Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(2842)
IBUK Libra
(134)
Forma i typ
Książki
(2837)
E-booki
(134)
Publikacje naukowe
(87)
Publikacje dydaktyczne
(64)
Publikacje fachowe
(31)
Publikacje popularnonaukowe
(31)
Poradniki i przewodniki
(13)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(6)
Publikacje informacyjne
(5)
Czasopisma
(2)
Rejestracje audio i wideo
(1)
Dostępność
dostępne
(4755)
wypożyczone
(278)
nieokreślona
(3)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(1242)
Czytelnia Piła
(146)
Wypożyczalnia Chodzież
(824)
Czytelnia Chodzież
(165)
Wypożyczalnia Czarnków
(708)
Czytelnia Czarnków
(37)
Wypożyczalnia Trzcianka
(437)
Czytelnia Trzcianka
(60)
Wypożyczalnia Złotów
(634)
Czytelnia Złotów
(68)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(419)
Czytelnia Wągrowiec
(275)
Informatorium
(3)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(7)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(4)
Zbiory specjalne Złotów-Czytelnia
(1)
Zbiory specjalne Czarnków-Wypożyczalnia
(6)
Autor
Zimbardo Philip G
(38)
Radzicki Józef
(35)
Sęk Helena
(26)
Materska Maria
(22)
Trempała Janusz
(22)
Śliwerski Bogusław
(21)
Roszkowski Wojciech
(20)
Rusiński Michał
(19)
Brzeziński Jerzy
(18)
Kwieciński Zbigniew
(18)
Montessori Maria
(18)
Aronson Elliot
(17)
Harwas-Napierała Barbara
(17)
Milewski Roman
(17)
Halliday David
(16)
Krysicki Włodzimierz
(16)
Resnick Robert
(16)
Czerniawska Ewa
(15)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(15)
Johnson Robert L
(15)
Kruszewski Krzysztof
(15)
McCann Vivian
(15)
Bańko Mirosław
(14)
Przetacznik-Gierowska Maria
(14)
Włodarski Lech
(14)
Birch Ann
(13)
Kwiatkowski Eugeniusz
(13)
Tomanek Paweł
(13)
Wojciechowski Aleksander
(13)
Boczoń Władysław
(12)
Gawęcki Jan
(12)
Nowicka Ewa
(12)
Włodarski Ziemowit
(12)
Bielański Adam
(11)
Giddens Anthony
(11)
Guzowska Małgorzata
(11)
Augustyniak Jacek
(10)
Koroniak Henryk
(10)
Nordhaus William D
(10)
Owsiak Stanisław
(10)
Siara Olga
(10)
Walker Jearl
(10)
Woynarowska Barbara
(10)
Wronkowska Sławomira
(10)
Domański Ryszard
(9)
Działoszyński Bartosz
(9)
Grzegorczykowa Renata
(9)
Hernas Czesław
(9)
Malim Tony
(9)
Olechnowicz Hanna
(9)
Piaget Jean
(9)
Richling Andrzej
(9)
Sierpińska Maria
(9)
Suchecki Jacek
(9)
Szulżycka Alina
(9)
Wolański Napoleon
(9)
Ziembiński Zygmunt
(9)
Alexander L. G
(8)
Babbie Earl R
(8)
Berne Eric
(8)
Brzezińska Anna
(8)
Chmielewski Adam
(8)
Czekaj Jan
(8)
Fromm Erich
(8)
Griffin Ricky W
(8)
Grzenia Jan
(8)
Hołyst Brunon
(8)
Izdebski Paweł
(8)
Jachna Tomasz
(8)
Konarzewski Krzysztof
(8)
Koźmiński Andrzej Krzysztof
(8)
Marciniak Stefan
(8)
Markowski Andrzej
(8)
Michejda Jan
(8)
Mossor-Pietraszewska Teresa
(8)
Panasiuk Aleksander
(8)
Piotrowski Włodzimierz
(8)
Tyszkowa Maria
(8)
Łuczyński Jan
(8)
Bobryk Jerzy
(7)
Boyd Robert Neilson
(7)
Bralczyk Jerzy
(7)
Camarda Sylwia
(7)
Chwalba Andrzej
(7)
Domachowski Waldemar
(7)
Drabik Lidia
(7)
Gołembska Elżbieta
(7)
Kowalczewska Joanna
(7)
Krugman Paul R
(7)
Kuryłowicz Jerzy
(7)
Malaga Krzysztof
(7)
Marcjanik Małgorzata
(7)
McMurry John
(7)
Milecki Jan
(7)
Morrison Robert Thornton
(7)
Muszalski Wojciech
(7)
Olejnik Marian
(7)
Polański Zbigniew
(7)
Rajski Aleksander
(7)
Saciuk Robert
(7)
Rok wydania
2020 - 2024
(129)
2010 - 2019
(643)
2000 - 2009
(1050)
1990 - 1999
(1091)
1980 - 1989
(33)
1970 - 1979
(19)
1960 - 1969
(2)
1950 - 1959
(3)
20 - 29
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(183)
1901-2000
(9)
1989-2000
(4)
1945-1989
(3)
1918-1939
(1)
2009
(1)
2012
(1)
2013
(1)
Kraj wydania
Polska
(2969)
Włochy
(1)
Język
polski
(2788)
nieznany (po)
(168)
angielski
(3)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(42)
Studenci
(12)
Dzieci
(8)
Dorośli
(7)
Rodzice
(7)
9-13 lat
(6)
Menedżerowie
(6)
6-8 lat
(4)
Nauczyciele
(4)
Psycholodzy
(4)
14-17 lat
(3)
Młodzież
(3)
Pracownicy naukowi
(3)
Terapeuci
(3)
0-5 lat
(2)
Nauczyciele akademiccy
(2)
Nauczyciele edukacji zdrowotnej
(2)
Pedagodzy
(2)
Pracodawcy
(2)
Psychiatrzy
(2)
Socjolodzy
(2)
9-12 lat
(1)
Analitycy ekonomiczni
(1)
B1 (poziom biegłości językowej)
(1)
Cudzoziemcy
(1)
Doktoranci
(1)
Doradcy personalni
(1)
Energetycy
(1)
Lekarze
(1)
Nauczyciele języka niemieckiego
(1)
Neurolodzy
(1)
Pediatrzy
(1)
Pracownicy samorządowi
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Seksuolodzy
(1)
Specjalista ds. marketingu
(1)
Specjaliści ds. doskonalenia organizacji
(1)
Specjaliści ds. konsultingu
(1)
Specjaliści ds. marketingu
(1)
Terapeuci pedagogiczni
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(12)
Literatura angielska
(1)
Literatura włoska
(1)
Temat
Język polski
(80)
Przedsiębiorstwo
(71)
Zarządzanie
(65)
Dziecko
(64)
Polska
(63)
Psychologia
(61)
Psychologia społeczna
(54)
Osobowość
(52)
Socjologia
(49)
Ekonomia
(48)
Filozofia
(45)
Psychologia rozwojowa
(45)
Historia
(44)
Psychoterapia
(44)
Nauki społeczne
(42)
Uczenie się
(42)
Polityka
(41)
Stosunki interpersonalne
(41)
Literatura polska
(39)
Uczucia
(39)
Fizyka
(38)
Środki masowego przekazu
(37)
Komunikacja społeczna
(36)
Agresywność
(35)
Kultura
(35)
Państwo
(35)
Rodzina
(35)
Stres
(34)
Nauczanie
(33)
Praca
(32)
Ekologia
(31)
Gospodarka
(30)
Zachowanie
(30)
Bezrobocie
(29)
Etyka
(29)
Globalizacja
(29)
Wychowanie
(29)
Środowisko człowieka
(29)
Mózg
(27)
Młodzież
(27)
Pedagogika
(27)
Marketing
(26)
Prawo
(26)
Turystyka
(26)
Analiza matematyczna
(25)
Chemia organiczna
(25)
Myślenie
(25)
Pamięć
(25)
Psychoanaliza
(25)
Finanse
(24)
Język angielski
(24)
Organizacja
(24)
Rośliny
(24)
Unia Europejska
(24)
Płeć
(23)
Szkolnictwo
(23)
Decyzje
(22)
Matematyka
(22)
Odżywianie
(22)
Demokracja
(21)
Komunikacja interpersonalna
(21)
Mowa
(21)
Banki
(20)
Chemia nieorganiczna
(20)
Kształcenie
(20)
Nauczyciele
(20)
Pedagogika resocjalizacyjna
(20)
Pieniądz
(20)
Poznanie
(20)
Socjalizacja
(20)
Antropologia społeczna
(19)
Finanse publiczne
(19)
Internet
(19)
Kadry
(19)
Przemoc
(19)
Rynek pracy
(19)
Ekonometria
(18)
Psychologia kliniczna
(18)
Starzenie się
(18)
Logika
(17)
Metodologia
(17)
Nałóg
(17)
Neuropsychologia
(17)
Spostrzeganie
(17)
Społeczeństwo informacyjne
(17)
Biotechnologia
(16)
Metoda Montessori
(16)
Ochrona środowiska
(16)
Ubezpieczenia społeczne
(16)
Autyzm
(15)
Biochemia
(15)
Depresja psychiczna
(15)
Narkomania
(15)
Schizofrenia
(15)
Terroryzm
(15)
Ubóstwo
(15)
Wykluczenie społeczne
(15)
Genetyka
(14)
Integracja europejska
(14)
Jakość życia
(14)
Temat: dzieło
Cours de littérature Slave
(1)
Dziady
(1)
Fifty shades of Grey
(1)
Kordian
(1)
Nie-Boska komedia
(1)
Pan Tadeusz
(1)
Politikon
(1)
Temat: czas
1901-
(58)
2001-
(44)
1701-
(30)
1801-
(30)
1901-2000
(20)
1989-
(19)
1501-
(16)
1601-
(16)
2001-0
(16)
1989-2000
(11)
1401-
(9)
1945-
(9)
1301-
(7)
1945-1989
(7)
1939-
(6)
400-301 p.n.e.
(6)
1101-
(5)
1201-
(5)
1801-1900
(5)
300-201 p.n.e.
(5)
1001-
(4)
301-
(4)
401-
(4)
901-
(4)
1-
(3)
1701-1800
(3)
1918-
(3)
1918-1939
(3)
200-101 p.n.e.
(3)
100-1 p.n.e.
(2)
101-
(2)
1201-1300
(2)
1301-1400
(2)
1401-1500
(2)
1601-1700
(2)
1914-1918
(2)
201-
(2)
500-401 p.n.e.
(2)
600-501 p.n.e.
(2)
701-
(2)
801-
(2)
1001-1100
(1)
101-200
(1)
1101-1200
(1)
1501-1600
(1)
1939-1945
(1)
201-300
(1)
301-400
(1)
401-500
(1)
501-
(1)
501-600
(1)
601-
(1)
700-601 p.n.e.
(1)
800-701 p.n.e.
(1)
do 801 p.n.e.
(1)
Temat: miejsce
Polska
(69)
Europa
(11)
Stany Zjednoczone
(7)
Bliski Wschód
(4)
Grecja
(4)
Chiny
(3)
Indie
(3)
Niemcy
(3)
Rosja
(3)
Rzym
(3)
Afganistan
(2)
Afryka
(2)
Daleki Wschód
(2)
Estonia
(2)
Francja
(2)
Hiszpania
(2)
Iran
(2)
Izrael
(2)
Japonia
(2)
Kraje Unii Europejskiej
(2)
Litwa
(2)
Mongolia
(2)
Pakistan
(2)
Republika Południowej Afryki
(2)
Turcja
(2)
Ukraina
(2)
Warszawa
(2)
Wielka Brytania
(2)
Włochy
(2)
ZSRR
(2)
Łotwa
(2)
Świat
(2)
Afryka Czarna
(1)
Albania
(1)
Ameryka Południowa
(1)
Ameryka Północna
(1)
Ameryka Środkowa
(1)
Amsterdam (Holandia)
(1)
Andora
(1)
Asyria
(1)
Ateny (Grecja)
(1)
Atlantyk
(1)
Australia
(1)
Austria
(1)
Azja
(1)
Azja Południowo-Wschodnia
(1)
Baleary (Hiszpania)
(1)
Bałtycki, region
(1)
Belgia
(1)
Beskidy
(1)
Białoruś
(1)
Birma
(1)
Bośnia i Hercegowina
(1)
Bułgaria
(1)
Chorwacja
(1)
Cypr
(1)
Czarnogóra
(1)
Czechy
(1)
Drobnomieszczaństwo
(1)
Egipt
(1)
Erytrea
(1)
Etiopia
(1)
Europa Zachodnia
(1)
Filipiny
(1)
Finlandia
(1)
Flandria
(1)
Fryzja Wschodnia (Niemcy)
(1)
Fryzja Zachodnia (Holandia)
(1)
Góra Świętej Anny (woj. opolskie)
(1)
Hinduizm
(1)
Holandia
(1)
Indochiński, Półwysep
(1)
Indonezja
(1)
Irak
(1)
Irlandia
(1)
Kaliningrad (Rosja; okręg)
(1)
Kambodża
(1)
Kanada
(1)
Karaibski, region
(1)
Katalonia (Hiszpania)
(1)
Kenia
(1)
Korea
(1)
Laos
(1)
Luksemburg
(1)
Lwów (Ukraina)
(1)
Macedonia
(1)
Madagaskar
(1)
Malezja
(1)
Malta
(1)
Mezoameryka
(1)
Mołdawia
(1)
Norwegia
(1)
Nowa Zelandia
(1)
Oceania
(1)
Oświęcim (woj. małopolskie)
(1)
Papua-Nowa Gwinea
(1)
Paryż
(1)
Persja
(1)
Pieniny
(1)
Pomorze
(1)
Gatunek
Podręczniki akademickie
(260)
Podręczniki
(55)
Podręcznik
(53)
Opracowanie
(51)
Słowniki polskie
(40)
Literatura polska
(33)
Poradniki
(21)
Praca zbiorowa
(16)
Encyklopedie polskie
(14)
Literatura
(14)
Monografia
(13)
Poradnik
(12)
Ćwiczenia i zadania
(12)
Poradniki dla nauczycieli
(11)
Encyklopedie
(9)
Literatura baroku
(7)
Literatura oświecenia
(7)
Wydawnictwa popularne
(7)
Literatura polsko-łacińska
(6)
Materiały pomocnicze
(6)
Dokumenty elektroniczne
(5)
Kompendia i repetytoria
(4)
Literatura amerykańska
(4)
Literatura klasycyzmu
(4)
Literatura romantyzmu
(4)
Literatura łacińska
(4)
Raport z badań
(4)
Synteza
(4)
Słownik języka polskiego
(4)
Wydawnictwa dla dzieci
(4)
Ćwiczenia i zadania dla szkół wyższych
(4)
Film
(3)
Fotografia
(3)
Korespondencja urzędowa
(3)
Literatura chrześcijańska
(3)
Literatura japońska
(3)
Literatura średniowieczna
(3)
Literatury europejskie
(3)
Materiały konferencyjne
(3)
Podręczniki [Typ publikacji]
(3)
Poradniki dla rodziców
(3)
Publikacja bogato ilustrowana
(3)
Słowniki angielsko-polskie
(3)
Słowniki frazeologiczne
(3)
Słowniki polsko-angielskie
(3)
Wywiad dziennikarski
(3)
Antologia
(2)
Antologie
(2)
Biografie
(2)
Dramat polski
(2)
E-booki
(2)
Literatura dziecięca angielska
(2)
Literatura francuska
(2)
Materiały pomocnicze dla szkół wyższych
(2)
Pamiętniki i wspomnienia
(2)
Poradniki i przewodniki
(2)
Przewodniki turystyczne
(2)
Przysłowia polskie
(2)
Publicystyka
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Słownik frazeologiczny
(2)
Słownik ortograficzny
(2)
Słowniki angielskie
(2)
Słowniki biograficzne
(2)
Słowniki terminologiczne
(2)
Artykuł naukowy
(1)
Bibliografia
(1)
Biografia
(1)
Blogi
(1)
Cytaty polskie
(1)
Dokument elektroniczny
(1)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Dramat europejski
(1)
Encyklopedia
(1)
Esej
(1)
Herbarze
(1)
Historia
(1)
Kalendarium
(1)
Komedia polska
(1)
Legendy i podania polskie
(1)
Leksykologia
(1)
Listy
(1)
Listy angielskie
(1)
Literatura austriacka
(1)
Literatura fantastycznonaukowa
(1)
Literatura katolicka
(1)
Literatura modernizmu
(1)
Literatura młodzieżowa amerykańska
(1)
Literatura niemiecka
(1)
Literatura podróżnicza amerykańska
(1)
Literatura pozytywizmu
(1)
Literatura renesansu
(1)
Literatura rosyjska
(1)
Literatura starożytna
(1)
Literatura szwajcarska
(1)
Malarstwo polskie
(1)
Malarstwo żydowskie
(1)
Mapy turystyczne
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół ponadgimnazjalnych
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół średnich
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(55)
Edukacja i pedagogika
(39)
Socjologia i społeczeństwo
(21)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(14)
Medycyna i zdrowie
(14)
Zarządzanie i marketing
(14)
Językoznawstwo
(13)
Nauka i badania
(12)
Historia
(11)
Informatyka i technologie informacyjne
(10)
Biologia
(8)
Chemia
(7)
Inżynieria i technika
(7)
Matematyka
(7)
Kultura i sztuka
(6)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(5)
Filozofia i etyka
(4)
Geografia i nauki o Ziemi
(4)
Ochrona środowiska
(4)
Etnologia i antropologia kulturowa
(3)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(3)
Rozwój osobisty
(3)
Architektura i budownictwo
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(2)
Kultura fizyczna i sport
(2)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Archeologia
(1)
Banki
(1)
Finanse publiczne
(1)
Fizyka i astronomia
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Podatki
(1)
Podróże i turystyka
(1)
Transport i logistyka
(1)
Ubezpieczenia społeczne
(1)
Tytuł czasopisma
Auschwitz obóz i miasto
(1)
2976 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Public relations – biała czy czarna magia zarządzania? Podręcznik akademicki do przedmiotu public relations zawiera najnowszą wiedzę o funkcjach i roli społecznej pełnionej przez PR. Inicjuje nową w polskiej literaturze dyskusję o potrzebie analizy PR jako zjawiska socjologicznego oraz dziedziny wiedzy teoretycznej i praktycznej w zakresie demokratyzacji procesów komunikowania społecznego. Poszczególne rozdziały zawierają autentyczne, zaczerpnięte bezpośrednio z praktyki, przykłady różnych działań i zachowań specjalistów PR, obrazujące tezy omawiane w tekstach, a kończą się spisem zalecanej literatury oraz zestawem pytań, na które czytelnik znajdzie odpowiedź w treści danego rozdziału. Poza podstawową wiedzą z dziedziny PR, podręcznik ten prezentuje zagadnienia dotychczas pomijane lub omawiane bardzo pobieżnie w polskiej literaturze przedmiotu, np.: psychospołeczne podstawy PR, odpowiedzialność i etyka, wewnętrzny PR, PR w instytucjach publicznych i organizacjach pozarządowych oraz finansowych i giełdowych. Zespół autorski: Dodatkowym atutem podręcznika jest zespół autorski, który tworzą wybitni specjaliści-naukowcy, wywodzący się z kilku polskich ośrodków akademickich oraz praktycy od wielu lat działający i odnoszący sukcesy w dziedzinie PR. Tworzą go: Anna Adamus-Matuszyńska, Ewa Hope, Barbara Iwankiewicz-Rak, Wojciech Jabłoński, Michał Macierzyński, Wiesław Macierzyński, Jerzy Olędzki, Beata Paczyńska, Waldemar Rydzak, Andrzej Stolarczyk, Aneta Szymańska, Andrzej Świątecki, Jacek Trębecki, Paweł Trochimiuk, Dariusz Tworzydło. Adresaci książki: Podręcznik adresowany jest do studentów uczelni wyższych na kierunkach zarządzania i marketingu, dziennikarstwa i komunikacji społecznej, politologii oraz innych nauk społecznych i studiów specjalistycznych z zakresu PR. Stanowi również uzupełnienie teoretycznej wiedzy dla praktyków zajmujących się kreowaniem wizerunku w firmach i organizacjach oraz ich komunikacją ze społeczeństwem.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ
Kartezjusz uważał, że umysł istnieje niezależnie od mózgu. Dzisiaj, prawie czterysta lat po śmierci francuskiego filozofa, nadal nie do końca rozumiemy, jak z elektrycznych i chemicznych procesów zachodzących w mózgu wyłania się umysł. Niniejsza książka przedstawia zarys odpowiedzi, jakie udało się do tej pory na ten temat uzyskać. Mam głęboką nadzieję, że jej lektura zachęci cię do tego, by dowiedzieć się więcej o tym wspaniałym narządzie umysłu, który znajduje się w twojej głowie. Z tekstu Profesor Gary L. Wenk zebrał w tej książce najbardziej podstawowe, a jednocześnie rzetelne i aktualne informacje na temat ludzkiego mózgu, a następnie przedstawił je w języku i formie przystępnych dla czytelnika niespecjalisty. Poszczególne rozdziały zawierają odpowiedzi na następujące pytania: Jak wyewoluował mózg? Co to są emocje? Co to są halucynacje? Jak się uczymy? W jaki sposób nasza dieta wpływa na nasze myślenie i samopoczucie? Co się dzieje ze starzejącym mózgiem? W jaki sposób mózg tworzy wspomnienia? Dlaczego pacjenci z chorobą Alzheimera mają takie kłopoty z pamięcią? Jak leczy się utratę pamięci? Jak leczy się depresję? Dlaczego tak źle śpimy, kiedy mamy depresję? Dlaczego osoby chore na schizofrenię słyszą głosy? Dlaczego jestem uzależniony od kawy? W jaki sposób flora jelitowa wspomaga mózg? Czy przyprawy są dobre dla mózgu? Jak z wiekiem zmienia się sen? Czy istnieją cudowne leki na starzenie się mózgu? Czy mózgi kobiet i mężczyzn różnią się od siebie?
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
In 2010 the EU launched a flagship policy initiative “Innovation Union” aimed at increasing the innovation rate and translating it into smart, sustainable and inclusive growth. Strengthening the knowledge base is one of its six pillars. This research, part of the “I3U – Investigating the Impact of the Innovation Union” project funded by the European Union’s Horizon 2020 programme, covers the impact of selected areas of the Innovation Union initiative on innovation in Europe. The questions that the book attempts to answer are the following: What are the effects of these diverse policy initiatives implemented at the EU level? To what extent have they been implemented after seven years since the Innovation Union launch? What are the policy implications and lessons learned? The research findings are discussed in detail in eight chapters. These are based on a variety of unique data collected during desk and field research, including surveys and interviews, which refl ect the opinions of all innovation system actors and stakeholders affected by these policy instruments.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Wielu ludzi dorasta z co najmniej jednym bratem lub jedną siostrą. Rodzeństwo to często „towarzysze podróży” przez życie wraz ze składającymi się na nie przeciwnościami i istotnymi wydarzeniami. Z tych powodów rodzeństwo potencjalnie może wywierać znaczący wpływ na rozwój człowieka. Książka ta, jako jedna z pierwszych, przedstawia przegląd pionierskich badań psychologicznych dotyczących tej istotnej relacji. Rodzeństwo. Znaczenie relacji z braćmi i siostrami dla naszego rozwoju i dobrostanu to fundamentalny tekst na temat relacji między rodzeństwem. Zestawiając wyniki trwającego 10 lat badania podłużnego z wynikami innych badań, z perspektywy biegu życia, Autorki analizują znaczenie relacji między rodzeństwem dla rozwoju i dobrostanu dziecka. Uwzględniają także historyczny, rozwojowy i rodzinny kontekst, w jakim funkcjonują rodzeństwa, przedstawiają wpływ rodzeństwa na rozwój i adaptację dziecka oraz relacjonują nowe badania nad rodzeństwami funkcjonującymi w różnorodnych kontekstach. Naomi White i Claire Hughes omawiają relacje między rodzeństwem w zróżnicowanych populacjach, takich jak rodzeństwa dzieci z niepełnosprawnością, rodzeństwa żyjące w różnych kulturach oraz rodzeństwa z rodzin nietradycyjnych. Przedstawiają również praktyczne implikacje istniejących badań.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Artykuł 45 Konstytucji RP gwarantuje każdemu obywatelowi „prawo do sprawiedliwego i jawnego rozpatrzenia sprawy bez nieuzasadnionej zwłoki przez właściwy, niezależny, bezstronny i niezawisły sąd”. Rzetelna, obiektywna, oparta na specjalistycznej wiedzy opinia biegłego jest jednym z podstawowych gwarantów dochowania tej normy. W procesie stosowania prawa opiniowanie sądowo-psychologiczne odgrywa szczególną rolę, a od przedstawionej opinii niejednokrotnie zależą dalsze działania organów wymiaru sprawiedliwości. To psycholog w zależności od charakteru sprawy wskazuje czynniki ograniczające świadomość, uzasadnia motywy działania, naprowadza organy ścigania na właściwy trop, ale także bada relacje czy pomaga w ustaleniu faktów poprzez udział w przesłuchaniach, których z uwagi na wiek czy stan psychiczny przesłuchiwanych osób, bez udziału biegłego nie można by uznać za wiarygodne. Prezentowana publikacja dotyczy teoretycznych i praktycznych aspektów opiniowania sądowego. W części wprowadzającej do opiniowania sądowo-psychologicznego szczegółowo przedstawiono: zagadnienia związane z funkcją biegłego, jego rolą w wymiarze sprawiedliwości oraz umocowaniem prawnym, procedury ubiegania się o wpis na listę biegłych sądowych, kryteria, które należy spełniać, aby zostać biegłym sądowym, materiały dotyczące procesu opiniowania, sposobu opracowania opinii, wymagań sądu wobec biegłych, sposobów rozliczania się oraz obowiązujących w tym zakresie regulacji prawnych, propozycje struktury opinii sądowo-psychologicznej w różnych sprawach (karnych, cywilnych, nieletnich) oparte na wytycznych i rekomendacjach. Druga część monografii zawiera: materiały dotyczące specyfiki opiniowania sądowo-psychologicznego w wybranych sprawach, zarówno z zakresu prawa karnego, jak i cywilnego, opis czynności z udziałem małoletniego, w których uczestniczy biegły psycholog (przesłuchanie i wysłuchanie małoletniego), opis działań biegłego psychologa w odniesieniu do oceny wiarygodności zeznań świadków, zarówno małoletnich, jak i dorosłych, omówienie opiniowania w sprawach o zmianę płci, znęcanie się nad członkiem rodziny, w sprawach osób stwarzających zagrożenie, osób z zaburzeniami preferencji seksualnych, a także specyfiki opiniowania w jednostkach penitencjarnych oraz zagadnień związanych z profilowaniem nieznanych sprawców przestępstw, opis zagadnienia odpowiedzialności biegłych sądowych za składaną opinię.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Problematyka książki wpisuje się w niezwykle ważny i aktualny nurt idei zrównoważonego rozwoju, której implementacja w firmach ma zapewnić jednocześnie korzyści ekonomiczne, społeczne i ukierunkowane na środowisko, dostarczając interesariuszom wewnętrznym i zewnętrznym określonych wartości. Sustainable human resource management wspiera ideę zrównoważonego rozwoju organizacji, kładzie nacisk na sprawiedliwe traktowanie, dba o rozwój, zakłada rozwój kompetencji pracowników, promuje równowagę praca-życie. Zaproponowane przez autorów podejście wykracza poza działania jedynie środowiskowe ( green HRM i green behavior ) i odwołuje się do szerokiego spektrum oddziaływań, jakie specjaliści HR mogą proponować swoim pracownikom. Autorzy objęli przedmiotem swoich rozważań teoretycznych oraz badań empirycznych ważny dla teorii zarządzania zasobami ludzkimi (ZZL) problem badawczy, odpowiadający także na aktualne oraz przyszłe potrzeby praktyki gospodarczej. Publikacja dotyczy kształtowania procesu ZZL w taki sposób, by stymulował on osiąganie celów zrównoważonego rozwoju. Autorzy starają się odpowiedzieć na pytanie, w jaki sposób HRM i projektowanie systemów pracy może przyczynić się do zrównoważonego rozwoju organizacji biznesowych. (…) W książce przedstawiono opis rezultatów badań jakościowych oraz ilościowych, a także wstępnych metaanaliz dotyczących efektów zrównoważonego i zielonego ZKL. dr hab. Katarzyna Piwowar-Sulej, prof. UEW
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Jak pisać i redagować to drugie wydanie tego tytułu, zaktualizowane i poszerzone o nowe przykłady treści wzorów użytkowych. Poradnik składa się z dwóch części. Pierwsza z nich pt. Poradnik redaktora. Zasady opracowania edytorsko-typograficznego tekstów w języku polskim to kompendium wiedzy z zakresu edytorstwa i typografii. Jak piszą autorzy w jej wstępie: Warunkiem tworzenia poprawnych publikacji jest wszakże nabycie stosownej wiedzy z zakresu edytorstwa i typografii, która to wiedza była do niedawna domeną środowisk profesjonalnie związanych z branżą wydawniczo-poligraficzną – redaktorów merytorycznych i technicznych, korektorów, łamaczy tekstu, grafików itd. Wiedzę tę przybliża niniejsze opracowanie, które stanowi swego rodzaju kodyfikację norm wydawniczych w zakresie opracowania redakcyjnego tekstu. Druga część pt. Wzory tekstów użytkowych zawiera opisy struktury i przykłady realizacji 55 gatunków tekstów użytkowych występujących we współczesnej polszczyźnie publicznej. W drugim wydaniu autorzy rozszerzyli dobór przykładów w różnych gatunkach tekstów o te treści, które w ostatnich latach zaczęły pojawiać się częściej. Są więc nawiązania do korespondencji przez internet i w mediach społecznościowych, do prezentacji w formie slajdów; podane są nowe wzory np. listu motywacyjnego, scenariusza przeprowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej czy budowy treści komunikatu poczty głosowej w telefonie komórkowym. Niektóre wzory tekstów użytkowych zostały wzbogacone o przykładowe treści szczególnie przydatne i wykorzystywane w ostatnim czasie. Dotyczy to m.in. postu w mediach społecznościowych, wątku na forum czy opinii pisanych przez kupujących produkt w sklepie internetowym.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Biomedyczne podstawy kształcenia i wychowania Znakomity podręcznik niezbędny do nauki, pracy dydaktycznej i w codziennym życiu prezentuje: rozwój biologiczny, zdrowie i potrzeby ucznia/wychowanka w różnych okresach życia; ochrona i promocja zdrowia nauczyciela/wychowawcy; zdrowotne aspekty środowiska szkoły i organizacji procesu kształcenia; zagadnienia dotyczące ludzi dorosłych oraz starzenia się i starości. Podręcznik przeznaczony dla: studentów nauk pedagogicznych w ramach przedmiotu Biomedyczne podstawy rozwoju i wychowania oraz innych studiów przygotowujących do zawodu nauczyciela; słuchaczy kolegiów nauczycielskich; nauczycieli i innych osób zajmujących się wychowaniem i kształceniem; rodziców.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Biomedyczne podstawy rozwoju i wychowania to podręcznik stanowiący kompendium wiedzy na temat: • Rozwoju biologicznego człowieka. Czytelnik znajdzie tu charakterystykę rozwoju fizycznego, motorycznego oraz psychicznego i psychoseksualnego człowieka. W tej części opisano także potrzeby biologiczne człowieka i sposoby ich zaspokajania, opisano przebieg rytmów biologicznych. • Zdrowia i wybranych problemów zdrowotnych dzieci i młodzieży w wieku szkolnym. Autorzy przedstawili tu zagadnienia zdrowia oraz czynników je warunkujących, scharakteryzowali sytuację zdrowotną dzieci i młodzieży, opisali wybrane problemy zdrowotne na wczesnych etapach życia oraz możliwości podejmowania działań profilaktycznych. • Stanu zdrowia oraz ochrony i promocji zdrowia nauczycieli. W tej części podano charakterystykę społeczno-demograficzną nauczycieli w Polsce oraz specyficzne wyzwania i zagrożenia dla zdrowia, które wiążą się z wykonywaniem tego zawodu. Szczegółowo opisano wybrane problemy zdrowia fizycznego i psychicznego oraz działania podejmowane dla ochrony i promocji zdrowia nauczycieli. • Środowiska i organizacji pracy szkoły. Autorzy opisali w tej części środowisko społeczne szkoły, wybrane elementy środowiska fizycznego oraz organizację pracy i życia szkoły w tych aspektach, które mają związek ze zdrowiem. • Profilaktyki oraz promocji zdrowia w szkole i przedszkolu. Ostatnią część podręcznika poświęcono możliwościom przeciwdziałania problemom zdrowotnym i zachowaniom ryzykownym dzieci i młodzieży oraz działaniom w zakresie promocji zdrowia, w tym tworzeniu przedszkola i szkoły promującej zdrowie.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Książka oparta na badaniach odnoszących się do aktualnych problemów w obszarze pracy zespołowej i uzyskiwania przez nowe grupy zawodowe uprawnień w tym szczepień ochronnych i pandemii Covid-19.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Historia robotyki i sztucznej inteligencji jest pod wieloma względami także historią prób opanowania takich technologii przez ludzkość. Od czasu powstania praskiego Golema toczą się dyskusje na temat tego, jaki stopień niezależności powinny mieć takie jednostki i jak się upewnić, że nie zwrócą się przeciwko nam, jej wynalazcom. Liczne najnowsze postępy we wszystkich aspektach badań, rozwoju i wdrażania inteligentnych systemów są dobrze nagłośnione, ale kwestie bezpieczeństwa i ochrony związane ze sztuczną inteligencją są rzadko poruszane. Książka Sztuczna inteligencja. Bezpieczeństwo i zabezpieczenia, której redaktorem jest Roman V. Yampolskiy, skupia się na tym fundamentalnym problemie. Publikacja składa się z rozdziałów autorstwa czołowych badaczy zajmujących się bezpieczeństwem sztucznej inteligencji, dotyczących różnych aspektów problemu sterowania sztuczną inteligencją w odniesieniu do rozwoju bezpiecznej sztucznej inteligencji. Książka jest pierwszym wydanym tomem poświęconym wyzwaniom związanym z konstruowaniem bezpiecznej i zaawansowanej inteligencji maszynowej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Książka ta jest pierwszą częścią podręcznika dotyczącego dydaktyki matematyki. Przeznaczona jest dla studentów matematyki nauczycielskiej, ale też nauczycieli matematyki oraz innych osób, którym zależy na rozwijaniu umiejętności matematycznych. Może służyć jako podręcznik akademicki wykorzystywany podczas prowadzenia zajęć z dydaktyki matematyki. Treść dotyczy podstawowych zagadnień, z którymi powinien zapoznać się przyszły nauczyciel matematyki (cele, metody, zasady, teorie nauczania itp.). Każdy rozdział składa się z tzw. części teoretycznej, serii ćwiczeń, zagadnień do dyskusji oraz spis literatury dotyczący omawianego zagadnienia. Część 2 i 3 podręcznika będzie dotyczyła nauczania matematyki odpowiednio w szkole podstawowej oraz ponadpodstawowej. W części 1 szczegółowo opisano każde zagadnienie istotne podczas prowadzenia zajęć z dydaktyki matematyki oraz samych lekcji matematyki w szkole. Autor przedstawia kontekst historyczny, zagadnienia opisywane są w różnych ujęciach. Najbardziej istotne są tutaj przemyślenia i uwagi krytyczne Autora. Studenci często czytają literaturę naukową nie poddając jej krytycznej ocenie. Kształtowanie takich umiejętności jest dla przyszłych nauczycieli bardzo istotne. W każdym rozdziale zamieszczone są ćwiczenia dla studentów matematyki nauczycielskiej. Ćwiczenia te są tak skonstruowane, że wymagają od studenta głębokiego przemyślenia, spojrzenia krytycznego, przyjrzenia się problemowi z różnych stron, uzasadniania, argumentowania – czyli wszystkich kluczowych umiejętności, które powinien mieć nauczyciel matematyki. Zamieszczono także „Zagadnienia do dyskusji”. Można je wykorzystać jako ćwiczenia podczas zajęć z dydaktyki matematyki. Wymagają od studentów połączenia wiedzy teoretycznej z przykładami z sytuacjami praktycznymi w szkole, fragmentami podręczników, zbiorów zadań konkursowych, itp.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Wyobraź sobie, że możesz wyzwolić się od całego zła, jakie spotkało cię w życiu. Masz możliwość zostawić za sobą toksyczne związki, tragiczne sytuacje, lęk przed utratą partnera i złamanym sercem czy ból fizyczny, psychiczny i emocjonalny? Co robisz? Zastanów się, jak by to było, poczuć się naprawdę szczęśliwym i odnaleźć sens życia; uwolnić się od destrukcyjnych schematów myślenia i reakcji, które prowadzą do negatywnych doświadczeń, oraz od toksycznych ludzi i sytuacji, które cię ograniczają? Jaka byłaby Twoja reakcja, gdyby okazało się, że od lat patrzysz w złym kierunku – wracasz do przykrych doznań z przeszłości, zamiast spojrzeć przed siebie, na przyszłość pełną bezkresnej nadziei? A co, jeśli rozwiązaniem jest coś tak prostego jak zmiana nastawienia? Może wystarczy uświadomić sobie, w jaki sposób traktujesz czas – jak postrzegasz przeszłość, teraźniejszość i przyszłość? Czy nie chcesz wywołać pozytywnych zmian w każdym aspekcie swojego życia – począwszy od relacji intymnych i kontaktów z rodziną, współpracownikami, kolegami ze szkoły i przyjaciółmi? Czy to wszystko może się wydarzyć, jeśli po prostu zaczniesz inaczej patrzeć na swój świat? Kluczowe pytanie: czy wiedząc, jak to zrobić i mając taką możliwość, skorzystasz z nadarzającej się okazji? Jeśli odpowiesz twierdząco, to jesteśmy w domu; masz przed sobą właściwą książkę i możemy brać się do pracy!
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Najlepszy podręcznik wprowadzający w problematykę współczesnej psychologii! Prezentuje wiedzę z całego zakresu psychologii – od biologicznych podstaw zachowania przez analizę motywacji i inteligencji po zagadnienia psychologii społecznej. Jest znany na całym świecie – przetłumaczony na 10 języków, w tym chiński, japoński, rosyjski, hiszpański, niemiecki. Bogato ilustrowany, w ciekawej szacie edytorskiej, udoskonalony i unowocześniony pozostaje wzorem podręcznika akademickiego: wszechstronnego, ciekawego i przystępnego. Nowe, zmienione wydanie książki powstało we współpracy Philipa G. Zimbardo z młodszym kolegą Richardem J. Gerrigiem. Niezwykle szybki rozwój badań i teorii w ramach dziedziny skłonił autorów do wprowadzenia w nowym wydaniu, wielu zmian i uzupełnień. Omówione zostały najnowsze badania dotyczące uprzedzeń, kodowania i wydobywania informacji z pamięci, powiązań między inteligencją emocjonalną a dobrym samopoczuciem, percepcji zdarzeń emocjonalnych, odrzucenia i przemocy oraz zespołu stresu pourazowego. Autorzy dodali także nowe treści na temat perspektywy kognitywnej i behawioralnej w nauce o układzie nerwowym: Projektu Ludzkiego Genomu, zaburzeń w uczeniu się, teorii inteligencji i możliwości ich zastosowania w klasie szkolnej, przywiązania, psychologicznych zaburzeń w dzieciństwie, w tym zespołu nadpobudliwości psychoruchowej i autyzmu oraz uprzedzeń. Znacząco rozszerzona została także część związana z psychologią społeczną. Obejmuje ona takie zjawiska jak: różnice kulturowe, altruizm i zachowania prospołeczne, agresja, psychologia konfliktu oraz problematyka wojen i pokoju. Czytelnik nabywa wiedzę nie tylko o charakterystyce psychologicznej ludzi, lecz także o ich funkcjonowaniu społecznym. Publikacja nowego wydania uznanego podręcznika ułatwia zapoznanie się z najnowszymi trendami współczesnej psychologii oraz stanowi nowoczesne narzędzie w procesie dydaktycznym.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Psychologia. Kluczowe koncepcje to pięć tomów solidnej wiedzy psychologicznej, podanej w niezwykle przystępny i przyjazny sposób. Nowe wydanie zostało zaktualizowane o wyniki badań z ostatnich lat oraz najbardziej aktualne zagadnienia. Podręcznik ten może służyć zarówno studentom, jak i entuzjastom psychologii. Philip Zimbardo, zwany „twarzą i głosem psychologii”, wraz z Robertem Johnsonem i Vivian McCann przybliżają Czytelnikom podstawowe teorie i pojęcia psychologii. Strukturę podręcznika Autorzy zaplanowali tak, by ułatwiała uczenie się i zapamiętywanie materiału, a także zachęcała do krytycznego myślenia. Liczne przykłady, ćwiczenia i zadania pozwalają odnieść wiedzę psychologiczną do własnego doświadczenia i dostrzec jej zastosowania w codziennym życiu. W tomie I, Podstawy psychologii, Czytelnicy znajdą odpowiedzi na pytania: - W jaki sposób psycholodzy tworzą nową wiedzę? - Jak przebiega komunikacja wewnątrz organizmu? - W jaki sposób są powiązane ze sobą geny i zachowanie? - Jak mózg generuje zachowanie i procesy umysłowe? - Przed jakimi wyzwaniami rozwojowymi stają dzieci, młodzież, dorośli? Autorzy objaśniają podstawowe pojęcia z zakresu psychologii, tłumaczą jak odróżnić psychologię naukową od pseudonauki, wyjaśniają przebieg procesu badawczego w tej dyscyplinie. Następnie przybliżają wiedzę dotyczącą budowy i funkcji układu nerwowego oraz szczegółowo opisują rozwój psychiczny człowieka na wszystkich etapach życia. Czytelnik dowie się także, jak wykorzystując krytyczne myślenie, rozstrzygać kontrowersyjne zagadnienia: czy szczepienie dzieci podnosi ryzyko autyzmu? Czy „efekt Mozarta” naprawdę działa?
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Psychologia. Kluczowe koncepcje to pięć tomów solidnej wiedzy psychologicznej, podanej w niezwykle przystępny i przyjazny sposób. Nowe wydanie zostało zaktualizowane o wyniki badań z ostatnich lat oraz najbardziej aktualne zagadnienia. Podręcznik ten może służyć zarówno studentom, jak i entuzjastom psychologii. Philip Zimbardo, zwany „twarzą i głosem psychologii”, wraz z Robertem Johnsonem i Vivian McCann przybliżają Czytelnikom podstawowe teorie i pojęcia psychologii. Strukturę podręcznika Autorzy zaplanowali tak, by ułatwiała uczenie się i zapamiętywanie materiału, a także zachęcała do krytycznego myślenia. Liczne przykłady, ćwiczenia i zadania pozwalają odnieść wiedzę psychologiczną do własnego doświadczenia i dostrzec jej zastosowania w codziennym życiu. W tomie II, Motywacja i uczenie się, Czytelnicy znajdą odpowiedzi na pytania: - Co nas motywuje? - Jakie procesy sterują naszymi emocjami? - Jak psychologia poznawcza wyjaśnia uczenie się? - W jaki sposób powstają wspomnienia? - Dlaczego pamięć czasami nas zawodzi i co możemy z tym zrobić? Autorzy porządkują najważniejsze teorie emocji i motywacji, objaśniają mechanizmy warunkowania klasycznego i instrumentalnego oraz opisują, w jaki sposób psychologia poznawcza wyjaśnia proces uczenia się. Ostatni rozdział Autorzy poświęcili naturze pamięci i możliwościom jej usprawniania. Czytelnik dowie się także, jak wykorzystując krytyczne myślenie, rozstrzygać kontrowersyjne zagadnienia: czy „wykrywacze kłamstw” naprawdę wykrywają kłamstwa? Czy każdy z nas prezentuje odrębny „styl uczenia się”? Czy możliwe jest odzyskanie utraconych wspomnień?
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Psychologia. Kluczowe koncepcje to pięć tomów solidnej wiedzy psychologicznej, podanej w niezwykle przystępny i przyjazny sposób. Nowe wydanie zostało zaktualizowane o wyniki badań z ostatnich lat oraz najbardziej aktualne zagadnienia. Podręcznik ten może służyć zarówno studentom, jak i entuzjastom psychologii. Philip Zimbardo, zwany „twarzą i głosem psychologii”, wraz z Robertem Johnsonem i Vivian McCann przybliżają Czytelnikom podstawowe teorie i pojęcia psychologii. Strukturę podręcznika Autorzy zaplanowali tak, by ułatwiała uczenie się i zapamiętywanie materiału, a także zachęcała do krytycznego myślenia. Liczne przykłady, ćwiczenia i zadania pozwalają odnieść wiedzę psychologiczną do własnego doświadczenia i dostrzec jej zastosowania w codziennym życiu. W tomie II, Motywacja i uczenie się, Czytelnicy znajdą odpowiedzi na pytania: - Co nas motywuje? - Jakie procesy sterują naszymi emocjami? - Jak psychologia poznawcza wyjaśnia uczenie się? - W jaki sposób powstają wspomnienia? - Dlaczego pamięć czasami nas zawodzi i co możemy z tym zrobić? Autorzy porządkują najważniejsze teorie emocji i motywacji, objaśniają mechanizmy warunkowania klasycznego i instrumentalnego oraz opisują, w jaki sposób psychologia poznawcza wyjaśnia proces uczenia się. Ostatni rozdział Autorzy poświęcili naturze pamięci i możliwościom jej usprawniania. Czytelnik dowie się także, jak wykorzystując krytyczne myślenie, rozstrzygać kontrowersyjne zagadnienia: czy „wykrywacze kłamstw” naprawdę wykrywają kłamstwa? Czy każdy z nas prezentuje odrębny „styl uczenia się”? Czy możliwe jest odzyskanie utraconych wspomnień?
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Psychologia. Kluczowe koncepcje to pięć tomów solidnej wiedzy psychologicznej, podanej w niezwykle przystępny i przyjazny sposób. Nowe wydanie zostało zaktualizowane o wyniki badań z ostatnich lat oraz najbardziej aktualne zagadnienia. Podręcznik ten może służyć zarówno studentom, jak i entuzjastom psychologii. Philip Zimbardo, zwany „twarzą i głosem psychologii”, wraz z Robertem Johnsonem i Vivian McCann przybliżają Czytelnikom podstawowe teorie i pojęcia psychologii. Strukturę podręcznika Autorzy zaplanowali tak, by ułatwiała uczenie się i zapamiętywanie materiału, a także zachęcała do krytycznego myślenia. Liczne przykłady, ćwiczenia i zadania pozwalają odnieść wiedzę psychologiczną do własnego doświadczenia i dostrzec jej zastosowania w codziennym życiu. W tomie II, Motywacja i uczenie się, Czytelnicy znajdą odpowiedzi na pytania: - Co nas motywuje? - Jakie procesy sterują naszymi emocjami? - Jak psychologia poznawcza wyjaśnia uczenie się? - W jaki sposób powstają wspomnienia? - Dlaczego pamięć czasami nas zawodzi i co możemy z tym zrobić? Autorzy porządkują najważniejsze teorie emocji i motywacji, objaśniają mechanizmy warunkowania klasycznego i instrumentalnego oraz opisują, w jaki sposób psychologia poznawcza wyjaśnia proces uczenia się. Ostatni rozdział Autorzy poświęcili naturze pamięci i możliwościom jej usprawniania. Czytelnik dowie się także, jak wykorzystując krytyczne myślenie, rozstrzygać kontrowersyjne zagadnienia: czy „wykrywacze kłamstw” naprawdę wykrywają kłamstwa? Czy każdy z nas prezentuje odrębny „styl uczenia się”? Czy możliwe jest odzyskanie utraconych wspomnień?
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Psychologia. Kluczowe koncepcje to pięć tomów solidnej wiedzy psychologicznej, podanej w niezwykle przystępny i przyjazny sposób. Nowe wydanie zostało zaktualizowane o wyniki badań z ostatnich lat oraz najbardziej aktualne zagadnienia. Podręcznik ten może służyć zarówno studentom, jak i entuzjastom psychologii. Philip Zimbardo, zwany „twarzą i głosem psychologii”, wraz z Robertem Johnsonem i Vivian McCann przybliżają Czytelnikom podstawowe teorie i pojęcia psychologii. Strukturę podręcznika Autorzy zaplanowali tak, by ułatwiała uczenie się i zapamiętywanie materiału, a także zachęcała do krytycznego myślenia. Liczne przykłady, ćwiczenia i zadania pozwalają odnieść wiedzę psychologiczną do własnego doświadczenia i dostrzec jej zastosowania w codziennym życiu. W tomie II, Motywacja i uczenie się, Czytelnicy znajdą odpowiedzi na pytania: - Co nas motywuje? - Jakie procesy sterują naszymi emocjami? - Jak psychologia poznawcza wyjaśnia uczenie się? - W jaki sposób powstają wspomnienia? - Dlaczego pamięć czasami nas zawodzi i co możemy z tym zrobić? Autorzy porządkują najważniejsze teorie emocji i motywacji, objaśniają mechanizmy warunkowania klasycznego i instrumentalnego oraz opisują, w jaki sposób psychologia poznawcza wyjaśnia proces uczenia się. Ostatni rozdział Autorzy poświęcili naturze pamięci i możliwościom jej usprawniania. Czytelnik dowie się także, jak wykorzystując krytyczne myślenie, rozstrzygać kontrowersyjne zagadnienia: czy „wykrywacze kłamstw” naprawdę wykrywają kłamstwa? Czy każdy z nas prezentuje odrębny „styl uczenia się”? Czy możliwe jest odzyskanie utraconych wspomnień?
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
The book offers the comprehensive picture of the academic entrepreneurship phenomenon in the Visegrad countries perspective and it is an insightful read for university managers responsible for the development of the academic entrepreneurship. It is also an interesting body of empirical knowledge for the academic entrepreneurship stakeholders, such as local business, organizations supporting entrepreneurship, and local government institutions. This book draws on the results of international survey conducted among students and academics representing universities from the Visegrad Group countries. The survey was an important part of the project “Cross-border Bees in V4 Countries - Building of Educational Entrepreneurship Start-ups in V4 Group” granted by the International Visegrad Fund for 2016-2017 (project no. 11610602). University of Bielsko-Biala (project coordinator) collaborated with the Technical University in Ostrava from the Czech Republic, the Alexander Dubček University from Slovakia, and the Szent István University from Hungary. '
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej