Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(13)
Forma i typ
Książki
(12)
Publikacje naukowe
(8)
Publikacje fachowe
(2)
Artykuły
(1)
Dostępność
dostępne
(19)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(6)
Wypożyczalnia Chodzież
(1)
Wypożyczalnia Czarnków
(5)
Wypożyczalnia Trzcianka
(2)
Wypożyczalnia Złotów
(3)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(2)
Autor
Badora Anna Karolina
(1)
Braun Katarzyna
(1)
Filipiak Ewa
(1)
Gawda Barbara
(1)
Góra Dominika
(1)
Horodeński Ryszard
(1)
Jach-Salamon Natalia
(1)
Kirenko Janusz
(1)
Kowalik-Paluch Katarzyna
(1)
Michalak Renata
(1)
Misterek Wojciech
(1)
Parczewska Teresa
(1)
Pietruszka Lidia
(1)
Sadowska-Snarska Cecylia
(1)
Sarzyńska-Mazurek Ewa
(1)
Szołno-Koguc Jolanta
(1)
Wojnarska Anna
(1)
Wosik-Kawala Danuta
(1)
Węcławski Jerzy
(1)
Zubrzycka-Maciąg Teresa
(1)
Śmiechowicz Joanna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(9)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(9)
Kraj wydania
Polska
(13)
Język
polski
(13)
Odbiorca
Nauczyciele
(2)
Rodzice
(2)
Doradcy zawodowi
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Uczniowie
(4)
Młodzież
(3)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(2)
Nauczyciele
(2)
Rodzice
(2)
Szkoły ponadgimnazjalne
(2)
Twórczość dzieci i młodzieży
(2)
Alkoholizm
(1)
Asertywność
(1)
Aspiracje zawodowe
(1)
Budżety terenowe
(1)
Dochody jednostek samorządu terytorialnego
(1)
Dyskurs dziecięcy
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Ekorozwój
(1)
Estetyka
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Internet
(1)
Kariera
(1)
Klasa 3.
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Metoda projektów
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Mimika
(1)
Młodzież trudna
(1)
Narracja
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Obszary chronione
(1)
Odbiór dzieła sztuki
(1)
Podatki i opłaty lokalne
(1)
Pojęcia
(1)
Postawa ciała
(1)
Postawy
(1)
Praca
(1)
Prawo podatkowe
(1)
Przyroda
(1)
Płeć
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rozwój emocjonalny
(1)
Rozwój poznawczy
(1)
Samorząd terytorialny
(1)
Styl życia
(1)
Subkultura
(1)
Szkolnictwo
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(1)
Tematy i motywy
(1)
Uczucia
(1)
Wolontariusze
(1)
Współdziałanie
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie do wartości
(1)
Wychowanie estetyczne
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Zachowania prozdrowotne
(1)
Zajęcia terenowe
(1)
Zawód
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Środowisko przyrodnicze
(1)
Temat: czas
2001-
(8)
2001-0
(2)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Województwo lubelskie (1999- )
(9)
Lubelskie, województwo (od 1999)
(4)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Podlaskie, województwo
(1)
Polska
(1)
Warmińsko-mazurskie, województwo
(1)
Województwo wielkopolskie (1999- )
(1)
Województwo zachodniopomorskie (1999- )
(1)
Gatunek
Raport z badań
(7)
Monografia
(2)
Opracowanie
(2)
Artykuł z czasopisma fachowego
(1)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Podręczniki
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(6)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Psychologia
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Tytuł czasopisma
Bliżej Przedszkola
(1)
13 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64454 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest odpowiedzią na wzrastające zainteresowanie i popularność outdoor education jako strategii edukacyjnej angażującej uczniów w proces autentycznego poznawania realnych problemów w realnym świecie, uczenia się przez eksperymentowanie, samodzielne dochodzenie do wiedzy, przeżywanie, pracę metodą projektu, planowanie strategiczne a przy tym rozwijanie soft skills – umiejętności miękkich. Zrealizowany projekt badań pokazuje, jak wiele jeszcze wyzwań pozostaje w zakresie zmiany myślenia nauczycieli o problemie i zrozumienia wartości, jaką niesie podejście outdoor education. Książka z pewnością będzie znaczącym wkładem w doskonalenie pracy nauczycieli i rozwijanie ich profesjonalnej samoświadomości.” Z recenzji Prof. dr hab. Ewy Filipiak
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115753 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49148 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja stanowi istotne - z punktu widzenia społeczno-edukacyjno-zdrowotnego - opracowanie stanowiące niezaprzeczalny wkład Autorów w dalszy rozwój i poszerzenie pól badawczych we współczesnych naukach społecznych, w tym również pedagogice zdrowia i socjologii zdrowia. Uwidacznia ona słuszny pogląd , iż założenia i koncepcje badania zachowań zdrowotnych wydają się niezwykle użytecznymi narzędziami studiów nad ich rolą w warunkach peryferyjności i dynamicznych przemian społeczno-kulturowych, które charakteryzują w szczególności kontekst polski. Monografia ma charakter interdyscyplinarny. Poszczególne jej fragmenty stanowią samodzielne całości i jednocześnie ich treść się dopełnia. Wartość poznawcza publikacji świadczy o jej wysokim poziomie naukowym. Z recenzji dr. hab. Mirosława Kowalskiego, prof. UZ
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114598 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdział I Podstawowe środowiska wychowawcze 1. Wokół podstawowych pojęć: środowisko wychowawcze, współpraca, integracja, dezintegracja 2. Rodzina jako podstawowe środowisko wychowawcze 3. Szkoła jako środowisko wychowawcze 3.1. Rola nauczyciela-wychowawcy 3.2. Uczniowie w środowisku społeczno-wychowawczym szkoły Rozdział II Współpraca nauczycieli-wychowawców z rodzicami w procesie wychowania 1. Warunki skuteczności współpracy rodziców i nauczycieli 1.1. Model partnerskich stosunków rodziny i szkoły 2. Formy współpracy środowisk wychowawczych 2.1. Zbiorowe formy współpracy rodziców i nauczycieli 2.1.1. Spotkania robocze (wywiadówki) 2.1.2. Spotkania towarzyskie 2.1.3. Spotkania poświęcone pedagogizacji rodziców 2.1.4. Spotkania dotyczące trudności wychowawczych 2.2. Indywidualne formy współpracy rodziców i nauczycieli 2.2.1. Spotkania indywidualne 2.2.2. Wizyty domowe 2.2.3. Kontakty korespondencyjne 2.2.4. Rozmowy telefoniczne 3. Relacja nauczyciele - rodzice w świetle dotychczasowych badań Rozdział III Podstawy metodologiczne własnych badań empirycznych 1. Cel i przedmiot badań oraz problemy badawcze 2. Metody stosowane w pracy 3. Charakterystyka terenu badań i grupy badawczej 4. Organizacja badań własnych Rozdział IV Współpraca nauczycieli-wychowawców z rodzicami w świetle wyników własnych badań empirycznych 1. Oczekiwania rodziców i nauczycieli wobec wzajemnej współpracy 2. Formy współpracy rodziców i nauczycieli 3. Ocena wzajemnej współpracy 4. Trudności dostrzegane przez rodziców i nauczycieli we wzajemnej współpracy Rozdział V Współpraca rodziców i nauczycieli w kontekście dobra dziecka - przykłady dobrych praktyk, implikacje pedagogiczne 1. Rodzice i nauczyciele jako sojusznicy 2. Zachowania utrudniające wzajemną współpracę 2.1. Zachowania rodziców utrudniające współpracę 2.2. Zachowania nauczycieli utrudniające wzajemną współpracę 3. Scenariusz zajęć do wykorzystania podczas spotkań z rodzicami
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114139 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41381 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsza publikacja stanowi próbę połączenia teorii i praktyki, dotyczących zagadnienia pracy i jej wartości w percepcji adolescentów. Dotychczasowa literatura polska poświęcona tej problematyce nie często eksponuje to zagadnienie, a przecież wyzwania edukacyjno-zawodowe stojące przed młodymi ludźmi to zagadnienie niezwykle ważne zarówno z perspektywy samych zainteresowanych, jak i społeczeństwa, zwłaszcza w przyszłościowej perspektywie. Dlatego też należy zwrócić szczególną uwagę na możliwości pomocy młodym osobom w zakresie ukazania im możliwości edukacyjnych i zawodowych, a także w zakresie kształtowania ich kompetencji społecznych i tworzenia obrazu siebie, tak aby dokonywali wyborów zawodowych z pełną świadomością i zgodnie ze swoimi możliwościami i aspiracjami.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41412 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34290 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 111957 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Praca wypełnia lukę w wiedzy i badaniach nad kształceniem i stymulacją doświadczenia przyrodniczego i estetycznego dziecka z wykorzystaniem możliwości twórczo-artystyczno-poznawczych, jakie można rozwinąć i kształtować u uczniów w zakresie wiedzy przyrodniczej przez kontakt z przyrodą oraz działania ze sztuką. […] Praca jest oryginalna i stanowi cenny wkład w badania z pedagogiki wczesnoszkolnej, edukacji przyrodniczej i wychowania estetycznego. dr hab. Urszula Szuścik, prof. Uniwersytetu Śląskiego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42293 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prezentowana rozprawa dotyczy ważnego problemu dla interpretacji rozwoju umysłu dziecka. Jako jedyna w polskiej literaturze naukowej prezentuje normę rozwojową w zakresie pojęć. Proponuje nową ścieżkę docierania do tajników dziecięcego umysłu. Otrzymujemy wyraziste, subtelnie budowane profile rozwoju kompetencji emocjonalnej w okresie przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Jest to bez wątpienia badawcze osiągnięcie autorek, wypełniające lukę w polskiej refleksji nad rozwojem umysłu dziecka. Wiedza ta z pewnością może być podstawą do modelowania dziecięcych zachowań w normie biologicznej i umysłowej, ale także do diagnozowania umysłów i programowania terapii w zaburzeniach mowy (w autyzmie, w padaczkach, w niepełnosprawności umysłowej, w głuchocie). Z recenzji prof. dra hab. Stanisława Grabiasa
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 117881 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43260 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Wydziału Nauk Społecznych / Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II ; 189)
Głównym celem publikacji jest analiza związków i zależności między działalnością twórczą młodzieży szkolnej w cyberprzestrzeni a jej osiągnięciami edukacyjnymi w świetle literatury i własnych badań empirycznych oraz opracowanie teoretycznych podstaw pedagogii twórczości w cyberprzestrzeni w kontekście teorii pedagogiki personalistycznej i praktycznych wskazań pedagogicznych. Praca wpisuje się w pedagogikę kultury, pedagogikę personalistyczną, pedagogikę twórczości, pedagogikę szkolną. Wybraną problematykę badań podjęto przez wzgląd na brak dotychczasowych badań w zakresie działalności twórczej młodzieży w cyberprzestrzeni. Internet i jego rozrastająca się przestrzeń towarzyszą kolejnym pokoleniom już od kilkunastu lat, a mimo to nadal jest to obszar w niedostatecznym stopniu zbadany przez psychologów i pedagogów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42768 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Spór o Podatki)
Monografia dotyczy ważnej i aktualnej problematyki z obszaru finansów lokalnych, tj. zagadnień podatków samorządowych jako źródeł dochodów własnych jednostek samorządu terytorialnego (JST). Autonomia fiskalna i lokalne władztwo podatkowe stanowią filary samodzielności dochodowej JST, a wydajność fiskalna związanych z nimi lokalnych źródeł dochodów podatkowych to kluczowa determinanta nie tylko kondycji finansowej samorządu terytorialnego, ale również ilości i jakości usług publicznych świadczonych przez władze lokalne. W tym kontekście podjęty temat badawczy jest niezwykle istotny.
Monografia stanowi interesujące opracowanie naukowe, uwzględniające szereg aktualnych zagadnień z zakresu problematyki podatków samorządowych. Książka ta może być wykorzystywana nie tylko na potrzeby dydaktyki akademickiej, dla studentów ekonomii i finansów oraz nauk prawnych, ale może również stanowić cenne źródło informacji dla praktyków samorządowych specjalizujących się w problematyce podatkowej. (Z recenzji prof. dr hab. Marzanny Poniatowicz)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53044 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Katedry Pedagogiki Chrześcijańskiej Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II ; 3.)
Wolontariat w pierwszej kolejności kojarzymy z pomocą, którą ochotnicy niosą potrzebującym. W tej perspektywie jawi się nam zjawisko niezmiernie pożądane społecznie. Prezentowana książka, nie pomijając aspektu wkładu wolontariuszy w zaspokajanie potrzeb korzystających z pomocy, podejmuje analizę zjawiska wolontariatu w aspekcie podmiotowym. Przeprowadzone analizy teoretyczno-empiryczne starają się znaleźć odpowiedź na pytania: Czy i w jaki sposób zaangażowanie zmienia samych wolontariuszy? Czy można aktywność wolontarystyczną młodzieży potraktować jako element wychowania prospołecznego? Zawarte w książce wnioski mogą stanowić praktyczne wskazówki, które warto uwzględnić na etapie tworzenia i prowadzenia młodzieżowych grup wolontariackich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44845 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka dotyczy bardzo ważnej dla praktyki pedagogicznej problematyki zdolności porozumiewania się nieletnich. Rozważania teoretyczne oraz analiza wyników badań wskazują na istnienie u młodzieży nieprzystosowanej poważnego deficytu w tym zakresie. Przyjęcie paradygmatu komunikacyjnego w praktyce resocjalizacyjnej wydaje się bardzo uzasadnione, choć niełatwe. Uświadomienie pedagogom resocjalizacyjnym, na czym polega specyfika komunikowania się nieletnich, z pewnością ułatwi im wybór bardziej skutecznych metod modyfikowania postaw i zachowań młodzieży podsądnej. Pozytywna zmiana w tym zakresie powinna opierać się na kompensowaniu negatywnych doświadczeń społecznych młodzieży wykolejonej oraz wielokierunkowym stymulowaniu kompetencji komunikacyjnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106946 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32424 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45375 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64697 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej