontekście teoretycznym, jak i w odniesieniu do rzeczywistości społecznej. W tym drugim przypadku dokonała jego rekonstrukcji tak, jak przejawia się on w Polsce oraz w Stanach Zjednoczonych, opierając się na literaturze przedmiotu, a także przedstawiła wyniki badań własnych dotyczących postrzegania inflacji dyplomu przez absolwentów polskich szkół wyższych. W książce wskazano, iż inflacja dyplomu akademickiego stanowi oczywiste wyzwanie społeczne i edukacyjne dla współczesnego społeczeństwa oraz opisano możliwe sfery działania w tym zakresie.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Problematyka monografii wpisuje się w nurt rozważań na temat istoty całożyciowego rozwoju człowieka dorosłego za sprawą edukacji i moderowania własnych planów życiowych przez wybór różnorodnych ścieżek kariery. Nowe konceptualizacje dotyczące życia zawodowego, jawiące się w tle przeobrażeń związanych z postępem technologicznym, gospodarką cyfrową, nowymi formami zatrudnienia i nowymi wyzwaniami edukacyjnymi, permanentnie aktualizują tematykę całożyciowego uczenia się, stanowiąc o jej randze. Autorzy tekstów prezentują różnorodne ujęcia tytułowego problemu, odnosząc się zarówno do teorii jak i praktyki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Przedmiotem rozprawy jest prawna koncepcja spółdzielni rolniczych. Sam termin ”spółdzielnia rolnicza” nie jest pojęciem języka prawnego. Występuje on w literaturze, projektach ustaw oraz obcych porządkach prawnych. Do tego rodzaju spółdzielni należą podmioty spółdzielcze zajmujące się prowadzeniem gospodarstwa rolnego oraz inne przejmujące jeden z etapów działalności rolniczej czy szerzej działające w sektorze rolnym, których członkami są przede wszystkim producenci rolni. Jak dotąd w piśmiennictwie prawniczym nie były podejmowane próby sformułowania całościowej prawnej koncepcji spółdzielni rolniczych, obejmującej różne aspekty związane z ich organizowaniem i funkcjonowaniem. Występują co prawda opracowania monograficzne z zakresu prawa poświęcone spółdzielniom rolniczym, ale odnoszą się one do innego systemu normatywnego, politycznego i gospodarczego, a obecnie mają znaczenie przede wszystkim historyczne. W ramach rozprawy przedstawiona została między innymi ewolucja zasad, koncepcji oraz regulacji prawnych dotyczących spółdzielni; spółdzielni rolniczych w wybranych krajach członkowskich UNII Europejskiej, prawne aspekty organizowania i funkcjonowania spółdzielni rolniczych w Polsce, prawne aspekty relacji spółdzielni rolniczych z otoczeniem gospodarczym w Polsce. Na szczególną uwagę zasługują rozważania końcowe obejmujące m.in. wskazanie cech charakterystycznych spółdzielni rolniczych na tle innych podmiotów spółdzielczych, przedstawienie tendencji rozwoju spółdzielni rolniczych wraz z określeniem rozstrzygnięć pracodawcy odnoszących się do danego rodzaju podmiotu oraz wnioski de lege ferenda dotyczące ustawy o spółdzielni rolniczych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Publikacja prezentuje autorski model wczesnego wspomagania rozwoju dzieci z niepełnosprawnościami lub zagrożonych niepełnosprawnością skoncentrowany na interakcjach rodzice – dziecko. Wyróżniono tu sześć cech, którymi powinny charakteryzować się interakcje wspomagające rozwój: okazywanie dziecku miłości, wrażliwe odpowiadanie na zachowania dziecka, podzielanie tematu interakcji, dopasowywanie oddziaływań do potrzeb i możliwości dziecka, wzajemność oraz kierowanie zachowaniem dziecka.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Na jakich ogólnokulturowych kategoriach myślowych ufundowana jest historiografia? Jaka jest natura historyczności? - te dwa pytania wyznaczają horyzont badawczy książki. Odpowiedzi na pytanie o naturę historyczności autor poszukuje poza tekstami historyków, licząc na to, że historyczność przejawi się tam w "czystej formie", ujawniając kulturowy, świadomościowy fundament historiografii jako formy piśmiennictwa. Autor dokonuje konceptualizacji idei historyczności, śledzi historię idei i postępującą w europejskiej XIX-wiecznej myśli ewolucję rozumienia historyczności. Inspiracji szuka u F. Nietzschego i G. H. Meada, szeroko i wnikliwie odwołuje się do tekstów źródłowych A. Smitha, Th. Malthausa, J. Benthama, D. Ricardo, J.S. Milla, podejmując frapujący dialog z myślicielami.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Z wielką przyjemnością oddajemy w Państwa ręce kolejny numer czasopisma naukowego „Studia Prawa Publicznego” – w drugim roku jego publikacji. Kwartalnik ten to forum naukowej refleksji nad problemami dotykającymi spraw publicznych, normowanych publicznym prawem – krajowym, regionalnym i międzynarodowym, obecnie i dawniej obowiązującym. Czasopismo pozwala teoretykom i praktykom – z kraju i z zagranicy – na prezentowanie w języku polskim lub angielskim wyników własnych badań, w formie: artykułów, komentarzy, opinii, polemik i głos, a także na zamieszczanie przeglądu piśmiennictwa krajowego i zagranicznego, w tym recenzji prac monograficznych, oraz sprawozdań z konferencji naukowych. Przy zachowaniu przyjętej formuły czasopismo w numerze 1 (5) służy poznaniu problemów badawczych z zakresu prawa regionalnego oraz prawa krajowego obcego i polskiego, dotyczących: respektowania praw człowieka we Włoszech (cz. II), zasady pewności prawa w działaniu administracji UE, zasadności wprowadzenia numerus clausus w dostępie do szkół wyższych, ponadto – w ujęciu retrospektywnym – procesu kształcenia w szkołach wyższych w II Rzeczypospolitej i Polsce Ludowej (cz. II), a także spraw z zakresu prawa gospodarczego, dotyczących: weryfikacji i zatwierdzania taryf za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków oraz determinant działalności gospodarczej w świetle orzecznictwa sądów administracyjnych. Każde z opracowań badawczych dopełnione jest streszczeniem oraz słowami kluczowymi w języku angielskim (lub w języku polskim w przypadku artykułów anglojęzycznych). (wstęp - Prof. UAM dr hab. K. Wojtczak)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej