Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(40)
Forma i typ
Książki
(33)
Publikacje naukowe
(8)
Artykuły
(7)
Publikacje fachowe
(6)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Poradniki i przewodniki
(2)
Dostępność
dostępne
(75)
wypożyczone
(12)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(10)
Czytelnia Piła
(1)
Wypożyczalnia Chodzież
(14)
Wypożyczalnia Czarnków
(16)
Wypożyczalnia Trzcianka
(16)
Wypożyczalnia Złotów
(12)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(7)
Czytelnia Wągrowiec
(6)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(1)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(5)
Autor
Naprawa Renata
(7)
Tanajewska Alicja
(7)
Bednarz Marzena
(3)
Bladowska Joanna
(3)
Ludkiewicz Eliza
(3)
Mach Cecylia
(3)
Miłosz Angelika
(3)
Okoniewska Małgorzata
(3)
Pliwka Aneta
(3)
Szczepańska Krystyna
(3)
Żmuda-Trzebiatowska Marzena
(3)
Cytowska Beata
(2)
Drzazga Agnieszka
(2)
Gajdzica Zenon
(2)
Gładyszewska-Cylulko Joanna
(2)
Jagoszewska Iwona
(2)
Kluczkowska Karolina
(2)
Lubocka Weronika
(2)
Maślaczyk-Trzasko Agnieszka
(2)
Pawlus Marta
(2)
Piwowońska Joanna
(2)
Plichta Piotr
(2)
Radzka Katarzyna
(2)
Sowińska Magdalena
(2)
Szakiewicz Aleksandra
(2)
Szczupał Bernadeta
(2)
Szostak Barbara
(2)
Borkowska Agnieszka
(1)
Czarnocka Marzenna
(1)
Cęcelek Grażyna
(1)
Dawidowicz Maria
(1)
Donocik Iwona
(1)
Dziółko Marcin
(1)
Dłużniewska Agnieszka (pedagogika)
(1)
Guratowska Katarzyna
(1)
Hinz Magdalena
(1)
Jarosińska Małgorzata
(1)
Jas Małgorzata
(1)
Klaro-Celej Lidia
(1)
Klinik Anna
(1)
Knopik Tomasz
(1)
Kocejko Magdalena
(1)
Kopeć Danuta
(1)
Kossewska Joanna
(1)
Kozak Katarzyna
(1)
Krefft Anna
(1)
Krztoń Alicja
(1)
Lubińska-Kościółek Elżbieta
(1)
Majorek Czesław
(1)
Maćkowska Ewa
(1)
Miller Piotr
(1)
Niedźwiecka Agnieszka
(1)
Olechowska Agnieszka
(1)
Pawlis Marta
(1)
Piotrowska Magdalena
(1)
Piwowoński Marcin
(1)
Podgórska-Jachnik Dorota
(1)
Rdest Anna
(1)
Rottermund Jerzy
(1)
Serafin Teresa
(1)
Stokowska-Zagdan Elżbieta
(1)
Suchocka Mirosława
(1)
Szczepańska Lidia
(1)
Sztreker Aleksandra
(1)
Sękowski Andrzej Edward
(1)
Tomkiewicz-Bętkowska Aleksandra
(1)
Wiśniewska Marta
(1)
Wołoszczuk Krzysztof
(1)
Woźnicka Elżbieta
(1)
Ćwirynkało Katarzyna
(1)
Łaś Helena
(1)
Śliwińska Katarzyna
(1)
Żabiński Dawid
(1)
Żłobicki Wiktor
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(10)
2010 - 2019
(25)
2000 - 2009
(3)
1980 - 1989
(1)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(19)
Kraj wydania
Polska
(40)
Język
polski
(39)
Odbiorca
Nauczyciele
(8)
Dyrektorzy szkół
(4)
Nadzór pedagogiczny
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Pedagodzy specjalni
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Szkoły specjalne
(2)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Nauczyciele szkół zawodowych
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Psycholodzy
(1)
Szkoły zawodowe
(1)
Terapeuci
(1)
Wychowawcy klas
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(18)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(15)
Edukacja włączająca
(10)
Pedagogika specjalna
(8)
Uczniowie szkół specjalnych
(7)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(7)
Kształcenie integracyjne
(5)
Nauczanie początkowe
(5)
Nauczyciele
(5)
Dziecko autystyczne
(4)
Dziecko niepełnosprawne
(4)
Dziecko zdolne
(4)
Młodzież niepełnosprawna umysłowo
(4)
Nauczanie
(4)
Niepowodzenia szkolne
(4)
Szkoły ogólnodostępne
(4)
Uczenie się
(4)
Uczniowie
(4)
Dzieci niepełnosprawne umysłowo
(3)
Dziecko głuche
(3)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(3)
Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne
(3)
Szkoły
(3)
Uczniowie szkół podstawowych
(3)
Adaptacja społeczna
(2)
Aspiracje edukacyjne
(2)
Autyzm
(2)
Dojrzałość szkolna
(2)
Dostępność architektoniczna
(2)
Dyrektorzy szkół
(2)
Dyslalia
(2)
Dziecko chore przewlekle
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością
(2)
Edukacja ekologiczna
(2)
Mowa
(2)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Pedagodzy specjalni
(2)
Przemoc w szkole
(2)
Szkolnictwo specjalne
(2)
Szkoły (budynki)
(2)
Wychowanie
(2)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(2)
Afazja
(1)
Autonomia (filozofia)
(1)
Autorytet
(1)
Czas wolny od pracy ucznia
(1)
Czytanie
(1)
Czytanie ze zrozumieniem
(1)
Dane osobowe
(1)
Dokumenty
(1)
Domy kultury
(1)
Doskonalenie zawodowe
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dzieci
(1)
Dzieci mające trudności w uczeniu się
(1)
Dzieci z zaburzeniami rozwoju
(1)
Dziecko niedosłyszące
(1)
Dziecko niedowidzące
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko wiejskie
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Dziecko z zespołem Downa
(1)
Fizykoterapia
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry komputerowe
(1)
Inteligencja (psychol.)
(1)
Inteligencja (psychologia)
(1)
Jednostkowienie
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Kultura szkoły
(1)
Literatura
(1)
Ludzie starzy
(1)
Matematyka
(1)
Metody nauczania
(1)
Mutyzm
(1)
Młodzież wiejska
(1)
Nadzór pedagogiczny
(1)
Nauczyciele języka angielskiego
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Niepełnosprawni umysłowo
(1)
Niepełnosprawność intelektualna w stopniu lekkim
(1)
Obowiązek szkolny
(1)
Osobowość
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Pedagogika
(1)
Pedeutologia
(1)
Podmiotowość
(1)
Potrzeby edukacyjne
(1)
Prawo oświatowe
(1)
Programy nauczania dla szkół podstawowych specjalnych
(1)
Przedszkola integracyjne
(1)
Psycholodzy
(1)
Psychologia
(1)
Psychologia stosowana
(1)
Rehabilitacja medyczna
(1)
Rodzice
(1)
Rodzina
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
2001-0
(1)
2009-2010
(1)
Temat: miejsce
Polska
(5)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(7)
Ćwiczenia i zadania dla szkół podstawowych specjalnych
(5)
Artykuł z czasopisma naukowego
(4)
Artykuł problemowy
(3)
Programy nauczania dla szkół podstawowych specjalnych
(3)
Programy nauczania dla szkół specjalnych
(3)
Programy nauczania początkowego
(3)
Artykuł z czasopisma fachowego
(2)
Karty pracy ucznia
(2)
Opracowanie
(2)
Poradnik
(2)
Scenariusze zajęć
(2)
Ćwiczenia i zadania dla szkół specjalnych
(2)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Dokumenty elektroniczne
(1)
Monografia
(1)
Piosenka dziecięca polska
(1)
Podręczniki
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Program autorski (pedagogika)
(1)
Program nauczania
(1)
Raport
(1)
Raport z badań
(1)
Relacja
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół specjalnych
(1)
Ćwiczenia i zadania do nauczania początkowego
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(17)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Architektura i budownictwo
(2)
Psychologia
(1)
Tytuł czasopisma
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(3)
Dyrektor Szkoły
(1)
Edukacja : kwartalnik naukowy
(1)
Szkoła Specjalna
(1)
Życie Szkoły
(1)
40 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Projekt „Dostępna Szkoła” powstał z myślą o szkołach podstawowych wymagających poprawy szeroko rozumianej dostępności. Celem projektu było wypracowanie Modelu Dostępnej Szkoły, który miał wyznaczyć standardy w obszarze dostępności architektonicznej, w wymiarze technicznym, edukacyjnym oraz społecznym, a także w zakresie organizacji szkoły oraz procedur. W ramach projektu założono przetestowanie Modelu szkołach w całej Polsce, dzięki środkom przekazanym organom prowadzącym szkoły w formie grantów. Projekt „Dostępna Szkoła” realizowany był w latach 2019-2023 w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014 - 2020, jako pilotaż działania „Szkoła bez barier” - program Dostępność Plus.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53705 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43387 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Piosenki i zabawy są jedną z części publikacji Ja i mój świat 3. W teczce znajdująW komplecie znajduje się płyta CD z piosenkami w wersjach: wokalno-instrumentalnej i instrumentalnej.Proponowane zabawy i piosenki są ściśle związane z treścią podręcznika Ja i mój świat 3 i w najbardziej naturalny sposób pomogą dzieciom utrwalić zdobytą wiedzę. Rozwijają kompetencje społeczne: komunikację, nawiązywanie i podtrzymywanie relacji, szczególnie istotne w nauczaniu dzieci z autyzmem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. GF. 603 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest cenną naukowo i bardzo potrzebną pozycją, opartą na wszechstronnym przeglądzie źródeł i wielopłaszczyznowym ujęciu problemów badawczych zogniskowanych na języku i jego roli w poznaniu. Monografię charakteryzuje świadoma interdyscyplinarność i polimetodologiczność badań. Rozumienie tekstu literackiego pokazane jest w ujęciu socjokognitywnym jako proces, który z jednej strony wymaga aktywizacji zasobów poznawczych i metapoznawczych ucznia z uszkodzonym słuchem, a z drugiej – ustalania zawartych w tekście znaczeń w wyniku dialogu z innymi, kompetentnymi członkami wspólnoty interpretacyjnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 117010 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autorzy publikacji: Gładyszewska-Cylulko Joanna, Cytowska Beata, Drzazga Agnieszka, Jagoszewska Iwona, Plichta Piotr i Szczupał Bernadeta Niniejsze opracowanie prezentuje specyfikę pracy i wsparcia w odniesieniu do uczniów z niepełnosprawnościami, o różnych potrzebach edukacyjnych. Choć każdy z rodzajów niepełnosprawności wymaga nieco innych oddziaływań terapeutyczno-edukacyjnych, to niektóre zjawiska występujące w przestrzeni szkolnej dotykają wszystkich przedstawianych grup. Jednym z nich jest agresja rówieśnicza i przemoc (bullying). Temu tematowi została poświęcona pierwsza część monografii. Osoby z niepełnosprawnościami niekiedy występują w roli agresorów, ale częściej stają się ofiarami. Znajomość mechanizmów agresywnych realizowanych za pomocą nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (agresja elektroniczna i cyberbullying), a także zasad i praktycznych wskazówek odnośnie do postępowania profilaktycznego w sytuacji narażenia na przemoc może być pomocna dla pedagogów pracujących z osobami będącymi podmiotem niniejszej publikacji. W książce przybliżone zostały też zagadnienia dotyczące uczniów z niepełnosprawnością intelektualną oraz z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Poruszono problemy wynikające ze specyfiki funkcjonowania tych dzieci, ujawniające się w sytuacji diagnozy, konstruowania indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych, doboru metod ich edukacji, rehabilitacji i wsparcia. Omówiono również kwestię pomocy rodzinie udzielanej przez szkołę oraz zasady współpracy pomiędzy tymi dwoma rodzajami otoczenia społecznego mającej na celu dobro dziecka. W dalszej części opracowania przedstawione zostały problemy uczniów z wadami wzroku i słuchu w kontekście działań ułatwiających ich edukację. Przybliżono wątki związane ze zmianami w zakresie regulacji prawnych, a także form kształcenia. Wszystkie problemy omawianych grup analizowano w odniesieniu do specyfiki ich funkcjonowania w różnych sferach rozwoju. Warto podkreślić w tym miejscu, że choć w szkołach ogólnodostępnych populacja osób z niepełnosprawnością wzrokową i słuchową jest liczna (zwłaszcza osób słabowidzących i słabosłyszących), to niewiele publikacji przybliża zagadnienia ich potrzeb w zakresie kształcenia i wychowania. Niniejsza monografia uzupełnia tę lukę, ułatwiając zrozumienie funkcjonowania uczniów z zaburzeniami widzenia i słyszenia. W obliczu trudności edukacyjnych może to sprzyjać efektywnemu wykorzystywaniu konkretnych metod postępowania omówionych w tej publikacji, jak też stymulować pedagogów do wynajdywania własnych sposobów radzenia sobie w sytuacjach trudnych związanych ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi uczniów z wadami wzroku i słuchu. W publikacji poruszono również problematykę funkcjonowania dzieci przewlekle chorych w roli uczniów. Choroba przewlekła została tu potraktowana jako sytuacja trudna, wywołująca wiele negatywnych emocji i stanów psychicznych. Jednocześnie podkreślono wartość wsparcia społecznego w minimalizowaniu ograniczeń wynikających z tego rodzaju choroby. Na zakończenie książki ukazano sylwetkę dziecka z niepełnosprawnością ruchową oraz swoistość jego kształcenia i wychowania, ze szczególnym uwzględnieniem konieczności zaspokajania potrzeby wyrażania siebie i porozumiewania się z innymi poprzez alternatywne i wspomagające formy komunikacji. Serdecznie zapraszamy do lektury!
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51712 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41485 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47455 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 66086 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsze opracowanie prezentuje specyfikę pracy i wsparcia w odniesieniu do uczniów z niepełnosprawnościami, o różnych potrzebach edukacyjnych. Choć każdy z rodzajów niepełnosprawności wymaga nieco innych oddziaływań terapeutyczno-edukacyjnych, to niektóre zjawiska występujące w przestrzeni szkolnej dotykają wszystkich przedstawianych grup. Jednym z nich jest agresja rówieśnicza i przemoc (bullying). Temu tematowi została poświęcona pierwsza część monografii. Osoby z niepełnosprawnościami niekiedy występują w roli agresorów, ale częściej stają się ofiarami. Znajomość mechanizmów agresywnych realizowanych za pomocą nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (agresja elektroniczna i cyberbullying), a także zasad i praktycznych wskazówek odnośnie do postępowania profilaktycznego w sytuacji narażenia na przemoc może być pomocna dla pedagogów pracujących z osobami będącymi podmiotem niniejszej publikacji. W książce przybliżone zostały też zagadnienia dotyczące uczniów z niepełnosprawnością intelektualną oraz z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Poruszono problemy wynikające ze specyfiki funkcjonowania tych dzieci, ujawniające się w sytuacji diagnozy, konstruowania indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych, doboru metod ich edukacji, rehabilitacji i wsparcia. Omówiono również kwestię pomocy rodzinie udzielanej przez szkołę oraz zasady współpracy pomiędzy tymi dwoma rodzajami otoczenia społecznego mającej na celu dobro dziecka. W dalszej części opracowania przedstawione zostały problemy uczniów z wadami wzroku i słuchu w kontekście działań ułatwiających ich edukację. Przybliżono wątki związane ze zmianami w zakresie regulacji prawnych, a także form kształcenia. Wszystkie problemy omawianych grup analizowano w odniesieniu do specyfiki ich funkcjonowania w różnych sferach rozwoju. Warto podkreślić w tym miejscu, że choć w szkołach ogólnodostępnych populacja osób z niepełnosprawnością wzrokową i słuchową jest liczna (zwłaszcza osób słabowidzących i słabosłyszących), to niewiele publikacji przybliża zagadnienia ich potrzeb w zakresie kształcenia i wychowania. Niniejsza monografia uzupełnia tę lukę, ułatwiając zrozumienie funkcjonowania uczniów z zaburzeniami widzenia i słyszenia. W obliczu trudności edukacyjnych może to sprzyjać efektywnemu wykorzystywaniu konkretnych metod postępowania omówionych w tej publikacji, jak też stymulować pedagogów do wynajdywania własnych sposobów radzenia sobie w sytuacjach trudnych związanych ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi uczniów z wadami wzroku i słuchu. W publikacji poruszono również problematykę funkcjonowania dzieci przewlekle chorych w roli uczniów. Choroba przewlekła została tu potraktowana jako sytuacja trudna, wywołująca wiele negatywnych emocji i stanów psychicznych. Jednocześnie podkreślono wartość wsparcia społecznego w minimalizowaniu ograniczeń wynikających z tego rodzaju choroby. Na zakończenie książki ukazano sylwetkę dziecka z niepełnosprawnością ruchową oraz swoistość jego kształcenia i wychowania, ze szczególnym uwzględnieniem konieczności zaspokajania potrzeby wyrażania siebie i porozumiewania się z innymi poprzez alternatywne i wspomagające formy komunikacji. Serdecznie zapraszamy do lektury! Autorzy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34769 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Karty pracy „Co dzień naprzód!” wzbogacą warsztat pracy nauczycieli oraz terapeutów pracujących z najmłodszymi dziećmi oraz dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Opracowanie powstało z myślą o: przedszkolakach, których rozwój przebiega typowo; przedszkolakach, których rozwój przebiega nieharmonijnie lub z opóźnieniem; uczniach początkowych klas szkoły integracyjnej lub specjalnej; uczniach ośrodków rewalidacyjno-wychowawczych. Zadania mają na celu poszerzanie wiedzy dziecka o samym sobie, o najbliższym i dalszym otoczeniu, o zachodzących w świecie prawidłowościach. Pomagają rozwijać myślenie przyczynowo-skutkowe, funkcje percepcyjne oraz sprawność grafomotoryczną. Polecenia zostały sformułowane w taki sposób, żeby nieustannie, przy każdej okazji zachęcać dziecko do mówienia lub komunikowania się w dostępny mu sposób. Publikacja „Co dzień naprzód!” składa się z trzech części („Oto ja”, „Oto my”, „Oto świat”). Wszystkie ćwiczenia zostały przygotowane na trzech poziomach trudności, które oznaczono literami A, B, C.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33267 (1 egz.)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GF. 524 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podręcznik przedstawia najważniejsze zagadnienia i obszary badawcze współczesnej psychologii. Książka Spencera Rathusa obejmuje zarówno podstawy tej gałęzi wiedzy, takie jak definicja, zakres i historia psychologii, koncepcje psychologiczne człowieka oraz metody badawcze stosowane przez psychologów, jak i jej bardziej zaawansowane działy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33693 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 45208 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64369 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka została podzielona na osiem części. W pierwszej - obok krótkiej charakterystyki upośledzenia umysłowego - zawarto najczęściej spotykane przyczyny trudności w uczeniu się, nakreślono edukację dzieci z niepełnosprawnością w szkole masowej, zapoznając tym samym Czytelników z ideą klas integracyjnych, założeniami i warunkami dobrej integracji.Część druga została poświęcona organizowaniu i udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej zgodnie z obowiązującym rozporządzeniem. Część trzecia to opis celów i zadań rewalidacji indywidualnej wraz z ramowym programem rewalidacji, a także zbiór wskazówek przydatnych w pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością na tego typu zajęciach. W części czwartej zamieszczono przykładowe ćwiczenia. Część piąta określa zakres czynności i uprawnienia pedagoga specjalnego pracującego w klasie integracyjnej, jego prawa i obowiązki. Część szósta natomiast zawiera przykładowe opracowania, które - w mniejszym bądź większym stopniu - towarzyszą pedagogom specjalnym w ich pracy (opracowanie konspektu, indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego, rozkładu materiału oraz oceny opisowej). W części siódmej zaprezentowano opis i analizę przypadku uczniów z niepełnosprawnościami (z zespołem Aspergera, z zespołem Downa oraz uczeń niedowidzący). Ostatnia część zawiera wybrane programy wspomagające rozwój uczniów. Program dla ucznia z nadpobudliwością/nadruchliwością, program dla ucznia z niepełnosprawnością sprzężoną - autyzmem i niedosłuchem oraz program dla ucznia z obustronnym niedosłuchem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 110700, 109894 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 49849 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39931 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33201 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46198 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64814 P 3,5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsze karty pracy są przeznaczone dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym. Zawierają materiał z trzech obszarów: samoobsługi, uspołecznienia, rozwijania sprawności i umiejętności. Tematyka kart pracy odpowiada rozkładowi materiału nauczania dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i umożliwia pełną realizację treści zawartych w podstawie programowej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33714 (1 egz.)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GF. 592 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Redaktorowi, profesorowi Wiktorowi Żłobickiemu, z całą pewnością udało się zgromadzić w tomie takie egzemplifikacje transgresji w edukacji, które – jak wyeksponował to we wstępie – „są stałym elementem edukacji w wymiarze nie tylko grupowym, ale także jednostkowym/ indywidualnym, i towarzyszą człowiekowi na różnych etapach jego życia, dając szanse na rozwój, lecz stanowiąc również o barierach, które ów rozwój utrudniają czy wręcz uniemożliwiają”. Mamy tutaj przy tym do czynienia – jak pisze słusznie redaktor – z „edukacją, która przybiera formę swoistej gry o wykorzystanie potencjału rozwojowego jednostki”.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110216/T.1 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46212 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29706 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
(Nadzór)
W książce znajdują się przykłady praktycznych rozwiązań związane z organizacją i dokumentowaniem pomocy psychologiczno-pedagogicznej. W poradniku dyrektor znajdzie odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania m.in. związane z zatrudnianiem nauczycieli do prowadzenia zajęć z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. W publikacji znajdują się także gotowe narzędzia, szablony, które dyrektor może wykorzystać w codziennej pracy. Wśród nich m.in. wzór indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50862 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 40841 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33688 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47283 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 65848 (1 egz.)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 112554 A (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej