Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(1449)
IBUK Libra
(8)
Forma i typ
Artykuły
(1032)
Książki
(408)
Publikacje dydaktyczne
(315)
Publikacje fachowe
(51)
Publikacje naukowe
(24)
Czasopisma
(9)
E-booki
(8)
Poradniki i przewodniki
(3)
Publikacje informacyjne
(3)
Dostępność
dostępne
(927)
wypożyczone
(50)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(185)
Czytelnia Piła
(37)
Wypożyczalnia Chodzież
(151)
Czytelnia Chodzież
(7)
Wypożyczalnia Czarnków
(135)
Czytelnia Czarnków
(9)
Wypożyczalnia Trzcianka
(103)
Czytelnia Trzcianka
(3)
Wypożyczalnia Złotów
(178)
Czytelnia Złotów
(5)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(138)
Czytelnia Wągrowiec
(25)
Informatorium
(1)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(1)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(1)
Autor
Bielski Janusz
(28)
Sulisz Seweryn
(22)
Bora Piotr
(21)
Bronikowski Michał
(21)
Kamień Dorota
(21)
Marchel Paweł
(21)
Winczewski Piotr
(20)
Wlaźnik Kazimiera
(17)
Brzozowska-Wicherek Ewa
(16)
Niewiadomski Michał
(15)
Warchoł Krzysztof
(15)
Kierczak Urszula
(14)
Kalinowski Adam
(13)
Krzelowska Magdalena
(13)
Maszczak Tadeusz
(12)
Denisiuk Ludwik
(11)
Łabiński Jerzy
(11)
Drozdowski Zbigniew
(10)
Jaworski Zygmunt
(10)
Muszkieta Radosław
(10)
Woźny Paweł
(10)
Brudnik Maria
(9)
Krawczyk Marian
(9)
Madejski Eligiusz
(9)
Tywoniuk-Małysz Aneta
(9)
Demel Maciej
(8)
Kołodziej Maria
(8)
Kultys Krzysztof
(8)
Laurentowski Franciszek
(8)
Marchel Tomasz
(8)
Osiński Wiesław
(8)
Dziubiński Zbigniew
(7)
Grabowski Henryk
(7)
Hądzelek Kajetan
(7)
Kosiba Grażyna
(7)
Kołodziej Jerzy
(7)
Nowakowska Krystyna
(7)
Wróblewski Piotr
(7)
Zuchora Krzysztof
(7)
Zygmunt Teresa
(7)
Cendrowski Zbigniew
(6)
Guła-Kubiszewska Halina
(6)
Krawański Andrzej
(6)
Lachowicz Lesław
(6)
Ostrowska Małgorzata
(6)
Sawicki Leszek
(6)
Wroczyński Ryszard
(6)
Żołyński Stanisław
(6)
Bielec Grzegorz
(5)
Czerska Ewa
(5)
Dziedzic Jan
(5)
Dąbrowski Andrzej
(5)
Górka Dawid
(5)
Jurczak Adam
(5)
Królak Adam
(5)
Pawłucki Andrzej
(5)
Pańczyk Władysław
(5)
Romanowska Alicja
(5)
Sadowski Grzegorz
(5)
Skład Alicja
(5)
Strzyżewski Stanisław
(5)
Umiastowska Danuta
(5)
Urbański Bartosz
(5)
Balcerek Antoni
(4)
Bronikowska Małgorzata
(4)
Czarniecka Renata
(4)
Dencikowska Beata
(4)
Drabik Józef
(4)
Dybińska Ewa
(4)
Frołowicz Tomasz
(4)
Gaj Jerzy
(4)
Kantanista Adam
(4)
Kotowska Barbara
(4)
Krasicki Szymon
(4)
Krawczyk Zbigniew
(4)
Kubińska Zofia
(4)
Kurzak Marzena
(4)
Kutzner Janina
(4)
Liedke Andrzej
(4)
Mazur Leszek
(4)
Nowocień Jerzy
(4)
Ostrowski Kazimierz
(4)
Przysiężna Bogumiła
(4)
Różański Paweł
(4)
Sankowski Tadeusz
(4)
Schneider Konrad
(4)
Skalik Krzysztof
(4)
Tatarczuk Józef
(4)
Trześniowski Roman
(4)
Więcław Grzegorz
(4)
Węglarz Józef
(4)
Banach Jacek
(3)
Derbich Jolanta
(3)
Dąbrowska Anna
(3)
Dąbrowski Ryszard Lech
(3)
Gedl-Pieprzyca Izabella
(3)
Gniewkowski Wacław
(3)
Goetz Magdalena
(3)
Grot Zdzisław
(3)
Gutkowska-Wyrzykowska Ewelina
(3)
Rok wydania
2020 - 2024
(113)
2010 - 2019
(262)
2000 - 2009
(567)
1990 - 1999
(294)
1980 - 1989
(62)
1970 - 1979
(76)
1960 - 1969
(37)
1950 - 1959
(40)
1940 - 1949
(2)
1930 - 1939
(3)
1920 - 1929
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(641)
1989-2000
(31)
1901-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(1457)
Język
polski
(1428)
nieznany (po)
(25)
Odbiorca
Nauczyciele wychowania fizycznego
(661)
Sportowcy
(512)
Lekarze
(509)
Nauczyciele
(60)
Nauczyciele nauczania początkowego
(39)
Pedagodzy szkolni
(35)
Wychowawcy klas
(35)
Uczniowie
(24)
Nauczyciele przedszkoli
(17)
Wychowawcy małych dzieci
(7)
Dyrektorzy szkół
(6)
Klasa 3.
(5)
Klasa 4.
(5)
Klasa 5.
(5)
Klasa 6.
(5)
Pedagodzy
(5)
Klasa 1.
(4)
Klasa 2.
(4)
Klasa 7.
(4)
Rodzice
(4)
Szkoły podstawowe
(4)
Klasa 8.
(3)
Szkoły wyższe
(3)
Terapeuci
(3)
Nauczyciele edukacji zdrowotnej
(2)
0-5 lat
(1)
6-8 lat
(1)
Klasa 2
(1)
Licea
(1)
Logopedzi
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele informatyki
(1)
Nauczyciele wspomagający
(1)
Pracownicy oświaty
(1)
Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalnej
(1)
Socjoterapeuci
(1)
Studenci
(1)
Szkoły branżowe I stopnia
(1)
Szkoły branżowe II stopnia
(1)
Szkoły specjalne
(1)
Szkoły średnie
(1)
Technikum
(1)
Trenerzy i instruktorzy sportowi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Temat
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(617)
Wychowanie fizyczne
(283)
Wychowanie fizyczne i kultura fizyczna
(162)
Sport
(88)
Aktywność fizyczna
(78)
Nauczyciele
(78)
Nauczanie początkowe - wychowanie fizyczne
(68)
Uczniowie
(60)
Nauczanie początkowe
(49)
Wychowanie fizyczne - konspekty, lekcje
(49)
Gry i zabawy ruchowe
(45)
Dzieci
(38)
Lekkoatletyka
(35)
Edukacja prozdrowotna
(34)
Młodzież
(34)
Wychowanie fizyczne - programy nauczania
(34)
Wychowanie fizyczne - nauczyciel
(31)
Gimnastyka korekcyjna
(30)
Kultura fizyczna
(30)
Pływanie
(30)
Szkoły podstawowe
(30)
Gimnastyka
(28)
Oceny szkolne
(28)
Wychowanie fizyczne - gimnastyka
(26)
Wychowanie fizyczne - zabawy i gry ruchowe
(25)
Wychowanie fizyczne - gry sportowe
(24)
Wychowanie fizyczne - ocena
(24)
Wychowanie przedszkolne
(23)
Sporty zimowe
(22)
Dziecko
(19)
Nauczanie
(19)
Sprawność fizyczna
(17)
Trening sportowy
(17)
Wychowanie
(16)
Zajęcia korekcyjne
(16)
Przedszkole - wychowanie fizyczne
(15)
Piłka nożna
(14)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(13)
Odpoczynek
(13)
Zdrowie fizyczne
(13)
Efektywność nauczania
(12)
Gimnazja
(12)
Siatkówka (sport)
(11)
Wychowanie zdrowotne
(11)
Metody nauczania
(10)
Przedszkola
(10)
Sprawność motoryczna
(10)
Urazy
(10)
Wady postawy
(10)
Edukacja zdrowotna
(9)
Koszykówka
(9)
Kształcenie
(9)
Podstawa programowa
(9)
Promocja zdrowia
(9)
Sport szkolny
(9)
Taniec
(9)
Wychowanie fizyczne - korelacja
(9)
Wychowanie fizyczne - pływanie
(9)
Biegi
(8)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(8)
Nauczanie na odległość
(8)
Piłka ręczna
(8)
Szkolnictwo
(8)
Szkolnictwo podstawowe
(8)
Wychowanie w rodzinie
(8)
Dziewczęta
(7)
Nauczanie zintegrowane
(7)
Nordic walking
(7)
Ocenianie kształtujące
(7)
Szkoły
(7)
Współzawodnictwo
(7)
Awans zawodowy
(6)
Dziecko niepełnosprawne
(6)
Gry i zabawy
(6)
Kolonie letnie
(6)
Narciarstwo
(6)
Poczucie własnej wartości
(6)
Rozwój fizyczny dziecka
(6)
Rytmika
(6)
Sportowcy
(6)
Sprzęt sportowy
(6)
Szkoły średnie
(6)
Tenis
(6)
Turystyka
(6)
Agresywność
(5)
Biegi narciarskie
(5)
Czas wolny od pracy ucznia
(5)
Dzieci - przemoc fizyczna i psychiczna
(5)
Hokej na lodzie
(5)
Korelacja międzyprzedmiotowa
(5)
Motywacja
(5)
Muzyka
(5)
Odżywianie
(5)
Osoby z niepełnosprawnością
(5)
Praca pozalekcyjna
(5)
Przyroda
(5)
Rodzina
(5)
Rozgrzewka sportowa
(5)
Szkolnictwo specjalne
(5)
Sztuka
(5)
Temat: czas
2001-
(598)
1989-2000
(26)
1801-
(6)
1901-
(4)
1701-
(2)
1901-2000
(2)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Austria
(1)
Europa
(1)
Europa Zachodnia
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(985)
Artykuł z czasopisma naukowego
(521)
Artykuł z czasopisma fachowego
(125)
Artykuł z czasopisma sportowego
(115)
Scenariusz zajęć
(70)
Gry i zabawy ruchowe
(50)
Gry sportowe
(30)
Program nauczania
(27)
Artykuł problemowy
(23)
Poradniki dla nauczycieli
(16)
Gry i zabawy
(15)
Gry i zabawy terenowe
(13)
Podręczniki akademickie
(13)
Poradnik
(10)
Czasopismo pedagogiczne
(6)
Programy nauczania dla szkół podstawowych
(6)
Artykuł z czasopisma informacyjnego
(5)
Poradniki
(5)
Gry i zabawy dziecięce
(4)
Opracowanie
(3)
Program autorski (pedagogika)
(3)
Programy nauczania dla szkół ponadgimnazjalnych
(3)
Artykuł z czasopisma popularnonaukowego
(2)
Gry i zabawy umysłowe
(2)
Gry i zabawy zimowe
(2)
Materiały konferencyjne
(2)
Materiały pomocnicze
(2)
Podręcznik
(2)
Programy autorskie (pedagog.)
(2)
Programy nauczania dla gimnazjów
(2)
Scenariusze zajęć
(2)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(2)
Ćwiczenia i zadania do nauczania początkowego
(2)
Artykuł z czasopisma komputerowego
(1)
Artykuł z czasopisma medycznego
(1)
Bibliografia
(1)
Czasopismo polskie
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry komputerowe
(1)
Gry miejskie
(1)
Konkursy szkolne
(1)
Podręczniki [Typ publikacji]
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Programy nauczania
(1)
Programy nauczania dla szkół podstawowych specjalnych
(1)
Programy nauczania początkowego
(1)
Scenariusze zajęć dla gimnazjów
(1)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Zabawy integracyjne
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Ćwiczenia i zadania dla szkół podstawowych
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(977)
Kultura fizyczna i sport
(114)
Medycyna i zdrowie
(4)
Psychologia
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Tytuł czasopisma
Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne
(570)
Lider
(229)
Kultura Fizyczna
(66)
Nauczanie Początkowe
(29)
Życie Szkoły
(29)
Wychowanie Fizyczne i Sport
(24)
Wychowanie w Przedszkolu
(8)
Bliżej Przedszkola
(5)
Edukacja i Dialog
(5)
Wychowawca
(5)
Edukacja Wczesnoszkolna
(4)
Gazeta Szkolna
(3)
Głos Nauczycielski
(3)
Nauczyciel i Szkoła
(3)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(3)
Wychow. Fizyczne i Sport
(3)
Doradca Nauczyciela Przedszkola
(2)
Meritum
(2)
Nowa Szkoła
(2)
Problemy Rodziny
(2)
Uczyć lepiej
(2)
Wiadomości Opinie Materiały : Biuletyn Pilskiej Oświaty
(2)
Wychowanie na co dzień
(2)
Chowanna
(1)
Dyrektor Szkoły
(1)
Forum Oświatowe
(1)
Głos Pedagogiczny : czasopismo dla pedagogów i psychologów szkolnych, pedagogów specjalnych, wychowawców
(1)
Kultura i Edukacja
(1)
Kwartalnik Pedagogiczny
(1)
Lider : promocja zdrowia. Kultura zdrowotna i fizyczna
(1)
Monitor Prawny Dyrektora Szkoły : miesięcznik dyrektora szkoły
(1)
Nauczanie Początkowe. Kształcenie zintegrowane
(1)
Nowe w Szkole
(1)
Opieka Wychowanie Terapia
(1)
Problemy Alkoholizmu
(1)
Promocja Zdrowia. Nauki Społeczne i Medycyna
(1)
Przedszkolak i Uczeń
(1)
Roczniki Naukowe AWF. T.23
(1)
TIK w Edukacji
(1)
Wychowanie Fizyczne i Higiena Szkolna : miesięcznik dla nauczycieli, wychowawców i lekarzy szkolnych
(1)
Wychowanie Fizyczne i Sport : studia i materiały
(1)
Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne : miesięcznik Ministerstwa Edukacji Narodowej : [czasopismo dla nauczycieli, lekarzy i pielęgniarek szkolnych
(1)
Wychowanie Fizyczne w Szkole : czasopismo dla nauczycieli
(1)
Wychowanie na Co Dzień
(1)
1457 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22295 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16353, 16354 (2 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22640, 22641 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(W trosce o harmonijny rozwój dzieci...)
Oddajemy w Państwa ręce kompleksową pomoc z zakresu logorytmiki – dziedziny łączącej terapię oraz profilaktykę logopedyczną z rytmiką i muzyką. Prezentowane zabawy mogą być wykorzystywane przez logopedów, terapeutów, a także nauczycieli przedszkoli, nauczania zintegrowanego i rytmiki. Publikacja została wzbogacona o zdjęcia dzieci wykonujących ćwiczenia logorytmiczne oraz o zapis nutowy wybranych ścieżek muzycznych. Przedstawione propozycje ułożone zostały według kolejności postępowania oraz stopnia trudności. Zabawy mają charakter uniwersalny, skierowane są do dzieci od 4. roku życia. Mogą być realizowane jako cykl ćwiczeń prowadzonych systematycznie lub jako pojedyncze zabawy uatrakcyjniające inne zajęcia. Atrakcyjność zajęć logorytmicznych polega na wszechstronnym rozwijaniu umiejętności dziecka. Logorytmika poprawia ogólną kondycję psychofizyczną dziecka, wyzwala aktywność i umożliwia odreagowanie napięć i negatywnych emocji, a przede wszystkim utrwala prawidłową artykulację, umuzykalnia, uwrażliwia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115816 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52332 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34889 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Centrum Zdrowia Dziecka Poleca)
Zaburzenia spektrum autystycznego są coraz powszechniej diagnozowanymi przypadłościami wśród dzieci. Wciąż pojawiają się lepsze sposoby rozumienia choroby i pomocy chorym w przystosowaniu się. Przy właściwej opiece wiele zachowań autystycznych może być zmienionych na lepsze, nawet do momentu, gdzie mogą one ustąpić. Autorki opisują wszelkie rodzaje terapii w zakresie mowy, zachowania, wzroku, słuchu, terapie muzyczne, a także leki i zalecenia dietetyczne. Przedstawiają także zwarty obraz zespołu Aspergera.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104907 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 44759 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 63699 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Centrum Zdrowia Dziecka Poleca)
Zaburzenia spektrum autystycznego są coraz powszechniej diagnozowanymi przypadłościami wśród dzieci. Wciąż pojawiają się lepsze sposoby rozumienia choroby i pomocy chorym w przystosowaniu się. Przy właściwej opiece wiele zachowań autystycznych może być zmienionych na lepsze, nawet do momentu, gdzie mogą one ustąpić. Autorki opisują wszelkie rodzaje terapii w zakresie mowy, zachowania, wzroku, słuchu, terapie muzyczne, a także leki i zalecenia dietetyczne. Przedstawiają także zwarty obraz zespołu Aspergera.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114503, 112848 (2 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 40341 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 33070 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 04274 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 06873 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106555 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48907 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 39091 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32345 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45255 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64133 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Oddajemy w ręce Czytelnika monografię zawierającą teksty, które swoimi treściami wpisują się w obszar problemów społecznej teorii i praktyki wychowania fizycznego oraz rekreacji i sportu. Traktują tym samym aktywność fizyczną wraz z promocją zdrowia realizowaną m.in. w szkolnym wychowaniu fizycznym, na zajęciach pozaszkolnych, a także w ramach dodatkowej działalności człowieka jako istotny czynnik jego holistycznego, wielowymiarowego rozwoju w różnych uwarunkowaniach. Kilku autorów zwraca szczególną uwagę na ten aspekt w sytuacji trwającej pandemiiCOVID-19. Przedstawione wyniki badań diagnozują pedagogiczną rzeczywistość wychowania fizycznego, sportowego i zdrowotnego, wskazując możliwe kierunki ich zmian.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42554 (1 egz.)
Czytelnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33691 P (50) (1 egz.)
Czytelnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40431 p (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 85053 P (1 egz.)
Czytelnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40732 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29427 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39025, 39023 (2 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Podręcznik poświęcony jest problemom ogólnej teorii wychowania oraz szczegółowym zagadnieniom teorii wychowania i rozwoju fizycznego człowieka z naciskiem na edukację dzieci i młodzieży. Autor wyjaśnia kluczowe pojęcia, takie jak „wychowanie”, „kształcenie”, „edukacja”, „kultura fizyczna”. Analizuje czynniki, środki i warunki występujące w wychowaniu fizycznym. Omawia metody kształcenia i wychowania fizycznego oraz kwestie związane z rozwojem fizycznym i motorycznym. Wiele miejsca zajmuje osoba nauczyciela, jego kompetencje, efektywność, innowacyjność, zaangażowanie i motywacja. Dużo uwagi poświęcono roli pedagoga jako promotora zdrowia i animatora aktywności fizycznej w czasie wolnym. Jest to podręcznik dla studentów pedagogiki, nauczycieli wychowania fizycznego, a także nauczycieli akademickich.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Przeobrażenia, jakie nastąpiły w wyniku reform systemu kształcenia i wstąpienia Polski do Unii Europejskiej, stały się impulsem do wprowadzenia zmian w wielu dziedzinach życia. Dotyczy to również niezwykle ważnego obszaru, jakim jest przygotowanie młodego człowieka do samodzielnego, świadomego, satysfakcjonującego i całożyciowego uczestnictwa w kulturze fizycznej. Dlatego też podejmowane inicjatywy powinny zmierzać w kierunku wprowadzania takich zmian, które byłyby zgodne z potrzebami i oczekiwaniami ogólnospołecznymi. Rozpatrując problem zmian w obszarze kultury fizycznej, należy sobie uświadomić istotę tego procesu, który, jak pisze M. Demel, [...] polega na krytycznym atakowaniu współczesności, przezwyciężaniu tradycji przeżytych i szkodliwych, podważaniu autorytetów, empirycznym sprawdzaniu tzw. prawd oczywistych. Polega na ciągłym niepokoju i poszukiwaniu, na równoczesnej penetracji stanu aktualnego, jego genezy i perspektyw. Praca ta ma na celu przede wszystkim zwrócenie uwagi Czytelnika na najistotniejsze problemy szkolnej edukacji fizycznej, które pośrednio lub bezpośrednio mogą wpływać na jakość kultury fizycznej. Poza tym, okolicznością sprzyjającą zmianom w jakości kształcenia i wychowania jest zwiększanie autonomii szkół. Książka obejmuje jedynie wybrane, ale bardzo istotne obszary w procesie edukacji fizycznej. Pomimo że jej treść została opracowana na poziomie ogólnym, to jednak zawiera wiele zweryfikowanych przykładów, które nie tylko wyjaśniają poruszane w niej problemy, ale także mogą być zastosowane w praktyce. Rozdział pierwszy wprowadza Czytelnika w świat aksjologii ciała i omawia drogi wiodące do kształtowania postaw prosomatycznych. Określone są w nim także zadania współczesnej szkoły w przygotowaniu wychowanka do uczestnictwa w kulturze fizycznej w przyszłości. Drugi rozdział w sposób syntetyczny ukazuje drogę postępowania edukacyjnego, którego podstawą jest właściwie dobrany program i odpowiednie planowanie pracy. Uzupełnieniem tych treści są podane przykłady nowatorskich form realizacji zajęć w systemie klasowo-lekcyjnym i fakultatywnym. Rozdział trzeci poświęcono nauczycielowi wychowania fizycznego. Poszukuje się w nim odpowiedzi na pytanie: jaki jest, a jaki powinien być współczesny pedagog? W rozdziale czwartym podjęto próbę określenia miejsca ucznia w nowym systemie edukacji fizycznej. Jest to najważniejszy problem, ponieważ współczesna myśl edukacyjna i działania z nią związane powinny być podporządkowane jego dobru. Dlatego spośród wielu poglądów dotyczących ucznia wybrano tylko te, które są najbliższe humanistycznej wersji wychowania fizycznego i na ich podstawie zbudowano model podmiotowego kształcenia i wychowania ucznia. Pozostałe dwa rozdziały ukazują sposoby pomiarów rzeczywistych wyników pracy szkoły (rozdział piąty) i uczniów (rozdział szósty) w zakresie edukacji fizycznej. Proponowane narzędzia pomiaru oraz kryteria oceny korespondują z myślą przewodnią publikacji, jaką jest jej użyteczność w rzeczywistości szkolnej. Opracowanie to jest zarówno zbiorem własnych refleksji popartych wieloletnim doświadczeniem zawodowym, jak i odwołaniem do bogactwa myśli i wiedzy licznych naukowców, którzy przyczynili się do jej powstania. Słowa szczególnej wdzięczności należą się przede wszystkim dwóm wybitnym uczonym – Panu Profesorowi Maciejowi Demelowi, który pokazał drogę humanistycznego wychowania fizycznego, oraz Panu Profesorowi Henrykowi Grabowskiemu, który wytyczył proste i czytelne szlaki na tej drodze. Oddając piąte już wydanie książki do rąk studentów i nauczycieli wychowania fizycznego, mamy nadzieję, że pozwoli ona nie tylko zgłębić wiedzę metodyczną, ale również inaczej spojrzeć na problemy edukacji fizycznej oraz ułatwi poszukiwanie nowych i niekonwencjonalnych rozwiązań. Autorzy
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Publikacja może stać się ważnym źródłem informacji dla studentów kierunków pedagogicznych i wychowania fizycznego. W sposób kompletny opisano w niej zagadnienia przybliżające czytelnikowi wiedzę z zakresu historii sportu, terminologii specjalistycznej związanej z tym obszarem nauki, problematyki edukacji olimpijskiej, interakcji zachodzących w relacjach trener–zawodnik, wychowawczego znaczenia ról odgrywanych przez trenerów i instruktorów oraz ich znaczenia dla prawidłowego wychowania. Autor pisze we wstępie: „W europejskim szkolnictwie wyższym pedagogika sportu została uznana za ważną dyscyplinę akademicką, funkcjonującą w dziedzinie nauk o sporcie, której celem jest wspomaganie działań edukacyjnych (wychowawczych) osób uczestniczących w treningu sportowym i innych formach aktywności fizycznej, niezależnie od miejsca i czasu ich realizacji w ciągu całego życia”. Opinia ta jest najwłaściwszym wyjaśnieniem potrzeby opracowania tej problematyki w formie prezentowanego podręcznika. Z recenzji dr hab. Danuty Umiastowskiej prof. Uniwersytetu Szczecińskiego '
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Rozprawy Naukowe Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu to recenzowane czasopismo naukowe, w którym publikowane są prace obejmujące różne dziedziny społecznych i humanistycznych nauk o wychowaniu fizycznym, sporcie, rekreacji, turystyce, zdrowiu i rehabilitacji. Czasopismo w nowej formule, po kilkuletniej przerwie, ukazuje się od 2007 roku. W rankingu czasopism MNiSW w 2013 roku otrzymało 5 punktów. Jest indeksowane w bazach Index Copernicus, CEJSH (the Central European Journal of Social Sciences and Humanities) oraz EBSCO. Do druku przyjmowane są artykuły zarówno w języku polskim, jak i w językach kongresowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ
Monografia ma charakter studium właściwości psychicznych istotnych w zawodzie nauczyciela wychowania fizycznego. Za takie uznano kompetencje społeczne, inteligencję emocjonalną oraz kondycję psychiczną. Celem badania było: 1. określenie poziomu kompetencji społecznych i inteligencji emocjonalnej oraz kondycji psychicznej studentów Wydziału Wychowania Fizycznego Akademii Wy-chowania Józefa Piłsudskiego w Warszawie, 2. ustalenie ich zróżnicowania ze względu na płeć oraz kierunek studiów, 3. poznanie osobowościowych uwarunkowań tych właściwości psychicznych i relacji między nimi. Przedmiotem zainteresowania były też zmiany zachodzące w kompetencjach społecznych, inteligencji emocjonalnej oraz zdrowiu psychicznym studentów po roku studiowania, a także zmiany pod wpływem celowych oddziaływań psychologicznych w postaci warsztatów psychologicznych. W pracy podjęto próbę stworzenia modelu zawodowego współczesnego nauczyciela wychowania fizycznego w percepcji studentów. Badaniami objęto trzy grupy studentów. Pierwszą grupę stanowili studenci wychowania fizycznego (wf) badani jednokrotnie w latach 2011-2014. Zostali oni porównani pod względem kompetencji społecznych i inteligencji emocjonalnej ze studentami innych kierunków studiów. Drugą grupę stanowili studenci wf, którzy rozpoczęli studia w roku akademickim 2015/16. W tej grupie badanie kompetencji społecznych, inteligencji emocjonalnej i kondycji psychicznej powtórzono po roku. Trzecią grupę stanowili studenci wf uczestniczący w warsztatach psy-chologicznych badani w 2016-2017 roku. W pierwszej grupie zbadano ogółem 987 osób, studentów pierwszego roku i pierwszego stopnia: wydziału wychowania fizycznego, studentów turystyki i rekreacji, dziennikarstwa i transportu, w tym 537 mężczyzn i 450 kobiet w wieku 18-26 lat. Drugą grupę stanowiła młodzież akademicka studiująca na pierwszym roku studiów licencjackich wychowania fizycznego w czerwcu 2016 roku, a następnie powtórzono badania po roku, czyli w czerwcu 2017. W badaniach w pierwszej turze wzięły udział 184 osoby, w tym 122 mężczyzn i 62 kobiety w wieku 17-25 lat. W powtórzonych po roku badaniach uczestniczyły 132 osoby, w tym 49 stu-dentek i 83 studentów. Grupę uczestników warsztatów tworzyły 33 osoby, w tym 18 kobiet oraz 15 mężczyzn w wieku 19-35 lat. Zajęcia warsztatowe przeprowadzono w dwóch grupach różniących się pod względem wieku i poziomu studiów. Zajęcia warsztatowe przeprowadzono w latach 2016-2017. W badaniach zastosowano następujące standardowe kwestionariusze psychologiczne: Kwestionariusz Kompetencji Społecznych KKS A. Matczak, Kwestionariusz Inteligencji Emocjonalnej INTE N.S. Schutte, J.M. Malouffa, L.E. Hall, D.J. Haggerty`ego, J.T. Cooper, C.J. Goldena, L. Dornheim w polskiej adaptacji A.Ciechanowicz, A. Jaworowskiej, A. Matczak oraz Kwestionariusz Ogólnego Stanu Zdrowia GHQ-28 Goldberga w polskiej adaptacji Z. Makowskiej i D. Merecz, a także Inwentarz osobowości NEO-FFI P.T. Costy, R.R. McCrae polskiej adaptacji B. Zawadzkiego, J. Strelau, P. Szczepaniaka, M. Śliwińskiej, Wielowymiarowy Kwestionariusz Samooceny MSEI E. J. O'Briena i S. Epsteina w adaptacji D. Fecenec. Posłużono się także autorską ankietą zawierającą pytania dotyczące przyszłych planów zawodowych, doświadczenia w pracy z klientem oraz modelu zawodowego nauczyciela wychowania fizycznego. Pierwszy blok analiz empirycznych odsłania profile kompetencji studentów i studentek. Kandydaci na nauczycieli wychowania fizycznego podejmujący studia w Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie są zróżnicowani pod względem badanych właściwości. Jednak w grupie mężczyzn przeważają osoby o wynikach wysokich w za-kresie kompetencji społecznych i inteligencji emocjonalnej. Wśród studentek obserwujemy w przewadze wyniki niskie i przeciętne. Obie płcie odznaczają się dobrą kondycją psychiczną. Wyniki badań potwierdzają, że kompetencje społeczne i inteligencja emocjonalna stanowią czynniki naturalnej selekcji do podejmowanych studiów. Pra-ca nauczyciela wychowania fizycznego i specjalisty w zakresie turystki i rekreacji wymaga rozwiniętych kompetencji społecznych i inteligencji emocjonalnej. Aktywność fizyczna nie różnicowała nasilenia kompetencji społecznych, inteligencji emocjonalnej i kondycji psychicznej przyszłych nauczycieli wychowania fizycznego. Płeć różnicowała kompetencje psychiczne i inteligencję emocjonalną, wyższe wyniki zanotowano u mężczyzn. Studentki znamiennie częściej niż studenci uskarżały się na dolegliwości związane z psychicznym funkcjonowaniem. Młodsi, pierwszoroczni studenci odznaczali się wyższą inteligencją emocjonalną niż młodzież akademicka podejmująca studia na początku XXI wieku (2016 versus 2011; 2013 versus 2011). Ustalono predyktory kompetencji społecznych i inteligencji emocjonalnej. Większych kompetencji społecznych w sytuacji ekspozycji możemy oczekiwać u studentów mniej neurotycznych i bardziej otwartych na nowe doświadczenia. Natomiast dużej inteligencji emocjonalnej możemy oczekiwać u studentów otwartych na nowe doświadczenia, o dużych kompetencjach w sytuacji ekspozycji i o wysokiej samoocenie. Ustalono także związki pomiędzy zdrowiem psychicznym, kompetencjami społecznymi i inteligencją emocjonalną. Dotyczą one jednak tylko niektórych ba-danych wymiarów, a ich siła nie jest duża. Im mniejsze kompetencje społeczne i inteligencja emocjonalna tym większe nasilenie zaburzeń funkcjonowania. Badania longitudinalne (porównanie wyników pomiaru na pierwszym i drugim roku studiów) pozwoliły dostrzec wagę naturalnego treningu społecznego w kształtowaniu kompetencji społecznych, inteligencji emocjonalnej i troski o zdrowie psychiczne młodzieży. Częściowo poprawie uległa kondycja psychiczna badanych osób. Jeśli zaś chodzi o inteligencję emocjonalną to wyniki badań sugerują raczej konieczność celowego oddziaływania w zakresie oczekiwanych zmian. Warsztaty psychologiczne stanowiły narzędzie interwencji w kierunku polepszania zarówno kompetencji społecznych i inteligencji emocjonalnej jak i pod-noszenia kondycji psychicznej. Kompetencje społeczne zmieniły się na korzyść u badanych osób, jednak nie wszystkie ich wymiary. Inteligencja emocjonalna mierzona przy użyciu narzędzia INTE nie uległa zmianie. W wyniku uczestnictwa w warsztatach psychologicznych „Komunikacja w świetle przeżywanych uczuć i emocji, Przebaczenie, O potrzebie miłości” zaobserwowano także pewne korzystne zmiany w zdrowiu psychicznym młodzieży. Doświadczenie pracy z klientem różnicowało niektóre badane zmienne tj. kompetencje społeczne w sytuacji ekspozycji społecznej oraz w wymiarze codziennego funkcjonowania. Korzystniej wypadały osoby posiadające doświadczenie w pracy z klientem. Nie dostrzeżono natomiast różnic w zakresie kompetencji społecznych między tymi studentami, którzy planują pracę w zawodzie nauczyciela lub trenera, a tymi, którzy nie są w tej kwestii zdecydowani lub mają inne plany zawodowe. Studenci deklarujący chęć pracy w zawodzie trenera cechowali się większą inteligencją emocjonalną od swoich rówieśników. Zdrowie psychiczne chętnych do bycia nauczycielami było zdecydowanie lepsze od studentów, którzy nie widzieli swojej przyszłości jako nauczyciele wychowania fizycznego. Ostatni wątek pracy dotyczy modelu nauczyciela wychowania fizycznego. W percepcji badanych studentów nauczyciele wychowania fizycznego powinni ce-chować się takimi właściwościami jak: odpowiedzialność, przyjaźń, pomaganie, cierpliwość, współpraca, pewność siebie, wytrwałość, trzeźwe myślenie, sumienność. Model zawodowy nauczyciela wychowania fizycznego to model społeczny.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Rozprawy Naukowe Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu to recenzowane czasopismo naukowe, w którym publikowane są prace obejmujące różne dziedziny społecznych i humanistycznych nauk o wychowaniu fizycznym, sporcie, rekreacji, turystyce, zdrowiu i rehabilitacji. Czasopismo w nowej formule, po kilkuletniej przerwie, ukazuje się od 2007 roku. W rankingu czasopism MNiSW w 2013 roku otrzymało 5 punktów. Jest indeksowane w bazach Index Copernicus, CEJSH (the Central European Journal of Social Sciences and Humanities) oraz EBSCO. Do druku przyjmowane są artykuły zarówno w języku polskim, jak i w językach kongresowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Rozprawy Naukowe Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu to recenzowane czasopismo naukowe, w którym publikowane są prace obejmujące różne dziedziny społecznych i humanistycznych nauk o wychowaniu fizycznym, sporcie, rekreacji, turystyce, zdrowiu i rehabilitacji. Czasopismo w nowej formule, po kilkuletniej przerwie, ukazuje się od 2007 roku. W rankingu czasopism MNiSW w 2013 roku otrzymało 5 punktów. Jest indeksowane w bazach Index Copernicus, CEJSH (the Central European Journal of Social Sciences and Humanities) oraz EBSCO. Do druku przyjmowane są artykuły zarówno w języku polskim, jak i w językach kongresowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej