Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(1311)
IBUK Libra
(31)
Forma i typ
Książki
(741)
Artykuły
(564)
Publikacje dydaktyczne
(151)
Publikacje fachowe
(93)
Publikacje naukowe
(51)
E-booki
(31)
Poradniki i przewodniki
(29)
Publikacje informacyjne
(11)
Publikacje popularnonaukowe
(4)
Proza
(2)
Audiobooki
(1)
Czasopisma
(1)
Druki ulotne
(1)
Gry i zabawki
(1)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
dostępne
(1870)
wypożyczone
(155)
nieokreślona
(10)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(463)
Czytelnia Piła
(35)
Wypożyczalnia Chodzież
(352)
Czytelnia Chodzież
(9)
Wypożyczalnia Czarnków
(300)
Czytelnia Czarnków
(2)
Wypożyczalnia Trzcianka
(249)
Czytelnia Trzcianka
(6)
Wypożyczalnia Złotów
(304)
Czytelnia Złotów
(12)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(222)
Czytelnia Wągrowiec
(53)
Informatorium
(2)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(3)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(23)
Autor
Kloskowska Adriana
(19)
Czerniawska Ewa
(18)
Rudniański Jarosław
(15)
Goetz Magdalena
(14)
Włodarski Ziemowit
(14)
Garstka Tomasz
(11)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(11)
Woj Olga
(11)
Niemierko Bolesław
(10)
Brześkiewicz Zbigniew W
(9)
Ilska Paulina
(8)
Kruszewski Krzysztof
(8)
Pieter Józef
(8)
Sawiński Julian Piotr
(8)
Buzan Tony
(7)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(7)
Kapuścińska-Kozakiewicz Justyna
(7)
Minge Krzysztof
(7)
Minge Natalia
(7)
Łoskot Małgorzata
(7)
Bąbel Przemysław
(6)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(6)
Ledzińska Maria
(6)
Naprawa Renata
(6)
Szurawski Marek
(6)
Tanajewska Alicja
(6)
Zimbardo Philip G
(6)
Żylińska Marzena
(6)
Filipiak Ewa
(5)
Kordziński Jarosław
(5)
Kozłowski Waldemar
(5)
Matiugin Igor J
(5)
Orczyk Józef
(5)
Pietrasiński Zbigniew
(5)
Radzicki Józef
(5)
Łuba Małgorzata
(5)
Bandura Ludwik
(4)
Brophy Jere E
(4)
Buhlmann Rosemarie
(4)
Czebiołko Anna
(4)
Cęcelek Grażyna
(4)
Fearns Anneliese
(4)
Gozdek-Michaëlis Katarzyna
(4)
Grzywniak Celestyna
(4)
Hankała Andrzej
(4)
Hollins Peter
(4)
Janowski Andrzej
(4)
Jurek Anna
(4)
Jóźwiak Bożena
(4)
Lisicki Michał
(4)
Pomianowska Małgorzata
(4)
Skura Małgorzata
(4)
Szwed Tomasz
(4)
Taraszkiewicz Małgorzata
(4)
Umińska Agnieszka
(4)
Urbanowicz Adriana
(4)
Zielińska Ewa
(4)
Łukasiewicz Monika
(4)
Śliwerski Bogusław
(4)
Bogdanowicz Marta
(3)
Budzik Małgorzata
(3)
Dix Paul
(3)
Dryden Gordon
(3)
Dziamska Dorota
(3)
Dąbrowska-Jabłońska Iwona
(3)
Dłużniewski Bohdan
(3)
Elsner Danuta
(3)
Gilewicz Joanna
(3)
Goddard Sally
(3)
Gregorczyk Grażyna
(3)
Głoskowska-Sołdatow Małgorzata
(3)
Harmin Merrill
(3)
Janowska Zofia
(3)
Jastrząb Jadwiga
(3)
Johnson Robert L
(3)
Jąder Mariola
(3)
Kałuba-Korczak Anna
(3)
Kondrat Dorota
(3)
Kostera Monika
(3)
Kulpa Jan
(3)
Kupisiewicz Małgorzata
(3)
Kuszak Kinga
(3)
Kwieciński Zbigniew
(3)
Lewowicki Tadeusz
(3)
Materska Maria
(3)
Nawalany Dorota
(3)
Niebrzydowski Leon
(3)
Niedźwiecka Barbara
(3)
Pawlik Olga
(3)
Pikiel Sylwia
(3)
Putkiewicz Zygmunt
(3)
Radwańska Anna
(3)
Reid Gavin
(3)
Rojek Marcin
(3)
Rossowski Dariusz
(3)
Skałbania Barbara
(3)
Sosin Irena
(3)
Spitzer Manfred
(3)
Stern André
(3)
Strelau Jan
(3)
Rok wydania
2020 - 2024
(228)
2010 - 2019
(436)
2000 - 2009
(370)
1990 - 1999
(151)
1980 - 1989
(62)
1970 - 1979
(56)
1960 - 1969
(31)
1950 - 1959
(6)
1940 - 1949
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(513)
1989-2000
(28)
1901-2000
(3)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(1339)
Język
polski
(1321)
nieznany (po)
(14)
angielski
(2)
niemiecki
(1)
nieznany (pl)
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(273)
Pedagodzy
(117)
Dyrektorzy szkół
(69)
Pedagodzy szkolni
(44)
Wychowawcy klas
(39)
Dorośli
(36)
Nauczyciele języka polskiego
(35)
Nauczyciele akademiccy
(28)
Nauczyciele przedszkoli
(25)
Szkoły podstawowe
(25)
Rodzice
(23)
Nauczyciele nauczania początkowego
(18)
Nauczyciele matematyki
(16)
Klasa 7.
(15)
Klasa 8.
(15)
Nauczyciele języków
(15)
Biolodzy
(11)
Nauczyciele biologii
(11)
Szkoły ponadpodstawowe
(11)
Doradcy zawodowi
(10)
Klasa 6.
(10)
Nauczyciele bibliotekarze
(8)
Wychowawcy małych dzieci
(8)
Nauczyciele historii
(7)
Szkoły średnie
(7)
Bibliotekarze
(6)
Klasa 4.
(6)
Klasa 5.
(6)
Młodzież
(6)
Terapeuci
(6)
Coachowie
(5)
Dzieci
(5)
Biblioterapeuci
(4)
Psycholodzy
(4)
Psycholodzy szkolni
(4)
Studenci
(4)
Szkoły wyższe
(4)
9-13 lat
(3)
Nauczyciele fizyki
(3)
Nauczyciele geografii
(3)
Pracownicy oświaty
(3)
Szkoły specjalne
(3)
Uczniowie
(3)
Klasa 1.
(2)
Klasa 2.
(2)
Klasa 3.
(2)
Licea
(2)
Menedżerowie
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Nauczyciele języka niemieckiego
(2)
Pracodawcy
(2)
Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalnej
(2)
Socjoterapeuci
(2)
Terapeuci zajęciowi
(2)
Trenerzy pracy
(2)
14-17 lat
(1)
6-8 lat
(1)
Animatorzy kultury
(1)
Coache
(1)
Dyrektorzy przedszkoli
(1)
Edukatorzy
(1)
Gimnazja
(1)
Grupa wiekowa 6-8 lat
(1)
Grupa wiekowa 9-13 lat
(1)
Grupa wiekowa Dzieci
(1)
Lekarze
(1)
Literatura polska
(1)
Nadzór pedagogiczny
(1)
Nauczyciele języka angielskiego
(1)
Nauczyciele języka francuskiego
(1)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Pracownicy HR
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Pracownicy wiedzy
(1)
Przedszkola
(1)
Psychiatrzy
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Specjaliści terapii uzależnień
(1)
Sportowcy
(1)
Szkoły ponadgimnazjalne
(1)
Trenerzy
(1)
Wychowawcy świetlic
(1)
Wykładowcy na kursach
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura angielska
(5)
Literatura polska
(2)
Literatura amerykańska
(1)
Przynależność kulturowa Literatura polska
(1)
Temat
Uczenie się
(955)
Nauczanie
(187)
Motywacja uczenia się
(151)
Uczniowie
(108)
Pamięć
(93)
Dziecko
(70)
Nauczyciele
(67)
Niepowodzenia szkolne
(63)
Metody nauczania
(57)
Mózg
(52)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(51)
Motywacja
(48)
Język niemiecki
(46)
Mnemotechnika
(39)
Myślenie
(39)
Nauczanie początkowe
(39)
Psychologia
(39)
Praca umysłowa
(38)
Osobowość
(36)
Dysleksja i dysgrafia
(34)
Szkolnictwo
(33)
Wychowanie
(33)
Samokształcenie
(32)
Kształcenie
(31)
Komunikowanie się
(30)
Uczucia
(30)
Czytanie
(29)
Matematyka
(28)
Uczenie się - motywacja
(27)
Nauczyciel - uczeń - stosunki
(26)
Organizacja ucząca się
(26)
Inteligencja (psychol.)
(25)
Oceny szkolne
(25)
Języki
(24)
Efektywność nauczania
(22)
Kształcenie ustawiczne
(22)
Myślenie twórcze
(22)
Pedagogika
(22)
Psychologia rozwojowa
(22)
Stres
(22)
Dziecko zdolne
(21)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(20)
Ocenianie kształtujące
(20)
Strategie uczenia się
(20)
Zachowanie
(20)
Zdolności
(20)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(19)
Metody aktywizujące (pedagog.)
(19)
Oświata dorosłych
(18)
Spostrzeganie
(18)
Współdziałanie
(18)
Młodzież
(17)
Pisanie
(17)
Psychologia wychowawcza
(17)
Wychowanie w rodzinie
(17)
Agresywność
(16)
Dojrzałość szkolna
(16)
Nauczanie języków obcych
(16)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(16)
Zmysły
(16)
Dzieci
(15)
Neuroedukacja
(15)
Rodzice
(15)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(15)
Wiedza
(15)
Poznanie
(14)
Zespół ADHD
(14)
Gry edukacyjne
(13)
Gry i zabawy
(13)
Pedagogika specjalna
(13)
Pomoce dydaktyczne
(13)
Samopoznanie
(13)
Twórczość
(13)
Uczniowie klas początkowych
(13)
Wzrok
(13)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(12)
Poczucie własnej wartości
(12)
Psychoterapia
(12)
Słuch
(12)
Trudności
(12)
Uwaga (psychol.)
(12)
Zarządzanie wiedzą
(12)
Diagnoza pedagogiczna
(11)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(11)
Innowacje
(11)
Język angielski
(11)
Język polski (przedmiot szkolny)
(11)
Praca zespołowa
(11)
Przemoc
(11)
Psychologia społeczna
(11)
Rodzina
(11)
Uczenie się języków obcych
(11)
Autyzm
(10)
Dziecko niepełnosprawne
(10)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(10)
Kinezjologia edukacyjna
(10)
Klasa szkolna (socjol.)
(10)
Kompetencje kluczowe
(10)
Lęk
(10)
Nauczanie na odległość
(10)
Temat: dzieło
Dom dzienny, dom nocny
(1)
Wiktor Lato, ilustrator
(1)
Włam się do mózgu
(1)
Temat: czas
2001-
(164)
1989-2000
(13)
2001-0
(7)
1901-2000
(4)
1989-
(4)
1801-1900
(1)
1901-
(1)
1945-
(1)
1945-1989
(1)
2009-2010
(1)
Temat: miejsce
Polska
(25)
Finlandia
(3)
Niemcy
(2)
Województwo mazowieckie (1999- )
(2)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Estonia
(1)
Europa
(1)
Gliwice (woj. śląskie)
(1)
Litwa
(1)
Rumunia
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie ; okolice)
(1)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Ukraina
(1)
Województwo łódzkie (1999- )
(1)
polska
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(482)
Artykuł z czasopisma fachowego
(287)
Artykuł z czasopisma naukowego
(43)
Poradnik
(32)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(31)
Scenariusz zajęć
(29)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(27)
Poradniki
(26)
Podręczniki akademickie
(25)
Ćwiczenia i zadania
(21)
Poradniki dla nauczycieli
(19)
Opracowanie
(17)
Materiały pomocnicze
(14)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(13)
Monografia
(12)
Raport z badań
(12)
Wydawnictwa popularne
(12)
Artykuł fachowy
(11)
Artykuł z czasopisma biologicznego
(11)
Artykuł z czasopisma matematycznego
(11)
Poradniki dla rodziców
(10)
Praca zbiorowa
(10)
Artykuł z czasopisma informacyjnego
(9)
Podręcznik
(9)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(8)
Artykuł z czasopisma historycznego
(8)
Dokumenty elektroniczne
(8)
Podręczniki
(7)
Karty pracy ucznia
(6)
Scenariusze zajęć
(5)
Czasopismo matematyczne
(4)
Materiały konferencyjne
(4)
Artykuł z czasopisma akademickiego
(3)
Artykuł z czasopisma fizycznego
(3)
Dokumeny elektroniczne
(3)
Film
(3)
Gry i zabawy
(3)
Opowiadania i nowele
(3)
Ćwiczenia i zadania dla szkół podstawowych specjalnych
(3)
Artykuł problemowy
(2)
Artykuł z czasopisma geograficznego
(2)
Artykuł z czasopisma literackiego
(2)
Bajki i baśnie
(2)
Czasopismo pedagogiczne
(2)
Dokumenty dźwiękowe
(2)
Encyklopedie
(2)
Gry edukacyjne
(2)
Gry komputerowe
(2)
Gry komputerowe dla dzieci
(2)
Materiały pomocnicze dla szkół
(2)
Materiały pomocnicze do nauczania początkowego
(2)
Poradniki i przewodniki
(2)
Wywiad dziennikarski
(2)
Ćwiczenia i zadania do nauczania początkowego
(2)
Aforyzmy
(1)
Ankieta
(1)
Antologia
(1)
Artykuł naukowy
(1)
Artykuł z czasopisma katolickiego
(1)
Artykuł z czasopisma popularnonaukowego
(1)
Artykuł z czasopisma socjologicznego
(1)
Artykuł z pracy zbiorowej
(1)
Bibliografia
(1)
Dokumenty audiowizualne
(1)
Film edukacyjny
(1)
Ilustracje
(1)
Komiksy
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Książka obrazkowa
(1)
Książki mówione
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Podręczniki dla dzieci
(1)
Podręczniki do nauczania początkowego
(1)
Podręczniki szkolne
(1)
Program autorski (pedagogika)
(1)
Program nauczania
(1)
Publicystyka
(1)
Publikacje dla dzieci
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Relacja
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(1)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(1)
Streszczenie w języku angielskim
(1)
Szkice literackie
(1)
Wydaw. popularne
(1)
Ćwiczenia i zadania dla szkół podstawowych
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(631)
Psychologia
(72)
Językoznawstwo
(24)
Socjologia i społeczeństwo
(19)
Matematyka
(15)
Medycyna i zdrowie
(12)
Praca, kariera, pieniądze
(12)
Rozwój osobisty
(9)
Historia
(8)
Informatyka i technologie informacyjne
(6)
Literaturoznawstwo
(5)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(5)
Fizyka i astronomia
(3)
Geografia i nauki o Ziemi
(2)
Kultura i sztuka
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Biologia
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
Nauka i badania
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Tytuł czasopisma
Głos Pedagogiczny
(43)
Meritum
(41)
Dyrektor Szkoły
(39)
Polonistyka
(29)
Edukacja Ustawiczna Dorosłych
(26)
Życie Szkoły
(26)
Psychologia w Szkole
(18)
Matematyka
(16)
Gazeta Szkolna
(14)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(14)
Edukacja : studia, badania, innowacje
(13)
Edukacja Wczesnoszkolna
(12)
Biologia w Szkole
(11)
Ruch Pedagogiczny
(11)
Sygnał
(11)
Edukacja i Dialog
(10)
Głos Pedagogiczny : czasopismo dla pedagogów i psychologów szkolnych, pedagogów specjalnych, wychowawców
(10)
Nowa Szkoła
(10)
Nowoczesne Doradztwo Zawodowe w Szkole Podstawowej
(10)
Doradca Nauczyciela Przedszkola
(9)
Głos Nauczycielski
(9)
Języki Obce w Szkole : czasopismo dla nauczycieli
(8)
Remedium
(8)
Wychowanie w Przedszkolu
(8)
Dyrektor Szkoły : miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej
(7)
Języki Obce w Szkole
(7)
Kwartalnik Pedagogiczny
(7)
Wszystko dla Szkoły
(7)
Biblioteka w Szkole
(6)
Wiadomości Historyczne
(6)
Wychowanie na Co Dzień
(6)
Bliżej Przedszkola
(5)
Język Polski w Gimnazjum
(5)
Trendy
(5)
Charaktery
(4)
Wychowanie na co dzień
(4)
Wychowawca
(4)
Forum Oświatowe
(3)
Język Polski w Szkole IV - VI
(3)
Nauczyciel i Szkoła
(3)
Nowe w Szkole
(3)
Szkoła Specjalna
(3)
WychowujMy! : dorosłym o dzieciach
(3)
Chowanna
(2)
Dyrektor Szkoły: miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej
(2)
Dzieci : Magazyn dla Rodziców
(2)
Edukacja : kwartalnik naukowy
(2)
Fizyka w Szkole : czasopismo dla nauczycieli
(2)
Geografia w Szkole
(2)
Przegląd Psychologiczny
(2)
Psychologia Wychowawcza
(2)
Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych
(2)
Twoje Dziecko
(2)
Warsztaty Polonistyczne
(2)
Wiadomości Historyczne z Wiedzą o Społeczeństwie
(2)
Biblioteka Centrum Informacji
(1)
Biblioteka Szkolne Centrum Informacji
(1)
Europa dla Aktywnych : kwartalnik beneficjentów programów edukacyjnych
(1)
Fizyka w Szkole z Astronomią : czasopismo dla nauczycieli
(1)
Kultura i Edukacja
(1)
Nauczanie Początkowe
(1)
Opieka Wychowanie Terapia
(1)
Oświata Mazowiecka
(1)
Praca Socjalna
(1)
Praca z uczniem mającym trudności z matematyką : poradnik metodyczny, diagnozy, karty ćwiczeń i gry : szkoła podstawowa klasy IV-VI
(1)
Problemy Alkoholizmu
(1)
Studia Edukacyjne
(1)
Szkoła : miesięcznik dyrektora
(1)
Wiadomości Opinie Materiały
(1)
Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne
(1)
Wychowanie Na Co Dzień
(1)
Zeszyty Szkolne
(1)
Świat Problemów
(1)
Świetlica w Szkole
(1)
1342 wyniki Filtruj
E-book
W koszyku
Robert J. Sternberg - klasyk amerykańskiej psychologii, twórca koncepcji edukacji dla mądrości, jeden z najczęściej cytowanych autorów w naukach humanistycznych – wraz ze współautorkami przygotowali podręcznik metodyczny dla nauczycieli wszystkich szczebli edukacyjnych. Przedstawili strategie dydaktyczne mające na celu nie tylko kształtowanie tradycyjnych umiejętności analitycznych u uczniów, lecz także wychowywanie ich na szczęśliwe osoby. Przy każdej prezentacji Czytelnik znajdzie zwięzły wstęp teoretyczny, cele ćwiczeń, zadania dydaktyczne z prostymi instrukcjami, narzędzia do samooceny oraz przykłady lekcji z różnych etapów kształcenia. „Podręcznik jest próbą dydaktycznej aplikacji wniosków z badań, które mają usprawnić nabywanie ważnych kompetencji osobowościowych przez ucznia żyjącego w nowym tysiącleciu.” prof. dr hab. Krzysztof J. Szmidt W serii ukazały się: E. Płóciennik, Rozwijanie mądrości dziecka. Koncepcja i wskazówki metodyczne E. Płóciennik, Rozwijanie mądrości w praktyce edukacyjnej. Scenariusze zajęć w przedszkolu i szkole podstawowej E. Płóciennik, Rozwijanie mądrości w praktyce edukacyjnej. Scenariusze zajęć dla młodzieży
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Biografie i badanie biografii zyskują na znaczeniu w sytuacji permanentnej zmiany, w jakiej przyszło nam współcześnie żyć. Pozwalają nam zbliżyć się do świata poszczególnych jednostek, by na tej podstawie formułować hipotezy i wnioski dotyczące przebiegu procesów uczenia się. Konieczność całożyciowego uczenia się podnosi znaczenie tej wiedzy, jednocześnie uświadamia nam, jak ważna jest umiejętność uczenia się z biografii własnej i innych. W procesach uczenia się biograficznego tkwi bowiem potencjał, jaki możemy wykorzystać do rozwiązywania problemów życia osobistego i zawodowego, dalszego rozwoju. Ta wiedza jest cenna zarówno dla uczących się, jak i tych, którzy mają ich wspierać w rozumieniu i korzystaniu z procesów i efektów całożyciowego uczenia się. Książka jest rezultatem badań prowadzonych w latach 2011–2013 przez pedagogów, socjologów i psychologów z różnych uczelni, które koordynował łódzki ośrodek badań biograficznych. Ma także interdyscyplinarny charakter. Zawiera ciekawy materiał, prezentujący różne rodzaje i aspekty biografii edukacyjnych. Znajdziemy w niej wątki metodologiczne, teoretyczne i empiryczne, które mogą wykorzystać w swej pracy naukowej i dydaktycznej nauczyciele dorosłych. Adresatami książki są nie tylko studenci nauk społecznych, pracownicy naukowi, ale także praktycy oraz osoby szukające inspiracji do uczenia się z biografii własnej i innych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Rozpatrując zagadnienie uczenia się w interakcjach społecznych, nie można zapomnieć o dwóch szczególnie interesujących zjawiskach, jakimi są tutoring i binarne uczenie się. Pojęcie tutoringu zostało wprowadzone przez Davida Wooda na określenie nauczania nieformalnego, naturalnego i spontanicznego. Dochodzi do niego w sytuacjach interakcji społecznej wzbogacanej o naturalnie pojawiające się „okazje dydaktyczne” czy też „okazje edukacyjne”. Nie wszyscy badacze jednak omawiają tutoring w odniesieniu do relacji dziecko-dorosły. Dużą rolę w procesie nauczania-uczenia się przypisuje się tutorowi-rówieśnikowi. Prawdopodobnie niejeden nauczyciel zetknął się kiedyś z problemem niezrozumienia. Mimo, że na lekcji starał się tłumaczyć, pokazywać, stosować różnorodne metody nauczania, jednak uczniowie nie rozumieli, nie potrafili przyswoić wiedzy, choć niewątpliwie nauczyciel dokładał wszelkich starań, by mogli to osiągnąć. Pozwólmy więc aby rówieśnik przy naszej pomocy wyjaśnił, opisał własnymi słowami to, co my chcemy przekazać. Na pewno znajdzie się dziecko, które szybciej zrozumie, o czym mówi nauczyciel. Pozwólmy dzieciom uczyć się od siebie nawzajem i my uczymy się od nich. Prawdopodobnie niejeden nauczyciel zetknął się kiedyś z problemem niezrozumienia. Mimo, że na lekcji starał się tłumaczyć, pokazywać, stosować różnorodne metody nauczania, jednak uczniowie nie rozumieli, nie potrafili przyswoić wiedzy, choć niewątpliwie nauczyciel dokładał wszelkich starań, by mogli to osiągnąć. Pozwólmy więc, aby rówieśnik przy naszej pomocy wyjaśnił, opisał własnymi słowami to, co my chcemy przekazać. Na pewno znajdzie się dziecko, które szybciej zrozumie, o czym mówi nauczyciel. Pozwólmy dzieciom uczyć się od siebie nawzajem i my uczmy się od nich.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Publikacja Biografie rodzinne i uczenie się, będąca ósmym tomem w serii Biografia i Badanie Biografii, stanowi oryginalne ujęcie refleksji nad rodziną, wiążące się z wyeksponowaniem biografii rodzinnych jako symbolicznej przestrzeni kształtowania się indywidualnych biografii członków wspólnoty rodzinnej oraz ich biograficznego uczenia się. Uwzględnia ono złożoną, subtelną i pod wieloma względami nieoczywistą naturę przenikania się procesów indywidualnych i zbiorowych zachodzących w realiach wspólnoty rodzinnej. Walorem niniejszej publikacji jest połączenie rozmaitych perspektyw teoretycznych i badawczych zogniskowanych wokół różnych ujęć biografii rodzinnych i procesów biograficznego uczenia się osadzonych w realiach życia rodzinnego. Odsłaniają one odmienności kulturowe refleksji nad rodziną rozwijane przez polskich i zagranicznych badaczy zajmujących się tą tematyką. Wyeksponowanie biograficznej perspektywy rodziny jest w tym kontekście interesujące poznawczo zarówno w dyskursie andragogicznym, jak i pedagogicznym, w których nie zyskała ona jak dotąd pogłębionego rozpoznania. Badanie aspektów edukacyjnych zawartych w biografiach rodzinnych może sprzyjać poszerzaniu andragogicznej teorii uczenia się dorosłych oraz może być wykorzystane w praktyce edukacji dorosłych, w tym edukacji rodzinnej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem monografii jest ukazanie wybranych problemów i wyzwań, które stają przed ZZL, a dotyczą oczekiwań obecnych i przyszłych pracowników wobec organizacji i samych siebie, a także zagrożeń, jakie niosą rozwój w zakresie technologii informatycznych i zmiany w relacjach międzyludzkich. Zagadnienia te rozważano zarówno w aspekcie teoretycznym, jak i empirycznym, prezentując wyniki przeprowadzonych badań oraz ukazując możliwości narzędzi i metod badawczych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
This monograph is a collection of texts written by researchers, practitioners and theoreticians of adult education from Central and Eastern Europe (Poland, the Czech Republic, Slovakia, Ukraine, Russia). Its focus is on areas of contemporary adult education. The key issue is informal-learning space, where we can see the shift towards positive valuation of the ideas of localism and social commitment and to learning through (auto)reflection shaped by currents of information and individual experience. Another significant matter is the non-formal area of education, where intensive changes are taking place. The activities of associations and foundations, the dissemination of knowledge, work within open-education institutions, the non-governmental educational institution sector, citizenship – all are important areas of research, comparison and analysis that can be used to increase andragogical knowledge. I find it especially valuable to present Central and Eastern European perspectives, which to date have been neglected and marginalised in the global discourse. This publication complements existing works in the field of pedagogy – general, comparative, social – andragogy pedagogy, pedeutology, social work and health pedagogy, following the spirit of the times and providing the most current presentation of the view of lifelong learning in operation among individuals, organisations, institutions [...]. (Anna Odrowąż-Coates, vice rector, and professor, Maria Grzegorzewska Academy of Special Education (APS) in Warsaw) [This work] is marked with an enlightened conviction and optimism about learning’s role as an activity conducive to improving the quality of life [...]. PhD students and researchers will find interesting inspiration, sources and connection in the publication. [It] will also contribute by expanding the network of international research cooperation in the andragogical community, as its contents constitute a source of information for researchers seeking partners for various international projects in the field of andragogy. Clearly, it will also prove interesting reading for practitioners of adult education, as the proposed and postulated methods of working with adult students deserve their attention, as well as implementation into educational reality. (Ewa Kurantowicz, rector and professor, University of Lower Silesia (DSW) in Wrocław) The publication is licensed under the Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Poland license (CC BY 3.0 PL) (full license available at: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode). ********* Nauka nigdy się nie kończy... Przestrzenie edukacji dorosłych: perspektywy Europy Środkowo-Wschodniej Monografia jest zbiorem tekstów w języku angielskim napisanych przez badaczy, praktyków i teoretyków edukacji dorosłych z Europy Środkowo-Wschodniej (Polska, Czechy, Słowacja, Ukraina, Rosja). Teksty w książce są podzielone na pięć rozdziałów, z których każdy dotyczy znaczących problemów związanych z uczeniem się dorosłych i nauczaniem w ponowoczesnym świecie. Pierwsza część poświęcona jest współczesnym problemom związanym z rozwojem teorii i praktyki edukacji dorosłych oraz andragogiki w perspektywie regionalnej Europy Środkowo-Wschodniej. W drugiej części zebrano teksty dotyczące kompetencji współczesnych edukatorów osób dorosłych. Następny rozdział został poświęcony formom wsparcia edukacyjnego dla dorosłych. W części czwartej można znaleźć teksty związane z nieformalnym uczeniem się z życia i doświadczeń. Piąta część poświęcona jest obywatelstwu, ruchom społecznym, uczącym się miastom i regionom. Publikacja na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL (CC BY 3.0 PL) (pełna treść wzorca dostępna pod adresem: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode). ********* Dr hab., prof. UW Zofia Szarota (ORCID 0000-0002-6342-3135) – Associate Professor at the University of Warsaw, where she is Head of the Department of Continuing Education and Andragogy at the Faculty of Education. Her scientific interests include issues of adulthood in educational contexts as well as problems accompanying old age and aging. Her research interests focus on problems of adult learning, social integration and equality, as well as social gerontology and geragogy. She is the author of over 140 publications. Professor Szarota is on the editorial committees of several international and domestic scientific journals. She is a member of the Academic Andragogical Association and the Association of Social Gerontologists and an educator at the Universities of the Third Age, where she lectures on non-formal adult education. She was vice president of the Social Pedagogy Team of the Committee of Pedagogical Sciences at the Polish Academy of Sciences (2016–2020), and is currently secretary of the Geronotology Section of the academy’s Committee of Pedagogical Sciences (2020–2023). She has been a board member of the Academic Andragogical Association since 2008, and is a member of the Expert Team for Senior Citizens at the Ombudsman. Dr Zuzanna Ewa Wojciechowska (ORCID 0000-0001-6373-6937) – Lecturer at the University of Warsaw, andragogue, doctor of social sciences in the field of education, presently with the Department of Lifelong Education and Andragogy at the faculty of Education at the University of Warsaw. Dr Wojciechowska’s theoretical and empirical interests include issues related to adult education and biography, as well as to professional change, careers, patterns in contemporary life and careers, inter- and multicultural learning, intercultural counseling and the fate of emigrants. At present her particular interests include issues related to distance education, innovative solutions in remote education, edutainment techniques and digitisation in education (she also teaches academic subjects related to these topics). She belongs to the group of members of the Academic Andragogical Association in Poland, and is also a practitioner of adult education. For ten years, she has been involved in language education, including teaching Polish to foreigners. She is also a member of the quality-evaluation committee overseeing education at the University of Warsaw. --------- Dr Zuzanna Ewa Wojciechowska (ORCID 0000-0001-6373-6937) – andragog, doktor nauk społecznych w zakresie pedagogiki, pracownik Katedry Edukacji Ustawicznej i Andragogiki Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego. Zajmuje się zagadnieniami związanymi z edukacją dorosłych, biografią i biograficznością, uczeniem się z własnej biografii i z biografii innych. W kręgu jej zainteresowań badawczych znajdują się również (re)konstrukcje biograficzne, zmiana zawodowa, kariera, współczesne wzory życia i wzory karier, uczenie się międzykulturowe, doradztwo międzykulturowe, losy emigrantów, problematyka kobieca, społeczno-kulturowe uwarunkowania płci. Należy do grona członków Akademickiego Towarzystwa Andragogicznego, jest również praktykiem edukacji dorosłych. Od wielu lat zajmuje się kształceniem językowym, w tym nauczaniem cudzoziemców języka polskiego.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Temat
Falkowski, Jakub Grzegorzewska, Maria Doroszewska, Janina Han-Ilgiewicz, Natalia Hulek, Aleksander Jedlewski, Stanisław Joteyko, Józefa Kirejczyk, Kazimierz Konopnicki, Jan Korczak, Janusz Pańczyk, Jan Pietrzak, Włodzimierz Sękowska, Zofia Polski Związek Głuchych Polski Związek Niewidomych UNESCO UNICEF Towarzystwo Przyjaciół Dzieci Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych Pedagogika specjalna Adaptacja Adopcja Afazja Agresywność Zespół poalkoholowego uszkodzenia płodu Zespół ADHD Zespół Aspergera Autyzm Terapia behawioralna Biblioterapia Metoda Dobrego Startu Dogoterapia Dojrzałość szkolna Domy dziecka Doradcy zawodowi Zespół Downa Drama (pedagog.) Dwujęzyczność Dysleksja i dysgrafia Dyslalia Dziecko ulicy Kształcenie integracyjne Edukacja domowa Emisja głosu Fizykoterapia Fonogesty Gimnastyka korekcyjna Głuchoniewidomi Testy na iloraz inteligencji Implanty Indywidualny tok nauki Integracja percepcyjno-motoryczna Integracja społeczna Jąkanie Język migowy Klasa szkolna (socjol.) Komunikacja interpersonalna Lateralizacja Lęk Metoda Petö Metoda Montessori Zakłady poprawcze i wychowawcze Molestowanie seksualne Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa Mowa Mukowiscydoza Muzykoterapia Myślenie Nauczanie Niepełnosprawność Niepowodzenia szkolne Głusi Niewidomi Obowiązek szkolny Odruchy Osobowość Otyłość Padaczka Pamięć Pedagodzy specjalni Pomoc postpenitencjarna Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne Pozbawienie władzy rodzicielskiej Przedszkola specjalne Przemoc Psychoterapia Rehabilitacja medyczna Pedagogika resocjalizacyjna Samobójstwo Poczucie własnej wartości Schizofrenia Metoda Sherborne Sieroctwo Słuch Socjalizacja Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych Spostrzeganie Stres Stwardnienie rozsiane Subkultura Światowa Organizacja Zdrowia Świetlice Telepraca Ubezpieczenia społeczne Uczenie się Niedorozwój umysłowy Zespół Ushera Uwaga (psychol.) Postawa ciała Terapia zajęciowa Wagary Wolontariusze Wsparcie społeczne Wykluczenie społeczne Zakład pracy chronionej Zespół dziecka potrząsanego Zez Zmęczenie Zmysły
Gatunek
Słownik zawiera: hasła z zakresu diagnozy i stymulacji rozwoju dzieci z różnymi rodzajami i stopniem niepełnosprawności; patologii i profilaktyki rozwoju; edukacji, rehabilitacji, resocjalizacji oraz terapii medycznej i psychologiczno-pedagogicznej osób niepełnosprawnych; społecznego funkcjonowania osób niepełnosprawnych w różnych środowiskach życia; regulacji prawnych dotyczących tych osób; biogramy prekursorów i twórców pedagogiki specjalnej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106760 P (1 egz.)
Czytelnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48566 (1 egz.)
Czytelnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 45256 p (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64221 P 3,4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Temat
Falkowski, Jakub Grzegorzewska, Maria Doroszewska, Janina Han-Ilgiewicz, Natalia Hulek, Aleksander Jedlewski, Stanisław Joteyko, Józefa Kirejczyk, Kazimierz Konopnicki, Jan Korczak, Janusz Pańczyk, Jan Pietrzak, Włodzimierz Sękowska, Zofia UNESCO UNICEF Polski Związek Głuchych Polski Związek Niewidomych Towarzystwo Przyjaciół Dzieci Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych Pedagogika specjalna Adaptacja Adopcja Afazja Agresywność Zespół poalkoholowego uszkodzenia płodu Zespół ADHD Zespół Aspergera Autyzm Terapia behawioralna Biblioterapia Metoda Dobrego Startu Dogoterapia Dojrzałość szkolna Domy dziecka Doradcy zawodowi Zespół Downa Drama (pedagog.) Dwujęzyczność Dysleksja i dysgrafia Dyslalia Dziecko ulicy Kształcenie integracyjne Edukacja domowa Emisja głosu Fizykoterapia Fonogesty Gimnastyka korekcyjna Głuchoniewidomi Testy na iloraz inteligencji Implanty Indywidualny tok nauki Integracja percepcyjno-motoryczna Integracja społeczna Jąkanie Język migowy Klasa szkolna (socjol.) Komunikacja interpersonalna Lateralizacja Lęk Metoda Petö Metoda Montessori Zakłady poprawcze i wychowawcze Molestowanie seksualne Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa Mowa Mukowiscydoza Muzykoterapia Myślenie Nauczanie Niepełnosprawność Niepowodzenia szkolne Głusi Niewidomi Obowiązek szkolny Odruchy Osobowość Otyłość Padaczka Pamięć Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych Pedagodzy specjalni Pomoc postpenitencjarna Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne Pozbawienie władzy rodzicielskiej Przedszkola specjalne Przemoc Psychoterapia Rehabilitacja medyczna Pedagogika resocjalizacyjna Samobójstwo Poczucie własnej wartości Schizofrenia Metoda Sherborne Sieroctwo Słuch Socjalizacja Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych Spostrzeganie Stres Stwardnienie rozsiane Subkultura Światowa Organizacja Zdrowia Świetlice Telepraca Ubezpieczenia społeczne Uczenie się Niedorozwój umysłowy Zespół Ushera Uwaga (psychol.) Postawa ciała Terapia zajęciowa Wagary Wolontariusze Wsparcie społeczne Wykluczenie społeczne Zakład pracy chronionej Zespół dziecka potrząsanego Zez Zmęczenie Zmysły
Gatunek
Słownik zawiera: hasła z zakresu diagnozy i stymulacji rozwoju dzieci z różnymi rodzajami i stopniem niepełnosprawności; patologii i profilaktyki rozwoju; edukacji, rehabilitacji, resocjalizacji oraz terapii medycznej i psychologiczno-pedagogicznej osób niepełnosprawnych; społecznego funkcjonowania osób niepełnosprawnych w różnych środowiskach życia; regulacji prawnych dotyczących tych osób; biogramy prekursorów i twórców pedagogiki specjalnej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39365 P. (50) (1 egz.)
E-book
W koszyku
Praca w sposób kompleksowy i rzetelny naukowo prezentuje aktualny stan wiedzy na temat dysleksji rozwojowej. Główną (i kontrowersyjną!) tezą autorki książki jest to, że dysleksja jest nie tylko zaburzeniem uczenia się, ale przede wszystkim zaburzeniem komunikacji. Dotyczy ona znacznej części populacji dzieci i staje się problemem społecznym. Profesor Kupis dokonuje przeglądu najnowszych dokonań naukowych zwłaszcza w dziedzinie wiedzy o patomechanizmach odpowiedzialnych za występowanie tego problemu. Autorka analizuje zagadnienie dysleksji z perspektywy psychologicznej i społecznej. Książkę ilustrują także studia przypadków zaczerpnięte z praktyki zawodowej autorki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
W ostatnich latach, wraz z szybkim rozwojem technologii komputerowych i internetowych, coraz większego znaczenia nabierają komputerowe metody badania tekstu, w szczególności metody ustalania sentymentu czy też wydźwięku tekstu. Metody komputerowe mogą być później wykorzystywane w takich zagadnieniach, jak streszczanie tekstu, wyszukiwanie informacji z tekstu, sprawdzanie poprawności tekstu, maszynowe tłumaczenie tekstu i wielu innych. Niniejsza monografia zawiera przegląd metod analizy sentymentu dla dokumentów głównie anglojęzycznych, badanie efektywności wybranych metod analizy sentymentu w zastosowaniu do dokumentów polskojęzycznych, propozycje nowych metod, które mogą poprawić jakość klasyfikacji. W nowych propozycjach nacisk został położony na problemy klasyfikacji binarnej, niekorzystanie ze źródeł zewnętrznych, korzystanie w jak najmniejszym stopniu ze zbioru uczącego. Proponujemy przenieść ciężar klasyfikacji tekstów z obszernego zbioru uczącego na wyszukiwanie i analizowanie związków pomiędzy słowami tworzącymi dokument, a nawet grupami słów. Zaproponowana metoda ma prostą interpretację, może konkurować z metodami standardowymi oraz może być wykorzystana do innych problemów związanych z ustalaniem sentymentu tekstów.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Nearly all the texts included in this issue of Sociological Revue relate to civil society and participative democracy. The articles present various approaches to these phenomena and their aspects, and are based on empirical data. The large article by F. Schütze is focused on the results of research previously presented in Sociological Review (vol. 60–2011/1 and vol. 57–2008/4). This international research project is devoted to European identity and civil society, as a result of which, the author proposes the design of a learning program for civil society activists and common citizens. The next article by A. Krzewińska describes the method of study of deliberative democracy developed by James Fishkin. J. Stempień proposes the economic concept of Principal-agent to investigate representative democracy systems. M. Legris Revel analyses research results in France concerning the process of institutionalisation and proceduralisation of the participation of citizens. C. Penna proposes the actor-network approach to investigate the relationships between social movements and the state during the land reform in Brazil. The last article by M. Wieczorkowska is devoted to a different topic – the cultural and social aspects of the female body in the context of medicalisation.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Problematyka monografii wpisuje się w nurt rozważań na temat istoty całożyciowego rozwoju człowieka dorosłego za sprawą edukacji i moderowania własnych planów życiowych przez wybór różnorodnych ścieżek kariery. Nowe konceptualizacje dotyczące życia zawodowego, jawiące się w tle przeobrażeń związanych z postępem technologicznym, gospodarką cyfrową, nowymi formami zatrudnienia i nowymi wyzwaniami edukacyjnymi, permanentnie aktualizują tematykę całożyciowego uczenia się, stanowiąc o jej randze. Autorzy tekstów prezentują różnorodne ujęcia tytułowego problemu, odnosząc się zarówno do teorii jak i praktyki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Po 14 latach od pierwszego wydania oddajemy w ręce Czytelników zaktualizowane wydanie podręcznika Diagnostyka edukacyjna. Drugie wydanie podręcznika pogłębia podstawy psychologiczne diagnostyki edukacyjnej, poszerza i aktualizuje jej tematykę i literaturę, wprowadza Czytelnika w zagadnienia, które współcześnie zyskują na znaczeniu. Autor podręcznika wyodrębnił trzy główne bloki tematyczne dotyczące diagnozy osiągnięć uczniów oraz systemów edukacyjnych: • Przedmiot diagnozy. Ta część została poświęcona zagadnieniom uczenia się i kształcenia. Autor scharakteryzował modele uczenia się, koncepcję sprawczości i wspólnotowości w odniesieniu do ucznia oraz relacje między nauczaniem, wychowaniem i kształceniem. W tej części Czytelnik znajdzie także podstawowe informacje dotyczące paradygmatów diagnostyki oraz diagnozy edukacyjnej, a także charakterystykę pracy diagnosty w kontekście oczekiwanych kompetencji oraz wrażliwości etycznej. • Metody diagnostyczne. Druga część podręcznika zawiera podstawowe informacje na temat pomiaru jako podstawy diagnostyki edukacyjnej. Oprócz nabycia wiedzy na temat skal pomiarowych i narzędzi diagnozowania Czytelnik zapozna się z etapami pracy diagnosty, sposobami definiowania celów diagnozowania oraz konstruowania i ewaluacji narzędzi diagnozy. Autor scharakteryzował tu także nieformalne narzędzia diagnozy edukacyjnej. • Wyniki diagnozy. Ostatni blok tematyczny przybliża wiedzę na temat wyników procesu diagnozy edukacyjnej ucznia w sferze emocjonalnej i poznawczej. Autor opisał także zagadnienia związane z prowadzeniem egzaminów wewnętrznych oraz z diagnozą osiągnięć edukacyjnych na poziomie placówki edukacyjnej i kraju.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
50 rzeczy, które trzeba wiedzieć o mózgu. Moheb Constandi przedstawia najważniejsze informacje o tym, jak zbudowany jest mózg człowieka, w jaki sposób się rozwija i jak działa. Z tej książki dowiesz się, w jaki sposób informacje są przekazywane do mózgu, jak kształtuje się umysł, świadomość, osobowość, poczucie Ja. Poznasz najważniejsze informacje o procesach poznawczych, takich jak myślenie, pamięć, podejmowanie decyzji. Dowiesz się, jakie koncepcje na temat mózgu odeszły do lamusa i czy maszyny dorównają kiedyś mocom tego fascynującego ludzkiego narządu. Ta książka jest próbą podsumowania ponad wieku rozważań o mózgu. Zbiera wpływowe koncepcje neuronaukowe, aktualizuje te starsze w odniesieniu do nowych dowodów, oraz przedstawia te, które pojawiły się niedawno. Ma wyjaśniać koncepcje w sposób szczegółowy i lekkostrawny zarazem; oddzielać ziarno od plew i odczarować tajemniczą materię w naszych głowach. Z tekstu 50 idei, które powinieneś znać to seria książek wprowadzających w fascynujący świat pytań i zagadnień – tych trudnych oraz tych zupełnie podstawowych – które od dawna towarzyszą ludzkości w jej misji zrozumienia świata. Seria prezentuje najważniejsze teorie i idee głównych dziedzin wiedzy, stanowiąc świetny punkt wyjścia do dalszej nauki. Obowiązkowa lektura każdego początkującego erudyty!
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Rola wiedzy w zarządzaniu współczesnymi organizacjami − funkcjonującymi w dynamicznej, złożonej, nieprzewidywalnej rzeczywistości globalnych rynków − jest bezdyskusyjna. Dzisiaj zdobycie i utrzymanie przewagi konkurencyjnej w coraz większym stopniu zależy nie od tradycyjnych zasobów – jak praca, ziemia czy kapitał – ale właśnie od zasobów wiedzy. Zarówno w teorii, jak i w praktyce zarządzania rozwijane są koncepcje i metody zorientowane na identyfikację zasobów wiedzy w organizacji, intensyfikację procesów weryfikacji wiedzy organizacyjnej i jej rozwoju oraz na wykorzystanie wiedzy do zwiększania konkurencyjności organizacji. W prezentowanym tomie zawarto szesnaście opracowań, których autorzy – badacze z ośrodków naukowych z całego kraju oraz praktycy zarządzania − analizują znaczenie czynnika wiedzy dla współczesnych organizacji: ich funkcjonowania, rozwoju, osiągania przewagi konkurencyjnej i szeroko rozumianego sukcesu. Przedmiotem większości tekstów są takie koncepcje, metody i systemy zorientowane na wiedzę, jak: • metody zarządzania wiedzą, • systemy zarządzania wiedzą, • organizacja ucząca się i inteligentna, • zdolność uczenia się przedsiębiorstwa, • organizacja zwinna, • organizacja odporna na kryzys. Dominują teksty o charakterze empirycznym; w artykułach przytoczono badania zrealizowane w Polsce w organizacjach różniących się typem działalności, wielkością i formą własności, a także w klastrach.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od 1956 roku. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienia wyników badań obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów pisanych w języku polskim lub angielskim są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Mózg jest najbardziej złożonym narządem w znanym nam Wszechświecie, a opisanie mechanizmów neuronowych stanowiących podłoże struktur i kontaktów społecznych stało się jednym z największych wyzwań neuronauki XXI wieku. Przedsięwzięcie to jest ekscytujące i zniechęcające zarazem, ponieważ wymaga zintegrowania teorii, metodologii i danych z różnych poziomów organizacji, uwzględnianych w licznych dyscyplinach i dotyczących różnych gatunków społecznych. Żeby sprostać takiemu wyzwaniu, obszar neuronauki społecznej rozrósł się spektakularnie, przekształcając się w dziedzinę interdyscyplinarną. Z tekstu Celem tej książki jest przybliżenie Czytelnikom neuronalnych podstaw aktywności społecznej człowieka i innych zwierząt. Podręcznik zapewnia podstawową wiedzę niezbędną do zrozumienia psychologicznych, neuronalnych, hormonalnych, komórkowych i genomicznych mechanizmów leżących u podstaw tak różnorodnych procesów społecznych, jak samotność, empatia, teoria umysłu, zaufanie i współpraca. Tym, co wyróżnia tę książkę, jest integracja badań prowadzonych z udziałem ludzi i zwierząt, opisy przypadków klinicznych, wielopoziomowe analizy zagadnień od płaszczyzny genów po społeczeństwo oraz różnorodne metodologie. Stephanie i John T. Cacioppo zawarli tu: • podstawowe informacje na temat rozwoju neuronauki społecznej oraz jej związków z innymi dyscyplinami nauki, • opis kształtowania się „mózgu społecznego” oraz metod poznawania go i wnioskowania o jego ewolucji i funkcjonowaniu, • wiedzę na temat znaczenia relacji społecznych dla prawidłowego funkcjonowania człowieka oraz konsekwencji obiektywnej i postrzeganej izolacji społecznej, a także opis ewolucyjnej teorii samotności, • opis tzw. sił łączących, czyli zjawisk umożliwiających społeczną wymianę, jak zarażanie emocjonalne, mentalizacja, empatia, identyfikacja czy społeczne uczenie się, • doniesienia z badań na temat percepcji społecznej i znaczenia różnego rodzaju informacji w odczytywaniu i interpretowaniu sygnałów z twarzy i oczu, • wiedzę na temat zjawisk zachodzących w grupach społecznych, m.in. wzajemności, współpracy, powstawania stereotypów i uprzedzeń, dyskryminacji oraz altruizmu, • informacje o neuronalnych podstawach wpływu społecznego, • opis zdrowych więzi społecznych z punktu widzenia neuronauki: autorzy opisali proces tworzenia wspólnych reprezentacji poznawczych z osobami znaczącymi, rodzaje miłości oraz jej wpływ na poznanie społeczne i ucieleśnione, a także aktywność neuronalną zachodzącą u osób, które doświadczyły odrzucenia.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Monografia stanowi studium wprowadzania koncepcji organizacji uczącej się w organizacji sektora publicznego. Wykazane w niej działania są z punktu widzenia interesariuszy pożądane a nie konieczne, co w znaczącym stopniu wpływa na elastyczność i wykonywalność koncepcji. Z tego powodu monografia jest ważna w dyskursie naukowym, ale przede wszystkim ma ważny i istotny wymiar praktyczny. Założenia organizacji uczącej się wprowadziły w życie liczne przedsiębiorstwa. Istnieją instrumenty wspomagające ten proces oraz ułatwiające zarządzanie wiedzą w organizacjach, jednak wszystko to odnosi się przede wszystkim do biznesu i organizacji działających na rynku. Publikacja ma celu ukazanie procesu wdrażania zasad organizacji uczącej się w organizacji sektora publicznego, będącej bardzo ważnym elementem otoczenia biznesu. Jest również próbą opisu procesów, które wciąż zachodzą. Nie daje jednoznacznych recept, ale Autorzy mają nadzieję, że okaże się pomocna przy reformowaniu organizacji sektora publicznego. Sektora, który tych reform niewątpliwie wymaga. Publikacja na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL (CC BY 3.0 PL) (pełna treść wzorca dostępna pod adresem: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode). Praca autorstwa Jacka Pasiecznego i Tomasza Rosiaka wypełnia pusta przestrzeń na polskim rynku publikacji książkowych. Trudno bowiem znaleźć pozycję książkową, która z jednej strony łączy tematykę organizacji uczącej się ze sferą administracji publicznej, z drugiej zaś prezentuje szczegółowo proces badawczy i osiągnięte rezultaty. Opracowanie to może stanowić punkt odniesienia dla opracowań powstających w tym obszarze w przyszłości. (Prof. Adam Samborski, Kierownik Katedry Zarządzania Przedsiębiorstwem, Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach) Książka ta ma ważny dla praktyki walor, gdyż jest swoistym studium wykonalności koncepcji organizacji uczącej się w organizacji sektora publicznego. Te, jak wiemy z dotychczasowej praktyki, cechują się bardzo niskim poziomem elastyczności, a z uwagi na pozycję „monopolistyczną” ich ewolucja jest często ograniczona i sprowadza się wyłącznie do implementacji koniecznych, a nie pożądanych przez interesariuszy, zmian. Z tego właśnie powodu uważam jednoznacznie i z całą pewnością, iż monografia stanowi ważny głos w dyskursie nie tylko naukowym, ale przede wszystkim ma ważny i istotny wymiar praktyczny. (Prof. Paweł Antonowicz, Prodziekan ds. Nauki na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego) ********* Towards a Learning Organisation. Organisational Transformation as Exemplified by a Public Administration Unit The monograph is a study of introducing the concept of a learning organisation in a public sector organisation. The actions presented are desirable rather than necessary from the stakeholders' point of view, which significantly affects the flexibility and feasibility of the concept. For this reason, the monograph is important in academic discourse, but above all it has a significant practical dimension. The assumptions of a learning organisation have been implemented by numerous enterprises. There are instruments supporting this process and facilitating knowledge management in organisations; however, all this refers primarily to business and organisations operating on the market. The publication aims to show the process of implementing the principles of a learning organisation in a public sector organisation, which is a very important element of the business environment. It also attempts to describe processes that are still on. It does not give unequivocal recipes, but the authors hope that it will prove helpful in reforming public sector organisations. A sector undoubtedly requiring such reforms. ********* Dr hab. prof. UW Jacek Pasieczny (ORCID 0000-0002-9405-3861) – kieruje Zakładem Innowacji Organizacyjnych i Przedsiębiorczości na Wydziale Zarządzania UW. Autor kilkudziesięciu publikacji z obszaru zarządzania. Interesuje się problematyką planowania biznesowego, zarządzania zmianą oraz patologii i dysfunkcji organizacyjnych. Obok pracy naukowej prowadzi również działalność konsultingową – autor i współautor kilkudziesięciu prac doradczych dla biznesu i administracji. Były członek i przewodniczący rad nadzorczych spółek z sektora prywatnego i publicznego. Dr Tomasz Rosiak – adiunkt w Zakładzie Międzynarodowych Stosunków Gospodarczych na Wydziale Zarządzania UW. W swoich badaniach nad usprawnianiem funkcjonowania organizacji opiera się na dorobku teorii z obszaru organizacji uczących się, podejścia systemowego oraz zarządzania zmianą. Równolegle do kariery akademickiej zajmuje się doradztwem biznesowym. Specjalizuje się w doradztwie strategicznym, reorganizacji procesów biznesowych oraz struktur. Jego doświadczenie konsultingowe obejmuje zarówno projekty doradcze, wdrożeniowe, jak i szkoleniowe dla firm z sektora prywatnego i państwowego.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej