Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(106)
Forma i typ
Książki
(106)
Publikacje naukowe
(11)
Publikacje fachowe
(4)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(256)
wypożyczone
(14)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(74)
Czytelnia Piła
(7)
Wypożyczalnia Chodzież
(58)
Czytelnia Chodzież
(1)
Wypożyczalnia Czarnków
(41)
Wypożyczalnia Trzcianka
(34)
Wypożyczalnia Złotów
(13)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(29)
Czytelnia Wągrowiec
(11)
Informatorium
(2)
Autor
Wódz Kazimiera
(6)
Biernat Tomasz
(5)
Kantowicz Ewa
(5)
Malinowski Jan Adam
(5)
Faliszek Krystyna
(4)
Zaorska Marzenna
(4)
Karłyk-Ćwik Anna
(3)
Kosakowski Czesław
(3)
Kowalczyk-Jamnicka Małgorzata
(3)
Olubiński Andrzej
(3)
Żyta Agnieszka
(3)
Bartnikowska Urszula
(2)
Bębas Sylwester
(2)
Chrostowska Bożena
(2)
Ciczkowska-Giedziun Małgorzata
(2)
Denek Kazimierz
(2)
Dworak Alina
(2)
Fopka-Kowalczyk Małgorzata
(2)
Ilnicka Renata Małgorzata
(2)
Kawula Stanisław
(2)
Krajewska Beata
(2)
Krasiejko Izabela
(2)
Krause Amadeusz
(2)
Kromolicka Barbara
(2)
Leszczyńska-Rejchert Anna
(2)
Pawlas-Czyż Sabina
(2)
Piątek Krzysztof
(2)
Szczepkowski Jacek
(2)
Szykut Michał
(2)
Walancik Marek
(2)
Wasilewska-Ostrowska Katarzyna Maria
(2)
Wójcik Marta
(2)
Ćwirynkało Katarzyna
(2)
Żukiewicz Arkadiusz
(2)
Antoszewska Beata
(1)
Apanel Danuta
(1)
Arentewicz Żaneta
(1)
Bandura Agnieszka
(1)
Baranowska Aneta
(1)
Brodnicki Mariusz
(1)
Bulska Joanna
(1)
Cichla Joanna
(1)
Ciesielka Marta
(1)
Dobrowolska Barbara
(1)
Furmańska-Maruszak Agnieszka
(1)
Garbula-Orzechowska Joanna
(1)
Gałaś Mieczysław
(1)
Gierszewski Janusz
(1)
Godawa Grzegorz
(1)
Gondek Tomasz Maciej
(1)
Gorloff Elżbieta
(1)
Gosek Małgorzata
(1)
Gościniewicz Magdalena
(1)
Grotowska-Leder Jolanta
(1)
Grysińska Anna
(1)
Guzy-Steinke Halina
(1)
Górniewicz Ewa
(1)
Górniewicz Józef
(1)
Hroncová Jolana
(1)
Janke Andrzej W
(1)
Jaraczewska Jadwiga M
(1)
Jastrząb Jadwiga
(1)
Jaworska Anetta
(1)
Jędrzejko Mariusz
(1)
Karwacki Arkadiusz
(1)
Kazubowska Urszula
(1)
Kempińska Urszula
(1)
Kluz Tadeusz
(1)
Kołakowski Andrzej
(1)
Kościńska Elżbieta
(1)
Kruszewski Tomasz
(1)
Krzemiński Maciej
(1)
Kurkowski Cezary
(1)
Kustra Czesław
(1)
Kustra Czesław Adam
(1)
Kuziak Katarzyna
(1)
Majewska Jolanta
(1)
Majewski Andrzej
(1)
Mielczarek Andrzej
(1)
Morańska Danuta
(1)
Mosiek Piotr
(1)
Murawiec Sławomir
(1)
Nosarzewska Sylwia
(1)
Orłowska Małgorzata
(1)
Parakiewicz Anna
(1)
Pietrzak Małgorzata
(1)
Pisarczyk Grażyna
(1)
Przeperski Jarosław
(1)
Przybyliński Sławomir
(1)
Racław-Markowska Mariola
(1)
Radoła Mirosław
(1)
Rodek Violetta
(1)
Skrzypczak Bohdan
(1)
Szadzińska Ewa
(1)
Trawkowska Dobroniega
(1)
Wawrzkiewicz Anna
(1)
Wendreńska Iwona
(1)
Wilk Teresa
(1)
Witkowski Lech
(1)
Wójtewicz Anna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(65)
2000 - 2009
(34)
1990 - 1999
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(14)
Kraj wydania
Polska
(106)
Język
polski
(103)
nieznany (po)
(2)
Odbiorca
Pedagodzy
(2)
Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalnej
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
Opieka społeczna
(17)
Rodzina
(13)
Pedagogika resocjalizacyjna
(10)
Dziecko
(9)
Młodzież
(9)
Pedagogika społeczna
(9)
Integracja społeczna
(8)
Niepełnosprawni
(8)
Patologia społeczna
(8)
Wykluczenie społeczne
(8)
Pedagogika specjalna
(7)
Polityka społeczna
(6)
Wychowanie w rodzinie
(6)
Agresywność
(5)
Niedostosowanie społeczne
(5)
Rodzina zastępcza
(5)
Ubóstwo
(5)
Więźniowie
(5)
Bezrobocie
(4)
Chorzy w rodzinie
(4)
Instytucje nonprofit
(4)
Kształcenie
(4)
Kuratorzy (prawo)
(4)
Ludzie starzy
(4)
Nierówności społeczne
(4)
Pracownicy socjalni
(4)
Przemoc
(4)
Przemoc w rodzinie
(4)
Społeczności lokalne
(4)
Wartość
(4)
Alkoholizm
(3)
Asystenci rodzin
(3)
Cyberprzemoc
(3)
Domy dziecka
(3)
Globalizacja
(3)
Kobieta
(3)
Kształcenie integracyjne
(3)
Marginalizacja społeczna
(3)
Młodzież trudna
(3)
Narkomania
(3)
Nauczanie
(3)
Nauczyciele
(3)
Oświata
(3)
Pedagogika opiekuńcza
(3)
Rodzina dysfunkcyjna
(3)
Rozwód
(3)
Uczniowie
(3)
Wolontariusze
(3)
Wychowanie
(3)
Adaptacja społeczna
(2)
Bezdomność
(2)
Dziecko chore przewlekle
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(2)
Edukacja medialna
(2)
Historia
(2)
Homoseksualizm
(2)
Kultura
(2)
Logopedia
(2)
Małżeństwo
(2)
Mobbing
(2)
Mowa
(2)
Młodociane matki
(2)
Nałóg
(2)
Niepełnosprawni umysłowo
(2)
Opieka paliatywna
(2)
Pedagodzy specjalni
(2)
Pogotowie opiekuńcze
(2)
Promocja zdrowia
(2)
Przemoc wobec dzieci
(2)
Przestępczość
(2)
Psychoterapia
(2)
Rehabilitacja społeczna
(2)
Rodzicielstwo
(2)
Sekty i ruchy religijne
(2)
Sieroctwo społeczne
(2)
Socjalizacja
(2)
Starość
(2)
Stereotyp (psychol., socjol.)
(2)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(2)
Więź rodzinna
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
Śmierć
(2)
Márai, Sándor
(1)
Adopcja
(1)
Aktywizacja społeczna
(1)
Alergia
(1)
Alkoholicy
(1)
Anonimowi alkoholicy
(1)
Antykoncepcja
(1)
Autodestruktywność
(1)
Autonomia (filozofia)
(1)
Autorytet
(1)
Babicki, Józef Czesław (1880-1952)
(1)
Bajkoterapia
(1)
Barnes, Julian
(1)
Bibliotekarstwo
(1)
Biblioterapia
(1)
COVID-19
(1)
Caritas Polska
(1)
Temat: dzieło
"...będzie gorzej"
(1)
"Droga"
(1)
"Dziewczyna z łódki"
(1)
"Muzyka pop z Vittuli"
(1)
"Niemiecka jesień"
(1)
"Noc żywych trupów"
(1)
"Odosobnienie"
(1)
"Pierwsza miłość"
(1)
"Poczucie kresu"
(1)
"Przechowalnia"
(1)
"Śmierć Bunnyego Munro"
(1)
Temat: czas
1989-
(14)
2001-
(13)
2001-0
(8)
1901-
(3)
1989-2000
(3)
1901-2000
(2)
1945-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(8)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie)
(4)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Chojnice (woj. pomorskie ; okręg)
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Słowacja
(1)
Wielka Brytania
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Gatunek
Materiały konferencyjne
(6)
Opracowanie
(5)
Praca zbiorowa
(5)
Raport z badań
(3)
Księgi pamiątkowe
(2)
Monografia
(2)
Gry komputerowe
(1)
Literatura
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Poradniki
(1)
Stan badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(10)
Socjologia i społeczeństwo
(8)
Medycyna i zdrowie
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Psychologia
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
106 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Książka Sylwestra Bębasa pt. "Rola religii w procesie resocjalizacji" posiada wymiar teoretyczny oraz praktyczny ukierunkowany przez refleksję o znaczeniu religii we współcześnie realizowanej pracy resocjalizacyjne. Już we "Wprowadzeniu" Autor zwraca uwagę na to, że ".coraz częściej dostrzega się potrzebę działalności resocjalizacyjnej, która opiera swe założenia na duchowości, religijności i praktykach religijnych. Uzasadnione wydaje się odwoływanie w resocjalizacji do właściwie ukształtowanej religijności oraz podjęcie edukacji religijnej w resocjalizacji, która może pomóc w przyjęciu norm zgodnych ze standardami życia społecznego. Działania naprawcze i odnowa życia religijnego mogą stanowić zespół środków korekcyjnych skierowanych do człowieka uwikłanego w życie przestępcze i odbywającego karę pozbawienia wolności, a odniesienie się do religii i przestrzegania praktyk życia religijnego może wzmocnić działania socjalizacyjne i resocjalizacyjne skazanych, posługi religijne mogą stanowić z kolei formę działalności resocjalizacyjnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33248 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65747 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Problemy Pracy Socjalnej)
Praca zbiorowa "Rodzina w pracy socjalnej - aktualne wyzwania i rozwiązania" pod redakcją Tomasza Biernata, Jana A. Malinowskiego i Katarzyny M. Wasilewskiej-Ostrowskiej składa się z czterech części. Każda z nich poświęcona jest aktualnym pytaniom, na które Autorzy zawartych w książce tekstów udzielają interesujących poznawczo i praktycznie odpowiedzi. I tak w części pierwszej pt. Rodzina w pracy socjalnej - aktualne dylematy aksjologiczne i teoretyczne zamieszczono artykuły, które dotyczą ważnych aspektów pracy socjalnej z rodziną. Część druga książki ukazuje aktualne wyzwania praktyczne i rozwiązania pracy socjalnej z rodziną. Zamieszczone w niej artykuły koncentrują się wokół pytania, jak pracować z rodziną? Tradycyjnym obszarem pracy socjalnej są rodziny zastępcze. Dla każdego dziecka rodzina jest najważniejszym środowiskiem wychowania i socjalizacji, miejscem, gdzie zaspokajane są potrzeby, zarówno materialne, jak i duchowe jej członków. Czasem jednak, z różnych powodów rodzina nie jest w stanie należycie wypełniać swych funkcji. Wówczas pomocne staje się wsparcie rodzinnych form pieczy zastępczej, którym poświęcono część trzecią książki. Ostatnia część książki zatytułowana Konteksty empiryczne pracy socjalnej z rodziną zawiera pięć rozdziałów. Znaczenie podjętej w książce zagadnień podkreślają jej recenzenci, którzy w swoich opiniach m.in. stwierdzają: - "Jak pokazują dobitnie poszczególne teksty recenzowanego zbioru, podejmując temat rodziny w pracy socjalnej, mamy możliwość dotknięcia właściwie wszystkich aspektów pracy socjalnej. (.) Mimo że teksty składające się na pracę zbiorową są dosyć zróżnicowane co do ich 'głębi' teoretycznej, obudowania w najnowszą literaturę przedmiotu, sposobu narracji, itd., wszystkie one spełniają niezbędne kryteria do ich publikacji" [Prof. dr hab. Krzysztof Piątek, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu]; - "Recenzowana książka jest (.) udaną próbą połączenia teorii z rozwiązaniami praktycznymi, których poszukują pracownicy socjalni. Namysł teoretyczny i analizy podejmowanych, czy proponowanych działań w obszarze pracy socjalnej z rodziną, dla rodziny i w rodzinie, znajdujące się w prezentowanej publikacji dostarczają interesującego materiału dla debat akademickich oraz zajęć praktycznych ze studentami kierunku praca socjalna. (.) Zawartość merytoryczna przedstawionej do recenzji książki rodzi refleksję dotyczącą różnorodności podejścia do problematyki rodziny, która w naukach społecznych, a zwłaszcza w pedagogice, ma swoje znaczące miejsce. Wydawać by się mogło, że o rodzinie już wszystko zostało napisane, tymczasem oceniana publikacja wskazuje nowe możliwości odkrywania środowiska rodzinnego i jego wspomagania" [Dr hab. Halina Guzy-Steinke, profesor Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Wągrowiec
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 65198 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Problemy Pracy Socjalnej)
Książka Tomasza Biernata i Jarosława Przeperskiego, jak akcentuje się to we wstępie, "ma na celu wzbudzać refleksję nad poszukiwaniem pozasystemowych rozwiązań w zakresie efektywnego wsparcia rodziny" stając się inspiracją dla wszystkich osób i instytucji troszczących się o rodzinę pojmowaną jako dobro społeczne. Dostrzega to w recenzji wydawniczej ks. dr hab. Piotr Krakowiak, który pisze: "Poprzez krytyczną analizę rzeczywistości książka ukazuje potrzebę i możliwości wsparcia rodziny w środowisku lokalnym. Realistycznie przedstawiona współczesna polska rodzina jest żywym elementem, której rozwój i trwanie zależą od zakorzenienia w społecznej glebie oraz warunków do jej funkcjonowania. (.) Doświadczenie i praktyczna wiedza na temat realiów wspierania rodziny, a także prezentacja projektu sprawiają, że książka jest cennym narzędziem dla badaczy problematyki, studentów dyscyplin pomocowych, ale także przedstawicieli profesji realizujących na co dzień pomoc rodzinom w środowisku lokalnym".
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110839 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50025 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41016 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33255 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65201 P 4,3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Praca zbiorowa została przygotowana do druku przez zespół badaczy z Uniwersytetu Śląskiego zajmujących się problematyką ewaluacji w obszarze nauk społecznych. Badania nad ewaluacją stanowią dziś jedną z priorytetowych dziedzin, gdyż w systemie działań finansowanych ze środków unijnych (ale nie tylko) wymogiem staje się poddanie ich efektów ewaluacji. W pełni więc zasadne staje się podkreślenie we wprowadzeniu do książki przez K. Faliszek, że dopiero w momencie podjęcia działań dotowanych przez UE wiele polskich instytucji publicznych musiało po raz pierwszy zmierzyć się z procedurą, która ma celu określić, jaka jest jakość (...), w jakim stopniu są one efektywne, skuteczne, użyteczne. Już tylko pobieżny przegląd dotychczasowej praktyki ewaluacyjnej pokazuje, jak wiele problemów z tym się wiąże. Wymagają one od ich realizatorów wszechstronnej wiedzy nie tylko z zakresu metod i technik badawczych, ale i umiejętności zastosowania ich zgodnie z celami i funkcjami ewaluacji, a także wiedzy związanej z charakterem ewaluowanych działań. Jednym z problemów, związanych z ewaluacją w Polsce, jest niedostateczna liczba wyspecjalizowanych profesjonalnych badaczy i instytucji prowadzących badania ewaluacyjne w stosunku do zapotrzebowania. Wychodząc naprzeciw temu zapotrzebowaniu książka została pomyślana jako publikacja przydatna zarówno dla studentów, rozpoczynających dopiero zgłębianie meandrów wiedzy na temat badań ewaluacyjnych, ale także dla praktyków, którzy realizując różnorodne programy i projekty finansowane (lub współfinansowane) ze środków unijnych, muszą umieć bądź przygotować i przeprowadzić ich ewaluację bądź też ocenić, czy ewaluacja przeprowadzona przez zewnętrznych ekspertów została przygotowana i zrealizowana zgodnie z zasadami rzetelności badawczej. Przywołując z kolei fragment recenzji prof. dr hab. Anny Kotlarskiej-Michalskiej z Instytutu Socjologii UAM w Poznaniu należy odnotować, że praca jest zbiorem tekstów podporządkowanych specyfice badań ewaluacyjnych. Ich prawnym i metodologicznym podstawom oraz wymogom formalnym, jakie muszą one spełniać ze względu na podporządkowanie zaleceniom i standardom oraz schematom, które wraz ze środkami unijnymi stały się obowiązujące (wraz z innymi regułami poakcesyjnymi).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106981 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48732 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Problemy Pracy Socjalnej)
Książka „Polityka społeczna wobec wyzwań demograficznych i przemian społecznych” jest pracą zbiorową, która została zredagowana przez Agnieszkę Furmańską-Maruszak i Annę Wójtewicz. Ukazała się w serii „Problemy Pracy Socjalnej”. Jej zasadniczą strukturę stanowią dwie części: 1) Systemy i formy wsparcia opieki nad osobami starszymi – perspektywa międzynarodowa, krajowa i lokalna, 2) Polityki szczegółowe wobec przemian społecznych. Ponadto książka została wzbogacona o studium Mirosława Grewińskiego zatytułowane „Dylematy rozwoju usług socjalnych w nowym paradygmacie inwestycyjnej polityki społecznej”, które spełnia rolę swoistego zwieńczenia całej książki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 50785 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40998 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33644 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka ks. Grzegorza Godawy zatytułowana "Funkcjonowanie rodziny dziecka objętego domową opieką hospicyjną. Studium tanatopedagogiczne" jest dziełem szczególnym. Ocena ta wynika z tego, że łączy ona w sobie, w niezwykle udany sposób, dwie narracje. Pierwsza prowadzona językiem psychologii i pedagogiki, a więc w sposób naukowy, druga językiem przepełnionym wrażliwością na bezmiar ludzkiego nieszczęścia, gdy pojawia się w rodzinie nieuleczalna choroba, która dotyka dziecko. Lektura książki pozwala zorientować się, że nie jest to dziełem przypadku, Autor bowiem jest nie tylko pedagogiem-badaczem, ale i osobą zaangażowaną w opiekę hospicyjną najbardziej bezbronnych istot - dzieci oraz we wspieranie dorosłych członków ich rodzin.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 112316 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33638 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65525 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114458 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63877 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka została przygotowana przez zespół autorski związany z Polskim Towarzystwem Terapii Motywującej. Współredaktorkami i autorkami książki są: Jadwiga Jaraczewska - przewodnicząca Zarządu Głównego PTTM oraz Izabela Krasiejko - autorka m.in. uznanych prac poświęconych metodyce działania asystenta rodziny. Ponadto zespół autorski tworzą: Magdalena Połeć, Marta Lizis-Młodożeniec, Beata Kita, Joanna Rutkowska, Anna Derwich, Anna Repelewicz-Iwaniuk oraz Brad McKenzie, który przybliża w interesujący sposób polskiemu czytelnikowi system interwencji i wsparcia w placówkach pomocy społecznej skoncentrowanych na ochronie dziecka i rodziny w sytuacji przemocy. Jak czytamy we wstępie - tematem książki jest Dialog Motywujący (DM) - specyficzna metoda wyzwalania i wzmacniania motywacji, stosowana w pracy z osobami mało zmotywowanymi. DM zakłada, iż pomoc jest najbardziej skuteczna, kiedy klient wewnętrznie zaangażuje się w proces zmian. Niezwykle duże znaczenie ma tu postawa osoby udzielającej specjalistycznej pomocy w stosunku do klienta. Postawa specjalisty często bardziej niż cokolwiek innego, warunkuje niepowodzenie lub sukces tego procesu. Zgodnie ze współczesnymi celami pomocy społecznej, w modelu Dialogu Motywującego klient postrzegany jest w nowej roli - jako podmiot zmiany, a nie jako bierny odbiorca opieki społecznej. Nowoczesny model pracy socjalnej (socjalno-wychowawczej, opiekuńczej i terapeutycznej), zakłada potrzebę poszukiwania rozwiązań aktywizujących klienta, skoncentrowanych na jego potencjale i ukierunkowanych na dialogową z nim relację. Czasy nakazów i zakazów już się skończyły. Znakomita większość pracowników pomocy społecznej zrozumiała te zmiany i podąża teraz innym nurtem komunikacji i motywowania. Nie zawsze metody stosowane tradycyjnie muszą być jedynymi. Można szukać i próbować innych, niż dotychczas stosowaliśmy sposobów motywowania. Celem książki jest prezentacja w zakresie podstawowym Dialogu Motywującego - nowatorskiego modelu budowania motywacji oraz osiągnięć w zastosowaniu go w pracy z klientem w obszarze pracy socjalnej i terapii. Zazwyczaj pracownicy służb społecznych wiedzą, co mają robić (zasady pracy są szczegółowo opisane w literaturze przedmiotu i przepisach prawa). Brakuje natomiast szczegółowego opisu sposobów, czyli metod pracy opartych na dowodach naukowych. Publikacja jest więc odpowiedzią na to zapotrzebowanie". Praktyczny aspekt książki akcentują również jej recenzenci. Przykładowo prof. Ewa Kantowicz pisze: "...Monografia ma więc kapitalne znaczenie dla budowania profesjonalnej wiedzy i rozwiązań praktycznych w pracy socjalnej z wybranymi kategoriami klientów. (...) Niewątpliwie opracowanie znajdzie szerokie grono odbiorców zarówno wśród teoretyków, jak i praktyków pracy socjalno-wychowawczej i terapeutycznej, będąc ważnym uzupełnieniem dotychczasowych publikacji skoncentrowanych na podejściach nastawionych na rozwiązaniach". Z kolei prof. Beata Szluz podkreśla, że "Książka (...) stanowi propozycję dla osób podejmujących działania w dziedzinie pomocy społecznej. Przybliża Czytelnikowi zajmujący i jednocześnie ważny temat dotyczący nowoczesnego modelu świadczenia pomocy człowiekowi. Przedstawione w publikacji zagadnienia zostały ukazane zarówno w ujęciu teoretycznym, jak również praktycznym, co umożliwi ich zastosowanie. Publikacja jest skierowana i niezbędna dla pracowników socjalnych, socjologów, pedagogów, psychologów, a także polityków społecznych".
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 105234, 108310 (2 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39422 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Monografia jest egzemplifikacją badań teoretyczno-empirycznych nad zjawiskiem stereotypizacji i stygmatyzacji w kontekście pedagogiki, socjologii, pracy socjalnej i resocjalizacji, będąc ważnym wyzwaniem dla profesjonalistów społecznych w kreowaniu świadomości społecznej, dotyczącej mechanizmów naznaczania osób lub grup charakteryzujących się jakąś odmiennością oraz poszerzania wiedzy w tym obszarze. Niewątpliwie obydwa analizowane zjawiska (pojęcia - stereotypizacja i stygmatyzacja), choć są, przez autorów tekstów niejednokrotnie używane zamiennie, posiadają nieco odmienny kontekst semantyczny. (...) Oddając w ręce Czytelnika monografię mamy nadzieję, że zainteresuje ona tych, którym procesy wykluczenia i stereotypizacji są bliskie oraz będzie ważnym drogowskazem dla pedagogów i innych profesjonalistów społecznych w kreowaniu nowej świadomości społecznej dotyczącej stereotypów. Ewa Kantowicz i Anna Leszczyńska-Rejchert Autorki koncepcji książki podjęły ciekawy i stosunkowo rzadko eksplorowany problem jakim jest funkcjonowanie stereotypów w pedagogice, zwłaszcza w obszarze pedagogiki resocjalizacyjnej i społecznej. Problem ten jest o tyle ważki, że od jego uświadomienia i właściwej reakcji samych zainteresowanych, jak i wychowawców zależy sukces wychowawczy - zarówno w resocjalizacji, jak i w pracy socjalnej. Zwłaszcza w tej ostatniej, którą coraz rzadziej wiążemy z procesami wychowawczymi. A szkoda, tym bardziej, że bez odwołania się do aspektu wychowawczego nie możemy mówić w zasadzie o pracy socjalnej jako takiej, a jedynie o pewnych procesach zarządzania społecznego biedą czy wykluczeniem. Stąd chwała Redaktorom, jaki Autorom za podjęcie się tego problemu. [dr hab. Małgorzata Orłowska]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106837 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39296 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115098 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Za Kurtyną Resocjalizacji)
Praca zbiorowa "Współczesne problemy resocjalizacji. W poszukiwaniu nowych rozwiązań" pod redakcją Małgorzaty H. Kowalczyk i Michała Szykuta otwiera nową serię wydawniczą zatytułowaną "Za kurtyną resocjalizacji". Zarówno tytuł serii, jak i książki dobrze oddają jej zawartość treściową, którą dookreślają tytuły czterech części: 1) Kryminologiczny i wiktymizacyjny wymiar zachowań przestępczych, 2) Specyfika pracy kuratorów sądowych w ujęciu porównawczym, 3) Teoretyczne i praktyczne aspekty resocjalizacji nieletnich, 4) Opieka i wsparcie wobec osób zagrożonych przestępczością. Książka jest, co akcentują jej redaktorzy, "efektem dyskusji, której celem jest określenie oczekiwań i poszukiwanie optymalnych rozwiązań służących podejmowaniu zróżnicowanych i efektywnych form oddziaływań resocjalizacyjnych realizowanych w różnych warunkach - zarówno w środowisku wolnościowym, jak i w warunkach izolacyjnych".
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41012 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33253 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61241 P 4,2 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46901 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Chcąc przybliżyć potencjalnemu czytelnikowi treść najnowszej książki Macieja Krzemińskiego zatytułowanej "Dziecko i młodzież. Przestrzenie literackie, kulturowe i wychowawcze", a tym samym i zachęcić do sięgnięcia po nią, warto odwołać się do opinii sformułowanej przez prof. Ryszarda Parzęckiego: "Przedstawiona do recenzji praca dotyczy interdyscyplinarnie ujętej problematyki w obszarach: literackim, kulturowym, wychowawczym. Początkowo wydaje się, że wymiar pedagogiczny (edukacyjny) nie jest dominujący, ale wraz ze zgłębianiem się w tekst pracy, wręcz przeciwnie, można odnieść wrażenie mocno zaakcentowanych holistycznie ujęć podmiotowych kategorii pojęciowych jakimi są: i . Płaszczyzna ta bowiem styka się i znajduje uzasadnienie m.in. w antropologii kulturowej, filozofii edukacji, pedagogice, czy też pedeutologii. Ukorzenienie recenzowanego tekstu przez Autora w naukach humanistyczno-społecznych, w tym badań kultury, jest zatem zasadne i stanowi ważny głos w dyskusji. Przyjęty tok myślenia przez Autora pracy jest spójny, wyważony i potrzebny. Zaletą pracy jest również innowacyjność rozumiana jako analiza i synteza zgromadzonych tekstów literackich, w których przeplatana jest problematyka z wymienionych nauk humanistyczno-społecznych". Na ten niezwykle ważny aspekt zwraca uwagę także drugi z recenzentów wydawniczych prof. Sławomir Buryła zaznaczając, że książka M. Krzemińskiego przynosi interpretacje ".tekstów literackich podejmujących problemy właściwe współczesnej pedagogice i psychologii rozwojowej. Autor nie ogranicza się do dzieł z kręgu tzw. kultury wysokiej, ale sięga po przykłady z obszarów popkultury i zjawisk konstytuujących oblicze współczesnej cywilizacji. Przy czym Maciej Krzemiński wykorzystuje egzemplifikacje zarówno literatury polskiej, jak i światowej". W tym kontekście warto też przywołać samego Autora książki, który we Wstępie akcentuje, że "dzieciństwo i młodość to okresy w życiu człowieka, dla których ważnymi, jeśli nie kluczowymi, aspektami są edukacja i szeroko rozumiane wychowanie. Proces kształcenia dzieci i młodzieży, zarówno ten formalny, realizowany przez placówki edukacyjne, jak i ten związany ze środowiskiem rodzinnym, z literaturą i dziedzictwem kultury, a także innymi czynnikami społecznymi kształtującymi osobowość, jest niewyczerpanym źródłem refleksji dotyczącej rozwoju młodych ludzi".
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110115 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33238 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autorzy prac badających interdyscyplinarne zagadnienia profilaktyki społecznej i resocjalizacji, wytyczają m.in. następujące obszary badawcze: zapobieganie patologom społecznym, dewiacji, przestępczości, wykluczeniu społecznemu i innym problemom społecznym. W swoich opracowaniach poszukują odpowiednich metod rozwiązywania powstających problemów społecznych w takich zakresach jak: polityka i prawo socjalne, pedagogika prawa, penitencjarystyka, pedagogika resocjalizacyjna, diagnostyka profilaktyczna i resocjalizacyjna, socjologia dewiacji i kontroli społecznej, psychologia sądowniczo-penitencjarna, psychologia kliniczna, penologia, zarządzanie placówkami opiekuńczymi i resocjalizacyjnymi, marginalizacja i wykluczenie społeczne, reintegracja społeczna, aksjologia profilaktyki społecznej i resocjalizacji, religia w resocjalizacji, promocja zdrowia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107725 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32513 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Monografia jest egzemplifikacją badań teoretyczno-empirycznych nad zjawiskiem stereotypizacji dotyczącego osób będących w fazie późnej dorosłości oraz osób niepełnosprawnych, ukazanych w kontekście społeczno-pedagogicznym. Praca składa się z trzech komplementarnych części, z których pierwsza poświęcona jest procesom stereotypizacji i wykluczenia ludzi starszych, postrzeganych z perspektywy teoretycznej, w części drugiej przybliżono egzemplifikacje związane ze stereotypami starzenia się i starości w świetle rozpoznań empirycznych, natomiast w części trzeciej podjęte zostały kwestie związane ze stereotypami w kontekście niepełnosprawności. (...) Publikacja jest zbiorem tekstów, merytorycznie różnych, jednak tożsamych w obszarze wyznaczonym przez tytuł pracy zbiorowej. Podjęty problem jest ważny i aktualny. Autorki przez pryzmat swej naukowej wiedzy identyfikują ważne społecznie problemy dotyczące stereotypów, podejmują rozważania nad zjawiskami stereotypizacji w aspektach pedagogicznych. (...) Publikacja może stać się wartościową pozycją w grupie wydawnictw pedagogicznych, z korzyścią dla szerokiego audytorium. (...) Dwa zbiorowe podmioty rozważań - osoby starsze oraz osoby niepełnosprawne, doświadczają przejawów marginalizacji społecznej. Każdy głos wdyskusji nad optymalizowaniem tego stanu rzeczyjest cenny. [dr hab. Zofia Szarota Profesor Uniwersytetu Pedagogicznego im. KEN w Krakowie]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106838 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46933 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 30141 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Problemy Pracy Socjalnej.)
Książka "(Prze)moc w rodzinie. Instytucjonalne formy (po)mocy" pod redakcją naukową M. Orłowskiej, M. Gościniewicz i G. Pisarczyk jest kolejną monografią ukazującą się w serii "Problemy Pracy Socjalnej". Jak już sugeruje tytuł, jej zakres tematyczny ogniskuje się z jednej strony na diagnozie zjawiska przemocy w rodzinie, z drugiej zaś na ukazaniu możliwości wspierania rodziny doświadczającej przemocy przez podejmowanie działań o charakterze instytucjonalnym. Ta licząca prawie czterysta stron publikacja jest - jak stwierdza to w recenzji wydawniczej prof. Anna Kotlarska-Michalska - "zbiorem interesująco napisanych tekstów pokazujących przemoc z wielu perspektyw badawczych, tekstów dokumentujących zarówno stan wiedzy o uwarunkowaniach, przebiegu i skutkach różnych typów przemocy, doświadczanej przez wszystkie kategorie wieku." Jej lektura jest tym bardziej interesująca, że jak zauważa recenzentka, "przegląd stanu wiedzy dokonany przez teoretyków, jak i praktyków dowodzi, że pomimo wielu prowadzonych badań nad przemocą ciągle pozostają nieodkryte obszary i ukryte formy jej występowania". Atutem prezentowanej pracy jest także i to - co akcentuje drugi recenzent dr Jan A. Malinowski - że przemoc została ukazana "jako problem mobilizujący do podejmowania różnorodnych działań instytucjonalnych w celu udzielenia pomocy rodzinom, które samodzielnie nie są w stanie się z nim uporać. Jedna z dróg prowadzących ku temu, wyeksponowana już w tytule książki, wiąże się z poszukiwaniem i uruchamianiem mocy tkwiących w rodzinie". Połączenie podejścia badacza i praktyka znalazło swoje odbicie w strukturze książki, której zasadniczą konstrukcję wyznaczają dwie części: pierwsza - "Od teorii do praktyki.", druga - ".od praktyki do teorii". Takie podejście do problemu sprawia, że książka zainteresuje zarówno akademickich badaczy rodziny, jak i praktyków, którzy w swojej pracy zawodowej udzielają pomocy rodzinom doświadczającym skutków przemocy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40981 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka adresowana jest przede wszystkim do bibliotekarzy (i to nie tylko z bibliotek szkolnych), ale może ona również dostarczyć cennych inspiracji nauczycielom języka polskiego, edukacji wczesnoszkolnej, pedagogom pracującym w świetlicach szkolnych i środowiskowych, instruktorom prowadzącym zajęcia teatralne, terapeutom sięgającym w swojej pracy do form teatralnych. Jak pisze Autorka - we Wprowadzeniu - "...Celem rozprawy jest ukazanie roli żywego słowa w pracy bibliotekarza z czytelnikiem, wynikającej zarówno z historii bibliotek i tradycji czytelnictwa oraz z nowych zadań, jakie stawia się obecnie przed bibliotekami. Tym samym ważnym wydaje się zwrócenie uwagi zarówno na sposoby wykorzystywania przez bibliotekarzy żywego słowa, tekstu artystycznego i różnorodnych form ich prezentacji, jak i określenie kompetencji bibliotekarzy w tym zakresie. Istotnym jest także ukazanie problemów, jakie wynikają z realizacji nowoczesnych zadań czytelniczych. (...) W rozprawie szczególną uwagę zwrócono na rolę tekstu artystycznego i kultury żywego słowa w pracy z dziećmi i młodzieżą, gdyż te dwie grupy czytelników i użytkowników bibliotek najbardziej potrzebują dzisiaj wzorców z zakresu słowa i kultury. Biblioteka, poprzez różnego typu publiczność tworzy odbiorców kultury i kształtuje postawy kulturotwórcze. Biblioteka stwarza i rodzi możliwość więzi dzięki relacjom retorycznym, których podstawą jest żywe słowo. (...) Żywe słowo staje się elementem całości przestrzeni biblioteki, która coraz częściej przestaje pełnić rolę tylko i wyłącznie biblioteki, zaczyna pełnić rolę centrum kultury, ośrodka działań animacyjnych, miejsca zadań warsztatowych, tak różnych w formie i sposobach ich realizacji. (...) W natłoku efektownych środków komunikacji elektronicznej i dominacji form kultury obrazkowej, następuje powolny powrót do starych, wypróbowanych i sprawdzonych form pracy, a do komunikacji słownej przede wszystkim. Zdobyta w trakcie zbierania materiału badawczego wiedza, pozwoliła nie tylko na zdiagnozowanie stanu wiedzy i umiejętności bibliotekarzy z zakresu wykorzystania tekstu literackiego, żywego słowa i sposobów jego realizacji, ale ukazała zależności istniejące pomiędzy książką, tekstem artystycznym, żywym słowem a zadaniami współczesnego bibliotekoznawstwa. Bowiem, to bibliotekarz we współczesnej bibliotece ma szansę stać się nie tylko wzorem mowy do naśladowania czy doskonałym wykonawcą tekstów artystycznych, ale przede wszystkim kreatorem kultury literackiej, kultury słowa i kultury wysokiej". Wartość książki najpełniej oddaje recenzja wydawnicza prof. zw. dr hab. Tadeusza Linknera z Uniwersytetu Gdańskiego: (...) jest to praca nie tylko innowacyjna, ale także interdyscyplinarna, wszak korzysta się w niej z dokonań klasycznej retoryki, pedagogiki, bibliotekoznawstwa, teatrologii i aktorskiej praktyki. Że do tego trzeba było wiedzy teoretycznej, to zrozumiałe, ale że udało się tutaj tak doskonale połączyć teorię z praktyką, trzeba było na to rzeczywistego kunsztu słowa i myśli. Tak więc ta innowacyjna praca, o wszelkich walorach naukowych, jest ze wszech miar godna edycji, by jak najrychlej trafiła na księgarskie półki i mogli z niej korzystać wszyscy, którzy z "żywym słowem w bibliotece" mają i chcą mieć kontakt.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 105233 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 112317 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej