Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(360)
IBUK Libra
(11)
Forma i typ
Artykuły
(223)
Książki
(132)
Publikacje fachowe
(80)
Poradniki i przewodniki
(51)
Publikacje naukowe
(38)
Publikacje dydaktyczne
(37)
Publikacje popularnonaukowe
(18)
E-booki
(12)
Publikacje informacyjne
(5)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(4)
Czasopisma
(2)
Filmy i seriale
(2)
Audiobooki
(1)
Publikacje religijne
(1)
Dostępność
dostępne
(221)
wypożyczone
(75)
nieokreślona
(5)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(69)
Czytelnia Piła
(2)
Wypożyczalnia Chodzież
(46)
Czytelnia Chodzież
(2)
Wypożyczalnia Czarnków
(54)
Wypożyczalnia Trzcianka
(56)
Czytelnia Trzcianka
(1)
Wypożyczalnia Złotów
(39)
Czytelnia Złotów
(1)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(25)
Czytelnia Wągrowiec
(3)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(1)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(2)
Autor
Łoskot Małgorzata
(15)
Goetz Magdalena
(6)
Dąbrowski Kazimierz
(5)
Gałecki Piotr
(5)
Pawłowska Sylwia
(5)
Cierpiałkowska Lidia
(4)
Garstka Tomasz
(4)
Hansen Anders
(4)
Kluczyńska Sylwia
(4)
Kotarski Bartłomiej Marcin
(4)
Kołakowski Artur
(4)
Nowakowska Marta
(4)
Ostaszewski Krzysztof
(4)
Pikiel Sylwia
(4)
Sierota Agata
(4)
Stradomska Marlena
(4)
Czapiński Janusz
(3)
Czub Magdalena
(3)
Dębski Maciej
(3)
Flis Joanna
(3)
Florkowski Antoni
(3)
Gruszczyńska Agnieszka
(3)
Kulesza Katarzyna
(3)
Materska Maria
(3)
Pulcyn Tadeusz
(3)
Stolba Katarzyna
(3)
Wilczek-Rużyczka Ewa
(3)
Zabłocka-Żytka Lidia
(3)
Zimbardo Philip G
(3)
Ziółkowska Beata
(3)
Łuba Małgorzata
(3)
Żmuda Edyta
(3)
Ambroziak Konrad
(2)
Arkowitz Hal
(2)
Bakuła Anna
(2)
Bartkowiak Kinga
(2)
Bocheńska-Włostowska Katarzyna
(2)
Bouras Nick
(2)
Butcher James Neal
(2)
Błeszyński Jacek
(2)
Chamielec Grażyna
(2)
Chodkiewicz Jan
(2)
Cieślak Piotr
(2)
Dąbrowska Katarzyna
(2)
Engler Maria
(2)
Fabisiak Emilia
(2)
Fornal-Pawłowska Małgorzata
(2)
Holt Geraldine
(2)
Hooley Jill M
(2)
Johnson Robert L
(2)
Kadłubicka Justyna
(2)
Kamińska-Holc Katarzyna
(2)
Kałucka Renata
(2)
Kicińska Lucyna
(2)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(2)
Kłoskowska Adriana
(2)
Lipiński Andrzej
(2)
Loberg Kristin
(2)
McCann Vivian
(2)
Mineka Susan
(2)
Moskalewicz Jacek
(2)
Murawiec Sławomir
(2)
Orłowska Małgorzata
(2)
Parkinson Monika
(2)
Pawlak Małgorzata
(2)
Pawski Miłosz
(2)
Perlmutter Austin
(2)
Perlmutter David
(2)
Piotrowska Aleksandra
(2)
Prajsner Mira
(2)
Przybora Aleksandra
(2)
Radzicki Józef
(2)
Ramsey Drew
(2)
Reiter Małgorzata
(2)
Rejniak Robert
(2)
Reynolds Shirley
(2)
Sadecka Sabina
(2)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(2)
Servan-Schreiber David
(2)
Sitarek Krystyna
(2)
Siwek Klaudia
(2)
Spork Peter
(2)
Stawicka Magdalena
(2)
Suchecka Justyna
(2)
Sęk Helena
(2)
Teperek Agata
(2)
Urlich Jakub
(2)
Usarzewicz Wojciech
(2)
Wieczorek Łukasz
(2)
Wojciechowska Martyna
(2)
Wołkowicz Iwona
(2)
Wołkowicz Marcin
(2)
Włodarczyk Marta
(2)
Zasępa Ewa
(2)
Święcicki Łukasz
(2)
Abramowicz Daria
(1)
Arroll Megan A
(1)
Atroszko Paweł
(1)
Bailey Anna
(1)
Bajus Anna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(200)
2010 - 2019
(89)
2000 - 2009
(65)
1990 - 1999
(7)
1980 - 1989
(3)
1970 - 1979
(5)
1960 - 1969
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(265)
1989-2000
(3)
Kraj wydania
Polska
(369)
Język
polski
(369)
angielski
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(43)
Pedagodzy szkolni
(40)
Pedagodzy
(38)
Dorośli
(37)
Coachowie
(32)
Biblioterapeuci
(31)
Psycholodzy szkolni
(30)
Psycholodzy
(19)
Psychoterapeuci
(18)
Dyrektorzy szkół
(14)
Rodzice
(14)
Psychiatrzy
(12)
Młodzież
(8)
Bibliotekarze
(7)
Nauczyciele bibliotekarze
(7)
Terapeuci
(7)
Specjaliści terapii uzależnień
(6)
Lekarze
(5)
Szkoły wyższe
(5)
14-17 lat
(3)
Studenci
(3)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(2)
Szkoły średnie
(2)
Wychowawcy klas
(2)
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Animatorzy kultury
(1)
Bibliolodzy
(1)
Biolodzy
(1)
Chorzy na depresję
(1)
Dyrektorzy zakładów opieki zdrowotnej
(1)
Fizjoterapeuci
(1)
Gimnazja
(1)
Menedżerowie
(1)
Nastolatki
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele biologii
(1)
Nauczyciele edukacji zdrowotnej
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(1)
Neurolodzy
(1)
Osoby z zaburzeniami lękowymi
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Przedszkola
(1)
Ratownicy medyczni
(1)
Sportowcy
(1)
Strażacy
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły ponadgimnazjalne
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Terapeuci pedagogiczni
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Wychowawcy internatów
(1)
szkoły podstawowe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(3)
Film polski
(2)
Literatura amerykańska
(2)
Literatura angielska
(2)
Temat
Zdrowie psychiczne
(211)
Depresja psychiczna
(63)
Młodzież
(37)
Dzieci
(34)
Dzieci - przemoc fizyczna i psychiczna
(31)
Stres
(27)
Higiena psychiczna
(26)
Zaburzenia psychiczne
(26)
Nastolatki
(22)
Radzenie sobie ze stresem
(21)
Choroby psychiczne
(20)
Lęk
(20)
Mózg
(19)
Psychoterapia
(19)
Uczniowie
(19)
Osobowość
(17)
Relacje międzyludzkie
(17)
Leczenie
(16)
Uczucia
(15)
Zdrowie fizyczne
(15)
Odporność psychiczna
(14)
Dobrostan psychiczny
(13)
Uzależnienie (nałóg)
(13)
Kryzys psychiczny
(12)
Techniki samopomocy
(12)
Promocja zdrowia
(11)
Alkoholizm
(10)
Psychiatria
(10)
Poczucie własnej wartości
(9)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(9)
Profilaktyka szkolna
(9)
Wpływ na zdrowie
(9)
Zaburzenia zachowania
(9)
COVID-19
(8)
Jakość życia
(8)
Schizofrenia
(8)
Trauma
(8)
Epidemie
(7)
Nerwice
(7)
Samobójstwo
(7)
Techniki relaksacyjne
(7)
Zachowanie
(7)
Zdrowie publiczne
(7)
Autyzm
(6)
Diagnostyka medyczna
(6)
Nauczyciele
(6)
Neuropsychologia
(6)
Pomoc psychologiczna
(6)
Profilaktyka zdrowotna
(6)
Psychologia
(6)
Psychopatologia
(6)
Rodzina - patologia
(6)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(6)
Wychowanie w rodzinie
(6)
Zachowania samobójcze
(6)
Zdrowie
(6)
Aktywność fizyczna
(5)
Alkoholicy
(5)
Dojrzewanie
(5)
Inteligencja emocjonalna
(5)
Kobieta
(5)
Media społecznościowe
(5)
Mindfulness
(5)
Postawy
(5)
Przemoc w rodzinie
(5)
Psychologia kliniczna
(5)
Psychologia rozwojowa
(5)
Psychologia społeczna
(5)
Rodzice
(5)
Samoakceptacja
(5)
Samotność
(5)
Służba zdrowia
(5)
Umysł
(5)
Zaburzenia osobowości
(5)
Zdrowe odżywianie
(5)
Zdrowy styl życia
(5)
Agresywność
(4)
Anoreksja
(4)
Autodestruktywność
(4)
Biblioterapia
(4)
Chorzy na depresję
(4)
Cyberprzemoc
(4)
Czas wolny od pracy
(4)
Diagnoza pedagogiczna
(4)
Dziecko z depresją
(4)
Godzina wychowawcza
(4)
Medycyna niekonwencjonalna
(4)
Myśli samobójcze
(4)
Mężczyzna
(4)
Młodzież z depresją
(4)
Nauczanie na odległość
(4)
Nałóg
(4)
Nowotwór
(4)
Odżywianie
(4)
Osoby w wieku starszym
(4)
Patologia społeczna
(4)
Przemoc
(4)
Przemoc emocjonalna
(4)
Przezwyciężanie lęku
(4)
Psychoanaliza
(4)
Temat: dzieło
Biblia
(1)
Nie powiem ci, że wszystko będzie dobrze
(1)
Szkoła i zdrowie jej uczniów i pracowników
(1)
Temat: czas
2001-
(77)
1901-2000
(3)
1945-1989
(3)
1989-2000
(3)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(22)
Wielka Brytania
(2)
Japonia
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma fachowego
(101)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(86)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(75)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(56)
Poradnik
(48)
Opracowanie
(28)
Artykuł problemowy
(17)
Wywiad dziennikarski
(17)
Artykuł z czasopisma popularnonaukowego
(13)
Raport z badań
(13)
Podręcznik
(12)
Praca zbiorowa
(12)
Artykuł z czasopisma naukowego
(10)
Scenariusz zajęć
(9)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(7)
Artykuł z czasopisma informacyjnego
(7)
Artykuł z czasopisma medycznego
(3)
Podręczniki akademickie
(3)
Poradniki
(3)
Przepisy kulinarne
(3)
Artykuł przeglądowy
(2)
Artykuł z czasopisma akademickiego
(2)
Artykuł z czasopisma regionalnego i lokalnego
(2)
Artykuł z czasopisma socjologicznego
(2)
Dokumenty audiowizualne
(2)
Film edukacyjny
(2)
Formularze i druki
(2)
Materiały konferencyjne
(2)
Materiały pomocnicze dla szkół podstawowych
(2)
Materiały pomocnicze dla szkół ponadgimnazjalnych
(2)
Program wychowawczo-profilaktyczny
(2)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Analiza i interpretacja
(1)
Ankieta
(1)
Artykuł publicystyczny
(1)
Artykuł z czasopisma biologicznego
(1)
Artykuł z czasopisma katolickiego
(1)
Artykuł z czasopisma matematycznego
(1)
Artykuł z pracy zbiorowej
(1)
Biografia
(1)
Dane statystyczne
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Monografia
(1)
Opisy przypadków [Typ publikacji]
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Podręczniki
(1)
Podręczniki [Typ publikacji]
(1)
Poradniki [Typ publikacji]
(1)
Prace popularne [Typ publikacji]
(1)
Prace zebrane [Typ publikacji]
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Recenzja
(1)
Recenzja literacka
(1)
Reportaż
(1)
Dziedzina i ujęcie
Medycyna i zdrowie
(181)
Psychologia
(155)
Edukacja i pedagogika
(106)
Socjologia i społeczeństwo
(43)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(12)
Rozwój osobisty
(10)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(4)
Kulinaria
(3)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(2)
Nauka i badania
(2)
Praca, kariera, pieniądze
(2)
Psychologia i zdrowie psychiczne
(2)
Religia i duchowość
(2)
Biologia
(1)
Historia
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Medycyna,opieka zdrowotna,pielęgniarstwo
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Rodzina,związki,relacje międzyludzkie
(1)
Tytuł czasopisma
Remedium
(43)
Świat Problemów
(42)
Charaktery
(30)
Głos Pedagogiczny
(26)
Dyrektor Szkoły
(12)
Charaktery : magazyn psychologiczny
(9)
Głos Pedagogiczny : czasopismo dla pedagogów i psychologów szkolnych, pedagogów specjalnych, wychowawców
(5)
Serwis Informacyjny Uzależnienia
(5)
Biblioterapeuta
(4)
Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych
(4)
Niebieska Linia : dwumiesięcznik poświęcony problematyce przemocy
(3)
Problemy Alkoholizmu
(3)
Problemy Narkomanii
(3)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(3)
Życie Szkoły
(3)
Alkoholizm i Narkomania
(2)
Dzieci : Magazyn dla Rodziców
(2)
Głos Nauczycielski
(2)
Praca Socjalna
(2)
Tygodnik Pilski
(2)
Biblioteka Publiczna
(1)
Biblioteka w Szkole
(1)
Bibliotekarz
(1)
Biologia w Szkole
(1)
Doradca Nauczyciela Przedszkola
(1)
Edukacja : studia, badania, innowacje
(1)
Edukacja Ustawiczna Dorosłych
(1)
Kwartalnik Pedagogiczny
(1)
Matematyka
(1)
Małe Charaktery : psychologiczny magazyn dla dzieci : wydanie specjalne magazynu Charaktery
(1)
Meritum
(1)
Nauczanie Początkowe. Kształcenie zintegrowane
(1)
Nowa Szkoła
(1)
Pedagogika Społeczna
(1)
Promocja Zdrowia. Nauki Społeczne i Medycyna
(1)
Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne
(1)
Wychowawca
(1)
WychowujMy! : dorosłym o dzieciach
(1)
Zagadnienia Wychowawcze a Zdrowie Psychiczne
(1)
Zdrowie Psychiczne : zagadnienia higieny psychicznej
(1)
371 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Kompendium wiedzy na temat zdrowia psychicznego, jego determinantach i zagrożeniach, a także wzmacnianiu zdrowia psychicznego według koncepcji salutogenetycznej i radzenia sobie ze stresem. Książka adresowana jest w szczególności do lekarzy, pielęgniarek, psychologów, pedagogów szkolnych, dyrektorów szkół i ośrodków szkolno-wychowawczych, nauczycieli, a także studentów kierunków przygotowujących do tych zawodów. Będzie również cennym źródłem informacji na temat wzmacniania zdrowia psychicznego dla wielu innych grup zawodowych, a także dla indywidualnego odbiorcy.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Psychologia kliniczna dzieci i młodzieży to pierwszy tak obszerny polski podręcznik tej dyscypliny. Do jego stworzenia zaproszono Autorki i Autorów reprezentujących wiodące uczelnie w Polsce, uznanych praktyków klinicznych oraz psychoterapeutów. Podjęli oni trud przekazania najbardziej współczesnej wiedzy teoretycznej i empirycznej w sposób zrozumiały i odnoszący się do działań praktycznych. Treści podręcznika uporządkowano w sześciu częściach: • Teoretyczne podstawy psychologii klinicznej dzieci i młodzieży – omówiono tu rys historyczny oraz podstawy psychologii klinicznej dzieci i młodzieży, zdefiniowano tę dziedzinę nauki i określono jej przedmiot, przedstawiono ogólne teorie i modele stosowane do analizy zjawisk zdrowia i zaburzeń okresu dzieciństwa i adolescencji oraz wiedzę z psychologii rozwojowej niezbędną do rozumienia nieprawidłowości w rozwoju dzieci i młodzieży. • Psychologiczna diagnoza kliniczna dzieci i młodzieży – szczególną uwagę poświęcono tu specyfice diagnozy klinicznej dzieci i młodzieży; omówiono modele diagnozy, postępowanie diagnostyczne dziecięcego psychologa klinicznego oraz stosowane w diagnozie klinicznej dziecka metody, z uwzględnieniem specyfiki diagnozy neuropsychologicznej. W bloku tym znalazł się też rozdział poświęcony etycznym zasadom postępowania psychologia klinicznego dzieci i młodzieży jako badacza i praktyka. • Psychologia zaburzeń psychicznych dzieci i młodzieży – w tej części omówiono psychologii zaburzeń okresu dzieciństwa i adolescencji. Zaprezentowano wiedzę psychologiczną i wyniki badań nad wybranymi zaburzeniami psychicznymi występującymi u dzieci i młodzieży opisanymi w aktualnie obowiązujących systemach klasyfikacyjnych. • Kliniczne problemy dzieci i młodzieży – w kolejnych rozdziałach specjaliści scharakteryzowali wybrane trudności, które nie spełniają kryteriów zaburzenia psychicznego, ale znacząco wpływają na dyskomfort psychiczny oraz obniżają zdolności do skutecznego funkcjonowania w najważniejszych dziedzinach życia (m.in. agresja, samookaleczenia, otyłość czy przedwczesne macierzyństwo). • Specjalne obszary zainteresowania psychologii klinicznej dzieci i młodzieży – opisano tu trudności obserwowane u dzieci i młodzieży, które dotyczą m.in. zmagania się dziecka z chorobą, zaburzeń psychicznych rodzica, kryzysów rodzinnych, adopcji i opieki zastępczej oraz cyfryzacji życia. • Wybrane problemy pomocy psychologicznej – podręcznik kończą zagadnienia związane z różnymi formami praktycznej działalności psychologa klinicznego dzieci i młodzieży. Oprócz omówienia specyfiki pomocy udzielanej dzieciom i ich rodzinom poruszono też zagadnienia profilaktyki, psychoterapii wybranych zaburzeń, wczesnej interwencji i terapii neuropsychologicznej oraz społecznych i środowiskowych form pomocy (np. socjoterapia). Podręcznik jest adresowany do wszystkich osób zainteresowanych problematyką psychologii klinicznej dzieci i młodzieży, a zwłaszcza do studentów psychologii, słuchaczy studiów podyplomowych i uczestników kursów specjalizacyjnych. Polecamy go także psychologom praktykom pracującym z dziećmi, młodzieżą i ich rodzinami oraz przedstawicielom zawodów pokrewnych: pedagogom, kuratorom sądowym, lekarzom, socjologom itp. Mogą z niego skorzystać także rodzice, którzy niepokoją się o przebieg rozwoju i wzorce funkcjonowania swoich dzieci. Mamy nadzieję, że prezentowane opracowanie wypełni lukę na rynku wydawniczym i stworzy okazję nie tylko do uzupełnienia wiedzy, ale też do refleksji, przemyśleń, dyskusji i rozwoju zawodowego.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 87444, 112736 (2 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40387, 40388 (2 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Ta książka nie jest poradnikiem ani praktycznym przewodnikiem. Moją intencją było stworzenie rzetelnego kompendium wiedzy na temat jednej z technik dbania o zdrowie – ekspozycji na nasze naturalne środowisko. Świadomie, z przekonaniem i spokojem. Tylko tyle, ale czasem niewiele wystarczy, żeby przywrócić właściwą kolej rzeczy.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 90521 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36715 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Uniwersytet Łódzki chce przyczynić się do rozwiązywania problemu aktywizacji seniorów w Łodzi i najbliższych okolicach oraz szerzej zaangażować w politykę prosenioralną regionu w ramach tzw. trzeciej misji uczelni, czyli docierania z ofertą edukacyjną do odbiorców spoza środowiska akademickiego. W odpowiedzi na potrzeby dojrzałych dorosłych nasza Uczelnia, w ramach projektu „Senior w zagrożeniu”, przygotowała broszurę Senior to brzmi dumnie!, która promuje zdrowe i bezpieczne zachowania i udowadnia, że dojrzały wiek nie jest przeszkodą w byciu szczęśliwym i spełnionym! Mamy nadzieję, że będzie ona stanowiła ciekawe źródło informacji i inspiracji podczas pro-mowania aktywności osób starszych, a także będzie wzmacniać działania instytucjonalne i międzypokoleniowe na poziomie lo-kalnym i regionalnym! Kierownik projektu „Senior w zagrożeniu” Agnieszka Wierzbicka '
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
> KRÓTKIE WPROWADZENIE – książki, które zmieniają sposób myślenia! Terapia poznawczo-behawioralna (CBT) jest formą terapii psychologicznej. To Krótkie Wprowadzenie zawiera przegląd tego, czym jest CBT, skąd się wzięła, czym się zajmuje i kiedy może być stosowana. Analizuje również, jak musi się ona nadal rozwijać, aby sprostać przyszłym wyzwaniom. Patrząc w przyszłość, Freda McManus omawia również, w jaki sposób skala problemów ze zdrowiem psychicznym i koszty tradycyjnych form terapii skłoniły ją do badań alternatywnych form CBT, które mają potencjał dotarcia do szerszej publiczności na całym świecie. * Interdyscyplinarna seria KRÓTKIE WPROWADZENIE piórem uznanych ekspertów skupionych wokół Uniwersytetu Oksfordzkiego przybliża aktualną wiedzę na temat współczesnego świata i pomaga go zrozumieć. W atrakcyjny sposób prezentuje najważniejsze zagadnienia XXI w. – od kultury, religii, historii przez nauki przyrodnicze po technikę. To publikacje popularnonaukowe, które w formule przystępnej, dalekiej od akademickiego wykładu, prezentują wybrane kwestie. Książki idealne zarówno jako wprowadzenie do nowych tematów, jak i uzupełnienie wiedzy o tym, co nas pasjonuje. Najnowsze fakty, analizy ekspertów, błyskotliwe interpretacje. Opiekę merytoryczną nad polską edycją serii sprawują naukowcy z Uniwersytetu Łódzkiego: prof. Krystyna Kujawińska Courtney, prof. Ewa Gajewska, prof. Aneta Pawłowska, prof. Jerzy Gajdka, prof. Piotr Stalmaszczyk.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Psychologia kliniczna / red. nauk. Lidia Cierpiałkowska, Helena Sęk. - Wydanie I - 5 dodruk. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2020. - 854, [1] strona : ilustracje, rysunki ; 30 cm.
Podręcznik akademicki Psychologia kliniczna jest kontynuacją poprzednich opracowań redagowanych przez Andrzeja Lewickiego (1969/1978) oraz Helenę Sęk (1991/2006) - czterokrotnie publikowanych w Wydawnictwie Naukowym PWN. Zawarte w nim teksty zostały przygotowane przez Autorki i Autorów reprezentujących wiodące ośrodki naukowe w Polsce, należących do trzech pokoleń psychologów klinicznych. Dzięki temu sposób rozumienia i wyjaśniania różnych problemów klinicznych uwzględnia zarówno tradycję uprawiania psychologii klinicznej w Polsce, jak i najnowsze wyzwania w dziedzinie teorii, badań i standardów praktycznej działalności psychologa klinicznego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 42513 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 35428 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 94979, 95288, 94980, 95287 (4 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46947, 44220 (2 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 36181 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45191 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61276 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Numer poświęcony różnym zagadnieniom z zakresu szeroko pojętej pedagogiki. Zawiera również omówienia wyników badań obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Autorami artykułów są zarówno uznani naukowcy, jak i młodzi badacze stawiający pierwsze kroki w tej dziedzinie.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ
Monografia ma charakter studium właściwości psychicznych istotnych w zawodzie nauczyciela wychowania fizycznego. Za takie uznano kompetencje społeczne, inteligencję emocjonalną oraz kondycję psychiczną. Celem badania było: 1. określenie poziomu kompetencji społecznych i inteligencji emocjonalnej oraz kondycji psychicznej studentów Wydziału Wychowania Fizycznego Akademii Wy-chowania Józefa Piłsudskiego w Warszawie, 2. ustalenie ich zróżnicowania ze względu na płeć oraz kierunek studiów, 3. poznanie osobowościowych uwarunkowań tych właściwości psychicznych i relacji między nimi. Przedmiotem zainteresowania były też zmiany zachodzące w kompetencjach społecznych, inteligencji emocjonalnej oraz zdrowiu psychicznym studentów po roku studiowania, a także zmiany pod wpływem celowych oddziaływań psychologicznych w postaci warsztatów psychologicznych. W pracy podjęto próbę stworzenia modelu zawodowego współczesnego nauczyciela wychowania fizycznego w percepcji studentów. Badaniami objęto trzy grupy studentów. Pierwszą grupę stanowili studenci wychowania fizycznego (wf) badani jednokrotnie w latach 2011-2014. Zostali oni porównani pod względem kompetencji społecznych i inteligencji emocjonalnej ze studentami innych kierunków studiów. Drugą grupę stanowili studenci wf, którzy rozpoczęli studia w roku akademickim 2015/16. W tej grupie badanie kompetencji społecznych, inteligencji emocjonalnej i kondycji psychicznej powtórzono po roku. Trzecią grupę stanowili studenci wf uczestniczący w warsztatach psy-chologicznych badani w 2016-2017 roku. W pierwszej grupie zbadano ogółem 987 osób, studentów pierwszego roku i pierwszego stopnia: wydziału wychowania fizycznego, studentów turystyki i rekreacji, dziennikarstwa i transportu, w tym 537 mężczyzn i 450 kobiet w wieku 18-26 lat. Drugą grupę stanowiła młodzież akademicka studiująca na pierwszym roku studiów licencjackich wychowania fizycznego w czerwcu 2016 roku, a następnie powtórzono badania po roku, czyli w czerwcu 2017. W badaniach w pierwszej turze wzięły udział 184 osoby, w tym 122 mężczyzn i 62 kobiety w wieku 17-25 lat. W powtórzonych po roku badaniach uczestniczyły 132 osoby, w tym 49 stu-dentek i 83 studentów. Grupę uczestników warsztatów tworzyły 33 osoby, w tym 18 kobiet oraz 15 mężczyzn w wieku 19-35 lat. Zajęcia warsztatowe przeprowadzono w dwóch grupach różniących się pod względem wieku i poziomu studiów. Zajęcia warsztatowe przeprowadzono w latach 2016-2017. W badaniach zastosowano następujące standardowe kwestionariusze psychologiczne: Kwestionariusz Kompetencji Społecznych KKS A. Matczak, Kwestionariusz Inteligencji Emocjonalnej INTE N.S. Schutte, J.M. Malouffa, L.E. Hall, D.J. Haggerty`ego, J.T. Cooper, C.J. Goldena, L. Dornheim w polskiej adaptacji A.Ciechanowicz, A. Jaworowskiej, A. Matczak oraz Kwestionariusz Ogólnego Stanu Zdrowia GHQ-28 Goldberga w polskiej adaptacji Z. Makowskiej i D. Merecz, a także Inwentarz osobowości NEO-FFI P.T. Costy, R.R. McCrae polskiej adaptacji B. Zawadzkiego, J. Strelau, P. Szczepaniaka, M. Śliwińskiej, Wielowymiarowy Kwestionariusz Samooceny MSEI E. J. O'Briena i S. Epsteina w adaptacji D. Fecenec. Posłużono się także autorską ankietą zawierającą pytania dotyczące przyszłych planów zawodowych, doświadczenia w pracy z klientem oraz modelu zawodowego nauczyciela wychowania fizycznego. Pierwszy blok analiz empirycznych odsłania profile kompetencji studentów i studentek. Kandydaci na nauczycieli wychowania fizycznego podejmujący studia w Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie są zróżnicowani pod względem badanych właściwości. Jednak w grupie mężczyzn przeważają osoby o wynikach wysokich w za-kresie kompetencji społecznych i inteligencji emocjonalnej. Wśród studentek obserwujemy w przewadze wyniki niskie i przeciętne. Obie płcie odznaczają się dobrą kondycją psychiczną. Wyniki badań potwierdzają, że kompetencje społeczne i inteligencja emocjonalna stanowią czynniki naturalnej selekcji do podejmowanych studiów. Pra-ca nauczyciela wychowania fizycznego i specjalisty w zakresie turystki i rekreacji wymaga rozwiniętych kompetencji społecznych i inteligencji emocjonalnej. Aktywność fizyczna nie różnicowała nasilenia kompetencji społecznych, inteligencji emocjonalnej i kondycji psychicznej przyszłych nauczycieli wychowania fizycznego. Płeć różnicowała kompetencje psychiczne i inteligencję emocjonalną, wyższe wyniki zanotowano u mężczyzn. Studentki znamiennie częściej niż studenci uskarżały się na dolegliwości związane z psychicznym funkcjonowaniem. Młodsi, pierwszoroczni studenci odznaczali się wyższą inteligencją emocjonalną niż młodzież akademicka podejmująca studia na początku XXI wieku (2016 versus 2011; 2013 versus 2011). Ustalono predyktory kompetencji społecznych i inteligencji emocjonalnej. Większych kompetencji społecznych w sytuacji ekspozycji możemy oczekiwać u studentów mniej neurotycznych i bardziej otwartych na nowe doświadczenia. Natomiast dużej inteligencji emocjonalnej możemy oczekiwać u studentów otwartych na nowe doświadczenia, o dużych kompetencjach w sytuacji ekspozycji i o wysokiej samoocenie. Ustalono także związki pomiędzy zdrowiem psychicznym, kompetencjami społecznymi i inteligencją emocjonalną. Dotyczą one jednak tylko niektórych ba-danych wymiarów, a ich siła nie jest duża. Im mniejsze kompetencje społeczne i inteligencja emocjonalna tym większe nasilenie zaburzeń funkcjonowania. Badania longitudinalne (porównanie wyników pomiaru na pierwszym i drugim roku studiów) pozwoliły dostrzec wagę naturalnego treningu społecznego w kształtowaniu kompetencji społecznych, inteligencji emocjonalnej i troski o zdrowie psychiczne młodzieży. Częściowo poprawie uległa kondycja psychiczna badanych osób. Jeśli zaś chodzi o inteligencję emocjonalną to wyniki badań sugerują raczej konieczność celowego oddziaływania w zakresie oczekiwanych zmian. Warsztaty psychologiczne stanowiły narzędzie interwencji w kierunku polepszania zarówno kompetencji społecznych i inteligencji emocjonalnej jak i pod-noszenia kondycji psychicznej. Kompetencje społeczne zmieniły się na korzyść u badanych osób, jednak nie wszystkie ich wymiary. Inteligencja emocjonalna mierzona przy użyciu narzędzia INTE nie uległa zmianie. W wyniku uczestnictwa w warsztatach psychologicznych „Komunikacja w świetle przeżywanych uczuć i emocji, Przebaczenie, O potrzebie miłości” zaobserwowano także pewne korzystne zmiany w zdrowiu psychicznym młodzieży. Doświadczenie pracy z klientem różnicowało niektóre badane zmienne tj. kompetencje społeczne w sytuacji ekspozycji społecznej oraz w wymiarze codziennego funkcjonowania. Korzystniej wypadały osoby posiadające doświadczenie w pracy z klientem. Nie dostrzeżono natomiast różnic w zakresie kompetencji społecznych między tymi studentami, którzy planują pracę w zawodzie nauczyciela lub trenera, a tymi, którzy nie są w tej kwestii zdecydowani lub mają inne plany zawodowe. Studenci deklarujący chęć pracy w zawodzie trenera cechowali się większą inteligencją emocjonalną od swoich rówieśników. Zdrowie psychiczne chętnych do bycia nauczycielami było zdecydowanie lepsze od studentów, którzy nie widzieli swojej przyszłości jako nauczyciele wychowania fizycznego. Ostatni wątek pracy dotyczy modelu nauczyciela wychowania fizycznego. W percepcji badanych studentów nauczyciele wychowania fizycznego powinni ce-chować się takimi właściwościami jak: odpowiedzialność, przyjaźń, pomaganie, cierpliwość, współpraca, pewność siebie, wytrwałość, trzeźwe myślenie, sumienność. Model zawodowy nauczyciela wychowania fizycznego to model społeczny.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Najlepszy podręcznik wprowadzający w problematykę współczesnej psychologii! Prezentuje wiedzę z całego zakresu psychologii - od biologicznych podstaw zachowania przez analizę motywacji i inteligencji po zagadnienia psychologii społecznej. Niezwykle szybki rozwój badań i teorii w ramach dziedziny skłonił autorów do wprowadzenia w nowym wydaniu, wielu zmian i uzupełnień. Omówione zostały najnowsze badania dotyczące uprzedzeń, kodowania i wydobywania informacji z pamięci, powiązań między inteligencją emocjonalną a dobrym samopoczuciem, percepcji zdarzeń emocjonalnych, odrzucenia i przemocy oraz zespołu stresu pourazowego. Autorzy dodali także nowe treści na temat perspektywy kognitywnej i behawioralnej w nauce o układzie nerwowym: Projektu Ludzkiego Genomu, zaburzeń w uczeniu się, teorii inteligencji i możliwości ich zastosowania w klasie szkolnej, przywiązania, psychologicznych zaburzeń w dzieciństwie, w tym zespołu nadpobudliwości psychoruchowej i autyzmu oraz uprzedzeń. Znacząco rozszerzona została także część związana z psychologią społeczną. Obejmuje ona takie zjawiska jak: różnice kulturowe, altruizm i zachowania prospołeczne, agresja, psychologia konfliktu oraz problematyka wojen i pokoju. Czytelnik nabywa wiedzę nie tylko o charakterystyce psychologicznej ludzi, lecz także o ich funkcjonowaniu społecznym. Publikacja nowego wydania uznanego podręcznika ułatwia zapoznanie się z najnowszymi trendami współczesnej psychologii oraz stanowi nowoczesne narzędzie w procesie dydaktycznym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 39677 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podręcznik akademicki Psychologia kliniczna jest kontynuacją poprzednich opracowań redagowanych przez Andrzeja Lewickiego (1969/1978) oraz Helenę Sęk (1991/2006) - czterokrotnie publikowanych w Wydawnictwie Naukowym PWN. Zawarte w nim teksty zostały przygotowane przez Autorki i Autorów reprezentujących wiodące ośrodki naukowe w Polsce, należących do trzech pokoleń psychologów klinicznych. Dzięki temu sposób rozumienia i wyjaśniania różnych problemów klinicznych uwzględnia zarówno tradycję uprawiania psychologii klinicznej w Polsce, jak i najnowsze wyzwania w dziedzinie teorii, badań i standardów praktycznej działalności psychologa klinicznego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 112412 (1 egz.)
Czytelnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50886 (1 egz.)
Czytelnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47310 p (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65717 P 5,3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka stanowi zbiór prac dotyczących problemów klinicznych oraz sądowo-penitencjarnych funkcjonowania człowieka. Zagadnienia te wpisują się w dziedzinę psychologii stosowanej, która poszerzając obszar swojego zainteresowania, zajmuje się różnymi formami zaburzeń i uwarunkowaniami zdrowia. W pracy wydzielono dwa obszary badań nad funkcjonowaniem psychicznym człowieka, jako podmiotu zainteresowań psychologii klinicznej w kontekście pojęcia normy i patologii. Autorzy przedstawiają wyniki badań nieznanych dotąd przejawów funkcjonowania chorych somatycznie i chorych przekraczających normy prawne. Rozwój nauk sądowych, zwłaszcza postęp w zakresie diagnozy i terapii, stwarza sytuacje wymagające poznawania i badania nowych okoliczności, które są przedmiotem oceny wymiaru sprawiedliwości. Postępująca interdyscyplinarność a jednocześnie integracja nauk sądowych sprawia, że wciąż powstają nowe obszary badań i dociekań, które starali się ukazać Autorzy tej publikacji. Adresatami pracy są studenci oraz praktycy psychologii, medycyny, prawa oraz pedagogiki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104496 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46582 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36287 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44540 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63743 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Część monograficzna tomu 2/2018 „Chowanny” pod redakcją Katarzyny Borzuckiej-Sitkiewicz została zatytułowana Społeczno-kulturowe implikacje współczesnych dyskursów zdrowia i choroby. Perspektywa edukacyjna. W kulturze współczesnych społeczeństw wysoko uprzemysłowionych, nazywanej w refleksji filozoficznej i socjologicznej kulturą późnej nowoczesności, identyfikuje się szereg zjawisk, które mogą być postrzegane w kategoriach dominującego dyskursu. Wśród nich najczęściej wskazuje się na indywidualizm, racjonalność, technologizację, komercjalizację różnych sfer życia czy hedonizm jako wyznacznik dobrostanu. Zjawiska te mają bezpośrednie odzwierciedlenie w stosunku do własnego ciała, wyrażają się w pojmowaniu zdrowia i choroby oraz w postawach wobec tych stanów u siebie i u innych, a także ujawniają się w specyficznych zachowaniach, które wprawdzie są związane ze zdrowiem, ale niekoniecznie w sensie pozytywnym (np. merkantylizacja podejścia do ciała, ujmowanie naturalnych procesów w kategoriach zdefiniowanych problemów medycznych itp.). Krytycznej analizie wymienionych zjawisk poświęcone są artykuły zawarte w monograficznej części niniejszego numeru „Chowanny”. Część z nich odnosi się wprost do przekazów związanych ze zdrowiem i chorobą obecnych we współczesnej rzeczywistości społeczno-kulturowej, część odwołuje się do nich pośrednio, ale łączy je perspektywa edukacyjna, koncentrująca się na możliwościach zmiany obowiązujących dyskursów w kierunku bardziej skutecznego zapobiegania potencjalnym deficytom oraz większego upodmiotowienia i włączenia społecznego osób naznaczonych goffmanowskim piętnem innego/chorego. Część Studia i rozprawy odnosi się m.in. do takich zagadnień, jak problem alkoholowy w doświadczeniu społecznym, polityka oporu, rodzice skazani na karę pozbawienia wolności, dziecięce poznawania świata, zwrot ku rzeczom w kontekście historii wychowania.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Opis wydawcy: Książka przystępnym dla czytelnika językiem przedstawia naukowe podejście do tematu traum wieku dziecięcego. Autorki w trzech rozdziałach tej książki ukazują współczesne zagrożenia dla zdrowia psychicznego dziecka, fizyczne mechanizmy reakcji dziecka na wydarzenia traumatyczne oraz praktyczne sposoby i aktywności pomagające dorosłym stworzyć środowisko, które będzie sprzyjało wychodzeniu z traumy. „Trauma przeżyta przez dziecko w bardzo wczesnym okresie, kiedy dopiero się ono kształtuje i kiedy to trauma «rzeźbi» jego układ nerwowy, dla wielu rodzin (opiekunów, specjalistów, nauczycieli itp.) bywa wielkim ciężarem. Ciężar ten jest dodatkowo potęgowany przez pewne błędy popełniane przez dorosłych mających wpływ na funkcjonowanie dzieci. (…) Przez tę książkę chcemy pokazać, że trauma dziecka niekoniecznie jest ciężarem nie do poruszenia. Chcemy pokazać, że ten ciężar można podzielić sobie na małe kawałeczki i dając czas sobie i dziecku malutkimi kroczkami na bieżąco integrować i leczyć pojawiające się traumatyczne reakcje. Z każdego dziecka wyrasta kiedyś dorosły. Mamy więc nadzieję, że nasza książka będzie dla Was drogowskazem, kierunkiem jaki trzeba obrać, aby aktywnie wspierać prewencję powstawania zaburzeń post-traumatycznych i zaburzeń dysocjacyjnych w przyszłości.” – fragment wprowadzenia
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Czasopismo z zakresu nauk prawnych. Wydawane od 1974 roku. Autorami tekstów są nie tylko wybitni naukowcy, ale również praktycy polscy i zagraniczni. Opisują i wyjaśniają problemy pojawiające się w prawie polskim i innych krajów, a także w prawie międzynarodowym. W czasopiśmie publikowane są artykuły w językach polskim, angielskim, rosyjskim i niemieckim.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej