Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(480)
IBUK Libra
(47)
Forma i typ
Książki
(480)
Publikacje naukowe
(50)
E-booki
(47)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje fachowe
(3)
Poezja
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(734)
wypożyczone
(23)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(288)
Czytelnia Piła
(11)
Wypożyczalnia Chodzież
(108)
Czytelnia Chodzież
(1)
Wypożyczalnia Czarnków
(107)
Czytelnia Czarnków
(4)
Wypożyczalnia Trzcianka
(53)
Czytelnia Trzcianka
(1)
Wypożyczalnia Złotów
(59)
Czytelnia Złotów
(3)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(101)
Czytelnia Wągrowiec
(11)
Informatorium
(4)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(3)
Zbiory specjalne Złotów-Czytelnia
(3)
Autor
Leja Leon
(9)
Kuszak Kinga
(8)
Cywińska Małgorzata
(7)
Barciszewski Jan
(6)
Cierpiałkowska Lidia
(6)
Koroniak Henryk
(6)
Cybal-Michalska Agnieszka
(5)
Włodarczyk Ewa
(5)
Barański Zbigniew
(4)
Basińska Anna
(4)
Harwas-Napierała Barbara
(4)
Hendrykowski Marek
(4)
Jankowiak Barbara
(4)
Klichowski Michał
(4)
Krauze-Sikorska Hanna
(4)
Markunas Antoni
(4)
Segiet Waldemar
(4)
Solarczyk-Ambrozik Ewa
(4)
Słysz Anna
(4)
Wiśniewski Janusz
(4)
Bakiera Lucyna
(3)
Domka Florian
(3)
Drozdowicz Zbigniew
(3)
Dziubalska-Kołaczyk Katarzyna
(3)
Gościniak Jerzy
(3)
Jakoniuk-Diallo Anna
(3)
Kowalska Samanta
(3)
Kujawska Maria
(3)
Litwinow Jerzy
(3)
Mamzer Hanna
(3)
Matysiak-Błaszczyk Agata
(3)
Miśkiewicz Benon
(3)
Musielak Julian
(3)
Oliwa-Ciesielska Monika
(3)
Pawelczak Katarzyna
(3)
Pietrala Dawid
(3)
Pietrala Teresa
(3)
Sadowska Katarzyna
(3)
Segiet Katarzyna
(3)
Słupska Kamila
(3)
Woźny Adam
(3)
Zamiara Krystyna
(3)
Zgółkowa Halina
(3)
Zielińska Urszula
(3)
Zieliński Bogusław
(3)
Łuczak Czesław
(3)
Banaszak Sławomir
(2)
Barabasz Grażyna
(2)
Bondecka-Krzykowska Izabela
(2)
Brzezińska Anna
(2)
Brzeziński Jerzy Marian
(2)
Buchnat Marzena
(2)
Christoph Monika
(2)
Czubiński Antoni
(2)
Czyż Teresa
(2)
Deckert Joanna
(2)
Drozdowski Rafał
(2)
Filipiak Monika
(2)
Gapik Lechosław
(2)
Gawrońska Krystyna
(2)
Goździcka-Józefiak Anna
(2)
Gulczyński Andrzej
(2)
Heller Włodzimierz
(2)
Jacyna-Onyszkiewicz Zbigniew
(2)
Jakubowska Agata
(2)
Jakubowska Honorata
(2)
Janiak Anna Maria
(2)
Jankowiak Barbara (pedagog)
(2)
Jankowska Małgorzata
(2)
Józefowski Eugeniusz
(2)
Kacprzak Karol
(2)
Kaczmarek Łukasz
(2)
Kaszyński Stefan Hubert
(2)
Klanowski Tadeusz
(2)
Kopeć Danuta
(2)
Krysztofiak Maria
(2)
Kujawiński Jerzy
(2)
Labuda Gerard
(2)
Lewandowski Tomasz
(2)
Loba Mirosław
(2)
Maciejewski Witold
(2)
Makarewicz Rufin
(2)
Modrzewski Jerzy
(2)
Myszka-Strychalska Lucyna
(2)
Orlik Piotr
(2)
Pawełek Katarzyna
(2)
Piorunek Magdalena
(2)
Pogonowski Jerzy
(2)
Porzucek-Miśkiewicz Maria
(2)
Przybył Krystyna
(2)
Raubo Grzegorz
(2)
Rogowski Łukasz
(2)
Rudnicki Zbigniew
(2)
Rzepa Teresa
(2)
Siemianowski Antoni
(2)
Skrzypczak Leszek
(2)
Sobierajski Zenon
(2)
Strugarek Jan
(2)
Szulc Witold
(2)
Sójka Jacek
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(34)
2010 - 2019
(176)
2000 - 2009
(182)
1990 - 1999
(39)
1980 - 1989
(36)
1970 - 1979
(44)
1960 - 1969
(14)
1950 - 1959
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(55)
1989-2000
(2)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(526)
Język
polski
(495)
nieznany (po)
(20)
angielski
(6)
starogrecki
(1)
rosyjski
(1)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(3)
6-8 lat
(1)
Absolwenci szkół wyższych
(1)
Dzieci
(1)
Nauczyciele biologii
(1)
Pedagodzy
(1)
Poziom nauczania Gimnazja
(1)
Poziom nauczania Szkoły podstawowe
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły średnie
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(5)
Temat
Język polski
(22)
Dziecko
(18)
Rodzina
(16)
Nauczyciele
(15)
Pedagogika
(15)
Młodzież
(14)
Nauczanie
(12)
Polska
(10)
Świadomość społeczna
(10)
Komunikacja społeczna
(9)
Szkolnictwo
(9)
Biochemia
(8)
Kultura
(8)
Oświata
(8)
Historia
(7)
Kształcenie
(7)
Macierzyństwo
(7)
Psychoterapia
(7)
Socjalizacja
(7)
Szkolnictwo wyższe
(7)
Uczniowie
(7)
Dziecko niepełnosprawne
(6)
Matematyka
(6)
Medycyna molekularna
(6)
Opieka społeczna
(6)
Stosunki interpersonalne
(6)
Wychowanie
(6)
Wykluczenie społeczne
(6)
Chrześcijaństwo
(5)
Kultura masowa
(5)
Osoby w wieku starszym
(5)
Psychologia
(5)
Psychologia rozwojowa
(5)
Społeczności lokalne
(5)
Stres
(5)
Studenci
(5)
Sztuka
(5)
Uczucia
(5)
Wielkopolska
(5)
Wsparcie społeczne
(5)
Wychowanie w rodzinie
(5)
Antropologia filozoficzna
(4)
Antropologia społeczna
(4)
Filozofia kultury
(4)
Geografia
(4)
Językoznawstwo
(4)
Językoznawstwo porównawcze
(4)
Kobieta
(4)
Komórka (biol.)
(4)
Literatura polska
(4)
Osobowość
(4)
Rodzice
(4)
Społeczeństwo
(4)
Uczenie się
(4)
Umysł
(4)
Wolontariusze
(4)
Zachowania ryzykowne
(4)
Agresywność
(3)
Akustyka
(3)
Arteterapia
(3)
Dojrzewanie
(3)
Dzieci
(3)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(3)
Etyka społeczna
(3)
Grupy rówieśnicze
(3)
Jakość życia
(3)
Język rosyjski
(3)
Języki
(3)
Kariera
(3)
Kształcenie ustawiczne
(3)
Kuratorzy (prawo)
(3)
Ludzie starzy
(3)
Metody nauczania
(3)
Myślenie
(3)
Nauka
(3)
Nauki społeczne
(3)
Ojcostwo
(3)
Pedagogika resocjalizacyjna
(3)
Pedagogika społeczna
(3)
Religia
(3)
Socjoterapia
(3)
Uczniowie szkół podstawowych
(3)
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza (Poznań)
(3)
Wielokulturowość
(3)
Więziennictwo
(3)
Więźniowie
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Władza
(3)
Zawód
(3)
Środki masowego przekazu
(3)
Adaptacja społeczna
(2)
Aktywizacja społeczna
(2)
Alkoholizm
(2)
Analiza matematyczna
(2)
Anoreksja
(2)
Antropometria
(2)
Archiwistyka
(2)
Aspiracje zawodowe
(2)
Autodestruktywność
(2)
Bezdomność
(2)
Temat: dzieło
Barry Lyndon (film)
(1)
Drukarnia
(1)
Eroica (film)
(1)
Europa Europa (film)
(1)
Król Maciuś Pierwszy
(1)
Nóż w wodzie (film)
(1)
Pamiętnik
(1)
Petit Prince
(1)
Rejs (film)
(1)
Zezowate szczęście (film)
(1)
Temat: czas
2001-
(34)
1901-
(30)
1989-
(16)
1801-
(15)
2001-0
(13)
1901-2000
(10)
1701-
(6)
1801-1900
(6)
1601-
(5)
1945-1989
(5)
1501-
(4)
1918-
(4)
1945-
(4)
1989-2000
(4)
1701-1800
(3)
901-
(3)
1001-
(2)
1001-1100
(2)
1101-
(2)
1101-1200
(2)
1201-
(2)
1201-1300
(2)
1301-
(2)
1301-1400
(2)
1401-
(2)
1401-1500
(2)
1501-1600
(2)
1601-1700
(2)
501-600
(2)
601-700
(2)
801-900
(2)
901-1000
(2)
1-
(1)
1-100
(1)
100-1 p.n.e.
(1)
101-200
(1)
1901-1914
(1)
1901-20002
(1)
200-101 p.n.e.
(1)
2001 -
(1)
201-300
(1)
300-201 p.n.e.
(1)
301-400
(1)
400-301 p.n.e.
(1)
401-500
(1)
701-800
(1)
Temat: miejsce
Polska
(29)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(14)
Wielkopolska
(5)
Europa
(4)
Kalisz (woj. wielkopolskie)
(2)
Rzym
(2)
Alzacja (Francja)
(1)
Amazonka (dorzecze)
(1)
Bałkańskie, kraje
(1)
Bizancjum
(1)
Bliski Wschód
(1)
Finlandia
(1)
Gdańsk (woj. pomorskie)
(1)
Goleniów (woj. zachodniopomorskie ; okręg)
(1)
Grecja
(1)
Kalisz (woj. wielkopolskie ; okręg)
(1)
Króla Jerzego, Wyspa (Szetlandy Południowe)
(1)
Kujawsko-pomorskie, województwo
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Macedonia
(1)
Mezopotamia
(1)
Niemcy
(1)
Polacy za granicą
(1)
Polska Południowa
(1)
Polska Północna
(1)
Polska Zachodnia
(1)
Poznań
(1)
Rosja
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Szetlandy Południowe
(1)
Warszawa
(1)
Wielka Brytania
(1)
Wielki Staw (Karkonosze)
(1)
Wielkopolskie, województwo
(1)
Zabór pruski
(1)
Zbąszyń (woj. wielkopolskie ; okręg)
(1)
Złotów
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Podręczniki akademickie
(26)
Praca zbiorowa
(23)
Materiały konferencyjne
(14)
Opracowanie
(12)
Monografia
(11)
Literatura rosyjska
(8)
Raport z badań
(8)
Księga pamiątkowa
(5)
Literatura polska
(5)
Film polski
(4)
Słowniki terminologiczne
(4)
Podręczniki szkolne
(3)
Antologie
(2)
Czasopisma regionalne i lokalne polskie
(2)
Dokumenty audiowizualne
(2)
Film
(2)
Gry komputerowe
(2)
Księgi pamiątkowe
(2)
Literatura macedońska
(2)
Podręcznik
(2)
Poradniki dla nauczycieli
(2)
Publicystyka polska
(2)
Słowniki frazeologiczne
(2)
Słowniki polskie
(2)
Słowniki rosyjsko-polskie
(2)
Źródła historyczne
(2)
Antologia
(1)
Audycje radiowe
(1)
Bajka i baśń polska
(1)
Biografia
(1)
Biografie
(1)
Czasopisma polskie
(1)
Dramat
(1)
Dramat europejski
(1)
Encyklopedia
(1)
Film amerykański
(1)
Film edukacyjny
(1)
Film rosyjski
(1)
Film wojenny polski
(1)
Fotografia
(1)
Fotografie
(1)
Komedia filmowa polska
(1)
Literatura
(1)
Literatura bułgarska
(1)
Literatura francuska
(1)
Literatura niemiecka
(1)
Literatury Jugosławii
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Pamiętniki polskie
(1)
Podręczniki
(1)
Podręczniki dla szkół ponadgimnazjalnych
(1)
Poezja polska
(1)
Poradnik
(1)
Powieść polska
(1)
Programy nauczania dla szkół wyższych $x historia
(1)
Proza polska
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Synteza
(1)
Słowniki angielsko-polskie
(1)
Słowniki polsko-fińskie
(1)
Słowniki polsko-norweskie
(1)
Słowniki polsko-rosyjskie
(1)
Słowniki polsko-włoskie
(1)
Słowniki portugalsko-polskie
(1)
Słowniki włoskie
(1)
Vademecum
(1)
Wiersze
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(29)
Socjologia i społeczeństwo
(25)
Psychologia
(13)
Historia
(9)
Literaturoznawstwo
(3)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(3)
Etnologia i antropologia kulturowa
(2)
Językoznawstwo
(2)
Nauka i badania
(2)
Archeologia
(1)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Biologia
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
527 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Monografia stanowi tematyczną kontynuację cyklu prac zainicjowanych w środowisku Zakładu Poradnictwa Społecznego Wydziału Studiów Edukacyjnych UAM w Poznaniu, skupionych wokół problemów pomagania, wsparcia społecznego, poradnictwa, w ramach których swoje refleksje, badania i doświadczenia prezentuje szerokie grono teoretyków i praktyków z kraju. W monografii skoncentrowano się na kategorii wsparcia społecznego rozumianego jako pomoc dostępna jednostce w sytuacjach trudnych. Dokonywano analizy jego charakteru strukturalnego, odnoszącego się do obiektywnie istniejących sieci społecznych, w które jednostka jest włączona oraz jego aspektu funkcjonalnego i specyfiki interakcji społecznych, które podejmowane są w zróżnicowanych sytuacjach trudnych. Poszczególne teksty zawarte w niniejszej monografii odwołują się do procesów poszukiwania, doświadczania, planowania, organizowania, optymalizowania wsparcia adresowanego do jednostek i grup w różnych wymiarach życia społecznego, w wielu perspektywach temporalnych w przebiegu ludzkiej biografii. Mają zróżnicowany charakter, ich autorzy skupiają się na analizach teoretycznych, prezentują wybiórczo wyniki badań, odwołują się do przykładów ze społecznej praktyki, prezentując modele pomocy i wsparcia społecznego w relacjach nieformalnych i instytucjonalnych na poziomie makrospołecznym. Teksty podzielono na kilka bloków tematycznych: związanych z wybranymi kategoriami teoretycznymi charakteryzującymi procesy pomocowe, z rodziną jako grupą wsparcia potrzebującą, jak i go udzielającą, wspieraniem jednostek i grup w procesach edukacyjnych, w biegu życia zawodowego oraz organizowaniem wsparcia mającego na celu przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
W monografii przedstawiono problematykę teoretycznych oraz praktycznych aspektów edukacji osób zdolnych. Książka stanowi przestrzeń poszukiwań badawczych, ukazuje uwarunkowania szkolnego i pozaszkolnego funkcjonowania jednostek zdolnych oraz wybrane koncepcje pracy z uczniem zdolnym w kraju i za granicą. Jest zaproszeniem do dialogu o rozpoznawaniu i wyzwalaniu indywidualnych możliwości, aktywności oraz uwzględnianiu oczekiwań uzdolnionych dzieci i młodzieży. W publikacji oddano obraz środowiska, w jakim funkcjonują uczniowie wyróżniający się pod względem zdolności intelektualnych, wskazując jednocześnie na pilną potrzebę działań na rzecz rozwoju uzdolnionych na wszystkich etapach kształcenia.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Publikacja, w której zaprezentowano wyniki projektu "Social Inequality and Why it Matters for the Economic and Democratic Development of Europę and its Citizens: Post-Communist Central and Eastern Europe in Comparative Perspective" (EUREQUAL). Projekt ten koordynowany przez Department of Politics and International Relations, Oxford University był realizowany od 1 maja 2006 roku do 30 września 2009 w 13 krajach postkomunistycznej Europy Środkowej i Wschodniej. Polską część badania przeprowadził Instytut Socjologii Uniwersytety im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Zapotrzebowanie na ludzi zdolnych, twórczo podejmujących wyzwania współczesnego świata, nie traci na aktualności. Nasuwa się szereg pytań o rozmiar oczekiwań, stwarzanie szans, istnienie barier, uwzględnianie potrzeb edukacyjnych (i nie tylko) oraz tworzenie warunków dla harmonijnego rozwoju jednostek zdolnych. Rozważania przedstawione w niniejszej publikacji oscylują wokół kwestii kształcenia osób zdolnych, uwarunkowań edukacyjnych i wyzwań. Stanowią wynik wieloletnich poszukiwań i refleksji autorki na temat sytuacji jednostek zdolnych w środowisku edukacyjnym. Książka adresowana jest do studentek i studentów kierunków pedagogicznych szkół wyższych, jako materiał do wykorzystania w dydaktyce akademickiej, a także do przyszłych oraz praktykujących nauczycielek i nauczycieli – dla poznania i lepszego rozumienia sytuacji jednostek zdolnych w otaczającej rzeczywistości.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Głównymi obszarami związanymi z podejmowaną problematyką badawczą i dydaktyczną Autora są nowe media oraz ich wpływ na jednostkę i zbiorowości, w tym: współczesne ujęcia i perspektywy rozwojowe kształcenia na odległość (m-learning, b-learning); platformy edukacji zdalnej; kreatywność, innowacyjność (online); zjawisko luki cyfrowej; konwergencja mediów; dydaktyka szkoły wyższej; zarządzanie szkołą wyższą; metodyki w organizacjach harcerskich; cyborgizacja edukacji; gamifikacja edukacji; bezpieczeństwo w systemach edukacyjnych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Księga jubileuszowa zawiera 24 teksty z zakresu szeroko rozumianej edukacji dorosłych, inspirowane tematyką badawczą oraz publikacjami prof. Ewy Solarczyk-Ambrozik. Monografia podzielona jest na trzy części. W pierwszej zamieszczono refleksje dotyczące teorii i praktyki edukacji całożyciowej. Część druga poświęcona jest tematyce doradztwa karierowego i funkcjonowania człowieka dorosłego w pracy. Trzecia część to refleksja nad rolą edukacji dorosłych we wspieraniu rozwoju jednostek, społeczności i środowisk, dotycząca zagadnień inkluzji społecznej, polityki oświatowej i aktywności obywatelskiej. Ten wyjątkowy zbiór tekstów może być inspiracją nie tylko dla teoretyków zajmujących się zagadnieniem edukacji dorosłych czy osób zainteresowanych andragogiką, pedagogiką pracy, poradoznawstwem albo polityką oświatową, ale także dla praktyków implementujących założenia LLL (lifelong learning) – uczenia się przez całe życie – do codziennych praktyk.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Wśród kompetencji kluczowych niezbędnych ludziom w XXI wieku wymienia się współpracę zwracając uwagę na znaczenie tej kompetencji w całożyciowym procesie uczenia się i rozwoju. Te kompetencje mogą się rozwijać w sytuacji, gdy jednostki funkcjonują w warunkach sprzyjających podejmowaniu wspólnych działań z innymi ludźmi. Dyspozycje do współdziałania przejawiają już dzieci młodsze (na co wskazują np. badania realizowane przez zespół M. Tomasello), zaś dzieci w wieku przedszkolnym są gotowe do podejmowania różnego typu aktywności wspólne z rówieśnikami, osobami starszymi i młodszymi (o czym dowodzą przywołane przez autorki wyniki badań). W monografii poruszono właśnie zagadnienie współpracy dzieci przedszkolnych w zmieniających się kontekstach i perspektywach. Autorki podjęły w niej próbę spojrzenia na to, jak zmieniało się (i nadal zmienia) postrzeganie kompetencji dzieci przedszkolnych do podejmowania i realizacji działań wspólnych z innymi ludźmi. Zwracają uwagę na zmianę na kontinuum: od kategoryzowania dziecka w okresie średniego dzieciństwa jako niezdolnego do współdziałania po propozycje współpracy z innymi dziećmi, nauczycielkami i nauczycielami aż do włączania go w działania wspólne z osobami dorosłymi w przestrzeni środowiska lokalnego. Przywołują mniej i bardziej znane badania i ich rezultaty dotyczące zagadnienia współpracy między dziećmi przedszkolnymi. Podejmują próbę uchwycenia zmian w postrzeganiu roli i zadań przedszkola i relacji nauczycielek i nauczycieli z rodzicami dzieci oraz szerszym środowiskiem lokalnym. Te zmiany zmierzały od kierowniczej, dyrektywnej roli nauczycieli i nauczycielek do co raz szerzej ujmowanego współdziałania jako kluczowego elementu „kultury instytucji edukacyjnej”, obejmującego wspólne określanie celów, zasad, warunków współpracy, sposobów realizacji działań, itp. Przykładem rozwiązania wywiedzionego z nowoczesnych koncepcji psychologicznych, socjologicznych i pedagogicznych na kompetencje współdziałania dzieci przedszkolnych jest projekt „Przedszkolaki na Uniwersytecie” realizowany na Wydziale Studiów Edukacyjnych od 2014 roku, opisany przez autorki w jednym z rozdziałów monografii. Prezentując założenia projektu autorki zwracają uwagę na tworzenie przestrzeni wspólnej, przestrzeni współpracy przez różne podmioty: przedstawicieli uczelni wyższej: nauczycielki i nauczycieli akademickich i studentki oraz studentów, dyrektorki i nauczycielki przedszkoli, dzieci przedszkolne i ich rodziców. Odwołują się do wybranych wypowiedzi i komentarzy uczestników i uczestniczek projektu. W dalszej części przywołują dziecięcą perspektywę ujmowania pojęcia współpracy z drugim człowiekiem na podstawie wypowiedzi dzieci przedszkolnych. W zakończeniu opracowania prezentują wybrane zabawy sprzyjające rozwijaniu współpracy między dziećmi przedszkolnymi.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Monografia jest drugą z kolei publikacją autorki poświęconą problemom edukacji dziecka do lat trzech. Autorka dostrzega to, o czym przekonywał także między innymi Włodzimierz Fijałkowski – dziecko „nie jest «nieme», natomiast «głusi» często bywają dorośli”. W najnowszym opracowaniu dokonuje analizy wybranych aspektów polskiej rzeczywistości oświatowej, wskazuje przejawy nadmiernej instrumentalizacji edukacji i proponuje przyjęcie niedyrektywnego towarzyszenia w rozwoju, ukazując także autentyczną gotowość opiekunów małego dziecka do ustawicznego doskonalenia warsztatu ich pracy. Autorka, sięgając do niezwykłych osiągnięć Pani Profesor Lucyny Telki, koncentruje się przede wszystkim na obszarach edukacji w dialogu z małym dzieckiem, zwraca się w stronę uważnej obserwacji, gotowości do podjęcia interakcji ze strony osoby dorosłej, postuluje potrzebę autentycznej wrażliwości dorosłego na dziecięce potrzeby. Autorka przekonuje, że prawdziwa edukacja „dzieje się” we wzajemnej bliskości motywacyjnej dziecka i dorosłego funkcjonującej w oparciu o motto: „chcę pomóc dziecku osiągnąć to, co dostrzegam lub czuję, że chce osiągnąć dziecko”, gdyż dziecko pragnie się rozwijać, jest zmotywowane, eksploruje i doświadcza nie z tego powodu, że ktoś mu każe, że ktoś na to pozwala, lecz czyni to z własnej potrzeby. Nadrzędnym celem Katarzyny Sadowskiej jest zachęta do refleksji nad (jak określił to W. Fijałkowski) „indywidualnością, osobowością i wartością istoty ludzkiej jako niezależnej jednostki na każdym etapie jej rozwoju”.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Publikacja poświęcona jest występującemu obecnie zjawisku przeedukowania społeczeństwa i inflacji dyplomu akademickiego. Jej problematyka wpisuje się w polską oraz międzynarodową dyskusję na temat relacji między funkcjami uniwersytetu a rynkiem pracy oraz strukturą społeczną. Autorka podjęła próbę przeanalizowania tytułowego zagadnienia zarówno w kontekście teoretycznym, jak i w odniesieniu do rzeczywistości społecznej. W tym drugim przypadku dokonała jego rekonstrukcji tak, jak przejawia się on w Polsce oraz w Stanach Zjednoczonych, opierając się na literaturze przedmiotu, a także przedstawiła wyniki badań własnych dotyczących postrzegania inflacji dyplomu przez absolwentów polskich szkół wyższych. W książce wskazano, iż inflacja dyplomu akademickiego stanowi oczywiste wyzwanie społeczne i edukacyjne dla współczesnego społeczeństwa oraz opisano możliwe sfery działania w tym zakresie.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Problematyka monografii wpisuje się w nurt rozważań na temat istoty całożyciowego rozwoju człowieka dorosłego za sprawą edukacji i moderowania własnych planów życiowych przez wybór różnorodnych ścieżek kariery. Nowe konceptualizacje dotyczące życia zawodowego, jawiące się w tle przeobrażeń związanych z postępem technologicznym, gospodarką cyfrową, nowymi formami zatrudnienia i nowymi wyzwaniami edukacyjnymi, permanentnie aktualizują tematykę całożyciowego uczenia się, stanowiąc o jej randze. Autorzy tekstów prezentują różnorodne ujęcia tytułowego problemu, odnosząc się zarówno do teorii jak i praktyki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Przedmiotem rozprawy jest prawna koncepcja spółdzielni rolniczych. Sam termin ”spółdzielnia rolnicza” nie jest pojęciem języka prawnego. Występuje on w literaturze, projektach ustaw oraz obcych porządkach prawnych. Do tego rodzaju spółdzielni należą podmioty spółdzielcze zajmujące się prowadzeniem gospodarstwa rolnego oraz inne przejmujące jeden z etapów działalności rolniczej czy szerzej działające w sektorze rolnym, których członkami są przede wszystkim producenci rolni. Jak dotąd w piśmiennictwie prawniczym nie były podejmowane próby sformułowania całościowej prawnej koncepcji spółdzielni rolniczych, obejmującej różne aspekty związane z ich organizowaniem i funkcjonowaniem. Występują co prawda opracowania monograficzne z zakresu prawa poświęcone spółdzielniom rolniczym, ale odnoszą się one do innego systemu normatywnego, politycznego i gospodarczego, a obecnie mają znaczenie przede wszystkim historyczne. W ramach rozprawy przedstawiona została między innymi ewolucja zasad, koncepcji oraz regulacji prawnych dotyczących spółdzielni; spółdzielni rolniczych w wybranych krajach członkowskich UNII Europejskiej, prawne aspekty organizowania i funkcjonowania spółdzielni rolniczych w Polsce, prawne aspekty relacji spółdzielni rolniczych z otoczeniem gospodarczym w Polsce. Na szczególną uwagę zasługują rozważania końcowe obejmujące m.in. wskazanie cech charakterystycznych spółdzielni rolniczych na tle innych podmiotów spółdzielczych, przedstawienie tendencji rozwoju spółdzielni rolniczych wraz z określeniem rozstrzygnięć pracodawcy odnoszących się do danego rodzaju podmiotu oraz wnioski de lege ferenda dotyczące ustawy o spółdzielni rolniczych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Publikacja prezentuje autorski model wczesnego wspomagania rozwoju dzieci z niepełnosprawnościami lub zagrożonych niepełnosprawnością skoncentrowany na interakcjach rodzice – dziecko. Wyróżniono tu sześć cech, którymi powinny charakteryzować się interakcje wspomagające rozwój: okazywanie dziecku miłości, wrażliwe odpowiadanie na zachowania dziecka, podzielanie tematu interakcji, dopasowywanie oddziaływań do potrzeb i możliwości dziecka, wzajemność oraz kierowanie zachowaniem dziecka.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Na jakich ogólnokulturowych kategoriach myślowych ufundowana jest historiografia? Jaka jest natura historyczności? - te dwa pytania wyznaczają horyzont badawczy książki. Odpowiedzi na pytanie o naturę historyczności autor poszukuje poza tekstami historyków, licząc na to, że historyczność przejawi się tam w "czystej formie", ujawniając kulturowy, świadomościowy fundament historiografii jako formy piśmiennictwa. Autor dokonuje konceptualizacji idei historyczności, śledzi historię idei i postępującą w europejskiej XIX-wiecznej myśli ewolucję rozumienia historyczności. Inspiracji szuka u F. Nietzschego i G. H. Meada, szeroko i wnikliwie odwołuje się do tekstów źródłowych A. Smitha, Th. Malthausa, J. Benthama, D. Ricardo, J.S. Milla, podejmując frapujący dialog z myślicielami.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Z wielką przyjemnością oddajemy w Państwa ręce kolejny numer czasopisma naukowego „Studia Prawa Publicznego” – w drugim roku jego publikacji. Kwartalnik ten to forum naukowej refleksji nad problemami dotykającymi spraw publicznych, normowanych publicznym prawem – krajowym, regionalnym i międzynarodowym, obecnie i dawniej obowiązującym. Czasopismo pozwala teoretykom i praktykom – z kraju i z zagranicy – na prezentowanie w języku polskim lub angielskim wyników własnych badań, w formie: artykułów, komentarzy, opinii, polemik i głos, a także na zamieszczanie przeglądu piśmiennictwa krajowego i zagranicznego, w tym recenzji prac monograficznych, oraz sprawozdań z konferencji naukowych. Przy zachowaniu przyjętej formuły czasopismo w numerze 1 (5) służy poznaniu problemów badawczych z zakresu prawa regionalnego oraz prawa krajowego obcego i polskiego, dotyczących: respektowania praw człowieka we Włoszech (cz. II), zasady pewności prawa w działaniu administracji UE, zasadności wprowadzenia numerus clausus w dostępie do szkół wyższych, ponadto – w ujęciu retrospektywnym – procesu kształcenia w szkołach wyższych w II Rzeczypospolitej i Polsce Ludowej (cz. II), a także spraw z zakresu prawa gospodarczego, dotyczących: weryfikacji i zatwierdzania taryf za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków oraz determinant działalności gospodarczej w świetle orzecznictwa sądów administracyjnych. Każde z opracowań badawczych dopełnione jest streszczeniem oraz słowami kluczowymi w języku angielskim (lub w języku polskim w przypadku artykułów anglojęzycznych). (wstęp - Prof. UAM dr hab. K. Wojtczak)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Najnowszy numer „Studiów Kulturoznawczych” poświęcony jest apokryficzności, profanacji i skandalowi religijnemu. Jest to problematyka domagająca się skrupulatnego, analitycznego i interdyscyplinarnego oglądu nie tylko przez wzgląd na niesłabnącą popularność i intensywną obecność w kulturze zjawisk z pogranicza bluźnierstwa, herezji czy desakralizacji, ale także z uwagi na złożoność i problematyczność społecznego ich odbioru. Kulturoznawczy namysł nad tymi zagadnieniami jest również dlatego cenny poznawczo, że analizować pozwala rozmaite, złożone i nad wyraz szerokie mechanizmy wewnątrzkulturowe, dla których nieortodoksyjne wykorzystywanie kanonicznych treści stanowi jedynie exemplum.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
W numerze zachęcamy do zastanowienia się nad tym, czym jest dziś semiotyka kultury. Wbrew przekonaniu, że stanowi ona raczej relikt przeszłości, pokazujemy, że myśl szkoły tartusko-moskiewskiej, Umberta Eco, Rolanda Barthes`a, Jurija Łotmana czy też niezwykle inspirującego badacza codzienności, Michela de Certeau, może być wykorzystana do badania współczesnych narracji filmowych, literackich i artystycznych. Proponujemy naszym czytelnikom zbiór tekstów o różnorodnym charakterze, gdyż wychodzimy z założenia o multidyscyplinarnym i integrującym charakterze semiotyki kultury – dawniej i dziś. Jesteśmy przekonani, że najnowszy numer „Studiów Kulturoznawczych” będzie stanowił inspirację dla wielu humanistów, osób zainteresowanych semiotyką kultury oraz sposobami stosowania jej dokonań i współczesnych rozstrzygnięć w badaniu kultury współczesnej, sztuki i codziennych praktyk.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Kolejny numer „Studiów Kulturoznawczych” poświęcony jest kulturze obserwowanej z perspektywy osób starszych. W prezentowanych tekstach kulturoznawcy, socjologowie i praktycy opisują seniora jako odbiorcę, uczestnika i twórcę kultury, a także użytkownika nowych mediów. Zastanawiają się nad aspektami separacji i integracji związanymi z tak zwaną trzecią młodością, ukazują wielowymiarowość wizerunku osób starszych i ich rolę w międzypokoleniowej transmisji wartości oraz miejsce kultury z życiu współczesnych polskich seniorów. Prezentowane artykuły, wyniki badań oraz rekomendacje zawarte w publikacji mogą służyć jako narzędzie dla osób odpowiedzialnych za prowadzenie polityki kulturalnej i społecznej. Ponadto tworzą narrację podnoszącą świadomość konieczności uwzględnienia głosu i opinii osób starszych, a także przeprowadzenia ważnych zmian w prowadzeniu polityk kulturalnych i społecznych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
W ramach kulturowych studiów miejskich przyglądamy się życiu miejskiemu z różnych perspektyw, uwzględniając zarówno wymiar miejskiej codzienności, jak też teoretycznej nad nią refleksji. Miasto zostaje poddane badaniu m.in. z perspektyw doświadczenia zmysłowego, narracji miejskiej, interpretacji i działania. Każdy z tekstów oparty jest na analizie konkretnych przejawów i działań miejskich. Punktem wyjścia prezentowanych badań była analiza zjawisk zachodzących w wybranej dzielnicy Poznania, napotkanej tam codzienności, tekstów literackich odnoszących się do niej, problematyki pamięci i współczesnych działań artystycznych. W ten sposób określona przestrzeń – Jeżyce – może stanowić model dla szerzej ujmowanych badań kultur miejskich.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Drugi numer „Studiów Kulturoznawczych” jest poświęcony problematyce wstrętu i wstydu, chętnie podejmowanej przez twórców, którzy naruszając sferę społeczno-obyczajowego tabu, oddają głos niemej historii wykluczenia. Przerywając milczenie, przekraczają uświęcone tradycją granice, stanowiące kulturowe status quo, a odrzucając myślenie skrępowane zasadami, burzą normatywny porządek społeczny. Wstręt jest naturalnym odruchem, biologiczną reakcją ciała na to, co budzi obyczajowy sprzeciw, bunt lub zwyczajnie odrazę. Silnie uzależniony od sądu smaku podmiotu doznającego wyznacza indywidualne granice wrażliwości, przekonując o swym subiektywnym charakterze. Wstręt jest doznaniem witalnym, którego cielesny wymiar kontrastuje z kulturowym statusem wstydu, uczucia świadomego lęku i przykrego skrępowania spowodowanego naruszeniem granic oficjalnego dyskursu. Silne zainteresowanie artystów taką tematyką nosi znamiona kryzysu uznanych w kulturze wartości, stanowiąc przejaw poszukiwań nowych źródeł oparcia dla ludzkiej egzystencji, a w konsekwencji – prób ich uprawomocnienia. Sztuka współczesna, diagnozując te zjawiska, redukuje napięcie wywołane dysonansem między tym, co doświadczone, a tym, co modelowe, stale wymagające weryfikacji. Wysiłki autorów niniejszego tomu koncentrują się na śledzeniu tych ciągłych przesunięć, oswajaniu tego, co nieoswojone, mówieniu o tym, co dotąd niewypowiedziane.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Pierwszy numer „Studiów Kulturoznawczych” zawiera blok artykułów tematycznie powiązanych z problematyką dzieciństwa, ujmowanego z różnych punktów widzenia: badań nad językiem oraz teorii mediów, praktyki animacyjnej i kulturowej, psychoanalizy i twórczości literackiej. W ujęciu badaczy dzieciństwo jawi się jako teoretyczny problem dla tych twórców, którzy próbują spojrzeć na nie „po czasie”, z perspektywy dorosłości. Zmaganie się z dzieciństwem okazuje się doświadczeniem, którego nie sposób pominąć w refleksji kulturowej. Z drugiej strony analiza problemów dzieciństwa otwiera obszar dla działań praktycznych, opartych na starannej obserwacji zachowań dziecięcych. Jak sprawić, by wprowadzić dzieci do przestrzeni kulturowej i stworzyć możliwości uczestniczenia w niej? Połączenie tych perspektyw tworzy podejście kulturoznawcze, w którym poprzez staranną analizę rzeczywistości wyznaczamy ramy dla integrujących działań codzienności.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej