Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(109)
Forma i typ
Książki
(80)
Artykuły
(27)
Publikacje naukowe
(16)
Publikacje fachowe
(15)
Publikacje dydaktyczne
(8)
Proza
(3)
Filmy i seriale
(2)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(222)
wypożyczone
(10)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(48)
Czytelnia Piła
(4)
Wypożyczalnia Chodzież
(38)
Wypożyczalnia Czarnków
(30)
Wypożyczalnia Trzcianka
(37)
Wypożyczalnia Złotów
(32)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(25)
Czytelnia Wągrowiec
(8)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(1)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(9)
Autor
Tanajewska Alicja
(5)
Naprawa Renata
(4)
Chmielowski Marcin
(3)
Lisicki Michał
(3)
Olszewska Barbara
(3)
Skura Małgorzata
(3)
Wołkowicz Iwona
(3)
Wołkowicz Marcin
(3)
Wydra Magdalena
(3)
Bednarz Marzena
(2)
Bladowska Joanna
(2)
Boniecka Barbara
(2)
Filipiak Ewa
(2)
Granat Anna
(2)
Hinz Magdalena
(2)
Kluczkowska Karolina
(2)
Lubocka Weronika
(2)
Ludkiewicz Eliza
(2)
Maślaczyk-Trzasko Agnieszka
(2)
Michalak Renata
(2)
Miłosz Angelika
(2)
Oblacińska Anna
(2)
Okoniewska Małgorzata
(2)
Pawlak Małgorzata
(2)
Pawski Miłosz
(2)
Pliwka Aneta
(2)
Radzka Katarzyna
(2)
Sowińska Magdalena
(2)
Szakiewicz Aleksandra
(2)
Szostak Barbara
(2)
Ulrich Jakub
(2)
Żabiński Dawid
(2)
Żmuda-Trzebiatowska Marzena
(2)
Bartoszewska Barbara
(1)
Bańkowska-Lach Anna
(1)
Białkowski Andrzej
(1)
Bieńko Mariola
(1)
Bobrzyńska Eleonora
(1)
Brożek Michał
(1)
Brudnik Maria
(1)
Budweil Filip
(1)
Budzińska Nadia
(1)
Bula Danuta
(1)
Butcher Rosie
(1)
Ciepielewski Grzegorz
(1)
Crone Deanne A
(1)
Cywińska Małgorzata
(1)
Czajkowski Kazimierz
(1)
Czerwińska-Jakimiuk Ewa
(1)
Cęcelek Grażyna
(1)
Dawidowicz Maria
(1)
Deptuła Maria
(1)
Domka Lubomira
(1)
Duda Anna K
(1)
Dąbrowska Anna
(1)
Dłużniewska Agnieszka (pedagogika)
(1)
Frączak Jan
(1)
Frątczak Emilia
(1)
Gajdzica Zenon
(1)
Giza Teresa
(1)
Godlewska Anna
(1)
Gosek Małgorzata
(1)
Grusiewicz Mirosław
(1)
Grzywniak Celestyna
(1)
Hawken Leanne S
(1)
Horner Robert H
(1)
Hove Niels van
(1)
Huk Tomasz
(1)
Iniewski Ferdynand
(1)
Iwasiewicz Mirosława
(1)
Izdebski Zbigniew
(1)
Jawor-Baranowska Jadwiga
(1)
Jedlińska Joanna
(1)
Jonak Robert
(1)
Jundziłł Irena
(1)
Jędrzejewska-Wróbel Roksana
(1)
Kaim Anna
(1)
Kalinowski Adam
(1)
Kasprzak Barbara
(1)
Kazimierczyk Iga
(1)
Kiełpińska Iwona
(1)
Kijo Anna
(1)
Klaro-Celej Lidia
(1)
Klinik Anna
(1)
Konopnicki Jan
(1)
Korzeniewska Ewa
(1)
Kosel Zofia
(1)
Koszewska Katarzyna
(1)
Kozak Katarzyna
(1)
Kozdraś Grzegorz
(1)
Krowicki Stanisław Ludwik
(1)
Król Teresa
(1)
KubicaHanna
(1)
Kuligowska Krystyna
(1)
Kuszak Kinga
(1)
Kwieciński Zbigniew
(1)
Lewin Aleksander
(1)
Lubińska-Kościółek Elżbieta
(1)
Mach Cecylia
(1)
Maliszkiewicz Beata
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(24)
2010 - 2019
(53)
2000 - 2009
(11)
1990 - 1999
(6)
1980 - 1989
(3)
1970 - 1979
(7)
1960 - 1969
(4)
1950 - 1959
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(40)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(109)
Język
polski
(105)
nieznany (po)
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(12)
Pedagodzy szkolni
(8)
Szkoły podstawowe
(8)
Wychowawcy klas
(8)
Nauczyciele szkół podstawowych
(6)
Nauczyciele języka polskiego
(4)
Dyrektorzy szkół
(3)
9-13 lat
(2)
Dzieci
(2)
Klasa 5.
(2)
Lekarze
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(2)
Pedagodzy
(2)
Sportowcy
(2)
Szkoły specjalne
(2)
Szkoły średnie
(2)
Terapeuci
(2)
0-5 lat
(1)
14-17 lat
(1)
6-8 lat
(1)
Dorośli
(1)
Klasa 4.
(1)
Klasa 6.
(1)
Klasa 7.
(1)
Klasa 8.
(1)
Muzykoterapeuci
(1)
Młodzież
(1)
Nadzór pedagogiczny
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele matematyki
(1)
Nauczyciele muzyki
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalnej
(1)
Socjoterapeuci
(1)
Specjaliści terapii uzależnień
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(3)
Film polski
(1)
Literatura australijska
(1)
Temat
Uczniowie szkół podstawowych
(59)
Uczniowie
(30)
Szkoły podstawowe
(16)
Nauczanie początkowe
(14)
Nauczanie
(12)
Wychowawstwo
(9)
Dziecko
(8)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(8)
Szkolnictwo podstawowe
(8)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(8)
Godzina wychowawcza
(6)
Pedagogika specjalna
(6)
Uczniowie gimnazjów
(6)
Uczniowie klas początkowych
(6)
Wychowanie
(6)
Edukacja medialna
(5)
Edukacja włączająca
(5)
Dziecko zdolne
(4)
Kompetencje społeczne
(4)
Nauczyciele
(4)
Rodzina
(4)
Dzieci niepełnosprawne umysłowo
(3)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(3)
Edukacja zdrowotna
(3)
Gry edukacyjne
(3)
Język polski
(3)
Kompetencje medialne
(3)
Komunikacja społeczna
(3)
Młodzież
(3)
Pedagogika
(3)
Relacje międzyludzkie
(3)
Socjalizacja
(3)
Uczenie się
(3)
Uwaga (psychol.)
(3)
Wychowanie fizyczne
(3)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Środki masowego przekazu
(3)
Aktywność fizyczna
(2)
Aspiracje edukacyjne
(2)
Autyzm
(2)
Czas wolny od pracy ucznia
(2)
Dzieci
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko głuche
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Dziecko trudne
(2)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(2)
Edukacja ekologiczna
(2)
Gimnazja
(2)
Informatyka
(2)
Klasa szkolna (socjol.)
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Matematyka
(2)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(2)
Motywacja uczenia się
(2)
Mowa
(2)
Młodzież niepełnosprawna umysłowo
(2)
Narkomania
(2)
Nastolatki
(2)
Nauczyciele szkół podstawowych
(2)
Nałóg
(2)
Patologia społeczna
(2)
Pedagogika resocjalizacyjna
(2)
Poczucie własnej wartości
(2)
Poradnictwo zawodowe
(2)
Portal społecznościowy
(2)
Pracownie szkolne
(2)
Prześladowanie
(2)
Przyjaźń
(2)
Przysposobienie do życia w rodzinie
(2)
Psychologia
(2)
Rozwiązywanie konfliktów
(2)
Rozwój psychospołeczny
(2)
Społeczności internetowe
(2)
Stosunki interpersonalne
(2)
Szkolnictwo
(2)
Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych
(2)
Wychowanie obywatelskie
(2)
Wychowanie patriotyczne
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Zachowanie
(2)
Świetlice szkolne
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Altruizm
(1)
Argumentacja
(1)
Asertywność
(1)
Autopsychoterapia
(1)
Biologia
(1)
Bogedain, Bernard Józef
(1)
Boże Narodzenie
(1)
Choroby
(1)
Chłopcy
(1)
Cierpienie
(1)
Collodi, Carlo (1826-1890)
(1)
Czytanie
(1)
Czytanie ze zrozumieniem
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Dojrzewanie
(1)
Temat: czas
2001-
(21)
2001-0
(5)
1901-
(3)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(7)
Białystok (woj. podlaskie)
(1)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Kietlin (woj. łódzkie, pow. radomszczański, gm. Radomsko)
(1)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Warszawa
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Województwo lubelskie (1999- )
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Województwo wielkopolskie (1999- )
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(25)
Artykuł z czasopisma fachowego
(13)
Scenariusz zajęć
(7)
Karty pracy ucznia
(6)
Opracowanie
(6)
Raport z badań
(6)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(6)
Artykuł z czasopisma naukowego
(5)
Film edukacyjny
(5)
Ćwiczenia i zadania dla szkół podstawowych
(5)
Ćwiczenia i zadania dla szkół podstawowych specjalnych
(5)
Monografia
(4)
Dokumenty audiowizualne
(3)
Film polski
(3)
Materiały pomocnicze dla szkół
(3)
Poradniki dla nauczycieli
(3)
Programy nauczania dla szkół podstawowych specjalnych
(3)
Programy nauczania początkowego
(3)
Scenariusze zajęć dla gimnazjów
(3)
Artykuł fachowy
(2)
Artykuł problemowy
(2)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(2)
Dokumenty elektroniczne
(2)
Materiały pomocnicze
(2)
Materiały pomocnicze dla szkół podstawowych
(2)
Poradnik
(2)
Powieść
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Raport
(2)
Scenariusz imprezy okolicznościowej
(2)
Scenariusze zajęć
(2)
Artykuł naukowy
(1)
Artykuł z czasopisma matematycznego
(1)
Artykuł z czasopisma muzycznego
(1)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(1)
Broszura
(1)
Dokument audiowizualny
(1)
Materiały pomocnicze dla gimnazjów
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Poradniki
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Program autorski (pedagogika)
(1)
Programy nauczania dla szkół podstawowych
(1)
Programy nauczania dla szkół specjalnych
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Ćwiczenia i zadania dla szkół średnich
(1)
Ćwiczenia i zadania do nauczania początkowego
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(41)
Socjologia i społeczeństwo
(7)
Psychologia
(4)
Media i komunikacja społeczna
(3)
Językoznawstwo
(2)
Kultura fizyczna i sport
(2)
Matematyka
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Inżynieria i technika
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Nauka i badania
(1)
Tytuł czasopisma
Polonistyka
(3)
Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych
(3)
Wychowawca
(3)
Głos Pedagogiczny : czasopismo dla pedagogów i psychologów szkolnych, pedagogów specjalnych, wychowawców
(2)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(2)
Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne
(2)
Życie Szkoły
(2)
Chowanna
(1)
Dyrektor Szkoły : miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej
(1)
Edukacja : studia, badania, innowacje
(1)
Edukacja Ustawiczna Dorosłych
(1)
Język Polski w Szkole IV - VI
(1)
Matematyka
(1)
TIK w Edukacji
(1)
Wszystko dla Szkoły
(1)
Wychowanie Muzyczne w Szkole
(1)
Wychowanie na Co Dzień
(1)
109 wyników Filtruj
Książka
DVD
W koszyku
“DOPALACZE - ZAGROŻENIA” to seria trzech filmów profilaktycznych, dotyczących problemu zażywania dopalaczy przez młodych ludzi. Filmy zostały zrealizowane w konwencji filmów popularnonaukowych. Dostarczają młodemu człowiekowi informacji na temat konsekwencji prawnych, psychologicznych oraz zdrowotnych, jakie wynikają ze spróbowania i zażywania dopalaczy. Filmy kładą nacisk na przekazanie w klarowny i atrakcyjny sposób wiedzy, jaką ma nauka na temat tzw. nowych narkotyków, czyli dopalaczy. Wiedza ta ma uświadomić, a jednocześnie pozwolić młodemu człowiekowi dokonać wyboru, czy chce spróbować dopalaczy, świadom zagrożeń, jakie za sobą niosą. Filmy zostały wzbogacone wypowiedziami ekspertów: psychologa dr Ewy Tokarczyk, wykładowcy Pedagogium Wyższej Szkoły Nauk Społecznych w Warszawie oraz lekarza. Dodatkowo do każdego filmu dołączony jest komentarz w/w ekspertów (jako materiał pomocniczy / uzupełniający), m.in. wypowiedź lekarza na temat udzielenia tzw. pierwszej pomocy osobie, co do której istnieje podejrzenie, że zatruła się dopalaczami. Do każdego filmu został dołączony również scenariusz lekcji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. DVD. 3102/cz.2, DVD. 3101/cz.1, DVD. 3103/cz.3, DVD. 3104/cz.4 (4 egz.)
Książka
W koszyku
(Pewny Start)
"Mój dobry rok. Ola, Adam i ich rok" to zbiór czytanek, które pomagają kształtować kompetencje społeczne uczniów. Bohaterowie, Ola i Adam, uczestniczą w różnych sytuacjach społecznych związanych z porami roku, świętami, wydarzeniami rodzinnymi i prezentują modelowe zachowania, typowe dla wieku i specyfiki funkcjonowania ucznia z niepełnosprawnością intelektualną. Teksty są łatwe do czytania, każdy z nich jest opatrzony kolorową ilustracją. Wszystkie czytanki mają 2 wersje: pełen tekst oraz tekst z lukami do uzupełnienia za pomocą naklejek dołączonych do publikacji. Czytanki zostały wzbogacone o ćwiczenia oraz krzyżówkę, zamieszczoną na końcu publikacji. Publikacja "Mój dobry rok. Ola, Adam i ich rok" składa się 20 czytanek oraz 2 kart z naklejkami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 40980 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Spis terści: Rola rodziny w wychowaniu młodego pokolenia; Zmieniające się konteksty współczesnej rodziny polskiej; Problematyka i wymiar społeczny ubóstwa; Uwarunkowania dostępu młodego pokolenia do edukacji; Sytuacja szkolna ucznia z rodziny z problemem ubóstwa materialnego niezawinionego i zawinionego; Profilaktyka i kompensacja skutków socjalizacji dziecka w rodzinie z problemem ubóstwa materialnego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 103336 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47304 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37903 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31553 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44090 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63225, 63224 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest odpowiedzią na wzrastające zainteresowanie i popularność outdoor education jako strategii edukacyjnej angażującej uczniów w proces autentycznego poznawania realnych problemów w realnym świecie, uczenia się przez eksperymentowanie, samodzielne dochodzenie do wiedzy, przeżywanie, pracę metodą projektu, planowanie strategiczne a przy tym rozwijanie soft skills – umiejętności miękkich. Zrealizowany projekt badań pokazuje, jak wiele jeszcze wyzwań pozostaje w zakresie zmiany myślenia nauczycieli o problemie i zrozumienia wartości, jaką niesie podejście outdoor education. Książka z pewnością będzie znaczącym wkładem w doskonalenie pracy nauczycieli i rozwijanie ich profesjonalnej samoświadomości.” Z recenzji Prof. dr hab. Ewy Filipiak
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115753 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49148 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W monografii przedstawiono raport z badania kultury uczenia się matematyki uczniów kończących II i III etap edukacyjny. Na kolejnych stronach określono pojęcie kultury uczenia się matematyki, przedstawiono metodologię i obszernie scharakteryzowano wyniki tytułowego badania, w którym uwzględniono także analizę współzależności kultury uczenia się matematyki z wyuczoną bezradnością szkolną i stylem nauczania na lekcjach matematyki, płcią i ocenami uczniów. W teoretycznej części pracy omówione zostały m.in. założenia dotyczące uczenia się matematyki, źródła poznania matematycznego, wybrane modele konstruowania wiedzy matematycznej, zagadnienie heurystyki i algorytmizacji oraz specyfika szkolnego kształcenia matematyki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116282 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Uczestnictwo w aktywności fizycznej wynika z odczuwanych potrzeb człowieka i jest swoistym antidotum na negatywne skutki rozwoju cywilizacji. Problem uwarunkowań społecznych rozwoju somatycznego i motorycznego dzieci budzi coraz większe zainteresowanie instytucji edukacyjnych i naukowców zajmujących się kulturą fizyczną. Prawidłowy stan zdrowia dzieci w wieku szkolnym oraz ich zachowania prozdrowotne stanowią podstawową wartość w tej grupie społeczności. To od nich w dużej mierze będzie zależeć w przyszłości kreowanie zdrowego stylu życia i edukacja zdrowotna. W takim ujęciu problem zdrowia i zachowań prozdrowotnych ma wymiar społeczny. Zdaniem dr Anny Niteckiej-Walerych poprawę zdrowia przez zwiększenie aktywności fizycznej zauważa się w wielu krajach, natomiast wyniki badań w Polsce świadczą o spadku uczestnictwa młodzieży w różnych formach aktywności fizycznej. Nieodpowiednie nawyki żywieniowe, niska jakość snu, zbyt niski poziom aktywności fizycznej są jednymi z czynników wpływających negatywnie na stan psychofizyczny dzieci. Zdrowotna kultura fizyczna w coraz to większym stopniu staje się jednym z podstawowych czynników zdrowego stylu życia. Badania naukowe ostatniego dziesięciolecia i do-świadczenie praktyczne przekonująco świadczą o tym, że istnieje duże zapotrzebowanie na doskonalenie różnych form aktywności fizycznej i środków stosowanych w ramach obligatoryjnych zajęć wychowania fizycznego, ze szczególnym uwzględnieniem dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Przykładem takiego opracowania jest właśnie publikacja "Wychowanie fizyczne w klasach 1–3 szkoły podstawowej"." Prof. dr hab. Stanisław Sawczyn, Katedra Sportu Powszechnego, Akademia Wychowania Fizycznego i Sportu im. Jędrzeja Śniadeckiego w Gdańsku Powyższy opis pochodzi od wydawcy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 118266 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wszyscy stajemy wobec problemów, konfliktów... Niejednokrotnie zostajemy z nimi sami. W przezwyciężeniu tych trudności niezwykle pomocna będzie książka, której adresatami są uczniowie klas IV-VI oraz nauczyciele-wychowawcy. Autorki wykorzystały w niej fragmenty lektur aktualnie omawianych oraz proponowanych w tzw. nowej podstawie programowej. Co ważne, rozwiązania te z powodzeniem pozwalają na przeprowadzenie zajęć także wtedy, gdy uczniowie poznają jedynie te konkretne wyimki. Publikacja składa się z dziesięciu rozdziałów, z których każdy porusza jeden temat. Są to propozycje dyskusji o: rodzinie, przyjaźni i miłości; twórcy i twórczości; współczesnych formach patriotyzmu; trudnej sztuce komunikacji, zwłaszcza między dorastającymi dziećmi i ich rodzicami; różnie rozumianej inności i obcości; samotności, wolności, a także o cierpieniu, chorobie i śmierci. Ostatni rozdział traktuje o niebezpiecznych zabawach współczesnego dziecka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104343 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48112 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39218 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32770 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44644 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65485 P 3,2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Redaktorowi, profesorowi Wiktorowi Żłobickiemu, z całą pewnością udało się zgromadzić w tomie takie egzemplifikacje transgresji w edukacji, które – jak wyeksponował to we wstępie – „są stałym elementem edukacji w wymiarze nie tylko grupowym, ale także jednostkowym/ indywidualnym, i towarzyszą człowiekowi na różnych etapach jego życia, dając szanse na rozwój, lecz stanowiąc również o barierach, które ów rozwój utrudniają czy wręcz uniemożliwiają”. Mamy tutaj przy tym do czynienia – jak pisze słusznie redaktor – z „edukacją, która przybiera formę swoistej gry o wykorzystanie potencjału rozwojowego jednostki”.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110216/T.1 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46212 (1 egz.)
Książka
DVD
W koszyku
“Pułapki nowoczesnych technologii” to pakiet 3 filmów edukacyjnych, adresowanych do uczniów szkół podstawowych i gimnazjum. W obecnym świecie korzystanie z telefonów komórkowych, tabletów, Internetu itp. stało się czymś naturalnym, praktycznie – nieodłącznym elementem codzienności, zarówno dorosłych, jak i młodych ludzi. Kiedy więc możemy mówić o uzależnieniu od gier komputerowych, telefonu komórkowego, portali społecznościowych? Gdzie przebiega ta cienka granica? film 1: Uzależnienie od gier komputerowych film 2: Uzależnienie od telefonu komórkowego film 3: Portale społecznościowe – czy można się uzależnić? Pierwsze dwa filmy, czyli “Uzależnienie od gier komputerowych” oraz “Uzależnienie od telefonu komórkowego” zostały zrealizowane w konwencji filmów popularnonaukowych. Wiedza na temat korzystania z nowoczesnych technologii, zagrożeń, jakie może nieść za sobą wirtualny świat, została przekazana w klarowny i atrakcyjny sposób. Tak, by młody człowiek miał świadomość pułapek, jakie mogą na niego czyhać z powodu nadmiernego korzystania z telefonu komórkowego czy też grania w gry komputerowe. Filmy zostały wzbogacone wypowiedzią eksperta: psychologa Małgorzaty Reiter z FreeMind Centrum Psychoterapii Indywidualnej i Grupowej. Oba filmy zawierają: – wypowiedź psychologa przeznaczoną dla uczniów (czas trwania ok. 5-6 minut) – wypowiedź psychologa przeznaczoną dla rodziców, opiekunów dzieci, które są uzależnione od telefonu lub gier komputerowych. Wypowiedź zawiera wskazówki, jak należy postępować w takiej sytuacji. (czas trwania ok. 4-5 minut) Trzeci film “Portale społecznościowe – czy można się uzależnić?” został zrealizowany w konwencji filmu dokumentalnego. W filmie zostały przedstawione trzy różne historie młodych ludzi, którzy opowiadają o wpływie portali społecznościowych na ich życie. Każda z tych historii została skomentowana przez eksperta – psychologa Małgorzatę Reiter. Nowa wersja została wzbogacona o kilkuminutowy wstęp.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. DVD. 3099/cz.3, DVD. 3098/cz.2, DVD. 3100/cz.4, DVD. 3097/cz.1 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47874, 46431 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Karty pracy „Co dzień naprzód!” wzbogacą warsztat pracy nauczycieli oraz terapeutów pracujących z najmłodszymi dziećmi oraz dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Opracowanie powstało z myślą o: przedszkolakach, których rozwój przebiega typowo; przedszkolakach, których rozwój przebiega nieharmonijnie lub z opóźnieniem; uczniach początkowych klas szkoły integracyjnej lub specjalnej; uczniach ośrodków rewalidacyjno-wychowawczych. Zadania mają na celu poszerzanie wiedzy dziecka o samym sobie, o najbliższym i dalszym otoczeniu, o zachodzących w świecie prawidłowościach. Pomagają rozwijać myślenie przyczynowo-skutkowe, funkcje percepcyjne oraz sprawność grafomotoryczną. Polecenia zostały sformułowane w taki sposób, żeby nieustannie, przy każdej okazji zachęcać dziecko do mówienia lub komunikowania się w dostępny mu sposób. Publikacja „Co dzień naprzód!” składa się z trzech części („Oto ja”, „Oto my”, „Oto świat”). Wszystkie ćwiczenia zostały przygotowane na trzech poziomach trudności, które oznaczono literami A, B, C.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33267 (1 egz.)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GF. 524 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka Małgorzaty Gosek "Cyfrowy uczeń. Dylematy mediatyzacji" zawiera rzetelny i wieloaspektowy opis problemów związanych z cyfrową edukacją uczniów - od ujęć teoretycznych, do zweryfikowanych w badaniach aspektów praktyki edukacji medialnej. Jej zaletą jest bardzo przystępny opis kluczowych teorii naukowych związanych ze znaczeniem mediów cyfrowych w edukacji współczesnych uczniów oraz zagadnień wiążących się z kształtowaniem kompetencji medialnych dzieci i młodzieży oraz ich nauczycieli. Praca trafiająca w sedno współczesnych zadań i problemów edukacji zdalnej oraz możliwych implikacji przechodzenia na masowe kształcenie cyfrowe. Sprawia to, że monografia jest niezwykle aktualna i nabiera dodatkowego znaczenia w sytuacji powszechnej edukacji zdalnej mającej miejsce po wybuchu pandemii wywołanej koronawirusem COVID-19. Bogactwo zawartych w niej treści oraz oryginalność wywodów pozwala uznać rekomendowaną tu książkę za kompendium wiedzy dla osób zarządzających palcówkami edukacyjnymi, nauczycieli oraz studentów przygotowujących się do pracy pedagogicznej, a także i dla rodziców pragnących dobrze kształtować kompetencje medialne swoich dzieci będących w wieku szkolnym. Wartością dodaną pracy są sformułowane przez Autorkę rekomendacje dotyczące kształtu edukacji przyszłości, a wynikające z faktu postępujących procesów mediatyzacji, które wywierają wpływ na mentalność oraz sposób myślenia i funkcjonowania młodego pokolenia. Szczególnie cenne jest stworzenie projektu systemu nauczania edukacji medialnej w szkołach, zawierającego realne, przemyślane i konkretne propozycje rozwiązań, na różnych szczeblach systemu oświaty. Spis treści
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116414 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nowe programy edukacyjno-terapeutyczne dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym zostały przygotowanie z myślą o nauczycielach specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych, nauczycielach szkół masowych uczących uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym oraz rodzicach tych uczniów. Programy obejmują treści kształcenia zgodne z podstawą programową zawartą w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. Ponadto są ściśle skorelowane z publikacjami: Karty pracy dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym (Jest już jesień, Nadeszła zima, Przyszła wiosna, Nareszcie lato). Umożliwi to efektywne realizowanie i monitorowanie programu edukacyjno-terapeutycznego oraz dokonanie diagnozy rozwoju dziecka z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50933 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41248 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34073 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 66671 P 3,6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Filmy z serii „Rodzinne przeboje” dla klasy 5 zostały włączone w realizację pięciu lekcji WDŻ zaplanowanych w programie „Wędrując ku dorosłości”. Zaprezentowane scenki filmowe są inspiracją do analizy wybranych zagadnień i klasowych debat nt. problemów nurtujących nastoletnią młodzież. Film 1 „Na słodko i na zgodę” 5:18 Spory i kłótnie rodzeństwa, mimo że nierzadko wyglądają groźnie, zwykle kończą się pogodzeniem. Film wskazuje na ważną rolę rodziców, których interwencja w sytuację problemową oraz perswazje okazują się skuteczne. Film 2 „Chyba było warto” 5:19 Rocznica wybuchu Powstania Warszawskiego jest pretekstem do rozmowy o świętowaniu. Czy tylko pasjonaci historii oglądają rekonstrukcje i inscenizacje patriotyczne? Co zyskujemy uczestnicząc w nich na żywo? Telewizja czy przekaz internetowy nie oddają wszystkich emocji. Film 3 „Przedziwne życie off-line” 5:28 Jak można spędzać czas wolny w rodzinie? Można oglądać telewizję, ale można też wybrać się do ZOO lub na basen. Można też cofnąć się w czasie, oglądając fortyfikacje i zwiedzając muzeum. Podwórkowe gry i zabawy odchodzą powoli do lamusa. Może jednak warto wyrwać się z bierności, wstać z kanapy i spędzając aktywnie czas, przekonać się, co tak naprawdę łączy nas w rodzinie? Film 4 „Jeszcze pięć minut” 6:26 Czy łatwo jest żyć off-line? Komputer, Internet, gry w sieci oraz czas, który im poświęcamy – to problem do rozwiązania w prawie każdym domu. Czy można znaleźć „złoty środek”? Jak podzielić dobę, aby czasu starczyło na wszystko? Jak nauczyć się właściwego wykorzystania wolnych chwil? Film 5 „Radość dawania” 5:34 Chęć pomocy innym łączy się czasem z potrzebą rezygnacji ze swoich planów i opuszczeniem swojej strefy komfortu. Nie jest to łatwe, o czym przekonuje się bohater filmu. Jednak pokonanie własnego egoizmu wyzwala radość i satysfakcję.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. DVD. 3143 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przedmiotem opracowania jest wiedza społeczna uczniów, rodzaj wiedzy jednostki, jaką konstruuje ona w interakcjach i współdziałaniu z innymi tj. dziećmi i dorosłymi, co stwarza warunki do budowania obrazu siebie, innych i otaczającego świata w realnym kontekście społeczno-kulturowym. Zakres tematyczny tak pojmowanej wiedzy społecznej rozszerza się i nie jest kojarzony wyłącznie z treściami dawnego środowiska społeczno-przyrodniczego, lecz wyraźnie poza nie wykracza. Miejsce "starej", programowej tematyki, sprowadzającej aktywność dziecka wyłącznie do sfery rodzinnych obowiązków i klasowych powinności, zastępują aktualne problemy, ujęte z perspektywy dziecka żyjącego w wielowymiarowym i skonfliktowanym świecie. Realne stają się wówczas szanse na podejmowanie tematów dotyczących życia codziennego dzieci, problemów egzystencjalnych, rasowych, demograficznych, kwestii religijnych czy aspektów politycznych. Punktem odniesienia w przyjęciu takiego rozumienia wiedzy społecznej jest osadzenie rozważań w kontekście paradygmatu konstrukcjonizmu poznawczego i społecznego. Oba odsłaniają mechanizm tworzenia się wiedzy społecznej uczniów, wskazują na potrzebę poszerzania tematyki społecznej z racji dokonujących się przemian społeczno-kulturowych i zmieniających się potrzeb rozwojowych dzieci. Próba oglądu praktyki szkolnej wydaje się z tej perspektywy ciekawa i ważna. W opracowaniu została ona dokonana z perspektywy nauczycieli klas I-III, by poznać, jakie znaczenia nadają oni pojęciu "wiedza społeczna" i w jaki sposób mogą one rzutować na charakter znaczeń nadawanych przez uczniów. Z badań nad osobistymi teoriami pedagogicznymi wynika wyraźnie, że rzutują one na charakter edukacji uprawianej przez nauczycieli. Celem opracowania nie jest jednak zrekonstruowanie nauczycielskich ideologii, lecz jedynie odsłonięcie jednego z jej elementów, tj. tworzonych przez pedagogów koncepcji wiedzy, w tym społecznej. Zadaniem publikacji nie jest również ukazanie poprawnego modelu wiedzy społecznej, lecz raczej jego rekonstrukcja, polegająca na wydobywaniu sensów i wymiarów, które mogą być znaczące dla lepszego i głębszego rozumienia wiedzy społecznej przez uczniów wczesnej edukacji, a w przyszłości stanowić podstawę do redefiniowania pojęcia. Z uwagi na takie założenia koncepcja badań osadzona została w paradygmacie interpretatywnym, upatrując w nim możliwości zdobycia nowej wiedzy, nowego poznania, a nie wyłącznie sprawdzania już istniejących teorii. W ramach paradygmatu interpretatywnego zdecydowano się na perspektywę fenomenograficzną, uznając ją za najlepszą formę legitymizacji myślenia jednostkowego i kolektywnego nauczycieli wczesnej edukacji o wiedzy społecznej uczniów. W efekcie podstawą prowadzonej analizy, a następnie interpretacji były wyłonione w toku badań kategorie opisu odzwierciedlające nauczycielskie widzenie świata i rozumienie wiedzy (społecznej) uczniów i jej źródeł. Uzyskane kategorie opisu pozwoliły odsłonić jakościowo różne sposoby doświadczania przez nauczycieli edukacji i związanych z nią procesów. W pierwszej kolejności odzwierciedlany był świat bezpośrednio postrzegany przez badanych, a potem świat widziany przez badacza.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 105150 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; Tom 5)
Problematyka zawarta w tomie V Problemów edukacji, rehabilitacji i socjalizacji osób niepełnosprawnych oscyluje wokół zagadnień nauczania i wychowania dzieci z ograniczonymi możliwościami. Poruszone zostały tematy związane z kompetencją pedagoga specjalnego, możliwości kontaktu i kształcenia uczniów niepełnosprawnych w szkołach. Zawarte są również doniesienia praktyków wychowujących dzieci ze specjalnymi potrzebami ze Słowacji i z Czech.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 101652 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47041 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36472 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31075 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45215 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61964 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsze karty pracy są przeznaczone dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym. Zawierają materiał z trzech obszarów: samoobsługi, uspołecznienia, rozwijania sprawności i umiejętności. Tematyka kart pracy odpowiada rozkładowi materiału nauczania dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i umożliwia pełną realizację treści zawartych w podstawie programowej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33714 (1 egz.)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GF. 592 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka nie jest podręcznikiem szkolnym czy akademickim. Zawiera jednak istotne, a przy tym udokumetowane i mało znane, kwestie związane z historią polskiej oświaty i wychowania. Poszczególne zagadnienia - jest ich kilkadziesiąt - publikowane były wcześniej w prasie przeznaczonej dla nauczycieli. Oscylują przeto wokół dziejów różnych typów szkół (od początkowej do wyższej), ich urządzeń, życia codziennego (z umundurowaniem uczniowskim włącznie), stosunku szkoły do rodziców i środowiska lokalnego, a przede wszystkim prowadzonej tam instrukcji i edukacji, czyli - mówiąc współczesnym językiem - pracy dydaktyczno - wychowawczej. Zostały też przedstawione tradycje pomocy w nauce szkolnej oraz resocjalizacji nieletnich, a także początki kolonii wakacyjnych. [Od Wydawcy]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 103891 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44304 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej