Form of Work
Książki
(100)
Publikacje naukowe
(7)
Publikacje fachowe
(4)
Artykuły
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Status
available
(239)
unavailable
(19)
Branch
Wypożyczalnia Piła
(71)
Czytelnia Piła
(6)
Wypożyczalnia Chodzież
(56)
Czytelnia Chodzież
(1)
Wypożyczalnia Czarnków
(40)
Wypożyczalnia Trzcianka
(32)
Wypożyczalnia Złotów
(12)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(27)
Czytelnia Wągrowiec
(11)
Informatorium
(2)
Author
Wódz Kazimiera
(6)
Biernat Tomasz
(5)
Kantowicz Ewa
(5)
Faliszek Krystyna
(4)
Malinowski Jan Adam
(4)
Zaorska Marzenna
(4)
Karłyk-Ćwik Anna
(3)
Kosakowski Czesław
(3)
Kowalczyk-Jamnicka Małgorzata
(3)
Olubiński Andrzej
(3)
Żyta Agnieszka
(3)
Bartnikowska Urszula
(2)
Bębas Sylwester
(2)
Chrostowska Bożena
(2)
Ciczkowska-Giedziun Małgorzata
(2)
Denek Kazimierz
(2)
Dworak Alina
(2)
Fopka-Kowalczyk Małgorzata
(2)
Ilnicka Renata Małgorzata
(2)
Kawula Stanisław
(2)
Krajewska Beata
(2)
Krasiejko Izabela
(2)
Krause Amadeusz
(2)
Kromolicka Barbara
(2)
Leszczyńska-Rejchert Anna
(2)
Pawlas-Czyż Sabina
(2)
Piątek Krzysztof
(2)
Szczepkowski Jacek
(2)
Szykut Michał
(2)
Walancik Marek
(2)
Wasilewska-Ostrowska Katarzyna Maria
(2)
Wójcik Marta
(2)
Ćwirynkało Katarzyna
(2)
Żukiewicz Arkadiusz
(2)
Antoszewska Beata
(1)
Apanel Danuta
(1)
Arentewicz Żaneta
(1)
Bandura Agnieszka
(1)
Baranowska Aneta
(1)
Brodnicki Mariusz
(1)
Bulska Joanna
(1)
Cichla Joanna
(1)
Dobrowolska Barbara
(1)
Furmańska-Maruszak Agnieszka
(1)
Garbula-Orzechowska Joanna
(1)
Gałaś Mieczysław
(1)
Gierszewski Janusz
(1)
Godawa Grzegorz
(1)
Gorloff Elżbieta
(1)
Gościniewicz Magdalena
(1)
Grotowska-Leder Jolanta
(1)
Grysińska Anna
(1)
Guzy-Steinke Halina
(1)
Górniewicz Ewa
(1)
Górniewicz Józef
(1)
Hroncová Jolana
(1)
Janke Andrzej W
(1)
Jaraczewska Jadwiga M
(1)
Jastrząb Jadwiga
(1)
Jaworska Anetta
(1)
Karwacki Arkadiusz
(1)
Kazubowska Urszula
(1)
Kempińska Urszula
(1)
Kluz Tadeusz
(1)
Kołakowski Andrzej
(1)
Kościńska Elżbieta
(1)
Kruszewski Tomasz
(1)
Krzemiński Maciej
(1)
Kurkowski Cezary
(1)
Kustra Czesław
(1)
Kustra Czesław Adam
(1)
Kuziak Katarzyna
(1)
Majewska Jolanta
(1)
Majewski Andrzej
(1)
Mielczarek Andrzej
(1)
Nosarzewska Sylwia
(1)
Orłowska Małgorzata
(1)
Parakiewicz Anna
(1)
Pietrzak Małgorzata
(1)
Pisarczyk Grażyna
(1)
Przeperski Jarosław
(1)
Przybyliński Sławomir
(1)
Racław-Markowska Mariola
(1)
Rodek Violetta
(1)
Skrzypczak Bohdan
(1)
Szadzińska Ewa
(1)
Trawkowska Dobroniega
(1)
Wawrzkiewicz Anna
(1)
Wendreńska Iwona
(1)
Wilk Teresa
(1)
Wójtewicz Anna
(1)
Węgierski Zbigniew
(1)
Węsierska Katarzyna
(1)
Zalewski Mirosław
(1)
Zaworska-Nikoniuk Dorota
(1)
Ślązak Ryszard
(1)
Year
2010 - 2019
(65)
2000 - 2009
(33)
1990 - 1999
(3)
Time Period of Creation
2001-
(9)
Country
Poland
(101)
Language
Polish
(98)
unknown (po)
(2)
Audience Group
Pedagodzy
(2)
Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalnej
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Subject
Opieka społeczna
(17)
Rodzina
(13)
Dziecko
(10)
Pedagogika resocjalizacyjna
(10)
Pedagogika społeczna
(9)
Integracja społeczna
(8)
Młodzież
(8)
Niepełnosprawni
(8)
Patologia społeczna
(8)
Wykluczenie społeczne
(8)
Pedagogika specjalna
(7)
Polityka społeczna
(6)
Wychowanie w rodzinie
(6)
Agresywność
(5)
Niedostosowanie społeczne
(5)
Rodzina zastępcza
(5)
Ubóstwo
(5)
Więźniowie
(5)
Bezrobocie
(4)
Chorzy w rodzinie
(4)
Instytucje nonprofit
(4)
Kształcenie
(4)
Ludzie starzy
(4)
Nierówności społeczne
(4)
Pracownicy socjalni
(4)
Przemoc
(4)
Przemoc w rodzinie
(4)
Społeczności lokalne
(4)
Alkoholizm
(3)
Asystenci rodzin
(3)
Cyberprzemoc
(3)
Domy dziecka
(3)
Globalizacja
(3)
Kobieta
(3)
Kształcenie integracyjne
(3)
Kuratorzy (prawo)
(3)
Marginalizacja społeczna
(3)
Młodzież trudna
(3)
Narkomania
(3)
Nauczanie
(3)
Nauczyciele
(3)
Oświata
(3)
Pedagogika opiekuńcza
(3)
Rozwód
(3)
Wartość
(3)
Wolontariusze
(3)
Wychowanie
(3)
Adaptacja społeczna
(2)
Bezdomność
(2)
Dziecko chore przewlekle
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(2)
Historia
(2)
Homoseksualizm
(2)
Logopedia
(2)
Małżeństwo
(2)
Mobbing
(2)
Mowa
(2)
Młodociane matki
(2)
Niepełnosprawni umysłowo
(2)
Opieka paliatywna
(2)
Pedagodzy specjalni
(2)
Pogotowie opiekuńcze
(2)
Promocja zdrowia
(2)
Przemoc wobec dzieci
(2)
Przestępczość
(2)
Psychoterapia
(2)
Rehabilitacja społeczna
(2)
Rodzicielstwo
(2)
Rodzina dysfunkcyjna
(2)
Sekty i ruchy religijne
(2)
Sieroctwo społeczne
(2)
Starość
(2)
Stereotyp (psychol., socjol.)
(2)
Uczniowie
(2)
Więź rodzinna
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
Śmierć
(2)
Márai, Sándor
(1)
Adopcja
(1)
Aktywizacja społeczna
(1)
Alergia
(1)
Anonimowi alkoholicy
(1)
Antykoncepcja
(1)
Autodestruktywność
(1)
Autonomia (filozofia)
(1)
Autorytet
(1)
Babicki, Józef Czesław
(1)
Bajkoterapia
(1)
Barnes, Julian
(1)
Bibliotekarstwo
(1)
Biblioterapia
(1)
Caritas Polska
(1)
Cave, Nick
(1)
Chorzy nieuleczalnie
(1)
Cyganie
(1)
Czas wolny od pracy
(1)
Czas wolny od pracy ucznia
(1)
Czytelnictwo
(1)
Dagerman, Stig
(1)
Subject: work
"...będzie gorzej"
(1)
"Droga"
(1)
"Dziewczyna z łódki"
(1)
"Muzyka pop z Vittuli"
(1)
"Niemiecka jesień"
(1)
"Noc żywych trupów"
(1)
"Odosobnienie"
(1)
"Pierwsza miłość"
(1)
"Poczucie kresu"
(1)
"Przechowalnia"
(1)
"Śmierć Bunnyego Munro"
(1)
Subject: time
2001-
(18)
1989-2000
(16)
1901-2000
(5)
Subject: place
Polska
(6)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie)
(4)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Chojnice (woj. pomorskie ; okręg)
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Słowacja
(1)
Wielka Brytania
(1)
Genre/Form
Materiały konferencyjne
(6)
Praca zbiorowa
(4)
Księgi pamiątkowe
(2)
Monografia
(2)
Opracowanie
(2)
Raport z badań
(2)
Gry komputerowe
(1)
Literatura
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Poradniki
(1)
Stan badań
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(7)
Socjologia i społeczeństwo
(7)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Medycyna i zdrowie
(1)
Psychologia
(1)
101 results Filter
Book
In basket
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 98038, 98037 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 44550 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in 4 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 85517 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 44321 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 33416 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. 40408, 39581 (2 egz.)
Book
In basket
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 100744, 100743 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 46880 (1 egz.)
Book
In basket
Książka jest dojrzałym studium empirycznym podejmującym problematykę jakości życia dziecka z alergią ze szczególnym zwróceniem uwagi na środowisko rodzinne, które w znaczącym stopniu determinuje tę jakość życia u dzieci. Jej adresatem powinny być w pierwszym rzędzie rodziny, które mają dzieci z alergią. Książka powinna dotrzeć również do nauczycieli mających w swych klasach dzieci alergiczne, jak również do szerokiego grona pielęgniarek podejmujących opiekę nad tą grupą dzieci. Będzie ona przydatna również dla studentów pedagogiki opiekuńczej, jak i studentów nauk o rodzinie, którzy z dzieckiem alergicznym oraz z rodziną mającą takie dziecko będą podejmować pracę. Dojrzała publikacja ukazująca tytułowy problem w perspektywie pedagogicznej, co stanowi niezwykle oryginalne i pionierskie ujęcie w literaturze przedmiotu.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 103756 (1 egz.)
Book
In basket
(Zdrowie - Choroba, Społeczeństwo - Wsparcie : od edukacji zdrowotnej do opieki u kresu życia.)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 115097 (1 egz.)
Book
In basket
Praca zbiorowa została przygotowana do druku przez zespół badaczy z Uniwersytetu Śląskiego zajmujących się problematyką ewaluacji w obszarze nauk społecznych. Badania nad ewaluacją stanowią dziś jedną z priorytetowych dziedzin, gdyż w systemie działań finansowanych ze środków unijnych (ale nie tylko) wymogiem staje się poddanie ich efektów ewaluacji. W pełni więc zasadne staje się podkreślenie we wprowadzeniu do książki przez K. Faliszek, że dopiero w momencie podjęcia działań dotowanych przez UE wiele polskich instytucji publicznych musiało po raz pierwszy zmierzyć się z procedurą, która ma celu określić, jaka jest jakość (...), w jakim stopniu są one efektywne, skuteczne, użyteczne. Już tylko pobieżny przegląd dotychczasowej praktyki ewaluacyjnej pokazuje, jak wiele problemów z tym się wiąże. Wymagają one od ich realizatorów wszechstronnej wiedzy nie tylko z zakresu metod i technik badawczych, ale i umiejętności zastosowania ich zgodnie z celami i funkcjami ewaluacji, a także wiedzy związanej z charakterem ewaluowanych działań. Jednym z problemów, związanych z ewaluacją w Polsce, jest niedostateczna liczba wyspecjalizowanych profesjonalnych badaczy i instytucji prowadzących badania ewaluacyjne w stosunku do zapotrzebowania. Wychodząc naprzeciw temu zapotrzebowaniu książka została pomyślana jako publikacja przydatna zarówno dla studentów, rozpoczynających dopiero zgłębianie meandrów wiedzy na temat badań ewaluacyjnych, ale także dla praktyków, którzy realizując różnorodne programy i projekty finansowane (lub współfinansowane) ze środków unijnych, muszą umieć bądź przygotować i przeprowadzić ich ewaluację bądź też ocenić, czy ewaluacja przeprowadzona przez zewnętrznych ekspertów została przygotowana i zrealizowana zgodnie z zasadami rzetelności badawczej. Przywołując z kolei fragment recenzji prof. dr hab. Anny Kotlarskiej-Michalskiej z Instytutu Socjologii UAM w Poznaniu należy odnotować, że praca jest zbiorem tekstów podporządkowanych specyfice badań ewaluacyjnych. Ich prawnym i metodologicznym podstawom oraz wymogom formalnym, jakie muszą one spełniać ze względu na podporządkowanie zaleceniom i standardom oraz schematom, które wraz ze środkami unijnymi stały się obowiązujące (wraz z innymi regułami poakcesyjnymi).
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 106981 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 48732 (1 egz.)
Book
In basket
(Problemy Pracy Socjalnej)
Książka „Polityka społeczna wobec wyzwań demograficznych i przemian społecznych” jest pracą zbiorową, która została zredagowana przez Agnieszkę Furmańską-Maruszak i Annę Wójtewicz. Ukazała się w serii „Problemy Pracy Socjalnej”. Jej zasadniczą strukturę stanowią dwie części: 1) Systemy i formy wsparcia opieki nad osobami starszymi – perspektywa międzynarodowa, krajowa i lokalna, 2) Polityki szczegółowe wobec przemian społecznych. Ponadto książka została wzbogacona o studium Mirosława Grewińskiego zatytułowane „Dylematy rozwoju usług socjalnych w nowym paradygmacie inwestycyjnej polityki społecznej”, które spełnia rolę swoistego zwieńczenia całej książki.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 50785 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 40998 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 33644 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 33261 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 33526 (1 egz.)
Book
In basket
Książka ks. Grzegorza Godawy zatytułowana "Funkcjonowanie rodziny dziecka objętego domową opieką hospicyjną. Studium tanatopedagogiczne" jest dziełem szczególnym. Ocena ta wynika z tego, że łączy ona w sobie, w niezwykle udany sposób, dwie narracje. Pierwsza prowadzona językiem psychologii i pedagogiki, a więc w sposób naukowy, druga językiem przepełnionym wrażliwością na bezmiar ludzkiego nieszczęścia, gdy pojawia się w rodzinie nieuleczalna choroba, która dotyka dziecko. Lektura książki pozwala zorientować się, że nie jest to dziełem przypadku, Autor bowiem jest nie tylko pedagogiem-badaczem, ale i osobą zaangażowaną w opiekę hospicyjną najbardziej bezbronnych istot - dzieci oraz we wspieranie dorosłych członków ich rodzin.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 112316 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 33638 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 65525 (1 egz.)
Book
In basket
Książka Ewy Górniewicz to obszerne studium, którego lektura pozwala czytelnikowi w przystępny sposób poznać teoretyczne oraz metodyczne założenia diagnozowania trudności w czytaniu i pisaniu. Jej treść została ujęta w trzy rozdziały. Pierwszy z nich przynosi m.in. ogląd takich kwestii jak: czytanie i pisanie w ujęciu behawioralnym, funkcjonalna analiza tego procesu, a także jego neuroanatomiczna organizacja. Omówione zostały tu ponadto trudności w czytaniu i pisaniu ze szczególnym uwzględnieniem dysleksji rozwojowej. W kolejnym rozdziale obszernej analizie poddano nie tylko samą istotę diagnozy trudności w czytaniu i pisaniu - jej pojęcie, definicje, cele i zasady - ale i zaprezentowano typy diagnoz odnoszących się do tytułowej kwestii. Naświetlono także podstawy prawne diagnozy pedagogicznej, co ma niebagatelne znaczenie dla pedagogów i psychologów szkolnych oraz zatrudnionych w poradniach psychologiczno-pedagogicznych. Szczególną wartość, zwłaszcza dla wspomnianych tu praktyków, posiada rozdział trzeci, w którym Autorka skupiła się na procesie pedagogicznego diagnozowania trudności w czytaniu i pisaniu najmłodszych uczniów szkół podstawowych, dodatkowo różnicując podejście dla uczniów klas I oraz uczniów klas II-III. W centrum uwagi znalazły się wskazania dla terapeuty pedagogicznego realizującego postępowanie badawcze w zakresie badania mowy i języka, znajomości liter w izolacji, czytania oraz pisania. Dopełnieniem tego są zamieszczone w formie aneksu autorskie narzędzia przydatne w realizacji badania, stanowiące samoistną wartość rekomendowanej książki. Zauważyła to także w recenzji wydawniczej dr hab. Krystyna Żuchelkowska - profesor Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, w której m.in. czytamy: ".Dzieciom mającym trudności w czytaniu i pisaniu trzeba pomóc. Aby pomoc ta była skuteczna, najpierw należy rozpoznać trudności w czytaniu i pisaniu, co wcale nie jest łatwe. Dlatego też dobrze się stało, że Pani dr Ewa Górniewicz zajęła się problematyką związaną z diagnozowaniem trudności w czytaniu i pisaniu. Jest to problematyka o istotnym znaczeniu dla edukacji wczesnoszkolnej, chociażby z tego powodu, że w czasach współczesnych od 10 do 15% uczniów danego rocznika ma trudności w czytaniu i pisaniu. (.) Uznanie i szacunek budzi fakt, że wszystkie narzędzia do zdiagnozowania trudności w czytaniu i pisaniu Autorka opracowała samodzielnie, dbając o to, by spełniały warunki obiektywności i standaryzacji. (.) Przedłożona do recenzji wydawniczej książka Pani dr Ewy Górniewicz w pełni zasługuje na opublikowanie. Jej treść w pełni odpowiada tematowi określonemu w tytule. Pokazuje, że chcąc świadomie oraz z dobrym skutkiem likwidować trudności w czytaniu i pisaniu, należy je rozpoznać na określonym etapie edukacyjnym. Daje to podstawę do stwierdzenia, że książka będzie dobrze służyła nauczycielom wczesnej edukacji i kandydatom do tego zawodu, a także rodzicom, którzy pomagają dzieciom w opanowaniu umiejętności czytania i pisania".
This item is available in 4 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 114127 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 50988 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 40983 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 66008 P 3,2 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Chodzież
All copies are currently on loan: sygn. 45860 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 114458 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 63877 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 100755, 100754 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 46886 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 46891 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 32214 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 63880 (1 egz.)
Book
In basket
W pracy zbiorowej pt. ''Wybrane aspekty przemocy. Diagnoza i profilaktyka'' ukazana została wielowątkowa problematyka zjawiska przemocy. zaprezentowano nurt terapeutyczno-resocjalizacyjny w postępowaniu z jednostkami agresywnymi, jak również analizę doświadczeń praktycznych dotyczących specyfiki przemocy w rodzinie. Książkę otwierają rozważania teoretyczne związane z przemocą seksualną wobec dzieci. Następnie omówiono kwestie zachowań autodestrukcyjnych w populacji dzieci i młodzieży w aspekcie badań i doświadczeń praktycznych oraz przestępczości nieletnich z perspektywy przestępstw agresywnych oraz oddziaływań resocjalizacyjnych o charakterze psychoterapeutycznym wobec osób agresywnych. Zachowania agresywne analizowane są również w kontekście doświadczeń alkoholowych będących udziałem sprawców przemocy, jak i ich rodziców. Następny artykuł podejmuje temat form pomocy ofiarom przemocy w rodzinie. Kolejnym aspektem problematyki przemocy jest kwestia funkcjonowania sekt w Polsce, a w szczególności jednostkowe skutki, jakie niesie ta forma działań przemocowych. Poświęcono także uwagę teoretyczno-praktycznej analizie przemocy instrumentalnej w zakładach penitencjarnych oraz możliwości jej zapobiegania/ograniczania. Omówiono również zagadnienie przemocy psychicznej wobec osób dorosłych, jakże często występującej w miejscu pracy, ukazując zarazem przykładowe metody oddziaływań profilaktycznych wobec ofiar lobbingu.
This item is available in 4 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 101150 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 37393 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
All copies are currently on loan: sygn. 32215 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. 44652 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in 4 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 99758 (1 egz.)
Czytelnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 99759 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
All copies are currently on loan: sygn. 45907 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 32217 (1 egz.)
Book
In basket
Książka została przygotowana przez zespół autorski związany z Polskim Towarzystwem Terapii Motywującej. Współredaktorkami i autorkami książki są: Jadwiga Jaraczewska - przewodnicząca Zarządu Głównego PTTM oraz Izabela Krasiejko - autorka m.in. uznanych prac poświęconych metodyce działania asystenta rodziny. Ponadto zespół autorski tworzą: Magdalena Połeć, Marta Lizis-Młodożeniec, Beata Kita, Joanna Rutkowska, Anna Derwich, Anna Repelewicz-Iwaniuk oraz Brad McKenzie, który przybliża w interesujący sposób polskiemu czytelnikowi system interwencji i wsparcia w placówkach pomocy społecznej skoncentrowanych na ochronie dziecka i rodziny w sytuacji przemocy. Jak czytamy we wstępie - tematem książki jest Dialog Motywujący (DM) - specyficzna metoda wyzwalania i wzmacniania motywacji, stosowana w pracy z osobami mało zmotywowanymi. DM zakłada, iż pomoc jest najbardziej skuteczna, kiedy klient wewnętrznie zaangażuje się w proces zmian. Niezwykle duże znaczenie ma tu postawa osoby udzielającej specjalistycznej pomocy w stosunku do klienta. Postawa specjalisty często bardziej niż cokolwiek innego, warunkuje niepowodzenie lub sukces tego procesu. Zgodnie ze współczesnymi celami pomocy społecznej, w modelu Dialogu Motywującego klient postrzegany jest w nowej roli - jako podmiot zmiany, a nie jako bierny odbiorca opieki społecznej. Nowoczesny model pracy socjalnej (socjalno-wychowawczej, opiekuńczej i terapeutycznej), zakłada potrzebę poszukiwania rozwiązań aktywizujących klienta, skoncentrowanych na jego potencjale i ukierunkowanych na dialogową z nim relację. Czasy nakazów i zakazów już się skończyły. Znakomita większość pracowników pomocy społecznej zrozumiała te zmiany i podąża teraz innym nurtem komunikacji i motywowania. Nie zawsze metody stosowane tradycyjnie muszą być jedynymi. Można szukać i próbować innych, niż dotychczas stosowaliśmy sposobów motywowania. Celem książki jest prezentacja w zakresie podstawowym Dialogu Motywującego - nowatorskiego modelu budowania motywacji oraz osiągnięć w zastosowaniu go w pracy z klientem w obszarze pracy socjalnej i terapii. Zazwyczaj pracownicy służb społecznych wiedzą, co mają robić (zasady pracy są szczegółowo opisane w literaturze przedmiotu i przepisach prawa). Brakuje natomiast szczegółowego opisu sposobów, czyli metod pracy opartych na dowodach naukowych. Publikacja jest więc odpowiedzią na to zapotrzebowanie". Praktyczny aspekt książki akcentują również jej recenzenci. Przykładowo prof. Ewa Kantowicz pisze: "...Monografia ma więc kapitalne znaczenie dla budowania profesjonalnej wiedzy i rozwiązań praktycznych w pracy socjalnej z wybranymi kategoriami klientów. (...) Niewątpliwie opracowanie znajdzie szerokie grono odbiorców zarówno wśród teoretyków, jak i praktyków pracy socjalno-wychowawczej i terapeutycznej, będąc ważnym uzupełnieniem dotychczasowych publikacji skoncentrowanych na podejściach nastawionych na rozwiązaniach". Z kolei prof. Beata Szluz podkreśla, że "Książka (...) stanowi propozycję dla osób podejmujących działania w dziedzinie pomocy społecznej. Przybliża Czytelnikowi zajmujący i jednocześnie ważny temat dotyczący nowoczesnego modelu świadczenia pomocy człowiekowi. Przedstawione w publikacji zagadnienia zostały ukazane zarówno w ujęciu teoretycznym, jak również praktycznym, co umożliwi ich zastosowanie. Publikacja jest skierowana i niezbędna dla pracowników socjalnych, socjologów, pedagogów, psychologów, a także polityków społecznych".
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 108310, 105234 (2 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 39422 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in 4 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 98047 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 46182 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 41610 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 62822 (1 egz.)
Book
In basket
Monografia jest egzemplifikacją badań teoretyczno-empirycznych nad zjawiskiem stereotypizacji i stygmatyzacji w kontekście pedagogiki, socjologii, pracy socjalnej i resocjalizacji, będąc ważnym wyzwaniem dla profesjonalistów społecznych w kreowaniu świadomości społecznej, dotyczącej mechanizmów naznaczania osób lub grup charakteryzujących się jakąś odmiennością oraz poszerzania wiedzy w tym obszarze. Niewątpliwie obydwa analizowane zjawiska (pojęcia - stereotypizacja i stygmatyzacja), choć są, przez autorów tekstów niejednokrotnie używane zamiennie, posiadają nieco odmienny kontekst semantyczny. (...) Oddając w ręce Czytelnika monografię mamy nadzieję, że zainteresuje ona tych, którym procesy wykluczenia i stereotypizacji są bliskie oraz będzie ważnym drogowskazem dla pedagogów i innych profesjonalistów społecznych w kreowaniu nowej świadomości społecznej dotyczącej stereotypów. Ewa Kantowicz i Anna Leszczyńska-Rejchert Autorki koncepcji książki podjęły ciekawy i stosunkowo rzadko eksplorowany problem jakim jest funkcjonowanie stereotypów w pedagogice, zwłaszcza w obszarze pedagogiki resocjalizacyjnej i społecznej. Problem ten jest o tyle ważki, że od jego uświadomienia i właściwej reakcji samych zainteresowanych, jak i wychowawców zależy sukces wychowawczy - zarówno w resocjalizacji, jak i w pracy socjalnej. Zwłaszcza w tej ostatniej, którą coraz rzadziej wiążemy z procesami wychowawczymi. A szkoda, tym bardziej, że bez odwołania się do aspektu wychowawczego nie możemy mówić w zasadzie o pracy socjalnej jako takiej, a jedynie o pewnych procesach zarządzania społecznego biedą czy wykluczeniem. Stąd chwała Redaktorom, jaki Autorom za podjęcie się tego problemu. [dr hab. Małgorzata Orłowska]
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 106837 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 39296 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again