Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(1192)
Forma i typ
Książki
(1104)
Publikacje dydaktyczne
(379)
Publikacje fachowe
(186)
Druki ulotne
(48)
Poradniki i przewodniki
(42)
Publikacje naukowe
(29)
Proza
(18)
Publikacje popularnonaukowe
(14)
Gry i zabawki
(12)
Poezja
(11)
Muzyka
(8)
Nuty
(4)
Audiobooki
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(3)
Grafiki
(1)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Książka
(1)
Rysunki
(1)
Dostępność
dostępne
(2475)
wypożyczone
(400)
nieokreślona
(9)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(395)
Czytelnia Piła
(34)
Wypożyczalnia Chodzież
(579)
Czytelnia Chodzież
(2)
Wypożyczalnia Czarnków
(383)
Czytelnia Czarnków
(1)
Wypożyczalnia Trzcianka
(496)
Czytelnia Trzcianka
(1)
Wypożyczalnia Złotów
(335)
Czytelnia Złotów
(1)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(191)
Czytelnia Wągrowiec
(214)
Informatorium
(11)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(76)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(165)
Autor
Hinz Magdalena
(105)
Tanajewska Alicja
(74)
Naprawa Renata
(68)
Barańska Małgorzata
(59)
Bogdanowicz Marta
(49)
Borowska-Kociemba Agnieszka
(36)
Krukowska Małgorzata
(34)
Szłapa Katarzyna
(27)
Spychał Krzysztof
(24)
Bladowska Joanna
(22)
Tomasik Iwona
(22)
Okuniewski Juliusz
(21)
Jakacka Ewa
(20)
Żabiński Dawid
(20)
Hopkins Amanda
(19)
Wrzesiński Sławomir
(19)
Pelc Maria
(18)
Święcicka Ewa
(18)
Gąsieniec Stefan
(16)
Ludkiewicz Eliza
(16)
Bednarz Marzena
(14)
Dudek Sandra
(14)
Miłosz Angelika
(14)
Okoniewska Małgorzata
(14)
Żmuda-Trzebiatowska Marzena
(14)
Kluczkowska Karolina
(13)
Kłodnicka Olga
(13)
Lubocka Weronika
(13)
Maślaczyk-Trzasko Agnieszka
(13)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(13)
Sowińska Magdalena
(13)
Staszkiewicz Ewa
(13)
Attwood Tony
(12)
Malek Renata
(12)
Odowska-Szlachcic Bożenna
(12)
Mach Cecylia
(11)
Suwalska Elżbieta
(11)
Szakiewicz Aleksandra
(11)
Słupek Kazimierz
(11)
Tońska-Szyfelbein Anna
(11)
Maćkowiak Arkadiusz
(10)
Głuchowska Hanna
(9)
Maternicka Kornela
(9)
Małasiewicz Alicja
(9)
Milewski Stanisław
(9)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(9)
Szczepańska Krystyna
(9)
Tarczyńska-Płatek Agnieszka
(9)
Wasylik Magda
(9)
Zakrzewska Barbara
(9)
Blok Beata
(8)
Kranowitz Carol Stock
(8)
Sprawka Romana
(8)
Duda Hanna
(7)
Grandin Temple
(7)
Kaczorowska-Bray Katarzyna
(7)
Półtorak Agata
(7)
Szczepańska Lidia
(7)
Szwajkowska Elżbieta
(7)
Brzeska Zofia
(6)
Błeszyński Jacek
(6)
Dawczak Beata
(6)
Filipiak-Kudasik Izabela
(6)
Kołodziejska Dorota
(6)
Kuś Joanna
(6)
Maciągowska Agata
(6)
Maniecka Magdalena
(6)
Marszałek Małgorzata
(6)
Michalec Katarzyna
(6)
Pawlik Olga
(6)
Różańska-Gał Anna
(6)
Skowrońska Emilia
(6)
Sniezhko Olga
(6)
Spychał Izabela
(6)
Stojanowski Jacek
(6)
Szubstarska Dorota
(6)
Szwajkowski Witold
(6)
Wasilewicz Grażyna
(6)
Wąsik Iwona
(6)
Bereda-Rosołek Katarzyna
(5)
Borkowska Agnieszka
(5)
Chrąściel Katarzyna
(5)
Gmosińska Danuta
(5)
Gubała Magdalena
(5)
Gut-Orłowska Magdalena
(5)
Jarosz Magdalena
(5)
Jurek Anna
(5)
Kiełpińska Iwona
(5)
Korzeniewska Ewa
(5)
Malkiewicz Mariola
(5)
Masłowska Katarzyna
(5)
Radtke-Michalewska Katarzyna
(5)
Rożyńska Małgorzata
(5)
Szczepańska Anna
(5)
Szewczyk Małgorzata
(5)
Wegner-Jezierska Magdalena
(5)
Winczewski Piotr
(5)
Woźniak Violeta
(5)
Łomża Justyna
(5)
Baker Jed
(4)
Rok wydania
2020 - 2024
(249)
2010 - 2019
(849)
2000 - 2009
(87)
1990 - 1999
(7)
Okres powstania dzieła
2001-
(515)
1901-2000
(2)
2001
(2)
1801-1900
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(1188)
nieznany (??p)
(1)
nieokreślony (s.l.)
(1)
Język
polski
(1174)
nieznany (po)
(2)
nieznany (0 p)
(1)
Odbiorca
Rodzice
(169)
Nauczyciele
(167)
Dzieci
(145)
6-8 lat
(109)
Szkoły podstawowe
(100)
Terapeuci zajęciowi
(84)
Logopedzi
(78)
0-5 lat
(76)
Szkoły specjalne
(69)
Przedszkola
(51)
9-13 lat
(48)
Pedagodzy
(43)
Psycholodzy
(33)
Klasa 3.
(29)
Klasa 2.
(28)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(26)
Klasa 1.
(26)
Nauczanie początkowe
(26)
Nauczyciele nauczania początkowego
(26)
Terapeuci
(26)
Pedagodzy specjalni
(24)
Młodzież
(23)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(22)
Nauczyciele przedszkoli
(18)
14-17 lat
(15)
Psychoterapeuci
(14)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(14)
Klasa 4.
(11)
Klasa 7.
(10)
Dorośli
(9)
Dziecko autystyczne
(9)
Klasa 5.
(9)
Klasa 6.
(9)
Klasa 8.
(9)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(9)
Szkoły wyższe
(6)
Lekarze
(5)
Nauczyciele szkół podstawowych
(5)
Osoby z autyzmem
(5)
Szkoły ponadpodstawowe
(5)
Uczniowie szkół specjalnych
(5)
Cudzoziemcy
(3)
Klasa 4
(3)
Klasa 5
(3)
Klasa 6
(3)
Nauczyciele języka polskiego
(3)
Neurologopedzi
(3)
Opiekunowie małych dzieci
(3)
Szkoły średnie
(3)
Terapeuci pedagogiczni
(3)
Tyflopedagodzy
(3)
Wychowawcy małych dzieci
(3)
Neurolodzy
(2)
Osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(2)
Pedagodzy szkolni
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Szkoła podstawowa
(2)
Szkoły zawodowe
(2)
Wychowawcy
(2)
Wychowawcy klas
(2)
14-17
(1)
18+
(1)
Autystycy
(1)
Chorzy z afazją
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Fizjoterapeuci
(1)
Grupa wiekowa 0-5 lat
(1)
Grupa wiekowa Dzieci
(1)
Klasa 1
(1)
Klasa 2
(1)
Klasa 3
(1)
Klasa 4-8
(1)
Klasa VI-VIII
(1)
Młodzi dorośli
(1)
Młodzież z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Młodzież z zespołem Aspergera
(1)
Nastolatki
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczyciele muzyki
(1)
Nauczyciele nauczaia początkowego
(1)
Nauczyciele plastyki
(1)
Nauczyciele szkół zawodowych
(1)
Nauczyciele tańca
(1)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Osoby z ADHD
(1)
Osoby z zespołem Aspergera
(1)
Poziom nauczania Szkoły ponadpostawowe
(1)
Rodziny autystyków
(1)
Studenci
(1)
Szkoła specjalna
(1)
Teapeuci zajęciowi
(1)
Terapuci
(1)
Uczniowie klas początkowych
(1)
Wychowawcy świetlic
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(46)
Literatura angielska
(3)
Muzyka polska
(2)
0-5 lat
(1)
Dzieci
(1)
Literatura amerykańska
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Temat
Język polski
(215)
Mowa
(173)
Dziecko
(172)
Logopedia
(116)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(101)
Dziecko autystyczne
(88)
Czytanie
(87)
Pisanie
(80)
Gry edukacyjne
(74)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(72)
Autyzm
(71)
Nauczanie początkowe
(71)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(65)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(62)
Kompetencje społeczne
(60)
Dysleksja i dysgrafia
(53)
Wymowa
(48)
Wychowanie przedszkolne
(46)
Nauczanie
(45)
Korekcja mowy
(41)
Słuch
(41)
Spółgłoski
(40)
Spostrzeganie
(38)
Uczucia
(36)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(35)
Gry i zabawy
(33)
Gry i zabawy ruchowe
(33)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(33)
Komunikacja interpersonalna
(30)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(30)
Zespół Aspergera
(30)
Metoda Dobrego Startu
(29)
Zachowanie
(27)
Zaburzenia mowy
(25)
Dzieci
(24)
Dziecko niepełnosprawne
(23)
Terapia logopedyczna
(23)
Czytanie ze zrozumieniem
(22)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(22)
Gry i zabawy dziecięce
(22)
Afazja
(21)
Wzrok
(21)
Nauka czytania
(20)
Relacje międzyludzkie
(20)
Nauka pisania
(19)
Samodzielność
(19)
Dziecko z zespołem Aspergera
(18)
Edukacja ekologiczna
(18)
Sprawność motoryczna
(18)
Uwaga (psychologia)
(18)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(17)
Matematyka
(17)
Nauczanie zintegrowane
(17)
Diagnoza pedagogiczna
(16)
Niepełnosprawni umysłowo
(16)
Osoby z autyzmem
(16)
Pedagogika specjalna
(16)
Zmysły
(16)
Dysortografia
(15)
Jąkanie
(15)
Kompetencje komunikacyjne
(15)
Myślenie
(15)
Pamięć
(15)
Pomoce dydaktyczne
(15)
Język polski (przedmiot szkolny)
(14)
Gry i zabawy umysłowe
(13)
Młodzież
(13)
Bajkoterapia
(12)
Dojrzałość szkolna
(12)
Komunikacja werbalna
(12)
Metoda Sherborne
(12)
Percepcja wzrokowa
(12)
Rozwój emocjonalny
(12)
Uwaga (psychol.)
(12)
Motoryka mała
(11)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(10)
Nauka liczenia
(10)
Wychowanie w rodzinie
(10)
Arteterapia
(9)
Dziecko głuche
(9)
Godzina wychowawcza
(9)
Leworęczność
(9)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(9)
Niepowodzenia szkolne
(9)
Poznanie
(9)
Specjalne potrzeby komunikacyjne
(9)
Zawód
(9)
Zespół ADHD
(9)
Dziecko niedosłyszące
(8)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(8)
Integracja sensoryczna
(8)
Kompetencje emocjonalne
(8)
Komunikacja niewerbalna
(8)
Metoda Montessori
(8)
Mózg
(8)
Niemowlę
(8)
Pisownia
(8)
Terapia zabawą
(8)
Trening koncentracji
(8)
Wcześniak
(8)
Temat: czas
2001-
(28)
2001-0
(2)
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(5)
Europa
(1)
Niemcy
(1)
Stare Miasto (Warszawa ; część miasta)
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Gatunek
Ćwiczenia i zadania
(318)
Materiały pomocnicze
(128)
Karty pracy ucznia
(80)
Poradnik
(75)
Poradniki dla nauczycieli
(42)
Poradniki
(40)
Piosenka dziecięca polska
(30)
Ćwiczenia i zadania dla szkół podstawowych
(29)
Podręcznik
(27)
Scenariusz zajęć
(26)
Ćwiczenia i zadania do nauczania początkowego
(26)
Poradniki dla rodziców
(22)
Dokumenty dźwiękowe
(20)
Opracowanie
(19)
Poezja dziecięca polska
(18)
Opowiadania i nowele
(17)
Programy nauczania dla szkół podstawowych specjalnych
(16)
Gry edukacyjne
(15)
Scenariusze zajęć
(15)
Praca zbiorowa
(14)
Wydawnictwa dla dzieci
(14)
Programy nauczania początkowego
(13)
Ćwiczenia i zadania dla szkół specjalnych
(13)
Gry i zabawy umysłowe
(12)
Materiały pomocnicze dla szkół podstawowych
(10)
Melodia z tekstem podłożonym
(10)
Monografia
(10)
Wiersze
(10)
Gry i zabawy ruchowe
(9)
Opowiadanie dziecięce polskie
(9)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(9)
Publikacja bogato ilustrowana
(8)
Wydawnictwa popularne
(8)
Materiały pomocnicze do nauczania początkowego
(7)
Podręczniki
(7)
Podręczniki dla szkół specjalnych
(7)
Publikacje dla dzieci
(7)
Podręczniki akademickie
(6)
Pomoce dydaktyczne
(6)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(6)
Broszura
(5)
Książka do wypełniania
(5)
Melodia z tekstem podłożonym i funkcjami harmonicznymi
(5)
Programy nauczania dla szkół specjalnych
(5)
Ćwiczenia grafomotoryczne
(5)
Ćwiczenia i zadania dla szkół podstawowych specjalnych
(5)
Bajki i baśnie
(4)
Książki do kolorowania
(4)
Materiały pomocnicze dla szkół
(4)
Materiały pomocnicze dla szkół specjalnych
(4)
Program nauczania
(4)
Programy nauczania dla szkół podstawowych
(4)
Programy wychowania przedszkolnego
(4)
Ćwiczenia i zadania dla dzieci
(4)
Śpiewniki
(4)
Arkusz obserwacji
(3)
Dokumenty elektroniczne
(3)
Gry i zabawy
(3)
Gry i zabawy dziecięce
(3)
Gry planszowe
(3)
Książka do kolorowania
(3)
Literatura dziecięca polska
(3)
Pamiętniki i wspomnienia
(3)
Pieśń ludowa polska
(3)
Programy nauczania
(3)
Rymowanki
(3)
Sprawdziany i testy
(3)
Antologie
(2)
Audiobooki
(2)
Gry językowe (pedagogika)
(2)
Krzyżówki (gry)
(2)
Książki mówione
(2)
Literatura dla dzieci
(2)
Opowiadania i nowele obyczajowe
(2)
Pieśń i piosenka
(2)
Piosenka wojskowa polska
(2)
Podręczniki dla dzieci
(2)
Podręczniki do nauczania początkowego
(2)
Poezja ludowa polska
(2)
Program autorski (pedagogika)
(2)
Programy nauczania dla gimnazjów specjalnych
(2)
Programy nauczania dla szkół zawodowych specjalnych
(2)
Raport z badań
(2)
Scenariusze imprez okolicznościowych
(2)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(2)
Sprawdziany i testy dla szkół podstawowych
(2)
Utwory sceniczne dla dzieci
(2)
Wzory dokumentów
(2)
Ćwiczenia i zadania dla gimnazjów
(2)
Antologia
(1)
Artykuły
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Czasopisma szkolne
(1)
Dokument audiowizualny
(1)
Dyktanda
(1)
Efekty dźwiękowe
(1)
Elementarze polskie
(1)
Encyklopedie
(1)
Film edukacyjny
(1)
Humor rysunkowy polski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(406)
Psychologia
(94)
Językoznawstwo
(75)
Medycyna i zdrowie
(34)
Socjologia i społeczeństwo
(28)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(18)
Hobby i czas wolny
(12)
Matematyka
(6)
Kultura fizyczna i sport
(4)
Media i komunikacja społeczna
(4)
Rozwój osobisty
(4)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Kultura i sztuka
(2)
Literaturoznawstwo
(2)
Architektura i budownictwo
(1)
Biologia
(1)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Poznanie - fizjologia
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Religia i duchowość
(1)
Systematyka
(1)
1192 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Lori Ernsperger i Tania Stegen-Hanson [...] poruszają jeden z poważniejszych problemów dotyczących współczesnych rodzin. Mam tu na myśli dzieci, które wykazują opór wobec samego jedzenia albo niechęć do określonych pokarmów. Autorki przedstawiają swoje nowatorskie podejście do tego, w jaki sposób poszerzać jadłospis dziecka i budować jego zrównoważoną dietę. W książce przewija się motyw zrozumienia fizjologicznych, rozwojowych, sensorycznych i motorycznych zdolności dziecka, a także co najważniejsze uszanowania tego, co dziecko próbuje nam przekazać w reakcji na pokarm. [...] W publikacji znajdziemy też szczegółową listę różnych objawów wskazujących na to, że mamy do czynienia z istnieniem pewnych fundamentalnych problemów. Z jej pomocą czytelnik może dokonać odpowiedniego oglądu sytuacji i jej oceny. Autorki zamieszczają w publikacji ćwiczenia dla rodziców i specjalistów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 118190 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Nowe historyjki społeczne / Carol Gray ; przekł. Juliusz Okuniewski. - Wyd. 2. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia Universalis, 2015. - 317 stron : ilustracje kolorowe ; 30 cm + 1 dysk optyczny (CD-ROM).
Zwykle, gdy dowiaduję się, że Carol Gray pracuje nad nową publikacją, nie mogę się doczekać chwili, w której będę mógł przeczytać, co nowego ma do powiedzenia na temat tego, jak dzieci z ASD postrzegają i odbierają świat. Wiem, że innowacyjne pomysły i strategie jej autorstwa wykorzystam w praktyce klinicznej, a publikację będę polecał nauczycielom, rodzicom i współpracownikom. Czytając Nowe historyjki społeczne jeszcze przed ich oficjalnym wydaniem, pomyślałem sobie: „Carol, znowu ci się udało!”, trzymałem bowiem w dłoniach kolejną wyjątkową pozycję, dzięki której dzieci z ASD lepiej pojmą siebie i swoje miejsce w społeczeństwie. Carol doskonale rozumie świat osób z autyzmem oraz jednostek neurotypowych, a jej historyjki przydają się obu stronom, wspierając wzajemne zrozumienie, komunikację i akceptację. Z PRZEDMOWY dr. Tony’ego Attwooda W środku znajdziesz pogrupowane tematycznie historyjki z następujących działów: Ľ Historyjki uczą Ľ Zmiana Ľ Błędy Ľ Ja i moje uczucia Ľ Święta i prezenty Ľ Umiejętności interpersonalne i przyjaźń Ľ Dręczenie Ľ Zrozumieć dorosłych Ľ Dom i otoczenie Ľ Szkoła Ľ Planeta Ziemia Historyjki społeczne nareszcie po polsku. Metoda opracowana przez Carol Gray, choć prosta, okazuje się zaskakująco skuteczna w usprawnianiu funkcjonowania społecznego osób ze spektrum autyzmu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 50386 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41064 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65074 P 3, 5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Bardzo proste czytanki)
Odbiorca
Temat
Dziedzina i ujęcie
Bardzo proste czytanki to seria książek dla małych dzieci rozwijających się prawidłowo lub starszych dzieci z deficytami, na przykład z autyzmem, a także dla osób starszych, u których nastąpiło znaczne obniżenie sprawności umysłowej będące wynikiem starzenia się lub różnych zaburzeń, na przykład afazji. Celem tej serii jest ćwiczenie czytania ze zrozumieniem prostych zdań oraz zdobywanie i utrwalanie wiadomości na temat rozmaitych miejsc, zwyczajów, emocji i stanów. W tej publikacji przedstawiono zagadnienia dotyczące podstawowych emocji: tego, jak je rozpoznajemy i kiedy je odczuwamy. [okł.]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34433 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Karty pracy na koncentrację : edukacja wczesnoszkolna / Magdalena Hinz. - Wydanie II. - Gdańsk : Grupa Wydawnicza Harmonia, 2021. - Teka (broszura, 100 kart tablic) : ilustracje ; 30 cm.
Publikacja zawiera 100 kart pracy z ćwiczeniami na koncentrację Koncentracja to umiejętność, którą powinien posiadać każdy uczeń. Bez niej żadne dziecko nie może efektywnie się uczyć i uczestniczyć w lekcjach. Ważne jest więc, aby wszyscy uczniowie, a szczególnie ci, którzy mają problemy z koncentracją, systematycznie wykonywali różnego rodzaju ćwiczenia kładące nacisk na usprawnianie tej umiejętności. Zadania znajdujące się w tej publikacji zostały przygotowane dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym. W większości opierają się na materiale obrazkowym (w kilku ćwiczeniach również na materiale literowym i wyrazowym). Wykorzystane ilustracje w przeważającej części są kolorowe, dzięki czemu karty będą bardziej atrakcyjne dla dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GF. 877 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dlaczego dzieciom nie wolno bawić się lekarstwami? Czy wypada grymasić przy posiłkach? O czym należy pamiętać w towarzystwie? Publikacja w przystępny i atrakcyjny sposób przedstawia zasady dobrego i bezpiecznego zachowania, o których każdy powinien pamiętać. Na kolejnych stronach publikacji znajdują się zdjęcia, na których przedstawione są niewłaściwe zachowania. Dzięki pytaniom, znajdującym się pod fotografiami, dzieciom łatwiej będzie nazwać ukazaną sytuację, określić, czy jest ona zła czy dobra i dlaczego oraz jak należałoby się poprawnie zachować. Książka przeznaczona jest do ćwiczenia z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, a także z osobami o zaburzonym rozwoju, na przykład z autyzmem czy zespołem Aspergera, które mają duże problemy z opanowaniem pewnych nawyków oraz zasad bezpieczeństwa i dobrego zachowania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107459 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45565 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64377 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48967 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W niniejszej książce opracowano kilkadziesiąt sytuacji i podano najbardziej popularne zdania, frazy lub wyrazy, które należy wtedy wypowiedzieć. Pracując z tą publikacją, dziecko będzie ćwiczyło zasady powitań i pożegnań z rówieśnikiem, członkiem rodziny i obcą osobą dorosłą; utrwali wiedzę, w jakich sytuacjach używać słów „dziękuję”, „proszę”, „przepraszam”; będzie wiedziało, jak grzecznie rozmawiać przez telefon i domofon, w jakich słowach wyrażać troskę o innych, jak okazywać sympatię, jak grzecznie zachowywać się w szkole, w miejscach publicznych, przy stole i w towarzystwie innych.W książce przedstawiono 57 zdjęć. Na stronach parzystych umieszczono fotografie dla dziecka. Na stronach nieparzystych zapisano pytania, które czyta dorosły pracujący z uczniem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52167 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 42285 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 35030 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 53753 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsza publikacja powstała, aby pomóc w codziennej terapii dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i trudnościami w komunikacji. Materiał prezentowany na kartach pracy jest spójny i nie obejmuje zbędnych, zakłócających percepcję treści. W każdym dziale wprowadzono kilka najważniejszych słów i jedną cyfrę. Ponadto na każdej karcie znajdują się miniaturki obrazków niepozwalające zapomnieć o przerobionym już materiale. Wszystkie działy zakończone są sprawdzianami wiadomości, które pozwolą dorosłemu ocenić, czy przedstawione treści zostały przez dziecko wystarczająco dobrze zrozumiane i zapamiętane.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49441 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Książka przeznaczona jest dla pedagogów, psychologów, nauczycieli oraz dla rodziców i osób bawiących się z dziećmi. Przedstawia ona istotę integracji sensorycznej, jej wpływ na zachowanie każdego z nas oraz sposoby stymulacji poszczególnych systemów zmysłowych poprzez zabawę. Zamieszczone w niej zabawy służą stymulacji układu nerwowego małego dziecka. Dzięki nim mózg malucha będzie zdobywał coraz więcej doświadczeń zmysłowych, przez co będzie lepiej integrował docierające do niego bodźce, a jego organizm będzie adekwatnie reagował na sytuację wokół niego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51703 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41764 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34576 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48101 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka AAC)
(Czytaj i Rozmawiaj)
(W trosce o harmonijny rozwój dzieci...)
Książka stanowi pomoc do nauki aktywnego czytania dla dzieci z trudnościami w porozumiewaniu się i nie tylko. Zawiera prostą historię z powtarzającym się refrenem, który budzi ciekawość dziecka i mobilizuje je do odkrywania kolejnej strony. Dołączone do książki symbole obrazkowe (PCS) umożliwiają dziecku z trudnościami w porozumiewaniu się branie czynnego udziału w czytaniu tekstu, zastępując słowa, których nie potrafi wypowiedzieć, a dzieciom z autyzmem, które potrzebują szczególnej wizualizacji, pozwalają dodatkowo lepiej zrozumieć czytany tekst. Książka jest doskonałym pretekstem do nauki podejmowania i prowadzenia dialogu, zadawania pytań, komentowania. Zachęca również do wspólnych zabaw wokół tekstu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GF. 721 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prezentowane karty pracy służą doskonaleniu umiejętności czytania i pisania przez uczniów zarówno podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, jak i w trakcie regularnych zajęć lekcyjnych. Zawierają liczne zadania językowe, w tym ortograficzne i gramatyczne. Szereg kart ma na celu kształtowanie u uczniów umiejętności czytania ze zrozumieniem. Dobór zadań wynika z założenia, że techniki, które kładą nacisk na skrupulatne nauczanie treści szkolnych, oraz podejścia związane z przetwarzaniem informacji są na ogół skuteczniejsze niż metody pośrednie, w których próbuje się ćwiczyć zaburzone procesy utrudniające uczniom uczenie się. Celem tych ćwiczeń jest zatem to, aby doskonalenie motoryki małej, percepcji wzrokowej i słuchowej dokonywało się w trakcie realizacji treści wynikających z podstawy programowej. Materiały są realizacją podstawy programowej edukacji polonistycznej wczesnoszkolnego poziomu nauczania (klasy I–III). Zawierają również ćwiczenia związane z edukacją społeczną, przyrodniczą i informatyczną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GF. 872 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prezentowane karty pracy mają pomóc uczniom ? szczególnie w trakcie realizacji zajęć korekcyjno-kompensacyjnych ? w nabyciu umiejętności sprawnego czytania i pisania. Umiejętności te są warunkiem koniecznym do zdobywania przez dziecko wiedzy na kolejnych etapach edukacji. Realizacja zadań zawartych w kartach pracy ma doprowadzić przede wszystkim do nabycia przez dziecko automatyzmu w nazywaniu sylab (a właściwie graficznego obrazu określonego układu liter, gdyż nie zawsze uwzględniana jest tu struktura gramatyczna i słowotwórcza wyrazów), tzn. postrzeganiu i odczytywaniu sylab w sposób całościowy, oraz ma pomóc rozwijać zdolność umieszczania ich w odpowiedniej kolejności. Ćwiczenia pogrupowane zostały w określone kategorie. Ich kolejność nie jest przypadkowa. Wynika ze stopniowego wprowadzania nowych, coraz trudniejszych struktur sylabowo-wyrazowych opartych na tych poznanych już wcześniej. Szereg prezentowanych zadań wiąże się z kształceniem umiejętności czytania ze zrozumieniem, co jest wszak istotą nauki czytania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GF. 871 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kostki logopedyczne : głoski syczące i szumiące : głoska R / [oprac. Ewa Staszkiewicz]. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2014. - Teka (broszura, [20] kart tablic) : ilustracje (głównie kolorowe) ; 31 cm.
Terapia logopedyczna często kojarzy się dzieciom z nużącym obowiązkiem. Warto postarać się, aby ćwiczenia logopedyczne nie były nudnym schematem, ale przyjemnością i zabawą dla dzieci. Przydają się wówczas różnorodne przedmioty urozmaicające terapię. Doskonałym materiałem pomocnym przy przeprowadzaniu atrakcyjnych zajęć są kostki logopedyczne. W proponowanej publikacji znajduje się 40 łatwych do złożenia szablonów kostek wraz z opisem sposobów wykorzystania ich w terapii. Każda z kostek służy ćwiczeniu jednej głoski lub opozycji kilku głosek. Na kostce znajduje się 6 zdjęć, których nazwy zawierają ćwiczony dźwięk. Materiał wyrazowy dobrano tak, aby słowa nie zawierały pozostałych głosek z tego samego szeregu. Każdy logopeda lub rodzic może sam stworzyć zabawę z kostkami, która będzie dostosowana do indywidualnych potrzeb i możliwości dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GF. 764 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiał służy do ćwiczenia wytwarzania wypowiedzi i układania zdań, ale przede wszystkim do rozumienia wypowiedzi i pytań, nazwy obrazków są podobne i różnią się tylko pewnymi szczegółami, dlatego osoba ćwicząca musi dokładnie wsłuchać się w całe zdanie i przeanalizować jego konstrukcję. Dopasowywanie etykiet do zdjęć usprawnia umiejętność czytania, co przydatne jest u pacjentów z afazją, a także u starszych dzieci mających problem z wypowiadaniem się zdaniami, a potrafiących czytać. Z kart pracy mogą korzystać zarówno terapeuci, jak i rodzice dzieci z opóźnionym rozwojem mowy, specyficznymi zaburzeniami językowymi, afazją dziecięcą. Karty mogą być także wykorzystywane w terapii osób z afazją i problemami w rozumieniu mowy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49427 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jeśli chcesz pomóc dziecku z autyzmem komunikować się werbalnie, to książka dla Ciebie! Startujemy z rozwojem mowy w autyzmie! – nowy poradnik Kate Wilde, autorki Logistyki autyzmu – zawiera proste wskazówki, jak pobudzić rozwój języka, stawiając na współpracę z dzieckiem i opierając się na jego wrodzonej inteligencji. W książce opisano też techniki, które sprawdzą się w pracy z dorosłymi osobami ze spektrum autyzmu. Przewodnik powstał z myślą o rodzicach, krewnych, terapeutach, nauczycielach i opiekunach dzieci lub osób dorosłych, które nie porozumiewają się werbalnie albo robią to w niewielkim stopniu – za pomocą artykułowanych dźwięków, pojedynczych słów lub krótkich fraz. Autorka podpowiada, jak skutecznie reagować na przejawy echolalii i powtarzalne pytania, aby wesprzeć dziecko, zbudować z nim więź, dostarczyć mu wiele radości, a wreszcie – pomóc rozwinąć drzemiące w nim zdolności językowe. Kate Wilde całe życie zawodowe poświęciła pracy z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. W ramach trwającej ponad 25 lat współpracy z Autism Treatment of America była terapeutką ponad 1500 dzieci z różnych stron świata. Obecnie jest dyrektorem Programu Son-Rise. Mieszka w Suffolku w Wielkiej Brytanii.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 117821 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 43338 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 36031 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja przeznaczona jest dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (z autyzmem, afazją, zespołem Aspergera, niepełnosprawnością intelektualną lub z dysleksją). Karty posiadają podwójny walor edukacyjny: łączą naukę czytania ze zrozumieniem z poznawaniem polskich legend. Różnorodność i wielość ćwiczeń dotyczących każdej z legend pozwala na lepsze poznanie oraz zapamiętanie jej treści. Materiał został opracowany tak, aby nauczyciel mógł zindywidualizować pracę z uczniem w zależności od jego potrzeb i poziomu funkcjonowania. W trakcie pracy z kartami ćwiczone są wszystkie funkcje poznawcze, koordynacja wzrokowo-ruchowo-słuchowa, pamięć oraz koncentracja. Ponadto uczeń, pracując z publikacją, rozwija słownictwo bierne i czynne. CZYTANIE ZE ZROZUMIENIEM - KARTY PRACY DLA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI POTRZEBAMI EDUKACYJNYMI Karty dotyczą 9 legend: Smoku Wawelskim, o bazyliszku, złotej kaczce, Warsie i Sawie, warszawskiej Syrence, Juracie – królowej Bałtyku, Lechu, Czechu i Rusie, lwach gdańskich, lajkoniku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GF. 942 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 112099 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 33546 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest wynikiem współpracy różnych specjalistów: głównie logopedów, ale także psychologów, pedagogów specjalnych i lekarzy. Są oni nie tylko badaczami zaburzenia ze spektrum autyzmu, ale także praktykami (diagnostami i terapeutami), którzy na co dzień pracują z dziećmi z zaburzeniami o różnym patomechanizmie. W publikacji opisano dostępne na polskim rynku narzędzia (w tym również autorskie), które można wykorzystywać podczas diagnozowania logopedycznego. Recenzowana praca w sposób kompleksowy porusza problematykę diagnozowania trudności w obszarze komunikacji oraz wspierania rozwoju w tym zakresie u małych dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ang. autism spectrum disorders, ASD). Na polskim rynku wydawniczym problematyka ta jest wciąż reprezentowana w niewielkim, niewystarczającym stopniu. […] Biorąc pod uwagę rolę diagnozy i terapii logopedycznej we wspieraniu osób z ASD, należy tę rozbudowaną, wielowątkową, przygotowaną z dużą erudycją i znajomością rzeczy propozycję wydawniczą powitać z uznaniem i radością. […] Z książki będą mogli skorzystać przede wszystkim logopedzi, ale także wielu innych profesjonalistów pracujących z dziećmi z ASD. Z recenzji prof. dr hab. Ewy Pisuli
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116521 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42289 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 35642 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 48894 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67729 P 3,6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tematem niniejszej książki jest jąkanie – widziane inaczej, w ujęciu systemowym. Jest to spojrzenie oparte na wynikach badań, w tym własnych, oraz wieloletnim doświadczeniu w prowadzeniu terapii skoncentrowanej na problemie osoby jąkającej się. Skupiono się na przyczynach jąkania oraz ukazano je w kontekście innych zaburzeń. Omówiono wyniki eksperymentów zmierzających do zmiany postaw wobec osób jąkających się i ich terapii. W książce podano różne metody rozwiązywania problemów dzieci i młodzieży jąkającej się oraz ich otoczenia szkolnego i rodzinnego. Przedstawiono warunki i determinanty prowadzenia efektywnej terapii, opartej na połączeniu treningu płynnego mówienia, psychoterapii i socjoterapii. Wyróżniona w podtytule monografii metoda Tarkowskiego została przedstawiona w sposób wyjątkowy. Ukazano bowiem przebieg i dynamikę procesu terapeutycznego, którego fundamentem jest dialog. Opis zawiera liczne przykłady rozmów z pacjentami. Mam ogromny szacunek dla Zbigniewa Tarkowskiego i Agnieszki Okrasińskiej, którzy zdecydowali się na ujawnienie swojego warsztatu pracy, dzięki czemu możemy być biernymi uczestnikami zaprezentowanych oddziaływań terapeutycznych. Z recenzji prof. dra hab. Jacka J. Błeszyńskiego
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116640 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52857 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42391 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35955 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48902 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej