Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(792)
IBUK Libra
(41)
Forma i typ
Książki
(544)
Artykuły
(243)
Publikacje fachowe
(108)
Publikacje dydaktyczne
(71)
Publikacje naukowe
(62)
E-booki
(41)
Poradniki i przewodniki
(27)
Publikacje popularnonaukowe
(18)
Proza
(8)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(6)
Publikacje informacyjne
(6)
Druki ulotne
(4)
Komiksy i książki obrazkowe
(2)
Czasopisma
(1)
Dostępność
dostępne
(1360)
wypożyczone
(199)
nieokreślona
(3)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(300)
Czytelnia Piła
(23)
Wypożyczalnia Chodzież
(240)
Czytelnia Chodzież
(16)
Wypożyczalnia Czarnków
(244)
Czytelnia Czarnków
(1)
Wypożyczalnia Trzcianka
(206)
Czytelnia Trzcianka
(8)
Wypożyczalnia Złotów
(266)
Czytelnia Złotów
(12)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(157)
Czytelnia Wągrowiec
(80)
Informatorium
(2)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(5)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(2)
Autor
Strelau Jan
(11)
Karasowska Aleksandra
(10)
Urban Bronisław
(10)
Święcicka Ewa
(8)
Jędrzejko Mariusz
(7)
Pikiel Sylwia
(7)
Bąbel Przemysław
(6)
Engler Maria
(6)
Goetz Magdalena
(6)
Lewicka Maria
(6)
Zimbardo Philip G
(6)
Kołakowski Artur
(5)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(5)
Ostaszewski Paweł
(5)
Radzicki Józef
(5)
Łoskot Małgorzata
(5)
Baran-Furga Helena
(4)
Borzucka-Sitkiewicz Katarzyna
(4)
Deptuła Maria
(4)
Gilewicz Joanna
(4)
Grudziewska Ewa
(4)
Jachnis Anna
(4)
Kalicka-Karpowicz Zuzanna
(4)
Knapp Julie
(4)
Komender Jadwiga
(4)
Kranowitz Carol Stock
(4)
Materska Maria
(4)
Sadowski Bogdan
(4)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(4)
Skałbania Barbara
(4)
Wentrych Agnieszka
(4)
Winczura Barbara
(4)
Wolańczyk Tomasz
(4)
Woynarowska Barbara
(4)
Andruszko Robert
(3)
Aronson Elliot
(3)
Binder Marek
(3)
Brycz Hanna
(3)
Brzezińska Anna
(3)
Cierpiałkowska Lidia
(3)
Cieślik Elżbieta
(3)
Cytowska Beata
(3)
Czepczor-Bernat Kamila
(3)
Dziewanowska Honorata
(3)
Florkowski Antoni
(3)
Gałecki Piotr
(3)
Hinz Magdalena
(3)
Jastrząb Jadwiga
(3)
Johnson Robert L
(3)
Karzewska Bożena
(3)
Kozioł Leszek
(3)
Losantos Cristina
(3)
Magda-Adamowicz Marzenna
(3)
McCann Vivian
(3)
Minahan Jessica
(3)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(3)
Pospiszyl Kazimierz
(3)
Pouch Monika
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Roca Elisenda
(3)
Rusaczyk Janusz
(3)
Sierota Agata
(3)
Sikorski Czesław
(3)
Skorny Zbigniew
(3)
Sorensen Patricia
(3)
Szczepanik Renata
(3)
Szczęsna Dorota
(3)
Sztompka Piotr
(3)
Szwedzik Adam
(3)
Sęk Helena
(3)
Turnbull Carolline
(3)
Tyszkowa Maria
(3)
Wojciszke Bogdan
(3)
Zielińska Ewa
(3)
Łuba Małgorzata
(3)
Żyła Magdalena
(3)
Baker Jed
(2)
Bakiera Lucyna
(2)
Birch Ann
(2)
Bobrowska Agnieszka
(2)
Bobrowski Krzysztof
(2)
Bobula Stanisław
(2)
Bogdanowicz Marcin
(2)
Bogdanowicz Marta
(2)
Bojadżijewa-Wesołowska Karolina
(2)
Borecka-Biernat Danuta
(2)
Bouras Nick
(2)
Brytek-Matera Anna
(2)
Burton Jane
(2)
Buss David M
(2)
Chojnowska Emilia
(2)
Cioch Agnieszka
(2)
Cook Katie
(2)
Copeland Peter
(2)
Cybal-Michalska Agnieszka
(2)
Czerniawska Ewa
(2)
Dix Paul
(2)
Doliński Dariusz
(2)
Dryll Elżbieta
(2)
Duhigg Charles
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(165)
2010 - 2019
(332)
2000 - 2009
(211)
1990 - 1999
(64)
1980 - 1989
(26)
1970 - 1979
(25)
1960 - 1969
(5)
1950 - 1959
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(337)
1989-2000
(16)
1901-2000
(2)
1945-1989
(1)
2001
(1)
Kraj wydania
Polska
(830)
Język
polski
(814)
nieznany (po)
(12)
angielski
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(107)
Pedagodzy
(55)
Rodzice
(35)
Dyrektorzy szkół
(23)
Nauczyciele przedszkoli
(21)
Pedagodzy szkolni
(21)
Psycholodzy
(19)
Psychoterapeuci
(16)
Coachowie
(14)
Dzieci
(14)
Szkoły specjalne
(14)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(13)
Terapeuci zajęciowi
(13)
6-8 lat
(11)
Dorośli
(11)
Terapeuci
(11)
Wychowawcy klas
(10)
Biblioterapeuci
(7)
Lekarze
(7)
Psycholodzy szkolni
(7)
Szkoły wyższe
(7)
9-13 lat
(6)
Specjaliści terapii uzależnień
(6)
Bibliotekarze
(5)
Nauczyciele bibliotekarze
(5)
Psychiatrzy
(5)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(5)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(4)
Pedagodzy specjalni
(4)
Pracownicy oświaty
(4)
Pracownicy socjalni
(4)
Menedżerowie
(3)
Młodzież
(3)
Sportowcy
(3)
Studenci
(3)
Szkoły podstawowe
(3)
Wychowawcy małych dzieci
(3)
0-5 lat
(2)
8-12 lat
(2)
Doradcy zawodowi
(2)
Nastolatki
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
1-5 lat
(1)
Biolodzy
(1)
Dyrektorzy zakładów opieki zdrowotnej
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Klasa 4.
(1)
Klasa 7.
(1)
Klasa 8.
(1)
Logopedzi
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele biologii
(1)
Nauczyciele chemii
(1)
Nauczyciele edukacji dla bezpieczeństwa
(1)
Nauczyciele edukacji zdrowotnej
(1)
Neurolodzy
(1)
Opiekunki i opiekunowie osób starszych
(1)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(1)
Prawnicy
(1)
Przedszkola
(1)
Socjolodzy
(1)
Socjoterapeuci
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Uczniowie
(1)
Uzależnieni
(1)
Wychowawcy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(10)
Literatura angielska
(4)
Literatura katalońska
(2)
Literatura amerykańska
(1)
Literatura francuska
(1)
Literatura hiszpańska
(1)
Temat
Zachowanie
(476)
Młodzież
(83)
Dziecko
(81)
Zaburzenia zachowania
(70)
Agresywność
(63)
Osobowość
(57)
Uczucia
(51)
Uczniowie
(50)
Dziecko trudne
(48)
Zachowania ryzykowne
(44)
Zachowanie prospołeczne
(44)
Dzieci
(40)
Postawy
(39)
Psychoterapia
(39)
Psychologia
(34)
Psychologia społeczna
(34)
Wychowanie w rodzinie
(34)
Alkoholizm
(30)
Autyzm
(30)
Stres
(30)
Dziecko autystyczne
(29)
Patologia społeczna
(28)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(27)
Niedostosowanie społeczne
(27)
Rodzina
(27)
Wychowanie
(27)
Psychologia rozwojowa
(26)
Zespół ADHD
(26)
Nałóg
(25)
Samobójstwo
(25)
Stosunki interpersonalne
(25)
Choroby psychiczne
(24)
Depresja psychiczna
(24)
Rodzice
(24)
Uczenie się
(24)
Behawioryzm
(22)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(22)
Zachowania zdrowotne
(22)
Grupy rówieśnicze
(21)
Kompetencje społeczne
(21)
Motywacja
(21)
Mózg
(21)
Płeć
(21)
Zachowania samobójcze
(21)
Terapia behawioralna
(20)
Niepowodzenia szkolne
(19)
Schizofrenia
(19)
Zachowania prozdrowotne
(19)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(18)
Narkomania
(18)
Komunikacja interpersonalna
(17)
Przemoc w rodzinie
(17)
Zachowanie - ocena
(17)
Lęk
(16)
Oceny szkolne
(16)
Pamięć
(16)
Poczucie własnej wartości
(16)
Promocja zdrowia
(16)
Relacje międzyludzkie
(16)
Dziecko z ADHD
(15)
Nauczyciele
(15)
Odżywianie
(15)
Pedagogika resocjalizacyjna
(15)
Praca
(15)
Przemoc
(15)
Uzależnienie (nałóg)
(15)
Jakość życia
(14)
Myślenie
(14)
Niepełnosprawni
(14)
Psychologia zwierząt
(14)
Autodestruktywność
(13)
Diagnoza pedagogiczna
(13)
Dyscyplina szkolna
(13)
Grupy społeczne
(13)
Kobieta
(13)
Nastolatki
(13)
Neuropsychologia
(13)
Socjalizacja
(13)
Zaburzenia i dewiacje seksualne
(13)
Zdrowie psychiczne
(13)
Atrakcyjność interpersonalna
(12)
Dzieci - zaburzenia
(12)
Internet
(12)
Nerwice
(12)
Organizacje
(12)
Poznanie
(12)
Przestępczość
(12)
Psychologia kliniczna
(12)
Słuch
(12)
Uprzedzenia
(12)
Zachowanie się zwierząt
(12)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(11)
Inteligencja (psychol.)
(11)
Kształcenie
(11)
Psychologia poznawcza
(11)
Psychologia wychowawcza
(11)
Psychopatologia
(11)
Sen
(11)
Szkolnictwo
(11)
Świadomość społeczna
(11)
Temat: czas
2001-
(117)
1989-
(12)
2001-0
(7)
1989-2000
(4)
1901-
(2)
1901-2000
(2)
1945-
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(24)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie)
(2)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie ; okręg)
(1)
Negocjacje
(1)
Niemcy
(1)
Norwegia
(1)
Województwo lubelskie (1999- )
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(150)
Artykuł z czasopisma fachowego
(120)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(41)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(37)
Opracowanie
(31)
Poradnik
(30)
Podręczniki akademickie
(28)
Artykuł z czasopisma naukowego
(22)
Artykuł problemowy
(21)
Poradniki
(20)
Praca zbiorowa
(20)
Ćwiczenia i zadania
(18)
Materiały pomocnicze
(17)
Podręcznik
(17)
Monografia
(15)
Raport z badań
(14)
Poradniki dla rodziców
(13)
Poradniki dla nauczycieli
(12)
Podręczniki
(10)
Wywiad dziennikarski
(9)
Artykuł z czasopisma informacyjnego
(7)
Opowiadania i nowele
(7)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(5)
Scenariusz zajęć
(5)
Gry i zabawy umysłowe
(4)
Scenariusze zajęć
(4)
Wydawnictwa dla dzieci
(4)
Wydawnictwa popularne
(4)
Artykuł przeglądowy
(3)
Case study (studium przypadku)
(3)
Gry i zabawy ruchowe
(3)
Publikacja bogato ilustrowana
(3)
Artykuł z czasopisma medycznego
(2)
Artykuł z czasopisma popularnonaukowego
(2)
Artykuł z czasopisma socjologicznego
(2)
Bajki i baśnie
(2)
Broszura
(2)
Karty pracy ucznia
(2)
Książka obrazkowa
(2)
Materiały konferencyjne
(2)
Pamiętniki i wspomnienia
(2)
Reportaż
(2)
Słowniki angielsko-polskie
(2)
Słowniki terminologiczne
(2)
Ankieta
(1)
Antologie
(1)
Artykuł naukowy
(1)
Artykuł z czasopisma biologicznego
(1)
Artykuł z czasopisma chemicznego
(1)
Artykuł z pracy zbiorowej
(1)
Czasopisma [Typ publikacji]
(1)
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Czasopismo socjologiczne
(1)
Fotografia
(1)
Gry komputerowe
(1)
Kamishibai
(1)
Książka do wypełniania
(1)
Książki obrazkowe
(1)
Literatura dla dzieci
(1)
Opowiadanie dziecięce hiszpańskie
(1)
Pamiętniki polskie
(1)
Poradnik praktyczny
(1)
Poradniki [Typ publikacji]
(1)
Przegląd literatury
(1)
Przypowieść
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Teatr dziecięcy i młodzieżowy
(1)
Teatr japoński
(1)
Wywiad rzeka
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(233)
Psychologia
(125)
Medycyna i zdrowie
(79)
Socjologia i społeczeństwo
(54)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(14)
Biologia
(10)
Rozwój osobisty
(5)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(4)
Nauka i badania
(4)
Etnologia i antropologia kulturowa
(3)
Kultura fizyczna i sport
(3)
Media i komunikacja społeczna
(3)
Praca, kariera, pieniądze
(3)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
Chemia
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Historia
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Opieka nad zwierzętami i weterynaria
(1)
Religia i duchowość
(1)
Tytuł czasopisma
Głos Pedagogiczny
(28)
Remedium
(24)
Bliżej Przedszkola
(14)
Dyrektor Szkoły
(11)
Świat Problemów
(10)
Charaktery
(7)
Gazeta Szkolna
(6)
Niebieska Linia : dwumiesięcznik poświęcony problematyce przemocy
(6)
Problemy Alkoholizmu
(6)
Forum Oświatowe
(5)
Serwis Informacyjny Uzależnienia
(5)
Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych
(5)
Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne
(5)
Charaktery : magazyn psychologiczny
(4)
Doradca Nauczyciela Przedszkola
(4)
Edukacja : studia, badania, innowacje
(4)
Nauczyciel i Szkoła
(4)
Nowe w Szkole
(4)
Poradnik Bibliotekarza
(4)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(4)
Psychologia w Szkole
(4)
Szkoła Specjalna
(4)
Dzieci : Magazyn dla Rodziców
(3)
Pedagogika Społeczna
(3)
Problemy Narkomanii
(3)
Sens : psychologia dla ciebie
(3)
Wychowanie na Co Dzień
(3)
Wychowanie na co dzień
(3)
Życie Szkoły
(3)
Alkoholizm i Narkomania
(2)
Głos Nauczycielski
(2)
Głos Pedagogiczny : czasopismo dla pedagogów i psychologów szkolnych, pedagogów specjalnych, wychowawców
(2)
Meritum
(2)
Nowa Szkoła
(2)
Nowoczesne Doradztwo Zawodowe w Szkole Podstawowej
(2)
Wszystko dla Szkoły
(2)
Wychowanie w Przedszkolu
(2)
Biblioteka w Szkole
(1)
Biologia w Szkole
(1)
Chemia w Szkole
(1)
Edukacja : kwartalnik naukowy
(1)
Edukacja Ustawiczna Dorosłych
(1)
Edukacja Zdrowotna i Promocja Zdrowia w Szkole
(1)
Edukacja dla Bezpieczeństwa
(1)
Kultura i Edukacja
(1)
Kultura i Społeczeństwo
(1)
Kwartalnik Pedagogiczny
(1)
Monitor Prawny Dyrektora Szkoły : miesięcznik dyrektora szkoły
(1)
Nauczanie Początkowe. Kształcenie zintegrowane
(1)
Niepełnosprawność i Rehabilitacja : kwartalnik naukowy Instytutu Rozwoju Służb Społecznych
(1)
Opieka Wychowanie Terapia
(1)
Oświata Mazowiecka
(1)
Praca Socjalna
(1)
Psychologia Wychowawcza
(1)
Szkoła
(1)
Wychowawca
(1)
WychowujMy! : dorosłym o dzieciach
(1)
833 wyniki Filtruj
E-book
W koszyku
Monografia obejmuje aktualne zagadnienia z zakresu polskiego, unijnego i międzynarodowego prawa podatkowego. W pierwszej części książki rozważania koncentrują się na procedurach, instytucjach i instrumentach podatkowych już zaimplementowanych. Druga część dotyczy niedawno wprowadzonych rozwiązań podatkowych lub parapodatkowych, których skutki dla gospodarki lub społeczeństwa dopiero w przyszłości będą odczuwalne, bądź propozycji rozwiązań podatkowych. Niektóre z poruszanych tematów są obecne w dyskursie naukowym od wielu lat, jednak nie zostały wyczerpane ani nie osiągnięto w ich zakresie konsensusu (np. podatek katastralny czy opodatkowanie ekologiczne) lub dane rozwiązanie ma charakter koncepcyjny w Polsce, podczas gdy w innych państwach zostało już wdrożone (np. podatek od transakcji finansowych). Publikacja jest adresowana do osób zainteresowanych aktualnymi wyzwaniami i trendami w opodatkowaniu na poziomie krajowym, europejskim i światowym, w tym studentów kierunków prawnych i ekonomicznych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W artykułach zawartych w niniejszym numerze Prac Naukowych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu ukazano nowe obszary zastosowań badań marketingowych i wskazano na zwiększające się potrzeby informacyjne różnego typu pod-miotów decyzyjnych na współczesnym rynku oraz na wzrost znaczenia badań marketingowych w zarządzaniu. Autorzy artykułów umieszczonych w prezentowanej publikacji wskazują na dy¬lematy pomiaru jakości życia w relacji do zdrowia i związane z tym implikacje dla badań marketingowych. Zaprezentowana została również kategoria świadomości ekologicznej klientów w aspekcie jej pomiaru. Ponadto przedmiotem rozważań są metody i techniki badań marketingowych wykorzystywanych w kreowaniu innowacji na rynku żywności funkcjonalnej. Wskazano także na trudności w pozyskiwaniu informacji od konsumentów w przypadku innowacyjnych produktów żywnościowych. Autorzy prezentują również wyniki badania motywów uprawiania sportu i rekreacji ruchowej. […] Autorami artykułów umieszczonych w prezentowanym numerze są pracownicy wiodących uczelni ekonomicznych w Polsce, a także wydziałów ekonomicznych i zarządzania uniwersytetów oraz politechnik. Przekazując niniejszy numer czasopisma, wyrażamy przekonanie, że wyniki ba-dań i analiz prezentowane w artykułach będą interesujące zarówno dla pracowników naukowych, jak i menedżerów oraz pracowników agencji badawczych. Krystyna Mazurek-Łopacińska, Magdalena Sobocińska
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W literaturze przedmiotu podkreśla się, że jedną z największych słabości rynku nieruchomości, przynajmniej polskiego, jest brak kompleksowych i wiarygodnych informacji na temat jego stanu i rozwoju. Dane, którymi dysponuje przeciętny inwestor, są zwykle ograniczone zarówno jeśli chodzi o zakres przedmiotowy, jak i przestrzenny. Działalność na rynku nieruchomości, w tym deweloperska, wymaga systematycznych badań tego rynku, bowiem proces deweloperski jest długotrwały, wieloetapowy i skutkuje przekształceniem przestrzeni w aspekcie fizycznym, materialnym, społecznym oraz ekonomicznym. Naukowe badania rynku nieruchomości mieszkaniowych powinny być w związku z tym możliwie jak najbardziej kompleksowe, tzn. dotyczyć sfery podaży, popytu oraz cen mieszkań, uwzględniać perspektywę różnych (również słabszych) interesariuszy, dane historyczne i prognozy rozwojowe, zjawiska lokalne i globalne, wskaźniki ekonomiczne i opinie uczestników rynku. Celem prezentowanej monografii jest przedstawienie sytuacji na rynku mieszkaniowym w kontekście preferencji i potrzeb klientów nabywających mieszkania, wpływu pandemii COVID-19 na rynek nieruchomości, a także określenie czynników mogących oddziaływać na wartość nieruchomości. Problematyka została omówiona z uwzględnieniem istoty współczesnego miasta i procesów w nim zachodzących. Przeprowadzone w poszczególnych rozdziałach przedmiotowe analizy pozwoliły na wskazanie różnych niedopasowań ofert do oczekiwań nabywców na rynku nieruchomości. W wyniku postępowania badawczego autorzy sformułowali wnioski oraz rekomendacje dotyczące kierunków rozwoju rynku nieruchomości mieszkaniowych. Monografia może być źródłem wiedzy dla teoretyków i praktyków gospodarczych, a także stać się inspiracją do dyskusji i dalszych badań dotyczących kierunków rozwoju rynku nieruchomości. Wydanie dofinansowane ze środków Ministerstwa Edukacji i Nauki w ramach programu Doskonała nauka.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W numerze [Contents] Katarzyna Szczucka: Nieco danych świadczących o tym, że Dutton i Aron 40 lat temu wykazali niekoniecznie to, co zamierzali [Some evidence that Dutton and Aron 40 years ago had shown not necessarily what they intended to show], doi 10.7366/1896180020153201, s. 8–24; Magdalena Poraj-Weder, Dominika Maison: Poszukiwania uniwersalnego modelu motywacji konsumenckich [In search of a universal model of consumer motivation], 10.7366/1896180020153202, s. 24–35; Marcin Moroń: Poznawczo-emocjonalne predyktory agresywności relacyjnej. Rola zdolności rozumienia emocji, afektywnych reakcji empatycznych i wrogości. Doniesienie wstępne [Cognitive and emotional predictors of relational aggression: The role of the ability to understand emotions, emotional empathy and hostility. Preliminary report], 10.7366/1896180020153203, s. 36–54; Dorota Kanafa-Chmielewska: Wybrane ujęcia zaangażowania społecznego o charakterze politycznym [Selected approaches to political social involvement], 10.7366/1896180020153204, s. 55–67; Ryszard Klamut: Kwestionariusz aktywności obywatelskiej (KAO) – narzędzie do badania różnych rodzajów aktywności obywatelskiej [Civic Activity Questionnaire – Instrument diagnostic of four types of active citizenship], 10.7366/1896180020153205, s. 68–83; Wacław Bąk, Mariola Łaguna, Ewelina Bondyra-Łuczka: Kwestionariuszowe metody pomiaru ukierunkowań regulacyjnych. Polskie adaptacje kwestionariuszy RFQ i RFS [Questionnaires for measuring dispositional regulatory focus. Polish adaptations of RFQ and RFS], 10.7366/1896180020153206, s. 84–99; Anna Maria Zawadzka, Joanna Duda, Rafał Rymkiewicz, Blanka Kondratowicz-Nowak: Siedmiowymiarowy model aspiracji życiowych Kassera i Ryana. Analiza trafności i rzetelności narzędzia [Seven-dimensional model of life aspirations by Kasser and Ryan: Analysis of validity and reliability of the instrument], 10.7366/1896180020153207, s. 100–111.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Oddajemy do rąk Państwa kolejny numer naszego czasopisma. Tym razem prezentujemy artykuły mocno zróżnicowane tematycznie, reprezentujące bardzo różne dziedziny współczesnych nauk o zarządzaniu. Poszczególne opracowania różnią się nie tylko tematyką badawczą, ale i zastosowaną koncepcją badań. W pierwszym rzędzie zwracamy uwagę na publikacje oparte na badaniach empirycznych, które dominują w tym numerze naszego periodyku. Obejmują one rozpoznanie tak różnych zagadnień, jak wpływ klastrów na rozwój przedsiębiorczości w województwie lubelskim (M. Ginter), sposób wyboru miejsc zakupów przez konsumentów (S. Urban, M. Michałowska), wpływ kryzysu na hotelarstwo w Europie i w Polsce (K. Szydłowska), analiza czynników wpływających na realizację funkcji personalnej (W. Szumowski) oraz sposób wypełniania funkcji właściciela w spółkach Skarbu Państwa (I. Postuła). Ważne z punktu widzenia polityki redakcji są artykuły poświęcone kwestiom metodycznym. Wobec generalnego deficytu tego typu opracowań w krajowych naukach o zarządzaniu publikacje rozwijające koncepcje i metody badawcze uważamy za cenne. Do tego nurtu wśród prezentowanych w czasopiśmie należą artykuły dotyczące metod badania wpływu nazw marek na zachowania nabywców (A. Krycia-Chomińska), sposobów pomiaru kultury organizacyjnej na potrzeby zarządzania talentami (T. Ingram) oraz metod statystycznej analizy dystrybucji dochodów (I. Blagun, L. Dmytryshyn). Za wartościowe uważamy też artykuły poglądowe, rozwijające i porządkujące wiedzę na temat możliwości implementowania tak ważnych koncepcji dla współczesnego zarządzania, jak monitoring i coaching (J. Mróz), zarządzanie projektami (A. Marciszewska) czy programy ograniczania stresu pracowników (D. Molek-Winiarska).
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
We współczesnej rzeczywistości zdziczenia obyczajów, upadków autorytetów, dominacji „kultury” przemocy i agresji, potrzeba nam, jak nigdy dotąd wyważonej, spokojnej refleksji nad naszą codziennością edukacyjną. Potrzeba nam spojrzenia na dzisiejszą szkołę oczyma pedagoga praktyka, nauczyciela zorientowanego antropologicznie, osoby, której na sercu leży kultura życia codziennego, szczególnie kultura szkoły. Taką osobą jest Autor recenzowanej pracy. Muszę wyznać, że z dużym zainteresowaniem przestudiowałem dostarczony mi tekst, który nie nuży czytelnika, lecz wprost przeciwnie, w miarę upływu czasu coraz bardziej przyciąga jego uwagę. Nie da się przeprowadzić skutecznej reformy systemu bez uwzględnienia norm i zachowań uczniów, sposobów zagospodarowania przestrzeni szkolnej, rytuałów życia szkolnego czy wreszcie języka uczniowskiego – które to elementy tworzą obraz kultury szkoły. Autor właśnie te czynniki uczynił przedmiotem swoich badań teoretyczno-empirycznych. Z recenzji prof. M. Śniezyńskiego
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Publikacja ma na celu dostarczanie teorii i koncepcji wspomagających zrozumienie procesów zachodzących w rodzinie, przedstawia też próbę uchwycenia problemów, z jakimi zmaga się współczesna rodzina, w tym zachowań problemowych dzieci i młodzieży, czy następstw wykorzystywania seksualnego w dzieciństwie. Opracowanie stanowi zbiór prac teoretycznych i doniesień z badań dotyczących roli rodziny w procesie wychowania. Jest to rodzaj punktowego naświetlania wychowawczej funkcji rodziny, która pełni wiele różnych ról, dzieli te funkcje na instytucjonalne i osobowe. Monografia porusza m.in. problem znaczenia rodziny w formowaniu charakteru w okresie dorastania, spectrum zagadnień związanych z ojcostwem, czy potrzeb pokolenia cyfrowego
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Business tendency surveys provide information which is valuable to the respondents themselves as well as to economic policy makers and analysts. This is an area of special interest for economists working in governments, national banks, statistical offices and for scientists. CIRET international conferences are the meeting place for top scientists of these areas from worldwide, and they successfully integrate the academic and business communities involved in business surveys and business cycles. The book contains a selection of topics that have been discussed at 35th CIRET Conference titled Economic Tendency Surveys And Economic Policy: Measuring Output Gaps and Growth Potentials, which took place from 15 to 17 September 2021 in Poznań, Poland. See more on the global and local CIRET Conference websites. The selection is driven around two goals. In the first part, the articles are related to the research methods, as well as the use regarding a broad range of methods applied in assessing the market economic situation. The second part of the book is focused on the use of methods and situation assessment. In the presented papers, the variety within the scientific area of business tendency is shown. The work allows to prove the strong position of Polish science in this area as well.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Książka jest pierwszą na polskim rynku wydawniczym publikacją, która w sposób uporządkowany i kompleksowy przedstawia zagadnienia związane ze sposobem prezentacji produktów zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i w witrynach internetowych. Sukces w handlu wynika w znacznej mierze z umiejętności dostarczenia nabywcom unikatowych doświadczeń zakupowych. Za te ostatnie odpowiada merchandising. Opisane w książce i zilustrowane licznymi przykładami oraz rysunkami techniki merchandisingowe są powiązane z rozległą wiedzą dotyczącą zachowań nabywców. Dają solidną podstawę teoretyczną do tworzenia środowiska handlowego zapewniającego wysoki poziom doświadczeń zakupowych nabywcom.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
"Marketing. Podręcznik akademicki" to nowa pozycja na rynku wydawniczym, w której autorzy w zrozumiały, bardzo przystępny sposób wyjaśniają istotę i znaczenie współczesnego marketingu. Niewątpliwym wyróżnikiem podręcznika jest to, że zawarte w nim rozważania często odnoszą się do najnowszych trendów i procesów rynkowych, w tym gospodarki cyfrowej, nowych technologii czy zachowań nabywców w internecie. Na uwagę zasługuje też szeroko opisana społeczna rola marketingu, która nawiązuje do zagadnienia zrównoważonej konsumpcji przez nabywców, a także zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstw. Autorzy zadbali o to, aby przedstawić najbardziej aktualny stan wiedzy z zakresu marketingowej aktywności przedsiębiorstw, nie pomijając żadnego z kluczowych zagadnień. Dzięki temu podejmowana problematyka została ujęta syntetycznie, a zarazem kompleksowo. Lektura podręcznika pozwoli studentom na sprawne poruszanie się w tym obszarze wiedzy i ułatwi im zrozumienie zasad funkcjonowania marketingu w praktyce, w odniesieniu do aktualnych, dynamicznie zmieniających się uwarunkowań rynkowych. Podręcznik ten został jednocześnie tak przygotowany, aby stanowić pomocniczy materiał dydaktyczny dla nauczycieli akademickich prowadzących zajęcia z zakresu marketingu.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Niniejszy numer jest ukierunkowany na problematykę innowacji w jej poszczególnych obszarach tematycznych z uwzględnieniem uwarunkowań i determinant zarówno wewnętrznych, jak i zewnętrznych. Celem jest prezentacja poglądów i badań specjalistów zajmujących się teorią i praktyką szeroko rozumianych innowacji, reprezentujących różne dyscypliny naukowe, instytucje i doświadczenie zawodowe, jak też inspirowanie dalszych analiz i działań. W treści publikacji wyróżniono kilka nurtów, w których pomieszczono artykuły omawiające wybrane problemy innowacji. Pierwszy nurt obejmuje rozważania na temat innowacji w zarządzaniu przedsiębiorstwem, z uwzględnieniem otoczenia instytucjonalnego. Wątki badawcze poruszane w prezentowanych tekstach dotyczą szerokiego spektrum innowacji w procesie zarządzania, a mianowicie kontekstu nadzoru właścicielskiego, strategii zarządzania, modeli biznesowych, negocjacji, sposobu finansowania działalności innowacyjnej czy przedsiębiorczości. W ramach tego nurtu przedstawiono również genezę polityki innowacyjnej krajów rozwijających się na przykładzie Indii. Nurt drugi został zawężony do problematyki innowacji w zarządzaniu organizacjami należącymi do sektora usług turystycznych. Innowacyjność organizacji działających w obszarze turystyki jest przedmiotem coraz większego zainteresowania zarówno badaczy, jak i praktyków gospodarki turystycznej. Wynika to z poszukiwania innowacyjnych rozwiązań przez firmy specjalizujące się w turystyce, ale też ze wzrostu oczekiwań klientów. Kolejny nurt oscyluje wokół problematyki zarządzania wiedzą w kontekście metodologii zarządzania rozwojem przedsiębiorstwa ukierunkowanego na generowanie postępu naukowego, technicznego, ekonomicznego i organizacyjnego. Obejmuje on także kwestie zarządzania wiedzą w obszarach zarządzania jakością, polityki informacyjnej czy analizy instrumentów wspomagających zarządzanie wiedzą w urzędach administracji samorządowej. Interesującym ujęciem zagadnienia innowacji w organizacjach jest wątek badawczy dotyczący dydaktyki kognitywnej w kontekście nowatorskich metod badawczych, w dziedzinie metodyki prowadzenia prac badawczych. Niniejsza publikacja powinna być inspiracją do dalszych badań i rozważań na temat potencjału innowacyjnego, zdolności innowacyjnej, działalności innowacyjnej czy innowacji.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Spis treści [Contents] Anna Kwiatkowska: Problemy metodologiczne w badaniach międzykulturowych i kulturowych [Methodological issues in cultural and cross-cultural research], doi 10.7366/189618002014280101, s. 8–27; Piotr Szarota: Przyjaźń pod mikroskopem. Problemy metodologiczne w badaniach nad funkcjonowaniem relacji przyjacielskich [Scrutinizing friendship. Methodological problems in investigation of friendship relationships], doi 10.7366/189618002014280102,s. 28–37; Karolina Mazurowska, Paweł Boski: Czynniki istotne w procesie rozwiązywania konfliktu w międzykulturowym środowisku pracy. Triangulacja w interpretacji danych [Significant factors in the processs of conflict solution in the multicultural work setting.Triangulation in data interpretation], doi 10.7366/189618002014280103, s. 38–53; Natasza Kosakowska-Berezecka, Karol Karasiewicz: Jestem unikalny, więc cenię Twoją unikalność? Wpływ aktywizacji tożsamości osobistej i społecznej na postrzeganie innych – porównanie międzykulturowe Polska–Indie [I am unique therefore I appreciate your uniqueness? Effects of personal and social identity priming on judgments of others: A cross-cultural comparison of Poland and India], doi 10.7366/189618002014280104, s. 54–67; Anna Kwiatkowska, Joanna Roszak, Renata Sikora, Ben C. H. Kuo, Konstantin Karpinskij, Tatiana Gushchina, Greta Gober: Kultura a strategie radzenia sobie ze stresem. Badania międzykulturowe [Culture, stress and coping strategies. Cross-cultural study], doi 10.7366/189618002014280105, s. 68–91; Joanna Różycka-Tran, Paweł Boski, Bogdan Wojciszke: Wiara w grę o sumie zerowej jako aksjomat społeczny: badanie w 37 krajach [Zero-sum game belief as a social axiom: A 37-nation study], doi 10.7366/189618002014280106, s. 92–109.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Zeszyt jest dziełem pracowników naukowo-dydaktycznych naszej Uczelni oraz pracowników z innych szkół wyższych i ośrodków naukowych w kraju, tj. Wyższej Szkoły Logistyki w Poznaniu, Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie, Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie, Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie, Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach, Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych oraz Centralnego Instytutu Ochrony Pracy – Państwowego Instytutu Badawczego w Warszawie. Artykuły, będące efektem prac naukowych prowadzonych w ramach badań podstawowych i wdrożeniowych, prezentują wiele interesujących poznawczo oraz aplikacyjnie informacji. Problematyka tekstów składających się na niniejszy Zeszyt koncentruje się głównie wokół zagadnień zarządzania zasobami pracy, kultury bezpieczeństwa pracy, efektywności procesu nauczania studentów w szkolnictwie wyższym, skuteczności mechanizmów zarządzania aktywami organizacji i nadzoru właścicielskiego oraz postrzegania marki jako czynnika procesu nabywczego na rynku dóbr konsumpcyjnych, wykorzystania e-learningu w procesie zarządzania wiedzą i innowacjami w przedsiębiorstwach nowoczesnej gospodarki.(...)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Problematyka artykułów składających się na niniejszy Zeszyt koncentruje się głównie wokół zagadnień ochrony i humanizacji pracy oraz implementacji ergonomicznych warunków pracy w przedsiębiorstwie. W szczególności poruszone zostały kwestie kształtowania fizycznych cech pracy, zarządzania czasem dojazdów do pracy i zmęczeniem pracowników, rozwojem świadomości ergonomicznej pracowników i pracodawców, kultury bezpieczeństwa pracy w przedsiębiorstwie. Przedstawiono również interesujące modele zarządzania ergonomicznymi czynnikami ryzyka, koncepcję systemu zarządzania absencją w przedsiębiorstwie czy metodę oceny koincydencji zadań wywołujących efekt synergii negatywnej w obszarze bezpieczeństwa pracy. Zawartość Zeszytu obejmuje także tematy ogólniejszej natury, jakimi są: badanie wzrostu gospodarczego regionu oraz doskonalenie procesu obsługi klienta w kontekście rozwoju marki i jakości wyrobu. Problematyka ta jest niezwykle istotna od strony teorii ekonomii i zarządzania oraz realizacji procesu restrukturyzacji gospodarki polskiej. Zidentyfikowane czynniki stanowiące źródło stresu pracowników oraz coraz większa skala tego zjawiska są przykładem, jak słabość teorii i praktyki zarządzania (jak również teorii ekonomii) nie pozwala zapobiegać destrukcyjnym działaniom. Skutkiem takiego stanu rzeczy jest marnowanie siły roboczej, a więc głównego czynnika sprawczego postępu i korzystnych zmian. Podstawą uczciwej, stabilnej finansowo gospodarki przedsiębiorstwa pozostaje zgodność warunków pracy ze standardami ergonomii, której jednak brakuje w odniesieniu do zarówno tradycyjnych, jak i nowoczesnych form organizacji pracy i zarządzania nią.(...)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
ISSN 1896-1800 Eksperymentalne metody badania zjawisk społecznych [Experimental methods for exploration of social phenomena] Redaktorzy naukowi [Editors]: Sławomir Śpiewak i Małgorzata Kossowska W numerze [Contents]: Sławomir Śpiewak, Małgorzata Kossowska : Eksperymentalne metody badania zjawisk społecznych – o możliwościach integracji wiedzy psychologicznej [Experimental methods for exploration of social phenomena – comments on psychological knowledge integration], s. 7–10; Piotr Winkielman : Psychologia społeczna a neuronauki: dominacja, separacja czy satysfakcjonujący związek? [Social psychology and neuroscience: Domination, separation, or a fulfilling relationship?], s. 11–22; Sławomir Śpiewak : Dlaczego zupa z kamienia smakuje psychologom społecznym? O wykorzystywaniu manipulacji obciążeniem poznawczym w badaniach społecznych [Why do social psychologists like a stone soup? On application of cognitive busyness manipulation in social cognition research], s. 23–40; Kinga Piber-Dąbrowska : Poznawczy paradygmat rozumienia tekstu jako potencjalna metoda do badań nad stereotypowym wnioskowaniem [The cognitive paradigm of text comprehension as a potential method for studying stereotypical reasoning], s. 41–53; Marcin Bukowski : Zastosowania paradygmatu decyzji leksykalnych do badania aktywizacji stereotypów [Lexical decision task applications to study stereotype activation], s. 54–63; Marek Drogosz : Czy negatywne poprzedzanie może być użytecznym narzędziem w badaniach poznania społecznego? [Negative priming: Can it be a useful tool in social cognition research?], s. 64–72; Izabela Krejtz, Krzysztof Krejtz, Maksymilian Bielecki : Zastosowania analizy ruchu oczu w badaniach społecznych [Applications of eye movement analysis in social research], s. 73–86; Dariusz Doliński : O naturze eksperymentowania w psychologii społecznej [How are experiments conducted in social psychology?], s. 87–91.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Celem przygotowanego podręcznika jest zaprezentowanie najważniejszych zasad oraz technik marketingowych służących zwiększaniu skuteczności działania przedsiębiorstwa na rynku. Przesądziło to o treści podręcznika, w którym definiowane koncepcje, strategie oraz trendy zostały zilustrowane wieloma przykładami praktycznymi. Ich zadaniem jest ułatwienie rozumienia zasad marketingu, a zarazem pobudzenie do kreowania własnych rozwiązań. W naszym przekonaniu zawarte w podręczniku treści mogą być użyteczne zarówno dla studentów uczelni ekonomicznych, także technicznych, humanistycznych i artystycznych, jak i dla osób działających w praktyce, czyli pracowników przedsiębiorstw oraz instytucji. Rozdział pierwszy prezentuje istotę oraz genezę marketingu, a także marketing jako koncepcję zarządzania przedsiębiorstwem, wskazując również na kierunki rozwoju. W rozdziale drugim przedstawiono odrębności marketingu w odniesieniu do podstawowych rynków, a mianowicie rynku dóbr konsumpcyjnych, rynku instytucjonalnego, sektora usług i organizacji non profit. Rozdział trzeci zawiera rozważania na temat procesu tworzenia i wdrażania strategii marketingowych, jest wzbogacony klasyfikacją i oceną różnych typów strategii. Kontynuacja tej problematyki, odniesiona do strategii konkurowania oraz budowania przewagi konkurencyjnej z uwzględnieniem modelu M. Portera, stanowi treść rozdziału czwartego. Istotą marketingowego zarządzania przedsiębiorstwem jest wiedza na temat zachowań konsumentów oraz segmentów rynkowych. W rozdziale piątym scharakteryzowano zachowania konsumentów, omówiono proces decyzyjny na różnych rynkach, krytycznie opisano trendy zachowań konsumentów, a także odwołano się do ekonomii behawioralnej i wyników badań neuromarketingowych. W rozdziale szóstym przedstawiono istotę oraz kryteria segmentacji, a także ich znaczenie w pozycjonowaniu produktów i marek. Rozdział siódmy poświęcono omówieniu metod badania potrzeb oraz zachowań konsumentów. Wiedząc, że konsumenci są w centrum zainteresowania marketingowego przedsiębiorstwa, przybliżono sposoby pozyskiwania informacji oraz metody badań ilościowych i jakościowych. W rozdziale ósmym zaprezentowano zagadnienia związane z produktem, cyklem jego życia, zarządzaniem portfelem produktów, zadaniami menedżera produktu, strategią wprowadzania nowego produktu na rynek oraz strategią opakowania. Rozdział dziewiąty skupia uwagę Czytelnika na sposobach budowania pozycji marki oraz zarządzania wizerunkiem przedsiębiorstwa. W rozdziale dziesiątym opisano strategie cenowe, wskazując na znaczenie wartości w procesie budowania oferty przedsiębiorstwa. Kolejny, jedenasty rozdział zawiera rozważania na temat zarządzania dystrybucją. Obok treści związanych ze strategią dystrybucji pokazano trendy, które są obserwowane w tym obszarze. Rozdziały dwunasty i trzynasty przedstawiają sposoby i formy komunikacji. W pierwszym z nich skoncentrowano się na wyjaśnieniu form i narzędzi komunikacji masowej, a w drugim przedstawiono sposoby komunikacji bezpośredniej. Podstawą działań operacyjnych przedsiębiorstwa jest z reguły plan marketingowy. Rozdział czternasty zawiera omówienie procedury, etapów oraz struktury planu marketingowego w przedsiębiorstwie. W rozdziale końcowym, piętnastym, wskazano na istotę i znaczenie kontroli działalności marketingowej ze szczególnym uwzględnieniem pomiaru wyników i audytu marketingowego oraz organizacyjnych aspektów kontroli marketingu. Wychodząc z założenia, że przygotowany podręcznik ma służyć zdobywaniu wiedzy z zakresu marketingu oraz umiejętności jej praktycznego wykorzystania, na końcu każdego z rozdziałów zawarto pytania oraz zadania do samodzielnego rozwiązania. Duża część proponowanych zadań może być wykonywana w zespołach, co ma służyć zdobywaniu kwalifikacji w zakresie pracy grupowej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Zamieszczane w Rozprawach Komisji Językowej artykuły podejmują tematykę z wielu dziedzin lingwistycznych, prezentujących różną metodologię badawczą. Publikowane rozprawy i artykuły mają charakter teoretyczno-metodologiczny i materiałowy. Obok prac polonistycznych w Rozprawach... ukazują się prace slawistyczne i komparatywne z odniesieniem do stanu indoeuropejskiego, autorstwa głównie językoznawców łódzkich, ale także pozałódzkich i zagranicznych – przedstawicieli wszystkich pokoleń. The periodical (annual) Rozprawy Komisji Językowej Łódzkiego Towarzystwa Naukowego / Dissertations of Language Committee of Lodz Learned Society was established in 1954. Articles featured in Dissertations of Language Committee of Lodz Learned Society concentrate on issues from numerous linguistic fields which present various research methodologies. Treatises and articles are of theoretical-methodological and material representing nature. Apart from papers in Polish studies, Dissertations of Language Committee of Lodz Learned Society publishes also Slavonic articles and compendious works with reference to Indo-European state. The authors of articles are mainly linguists from Lodz; however, besides them there are scientists from outside Lodz and abroad who represent all generations.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Część monograficzna tomu 2/2018 „Chowanny” pod redakcją Katarzyny Borzuckiej-Sitkiewicz została zatytułowana Społeczno-kulturowe implikacje współczesnych dyskursów zdrowia i choroby. Perspektywa edukacyjna. W kulturze współczesnych społeczeństw wysoko uprzemysłowionych, nazywanej w refleksji filozoficznej i socjologicznej kulturą późnej nowoczesności, identyfikuje się szereg zjawisk, które mogą być postrzegane w kategoriach dominującego dyskursu. Wśród nich najczęściej wskazuje się na indywidualizm, racjonalność, technologizację, komercjalizację różnych sfer życia czy hedonizm jako wyznacznik dobrostanu. Zjawiska te mają bezpośrednie odzwierciedlenie w stosunku do własnego ciała, wyrażają się w pojmowaniu zdrowia i choroby oraz w postawach wobec tych stanów u siebie i u innych, a także ujawniają się w specyficznych zachowaniach, które wprawdzie są związane ze zdrowiem, ale niekoniecznie w sensie pozytywnym (np. merkantylizacja podejścia do ciała, ujmowanie naturalnych procesów w kategoriach zdefiniowanych problemów medycznych itp.). Krytycznej analizie wymienionych zjawisk poświęcone są artykuły zawarte w monograficznej części niniejszego numeru „Chowanny”. Część z nich odnosi się wprost do przekazów związanych ze zdrowiem i chorobą obecnych we współczesnej rzeczywistości społeczno-kulturowej, część odwołuje się do nich pośrednio, ale łączy je perspektywa edukacyjna, koncentrująca się na możliwościach zmiany obowiązujących dyskursów w kierunku bardziej skutecznego zapobiegania potencjalnym deficytom oraz większego upodmiotowienia i włączenia społecznego osób naznaczonych goffmanowskim piętnem innego/chorego. Część Studia i rozprawy odnosi się m.in. do takich zagadnień, jak problem alkoholowy w doświadczeniu społecznym, polityka oporu, rodzice skazani na karę pozbawienia wolności, dziecięce poznawania świata, zwrot ku rzeczom w kontekście historii wychowania.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Zamieszczane w Rozprawach Komisji Językowej artykuły podejmują tematykę z wielu dziedzin lingwistycznych, prezentujących różną metodologię badawczą. Publikowane rozprawy i artykuły mają charakter teoretyczno-metodologiczny i materiałowy. Obok prac polonistycznych w Rozprawach... ukazują się prace slawistyczne i komparatywne z odniesieniem do stanu indoeuropejskiego, autorstwa głównie językoznawców łódzkich, ale także pozałódzkich i zagranicznych – przedstawicieli wszystkich pokoleń.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
ISSN 1896-1800 Psychologia Społeczna jest nowym periodykiem, organem Polskiego Stowarzyszenia Psychologii Społecznej. Profil kwartalnika obejmuje problematykę szeroko rozumianej psychologii społecznej: obok eksperymentalnej ps, publikuje prace z pogranicza różnych dyscyplin traktujących o człowieku w środowisku społecznym, poczynając od socjologii i innych nauk społecznych, a kończąc na biologii, neuronauce i psychologii poznawczej. Czasopismo jest otwarte na polemiczne debaty między przedstawicielami różnych orientacji teoretycznych i metodologicznych o miejscu człowieka w środowisku społecznym. W numerze: Bogdan Wojciszke, Wiesław Baryła: Perspektywa sprawcy i biorcy w spostrzeganiu siebie i innych; Komentarze : Dariusz Doliński: W obronie roli przekonań o własnej moralności; Andrzej Falkowski: Poznawcze, praktyczne i metodologiczne implikacje perspektywy sprawcy i biorcy; Mirosław Kofta: Perspektywa sprawcy i biorcy: poza dychotomią; Alina Kolańczyk: Obiecujący funkcjonalizm; Małgorzata Kossowska, Sławomir Śpiewak: Perspektywa sprawcy i biorcy w spostrzeganiu społecznym: dwutreściowa czy dwuprocesowa teoria umysłu?; Kinga Lachowicz-Tabaczek: Sprawca i biorca a moralność i sprawność w spostrzeganiu siebie i innych – perspektywa czy rola perspektyw?; Maria Lewicka: Opowieść niedokończona, czyli co tajemniczy świat przymiotników może nam powiedzieć o naturze świata społecznego; Wiesław Łukaszewski: Psychologia papierowych aktorów; Kinga Piber, Grzegorz Sędek: Z perspektywy symbiotycznej: o koncepcji Bogdana Wojciszke i Wiesława Baryły dotyczącej procesów społecznego spostrzegania; Odpowiedź Autorów : Bogdan Wojciszke, Wiesław Baryła: Perspektywa i treść a działanie.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej