Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(76)
IBUK Libra
(3)
Forma i typ
Książki
(64)
Publikacje naukowe
(15)
Artykuły
(12)
Publikacje fachowe
(8)
Publikacje dydaktyczne
(4)
E-booki
(3)
Poradniki i przewodniki
(2)
Dostępność
dostępne
(120)
wypożyczone
(5)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(35)
Czytelnia Piła
(1)
Wypożyczalnia Chodzież
(19)
Czytelnia Chodzież
(1)
Wypożyczalnia Czarnków
(19)
Wypożyczalnia Trzcianka
(10)
Wypożyczalnia Złotów
(21)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(18)
Czytelnia Wągrowiec
(1)
Autor
Banaszak Sławomir
(2)
Doktór Kazimierz
(2)
Drozdowicz Jakub
(2)
Espinoza Chip
(2)
Guzowska Małgorzata
(2)
Gvišiani Džermen Mihajlovič
(2)
Kostera Monika
(2)
Listwan Tadeusz
(2)
Nomańczuk Irena
(2)
Penc Józef
(2)
Afanasjew Wiktor
(1)
Aniszewska Grażyna
(1)
Antczak Zbigniew
(1)
Bar Magdalena
(1)
Bednarski Marek
(1)
Boksa Adam
(1)
Boksa Ewa
(1)
Bulińska-Stangrecka Helena
(1)
Cewińska Joanna
(1)
Chałupczak Henryk
(1)
Czakon Wojciech
(1)
Dobiegała-Korona Barbara
(1)
Doligalski Tymoteusz
(1)
Gajdzica Zenon
(1)
Gardawski Juliusz
(1)
Geryk Żaneta
(1)
Giszterowicz Agnieszka
(1)
Glinka Beata
(1)
Golnau Wiesław
(1)
Gorzelak Grzegorz
(1)
Gołaszewski Tadeusz
(1)
Górka-Chowaniec Agnieszka
(1)
Haber Lesław Henryk
(1)
Iwanowska Anna
(1)
Januszek Henryk
(1)
Jerzyk Ewa
(1)
Juchnowicz Marta
(1)
Jędrzycki Wiesław
(1)
Kalinowski Marek
(1)
Kamińska Małgorzata
(1)
Kazimierowicz Marek
(1)
Kobyłko Grzegorz
(1)
Korzeniecka-Bondar Alicja
(1)
Kostecki Marian Janusz
(1)
Koziński Bartosz
(1)
Krajka Jarosław
(1)
Król Małgorzata
(1)
Kuruliszwili Sergo
(1)
Kwiatkowski Stefan M
(1)
Leszczyński Grzegorz
(1)
Lipka Anna
(1)
Litwin Janina
(1)
Lizis-Młodożeniec Marta
(1)
Maciołek Dominika
(1)
Mackiewicz Maciej
(1)
Madalińska-Michalak Joanna
(1)
Makowski Kazimierz
(1)
Masłyk Ewa
(1)
Masłyk-Musiał Ewa
(1)
Matejko Aleksander
(1)
Mazur Stanisław
(1)
Morawski Witold
(1)
Mruk Henryk
(1)
Pabian Arnold
(1)
Pabian Barbara
(1)
Piechota Grażyna
(1)
Pielachowski Józef
(1)
Pietroń-Pyszczek Agata
(1)
Piwowar-Sulej Katarzyna
(1)
Ploch Leszek
(1)
Plopa Mieczysław
(1)
Popiołek Malwina
(1)
Rostkowski Tomasz
(1)
Sajkiewicz Alicja
(1)
Sarapata Adam
(1)
Schwarzbart Joel
(1)
Sikora Jan
(1)
Sikorski Czesław
(1)
Smyk Ewa
(1)
Sroczyński Wojciech
(1)
Staniewski Marcin W
(1)
Stasiła-Sieradzka Marta
(1)
Striker Małgorzata
(1)
Sumisławski Jan
(1)
Szaban Jolanta
(1)
Szczepankowski Piotr
(1)
Tomaszyk Mikołaj J. (1981- )
(1)
Ukleja Mick
(1)
Wasilewski Jacek
(1)
Waszczak Stanisław
(1)
Wawrzak-Chodaczek Mirosława
(1)
Wilczyńska Weronika
(1)
Witkowski Stanisław
(1)
Wolniak Janusz
(1)
Wzorek Marek
(1)
Zdunek Aneta
(1)
Zenderowski Radosław
(1)
Zięba Jan
(1)
Zoll Fryderyk
(1)
Łuba Małgorzata
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(8)
2010 - 2019
(32)
2000 - 2009
(13)
1990 - 1999
(6)
1980 - 1989
(4)
1970 - 1979
(15)
1960 - 1969
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(26)
Kraj wydania
Polska
(79)
Język
polski
(76)
nieznany (po)
(3)
Odbiorca
Nauczyciele
(4)
Dyrektorzy szkół
(3)
Pedagodzy
(3)
Pracodawcy
(3)
Terapeuci
(3)
Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalnej
(2)
Socjoterapeuci
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Doradcy personalni
(1)
Menedżerowie
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele języka polskiego
(1)
Nauczyciele języków
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Psycholodzy
(1)
Rodzice
(1)
Specjaliści ds. rekrutacji
(1)
Temat
Zarządzanie
(40)
Praca
(15)
Przedsiębiorstwo
(15)
Organizacja
(12)
Kadry
(10)
Menedżerowie
(9)
Komunikacja społeczna
(7)
Kultura organizacyjna
(7)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(7)
Szkolnictwo
(6)
Rynek pracy
(5)
Zarządzanie jakością
(5)
Konflikt
(4)
Kultura
(4)
Socjologia
(4)
Zarządzanie międzykulturowe
(4)
Komunikacja międzykulturowa
(3)
Motywacja pracy
(3)
Nauczyciele
(3)
Negocjacje
(3)
Odmienność kulturowa
(3)
Pokolenie Y
(3)
Postawy
(3)
Przemysł
(3)
Stosunki interpersonalne
(3)
Biurokracja
(2)
COVID-19
(2)
Dyrektorzy
(2)
Etyka
(2)
Globalizacja
(2)
Jakość
(2)
Kariera
(2)
Marketing
(2)
Metodologia
(2)
Metody badawcze
(2)
Mobbing
(2)
Myślenie twórcze
(2)
Organizacje
(2)
Oświata - kierowanie i zarządzanie-dyrektor
(2)
Pedagogika społeczna
(2)
Praca zespołowa
(2)
Przedsiębiorczość (postawa)
(2)
Przywództwo
(2)
Public relations
(2)
Rodzina
(2)
Społeczeństwo informacyjne
(2)
Społeczna odpowiedzialność biznesu
(2)
Szkolnictwo wyższe
(2)
Wielokulturowość
(2)
Zarządzanie czasem
(2)
Zarządzanie kryzysowe
(2)
Zarządzanie oświatą
(2)
Zastosowania komputerów w edukacji
(2)
Zatrudnienie
(2)
Środki masowego przekazu
(2)
Action Research
(1)
Adaptacja kulturowa
(1)
Administracja
(1)
Aglomeracje
(1)
Aktywizacja społeczna
(1)
Aktywność zawodowa
(1)
Analiza danych jakościowych
(1)
Ankieta
(1)
Antropologia miasta
(1)
Asertywność
(1)
Awans społeczny
(1)
Badania jakościowe
(1)
Bariery komunikacyjne
(1)
Bezdomność
(1)
Bezpieczeństwo publiczne
(1)
Bezrobocie
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Cele życiowe
(1)
Chorzy po udarze mózgu
(1)
Cybernetyka
(1)
Czas wolny od pracy
(1)
Czas wolny od pracy ucznia
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Dogoterapia
(1)
Dojrzewanie
(1)
Doskonalenie zawodowe
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Dyskryminacja ze względu na wiek
(1)
Dziecięce porażenie mózgowe
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Ekorozwój
(1)
Emigracja zarobkowa
(1)
Epidemie
(1)
Etyka biznesu
(1)
Facebook
(1)
Funkcjonalizm (antropol. społ.)
(1)
Gastronomia
(1)
Gospodarka
(1)
Grupy społeczne
(1)
Gry i zabawy
(1)
Grywalizacja
(1)
Humanizacja pracy
(1)
Informacja naukowa
(1)
Innowacje
(1)
Temat: czas
2001-
(15)
2001-0
(4)
1901-2000
(3)
1989-
(3)
1989-2000
(3)
Temat: miejsce
Polska
(7)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Ukraina
(1)
Województwo mazowieckie (1999- )
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Gatunek
Opracowanie
(8)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(6)
Artykuł z czasopisma fachowego
(5)
Artykuł z czasopisma naukowego
(4)
Podręczniki akademickie
(4)
Poradnik
(4)
Raport z badań
(4)
Praca zbiorowa
(3)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(2)
Artykuł z czasopisma związkowego
(2)
Monografia
(2)
Artykuł z czasopisma ekonomicznego
(1)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(1)
Artykuł z czasopisma popularnonaukowego
(1)
Artykuł z czasopisma socjologicznego
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Encyklopedia
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Podręcznik
(1)
Poradniki
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(26)
Zarządzanie i marketing
(13)
Edukacja i pedagogika
(11)
Medycyna i zdrowie
(3)
Psychologia
(3)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Językoznawstwo
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Nauka i badania
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Tytuł czasopisma
Chowanna
(2)
Gazeta Szkolna
(2)
Przegląd Oświatowy
(2)
Świat Problemów
(2)
Głos Pedagogiczny
(1)
Język Polski w Szkole Ponadpodstawowej
(1)
Polityka Społeczna
(1)
Praca Socjalna
(1)
79 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Treść publikacji podzielono na następujące rozdziały: 1.Innowacje - rodzaje i kulturowe uwarunkowania ich tworzenia. 2.Kreatywny pracownik - jego cechy i możliwości pozyskiwania. 3.Kadra kierownicza wobec potrzeby zarządzania kreatywnością. 4.Kształtowanie proinnowacyjnego środowiska pracy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106042 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45008 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65588 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 102214, 102213 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 292)
Książka stanowi empiryczne studium menedżerów z wykorzystaniem strategii badań jakościowych. Teoretyczną osią pracy jest socjologia edukacji i socjologia zróżnicowania społecznego. Autor przystosował do badania nowoczesnych zjawisk i procesów społecznych ekonomiczno-socjologiczną teorię własności. Jej zasadniczym składnikiem i zarazem obiektem własności jest wykształcenie oraz wychowanie. Wydobycie oraz uczynienie tych elementów empirycznym narzędziem badania najwyższych rangą menedżerów stanowi wkład autora w rozwój teorii własności, jak również postępowania badawczego. Dodatkowo, przyjęta w analizach teoretycznych oraz planie badawczym perspektywa makro- oraz mikrospołeczna pozwala na uchwycenie zjawisk i procesów edukacyjnych przebiegających zarówno w obrębie systemów, jak i poszczególnych organizacji. Połączenie tych perspektyw jest również pewną nowością w badaniach edukacyjnych i - szerzej - społecznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115714 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Żyjemy w czasach, w których dostęp do Internetu przestał być wyborem. W dobie sieciowego społeczeństwa informacyjnego niekorzystanie z sieci może skutkować wykluczeniem z wielu sfer życia, zarówno prywatnego, jak i publicznego. Rozwój i upowszechnienie dostępu do Internetu, a także pojawienie się narzędzi Web 2.0 początkowo spowodowały wybuch entuzjazmu. Internet stał się symbolem demokratyzacji, postrzegany był jako remedium na wiele bolączek współczesnego świata. Niektórzy w rozwoju ICT, powszechnej komputeryzacji i informatyzacji dopatrywali się potencjalnego źródła zrównoważonego rozwoju i narzędzi pozwalających redukować nierówności społeczne. Szybko jednak okazało się, że przestrzeń internetowa została zdominowana przez duże firmy świadczące usługi informacyjno-komunikacyjne, a ich działania budzą coraz więcej obaw.
Książka przedstawia kompletny obraz dylematów stojących przed osobami decydującymi się na zrezygnowanie z korzystania z Facebooka. Można ją określić jako ambitną i interdyscyplinarną próbę analizy zjawiska w kategoriach jakościowych, rozszerzoną o osadzenie omawianej problematyki w kontekście rozwoju społeczeństwa informacyjnego, społeczeństwa sieciowego i mediów społecznościowych. Badanie empiryczne to nadzwyczaj udana jakościowa analiza przyczyn dołączenia i „wypisywania się” ze społeczności FB oraz dyskomfortu i niepokoju z tym związanego (głównie obawy przed missing out, charakterystycznej dla strategii pokolenia FB i konieczności doinformowania się w dobie nadmiaru informacji). Z recenzji prof. dr. hab. Bohdana Junga
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116032 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52433 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 35253 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja we wszechstronny, interdyscyplinarny sposób wprowadza czytelnika w problematykę komunikacji interkulturowej, naświetlając kwestię od strony teoretycznej i odnosząc ją do różnych sfer życia społecznego i zawodowego. Stanowi przekrojowo ujęte kompendium wiedzy dla osób zaangażowanych w kształcenie obcojęzyczne oraz wszystkich tych, którzy na co dzień utrzymują kontakty interkulturowe w życiu prywatnym lub zawodowym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116132 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52080 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48217 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podstawy badań jakościowych / Beata Glinka, Wojciech Czakon. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, copyright 2021. - 204 strony : ilustracje ; 24 cm.
W ostatnich latach w polskich i światowych badaniach prowadzonych w obszarze nauk o zarządzaniu i obszarach pokrewnych wyraźnie zauważalny jest wzrost popularności metod jakościowych. Coraz szersze grono badaczy dochodzi do wniosku, że do opisu i zrozumienia dynamicznego, często niejednoznacznego świata konieczne jest wyjście poza ramy istniejących teorii i hipotez. Taką właśnie możliwość oferują badania jakościowe, które ze swej natury dobrze nadają się do opisu tego, co zmienne, a także tego, co subiektywne. Badania jakościowe w wielu środowiskach ciągle jeszcze nie są uznawane i legitymizowane na równi z badaniami ilościowymi. Ta sytuacja zmienia się, ale nadal pokutuje wiele stereotypów, które umniejszają postrzeganą wartości badań jakościowych. Prezentowana publikacja ma się przyczynić do upowszechniania wiedzy na temat prowadzenia badań jakościowych oraz doskonalenia praktyki badań jakościowych, a przez to do zmiany tych stereotypów. Książka składa się z siedmiu rozdziałów ukazujących najważniejsze aspekty badań jakościowych. Autorzy podążają za logicznym przebiegiem procesu badawczego: począwszy od rozstrzygnięcia, co ma być badane i zaplanowania badania, poprzez wybór podejścia, dobór próby, zbieranie i analizę danych, aż do interpretacji tych danych i oceny jakości przeprowadzonego badania. Rozdział pierwszy poświęcono szeroko pojętej przydatności badań jakościowych w naukach o zarządzaniu. Drugi rozdział zawiera prezentację czterech najbardziej rozpowszechnionych w naukach o zarządzaniu konwencji badań jakościowych: teorii ugruntowanej, studium przypadku, etnografii i badań w działaniu (action research). Trzeci rozdział został poświęcony próbie badawczej. W rozdziale czwartym podjęto problematykę gromadzenia danych w badaniach jakościowych. Rozdział piąty poświęcony jest analizie zebranego materiału empirycznego. Poddane analizie dane stają się przedmiotem interpretacji, tworzenia teorii oraz prezentacji wyników i wniosków w tekście naukowym. Tym zagadnieniom poświęcony jest szósty rozdział publikacji. Ostatni, siódmy rozdział poświęcono ocenie badań jakościowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 42584 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19289, 19290, 19292, 19293 (4 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 09996 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15971 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 14415 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21273, 21272 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Czas wolny i niepełnosprawność / Wojciech Sroczyński, Leszek Ploch. - Warszawa : Difin, 2017. - 192 strony : ilustracje ; 23 cm.
(Engram)
Praca poświęcona została organizacji czasu wolnego w kontekście analizy teoretycznego dorobku, jak też perspektyw, oczekiwań i potrzeb dzieci, młodzieży, rodziny oraz osób z niepełnosprawnością. Pytania odnoszące się do systemu kategorialnego pedagogiki czasu wolnego, przedmiotu i zakresu badań nad czasem wolnym w ujęciu pedagogicznym, nadmiernego obciążenia ucznia nauką, wpływu zajęć wolnoczasowych na osobowość stanowią zakres analiz i rozważań w pierwszej części pracy. Ponadto autor dokonał analizy podstawowych koncepcji, definicji i wskazań odnoszących się do pedagogiki czasu wolnego. Druga część książki dotyczy zagadnień związanych z czasem wolnym w kontekście środowiska osób z niepełnosprawnością.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51510 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41318 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34250 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48052 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 66568 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka składa się z dwóch części: teoretycznej i empirycznej. Osią tematyczną części teoretycznej jest pojęcie współpracy międzyludzkiej w zespołach. Zostało ono ukazane na tle zagadnienia kultury szkoły jako organizacji uczącej się. Prezentacja ilościowa wyników badań zawiera również rezultaty statystycznej weryfikacji związków między wyróżnionymi zmiennymi. Materiał badawczy był źródłem opisu jakościowego, sporządzonego na podstawie wypowiedzi udzielonych przez badanych nauczycieli w kwestionariuszu ankiety i wypowiedzi dyrektorów szkół w wywiadach. Ważnym etapem badań było sformułowanie wniosków oraz refleksji z punktu widzenia praktyki edukacyjnej. Ten aspekt wpisuje się w postulat rozumienia pedagogiki jako nauki praktycznej, dla której edukacja nie stanowi jedynie przedmiotu badań i tworzenia teorii, ale także daje impuls do ciągłego jej doskonalenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116038 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
W numerze [Contents] ARTYKUŁY [Articles] Grzegorz Gorzelak: Wykorzystanie środków Unii Europejskiej dla rozwoju kraju – wstępne analizy [The use of the European Union financial resources for the development of the country: Preliminary analyses], doi: 10.7366/1509499535701, s. 5–25; Magdalena Szmytkowska: Top-down czy bottom-up? Dylematy kształtowania policentrycznych obszarów metropolitalnych na przykładzie Trójmiasta [Top-down or bottom-up? The dilemmas of creating polycentric metropolitan areas: Case study of the Tri-City], doi: 10.7366/1509499535702, s. 26–45; Joanna Rakowska: Codzienne dojazdy do pracy jako ekonomiczne kryterium rządowych klasyfikacji i delimitacji obszarów (na przykładzie USA i Kanady) [Commuting as an economic criterion of categorization and delimitation of areas (examples of US and Canadian governmental classifications)], doi: 10.7366/1509499535703, s. 46–59; Alexander Tölle: Zintegrowane formy planowania i zarządzania rozwojem lokalnym a instrumentarium planistyczne. System polski na tle systemu niemieckiego [Integrated forms of planning and managing local development and the planning toolkit The contrast between the Polish and the German system], doi: 10.7366/1509499535704, s. 60–75; Jolanta Kluba: Okresowe migracje zarobkowe z rodzin rolniczych – przyczynek do analizy opolskich migracji [Temporary labour migrations in farmers’ families A preliminary study of the Opolskie voivodeship’s migrations], doi: 10.7366/1509499535705, s. 76–86; Przemysław Sadura, Dorota Olko: Interwencja socjologiczna jako odpowiedź na kryzys miasta. Studium przypadku konsultacji w sprawie modernizacji ul. Kawęczyńskiej w Warszawie [Sociological intervention as a response to the crisis of the city. A case study of the renovation of Kawęczyńska Street in Warsaw], doi: 10.7366/1509499535706, s. 87–104; Krzysztof Janc: Związki pomiędzy światem on-line i off-line na przykładzie widoczności oraz powiązań pomiędzy miastami w cyberprzestrzeni [On-line and off-line world relations on the example of visibility and connections between cities in the cyberspace], doi: 10.7366/1509499535707, s. 105–124. RECENZJE [Book reviews] Stanisław Ciok: Magdalena Belof, 2013, Teoria a praktyka planowania regionalnego. Doświadczenia polskie w planowaniu przestrzennym po 1998 r., doi: 10.7366/1509499535708, s. 125–131.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
OD REDAKCJI "Zaczęła się wprawdzie przed 30 laty, ale wiek XXI przynosi jej wyraźną intensyfikację i konkretyzację. Chodzi o debatę na temat znaczenia wiedzy dla gospodarki i życia społecznego. Debata jest tym bardziej potrzebna, że problem nie jest jednoznaczny, a rozmaite perspektywy badawcze i praktyczne, niekiedy bardzo różniące się między sobą, wzbogacają argumentację. Niniejszy zeszyt „Przeglądu Socjologicznego” poświęcamy zagadnieniu „społeczeństwa wiedzy” (knowledge-based society) w zróżnicowanym interdyscyplinarnie i analitycznie ujęciu".(fragment)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W numerze [Contents]: Wstęp [Introduction], s. 7–8; Jerzy Hausner: Tworzenie i rodzaje wiedzy społecznej [The development and types of social knowledge], s. 9–18; Jarosław Górniak: Badanie społeczeństwa z perspektywy podmiotu działającego [Analysis of society from the point of view of an acting subject], s. 19–32; Stanisław Mazur: Poznanie, wiedza i działanie społeczne w paradygmacie wielości [Cognition, knowledge and social action in the multiplicity paradigm], s. 33–42; Jan Hartman: Co po socjologii? [What will replace sociology? ], s. 43–52; Anna Giza: Społeczeństwo jako problem koordynacji: rola wiedzy w stanowieniu bytu społecznego [Society as a coordination problem: The role of knowledge in establishing social entities], s. 53–70; Bob Jessop: Social imaginaries, structuration, learning, and ‘collibration’: Their role and limitations in governing complexity, s. 71–84; Robert Delorme: Głęboka Kompleksowość a ujęcie krytyczności w wyjaśnianiu kompleksowości przez Morina i Le Moigne’a [Deep Complexity and the problem of criticality in Morin’s and Le Moigne’s accouts of complexity], s. 85–108; John L. Campbell, Owe K. Pedersen: Reżimy wiedzy: jak Stany Zjednoczone i Dania interpretowały kryzys stagflacji [Knowledge regimes: How America and Denmark made sense of the stagflation crisis], s. 109–124; Barbara Worek: Kiedy poznający podmiot jest działającą kobietą: przypadek badań feministycznych [When the cognitive subject is an active woman: The case of feminist studies], s. 125–136; Robert Chrabąszcz: Lingwistyka a współczesne paradygmaty nauki [Linguistics vs. the contemporary research paradigms], s. 137–146; Bartosz Józefowski: Evidence-based policy – nowa koncepcja dotykająca starych problemów [Evidence-based policy: A new approach to old problems], s. 147˜–152; Magdalena Jelonek: Niezamierzone efekty działań ludzkich, czyli o tym, czy może się udać reforma systemu szkolnictwa wyższego [Unintended effects of human action and reforms of the higher education system], s. 153–164; Marek Ćwiklicki: Tworzenie się wiedzy społecznej według teorii CRP [Social knowledge creation in the complex responsive processes theory ], s. 165–172; Miłowit Kuniński: Wyjaśnianie powstawania norm [Explaining the emergence of norms], s. 173–184; Jerzy Hausner: Tworzenie i rodzaje wiedzy społecznej – ciąg dalszy [The development and types of social knowledge – continued.], s. 185–194.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej