Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(14)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(8)
Artykuły
(6)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje fachowe
(2)
E-booki
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(19)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(5)
Wypożyczalnia Chodzież
(3)
Wypożyczalnia Czarnków
(4)
Wypożyczalnia Trzcianka
(1)
Wypożyczalnia Złotów
(5)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(2)
Autor
Czaplewska Ewa
(1)
Grzybowski Przemysław Paweł
(1)
Górniak-Pełech Martyna
(1)
Komorowska Hanna
(1)
Kotarba-Kańczugowska Marta
(1)
Kozerska Ewa
(1)
Kutyłowska Katarzyna
(1)
Kędzia Marta
(1)
Paczuska Katarzyna
(1)
Pawlak Mirosław
(1)
Porayski-Pomsta Józef
(1)
Przybysz-Piwko Maria
(1)
Roguska Sylwia
(1)
Rokita-Jaśkow Joanna
(1)
Sadowska Katarzyna
(1)
Scheffler Tomasz
(1)
Steur Agnieszka
(1)
Tarkowski Zbigniew
(1)
Zając Jolanta
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(7)
2010 - 2019
(7)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(9)
Kraj wydania
Polska
(15)
Język
polski
(15)
Odbiorca
Nauczanie początkowe
(3)
Nauczyciele języków
(3)
Nauczyciele nauczania początkowego
(3)
Dorośli
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Temat
Wielojęzyczność
(14)
Wielokulturowość
(4)
Dzieci
(3)
Mowa
(3)
Nauczanie języków obcych
(3)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(2)
Język polski
(2)
Języki
(2)
Języki obce
(2)
Komunikacja werbalna
(2)
Logopedia
(2)
Mutyzm
(2)
Polacy za granicą
(2)
Wykluczenie społeczne
(2)
Afazja
(1)
Afazja dziecięca
(1)
Antysemityzm
(1)
Apraksja mowy
(1)
Autonomia (pedagogika)
(1)
Bezpieczeństwo produktu
(1)
Biskupi
(1)
Chorzy z afazją
(1)
Czytanie
(1)
Dialog międzykulturowy
(1)
Dwujęzyczność
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Edukacja globalna
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Emigracja zarobkowa
(1)
Forum (informat.)
(1)
Godność ludzka
(1)
Integracja europejska
(1)
Jąkanie
(1)
Język dziecka
(1)
Język esperanto
(1)
Kant, Immanuel
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Konstytucja Europejska
(1)
Kościół katolicki
(1)
Ksenofobia
(1)
Makuszyński, Kornel (1884-1953)
(1)
Migracje
(1)
Multimedia
(1)
Nauczyciele języka polskiego jako obcego
(1)
Niemowlę
(1)
Nos
(1)
Noworodek
(1)
Odmienność kulturowa
(1)
Pedagogika kultury
(1)
Pisanie
(1)
Polityka społeczna
(1)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(1)
Rasizm
(1)
Religia
(1)
Różnice międzykulturowe w komunikacji interpersonalnej
(1)
Różnorodność
(1)
SLI
(1)
Sankcje (prawo międzynarodowe)
(1)
Specyficzne zaburzenia językowe (SLI) a dwujęzyczność
(1)
Spółka europejska
(1)
Strony WWW
(1)
Sztuka
(1)
Uczenie się
(1)
Uczniowie
(1)
Układ nerwowy ośrodkowy
(1)
Unia Europejska
(1)
Wczesna interwencja
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Zaburzenia mowy
(1)
Śmierć
(1)
Świadomość społeczna
(1)
Żłobki
(1)
Temat: dzieło
Koziołek Matołek
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Europa
(1)
Holandia
(1)
Malta
(1)
Turcja
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(5)
Artykuł z czasopisma fachowego
(3)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(3)
Blogi
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(7)
Językoznawstwo
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Medycyna i zdrowie
(1)
Tytuł czasopisma
Edukacja Wczesnoszkolna
(3)
Języki Obce w Szkole : czasopismo dla nauczycieli
(3)
15 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Koncepcja edukacji różnojęzycznej jest stosunkowo nowa w polskiej pedagogice. Dlatego temat książki może wywołać zdziwienie – ze względu na niejasność pojęciową oraz wprowadzanie nowego terminu obok nazw już istniejących, takich jak wielojęzyczność czy dwujęzyczność. Trudność definicyjna nie jest jednak równoznaczna z niemożliwością podejmowania tematu różnojęzyczności, która – co należy podkreślić – nie jest pojęciem tożsamym z wielojęzycznością ani z dwujęzycznością. Jednak definicja negatywna – stwierdzenie, czym różnojęzyczność nie jest – to za mało. Publikacja ta może być pomocna tym wszystkim, którzy interesują się zagadnieniami szeroko pojmowanej edukacyjnej polityki językowej. Adresowana jest do pedagogów, teoretyków edukacji oraz do osób, które zajmują się planowaniem kształcenia językowego – zarówno na poziomie krajowym, regionalnym, jak i lokalnym – w zakresie polityki językowej szkoły. Celem opracowania są również poszukiwania inspiracji filozoficznych, które – w odczuciu Autorki – mogą konstytuować dyskurs na temat różnojęzyczności. Współcześnie w rozważaniach na temat kształcenia językowego wprowadza się nowe paradygmaty, intensyfikuje się badania nad społeczeństwem, komunikacją, wielojęzycznością, dwujęzycznością, edukacją zorientowaną na języki – ale te odkrycia i nowe podejścia funkcjonują w pewnej historycznej ciągłości. Termin „różnojęzyczność”, chociaż nowy, wyrasta z idei, które można poddać analizie – tak aby określić paralelizm, na przykład między teorią aktów mowy Johna L. Austina czy modelem zwiększania świadomości językowej Erica Hawkinsa a edukacją nastawioną na promowanie różnojęzyczności. W ocenie Autorki różnojęzyczność traktować można jako swoiste pogranicze różnych dziedzin nauki. Termin ten pozostaje w rozmaitych relacjach do dydaktyki języka ojczystego czy języków obcych, psychologii komunikacji, pedagogiki międzykulturowej, socjolingwistyki, a także filozofii. Dlatego też w książce usiłuje naszkicować ramę dla dalszego namysłu nad różnojęzycznością, która ułatwiłaby poruszanie się po nowym obszarze, jakim jest edukacja różnojęzyczności.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110087 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51406 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110133 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wychować dziecko nie jest łatwo, a wychować dziecko w trzech językach i trzech kulturach początkowo wydaje się projektem niewykonalnym. Tymczasem los rzuca nas na głęboką wodę Morza Śródziemnego, gdzie na maleńkiej wyspie okazuje się, że trzy języki to wciąż za mało. I wtedy dopiero zaczyna się prawdziwa przygoda. Zwariowana, pełna zabawnych sytuacji i wzruszających momentów. Przygoda 10 lat później staje się książką, która jest dowodem na to, że wielojęzyczność i wielokulturowość mogą być sposobem na życie pełne szalonych pomysłów i wspaniałej zabawy. "- Czy trudno wychować dziecko wielojęzyczne? - Myślę, że ogólnie trudno wychować dziecko. Przy dziecku wielojęzycznym należy się przygotować na większą ilość zaskakujących sytuacji." Martyna Górniak Pełech Szalony pomysł, który zrodził szalony plan. Statystyczna Matka Polka, która prowadzi zupełnie niestatystyczne życie. Dni pełne przygód, które stają się zwariowanym stylem życia. Poznaj niezwykłą przygodę zupełnie zwykłej rodziny.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42769 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49314 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Język dzieci rozwija się w różnym tempie i nie każde opóźnienie świadczy o zaburzeniu. Kiedy mowa nie pojawia się dość długo, a rówieśnicy już mówią, u rodziców i opiekunów budzi się zrozumiały niepokój. Są tacy, którzy zakładają, że kiedyś w końcu pojawi się sama, ale są i tacy, którzy nie podzielają tego optymizmu. Zadają sobie wówczas kluczowe pytania: „Dlaczego dziecko nie mówi?” oraz „Czy i kiedy zacznie mówić?”. Niestety na te proste pytania nie ma równie prostej odpowiedzi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52356 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 41639 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34640 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67309 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI Wieku.)
Poddany ocenie wydawniczej tom z jednej strony bezapelacyjnie podtrzymuje najwyższy naukowy poziom tomów wcześniejszych, z drugiej – z dużą naukową śmiałością [...] poszerza granice współczesnej logopedii, redefiniując jej przedmiot. [...] Opiniowane opracowanie składa się z trzech wyraźnie zaznaczonych części: I – Język i kultura; II – Rozwój osób dwujęzycznych; III – Różnice kulturowe i językowe a logopedia. Z recenzji prof. UP, dra hab. Mirosława Michalika
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114825 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52318 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41521 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47716 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67733 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Opracowanie to adresowane jest do uczestników zajęć poświęconych zróżnicowaniu kulturowemu w różnych okolicznościach. Może służyć jako praktyczna pomoc naukowa oraz źródło inspiracji dla studentów, nauczycieli i badaczy. Zawiera wybór kilkunastu artykułów wcześniej opublikowanych w opracowaniach pokonferencyjnych. Oprócz teoretycznych i metodologicznych podstaw pedagogiki międzykulturowej w perspektywie historycznej ukazują one zróżnicowanie kulturowe w kontekstach od najbardziej popularnych - tożsamości i migracji - po rzadziej opisywane, m.in.kontaktów biznesowych, problemów osób ubogich, wykluczanych, chorych i umierających traktowanych jako Obcy. Opowiadają też o próbach poszukiwania wspólnego języka (np. esperanto) i możliwości wykorzystania Internetu w edukacji międzykulturowej. Dociekliwy Czytelnik znajdzie tu liczne odesłania do źródeł zagranicznych i stron internetowych, pozwalające poszerzyć wiedzę na opisywane tematy. Książkę uzupełnia obszerny przewodnik bibliograficzny zawierający ponad 2000 tytułów literatury przedmiotu w kilkunastu językach (oprócz polskiego m.in. w angielskim, francuskim, hiszpańskim, niemieckim, słowackim, włoskim).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104102 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44385 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W zbiorze tym znalazły się zarówno teksty poświęcone historii myśli europejskiej czy stosunkowi Kościoła katolickiego do procesu zjednoczenia Europy, jak i analizzujące najnowsze rozwiązania prawne dotyczące pogłębienia integracji europejskiej czy badające kwestię polilingwalności w europejskich strukturach politycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45855 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Z Prac Towarzystwa Kultury Języka ; 8.)
Zasadniczo każde działanie logopedyczne, które nie ma charakteru profilaktycznego, zapobiegającego ewentualnym zaburzeniom i dysfunkcjom mowy – oparte na diagnozie logopedycznej – przybiera postać interwencji logopedycznej. Tak rozumiana interwencja logopedyczna ma różne postaci i formy: od programów edukacyjnych i reedukacyjnych, realizowanych w przedszkolach, szkołach i innych placówkach oświatowych, których celem jest usprawnienie samych narządów mowy, do programów terapeutycznych, o bardzo skomplikowanym często charakterze (np. w związku z autyzmem lub afazją).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 111003 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40234 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46576 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej