Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(108)
Forma i typ
Książki
(103)
Publikacje dydaktyczne
(25)
Publikacje naukowe
(17)
Publikacje fachowe
(13)
Druki ulotne
(4)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje informacyjne
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
dostępne
(292)
wypożyczone
(41)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(48)
Czytelnia Piła
(11)
Wypożyczalnia Chodzież
(56)
Czytelnia Chodzież
(1)
Wypożyczalnia Czarnków
(47)
Czytelnia Czarnków
(1)
Wypożyczalnia Trzcianka
(47)
Wypożyczalnia Złotów
(52)
Czytelnia Złotów
(1)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(21)
Czytelnia Wągrowiec
(35)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(3)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(11)
Autor
Tanajewska Alicja
(10)
Naprawa Renata
(9)
Kłodnicka Olga
(6)
Bednarz Marzena
(3)
Bladowska Joanna
(3)
Dawidowicz Maria
(3)
Franczyk Anna
(3)
Kozak Katarzyna
(3)
Krajewska Katarzyna
(3)
Ludkiewicz Eliza
(3)
Mach Cecylia
(3)
Miłosz Angelika
(3)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(3)
Okoniewska Małgorzata
(3)
Pliwka Aneta
(3)
Szczepańska Krystyna
(3)
Szostak Barbara
(3)
Słupek Kazimierz
(3)
Żabiński Dawid
(3)
Żmuda-Trzebiatowska Marzena
(3)
Barłóg Krystyna
(2)
Cytowska Beata
(2)
Drzazga Agnieszka
(2)
Gajdzica Zenon
(2)
Gładyszewska-Cylulko Joanna
(2)
Głodkowska Joanna
(2)
Hinz Magdalena
(2)
Jagoszewska Iwona
(2)
Karpińska-Szaj Katarzyna
(2)
Klaro-Celej Lidia
(2)
Kluczkowska Karolina
(2)
Kupisiewicz Małgorzata
(2)
Leśniewska Katarzyna
(2)
Lubocka Weronika
(2)
Maślaczyk-Trzasko Agnieszka
(2)
Pawlus Marta
(2)
Plichta Piotr
(2)
Radzka Katarzyna
(2)
Sowińska Magdalena
(2)
Szakiewicz Aleksandra
(2)
Szczupał Bernadeta
(2)
Szurowska Beata
(2)
Adamiak Barbara
(1)
Babiarz Mirosław
(1)
Barańska Małgorzata
(1)
Bidziński Karol
(1)
Bochenek Emilia
(1)
Bochno Ewa
(1)
Bogdanowicz Marta
(1)
Borkowska Agnieszka
(1)
Boryszewska Jolanta
(1)
Buchnat Marzena
(1)
Bullock Claire
(1)
Choina Miłosz
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Chwaliszewska-Czerwińska Magdalena
(1)
Czarnocka Marzenna
(1)
Czopińska Małgorzata
(1)
Cęcelek Grażyna
(1)
Dryżałowska Grażyna
(1)
Fornalik Izabela
(1)
Gajewska Marzena
(1)
Gebreselassie Jolanta
(1)
Giermakowska Alicja
(1)
Grzyb Barbara
(1)
Guzy Anna
(1)
Gwiazdowska-Stańczak Sylwia
(1)
Hołub Jacek
(1)
Hudson Diana
(1)
Jarosińska Małgorzata
(1)
Jas Małgorzata
(1)
Jasińska Monika
(1)
Jegier Aneta
(1)
Kabzińska Łucja
(1)
Karcz Dominika
(1)
Kawa Janusz
(1)
Kiełpińska Iwona
(1)
Kitlińska-Król Małgorzata
(1)
Klinik Anna
(1)
Konieczna Iwona
(1)
Koszyk Irena
(1)
Kozak Małgorzata
(1)
Kozdroń Agnieszka
(1)
Kołodziejska Dorota
(1)
Kraszewski Krzysztof
(1)
Krefft Anna
(1)
Krztoń Alicja
(1)
Kuleta-Hulboj Magdalena
(1)
Kulisiewicz Beata
(1)
Kunat Beata
(1)
Lewandowska-Kidoń Teresa
(1)
Leżańska Wiesława
(1)
Lis Małgorzata
(1)
Malec Anna
(1)
Malenko Nataliya
(1)
Miller Piotr
(1)
Mitchell David
(1)
Młynarczyk-Karabin Ewelina
(1)
Naumiuk Agnieszka
(1)
Nawolska Barbara
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(10)
2010 - 2019
(98)
Okres powstania dzieła
2001-
(51)
Kraj wydania
Polska
(108)
Język
polski
(106)
Odbiorca
Szkoły specjalne
(13)
Nauczyciele
(12)
Pedagodzy specjalni
(8)
Rodzice
(6)
Szkoły podstawowe
(5)
Dzieci
(4)
Terapeuci zajęciowi
(3)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Nauczyciele szkół podstawowych
(2)
Pedagodzy
(2)
Terapeuci
(2)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Animatorzy
(1)
Dorośli
(1)
Dyrektorzy przedszkoli
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Nadzór pedagogiczny
(1)
Nauczyciele matematyki
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele szkół zawodowych
(1)
Przedszkola
(1)
Psycholodzy
(1)
Socjolodzy
(1)
Studenci
(1)
Szkoły zawodowe
(1)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(1)
Uczniowie szkół specjalnych
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(3)
Temat
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(107)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(24)
Dziecko niepełnosprawne
(19)
Niepowodzenia szkolne
(15)
Nauczanie
(14)
Nauczanie początkowe
(14)
Pedagogika specjalna
(14)
Edukacja włączająca
(13)
Dziecko
(12)
Autyzm
(11)
Dziecko autystyczne
(10)
Kształcenie integracyjne
(10)
Dysleksja i dysgrafia
(9)
Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne
(9)
Wychowanie przedszkolne
(9)
Czytanie
(8)
Dojrzałość szkolna
(8)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(8)
Dziecko zdolne
(8)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(7)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(6)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(6)
Integracja społeczna
(6)
Mowa
(6)
Niepełnosprawni
(6)
Niepełnosprawni umysłowo
(6)
Pisanie
(6)
Słuch
(6)
Dziecko z zespołem Aspergera
(5)
Kompetencje społeczne
(5)
Nauczyciele
(5)
Rodzice
(5)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(5)
Zespół ADHD
(5)
Diagnoza pedagogiczna
(4)
Dogoterapia
(4)
Dziecko niedosłyszące
(4)
Dziecko trudne
(4)
Język polski
(4)
Języki
(4)
Matematyka
(4)
Metoda Dobrego Startu
(4)
Metody nauczania
(4)
Młodzież niepełnosprawna umysłowo
(4)
Niedostosowanie społeczne
(4)
Praca domowa ucznia
(4)
Przyroda
(4)
Rehabilitacja medyczna
(4)
Socjalizacja
(4)
Terapia zajęciowa
(4)
Uczenie się
(4)
Uczniowie
(4)
Wsparcie społeczne
(4)
Wychowanie
(4)
Wykluczenie społeczne
(4)
Zespół Aspergera
(4)
Afazja
(3)
Arteterapia
(3)
Drama (pedagog.)
(3)
Dziecko chore
(3)
Dziecko chore przewlekle
(3)
Dziecko niedowidzące
(3)
Dziecko z ADHD
(3)
Edukacja ekologiczna
(3)
Emisja głosu
(3)
Fizykoterapia
(3)
Gry edukacyjne
(3)
Gry i zabawy
(3)
Gry i zabawy ruchowe
(3)
Głuchoniewidomi
(3)
Komunikacja interpersonalna
(3)
Metoda Montessori
(3)
Metoda Sherborne
(3)
Muzykoterapia
(3)
Młodzież niepełnosprawna
(3)
Nauczyciele nauczania początkowego
(3)
Nauka czytania
(3)
Niepełnosprawność
(3)
Obowiązek szkolny
(3)
Otyłość
(3)
Pedagodzy specjalni
(3)
Percepcja wzrokowa
(3)
Poczucie własnej wartości
(3)
Pomoce dydaktyczne
(3)
Rysowanie
(3)
Szkolnictwo specjalne
(3)
Uczniowie klas początkowych
(3)
Wolontariusze
(3)
Wychowanie estetyczne
(3)
Zachowanie
(3)
Zdolności
(3)
Zmysły
(3)
Adaptacja
(2)
Adaptacja społeczna
(2)
Adopcja
(2)
Agresywność
(2)
Barwy
(2)
Biblioterapia
(2)
Choroby przewlekłe
(2)
Chorzy przewlekle
(2)
Temat: czas
2001-
(6)
2001-0
(4)
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
2001
(1)
Temat: miejsce
Polska
(9)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Wyrzysk (woj. wielkopolskie, pow. pilski, gm. Wyrzysk)
(1)
Gatunek
Karty pracy ucznia
(13)
Opracowanie
(8)
Poradniki dla nauczycieli
(8)
Ćwiczenia i zadania
(7)
Poradnik
(6)
Praca zbiorowa
(6)
Poradniki
(4)
Programy nauczania początkowego
(4)
Scenariusze zajęć
(4)
Materiały pomocnicze
(3)
Monografia
(3)
Programy nauczania dla szkół podstawowych specjalnych
(3)
Programy nauczania dla szkół specjalnych
(3)
Ćwiczenia i zadania dla szkół podstawowych specjalnych
(3)
Encyklopedie
(2)
Poradniki dla rodziców
(2)
Program nauczania
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Ćwiczenia i zadania dla szkół specjalnych
(2)
Ćwiczenia i zadania do nauczania początkowego
(2)
Bajki i baśnie
(1)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Dokumenty elektroniczne
(1)
Gry językowe (pedagogika)
(1)
Informator
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Piosenka dziecięca polska
(1)
Podręcznik
(1)
Podręczniki
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Raport z badań
(1)
Referat
(1)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół specjalnych
(1)
Wzory dokumentów
(1)
Ćwiczenia grafomotoryczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(46)
Socjologia i społeczeństwo
(6)
Psychologia
(4)
Matematyka
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Historia
(1)
Językoznawstwo
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
108 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Prezentowana publikacja jest wynikiem refleksji związanej z teoretycznymi i praktycznymi aspektami pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych, który funkcjonuje w środowisku szkoły ogólnodostępnej. Problematykę opracowania charakteryzuje duża różnorodność, bowiem taki charakter mają trudności tej grupy uczniów i działania pomocowe do nich adresowane.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110986 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej.)
Książka podejmuje aktualne potrzeby rzeczywistego, szerokiego podejścia do kwestii uczniów z różnymi dysfunkcjami. Całość wpisuje się nie tylko w problematykę szeroko pojętej edukacji, pedagogiki specjalnej, terapii pedagogicznej, bowiem prezentuje wiele zagadnień z zakresu wspomagania rozwoju dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych, ale może stanowić także cenną publikację dla rodziców, którzy borykają się z codziennym trudem wychowania dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi". (Z recenzji wydawniczej dr hab. Izabela Bieńkowska prof. GWSP) Niniejsza książka, którą proponujemy Czytelnikom jest charakterystyczna, po pierwsze, ze względu na jej Autorów - poszczególne artykuły to szkice dokonane przez Studentów podyplomowych studiów pedagogicznych o specjalności Oligofrenopedagogika, realizowanych w Wyższej Szkole Biznesu w Dąbrowie Górniczej. Przygotowane do publikacji teksty to interesujące fragmenty prac dyplomowych będących wcześniej przedmiotem publicznej obrony. Autorzy to czynni zawodowo, kreatywni praktycy, którzy na łamach publikacji dzielą się swoją wiedzą, doświadczeniem i przemyśleniami. Po drugie, osobliwość książki wiąże się z jej adresatami. Proponowana jest nie tylko aktywnym nauczycielom/pedagogom, którzy pracują bądź będą pracować z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, ale także kierowana jest do rodziców takich wyjątkowych dzieci, by pomóc im w znalezieniu argumentów popierających wybór drogi edukacyjnej swojego dziecka, także by zachęcić do współdziałania z nauczycielami, wychowawcami. Małgorzata Kitlińska-Król.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41365 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51866 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67976 P 3,6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja będzie pomocna w codziennej pracy nauczycieli i wychowawców edukacji wczesnoszkolnej; nauczycieli specjalistów: terapeutów, logopedów, oligofrenopedagogów; pedagogów i psychologów. Ułatwi nauczycielom dostosowanie wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych, a także możliwości psychofizycznych ucznia w ramach prowadzonych zajęć edukacyjnych oraz zajęć specjalistycznych. Może być ona w pełni wykorzystana podczas tworzenia indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych dla uczniów posiadających orzeczenie o niepełnosprawności w stopniu lekkim.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 113103 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 40864 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33777 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47268 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 66060 P 3,5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dydaktyka specjalna : od wzorca do interpretacji / Joanna Głodkowska. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2017. - 313, [1] strona : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Oddajemy do rąk Czytelników podręczniki akademickie z zakresu dydaktyki specjalnej - jedyne na rynku kompletne źródło wiedzy na ten temat. Poszczególne rozdziały publikacji Dydaktyka specjalna. Od wzorca do interpretacji Autorka ukierunkowała na dookreślanie znaczeń (definicje, klasyfikacje) oraz budowanie systematyki dydaktyki specjalnej i opracowanie założeń do projektowania dydaktyk specjalistycznych. Daje to podstawy wyjaśniania rzeczywistości edukacyjnej także przez rozważanie inspirujących badawczo obszarów dydaktyki specjalnej, wyłanianie i nazywanie jej kanonów, formułowanie prawidłowości dydaktycznych oraz rozpoznawanie swoistości dydaktyki specjalnej. Przyjęte w tej publikacji definicje i systematyka dydaktyki specjalnej stały się pewnego rodzaju wykładnią dla analiz i przeglądu dydaktyk specjalistycznych, które zostały zaprezentowane w publikacji pt. Dydaktyka specjalna. Od systematyki do projektowania dydaktyk specjalistycznych. Joanna Głodkowska - profesor zwyczajny nauk społecznych, dyrektor Instytutu Pedagogiki Specjalnej w Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, redaktor naczelna czasopisma naukowego Człowiek-Niepełnosprawność-Społeczeństwo, inicjatorka pierwszego w Polsce kierunku kształcenia „Interdyscyplinarne studia nad niepełnosprawnością”. W działalności naukowej podejmuje analizy koncepcyjne i badawcze związane z pedagogiką specjalną, dydaktyką specjalną, diagnostyką psychopedagogiczną. Autorka licznych książek i artykułów, redaktor naukowy publikacji zbiorowych podejmujących problematykę wielokontekstowego odczytywania fenomenu niepełnosprawności w perspektywie dobrostanu, podmiotowości, optymalnego funkcjonowania i wsparcia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 113801 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51165 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41115 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34036 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47493 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 66225 P 3,5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zainteresowanie problematyką codzienności szkoły wynika z potencjału, jaki tkwi w warunkach oraz w doświadczeniach głównych podmiotów […] jest okazją do tego, by podjąć próbę oglądu rzeczywistości szkolnej jako rzeczywistości uporządkowanej, której zjawiska ujęte są we wzory narzucające się postrzeganiu. Codzienność stwarza możliwość wejścia w intersubiektywny świat podmiotów szkolnej rzeczywistości […]. Istotne zatem jest analizowanie doświadczeń jej uczestników w naturalnym biegu dnia. Ważne okazują się poznanie sensu doświadczeń i nadawanych im znaczeń, a także refleksja nad tym, że być może to, w czym uczestniczymy, nie jest wcale mało ważne, gdyż wyznacza kierunek rozwoju i zmiany. […] Książka Codzienność szkoły. Uczeń jest oglądem szkolnej codzienności związanej przede wszystkim z funkcjonowaniem w niej ucznia. Atutem zebranych w niej tekstów jest odwołanie się do analiz literaturowych i badań własnych diagnozujących, opisujących i interpretujących szkolną rzeczywistość, ukazanie nie tylko trudnych czy niepokojących praktyk, ale również możliwości ich rozwiązywania czy przezwyciężania. Wielość podejmowanych analiz i różny stopień ogólności tekstów pozwolił na podzielenie publikacji na trzy części. Pierwsza dotyczy problemów codzienności wynikających z dyskursu polityczno-oświatowego, druga - edukacyjnych aspektów codzienności ucznia, a trzecia - codziennego funkcjonowania uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109086 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49610, 49272 (2 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64891 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52196 (1 egz.)
Książka
W koszyku
[…] podjęty w recenzowanej publikacji zamysł stworzenia i wystandaryzowania narzędzia badającego uzdolnienia oceniam jako niezmiernie cenny i istotny zarówno z perspektywy subdyscypliny pedagogiki zdolności (obejmującej opiekę nad uczniami wybitnie uzdolnionymi), jak i szerzej - w moim odczuciu powinien on także wzbogacić proces kształcenia uczniów w masowych szkołach powszechnych. Podczas lektury tej pracy nasunęła mi się również konstatacja, że rzadko spotyka się tak szczególny projekt wśród publikacji pedagogicznych. […] Odbiorcami recenzowanej monografii mogą być teoretycy - badacze zagadnień związanych ze zdolnościami, jako że kompetentnie wypełnia ona lukę w tym obszarze. Będzie więc ona bardzo dobrym przyczynkiem do naukowych polemik, analiz i interpretacji. Powiązanie badań i wniosków z praktyką pedagogiczną sprawia natomiast, że potencjalnie zainteresowani pracą będą również praktycy związani z edukacją - nauczyciele, pedagodzy, psycholodzy i rodzice, a także studenci kierunków pedagogicznych i psychologii […]. Z recenzji wydawniczej dr hab. Iwony Czai-Chudyby, prof. UP Pakiet narzędzi, który zaprezentowano w tej książce, umożliwia ocenę i samoocenę poziomu uzdolnień uczniów: matematycznych, technologiczno-informatycznych, przyrodniczych, naukowo-analitycznych, twórczych, przedsiębiorczych i innowacyjnych, przywódczych, językowych, literackich, plastycznych, muzycznych, aktorskich, sportowych. Składa się on z 13 odrębnych Skal Identyfikacji Uzdolnień - SIU oraz odpowiadających im Skal Samooceny Uzdolnień - SSU. Zastosowanie tych narzędzi może ułatwić proces rozpoznawania wewnętrznych zasobów uczniów niezbędnych do dobrego funkcjonowania w życiu szkolnym i poza nim. Wykorzystanie proponowanego pakietu skal może ułatwić poznanie obrazu różnic indywidualnych w zakresie poziomu uzdolnień w określonej grupie uczniów, rozpoznanie mocnych i słabych stron ucznia oraz stworzenie indywidualnego, niepowtarzalnego dla niego profilu uzdolnień.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115052 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51804 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41505 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47936 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nauczyciele na całym świecie poszukują skutecznych metod nauczania, również w klasach integracyjnych. Ta unikalna pozycja jest nieocenionym źródłem informacji dla pedagogów, którzy mogą nie mieć czasu lub chęci na zajmowanie się badaniami teoretycznymi, ale którzy chcieliby mieć pewność, że stosowane przez nich strategie nauczania są najskuteczniejszymi i najnowocześniejszymi dostępnymi metodami. Każda z dwudziestu siedmiu strategii opisanych w tej książce oparta jest na solidnych podstawach badawczych i sprawdzonych teoriach, posiada jasne wskazówki dotyczące implementacji i uzupełniona jest w stosownych przypadkach o ostrzeżenia. Ujęte zostały jedynie te studia, które mają w sobie autentyczny potencjał poprawy strategii stosowanych przez nauczycieli i które faktycznie mogą ułatwić naukę oraz uzyskiwanie dobrych efektów społecznych dla wszystkich uczniów w szkole. Niniejsza publikacja jest podstawową lekturą dla każdego, kto interesuje się - zawodowo lub teoretycznie - udokumentowanymi strategiami nauczania dzieci ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi - niezależnie, czy jest to student pedagogiki, czy wykwalifikowany nauczyciel, szkoleniowiec, psycholog edukacyjny, koordynator do spraw edukacji specjalnej, konsultant czy badacz.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 112325 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50618, 50574 (2 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 40851 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33605 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47456 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65651 (1 egz.)
Druk ulotny
W koszyku
Koniec problemów związanych z poszukiwaniem prac domowych w wielu różnych książkach, zeszytach ćwiczeń i w Internecie! Dzięki tej pozycji masz dostęp do gotowych kart pracy do domu. Prace domowe. Poziom 2 to zestaw kart pracy pogrupowanych tematycznie: nauka liter, nauka cyfr, zadania matematyczne, grafomotoryka, analiza i synteza wzrokowa, ćwiczenia ogólnorozwojowe, kolorowanie, logiczne myślenie. Metryczka na każdej stronie pozwoli na sprawniejszą organizację prac dziecka, co z kolei sprzyja stałemu i efektywnemu kontrolowaniu postępów podopiecznego. Każda z prezentowanych kart pracy zawiera krótką notkę dla rodziców na temat tego, jaki jest cel zadań, czyli jakiej sfery dotyczą proponowane ćwiczenia. Wszystkie strony opatrzone są też w specjalne miejsce przeznaczone na podpis dziecka i ocenę pracy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52510 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35132 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107199 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64528 P 3,5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zebrane w tym tomie rozprawy dotyczą kilku problemów dydaktyki specjalnej najbardziej aktualnych i ważnych w tej dziedzinie wiedzy. Rozprawy te są próbą odpowiedzi na pytania nurtujące studentów, pedagogów specjalnych i terapeutów na co dzień pracujących z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Oto niektóre z poruszanych w publikacji zagadnień: Jaki jest związek dydaktyki ogólnej z dydaktyką specjalną? Czym charakteryzuje się dorobek dydaktyki specjalnej? Jakie są możliwości i sposoby wdrażania nowych metod kształcenia? Jaki jest charakter i jakie są przyczyny zmian zachodzących w dydaktyce specjalnej?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108030 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49162 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39460 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32595 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45634 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64419 P 3,5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67975 P 3,6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
PROGRAMY EDUKACYJNO-TERAPEUTYCZNE dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, znacznym i niepełnosprawnością sprzężoną zostały przygotowane z myślą o nauczycielach specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych, nauczycielach szkół masowych uczących uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, znacznym i niepełnosprawnością sprzężoną oraz rodzicach tych uczniów. Programy obejmują treści kształcenia zgodne z podstawą programową zawartą w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. Ponadto są ściśle skorelowane z publikacjami: Śladami pór roku. Karty pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, znacznym i niepełnosprawnością sprzężoną. Umożliwi to efektywne realizowanie i monitorowanie programu edukacyjno-terapeutycznego oraz dokonanie diagnozy rozwoju dziecka z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52353 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41074 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34000 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 66240 P 3,5 (1 egz.)
Książka
Druk ulotny
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67164 P 3,6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67163 P 16,6 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51383 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja będzie pomocna w codziennej pracy nauczycieli i wychowawców edukacji wczesnoszkolnej; nauczycieli specjalistów: terapeutów, logopedów, oligofrenopedagogów; pedagogów i psychologów. Ułatwi nauczycielom dostosowanie wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych, a także możliwości psychofizycznych ucznia w ramach prowadzonych zajęć edukacyjnych oraz zajęć specjalistycznych. Może być ona w pełni wykorzystana podczas tworzenia indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych dla uczniów posiadających orzeczenie o niepełnosprawności w stopniu lekkim.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 113102 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 40863 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33776 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47323 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 66059 P 3,5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Filologia Romańska / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0554-8187 ; nr 45)
Książka prezentuje sposób podejścia do nauczania języków obcych uczniów z niepełnosprawnością w szkolnej integracji indywidualnej. Biorąc pod uwagę charakter niepełnosprawności i specyfikę potrzeb edukacyjnych, nauka języka obcego nie ogranicza się do kształcenia ściśle językowego (rozwijania językowych kompetencji komunikacyjnych), lecz jest także możliwością uzyskania korzyści terapeutycznych. Autorka przedstawia działania o znaczeniu kompensującym utrudnione/zaburzone funkcjonowanie językowo-komunikacyjne oraz działania mające na celu rozwijanie kompetencji uczenia się języków. Na koniec zamieszczono analizę skuteczności stosowanych narzędzi oceniania postępów na egzaminach gimnazjalnych i maturalnych oraz przedstawiono propozycję oceniania tzw. wartości dodanych w nauce języka obcego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107973 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48894 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej