Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(97)
IBUK Libra
(5)
Forma i typ
Książki
(87)
Publikacje dydaktyczne
(11)
Artykuły
(9)
Publikacje fachowe
(7)
E-booki
(5)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Druki ulotne
(1)
Dostępność
dostępne
(239)
wypożyczone
(22)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(47)
Czytelnia Piła
(5)
Wypożyczalnia Chodzież
(37)
Czytelnia Chodzież
(2)
Wypożyczalnia Czarnków
(41)
Wypożyczalnia Trzcianka
(32)
Wypożyczalnia Złotów
(52)
Czytelnia Złotów
(1)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(30)
Czytelnia Wągrowiec
(11)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(4)
Autor
Małasiewicz Alicja
(4)
Frostig Marianne
(3)
Horne David
(3)
Karolak Wiesław
(3)
Kielin Jacek
(3)
Kucharczyk Izabella
(3)
Mączyńska-Frydryszek Agata
(3)
Siuta Jerzy
(3)
Baturo Iwona
(2)
Binder Marek
(2)
Chmielewska Elżbieta
(2)
Czerwińska Kornelia
(2)
Florkiewicz Violetta
(2)
Hinz Magdalena
(2)
Jarmocik Anna
(2)
Kaiser Jan
(2)
Kalat James W
(2)
Kazek Beata
(2)
Klimek-Markowicz Katarzyna
(2)
Odowska-Szlachcic Bożenna
(2)
Szłapa Katarzyna
(2)
Tomasik Iwona
(2)
Tomaszewski Tadeusz
(2)
Wojciechowska Justyna
(2)
Wrzesiński Sławomir
(2)
Abramowicz I
(1)
Aksamit Diana
(1)
Arnheim Rudolf
(1)
Arnwine Bonnie
(1)
Ayres A. Jean
(1)
Banasiak Anna
(1)
Bates William Horatio
(1)
Bieńkowska Agnieszka
(1)
Bochenek Adam
(1)
Bogusławski Stanisław
(1)
Borkowska Maria
(1)
Brudnik Edyta
(1)
Brzezińska Małgorzata
(1)
Caputa Michał
(1)
Celichowski Jan
(1)
Chabowski Adrian
(1)
Cholerek Maria
(1)
Chołodowski Waldemar
(1)
Cieszyńska-Rożek Jagoda
(1)
Czarkowska Iwona
(1)
Czerniawska Ewa
(1)
Czerska Aneta
(1)
Czub Marta
(1)
Danielewicz Dorota
(1)
Dembo Myron H
(1)
Demidov Vjačeslav Evge'nevič
(1)
Deręgowski Jan B
(1)
Dingman Marc Autor
(1)
Dobrzykowska Daria
(1)
Dybek Iwona
(1)
Dąbrowski Zbigniew
(1)
Erkert Andrea
(1)
Firkowska-Mankiewicz Anna
(1)
Franczyk Anna
(1)
Gatkowska Izabela
(1)
Giełżecka Monika
(1)
Gołębiowska-Małek Barbara
(1)
Graczkowska Małgorzata
(1)
Grand Yves
(1)
Gregory R. L
(1)
Grzenkowicz B
(1)
Górska Maria
(1)
Górski Jan
(1)
Głażewska Ewa
(1)
Głodkowska Joanna
(1)
Hańska Małgorzata
(1)
Izdebski Zbigniew
(1)
Jakoniuk-Diallo Anna
(1)
Jaroszewski Karol
(1)
Jaskólska-Klaus Małgorzata
(1)
Jefimow Małgorzata
(1)
Jordan J
(1)
Jurkowska Grażyna
(1)
Jóźwiak Bożena
(1)
Kaliszuk Sławomir
(1)
Karbiak Wioleta
(1)
Kiełb Katarzyna
(1)
Klaczak Marzena
(1)
Knapp Małgorzata
(1)
Komosińska Krystyna
(1)
Konieczna Iwona
(1)
Korendo Marta
(1)
Kostyło Piotr
(1)
Kowalewska Anna
(1)
Kowalewska Barbara
(1)
Krajewska Katarzyna
(1)
Krutki Piotr
(1)
Krzempek Anna
(1)
Krzyształowicz Franciszek
(1)
Kubiak Hanna
(1)
Kubiak Tomasz
(1)
Kuczkowska Halina
(1)
Kuleczka-Raszewska Maria
(1)
Kulus Katarzyna
(1)
Kuniecki Michał
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(9)
2010 - 2019
(56)
2000 - 2009
(12)
1990 - 1999
(9)
1980 - 1989
(5)
1970 - 1979
(6)
1960 - 1969
(2)
1950 - 1959
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(23)
Kraj wydania
Polska
(102)
Język
polski
(101)
nieznany (po)
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(6)
6-8 lat
(5)
Dzieci
(5)
Terapeuci zajęciowi
(3)
0-5 lat
(2)
9-13 lat
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Pedagodzy
(2)
Pedagodzy szkolni
(2)
Rodzice
(2)
Specjaliści terapii uzależnień
(2)
Terapeuci
(2)
14-17 lat
(1)
Biolodzy
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Lekarze
(1)
Młodzież
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele biologii
(1)
Nauczyciele fizyki
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(1)
Psycholodzy
(1)
Sportowcy
(1)
Studenci
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Temat
Wzrok
(92)
Słuch
(38)
Dziecko
(27)
Zmysły
(19)
Spostrzeganie
(17)
Węch
(16)
Dotyk
(13)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(13)
Smak (fizjol.)
(13)
Uczenie się
(12)
Sprawność motoryczna
(10)
Czytanie
(9)
Gry edukacyjne
(9)
Mowa
(8)
Mózg
(8)
Pamięć
(8)
Pisanie
(8)
Układ nerwowy
(7)
Myślenie
(6)
Autyzm
(5)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(5)
Niepowodzenia szkolne
(5)
Oko
(5)
Zachowanie
(5)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(5)
Zespół ADHD
(5)
Arteterapia
(4)
Dysleksja i dysgrafia
(4)
Dziecko niepełnosprawne
(4)
Homeostaza fizjologiczna
(4)
Nauczanie
(4)
Nauczanie początkowe
(4)
Neurony
(4)
Neuropsychologia
(4)
Pedagogika specjalna
(4)
Poznanie
(4)
Ruchy
(4)
Sen
(4)
Uczucia
(4)
Wrażenia
(4)
Agresywność
(3)
Depresja psychiczna
(3)
Dziecko autystyczne
(3)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(3)
Lateralizacja
(3)
Leczenie
(3)
Piaget, Jean
(3)
Psychofizjologia
(3)
Psychologia rozwojowa
(3)
Rodzice
(3)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
Schizofrenia
(3)
Smak
(3)
Stres
(3)
Terapia plastyczna
(3)
Terapia zabawą
(3)
Układ nerwowy ośrodkowy
(3)
Układ trawienny
(3)
Uwaga (psychol.)
(3)
Vygotskij, Lev Semenovič
(3)
Wady wzroku
(3)
Alkoholizm
(2)
Barwy
(2)
Ból
(2)
Choroba Huntingtona
(2)
Choroba Parkinsona
(2)
Dyspraksja
(2)
Dziecięce porażenie mózgowe
(2)
Dziecko z ADHD
(2)
Dziecko zdolne
(2)
Erotyzm
(2)
Fizjologia
(2)
Fizjologia człowieka
(2)
Genetyka zachowania
(2)
Gruczoły dokrewne
(2)
Gry i zabawy
(2)
Hipokamp
(2)
Histochemia
(2)
Hormony
(2)
Jąkanie
(2)
Język polski
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Komunikacja niewerbalna
(2)
Kora mózgowa
(2)
Kości
(2)
Krew
(2)
Krążenie krwi
(2)
Logopedia
(2)
Matematyka
(2)
Mięśnie
(2)
Myślenie twórcze
(2)
Młodzież
(2)
Narkomania
(2)
Narząd ruchu
(2)
Narządy zmysłów
(2)
Nauczyciele
(2)
Nałóg
(2)
Niedorozwój umysłowy
(2)
Niepełnosprawni umysłowo
(2)
Niewidomi
(2)
Temat: czas
2001-
(5)
Gatunek
Ćwiczenia i zadania
(10)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(9)
Artykuł z czasopisma fachowego
(7)
Podręczniki
(6)
Ćwiczenia i zadania dla szkół podstawowych
(3)
Artykuł z czasopisma naukowego
(2)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(2)
Monografia
(2)
Podręcznik
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Artykuł fachowy
(1)
Artykuł z czasopisma biologicznego
(1)
Artykuł z czasopisma fizycznego
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Dokumenty elektroniczny
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Kolaż
(1)
Książki dla przedszkolaków
(1)
Malarstwo (sztuka)
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Opracowanie
(1)
Opracowanie DBN
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Poradnik
(1)
Poradniki
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(1)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(1)
Ćwiczenia i zadania do nauczania początkowego
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(18)
Medycyna i zdrowie
(3)
Biologia
(1)
Fizyka i astronomia
(1)
Psychologia
(1)
Tytuł czasopisma
Bliżej Przedszkola
(2)
Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych
(2)
Biologia w Szkole
(1)
Fizyka w Szkole z Astronomią : czasopismo dla nauczycieli
(1)
Gazeta Szkolna
(1)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(1)
Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne
(1)
102 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 7 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 102476 (1 egz.)
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 102477 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47057 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37616 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31288 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44431, 43883 (2 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63043 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
Jest to nieocenione źródło wiedzy dla nauczycieli i terapeutów pracujących z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną. Autorzy wyjaśniają, jak stworzyć program edukacyjno-terapeutyczny dla dziecka, postawić diagnozę funkcjonalną czy prawidłowo stawiać wymagania. Opisują zalety i wady pracy dyrektywnej i niedyrektywnej oraz przedstawiają model superwizji. W swoich rozważaniach odwołują się do zasad behawioryzmu i terapii humanistycznych, teorii rozwojowej Jeana Piageta i koncepcji strefy najbliższego rozwoju Lwa S. Wygotskiego, a także podejścia neuropsychologii. Wiele uwagi poświęcają budowaniu relacji z rodzicami dziecka, którzy są osobami kluczowymi dla przebiegu jego terapii.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106947 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52194, 49130 (2 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32384 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 45284 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64210 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jest to nieocenione źródło wiedzy dla nauczycieli i terapeutów pracujących z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną. Autorzy wyjaśniają, jak stworzyć program edukacyjno-terapeutyczny dla dziecka, postawić diagnozę funkcjonalną czy prawidłowo stawiać wymagania. Opisują zalety i wady pracy dyrektywnej i niedyrektywnej oraz przedstawiają model superwizji. W swoich rozważaniach odwołują się do zasad behawioryzmu i terapii humanistycznych, teorii rozwojowej Jeana Piageta i koncepcji strefy najbliższego rozwoju Lwa S. Wygotskiego, a także podejścia neuropsychologii. Wiele uwagi poświęcają budowaniu relacji z rodzicami dziecka, którzy są osobami kluczowymi dla przebiegu jego terapii.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 112120 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40276 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Uczenie się wielozmysłowe zakłada, że dzieci już od najmłodszych lat zdobywają wiedzę „z pierwszej ręki”, dostosowaną do ich indywidualnego tempa rozwoju. Pobudzenie wszystkich zmysłów wpływa na kompleksowy, integralny rozwój dziecka. Zabawy zebrane w tym tomie zapraszają dzieci do wyrażania zdziwienia, podsłuchiwania, wąchania, próbowania różnych smaków, dotykania, poznawania własnego ciała i odczuwania. Każdy rozdział został poświęcony jednemu ze zmysłów - wszystkie propozycje zabaw przewidziane zostały dla dzieci między 3 a 10 rokiem życia. Odbiorcy: nauczyciele przedszkoli i pionu edukacji wczesnoszkolnej, także rodzice, pragnący zorganizować dzieciom twórczo czas. Jest to praktyczny zestaw zabaw, ćwiczeń i gier wpływających na rozwój wszystkich zmysłów, jest pełny ciekawych pomysłów, z których skorzystają zarówno specjaliści, jak i rodzice.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110168, 108707 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49676 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 32849 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 45896 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podręcznik zawiera najważniejsze informacje na temat fizjologii człowieka, czyli czynności komórek, tkanek, narządów, układów i całego ustroju oraz rządzących nimi praw i mechanizmów. Zasób wiadomości jest zgodny z programem wszystkich medycznych kierunków studiów na poziomie licencjackim i magisterskim oraz kierunku wychowanie fizyczne. Układ książki pozwala na łatwe i selektywne korzystanie z poszczególnych partii materiału, stosownie do potrzeb studentów obu stopni kształcenia oraz koncepcji wykładu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49414 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podręcznik Jamesa Kalata jest jedną z najbardziej znanych i szeroko polecanych publikacji akademickich na świecie. Autor, badacz i wykładowca psychologii z dużym doświadczeniem dydaktycznym, proponuje w niej problemowe ujęcie zagadnień psychologii, która zajmuje się badaniem i wyjaśnianiem zachowania oraz jego mechanizmów poprzez odwołanie się do czynników biologicznych. Największym atutem tej książki jest kompletne i całościowe omówienie zagadnień tworzących podstawy psychologii biologicznej. Każdy z 15 rozdziałów wprowadza czytelnika w nową tematykę: od percepcji i kontroli czynności ruchowych, przez uczenie się i pamięć, procesy uwagi, sen i czuwanie, regulację środowiska wewnętrznego, czynności rozrodcze po myślenie, mowę i podstawowe zaburzenia psychiczne. Całość napisana jest w nowoczesny i atrakcyjny sposób: barwnym i przystępnym językiem, z bogatym i doskonale dobranym materiałem ilustracyjnym. Każda z części zawiera dodatkowo podsumowanie najważniejszych zagadnień, pytania sprawdzające stopień opanowania materiału oraz punkty problemowe, zachęcające do refleksji. Kolejną zaletą jest aktualność tego podręcznika, bazującego głównie na najnowszych osiągnięciach dyscypliny, co pozwala polskiemu czytelnikowi na zapoznanie się z bogatą literaturą przedmiotu. Duże znaczenie mają w tym kontekście sugestie autora co do dodatkowej lektury oraz adresy internetowe umożliwiające dostęp do badań i publikacji. Publikacja tego podręcznika, cieszącego się międzynarodowym uznaniem, ma szansę zostania lekturą obowiązkową także na polskich uniwersytetach, na kierunkach psychologicznych i pokrewnych w zakresie podstaw biopsychologii.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37738 (1 egz.)
Czytelnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43870 p (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63703 P 5,2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podręcznik Jamesa Kalata jest jedną z najbardziej znanych i szeroko polecanych publikacji akademickich na świecie. Autor, badacz i wykładowca psychologii z dużym doświadczeniem dydaktycznym, proponuje w niej problemowe ujęcie zagadnień psychologii, która zajmuje się badaniem i wyjaśnianiem zachowania oraz jego mechanizmów poprzez odwołanie się do czynników biologicznych. Największym atutem tej książki jest kompletne i całościowe omówienie zagadnień tworzących podstawy psychologii biologicznej. Każdy z 15 rozdziałów wprowadza czytelnika w nową tematykę: od percepcji i kontroli czynności ruchowych, przez uczenie się i pamięć, procesy uwagi, sen i czuwanie, regulację środowiska wewnętrznego, czynności rozrodcze po myślenie, mowę i podstawowe zaburzenia psychiczne. Całość napisana jest w nowoczesny i atrakcyjny sposób: barwnym i przystępnym językiem, z bogatym i doskonale dobranym materiałem ilustracyjnym. Każda z części zawiera dodatkowo podsumowanie najważniejszych zagadnień, pytania sprawdzające stopień opanowania materiału oraz punkty problemowe,
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47044 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Poradnik został napisany, aby zaradzić różnym trudnym sytuacjom, które mogą pojawić się w pracy terapeuty oraz, gdy te już się pojawią, pomóc je rozwiązywać. Publikacja ma na celu wsparcie osób pracujących (lub chcących pracować) z osobami starszymi poprzez zaprezentowanie form aktywizacji seniorów z różnymi niepełnosprawnościami. Jest to swoiste vademecum, do którego można sięgnąć, gdy znajdziemy się na takim etapie pracy, że wydaje się, że nic nowego już nie wymyślimy. Szczególnie gdy pracujemy z osobami ze sprzężonymi niepełnosprawnościami, czasami trudno jest znaleźć taki rodzaj terapii, który będzie dostosowany do możliwości uczestnika, ale również będzie odpowiadał jego zainteresowaniom, da mu chwilę wytchnienia, odpoczynku i może zapomnienia o swoich dolegliwościach, o tym, że dawno nikt go nie odwiedził, że współmieszkaniec nie pozwala otworzyć okna itp. Dla osób, które dopiero przygotowują się do tej trudnej i odpowiedzialnej pracy, lektura książki będzie okazją do zapoznania się z jej specyfiką i przygotowania się na to, czego (i kogo) można się spodziewać. Dzięki temu terapeuci czy opiekunowie poznają zasady pracy z osobami starszymi i będą mogli już na wstępie swojej pracy wypracować sobie optymalne do niej podejście. Autorki przygotowały opracowanie nie tylko na bazie wiedzy teoretycznej, ale przede wszystkim na podstawie kilkuletnich doświadczeń w pracy z seniorami w domu pomocy społecznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 105300 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48212 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39343 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32183 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44937 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63870 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43969 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 62228 P 1,4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pierwsza i jedyna na polskim rynku wydawniczym publikacja, w której Autorzy przekazują aktualną wiedzę na temat procesów inwolucyjnych i przedstawiają starość jako naturalny tok życia, który częściowo można zmienić tak, aby okres ten stał się pogodny, radosny i pełen nowych doświadczeń. W początkowych rozdziałach opisane są wybrane ogólnoustrojowe zjawiska związane ze starzeniem się organizmu, a w następnych - zmiany związane z wiekiem w poszczególnych narządach i układach. Omówiono m.in. narząd wzroku, narządy laryngologiczne, tkanki miękkie, kości, mięśnie szkieletowe, układ sercowo-naczyniowy, płuca, nerki, układ moczowo-płciowy, seksualność osób starszych, wybrane aspekty żywienia ludzi w podeszłym wieku itp. Jest także rozdział poświęcony aktywności ruchowej i znaczeniu ćwiczeń fizycznych w grupie osób w wieku starszym, który zawiera opis ćwiczeń wraz z ilustracjami. Książka napisana przez wybitnych specjalistów: lekarzy, biologów, fizjologów i fizjoterapeutów nie tylko dla osób mających szansę dożyć w dobrym zdrowiu sędziwego wieku, ale także dla obecnych i przyszłych studentów medycyny, biologii, fizjoterapii, wychowania fizycznego. Skorzystają z niej również praktykujący lekarze i fizjoterapeuci oraz wszyscy, którzy w swojej pracy zawodowej bądź w relacjach rodzinnych zamierzają pomagać ludziom starszym w ich drodze do osiągnięcia jak najwyższej jakości życia w schyłkowym okresie. Może być też przydatna dla pracowników opieki społecznej i władz administracji państwowej odpowiedzialnych za formułowanie polityki społecznej. Jest to więc publikacja dla wszystkich - dla różnych grup społecznych i wiekowych. O Autorach: redaktorzy naukowi to pracownicy naukowi AWF w Krakowie; 45 autorów to wybitni specjaliści w danych dziedzinach z różnych ośrodków naukowych całej Polski (większość z AWF w Krakowie, UJ, uniwersytety medyczne) m.in. dr hab. Anna Marchewka, profesor nadzwyczajny, Dziekan Wydziału Rehabilitacji Ruchowej AWF w Krakowie, Kierownik Katedry Rehabilitacji Klinicznej AWF w Krakowie. prof. dr hab. Zbigniew Dąbrowski, Kierownik Pracowni Patologii Narządu Ruchu AWF w Krakowie prof. dr hab. Jerzy Żołądź, Kierownik Katedry Fizjologii i Biochemii AWF w Krakowie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 105301, 109074 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49250 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38790 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32766 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44856 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63730 P 7,5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82041 P (1 egz.)
Czytelnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39927 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31893, 31892 (2 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29062 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38556 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 55190 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Efektem kilkuletnich poszukiwań naukowych i badań empirycznych prowadzonych w trakcie studiów doktoranckich, a także zainteresowań bliskich tyflopedagogice stała się empiryczna analiza sytuacji edukacyjnej i społecznej uczniów z niepełnosprawnością wzroku kształcących się w szkołach ogólnodostępnych, integracyjnych oraz specjalnych. Przedmiotem żywych dyskusji, zarówno wśród naukowców, jak i decydentów oświatowych, nauczycieli oraz rodziców, jest w ostatnich latach edukacja włączająca. Niniejsza pozycja stanowi kolejny głos w dialogu na temat założeń teoretycznych i potencjału praktycznego tej, coraz bardziej popularnej, koncepcji kształcenia niesegregacyjnego na tle innych możliwości realizowania obowiązku szkolnego: edukacji integracyjnej i specjalnej. Weryfikacja cech swoistych dla każdej z form edukacji odbyła się z udziałem grupy uczniów szczególnie wymagających adekwatnej reakcji szkoły na specjalne potrzeby edukacyjne, a jednocześnie wrażliwych na jej brak – uczniów z niepełnosprawnością wzroku.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Niepełnosprawność wzroku w istotny sposób wpływa na realizację zadań życiowych na każdym etapie rozwoju człowieka – od czesnego dzieciństwa do późnej dorosłości. Liczne obszary funkcjonowania osób niewidomych i słabowidzących wciąż nie zostały należycie rozpoznane i opisane. Tymczasem wyjaśnienie specyfiki funkcjonowania dzieci, młodzieży i dorosłych osób z niepełnosprawnością umożliwia trafne rozpoznawanie ich potrzeb edukacyjno-rozwojowych, pozwala prawidłowo zorganizować proces edukacji oraz właściwie realizować oddziaływania wspierające. „Tyflopsychologia” to publikacja, w której dokonano analizy związków między niepełnosprawnością wzroku a poziomem, sposobem i czasem realizacji zadań rozwojowych w biegu życia, a także omówiono sytuację psychologiczną osoby tracącej wzrok w sposób stopniowy i nagły. Podstawą opracowania są wyniki najnowszych badań naukowych dotyczących poszczególnych aspektów funkcjonowania osób niewidomych i słabowidzących. Informacje zawarte w książce mają dużą użyteczność praktyczną – mogą zostać wykorzystane w planowaniu i realizacji oddziaływań wspierających przeznaczonych dla osób niewidomych i słabowidzących w różnym wieku. Publikacja kierowana jest do pedagogów, psychologów, terapeutów, rehabilitantów i innych specjalistów pracujących w przedszkolach, szkołach, poradniach psychologiczno-pedagogicznych, ośrodkach wczesnego wspomagania rozwoju zajmujących się diagnozą, edukacją i rehabilitacją osób z niepełnosprawnością wzroku. Pozycja ta może również być przydatna dla rodziców i innych członków rodzin, do których należą osoby z wrodzoną lub nabytą niepełnosprawnością wzroku. "Podręcznik został zredagowany zgodnie z Międzynarodową Klasyfikacją Funkcjonowania, Niepełnosprawności i Zdrowia (ICF) przyjętą przez WHO w 2001 roku. Jest to nowoczesne podejście, w którym kładzie się główny nacisk na aktywa osoby, a nie przede wszystkim deficyty. Osoba posiada wiele zasobów i możliwości mimo uszkodzonego wzroku. Mam nadzieję, że w pedagogice specjalnej ten paradygmat będzie silniej akcentowany, także w stosunku do innych niepełnosprawności." Z recenzji prof. dr hab. Romana Ossowskiego, prof. zw. UKW
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Książka Agnieszki Olechowskiej to interdyscyplinarne kompendium wiedzy o specjalnych potrzebach edukacyjnych, przydatne nauczycielom i innym profesjonalistom, rodzicom oraz studentom przygotowującym się do pracy w przedszkolu i w szkole. Autorka omówiła w niej teorię oraz praktykę kształcenia dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, odwołując się do polskich realiów, procedur oraz obowiązujących regulacji prawnych. Nakreśliła nowe kierunki rozwoju systemu edukacji – uniwersalne projektowanie w edukacji oraz zarządzanie różnorodnością w szkole. Szczegółowo przedstawiła przyczyny, objawy oraz możliwości dostosowania wymagań edukacyjnych i pomocy dydaktycznych dla dzieci doświadczających: · niepełnosprawności intelektualnej oraz ruchowej · uszkodzeń słuchu i wzroku · niedostosowania społecznego · specyficznych trudności w uczeniu się · zaburzeń komunikacji językowej · chorób przewlekłych (epilepsji, cukrzycy, astmy, mukowiscydozy i innych) · sytuacji kryzysowych lub traumatycznych · niepowodzeń edukacyjnych · zaniedbań środowiskowych · trudności adaptacyjnych · autyzmu Książka, którą trzymają Państwo w rękach, to wynik spotkania teorii z praktyką. Tutaj praktyka wynika z teorii, a teoria znajduje zastosowanie w praktyce. To książka dla nauczycieli proaktywnych, nastawionych na działanie, otwartych na rozważanie różnych opcji, chętnych do stawiania wielu kolejnych pytań. O Autorce: dr n. hum Agnieszka Olechowska – nauczyciel wczesnej edukacji, pedagog specjalny-logopeda, wykładowca Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie, profesor wizytujący Florida University USA. Członek Zespołu Edukacji Elementarnej przy KNP PAN, kierownik autorskich studiów podyplomowych Edukacja Wczesnoszkolna i Przedszkolna, autorka kursu doskonalącego do pracy z dziećmi z opóźnieniami neurorozwojowymi Ruch dla Uczenia się – Move to Learn®. Autorka książek z zakresu specjalnych potrzeb edukacyjnych (Wspieranie uczniów ze specjalnymi potrzebami. Wskazówki dla nauczycieli (APS 2001), Specjalne potrzeby edukacyjne. Spotkanie teorii z praktyką (PWN 2016), artykułów naukowych, poradników dla nauczycieli, programów kształcenia, e-learningowych kursów dla nauczycieli oraz narzędzi diagnozy pedagogicznej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
To pierwszy tom z cyklu poświęconego dzieciństwu. Omawiane zagadnienia dotyczą prawidłowości rozwoju dziecka w różnych sferach funkcjonowania oraz różnorodnych zaburzeń rozwoju pojawiających się lub ujawniających w dzieciństwie. Kolejne książki będą poświęcone pedagogicznym i psychologicznym metodom wspierania rozwoju dzieci doświadczających różnorodnych problemów. Połączenie perspektyw psychologicznej i pedagogicznej jest szczególnie cenne w procesie wspierania rozwoju dziecka.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Bóle głowy u dzieci i młodzieży to kolejna pozycja w serii Praktyka Pediatry. Badania wskazują, że około 60% populacji dziecięcej doświadcza bólów głowy, a znaczna część dzieci jest z tego powodu hospitalizowana. W publikacji zostały omówione, zgodnie z obowiązującą międzynarodową klasyfikacją ICHD-3, różne rodzaje bólów głowy, m.in.: migrena, bóle głowy typu napięciowego, bóle głowy objawowe (w guzach mózgu, pourazowe, w chorobach naczyniowych mózgu, narządu wzroku, laryngologicznych, ogólnoustrojowych, psychicznych, a także w padaczce). Książka skierowana jest przede wszystkim do pediatrów i lekarzy rodzinnych, którzy na co dzień spotykają się z problemem bólów głowy u dzieci, a także neurologów dziecięcych, pracujących zarówno w lecznictwie otwartym, jak i zamkniętym. Mamy nadzieję, że podręcznik oparty na najnowszym piśmiennictwie, a także doświadczeniu Autorów, pomoże Czytelnikowi w diagnostyce i leczeniu bólów głowy u dzieci i młodzieży.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej